Siis kuka ottaa autolainaa??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Pankin holvissa ne pysyvät tasan siihen asti kunnes viimeinen lainaerä on maksettu. Jos ei ole kyse osakekaupasta, ovat vakuudet pankin hallussa kunnes laina on kuitattu.
Mutta edelleenkään ne panttikirjat ei liity mitenkään siihen, kuka sen kämpän virallinen omista on. Se oli niin kun tän aloituksen pointti, joka sulta tuossa pätemisentarpeessasi unohtui... Ja edelleenkään niitä osakkeita ei normaalijärkinen kotona pidä, vaan siellä pankissa ja jossain holvissa ne tallelokerotkin on, eikä suinkaan tyyliin missään postiluukussa pankin eteisessä... Joten lopeta se ittäminen - minä omistan mun kämpän, eikä pankki, vaikka kuinka olis panttikirjat / osakekirjat pankin hallussa ja vaikka katsoisit mistä asuntorekisteristä.
 
yksi vierailija
Ostatko kodin elektroniikan ja kodinkoneet käytettynä vai uutena? Käteisellä vai lainarahalla?
Aika harva kodinkone tai elektroniikka on erityisen välttämätöntä. Jääkaappi lienee tärkeimmästä päästä. Tapana onkin ollut säästää rahat näihin etukäteen, ja ostaa tarpeen tullessa sitten käteisellä.

Varmasti on ihmisjoukko, joka ei jaksa/osaa järkevää rahankäyttöä ja haluaa kuluista välittämättä uusinta uutta. Tällöin lainarahalla, lainarahan lisäkustannuksin, ostelevat tavarat. Mutta ei se siitä järkevää touhua tee.
 
ap..
No, minä ostin viisi vuotta sitten uuden auton osamaksulla, nyt on vähän ajettu, hyväkuntoinen ajopeli, josta saisin vaihdossa suunnilleen 15k€.

Tonnin rimpulan ostaja laittaa sen rahan mitä on uuden ja tuon erotus, varaosiin tai taas uuteen tonnin rimpulaan. Eikä ole tarvinnut hinailla tai pelätä ettei lähde pakkasella käyntiin tai jätä tien päälle.

Kukin tyylillään.

Ei ole mulla tonnin rimpulaa. Eikä autolainaa. :p Kukin tyylillään.
 

Yhteistyössä