Suututtaa lapsen opettaja! (mitä mieltä olette? )

Olin yövuoron töissä, lapseni olivat tällöin hoidossa mun veljen luona. Muita hoitajia en lapsille saanut, joten työmatkaa minulle tuli 100km. Kun ajoin töistä veljeni luo oli sieltä matkaa kotiin vielä 50km.
En kerennyt ajaa matkaa huonossa talvisäässä 2h, joten esikoinen myöhästyi koulusta 15-20 min.

Esikoinen oli ihan paniikissa koska myöhästyi, kertoi opettajan huutavan naama punaisena jos tunnilta myöhästyy yhtään.
Sanoin, että eihän tuollaisesta nyt silleen voi huutaa ja esikoinen vaan sano, että kyllä meidän ope voi.
Kehotin esikoista koputtamaan luokan oveen ja pyytämään nätisti anteeksi, kun tuli myöhässä ja kertomaan syyn miksi myöhästyi jos ope alkaa huutamaan.
Lapsi oli näin toiminutkin, ja opettaja oli silti karjunut koko luokan kuullen, että myöhässä ei saa tunnille tulla. Oli myös huutanut, että katso silmiin, kun minä puhun sinulle ja katso silmiin kun pyydät anteeksi. Esikoinen kertoi itkua äänessään, että hän olikin katsonut silmiin, mutta opettaja oli vaan silti huutanut...
Ope oli myös laittanut reissuvihkoon, että "Tiedoksi, teidän lapsenne myöhästyi tänään koulusta n. 20min." ja allekirjoitus nyt pitää vetää siihen jotta olen sen nähnyt... Aivan kuin en olisi tienyt tuota ja lapseni olisi valehdellut opettajalle! :eek: :eek:
Tämä oli ensimmäinen myöhästyminen tänävuonna lapselta ja tietooni ei ole ullut että lapsi olisi ikinä koulussa mistään asiasta valehdellut! (mikä tuntuisikin oudolle koska ei valehtele koulussakaan)

Ajattelin laittaa reissuvihkoon palautetta tuosta open toiminnasta ja aion ottaa asian myös puheeksi vanhempainillassa...

Minun kouluaikaan riitti, kun pyysi anteeksi ja istui paikalleen jos myöhästyi. Ei minun tarvinut pelätä että opettaja karjuu jos jostain syytä myöhästyin muutaman minuutin.

Vedinkö suotta "herneen nenään" tuosta jutusta teidän mielestä?
 
vieras
Miksi et saattanut lasta luokkaan, kun kerta tiesit opettajan reaktioista. Minä soittaisin opettajalle ja selittäisin tilanteen, että ei tosiaankaan ollut lapsen syy ja kertoisin myös miten lapsi oli tähän huutoon reagoinut.
 
palaute
Itse olisin yrittänyt mennyt kulman taakse seisomaan kun tyttö olisi mennyt kouluun. Todistanut itse omin silmin asian. Palautetta olisi todellakin lähtenyt opettajalle ja muualle.
 
vieras
Minusta opettajan toiminta ei kuulosta kivalta.
Tosin ei voi tietää mikä sen saa aikaan. Joku tulee jatkuvasti myöhässä... jatkuva hälinä ja tohotus ja opettaja on väsynyt ja stressaantunu.
20 eri tarinaa vanhemmilta, 20 kertaa tunnin keskeytys myöhästymisten takia...

Ymmärrän väsynyttä opettajaa mutta ymmärrän myös lasta. Omani on samanlainen. katse vieraalta aikuiselta ja itku tulee jo siitä. siihen vielä huutoa päälle, niin shokissa on... (sukulaiset kaukana ja harvoin tekemisissä vieraiden aikuisten kanssa.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi et saattanut lasta luokkaan, kun kerta tiesit opettajan reaktioista. Minä soittaisin opettajalle ja selittäisin tilanteen, että ei tosiaankaan ollut lapsen syy ja kertoisin myös miten lapsi oli tähän huutoon reagoinut.
Eipä tullut mieleen, että sattaisisin 4 luokkalaisen tunnille. Ajattelin myös tyhmästi, että eihän myöhästymisestä voi huutaa jos anteeksikin pyytää... Tiedän, että opettaja muuten huutaa (karjuu) tunnilla, muutta olen luullut sen tapahtuvan aiheesta.
Tästä lähtien kyllä saatan lapsen tunnille ja tosiaan laitan reissariin palautetta ja kysyn, että kuinka vastaavassa tilanteessa olisi tullut toimia?! (Opettaja kun on sanonu, että hänelle sähköpoostia tekstiviestin sijaan. Joten en olisi voinut edes etukäteen ilmoittaa, että lapsi myöhästyy)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta opettajan toiminta ei kuulosta kivalta.
Tosin ei voi tietää mikä sen saa aikaan. Joku tulee jatkuvasti myöhässä... jatkuva hälinä ja tohotus ja opettaja on väsynyt ja stressaantunu.
20 eri tarinaa vanhemmilta, 20 kertaa tunnin keskeytys myöhästymisten takia...

Ymmärrän väsynyttä opettajaa mutta ymmärrän myös lasta. Omani on samanlainen. katse vieraalta aikuiselta ja itku tulee jo siitä. siihen vielä huutoa päälle, niin shokissa on... (sukulaiset kaukana ja harvoin tekemisissä vieraiden aikuisten kanssa.)
siis ei toimi oikein. kaikki tekevät virheitä. myös opettaja. myös lapset... mutta moni vanhempi vaikeuttaa nykyisin tahallisesti opettajan työtä.
 
vieras
No eikö tuo vihkojuttu ole ihan normaali käytäntö? Arvaa vaan moniko tekee tota tahallaan, siis myöhästelee tai lintsaa, joku yhteinen systeemihän siihen on oltava. Ei se opettaja VOINUT tietää varmaksi teidän tilannetta, voihan se myöhästyjä väittää mitä vain. Olisit itse mennyt sanomaan opettajalle, kun oikeastaanhan se oli "sun syy" että olitte myöhässä. Varsinkin jos lapses jo etukäteen varoitti että opettaja suttuu.
 
1986 syntynyt tampereella.
Myöskään meillä ei saanut mennä tunnille myöhässä. Monesti joku yritti parin minuutin jälkeen niin opettaja passitti suoraan käytevälle ja odottamaan sielä seuraavan tunnin alkua.
Monesti joutu tunnin käymään aina koulun jälkeen. 3 myöhästymisestä tuli tunnin läksyparkki. Eli tunti niitä aineita yhteensä opettajan seurassa kaksin joilta oli myöhästynyt. Se jos joku niin se hävetti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikö tuo vihkojuttu ole ihan normaali käytäntö? Arvaa vaan moniko tekee tota tahallaan, siis myöhästelee tai lintsaa, joku yhteinen systeemihän siihen on oltava. Ei se opettaja VOINUT tietää varmaksi teidän tilannetta, voihan se myöhästyjä väittää mitä vain. Olisit itse mennyt sanomaan opettajalle, kun oikeastaanhan se oli "sun syy" että olitte myöhässä. Varsinkin jos lapses jo etukäteen varoitti että opettaja suttuu.
No eipä se ope silti saa naama punaisena karjua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta opettajan toiminta ei kuulosta kivalta.
Tosin ei voi tietää mikä sen saa aikaan. Joku tulee jatkuvasti myöhässä... jatkuva hälinä ja tohotus ja opettaja on väsynyt ja stressaantunu.
20 eri tarinaa vanhemmilta, 20 kertaa tunnin keskeytys myöhästymisten takia...

Ymmärrän väsynyttä opettajaa mutta ymmärrän myös lasta. Omani on samanlainen. katse vieraalta aikuiselta ja itku tulee jo siitä. siihen vielä huutoa päälle, niin shokissa on... (sukulaiset kaukana ja harvoin tekemisissä vieraiden aikuisten kanssa.)
siis ei toimi oikein. kaikki tekevät virheitä. myös opettaja. myös lapset... mutta moni vanhempi vaikeuttaa nykyisin tahallisesti opettajan työtä.
Täällä tuskin on kyse tuosta, että lapset myöhästelisivät. Tämä on pikkuinen koulu johon lapset tulevat etupäässä taksikyydeillä, joten juurikaan myöhästymisiä ei tapahdu, ja tosiaan oman lapsen kohdalla kyseessä oli ensimmäinen kerta tänävuonna.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikö tuo vihkojuttu ole ihan normaali käytäntö? Arvaa vaan moniko tekee tota tahallaan, siis myöhästelee tai lintsaa, joku yhteinen systeemihän siihen on oltava. Ei se opettaja VOINUT tietää varmaksi teidän tilannetta, voihan se myöhästyjä väittää mitä vain. Olisit itse mennyt sanomaan opettajalle, kun oikeastaanhan se oli "sun syy" että olitte myöhässä. Varsinkin jos lapses jo etukäteen varoitti että opettaja suttuu.
No eipä se ope silti saa naama punaisena karjua.
No enpä ollut näkemässä huusiko naama punaisena -olitko sinä?
 
lastenhoitaja
Noin pitkällä tähtäimellä, yrittäkää tutustua open kanssa. Silloin hoituu konfliktitkin helpommin :) Eli kandee soittaa suoraan hänelle ja ystävällisesti huomauttaa, ja jutella vaix pidempäänkin. Ope varmasti jäätyy entisestään, jos nyt huudat sille tai valitat suoraan rehtorille. Sillä ei välttisti oo helppoa vanhempien vaatiessa aina vaan enemmän.

Mutta siis, tietty toimi täysin väärin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikö tuo vihkojuttu ole ihan normaali käytäntö? Arvaa vaan moniko tekee tota tahallaan, siis myöhästelee tai lintsaa, joku yhteinen systeemihän siihen on oltava. Ei se opettaja VOINUT tietää varmaksi teidän tilannetta, voihan se myöhästyjä väittää mitä vain. Olisit itse mennyt sanomaan opettajalle, kun oikeastaanhan se oli "sun syy" että olitte myöhässä. Varsinkin jos lapses jo etukäteen varoitti että opettaja suttuu.
No eipä se ope silti saa naama punaisena karjua.
No enpä ollut näkemässä huusiko naama punaisena -olitko sinä?

En ollut mutten oleta että lapsi tuosta huutamisesta on valehdellut.
 
vieläkin katkera :D
Alkuperäinen kirjoittaja 1986 syntynyt tampereella.:
Myöskään meillä ei saanut mennä tunnille myöhässä. Monesti joku yritti parin minuutin jälkeen niin opettaja passitti suoraan käytevälle ja odottamaan sielä seuraavan tunnin alkua.
Monesti joutu tunnin käymään aina koulun jälkeen. 3 myöhästymisestä tuli tunnin läksyparkki. Eli tunti niitä aineita yhteensä opettajan seurassa kaksin joilta oli myöhästynyt. Se jos joku niin se hävetti.
Meillä oli sama kemissä. Itse kuljin bussilla ja oli talvisin monesti 2-5 minuuttia myöhässä ja sehän ei kelvannut syyksi että bussi myöhässä.
Jos olisin aikasemmalla bussilla mennyt kouluun niin olisin voitunut odottamaan koulun alkua päivittäin 1h45min.
Pakko oli kulkea bussilla kun vanhemmat oli aamussa töissä ja matkaa oli kouluun 4km300m. Vitos luokalla se oli paljon kävellen ja kelkotellen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikö tuo vihkojuttu ole ihan normaali käytäntö? Arvaa vaan moniko tekee tota tahallaan, siis myöhästelee tai lintsaa, joku yhteinen systeemihän siihen on oltava. Ei se opettaja VOINUT tietää varmaksi teidän tilannetta, voihan se myöhästyjä väittää mitä vain. Olisit itse mennyt sanomaan opettajalle, kun oikeastaanhan se oli "sun syy" että olitte myöhässä. Varsinkin jos lapses jo etukäteen varoitti että opettaja suttuu.
Ei meillä ole aiempina vuosina tuollaisesta tullut vihkoonmerkintää... ainakaan tuohon sävyyn.
Hyvä käytäntöhän tuo on, ja varmaan toisissa kouluissa lapset saattavat myöhästyä tahallaan tunneilta ja hyvähän se silloin on että reissuvihkon välityksellä asiasta ilmoitetaan.

En tiedä oisko sekään ollut toisaalta niin hyvä idea, että olisin mennyt keskeyttään tunnin , nuorempi lapsi mukanani ja alkanut siinä kesken luokan opetuksen kertomaan syytä myöhästymiselle...
 

Yhteistyössä