Suhteuttakaa vaikkapa näihin lukuihin tuota tappavaa sikaflunssaa

"Vuosittain koti- ja vapaa-ajan tapaturmissa kuolee noin 2 100 henkilöä.
Liikenteessä kuolee noin 400, väkivaltaisesti kuolee noin 100 ja työssä noin 40 henkilöä."

Ja sikaflunssan arveltiin tappavan pahimmoilleen 100. Ainakin viimeisen kuulemani arvion mukaan.

Niin että lopettakaa ihmeessä nyt kaikki kotona hengailu ja vapaa-ajan viettäminen, se näyttäs olevan aika tappavaa touhua.

Lisää tilastoja täältä:
http://www.pelastustoimi.fi/turvatietoa/koti-ja-vapaa-ajan-tapaturmat/
 
siis, se, kuinka monia ihmisisä mihinkin onnettomuuteen vuosittain kuolee, ei mitenkään vaikuta siihen, että sikainfluenssaan kuolee ihmisiä. Se on fakta. Ei kovin paljon ihmisiä, mutta kuitenkin. Minä en hysterisoi, mutta toki olen hieman huolissani, ja tahdon käyttää mahdollisia varotoimia hyödykseni. En minä jätä lapseni hengitystieinfektion oireita tarkkailematta siksi, että tulipaloissa kuolee vuosittain enemmän ihmisiä, eihän tuossa ole kerrassaan mitään logiikkaa.
 
En ole kieltänyt enkä väittänyt ettei saisi käyttää mahdollisia varotoimenpiteitä tai vaikka laittaa lapselle sitä pyöräilykypärää päähän :) Mutta pointti oli se, että ei näillä keskustelupalstoilla joka päivä jauheta siitä miten vaarallista on vaikka syöminen, vaikka ruokaan tukehtuu ihmisiä (sekä aikuisia että lapsia) enemmän kuin kuolee possunuhaan.

Vaikka saattehan te siitä possunuhasta jauhaa jos haluatte. :hug: Vähän vain yritän tuoda erilaisia näkökulmia asiaan.
 

Yhteistyössä