Sekundäärilapsettomat

Tuomenmarja: Käytin Crinonea tukihoitona tämän ensimm. lapsen saannin yhteydessä, KYS kokeili ko. valmistetta ja sain ne ilmaiseksi Lugesteronin rinnalle. Ja tulos oli positiivinen loppuun saakka- joten, ei ne nyt kait sitten ihan turhia lääkkeitä ole!
 
moi.
enpä oo tätäkään palstaa(enkä mitään vauva-palstaa) oikeastaan ollenkaan lukenut moneen viikkoon. :wave: :wave:
pari kertaa oon käyny kattoos et onko kukaan edistynyt/onko tullu plussia. No, ei oo... :/ HÖH. onks tosiaan niin että kaikilla on tilanne vaiheessa eikä kenellekään oo plussaa luvassa? vai ootteko muissa pinoissa?
joku kertoi että on aloittanut työt - onnea!
mulla on muuttunut elämä vähän toisella tavalla: LOPETIN TYÖT. olen nyt sairaslomalla keskivaikean masennuksen takia; masennus on kai lääkityksen avulla helpottanut, mutta samalla lopetin työt KOKONAAN ja yritän keksiä jotain muuta sitten vähän myöhemmin. Masennusta/ahdistusta aiheutti oikeastaan työ, joten sen lopettaminen helpotti melkein heti oloa - joskin mulla on taustalla kyllä paljon asioita, joita pitää vielä käydä läpi ammattilaisten kanssa. Tää vauva-projekti siis hiukan hellittänyt; tosin tietty pupuillaan aina kun haluttaa. Varsinkin kun todettiin ettei se raskautuminen niin helposti meiltä ehkä käy, ei oo syytä ehkäistä. ;)
Sitten UUTISIA: mullehan laitettiin elokuun puolenvälin jälkeen lähete naistentautien polille, kun sanoin tk-lääkärille näistä vauvanteko-ongelmista ja viime viikolla TULI KUTSU! Todella nopeaa toimintaa, sillä aika on jo tän kuun lopussa!!! =) meillähän on takana vasta 7kk yritystä, mutta taustat huomioiden lääkäri otti mut tosissaan. Tässä siis jännityksellä odotellaan sitä polipäivää, joilloin mieskin sit saa lähetteen simppa-analyysiin; elokuussahan niitä simppoja oli huomattavasti VÄHÄN: 1,4mlj/ml, kun raja-arvo on 20mlj. Tosin niilläkin vähäisillä oli suhteessa hyvä liikkuvuus; muodosta ei tiedetä kun sitä ei pystytty?(?) selvittämään. Toisaalta toivottaisiin että silloinen tulos oli seurausta miehelle keväällä sattuneesta vakavasta sairauskohtauksesta ja sen jälkeisestä lääkehoidosta; ja nyt ne simpat olis lisääntynyt (toivon toisaalta siis sitä luomu-plussaakin). TOISAALTA meille on aivan sama onko ne lisääntynyt vai ei; tässä on kuitenkin jo henkisesti varauduttu hoitoihin(icsiinkin). Ja sitä paitsi: sit mulle ei tarvis tehdä sitä LAPAROSKOPIAA, jota pelkään aika paljon, jos ne simpat on siis yhtä huonot. Sit päästäis varmaan suoraan IVF/ICSI -jonoon. Toisaalta siinä sitten voi vierähtääkin sitten se puol vuotta aikaa odotellessa, mutta ehtisinpä ainakin ehkä jo saamaan itseni kuntoon ja ehkä jotain uutta elämälleni! :)
palaillaan!
Ai niin: meikällä on nyt lopullisesti mennyt kierto sekaisin. maaliskuussa pois jätetyn ehkäisyrenkaan jälkeen mun kierrot on ollu 29-32, mutta nyt OVIS OLI VASTA KP23-24! :eek: eli kierto pitenee; tänään pompsahti lämmöt ja tänään on kp25. mulla se luteaali on ollut 12pv, joten kierto on siis väh 35pv. Eli PCO alkaa taas riehumaan. no, ei silläkään väliä, koska tässä nyt hoitoja kohti ollaan menossa...
 
Huomenta,

Eipä ole tullut käytyä täällä(kään) hirmu aktiivisesti, kun ei ole mitään kerrottavaa. :(
Seuraavat hoidot alkavat vajaan kuukauden päästä, joten punktio ja siirto menevät joulukuun alkuun (jos kaikki menee hyvin)...

Toivo elää edelleen, mutta nyt vaan popsitaan pillereitä ja odotetaan. :eek:

Voimia kaikille :heart:
 
Dreamerille tsemppiä isosta päätöksestä - luota siihen, että päätös oli oikea! Yleensä se alitajunta nämä asiat valmistelee hyvin ja tämäkin kääntyy parhaaksesi. Selkiytä ajatuksiaasi, lepää ja nauti syksystä - ja hups, näinpä ne vauvahaaveetkin alkavat edetä! :hug:
 
"SEKUNDAARIT" / Seur. hoito? / Lapsia



Tikru-72...........................icsi.........tyttö06-icsi
rentunruusu..................................3, -96-luomu
HannaG.........................................10v.
gabom..............................iui..........luomu
Danjuska.......................................poika05
EllaElias............................pas........poika03
Sonja74.........................................3,5v.
Cherrypie.......................3.iui.........poika3/04-luomu
Tuomenmarja.....34.......2.pas........poika9/00, poika7/03-clomit
aida..................................ivf..........poika96-luomu
Aniliini71..................tutkimukset....8v.-luomu
Annis72..........................................poika3/04-clomit
dreamer78.....................................2x6,5v.-ivf, m1-luomu
hopottitar.......................3.ivf.........poika17v.
riepuriia.........................pas..........2x4v.-ivf
sunnuntailapsi...............................2v.
Kristiina76...................ivf/pas.........poika06-pas
meemee.........................................poika6v.,tyttö4v.-luomu
mymmyryy..........28........................-99, poika01
siiri38.................38........4.ivf..........-94,-96,-97-luomu
cristina...........................iui............tyttö02-luomu (m1)
Tuulia79........................................2v7kk-luomu
pumpuli-72....................4.ivf..........tyttö3v.-1.ivf


[/url]


Sisu...............26.............................tyttö11/03-luomu, + 30.9.

 
Onnea Sisulle!! :flower:

Lisäsin pumpulin listalle :wave:

Kirjottelen enemmän tuolla Odotuksen odottajissa, eihän täältä kokonaan poiskaan osaa olla vaikkei itelle mitään kummallisempaa nyt aikoihin oo tapahtumassa :D jollei enskuun naistentautien polin endon seuranta-aikaa sellaseks katota!

Eipä siinä muu oikein auta noihin rahotusjuttuihin kun säästäminen, ei oo asuntolainan päälle varaa ottaa enempää lainaakaan.. Kaikki ois vaan NIIN paljo helpompaa ja halvempaa jos ois joku innokas ukkokin -tai jos yksinäisenäkin pääsis julkiselle.. :/
 
Dreamer Voimia ja lepohetkiä sulle! Toivottavasti pääset nyt hoitamaan itseäsi joka asiassa.

Kovin on tällä palstalla tosiaan ollut hiljaista. Mulle tehtiin torstaina 1.IVF:n 3.PAS ja nyt piinailen. Tänään siis pp3. Eipä voi muuta kuin odottaa ja huolehtia lääkityksestä.
 
Onpa mukava nähdä taas hiukan enempi aktiviteettia tällä listalla :) Ei silti, itsekin olen vaan taustaillut, kun eipä juuri ole kerrottavaa. Sellaista voisin kyllä kysyä, että onko kellään tietoa/kokemusta kuinka paljon oviksen jälkeen kiinnittymiskipua voi tuntea, ja onko se kipu pitkäaikaista vai satunnaista juilintaa? Itsellä kun edellinen raskaus oli viikolla 10 ennenkuin paljastui, vaikka Clomeilla alkuun lähtikin, niin eipä tullut koettua (tai ainakaan huomioitua) mitään kiinnittymiskipuja. =)
Mulla on nyt parina päivänä juillaissut vatsasta, mutta tapahtunut vain pari kertaa eli hyvin satunnaisesti ja tuntuu, että olen aina ollut jotenkin oudossa asennossa tms. eli saattaa olla jotain ihan muutakin. Mutta tietty sitä aina toivoo....

Me ollaan lähdössä lomareissulle puolentoista viikon päästä ja se sattuu kierron kannalta hiukan huonoon aikaan ellei menkat ala viimeistään ensi viikonloppuna. Tai sitten vaan testaan ensi viikonloppuna, jolloin tulee kuitenkin 2 vkoa oviksesta, ja jos ei plussaa testissä näy, ni soitan samantien lääkärille, ett jos saisin uuden Gonal-annoksen matkalle mukaan. Kaikki tää laskeminen ja kaiken ajoittaminen on välillä niin ärsyttävää... Mutta toisaalta, mitä sitä ei nyt tekis positiivisen lopputuloksen vuoksi.

Käytiin muuten äsken äänestämässäkin, onpahan sekin nyt hoidettu :) Mulle on yhdeksi kriteeriksi viime vuosien vaaleissa on noussut se, että ehdokkaalla on lapsia. Esim. omassa kotikunnassani päivähoito- ja kouluasioita olisi varaa kohentaa. Liian paljon on homepäiväkoteja & -kouluja, isoja ryhmiä, liian vähän hoitajia kun henkilökunta sairastaa, liian vähän perhepäivähoitajia l. mahdollisuuksia valita hoitomuoto jne. Ja itsestäni tuntuu, että jos ehdokkaalla on omia lapsia eli nämä asiat läsnä omassakin elämässä, niin voi olla enemmän motivaatiota yrittää muuttaa niitä. Liian paljon valtuustoissa istuu "vanhoja", joille varhaiskasvatus on liian kaukana omasta elämänpiiristä ja arvovalinnat sen mukaisia. Huh, tulipa nyt tilitettyä, toivottavasti kukaan ei pahastunut... :)
 
Niin- tämä sekundäärilapsettomuus kun voi viedä aikaa ihan yhtä kauan, ellei kauemminkin, kuin muutenkin lapsettomilla. Ja sitä pikkukakkosen tai -kolmosen odottamista ehkä kauemmin itse suunnittelee ja luomusti yrittää, kunnes taas hoitoihin lähtee... Eli se ei tahdiltaan ole niin vauhdikasta, kuin suunnitellut hed.hoidot. Siksipä kai sitten osaa välillä olla palstalla hiljaistakin.... hiljaa hyvä tulee . . .

Me äänestimme eilen. Minulle helppo valinta, tuttu puolue ja ehdokas. Nainen, perheellinen. Arvomaailma kohdallaan. Siinäpä minun kriteerit. Peesaan Aniksen mietteitä, "vanhat valtuutetut" pitäs 2-3 kauden jälkeen pistää huilivuosille, näin uusitutuisi valtuustossa väki ja tulisi uutta ajatusta!

Meillä hoidot siinä vaihessa että nenäsumutteet ja pistokset ovat jo alkaneet. Ensi viikolla kahdesti ultrassa ja viikon päästä päästään punktioon ja toivottavasti myös siirtoon. Myönteisin mielin liikkeella. Kolmas (ja viimeinen) kerta se toden sanoo!
Plubsapallo, Tikru :saint:
 
Annis Viime lokakuisen IVF:n tuoresiirron jälkeen tunsin kiinnittymiskivut 4.-5.päivänä siirrosta. Yleistä kai on, että ne tuntee 4-7pv ovusta. Mulla kiinnittyminen aiheutti todella voimakkaat menkkakivut. Itkin ja surin sitä, että nyt alkaa menkat, en millään voinut ymmärtää, että kyseessä oli kiinnittyminen.

Toivottavasti saat lääkeasiat kuntoon ennen reissuun lähtöä. Tai parastahan olisi, että saisit sen plussa, niin ei tarvis miettiä lääkkeitä ollenkaan :heart:
 
Mymmyryy Me ollaan oltu koko ajan yksityisellä. Sanoivat, että kannattaa ottaa tietyt verikokeet jo ennen ekaa käyntiä (HIV, hepatiitti...), ettei mene niihin sitten aikaa ja ovat jo valmiiksi käytettävissä. Ekan käynnin aikana käytiin läpi meidän tausta ja aiemmat "kokemukset" lasten saamisesta ja yrityksistä, keskenmenoista jne. Lisäksi kartoitettiin lähisukulaisten sairaudet. Mieheltä otettiin spermanäyte ja mulle tehtiin sisä- ja ultratutkimus. Multa löytyi silloin pieni polyyppi kohdusta, jonka lääkäri halusi poistettavaksi ennen kuin aloitetaan mitään hoitoja. Lisäksi sain lähetteet verikokeisiin. Niissä katottiin mm. hyytymistekijät, kierron eri vaiheiden eri hormonien tasot jne. Varmaan ne, jotka sulta on jo aiemmin otettu.

Ensimmäinen käynti oli kesäkuun alussa (2007), polyyppi poistettiin siitä viikon päästä (oli ihme, että sain ajan sairaalaan niin nopeasti). Verikokeita otettiin pitkin kesä- ja heinäkuuta. Elokuussa käytiin puhelimessa läpi verikokeiden tuloksia ja keskusteltiin hoitovaihtoehdoista. Syyskuussa olis voitu aloittaa IVF-hoito, mutta punktiopäivä olisi ollut vaarassa osua miehen työmatkan kanssa samaan ajankohtaan, joten jouduttiin odottamaan lokakuun kiertoa. Se oli mulle silloin tosi iso pettymys. Olin jo kesäkuusta asti odottanut, että jotain vihdoinkin tapahtuisi...
 
Mymmyryy Kuulostaa niin kovin tutulta. Mitään syytä meidänkään km: ihin ei oo löytynyt. Tosin yksi neljästä km:sta saattoi johtui etisestä istukasta. Lapsettomuusklinikalle mentäessä mulla oli ollu 2 km:a ja nyt niitä on ollu jo 4. Yhden raskauden aikana kokeiltiin minidisperiniä, mutta siitä ei ollu apua, koska hyytymistekijöistä ei ole löytynyt vikaa. Glucophage määrättiin mulle klinikalta, koska mun diagnoosiksi kirjattiin PCO. En vaan itse oikein tiedä, miten täytän sen kriteerit, mutta kuitenkin...

Toivottavasti saatte avun! :heart:
 
Voi Tuomenmarja, nyt kyllä nostit mun toiveet potenssiin sata vastauksellasi!!! Noi mun juilinnat osuu kp:ille 5 ja 6 nimittäin... :) Voisiko se olla...? Voi rakas taivaan Isä, anna, anna olla kiinnittymiskipua!
Tästä taitaa olla tulossa piinaava viikko... kylläpäs/eipäs -väittely pääni sisällä tulee käymään todella kuumana. ;)

Tikrulle tosi paljon onnea hoitoihin! Pidän kovasti peukkua, että nyt tärppää, jos tämä oikeasti on viimeinen kerta. Ja muuten, pakko vielä sanoa, että mä viime viikolla juttelin just yhden tutun kanssa tuosta, että miksi kunnanvaltuustoihin (& eduskuntaan) voi tulla valituksi kymmeniäkin vuosia peräkkäin. Parin kauden jälkeen tosiaan olisi hyvä pitää taukoa, ettei homma uraudu. Ja kansanedustajienkin olis hyvä välillä "palata todellisuuteen".

Mymmyryylle myös tsemppiä klinikalle käyntiin. VL:llä meillä oli eka kerralla ns. hoidon suunnittelu, mutta ainakin omalla kohdallani se kyllä tarkoitti myös heti reseptiä käteen. :) Mutta koska teillä taas km-tausta, niin en tiedä vaikuttaako se "toimenpiteihin". Joka tapauksessa lykkyä tykö!
 
Joo, mulla on aika tylsä vastaus tohon kiinnittymisjuttuun, en oikein usko että sitä vois tuntee.. en muista että sillon raskaakstulon kierrossa ois ollu mitään erikoisempaa (siitä on tosin jo iäisyys! ). Nykysin on melkein joka kierrossa kaikki 2,5 vuotta ollu jos minkäkinlaisia jomotuksia, vihlontoja ja nipistyksiä, jopa niukkaa vuotoakin just muutama päivä oviksesta, mutta ainahan ne menkat on kuitenki tullu, useimmiten vielä ihan ajallaankin :ashamed: kaipa ne on sit vaan jotain endovaivoja nekin.

Mulla oli aiemmin äänestettävä puolue selvillä, mutta sitten ilmeni että ainakin niiden johtohahmo vastustaa yksinäisten hedelmöityshoitoja! Joten en kai sellasia voi enää äänestää, jos muutkin on samoilla linjoilla..
 
Annis Voimia sisäiseen väittelyyn. Totta lausuit myös Risukasa, kaikenlaisia tuntemuksia sitä on kroppaan alannu tulla, kun itseään on joutunu viime vuodet "aktiivisesti" kuuntelemaan. Toivotaan Annis todella, että noi olis ollu sun kannalta hyviä merkkejä. Itse niitä ainakin kovasti odotan alkavalle viikolle. Nega-testatuilla PAS-kierroilla olen tuntenut vain muutamia menkkamaisia nipistelyjä, mut silloin ku testi tuoresiirron jälkeen näytti plussaa, niin menkkakivut oli aika tuntuvat.
 
Risukasa: se mainitsemasi puolue on minun valittuni (mitä todennäköisemmin), mutta kun ne muuten ajaa oikeita asioita, en ole antanut sen vaikuttaa. Ja ainahan voi vastaväitettä heittää sinne kehiin. Minä ainakin aion, jos taas nostetaan tämä hed. hoitoasia uudelleen kehiin. Eikun viestiä Arkadianmäelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja risukasa-:
Joo, mulla on aika tylsä vastaus tohon kiinnittymisjuttuun, en oikein usko että sitä vois tuntee..
Heh, mä olen suunnilleen AINA ihmetellyt, ett jotkut VOI muka tuntea kiinnittymisen, kun ite en viimeks tajunnu edes olevani raskaana saatikka sitten ett olisin jotain kiinnittymisiä tuntenut...
Mutta nyt olen aika herkällä korvalla kuulostellut kroppaani. Pääasiassa hyvinkin realistisena ihmisenä kuitenkin toinen puoli aivoista sanoo, että ihan milloin vaan (siis silloin kun ei ole mitään raskautumisyrityksiä) voi tuntea jotain vihlaisuja eikä ne kyllä tarkota YHTÄÄN mitään. Mutta tällä hetkellä tosiaan toinen puoli päätä kuitenkin haluaa piipittää, että jos kuitenkin ne nyt liittyis SIIHEN. Väittely jatkukoon... :LOL:


 
kaikille !
itselläni on kokemusta sekundäärisestä lapsettomuudesta. meillä kesti 4vuotta ennen kuin tärppäsi ja se oli todella raastavaa aikaa. syytä ei koskaan asialle selvinnyt , mutta tämän jälkeen raskauksia alkoi tulemaan liiankin helposti . :eek: toisen lapsen synnyttyä aloin odottamaan kaksosia joka meni kuitenkin kesken , kolmas lapsemme syntyi terveenä täysiaikaisena , neljäs odotus alkoi ehkäisystä huolimatta :eek: jouduttiin keskeyttämään , terveyteni vuoksi lääkärin suosituksesta :'( nyt pelkään taas olevani raskaana , vaikka kuparikierukka käytössä :eek: testiä en edes uskalla ostaa koska pelkään pahinta :/
en olisi uskonut että meille kävisi näin koska ne tuskan vuodet joita lasta yritimme vei totaallisesti voimat ja raskaus ei minulle ole enää "terveellistä" lääkitykseni vuoksi , koska siinä ovat äiti ja lapsi vaarassa.
 
"raskaus ei minulle ole enää "terveellistä" lääkitykseni vuoksi , koska siinä ovat äiti ja lapsi vaarassa."

Etkö voi hankkia sterilisaatiota?

"mutta tämän jälkeen raskauksia alkoi tulemaan liiankin helposti "

Jos vaan vielä joskus mullakin ois noin päin.. :ashamed:
 

Yhteistyössä