Sekundäärilapsettomat

Kolme viikko sitten siirrettiin kaksi alkiota kohtuun ja tänään oli odotettu varhaisultra. Tässä välissä on jos minkälaista vuotoa ollut. Lääkärin tuomio heti ultrauksen alussa oli, että kaksihan täällä on :D Eli molemmat pikkuiset ovat kiinnittyneet. Syytä vuodoille ei löytynyt ja lääkäri halusi minun vielä ensi viikolla menevän näytille. Molemmat ovat kiinnittyneet hyvin ylös. Toisen paikka on ihan ok, mutta toinen on hieman epäselvä. Lääkäri selitti, että sijainti on nurkassa ja vaikka näyttääkin siltä, että se selvästi on kohdussa (eli ei kohdunulkoinen) haluaa hän varmistaa, että alkio lähtee kehittymään ja kasvamaan oikeaan suuntaan. Kohdun sisäänpäin, ei ulos (tuon tarkemmin ei selitys jäänyt mieleen). Sanoi kyllä, ettei tilanne mitenkään huolestuttavalta näytä, mutta hän vain haluaa varmistaa asian :/ Myös tukilääkitystä jatkan nyt ainakin viikon samalla tavalla kuin tähänkin asti.

Onhan se vielä vähän epäuskoinen ole, että olis raskaana. Joten lähinnä naurattaa kaikki asiat mitkä menee uusiksi kaksosten takia (auto, suunnitelmat...) Vielä kun nämä hämärät vuodot loppuisivat.
 
^^ Hipkukka! WAU! miten tää on mennyt multa ohi?? :eek:
Toivotaan että molemmat jaksaa kasvaa ja vielä oikeassa paikassa. Mulla on takana onnistunut IVF-kaksosraskaus. :)
Meikällä olis nyt toiveena edes yksi vauveli, mutta en tiedä mitä aattelis, kun tänään alkoi ruskea (hiukan punertava) vuoto aamulla melkein heti testien teon jälkeen. :( Pelko hiipii...
Koska sulla oli niitä vuotoja ja millaista? (ei tarvii vastata, jos et jaksa tai viitsi)
Dreamer pp14 (kera plussan ja vuodon)
 
Alkuperäinen kirjoittaja dreamer78:
Koska sulla oli niitä vuotoja ja millaista? (ei tarvii vastata, jos et jaksa tai viitsi)
Ekan kerran vuotoa oli päivä plussan jälkeen. Kirkasta verta, jota tulee sen verran ettei pikkuhousunsuoja riitä. Kuukautisside pakko laittaa. Vuoto kuitenkin tyrehtyy muutamassa tunnissa, eikä siihen liity kipuja. Tälläistä runsasta vuotoa on nyt ollut plussan jälkeen 3-4 kertaa. Sitten lisäksi erilaiset tuhruilut ja pienemmät vuodot. Klinikalla sanoivat, että soittaa pitää, jos kipuja ilmaantuu.
Esikoisesta oli myös tuhruja, mutta ei näin voimakkaita vuotoja. Ja silloin oli sekä kirkasta, että tummaa vuotoa. Ei tässä oikein tiedä huolestua vai eikö. Ärsyttää vain kun ei kaupungille uskalla ohuissa kesähousuissa lähteä ilman kuukautissidettä :kieh:
 
voi ei Hipkukka. Onpas ikävää; saa koko ajan olla pelko persiissä. Mun muistaakseni mulla ei ollut kaksosista muuta vuotoa kuin jossain 10-12 vkoilla tuli reilusti yönaikana kunnon punaista vuotoa sänkyyn; mentiin päivystykseen heti, mutta syytä ei löytynyt - ilmeisesti se tuli istukan reunasta - oli kyllä järkyttävä kokemus!!!
Itse kyllä luulen että tää meitin plussa oli nyt tässä. Kyllä mä vielä sitkeesti laitan lugeja, vaikka sit vuotoa nyt aamulla oli jo eilistä enemmän - ihan kirkasta se ei viä oo siteeseen asti, mutta lugea laittaessa sormeen tuli tumman punaista sekä sitä ruskeaa klömppiä. Ja tunnen jo että on semmoinen kipeäkin toi alavatsa kuin menkat alkais. :(
 
Onnea Hipkukka! Ja kaksoset vielä! Mahtavaa. Mikäli yhtään lohduttaa, mulla oli myös ekassa raskaudessa samankaltaista vuotoa, joskus runsastakin, vuoto taisi loppua vasta jossain viikolla 9, eli käytännössä viikot 5 - 9 oli jotain vuotoa koko ajan.

ON: Olen raskaana. Olen vielä täynnä hämmennystä ja ihmetystä, sillä menkat tuli odotetusti, eikä ne olleet mitenkään normaalia niukemmat. Niinpä ehdin syödä jo uuden clomisatsinkin, mutta koska aloin vuotaa "kp 9" tein varmuudeksi testin, joka olikin plussa. Huomenna käyn ultrassa, jossa toivon mukaan todetaan alkion olevan kohdussa. Viikkoja on vasta 5 + jotain, joten on siinä ja siinä näkyykö ultralla vielä muutenkaan mitään kunnollista..
 
Tirlittan1968
Minulla entisestä suhteesta murkkuikäinen tyttö ja nykyisen kumppanin kanssa yritettiin vajaa vuosi kunnes lähdettiin ottamaan selvää onko mahdollista saada "iltatähteä". Miehen simpat heikkoja ja huonosti liikkuvia ja useamman kuukauden tutkimusten ym. jälkeen olemme nyt siinä tilanteessa että ensiviikolla on ensimmäinen IVF-punktio ja viikonpäästä näillä näkymin alkion siirto jos siirrettävää on.
Olen nyt sumutellut ja 10pv pistellyt ja munarakkuloita on kehittymässä n.13 kpl. Huomenna ultra (perjantain koko oli 10mm) ja toivotaan että ovat kasvaneet kovasti.

Onnea plussanneille kovasti & voimia muillekin
 
Tirlittan1968
Tänään oli viimeinen ultra ennen torstain punktiota. Molluskat kasvaneet ja molemmilla puolin 9 kpl n.16mm. Limakalvo 12mm, kuulema ihan hyvä. Alkaa jännittämään punktio, ja tänään viimeinen pistos ja huomenna aamulla vielä supre ja illalla irrotuspiikki
 
Tirlittanille tsemppiä ! :flower: Perästä tullaan...
Hipkukka ja Katriina TRIPLAONNEA yhteensä ja erikseen molemmille. Kuis te ton teitte? Voi kun pääsisin pian joukkoonne iloitsemaan...

(O) Kahdeksan alkiota kehittymässä. Minun määrissä vähän, kun kato käy aina niin kovasti. Pitäs jaksaa ensi viikkoon piikitellä. Sitten kait se olis punktio ym:t . . . En mä tiiä... oon pettynyt (liian) monta kertaa, ei oikein jaksa uskoa...
 
Tirlittan1968
Kiitti tsemppauksesta Tikru-72! Eilen illalla otin sitten irroituspiikin eikä ollut mikään mukava piikki. Kirveli paljon mutta sain onneksi otettua sen ohjeiden mukaan. Eilen ja tänään vihlonut vasemmalta muniksien kohdalta. Huomenna aamulla sitten punktioon =)
 
Tirlittan1968
Punktio oli tänään ja meni todella hyvin. Kaapin lämpöön saatiin 14kpl ja nyt vaan toivotaan ja odotellaan miten lähtevät etenemään. Siirto on tarkoitus tehdä tiist./kesk. ensiviikolla eli pitkällä viljelyllä mennään.
Katriinalle voimia!
 
Katriina :hug: Pettymyksen hetkellä on vaikea lohduttaa mitenkään, mutta tiedäthän, että me kaikki ollaan hengessä kanssasi mukana!
Tirlittan - Aika hyvän saaliin saivat! Nyt vaan peukut pystyyn, että mahdollisimman moni jatkaa jakautumistaan!

|O Oma olo: pömppis ja saikulla tämän päivän. Ei mitenkään juhlava tunnelma, mutta jospa se tästä. Aamulla olis 3. ultra ja päätetään miten ensi viikolla punktoidaan ja siirretään (JOS siirretään). Äh. Ärsyttää ja väsyttääkin tämä jatkuva vatvominen. Mutta siltikin vielä, jännittää.
 
Puuh, nyt pitäs sitten ihan oikeasti siirtyä oman neuvolan puolelle. Ja lopetella tukilääkitystä. On se kumma miten pelottavaa on vähentää noita lääkkeiden laittoa, niin ällöttäviä kuin Lugeilla pelaaminen onkin. Eilen tarkistusultra osoitti, että molemmat alkiot kasvavat nätitsti kohdun puolella. Pieni epäilyshän oli, että toinen olisi saattanut lähteä kasvamaan kohti munatorvea. Pikkuhiljaa alan myös tajuamaan, ettei kaksi ole sama asia kuin yksi :whistle: Ei se toinen välttämättä menekään siinä sivussa. Mutta kai sitä jotenkin selvitään... Tässähän ehtii vielä monet kerrat panikoimaan :D Viikkoja on nyt kasassa 8+4

Onnea teille kaikille tulevaan :wave:
 
(O) Yhdeksästä alkiosta vain yksi oli siirtokelpoinen. Tämä on meidän viimeinen hoitokerta ja viimeinen alkio. Joten- piinailuun mahtuu sekä surua ja luopumista että hienoista toiveikkuutta (mutta eipä tässä enää hehkutella).

Toivon kaikille Sekundoille muksaa viikonloppua! :flower:
 
Enpä ole aikoihin täällä käynyt. Mukava, että meitä sekudoja on tullut lisää ja että keskustelu on ollu väliin vilkastakin :)

Pahoittelut Katriinalle Miten jaksat? Mulla on takana neljä peräkkäistä keskenmenoa ennen nykyistä raskautta. Tiedän todella miltä ne tuntuvat. Yksi neljästä (ensimmäinen) oli varhainen km. Jostain olen kuitenkin aina saanut voimia uuteen yritykseen. Se toive vauvasta vain on niin suuri. Kovasti voimia sinulle/teille!

Tikru Toivon sydämestäni, että teillä onnistuisi nyt. Olisitte sen kyllä ansainneet! Kaikkea hyviä tunnesekamelskan keskelle!

Onnea raskautuneille! Hipkukallakin kaksi kyytiläistä :heart: :heart:

ON: Mulle tää raskaus on ollut henkisesti tosi rankka noiden peräkkäisten km:jen jälkeen. Vasta kun siirryttiin yli rv20, olen alkanut vähitellen hienoisesti uskoa ja toivoa, että saisin tämän vauvan elävänä syliin asti. Nyt on siis menossa rv24. Aika näyttää. Kevät oli muutenkin rankka, koska jouduin olemaan 2kk sairaslomalla työpaikan homeongelmien vuoksi. Reagoin niille voimakkaasti ja erään lääkärin mukaan se on saattanut jopa aiheuttaa näitä keskemenojakin. Ehkä myös lapsettomuusongelman?! Sitä ei kuitenkaan kukaan halua myöntää.

Hipkukka Sanoit, että sua jännittää luopua lugeista. Mä sain tähän raskauteen tueksi Crinonet (vastaa lugeja). Ne lopetettiin rv 8. En tiedä oliko niistä se ratkaiseva apu, koska en saanut km:a. Aiemmin niitä on käytetty vaan PASien yhteydessä ja meillähän kaikki PASit tuottivat negan. Todennäköisesti on kuitenkin niin, että rv 8 paikkeilla istukka alkaa jo toimia niin hyvin, että ylläpitää itse raskautta eikä siihen enää tarvita keltarauhashormonia avuksi. Niin mulle selitettiin lapsettomuushoitoklinikalta.
 
heips!
aattelin liittyä joukkoon, taustalla olen lueskellut viestejä säännöllisen epäsäännöllisesti... eli toinen lapsi olis haaveissa. ensimmäinen sai alkunsa yhdellä clomikuurilla. nyt toista ollaan yritetty 1,5v, ja puolisen vuotta sitten todettiin pco. clomifenia olen syönyt jopa 3tbl/vrk, mutta ilman tulosta, johtofolleja ei siis ole kasvanut, suurin olisko ollu 12mm... lääkärikin ihmetteli kun ei ole ollut vastetta, kesä pitäis pitää taukoo ja syksyllä ilmeisesti sitten pistoshoitoja...

toisaalta ihanaa, että on kesä niin ei kerkee jatkuvasti miettimään asioita.. mut vauvakuume on niin hirmusen kova, että on aika vaikeeta olla ajattelematta. olen kyllä onnellinen, että "edes se yksi lapsi on", mutta...
 
Isabella tervetuloa joukkoon! Itselläni oli aikoinaan sama tilanne: toinen lapsemme sai alkunsa toisesta clomikierrosta (1tbl/vrk) ja sit vaan ajattelin kolmannen ollessa ajankohtainen, että clomireseptillä "homma hoituu". No eipäs sitten hoitunutkaan. Söin maksimiannoksena loppuvaiheessa 2tbl/vrk. Toisella sellasella kierrolla sain varhaisen km:n. Sit sain vielä yhden km:n ns. luomuraskaudesta ja sen jälkeen siirryimme lapsettomuusklinikalle hoitoon. Siellä lääkäri totesi, että ellei clomit tehoa puolessa vuodessa, niin sit pitää miettiä muuta, kauempaa ei niitä kannata kokeilla. Mulla oli silloin menny niiden parissa lähes vuosi. Päädyimme sitten IVF-hoitoihin. Jostain syystä, olen näiden vuosien aikana tullut muutaman kerran raskaaksi jopa ihan luomuna ja sen myötä ihmetyttääkin, ettei clomit tehonnu.

Toivottavasti saatte sopivaa apua tilanteeseenne ja kaipaamamme toisen lapsen. Tiedän todella tunteen tuosta vauvakuumeesta ja kaipuun toisesta lapsesta. Toki se lohduttaa, että on jo yksi, mutta ei se sitä tuskaa ja toivetta minnekään poista. Ja ne tunteet on ihan oikeutettuaja, vaikka jo olisikin yksi lapsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomenmarja:
Hipkukka Sanoit, että sua jännittää luopua lugeista. Todennäköisesti on kuitenkin niin, että rv 8 paikkeilla istukka alkaa jo toimia niin hyvin, että ylläpitää itse raskautta eikä siihen enää tarvita keltarauhashormonia avuksi. Niin mulle selitettiin lapsettomuushoitoklinikalta.
Lähinnä psykologistahan tuo jännitys on :D Eihän esikoisen kohdallakaan mitään pahaa sen takia tapahtunut. Ja nyt kun on kyseessä kaksosraskaus, joten elimistön omat hormonitasot on huomattavasti reilummat. Ja niinhän siinä taas kävi, kun tukilääkitys loppui raskausoireet paheni. Jännä juttu, joka lääkärin mielestä on ihan sattumaa. (Edellisessä raskaudessa oli sama)
 
Hipkukka Mielenkiintoista tuo oireiden paheneminen. Mulla oli tosiaan tässä raskaudessa käytössä Crinonet rv 8 asti ja olin silloin jo tosi huonovointinen (siis raskaudesta johtuen) enkä huomannu, että vointi olis siitä pahentunu, tosin ennallaan kyllä pysyi. Sillälailla tää on kyllä ollu erilainen raskaus, et oireet alkoi vähän helpottaa jo rv 10 ja oikeestaan loppui kokonaan jo rv 12. Loppuun asti menneissä raskauksissa kuvotus on vähän helpottanu n. rv 14, mutta jatkunu kyllä rv 20 asti. Paljonko sulla on nyt viikooja? Toivottavasti kaikki menee hyvin ja vointikin jossain vaiheessa kohenee! Sekin kun on totta, että niin kauan kun on huono olo, tietää, että masuasukeilla on kaikki hyvin ;)
 

Yhteistyössä