se selviää elämässä joka itse on hyväosainen tai jolla on kavereina näitä hyväosaisia!

  • Viestiketjun aloittaja oboy
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23850749:
Aivan!!! Esikoinen haki 2 vuotta sitten opiskelemaan eikä päässyt esikarsintatehtävien perusteella edes pääsykokeisiin. Todettiin, että noh..ensi vuonna uudestaan. Ja sitten väliin jäävä aika käytettiin siten, että siitä oli mahdollisimman paljon hyötyä seuraavia pääsykokeita varten. Vuosi sitten haki uudestaan, oli yksi niistä 20:sta, jotka 184:stä hakijasta pääsi pääsykokeisiin. Ja yksi niistä neljästä, joka näiden 20 joukosta sai opiskelupaikan.
Ihan mahtavaa, voin vain kuvitella, miten hieno fiilis. :) Kyselin jonkin aikaa sitten siltä kaveriltani, joka pääsi viidennellä kerralla lääkikseen, että onko opiskelu nyt sitten ollut sitä mitä toivoi. Ja ihan fiiliksissä vastasi, että todellakin! Sellaisesta ihmisestä, joka on kovalla työllä saavuttanut haluamansa, huokuu kyllä sellainen tyytyväisyys, että sitä haluaa itsekin tavoitella. Vaikka joutuisi näkemään miten paljon vaivaa.

Itseäni harmittaa kovasti, kun eilinen pääsykoe ei mennyt putkeen, mutta en jää sitä synkistelemään, vaan suuntaan katseen kohti ensi kevättä. Käyn taas lisää kursseja ja luen ja lasken lisää. Kyllä mä sinne vielä pääsen, olen varma siitä. Ja voi sitä riemua, kun se tapahtuu. :D
 
"vieras"
Siksi, kun joku aiemmin ketjussa antoi ymmärtää, että puolison voi noin vaan valita. En itse ole sitä mieltä, että puolison löytäminen on joku maailman tärkein tavoite tai avain onneen, mutta mielestäni on turha väittää, että puolison löytäisi kuka tahansa tuosta vaan.
Tarkoitin, ettei sitä juoppo- tai narsistipuolisoa tarvitse ottaa, vaan voi valita. Mä mielummin olen ilman puolisoa, kuin sellaisen puolison kanssa joka tuhoaa mua ja mun elämää.
 
"vieras"
Näin se hyvin pitkälti on (poissulkien sairaudet, joku pian tuo ne esille kuitenkin).

Ne, jotka rutisee epäoikeudenmukaisuudesta, mutisee jotain kultalusikka suussa syntymisestä ja siitä että kun ei oo suhteita...ne ei pärjää, niiden asenne estää sen.
Kyllä nykyään valitettavasti alkaa olla niin, että oma perhetausta vaikuttaa aika moniiin asioihin. Lakimiesopiskelijoista nykyisin lähes kaikki ovat käyneet maksullisen valmennuskurssin jne.

Suhteisen saamiseen taas vaikuttaa paljon henkilö itse, jos olet avoin ja sosiaalinen saat paljon helpommin luotua suhdeverkoston kuin jos on ujo. Nämä ovat henkilön luonneominaisuuksia, joita on aika vaikea muuttaa.
 
[QUOTE="vieras";23850814]Tarkoitin, ettei sitä juoppo- tai narsistipuolisoa tarvitse ottaa, vaan voi valita. Mä mielummin olen ilman puolisoa, kuin sellaisen puolison kanssa joka tuhoaa mua ja mun elämää.[/QUOTE]

Ymmärrän tuon ajatuksen. =)
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23850799]Ihan mahtavaa, voin vain kuvitella, miten hieno fiilis. :) Kyselin jonkin aikaa sitten siltä kaveriltani, joka pääsi viidennellä kerralla lääkikseen, että onko opiskelu nyt sitten ollut sitä mitä toivoi. Ja ihan fiiliksissä vastasi, että todellakin! Sellaisesta ihmisestä, joka on kovalla työllä saavuttanut haluamansa, huokuu kyllä sellainen tyytyväisyys, että sitä haluaa itsekin tavoitella. Vaikka joutuisi näkemään miten paljon vaivaa.

Itseäni harmittaa kovasti, kun eilinen pääsykoe ei mennyt putkeen, mutta en jää sitä synkistelemään, vaan suuntaan katseen kohti ensi kevättä. Käyn taas lisää kursseja ja luen ja lasken lisää. Kyllä mä sinne vielä pääsen, olen varma siitä. Ja voi sitä riemua, kun se tapahtuu. :D[/QUOTE]

Oli mahtava fiilis ja on edelleenkin. Motivaatio on korkealla, vaikka tämän ensimmäisen vuoden aikana opiskellaankin pääasiassa perusopintoja ja vasta seuraavat 3,5 vuotta enemmän niitä suuntautumisopintoja.

Tsemppiä sulle ens vuoden pääsykokeisiin!!! Kova työ ja sinnikkyys palkitaan kyllä :)
 
mun mielipide
Taatusti ei ole liian korkeat vaatimukset. Esim. siinä Maajussille morsian -ohjelmassa moni hakee tosi vähillä vaatimuksilla puolisoa ja ei silti saa kuin jonkun muutaman kirjeen. Sitten toisella voi olla kymmeniä vaatimuksia ja kirjeitä satelee. Pari vuotta sitten oli se Jaakko, joka sai 4 kirjettä. Ei ollut vaatimukset liian korkealla, mutta se vaan on tosiasia, että "ei-minkään-näköinen", vähän pyöreä ei ihmisiä kiinnosta samalla tavalla kuin 25-vuotias kiinteä, hyvännäköinen ja hoikka ihminen.
Miten mä tän nyt sanoisin akaatti ystäväni, se maajussille morsian on tv-ohjelma. Ei se ole mun normi elämää ainakaan täällä suomessa, vaan ohjelma missä etsitään yhdelle henkilölle puolisoa maalle.
 
Mites se menikaan - 'Jokainen on oman onnensa seppa' - helpointa elamassa on osoitella sormella - vaikeinta on katsoa tosiasioita silmiin ja hyvaksya oma vastuunsa.
Kummasti tuo ei pidä paikkaansa kun on kyse esimerkiksi maahanmuuttajien sopeutumisesta Suomeen. Kaikki on aina suomalaisten syytä, maahanmuuttajassa ei ole mitään vikaa. Suomen kielikin on niin vaikea ettei sitä voi mitenkään oppia vaikka maassa on vuosia ollut.
 
-
Missä on lukiokirjat ilmaisia?? Entä mistä saa ilmaisia vihkoja?laskimia? Jos ei ole syötävää on vähän vaikea opiskella kun vatsa kurnii. Jos ei vanhemmilla ole rahaa auttaa niin aika kusessa oot.Töitäkään ei saa kovin helpsti ja työ ajat on vielä vaikeampi sovittaa päiväopiskeluun.
 
"vieras"
Missä on lukiokirjat ilmaisia?? Entä mistä saa ilmaisia vihkoja?laskimia? Jos ei ole syötävää on vähän vaikea opiskella kun vatsa kurnii. Jos ei vanhemmilla ole rahaa auttaa niin aika kusessa oot.Töitäkään ei saa kovin helpsti ja työ ajat on vielä vaikeampi sovittaa päiväopiskeluun.
Tuollaisessa tilanteessa sossu kyllä auttaa täällä Suomessa. Sieltä voi saada apua niihin koulukirjoihinkin, peruselämisestä puhumattakaan.

Lisäksi opintolainaa voi nostaa, jos ei ole sössinyt luottotietojaan (tai itseasiassa siinäkin tapauksessa voi saada.) Jos ei lainaa halua, se on sitten ihan oma valinta. Jokainen laittaa asiat haluamaansa tärkeysjärjestykseen. Mulle opiskelu on sen verran tärkeää, että olen valmis ottamaan lainaa sitä varten.
 
Keittiönoita
Missä on lukiokirjat ilmaisia?? Entä mistä saa ilmaisia vihkoja?laskimia? Jos ei ole syötävää on vähän vaikea opiskella kun vatsa kurnii. Jos ei vanhemmilla ole rahaa auttaa niin aika kusessa oot.Töitäkään ei saa kovin helpsti ja työ ajat on vielä vaikeampi sovittaa päiväopiskeluun.
Just vähän aikaa sitten jostain luin, että muutamat lukiot koittavat houkutella oppilaita juuri ilmaisilla kirjoilla. Jotkut houkuttelevat läppäreillä. Lukio on myös mahdollista suorittaa iltaopiskeluna ja tehdä samalla töitä. Ja paikkakuntaa voi vaihtaa, jos kotipaikkakunnalla ei ole töitä. Tiedän toki, että ei ole ihan niin vaan yksinkertaista nuoren pakata tavaroitaan jä lähteä, mutta jos tarpeeksi sitä haluaa, niin se on kuitenkin mahdollista.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23850904:
Oli mahtava fiilis ja on edelleenkin. Motivaatio on korkealla, vaikka tämän ensimmäisen vuoden aikana opiskellaankin pääasiassa perusopintoja ja vasta seuraavat 3,5 vuotta enemmän niitä suuntautumisopintoja.

Tsemppiä sulle ens vuoden pääsykokeisiin!!! Kova työ ja sinnikkyys palkitaan kyllä :)
Kiitoksia, tähän uskon itsekin. :) Ja toki mä toivon ihmettä siihen asti, että ne pääsykokeiden tulokset julkaistaan. :D
 
"vieras"
Miten mä tän nyt sanoisin akaatti ystäväni, se maajussille morsian on tv-ohjelma. Ei se ole mun normi elämää ainakaan täällä suomessa, vaan ohjelma missä etsitään yhdelle henkilölle puolisoa maalle.
Mutta samat "pariutumisen lait" siihenkin pätee kuin oikeassa elämässä, toisilla puolison löytäminen vaikeampaa ja toisilla helpompaa.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23851107]Mutta samat "pariutumisen lait" siihenkin pätee kuin oikeassa elämässä, toisilla puolison löytäminen vaikeampaa ja toisilla helpompaa.[/QUOTE]
Paitsi että ei ihan. Vaikka olisi millainen Brad Pitt maajussina, niin siltikään moni nainen ei halua mihinkään televisio-ohjelmaan ja siten kaiken kansan ruodittavaksi niin ulkonäkönsä kuin muiden ominaisuuksiensa suhteenkin.
 
Tuohon puolisonetsintään vielä, luuleeko joku oikeasti että esimerkiksi neliraajahalvaantuneella on samanlaiset mahdollisuudet saada puoliso kuin terveellä ihmisellä? Tämä siis niille, jotka väittävät että kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet löytää puoliso.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23851127:
Paitsi että ei ihan. Vaikka olisi millainen Brad Pitt maajussina, niin siltikään moni nainen ei halua mihinkään televisio-ohjelmaan ja siten kaiken kansan ruodittavaksi niin ulkonäkönsä kuin muiden ominaisuuksiensa suhteenkin.
No kyllähän pätee. Jos et ole Brad Pitt, niin sitäkin harvempi ottaa yhteyttä (haluaa televisio-ohjelmaan).
 
mun mielipide
Tuohon puolisonetsintään vielä, luuleeko joku oikeasti että esimerkiksi neliraajahalvaantuneella on samanlaiset mahdollisuudet saada puoliso kuin terveellä ihmisellä? Tämä siis niille, jotka väittävät että kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet löytää puoliso.
Kyllä tiedän moniakin ihmisiä, kellä on fyysisiä rajoitteita tai on pyörätuolissa ja on onnellisesti naimisissa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23851127:
Paitsi että ei ihan. Vaikka olisi millainen Brad Pitt maajussina, niin siltikään moni nainen ei halua mihinkään televisio-ohjelmaan ja siten kaiken kansan ruodittavaksi niin ulkonäkönsä kuin muiden ominaisuuksiensa suhteenkin.
Tavallisiin kirjeenvaihtoilmoituksiinkaan eivät kaikki saa yhtä moni vastauksia, joku saa 0 ja toinen 200.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23851137]No kyllähän pätee. Jos et ole Brad Pitt, niin sitäkin harvempi ottaa yhteyttä (haluaa televisio-ohjelmaan).[/QUOTE]
Mutta mikä on syy siihen? Se, että ehkä on itse ylipainoinen eikä mikään kaunotar ja pahimmassa tapauksessa on vielä joku ärrävika tms ja sehän tarkoittaa sitä, että tällä palstallakin alkaisi karmea haukkuminen ja herjaaminen, jos uskaltaisi naamansa jossain maajussiohjelmassa näyttää?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23850176]Tällaista paskaa voi suoltaa vain sellainen, joka ei ole kokenut elämässään mitään kamalaa. Hyvä sinänsä, mutta osoittaa, että tällaisten sanojilta puuttuu kyky nähdä asioita muiden kuin itsensä kantilta, mikä on surullista.[/QUOTE]

Voi voi. Helppo arvostella siellä kun ei tiedä mistään mitään. Jos haluaa jotain, sen myös saavuttaa. Jos itkee ja kitisee kotona, ei saa mitään. Eikä tarvitsekaan saada.
 
minun mielipide
Toki heitä on, mutta suurempi osa on ilman puolisoa kuin terveistä.
Niin, pitäsköhän munkin nyt erota, kun mulla on neurologinen sairaus? Ja vielä periýtyvä. Sairaus vaikuttaa just minun elämään niin paljon, kuin annan sen vaikuttaa. Fyysisestihän se vaikuttaa, mutta senkin suhteen voin tehdä valintoja miten esim. rasitan itseäni.
Näitä syitähän voi etsiä vaikka miljoonia mutta loppupelissä ihminen voi valinnoillaan vaikuttaa aika moneen asiaan.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23851219]Voi voi. Helppo arvostella siellä kun ei tiedä mistään mitään. Jos haluaa jotain, sen myös saavuttaa. Jos itkee ja kitisee kotona, ei saa mitään. Eikä tarvitsekaan saada.[/QUOTE]

Mä olen tästä lähes samaa mieltä. Tosiasia kuitenkin on, että joillain ihmisillä ei ole uskoa ja luottamusta siihen, että heillä olisi mahdollisuus saavuttaa haluamaansa. On ihmisiä, jotka jo lapsena on vanhempiensa taholta "mitätöity" ja joiden itsetunto on niin heikoissa kantimissa, että he ovat vakuuttuneita epäonnistuvansa ihan kaikessa.
 
[QUOTE="vieras";23851219]Voi voi. Helppo arvostella siellä kun ei tiedä mistään mitään. Jos haluaa jotain, sen myös saavuttaa. Jos itkee ja kitisee kotona, ei saa mitään. Eikä tarvitsekaan saada.[/QUOTE]

Eivät kaikki voi saavuttaa kaikkea mitä haluaa, ihmisen kyvyt ovat rajalliset. Älykkyys ym. vaikuttaa hyvin moneen asiaan. Ajatellaan vaikkapa lentokapteenin uraa, jos olet varakas/varakkaasta perheestä pääset todella helposti opiskelemaan. Maksat 100 000 euroa ja pääset lentokapteenin koulutukseen. Maksulliseen koulutukseen ei todellakaan ole kovin tiukat vaatimukset.

Sen sijaan jos rahaa ei ole niin mahdollisuus on oikeastaan (Suomessa) Suomen Ilmailuopisto tai armeijssa kouluttautua lentäjäksi ja sinne on erittäin vaikea päästä. Usein käykin niin, että hyvä mutta köyhä hakija jää ilman tätä ammattia koska moni ei halua eikä voi ottaa isoa lainaa. Se rikas, huonommin koulussa menestynyt ja muutenkin huonommat taidot omaava sen sijaan opiskelee lentäjäksi.

Rikkaalla on aina enemmän mahdollisuuksia ja valinnanvaraa kuin köyhemmällä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23851203:
Mutta mikä on syy siihen? Se, että ehkä on itse ylipainoinen eikä mikään kaunotar ja pahimmassa tapauksessa on vielä joku ärrävika tms ja sehän tarkoittaa sitä, että tällä palstallakin alkaisi karmea haukkuminen ja herjaaminen, jos uskaltaisi naamansa jossain maajussiohjelmassa näyttää?
Ja lisäksi se, ettei tämä sulhasehdokas ole ulkoisesti niin haluttava, että tuollaiseen pyöritykseen lähtisi tuon miehen saadakseen.
 
mun mielipide
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23851281:
Mä olen tästä lähes samaa mieltä. Tosiasia kuitenkin on, että joillain ihmisillä ei ole uskoa ja luottamusta siihen, että heillä olisi mahdollisuus saavuttaa haluamaansa. On ihmisiä, jotka jo lapsena on vanhempiensa taholta "mitätöity" ja joiden itsetunto on niin heikoissa kantimissa, että he ovat vakuuttuneita epäonnistuvansa ihan kaikessa.
Amen, sanoisin :) Hyvin sanottu keittiönoita.
 

Yhteistyössä