SAV eli syvä aivoverenvuoto

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko se salaliitto, kun sinä et tiedä asioita? Sun täytys saada palkkaa tuosta, vaikkapa tuolta:
http://www.raisio.com/fi/raision-tarkeat-vuodet
---ihan esimerkiksi vaan. Selvää asiaa, kun vähänkään seuraa uutisia!
Täytyyu tietysti seurata myös eviran uutisia yms, ettei tarvi luulla salaliitoiksi: ihan avoimia asioita ovat olleet kauan aikaa, mut ei välttämättä näy pitkään kaikille. Siksi täytyy ottaa itselle talteen asioita, ettei unohda, niinkuin tämä tässä:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/peltohomeita.htm
 
vierailija
"Rypsin- ja rapsinviljelijät odottavat poikkeuslupaa hyödyntää kevätkylvöillä siementä, jonka peittausaineessa on käytetty EU:ssa joulukuun alusta kiellettyä neonikotinoidia.
Poikkeusluvasta päättää Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukes. Sen kemikaalituotevalvontayksikön johtaja Esa Nikunen ennakoi Alma Median lehdissä perjantaina, että päätös on myönteinen.

Sekä viljelijöiden että kaupan varastoissa on vielä runsaasti teollisesti peitattua kylvösiementä, joka ilman poikkeuslupaa jouduttaisiin viemään ongelmajätelaitokseen, kertoo kasvinviljelyasiamies Mika VirtanenMaa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitosta MTK:sta.

Hänen mukaansa viljelijät tarvitsevat uskoa siihen, että ongelmiin voidaan löytää ratkaisuja.

Kolmelle kielletylle neonikotinoidille ei ole rypsin ja rapsin peittausaineissa tällä hetkellä korvaavia vaihtoehtoja."

Se siitä terveellisyydestä!
Uutinen oli täältä.
 
vierailija ap.
HYYTIKYPPYSELLE, sinua siis tarkoitin, sekoitin vaan tuohon Ken Guruun.
Kysyisin oliko sinullakin sitä nielemisen vaikeutta tai nielemisrefleksin puutosta, mietityttää voiko se parantua ?
Ihana paranemistarina, ja yritän tsempata ystävääni, mietin vaan joskus olenko julma kun tsemppaan jos hänellä ei ole mahdollisuutta parantua kovin paljon enää vaikka yrittäisikin?
 
vierailija
Minusta et ole julma kun tsemppaat.
Itse olen tsempannut jopa kuolevaa koska hän oli sellainen ihminen että ei halunnut kuolla eikä siitä puhua...Jos olisi ollut kyseessä ihminen joka haluaa kuolla tai on siihen kohtaloon tyytynyt, olisin toki puhunut toisin
 
HYYTIKYPPYSELLE, sinua siis tarkoitin, sekoitin vaan tuohon Ken Guruun.
Kysyisin oliko sinullakin sitä nielemisen vaikeutta tai nielemisrefleksin puutosta, mietityttää voiko se parantua ?
Ihana paranemistarina, ja yritän tsempata ystävääni, mietin vaan joskus olenko julma kun tsemppaan jos hänellä ei ole mahdollisuutta parantua kovin paljon enää vaikka yrittäisikin?
on ollu, jopa pahan epileptisen kohtauksen jälkeen. mut ohi on menny. tuli tuossa mieleen ko taisit kysyä ossaako aivot korjata itteään niin sanon sen verran että vaikka aivosoluja tuhoutuu niin ne viereiset kaverit sielä usein ossaa ottaa menetettyjen tehtäviä hoitaakseen.

ja siitä tsemppaamisesta, tuskin se on koskaan hukkaan heitettyä.
 
vierailija ap.
HYYTIKYPPYNEN voi kiitos tsemppaamisesta, tässä tsemppaajakin tarvii tsemppiä, ja kun on ystävä eikä lähiomainen niin ei voi kysyä lääkäriltä .......
Kuullostaa toiveikkaalta sen perusteella mitä kerroit, toivosta ei saa luopua.
Kerro vaan lisää, mitä mieleen tulee ?
 
Masennus tosiaan taitaa iskeä kaikille jossaki vaiheessa. sillon sitä tukea varsinki tarvii, ja muitten kärsivällisyyttä. mulla ainaki ko ei itellä oo ennää vähhääkään kärsivällisyyttä nii miehen kärsivällisyyttä on tarvittu. ennen sairasteluita mulla on ollu lehmän hermot vaan nykyään ei riitä hermot mihinkään. meilä lentellee astioita ja ruokailuvälineitä harva se päivä ko en jaksa yrittää, vaan kohta taas yritän uusiksi kuitenki. astiat nyt lähinnä putoilee käsistä mulla, pihvejä en saa leikattua ite enkä ossaa juustohöylää käyttää. tuomosia arkisia pikkujuttujam
huonoina päivinä pärjään vessassa sen että hoijan asiani ja saan housut jalkaanki jopa mut pois en pääse. hyvinä päivinä käyn hiihtämässäki yksin.
joskus mies joutuu yöllä kääntämään minua ko en pysty ite kääntyyn, eli jouvun sen herättään ettei kroppa pääse puutumaan.
autoa en ennää aja mut pyöräkonekuskina olen joskus koska saan etiäisiä epikohtauksista joten ossaan poistua konneesta ajoissa. eipä oo vielä ikinä kohtausta töissä tullu. mut arkeen vaihtelua ko saan olla töissäki.
sitte vielä yks tärkeä asia :D seksielämä. paikat pellaa ja se puoli on pysyny virkeänä suhteessa koko ajan. mulle tärkeä asia joten auttaa paljon.

mies kävi terapiassa jonku kerran ihan omanki jaksamisensa takia, muita juttuja pääasiassa sielä käsittelivät kuitenki. mut sano että autto tähän meänki tilanteeseen.
mie oon kokkeillu vertaistukijuttuja mut ei ne oo minua varten. lintsaan muistiterapiat ja fysiot aina mahollisuuksien mukkaan :D

mut aika sen näyttää miten aivoverenvuoto vaikuttaa, toivon että ystäväs selviää hyvin takas elämään. tämmöset pienet liikuntarajotukset nyt ei haittaa ko muuten on mieli virkeä ja ko ei vaan anna haitata.
 
vierailija ap.
voi kun kiva kuulla tällaista , saanko vielä kysyä kauanko sinä oot joutunu olemaan sairaalassa, tai jossakin kuntoutuksessa, ennenkö pääsit kotio?
Oliko sullakin jossakin vaiheessa mahassa letku mistä "ruokitaan" ?
Nyt suljen, luen taas huomenna. Kiitos.
 
vierailija
voi kun kiva kuulla tällaista , saanko vielä kysyä kauanko sinä oot joutunu olemaan sairaalassa, tai jossakin kuntoutuksessa, ennenkö pääsit kotio?
Oliko sullakin jossakin vaiheessa mahassa letku mistä "ruokitaan" ?
Nyt suljen, luen taas huomenna. Kiitos.
Tuo mullakin kiinnostaa: oliko, vai oliko infuusioneste suoneen? Mikä niissä on sellaista, ettei saa tietää? Tuoteselosteet kai kuuluu näkyä nissäkin? Miksei?
 
vierailija
Meille kävi lähihoitajakoulussa puhumassa Keudan entinen rehtori, joka oli vuosia sitten saanut aivoverenvuodon.

Hänen ennusteensa oli ollut todella huono ja ilmeisesti hän oli joutunut odottamaan hoitoa useamman tunnin, kun oli saanut aivoverenvuodon yksin ollessaan.

En muista tarkasti mitä hän kertoi toipumisestaan, mutta melko alkeista hän oli kuntoutumisen aloittanut ja tilanne käsittääkseni parani edelleen, vaikkakin enää hyvin hitaasti, kun sairastumisesta oli 7 vuotta.

Ensimmäinen vuosi tosiaan näyttää paljon, miten kuntoutuminen lähtee etenemään.
 
vierailija
Kaihi tulee, jos joutuu kortisonikuurille pitkäksi aikaa.
Moneen vaivaan se kuitenkin on ainoa aine, jolla saadaan takaisin elävien kirjoihin. Mutta syitä täytyisi silti etsiä Tässä yksi TABUn numerosta 1/2007:

"Eläinlääkkeen haittavaikutuksena on totuttu pitämään lähinnä ei-toivottua reaktiota hoidetussa eläimessä. Merkittäviä haittoja ovat kuitenkin myös haitat eläinlääkettä käyttäneellä ihmisellä, eläinlääkkeen puutteellinen teho, ympäristöhaitat ja tuotantoeläimillä käytettävien lääkkeiden puutteellinen v a r o ai k a , mikä ilmenee l ä ä k e j ä ä m i n äesimerkiksi lihassa, maidossa tai munissa. Toivomme, että kaikista näistä haittatyypeistä ilmoitetaan lääkelaitokselle.

Vuodesta 2001 lähtien Lääkelaitos on saanut seitsemän ilmoitusta tapauksista, joissa antibiootteja on löytynyt lehmänmaidosta varoajan jälkeen...

Jäämät todettiin kaikilta mikrobiologisella T101-testillä, joka tehtiin joko tilalla, meijerissä tai molemmissa paikoissa...

...vaikka eläinlääkäri määräsi sille yhden vuorokauden suositusta pidemmän varoajan, tämä ei riittänyt.

Jäämiä löytyi T101-testillä 3-19 vrk (mediaani 7vrk) varoajan päättymisen jälkeen... T101-testin tulos oli positiivinen kolme vuorokautta varoajan päättymisen jälkeen.

...On myös mahdollista, että sairaalla eläimellä antibioottia jää tulehduksen vaurioittamaan utarekudokseen, mistä se vapautuu normaalia hitaammin.

Varoajat on määritelty terveillä eläimillä tehdyissä jäämätutkimuksissa, ja ne lasketaan lehmäryhmän k e s k i a r v o s t a , mikä jättää mahdollisuuden yksilöiden sisäisiin ja yksilöiden välisiin vaihteluihin. - J.Koppinen -"
 
vierailija
minua kiinnostaisi muistin palautuminen, vai jääkö ne pois pyyhkiytyneet vuodet lopuksi ikää pois, esimerkiksi ettei ymmärrä vaikka ett omat lapset on jo aikuisia, pitää heitä lapsina vielä kun on vuosia pois välistä muistissa?
 
vierailija
Haluaisin nähdä, mikä "tauti" katoaisi kkokonaan, jos rypsin käyttö elintarvikkeena kiellettäisiin kokonaan. Ei kielletä, se on varmaa, mutta eihän samat ihmiset loputtomiin sitä kasvata. Taitaa mennä maat myyntiin ensin - ja, vaikka ne olisivat ihmiselle kelpaamattomia, siis myrkyllisiä. No, eläimille aina kelpaa, kun ne voidaan lääkitä siksi aikaa, mitä elävät?

Aika karua, mutta niin on se koulutuspakettikin, mitä Turun yliopiston eräällä sivulla mainostettiin jotenkin, että "voita koulutuspaketti"--- Aivopesuksi voi kutsua niitä "koulutuspaketteja", vai mitä:
http://pjarvinen.blogspot.fi/2015/05/onecoin-koulutusmateriaali-kopioitu.html

Olen niin vanha, etten tiedä niistä mitään, ihmettelen vaan, kuinka helppo ihminen on saada luulemaan aina "parasta".
 

Yhteistyössä