Suututtaa lapsen opettaja! (mitä mieltä olette? )

äiti
Minusta opettajan reaktio oli tosi ikävä. Tuli mieleen, että opettajalla jotain patoutuneita raivontunteita itsellään joita purkaa lapsiin, että sitten noin "alistavasti" lasta kohtelee. Siis minusta olisi kauhea tunne lähettää lapsi kouluun, jossa tietäisin olevan opettaja, joka ei osaa hillitä itseään ja hoitaa tilannetta rauhallisesti ja aikuismaisesti.
Itse sanoisin asiallisesti, että opettajan käytös ei vetele. Kyllähän tuossa jo lapsien oppimismotivaatio ja rauhattomuus lisääntyy, kun luokkaa opettaa hermonsa menettänyt, karjuva ihminen.
 
harmis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olisin sinne lapsen reissuvihkoon ennen kouluun menoa kirjoittanut tuosta myöhästymisestä tai ainakin laittanut lapun lapselle mukaan.
Niin.. Jätit ap. lapsen "yksin selviytymään" tilanteesta, kun oli jo edeltä käsin selvää, että ope vetää pultit!
 
hmm
Mä olisin vienyt lapsen luokkaan tai soittanut opelle jo matkalta, että lapseni tulee myöhässä.
Ei tullut mieleen laittaa edes tekstaria? Lappu opelle?
Huonostihan ope käyttäytyi kyllä, mutta etsinäkään vanhempana kyllä myöskään ihan kauhean fixusti toiminut...
 
Ällöttää sun kaltaiset ihmiset
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olisin sinne lapsen reissuvihkoon ennen kouluun menoa kirjoittanut tuosta myöhästymisestä tai ainakin laittanut lapun lapselle mukaan.
Niin.. Jätit ap. lapsen "yksin selviytymään" tilanteesta, kun oli jo edeltä käsin selvää, että ope vetää pultit!
Eli taas se vika on siinä toisessa eikä siinä opettajassa, vittu kasva aikuiseksi jo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
hei
itse olisin saattanut lapsen luokkaan tuossa tilanteessa kyllä, varsinkin kun lapsi oli hädissään jo autossa ja kertoi opettajan suhtautumisesta myöhästymiseen.
Toivottavasti lapsi on kunnossa, eikä menettänyt täysin luottamusta aikuisiin.
Ei kaikki opettajat ole viisaita saati asiallisia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ällöttää sun kaltaiset ihmiset:
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olisin sinne lapsen reissuvihkoon ennen kouluun menoa kirjoittanut tuosta myöhästymisestä tai ainakin laittanut lapun lapselle mukaan.
Niin.. Jätit ap. lapsen "yksin selviytymään" tilanteesta, kun oli jo edeltä käsin selvää, että ope vetää pultit!
Eli taas se vika on siinä toisessa eikä siinä opettajassa, vittu kasva aikuiseksi jo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tossahan kommentoitiin vain äidin puolesta tapahtunutta töppäystä. Aikasemmin kirjotin, että open käytös oli täysin asiatonta. Itse voisit hieman siistiä tuota törkyistä kielenkäyttöäsi, mikä on aivan teinimäistä.
 
Anteeks ku kesti...
Olen ollut nyt niin vähän koneen ääressä ja sekin vähä mitä olen ollut, on menny facebookissa. :ashamed:

Päädyin lopulta kirjoittamaan reissariin.
Kerroin juurta jaksain syyn miksi lapsi myöhästyi ja lopuksi kirjoitin, että "Kuinka seuraavan kerran tulee menetellä jos noin käy, jos kerta lapsen anteeksi pyyntö ei riitä ja myöhästymisestä seuraa kamalat huudot?"
Laitoin myös, että minulle saaa soittaa jos asiasta jäi edelleen epäselvyyttä.
En nyt sanatarkkaan muista kuinka kirjoitin, tai mitä opettaja vastasi. (Reissuvihkoa ei ole nyt tässä lähellä... )
Opettajan vastaus meni suunnilleen näin: Kiitos, kun vielä selvensit asiaa. Ylireagoin asiaan täysin ja käytökseni oli epäoikeuden mukaista. Huusin **** aivan syyttä ja olen asiasta pahoillani.
Koulussa on ollut nyt niin raskasta, kun avustajia ei ole ja suuri luokka on vastuullani. Jne... Pitkä kertomus kuinka hänellä on vaikeaa ja tästä johtuen hermo tiukalla ja tulee huudettua syyttä...
Oli vielä keskustellut asiasta lapsen kanssa, että syy ei ollut lapsessa.

Vähän jäi kyllä mietityttämään, että olisiko opettaja asiaa enää puheeks ottanut tai olisiko hän tajunnut "hävetä" käytöstään, jos en siihen millään tapaa olisi reagoinut. :whistle:

Lapsi oli tyytyväinen kirjoittamaani viestiin ja päivällä kotiin tullessaan hän kertoi kuinka opettaja "pelkää" vanhempien palautetta.
Opettaja oli kuulemma nostanut hartiat korviin ja ollut nolon näköinen kun oli lukenut palautettani...

Minun puolestani tämä asia saa jäädä tällä kertaa tähän. Tiedän, että aina ei elämä niin helppoa ole ja jokainen tekee virheitä. Minulle ja ennen kaikkea lapselle riittää tuo opettajan anteeksi pyyntö ja se että opettaja myönsi toimineensa väärin ja häpesi käytöstään.
Aion kyllä jatkossa seurata opettajan toimintaa tarkemmin ja jos jotain vastaavaa vielä ilmenee niin olen yhteydessä rehtoriin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Anteeks ku kesti...
Olen ollut nyt niin vähän koneen ääressä ja sekin vähä mitä olen ollut, on menny facebookissa. :ashamed:

Päädyin lopulta kirjoittamaan reissariin.
Kerroin juurta jaksain syyn miksi lapsi myöhästyi ja lopuksi kirjoitin, että "Kuinka seuraavan kerran tulee menetellä jos noin käy, jos kerta lapsen anteeksi pyyntö ei riitä ja myöhästymisestä seuraa kamalat huudot?"
Laitoin myös, että minulle saaa soittaa jos asiasta jäi edelleen epäselvyyttä.
En nyt sanatarkkaan muista kuinka kirjoitin, tai mitä opettaja vastasi. (Reissuvihkoa ei ole nyt tässä lähellä... )
Opettajan vastaus meni suunnilleen näin: Kiitos, kun vielä selvensit asiaa. Ylireagoin asiaan täysin ja käytökseni oli epäoikeuden mukaista. Huusin **** aivan syyttä ja olen asiasta pahoillani.
Koulussa on ollut nyt niin raskasta, kun avustajia ei ole ja suuri luokka on vastuullani. Jne... Pitkä kertomus kuinka hänellä on vaikeaa ja tästä johtuen hermo tiukalla ja tulee huudettua syyttä...
Oli vielä keskustellut asiasta lapsen kanssa, että syy ei ollut lapsessa.

Vähän jäi kyllä mietityttämään, että olisiko opettaja asiaa enää puheeks ottanut tai olisiko hän tajunnut "hävetä" käytöstään, jos en siihen millään tapaa olisi reagoinut. :whistle:

Lapsi oli tyytyväinen kirjoittamaani viestiin ja päivällä kotiin tullessaan hän kertoi kuinka opettaja "pelkää" vanhempien palautetta.
Opettaja oli kuulemma nostanut hartiat korviin ja ollut nolon näköinen kun oli lukenut palautettani...

Minun puolestani tämä asia saa jäädä tällä kertaa tähän. Tiedän, että aina ei elämä niin helppoa ole ja jokainen tekee virheitä. Minulle ja ennen kaikkea lapselle riittää tuo opettajan anteeksi pyyntö ja se että opettaja myönsi toimineensa väärin ja häpesi käytöstään.
Aion kyllä jatkossa seurata opettajan toimintaa tarkemmin ja jos jotain vastaavaa vielä ilmenee niin olen yhteydessä rehtoriin!


Tekisin samoin. Missään tapauksessa opettaja ei saa huutaa muksuille. Pitää olla muut keinot. Muuten opettajalla ei ole tilanne hallinnassa ja onkohan muutenkaan ihan kaikki kunnossa kyseisellä opella.
 
henk.koht en odottelisi mihinkään vanhempainiltoihin.
Ottaisin opeen yhteyttä itse ja pyytäisin saada tulla keskustelemaan tai menisin luultavasti ihan paikan päälle, kyllä opella aina riittää yksi 5-10min jutella tärkeästä asiasta.

Rehtorille antaisin ilman muuta palautetta soittamalla, sen verran kova tarve olisi saada puhua tällainen asia.
Suurin syy miksi toimisin heti ja keskustellen (reissuvihko ei riittäisi minulle tällaisessa asiassa) on se, että lapsi koki luultavasti todella suuria tunteita tuossa opettajan järjestämässä kauhutilanteessa.

Olisitko voinut soittaa opelle etukäteen, että lapsesi myöhästyy koulusta kun lapsi kerran jo etukäteen oli tiolanteesta kauhiussaan - eikä yhtään suotta.
Todella harmittaa lapsesi puolesta noin epäluotettava opettaja :snotty:
 
vieras
Hienosti kirjoitit reissariin Lumiina! Hienoa, että ope näki virheensä. Taitaa olla nykypäivänä opettajat todella tiukilla:/ Varmaan kannattaa jatkossa pitää open jaksamista hieman silmällä, ettei hänen oma uupumus ala heijastua enemmän lapsiin..
 

Yhteistyössä