SUVIVIRSI KIELLETÄÄN! mun lapset ei sit tartte mennä koko juhlaan!

  • Viestiketjun aloittaja eihyvääpäivää
  • Ensimmäinen viesti
häh?
Kohta kielletään varmaan joulun vietto ja juhannuskin. On se kumma, ettei enää saa edes suomalaisia perinteitä harrastaa. Pitää mennä kapinaan ja lakkoon, jos tälle tielle tosiaan ollaan menossa.
 
eihyvääpäivää
Alkuperäinen kirjoittaja häh?;29704300:
Missä se kielletään?
No kevätjuhlasta tietenkin!On se ny kumma ku joulujuhliakaan ei saa enää viettää perinteisin menoin.Ja nyt vielä kevätjuhlatkin!Miksi pitää kokoajan mennä muun rotuisten mukaan?Suomessa on perinteet,niistä kuuluis pitää kiinni!!
 
  • Tykkää
Reactions: hipsterström
"Kkk"
Alkuperäinen kirjoittaja eihyvääpäivää;29704314:
No kevätjuhlasta tietenkin!On se ny kumma ku joulujuhliakaan ei saa enää viettää perinteisin menoin.Ja nyt vielä kevätjuhlatkin!Miksi pitää kokoajan mennä muun rotuisten mukaan?Suomessa on perinteet,niistä kuuluis pitää kiinni!!
Suomessa on olemassa myös kielioppisäänöt. Niistäkin tulisi pitää kiinni!
 
"jep"
Hyvä vain olisi. Vielä kun kaikki muukin kirkollinen sonta saataisiin karsittua pois. Itse en halunnut koskaan ottaa osaa tunnustuksellisiin kevät- tai joulujuhliin, eikä tarvinnutkaan onneksi kun vanhempani olivat samalla kannalla.
 
häh?
Alkuperäinen kirjoittaja eihyvääpäivää;29704314:
No kevätjuhlasta tietenkin!On se ny kumma ku joulujuhliakaan ei saa enää viettää perinteisin menoin.Ja nyt vielä kevätjuhlatkin!Miksi pitää kokoajan mennä muun rotuisten mukaan?Suomessa on perinteet,niistä kuuluis pitää kiinni!!
Missä niin on sanottu? Kyllä meidän lasten koulussa vielä viime keväänä laulettiin suvivirsi. Ne saivat poistua, jotka halusivat sitä ennen.

Naurettavaa perustella kieltoa uskonnollisilla syillä. Itse olen ateisti, mutta mielestäni suvivirsi kuuluu suomalaisiin perinteisiin.
 
"riia"
[QUOTE="V ieras";29704330]Ei. Vaan suvivirsi saa jäädä, koska sitä ei mielletä virreksi, vaan kevätjuhlaan kuuluvaksi lauluksi.

Joku voisi ne uutiset lukea hieman tarkemmin.[/QUOTE]

No ei siellä kyllä noin lukenut.
 
Vieeras
Mun mielestä on ok, että uskonnolliset jutut poistetaan, koska ei ne tee kevätjuhlaa sen paremmaksi. Kaikista ikävimmät koulun joulujuhlat olen viettänyt kirkossa. Pappi piti pitkät puheet ja lapset istuivat penkeissä paikoillaan. Olisi ollut kivempi seurata tonttuleikkejä tms, joita ei ollut ollenkaan vaan elkästään tylsää runonlausuntaa. Meillä oli vielä lapset eri kouluissa, joten sai kuunnella samat puheet kahteen kertaa perätysten. Tuli täysi annos uskontoa yhdellä istumalla.
 
heikkoko
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29704322:
No laulakaa kotona :) Ihana juttu, pääsee sitten kevätjuhlaankin pitkästä aikaa.
Onko sinun henkinen tasapaino ollut tähän asti niin hutera, että suvivirren vuoksi et ole voinut kevätjuhlassa käydä?

Sääliksi käy kaikkia ihmisiä, jotka ovat niin epävarmoja itsestään, että pelkäävät kaikkea, joka ei tue juuri omaa elämänkatsomustaan.

Itse voisin huoletta laittaa lapseni vaikka krisitilliseen, täysin uskonnottomaan kouluun tai sitten vaikka juutalaiseen kouluun, enkä uskoisi, että se minun lapseni perusluonnetta muuttaisi.

Kyllä ne arvot lähtevät kotoa ja kun perusta on vahva, niin kaikki muu vain vahvistaa lapsen ymmärrystä maailmasta.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
"riia"
Onko sinun henkinen tasapaino ollut tähän asti niin hutera, että suvivirren vuoksi et ole voinut kevätjuhlassa käydä?

Sääliksi käy kaikkia ihmisiä, jotka ovat niin epävarmoja itsestään, että pelkäävät kaikkea, joka ei tue juuri omaa elämänkatsomustaan.

Itse voisin huoletta laittaa lapseni vaikka krisitilliseen, täysin uskonnottomaan kouluun tai sitten vaikka juutalaiseen kouluun, enkä uskoisi, että se minun lapseni perusluonnetta muuttaisi.

Kyllä ne arvot lähtevät kotoa ja kun perusta on vahva, niin kaikki muu vain vahvistaa lapsen ymmärrystä maailmasta.
Loistavasti kirjoitettu!Itsekin ajattelenbjuuri näin.Ja mietinkin,että eikö nämä ateistit ja kayheeta haloota virsistä pitävät voi sitten laittaa lapsiaan esim hevosleirille jos se on seurakunnan järjestämä?Tai ylipäätään mihkään seurakunnan kesätapahtumiin?Itse olin kesäleireillä jotka oli seurakunnan järjestämiä ja ihan normaali minusta tuli.
 
"kieppi"
Ihan hyvä vain, jos poistuisi. Tekopyhyyttä itkeä jonkun virren perään, kun enemmistö teistä tapakristityistä ei mitenkään muuten tuo esille uskontoaan. Vai vietittekö eilen jotenkin Marian ilmestyspäivää? Tai miten on, tiedättekö edes sitä, miksihelatorstaita vietetään?
 
[QUOTE="riia";29704393]Loistavasti kirjoitettu!Itsekin ajattelenbjuuri näin.Ja mietinkin,että eikö nämä ateistit ja kayheeta haloota virsistä pitävät voi sitten laittaa lapsiaan esim hevosleirille jos se on seurakunnan järjestämä?Tai ylipäätään mihkään seurakunnan kesätapahtumiin?Itse olin kesäleireillä jotka oli seurakunnan järjestämiä ja ihan normaali minusta tuli.[/QUOTE]

Jos saatananpalvojat olisivat vahvoja ja järjestäytyneitä Suomessa, niin epäröisitkö lainkaan laittaa lastasi heidän hevosleirilleen? No, uhrasivat yhden hevosen, mutta se oli se kaikkein heikoin ja muutenkin liimatehtaalle menossa ja valelivat uhriverellä kaikkien lasten kasvot mustien kynttilöiden loisteessa, mutta ei siitä mitään oireita lapselle tullut satunnaisia yökasteluita lukuun ottamatta. Ihan vilpittömästi voin suositella.
 

Yhteistyössä