Syyskuun Söpöliinit 2012 *Toukokuussa*

Huomenta :)
Sokerirasitus meni aika hyvin. Paastoarvo oli ainakin hyvä ja loput arvot saadaan sitten maanantaina. 4.3 oli paasto :) Kyllä olin nyt tyytyväinen ainakin tuohon kun edellisessä raskaudessa se oli 5.0. Ja hankinnoista:
*Rottinkisänky ja lakanoita löytyy jo valmiiksi. Ja mieheni nyt yllätti minut tällä kauppareissullaan.. Oli ostanu sellaisen pienen pehmeän mollamaijan tytölle. Olin ihan suu auki että "Mitä" :D
*Pari tuttipulloa ja pari tuttia tuli ostettua valmiiksi. Ja loput hankkia sitten kun tulee se hetki.. Ja nyt olen vasta muutaman tunikan uskaltanut ostaa. Katsotaan pääsenkö sitten vasta vauhtiin kun meidän likka syntyy. :)
Ja sitten vaunut ja turvakaukalo pitää hankkia. UUH! Olen yrittänyt katsella ja ehdotella miehelle mutta koko ajan on jotain vikaa ja jokin muu pitäis olla. Meillä on siiis käytetyt hakusessa ja mies haluaisi aivan uudenveroiset mitkä maksaa hunajaa..
Argh.. :|

NevaNeva ja Flicka 26+1
 
Meillä on kans mies tarkka tuosta kaukalon hankinnasta! mikä siis on sinällään hyvä,mutta jännä kun muut esim sänky,ei sitten kiinnosta niin kaukalosta on tarkka. Oon kyllä itekkin autoliiton sivuilta käyny kattoon niitä testituloksia ja tuo graco mitä on kyselty on ihan ok pärjänny. Meilläkin mies eka halus uuden,mutta kun sit hintoja vähä kateltiin ja selitin sille että eihän sitä kaukaloa voi käyttää kun max sen vuoden niin mitä järkeä on ostaa uutena. Ostaa sit vaikka sen seuraavan penkin uutena.

Ei sitten yhtään muistettu että tänään ei ole kaupat auki! Pitää lähtee ettimään joku pikku kauppa joka ois auki niin sais miehelle kunnon eväät huomiseksi töihin,ei kehtaa pelkkiä leipäpalasia tehä :D
Kauheeta,kohta on jo kesäkuu!! :O Kyllä tämä aika menee nopeeta!

kaktuspiikki ja tyyppi 25+1
 
Aurinkoista sunnuntaita =)

Täällä eiliseltä polttarit takana ja vaikka alkuun ei huvittanut lähteä yhtään, osottautui päivä oikeen mukavaksi ja rentouttavaksi :) Kelikin oli mitä mainioin! (*muoks* Siis kaverin polttarit, ei omat :) )

Hankinnoista: Ite en vaan kertakaikkiaan osaa mitään hankintoja tehdä, vieläkin vaan tuntuu et on vaikka kuinka paljon aikaa.. Mutta toisaalta varmasti vaikuttaa myös sekin, että paljon meillä kyllä onkin, kun kuopus vasta 1v.2kk. Esim. juuri tuo Gracon kaukalo ja telakka löytyy. Me ostettiin ne uutena ja oltu kyllä tosi tyytyväisiä!
Sellanen vinkki hei tuli mieleen muuten esikon oottajille, et ostakaa ehottomasti kietasubodeja! Siis kaikkist pienimmät koot. Myöhemmin käy mikä vaan tietenkin. :) Mulla on esim. ihan uusia käyttämättömiä pieniä 50cm bodeja jääny kuopukselta, koska ei ollu kietasuja.. Tai kattokaa ainakin et on iso kaula-aukko :) Sen ymmärtää todella vasta kuinka ensiarvosen tärkeitä ne kietasut on, siinä vaiheessa ku sulla on se ihan mini puettavana =)

Äitiyspäivärahasta ei oo tullu päätöstä vaikka hakemuksesta on kulunu yli kuukaus. Äitiysavustus tuleekin tosi nopeeta, mut toi päiväraha kestää. Ja mulla viel pitäs olla tosi simppeli se, koska tulee edellisen äitiyspäivärahan mukaan, ja silti ei siis päätöstä oo kuulunu. Eli ei hätää, kyllä se sieltä peppi85 tulee =)

Tänään on tullu jo siivottua ja pyykättyä ym. Nyt pitäs lähtee viel koiran kanssa lenkkeileen tonne aurinkoon :) Mukavaa sunnuntaita!

kaarja 26+0
 
Smurffiina84 kyseli Gracon Logigo S kaukalosta. Meillä on sellainen, jossa telakka, ollut jo kahdella lapsella ja voin lämpimästi suositella. Tulee käyttöön tälle kolmannellekin. Siinä on tosi hyvä kuomukin, se auringonsuoja moneen muuhun verrattuna. =)

Se olis tänään 26+0, että poks vaan. Ajatella, että 12 viikon sisällä meillä pitäis olla jo pieni poika. :heart: Lääkäri sanoi viime kerralla, että mun tapauksessa (veriryhmäimmunisaatio) sektio tehdään 38 viikkoon mennessä.

Tänään on laitettu loput perunat, sipulit ym. kasvimaalle ja hommaa siellä vielä riittää. Ens viikolla neuvola, sokerirasitus ym. verikokeet ja TAYSin äitipolikäynti.

Yeppee ja poika 26+0
 
Juu telakkaa molempiin miettinyt sitten ostaa. Gracossa taitaa tulla automaattisesti mukana. Toiseen pitää ostaa erikseen. Tarvis paremmin ja ajan kanssa käydä liikkeessä niihin tutustuun. Ja katsella jos kirpparilta vaikka käytettynä löytyisi kun pari sataa maksavat uutena.

Tuntuu että tiistaille on vieläkin pitkä aika odottaa tuota uusinta uä. Toivottavasti silloin saadaan kaikki mitattua ja pään mitat kunnolla mitattua nyt näytti liian pieneltä viikkoihin nähden. Mutta oli todella huono näkyvyys kuulemma että nuo mitat mitä sai on vain arvioita

22+5
 
Hankinnoista: meillä kaikki tarpeellinen hankittu. Esikoiselta jäi kaikki tavarat nii ei oo oikeestaan mitään suurempia tarvinnu hankkia, paitsi ne tuplarattaat. Ostettiin esikoiselle uutena tuo gragon kaukalo telakalla ja tosi hyvä ollu ja kätevä! Pinnis, vanna ja hoitopöytäkin löytyy. Vaatteitakin jonkin verran on tullu ostettua ite ja sitte isovanhemmat on tuonu myös ja tuo varmasti vielä monet kerrat. :D Sitterin ostin käytettynä kirpparilta, esikoisen sitteri hajos. JA leikkimattokin löytyy, se on kyllä kiva kun vaavi saa katella leluja ja muutenkin tutkia yms.

Ja helpotus esikoisen kanssa, täytti viikko sitten 2v ja nyt on parissa päivässä oppinu päiväkuivaks!! Vähän helpottaa kun ei tarvii noita vaippoja olla koko ajan ostamassa ja vaihtamassa. Yöllä ja päikkäreillä vielä on vaippa mutta muuten ei. Tavotteena olikin että ennenkun pikkuinen syntyy niin tytsy ois kuiva täysin. :) Hyvällä mallilla nääkin asiat. :)

Tajusin just että enää n. 6 viikkoo meidän häihin!! Miestä alko jo jännittämään hirveesti kun siitä sanoin. :D pitää vielä valssi opetella kunnolla ja koristeet tehä loppuun.

Riikka&Niisku 23+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
moikat

Ihana ilma tänään ollut! =) Ulkosalla aikalailla koko pv oltu.

Ekaks omanapa: pe ja la kamalan tuskaset päivät töissä. Luulin että johtuu vaan rasituksesta, mutta kun tänä aamunakin kun herösin, oli alaselkä kuin tulessö kävin polilla näytillä. Laittoivat suoraan kätilölle, joka kutsui päivystävän gynen. ( joka oli sattumalta sama, ihana henkilö jolla kävin 2vk sitten :) )
Taas hiiva ja ärhäköitynyt bakteeri :headwall: Uusi kuuri ja vk saikkua, että tilanne tasoittuu. Lisäksi (hyväntahtoinen)saarna, että nyt loppu ne kylmät- ja raskaat hommat ja että se on vaan välillä itselleen myönnettävä, että ei pysty ihan samaan mitä ennen.
Tämä ottaa ihan tolkuttomasti luonnon päälle :mad: Mutta siis alkava viikko huilitaan (taas) Kun vaan pääsis tästä kierteestä eroon :stick: Nyt kokeilen jättää kaiken ylimääräisen sokerin pois.. ja eikös vaaleatleivät, pullat jne myös saata hiivaa villitä...? Vaikka esim. vaaleeta leipää en syö juurikaan.
On vaan tosi outo juttu kun missään muussa raskaudessa ei ole moista vaivaa ollut ja ruokailutottumukset ei ainakaan huonompaan suuntaan oo menneet.. päinvastoin.

Hankinnoista:
meiltä löytyy ennestään
- jonkun verran pientä vaatetta
- kaukalo ja telakka
- amme
- sänky ja manduca (lainassa mutta haetaan sitten kotiin kun tarvitaan)
- sitteri
- lakanoita, peitto, makuupussi ym..

Että suurin hankinta on vaunut.. Vaipat, tutit, pullot jne hankin sitten vasta ihan lähempänä. Vaatetta pitää vielä vähän katella ja sopiva syyspuku. Jokunen vaate tullut ostettua, mutta muuten en oo tikkua ristiin laittanut.

Ja yhdyn tuohon Kaarjan mielipiteeseen, että kietaisubodyt on näppäriä :) Sen sijaan kietaisupaidat on meillä jääneet kaikki käyttämättä.

Täällä myös ensiviikolla sokerirasitus :x Pitkä parituntinen edessä.. ja se olo on ihan järkyttävä sen jälkeen!

danjuska ja manna 25+4
 
Peeveli!
Verenpaineet pomppas jostain syystä,vaikka koko illan oon ottanu iisisti ja huilannu vaan. 156/89,145/82,138/83. Just keskiviikkona lääkäri sano että 1130/60 ois ihanteellinen ettei ainakaan paljoo sen yli.
ja jos oikein kovasti mietin niin taitaa hieman kutittaa myös kämmentä...vainoharhanenko?!
Taidan painua maate ja ottaa aamulla arvot uusiksi...
 
Helou :wave:

Saisinkos vähän apuja äitiysloman alun laskemiseen? Eli la 28.9 ja alotan varhennettuna 50pvää. Alkaako äippäloma silloin siis 2.8? Yritän täytellä kelan hakemuksia ja inhoan tällasia :D

Kaktuspiikki kuinkas verenpaineet tänään?
 
Huomenia!

Täällä ollaan tosiaan vasta aamussa ku oltiin viikonloppuna mökillä ni nukku toi 2-vuotiaski aamulla pitkään. Väsyttäviä reissuja! =)

Hankinnoista ennestään löytyy turvakaukalo, vanna, pinnasänky, vaunut ja kodinhoitohuoneessa on hoitoalusta mikä on toimittanu hoitopöydän virkaa. Vaatteita pitää sit lähempänä hommata koska niitä ei paljonkaan ole. Vähän oon saanu poikien vaatteita ja ite oon ostanu ihan muutaman vaatteen. Mutta niitä on siis niin vähän ettei riitä ku pariks päiväks. Tyttöjen vaatteita olis kyllä ollu mutta ei oikein innosta pukee poikaa pinkkeihin bodeihin.. myin sitte kaikki kuopuksen pienet vaatteet kirppiksellä. Tuttipullot ja kaikki muu pieni tilpehööri täytyy hommata sit vasta joskus.. elokuussa meinasin vasta ostella.

Tänään meen kattoo kaverille tuplarattaita. Jos on hyvät ja sellaset mitkä miellyttää ni ostan sitte ne. Yhdistelmävaunut tosiaan löytyy jo ennestään et noitten tuplien ei tarvii olla kovin kummoset. Kunhan pääsen sillon tällön lenkkeilee kuopuksen ja vauvan kanssa. Ja kuopuksen kerhoki on ihan lähellä et jos sinne vie kävellen ni saa molemmat sit kyytiin.

Mäkin kaarjan kanssa samaa mieltä että kietasubodyt on tosi käteviä. Niitä aion kyllä muutamat hommata. Kietasupaitoja oli sillon esikoisen aikaan ja ne oli ihan hirveitä. Nehän nousi aina kainaloon. Eipä tullu montaa kertaa käytettyä.

Mä sain vihdoin ja viimein viikko sitte vietyä kelaan laput et saas nähä kuinka nopeesti tai hitaasti tulee päätökset. Hain sen 2 lasta 3 vuodessa mukaan. Äitiyspakkaus otettiin. Mä vaan tykkään siitä vaikka tietenki osa vaatteista jää käyttämättä ja kynsisaksiaki löytyy jo kolmet ennestään. On se vaan niin ihanaa sit hiplata niitä vaatteita.

Nyt en muista mistä muusta olitte puhunu. Täytyy alkaa lähtee kattelee niitä tuplarattaita!

Aurinkoista maanantaita! (ainaki vielä paistaa aurinko..)

Aksuliina 24+5
 
SyyskuunOnni kelan sivuilta sen jotenki pysty kattoo millon alkaa äitiysloma. En kyllä nyt muista miten se sieltä löyty... mut googlettamallaki sen löydät ku laitat hakusanaks jotenki et millon äitiysloma alkaa
Ja mulle ne kerto sen sit vielä kelasta ku vein ne paperit sinne. Sain sieltä lapun missä on erolteltuna kaikki ne päivät, äitiysloma, vanhempainvapaa jne.
 
kelasta oli puhetta, en ookkaan käyny kurkkaamas onko päätöksiä jo tehty.. Mä täytin ne hakemukset netissä ja sielt tuli suoraan se päivämäärä koska alkaa äippäloma, tosin otan sen 30pv ennen (työttömänä siihen asti) ja LA 11.9. ni oisko ollu 7.8. kun alkaa (?)

Hankinnoista ni tein kaverin kans alustavat kaupat tollasesta Gracon telakallisesta kaukalosta, ostivat sen viime syksynä uutena. Ja ne tuplarattaat tarttee vielä hommailla..muuten kaikkee taitaakin olla edellisiltä jääneenä.. (tai siis toki vaipat ja tutit jne. ostelen sitte lähempänä)

Viikonloppu meni pihaa laittaessa ja juurikin appiukko tuolla pihalla kylvää meille nurmikkoa. Siis aivan ihanan näköstä must jo nyt vaikka vasta mullalla on, mutta niin paljon siistimpi ku entinen savimaa. Meidän pihassa olikin hirmunen laittaminen kun oli niin heikossa kunnossa..uus tontti siis tavallaan kun metsää kaadettiin ympäriltä, vanha päätalo purettiin pois ja raivattiin "viidakko". Koneet jylläs koko viikonlopun pihassa..lapset oli kyllä innoissaan kun pääsivät kyytiin (ja näkivät isiä) :)
Ihmettelen itekkin miten en oo ollu yhtään kipeä vaikka päivät on menny kiviä ja kantoja keräillessä ja talkooväkeä ruokkiessa..

Sokerirasitus ois taas edessä perjantaina..yäh..
josta tulikin mieleen et hyvä että Aksuliinalla jo parempi mieli! :flower:

Ja se 3d-ultrakin on muuten jo viikon päästä..äkkiä aika menee! ja huomenna poksahtaa jo täyteen 25vkoa.. :D

Pakko vielä naureskella teille yhtä hauskaa asiaa minkä isäntä eilen tajus... Meinaan yhtäkkiä keskustelun lomassa hokas että mähän oon paksuimmillani koko kuumimman kesän! :LOL: no..en oo varma naurattaako kuukauden päästä mua enää...
 
Huomenta! tai noh,tätä päivää!

Verenpaineet aamulla oli 127/79,alapaine vieläkin aika korkee. Mutta muita oireita ei ole,ens ma ois nla joten kysäsen siellä mitä mieltä ovat. Pissin keruu TAAS alotettu : / (ihan vaan sillä jos jotakin kiinnostaa!)

kelan papereista kelan sivuilla,kela.fi, on minusta ihan hyvin tietoa ja siellä on myös ne puh.numerot joihin voi soittaa. Ite kyllä just jonotin vartin ja eivät vastannu! tänään ois vakaa aikomukseni viedä paperit kelaan,oisin kysyny että jos ottaa sen viimesen 6kk perusteella niin pitääkö minun laittaa liitteenä palkkatodistukset vai laittaako työnantaja ne sinne?? sitä ei missään sanota,ainut liite mitä kelan sivuilla painottaavat laittamaan on se raskaustodistus. mutta eikö edes työsopimusta tarvii?
Yh,minä inhoon kans näitä lappujen täyttämisiä!! :mad:

Äitiysavustuksen käsittelyaika on 2 viikkoa lupaavat kelan sivuilla.

Hyvää alkanutta viikkoa!

kaktuspiikki 25+2
 
Ihana viikonloppu takana ja tuli nautittua kesäsäästä. Oli ihanaa kun riitti vaan kevyt vaatetus ulos, kun ison mahan kanssa muutenkin tukalaa.

Perjantaina olin neuvolassa ja siellä tulikin nyt paljon asiaa, kun edellisestä käynnistä melkein kolme kuukautta aikaa. Kaikki arvot ja mitat oli kunnossa, mikä tietty hyvä asia. Mahan sf-mitta oli vaan iso viikkoihin nähden ja se meni yläkäyrän yläpuolelle, mikä ei kyllä ollut mikään yllätys. Siitä terkka sanoi, että pitää katsoa pitääkö sitä alkaa tarkemmin seurailelmaan. Samoin sanoi siitä, kun mulla on aika paljon niitä kivuttomia supistuksia, että kun on jo neljäs raskaus/synnytys, niin ei ole hyvä, että niitä jatkuvaan tulee, että sitten pitää alkaa keventää vauhtia. Kelan paprut sain ja kohta sitten hakemusta täyttelemään.

Kaktuspiikki sun täytyy varmaan selvittää työnantajalta/palkanlaskennasta, että lähettääkö ne sulle sen 6kk palkkatodistuksen ja sinä laitat sen sitten eteenpäin Kelaan vai laittaako ne sen suoraan Kelaan. Työtodistusta ei Kela tarvitse.

Itse haen äitiysrahaa sen 2 lasta kolmessa vuodessa säännön mukaan niin on helppo juttu tällä kertaa.

Ainoa hankinta joka täytyy tehdä on tuplarattaat. Muuten on kuopuksen ajoilta kaikki tavarat ja tarvikkeet ja vaatteet säästössä ja hyvässä kunnossa onkin kaikki kun sillon kaksi vuotta sitten on kaikki uutena ostettu. Helpolla päästään tässäkin asiassa.

Aurinkoista viikonalkua!

Billabee 22+5
 
Toivottavasti kaktuspiikin paineet pysyy kurissa eikä muita oireita tulisi! :)

Minäkin seikkailin äsken kelan sivuilla. Äitiysavustuksen laitoin jo menemään (rahana otetaan) mutta sitten äitiysrahan kanssa tuli ongelmia. Meillä työnantaja maksaa 3kk (72pv) palkan kun äippäloma alkaa niin tuohon pitäisi laittaa tarkat päivämäärät. No alkamispäivä on 16.8 mutta mihin se loppuu?? Lasketaanko lauantaitkin siihen? Meidän palkanlaskija on lomalla ainakin tänä viikon..sekai se osais parhaiten neuvoa. Mut oisin laittanu vaan hakemuksen menemään mut täytyy vielä selvitelä asiaa..
Minäkin inhoan näitä lappusia!!! :mad:

Ihanaa täällä sataa vettä!!! Ei tarvi tänään sentään tuota nurmikkoa kastella..pari viikko se on nyt tuossa itänyt ja ihan kivasti jo vihertää :)

Typy on aika vilkas tapaus masussa..ja tykkää monottaa mun virtsarakkoa! Ai, miten ihanan tuntuista :D Eilen tuntu ensimmäistä kertaa olo tukalalta ja maha isolta! Jalkojakin hieman turvotti..Kai se tuo lämmin keli tuntuu heti.

Mukavaa viikon alkua!
 
Täälläkin melko vilkas masuliikkuja ollut viime aikoina! En tiedä mistä johtui, mutta viime yönä sain tosi huonosti unen päästä kiinni ja sitten keskellä yötä heräsin siihen kun vaavi heitti jotain voltteja/yritti pyörähtää kohdussa ympäri. Olo on tosiaan hieman tukala.

Hankinnoista puheen ollen ensiksi sanottava, että aika myöhässä liikkeellä kaiken kanssa verrattuna ekaan raskauteen. Vielä ei olla edes masukuvaa saatu aikaiseksi! Mutta meillä siis jo vauvan turvakaukalo (joku Britax ilman telakkaa, ei omisteta autoa joten vähäisellä käytöllä on), tuplarattaat, vaatteita, leikkimatto, hyppykeinu, syöttötuoli, kantoliina ja -reppu ym. Vielä hankittava hoitoalusta, tutteja, pulloja, vaippoja sekä vauvakeinun haluaisin. Rintapumppukin löytyy, ja suosittelen ekakertalaisille hankkimaan sen ennen synnytystä! Voi sitä kipua ja kuumotusta, kun maito nousi mulla kotiintulopäivänä (3 pv synnytyksestä), tuntui että rinnat räjähtää ja miehen oli sitten saman tien lähdettävä pumppuostoksille, ei sitä oloa olisi kestänyt ilman helpotusta! Kylmät kaalinlehdetkin tuovat ensihelpotuksen tarvittaessa. Ja tästä taas ajatukset harhailevat siihen pisteeseen, että lähempänä la:ta on hyvä tehdä joitakin ruokia valmiiksi pakkaseen, niin on tankkauspuoli mietittynä alkuhässäkän keskelle.

Kietaisubodyjen puolesta puhun minäkin! Tiukat päänaukot pikkuvauvavaatteissa pannaan meidän taloudessa.

Kelan päätöksiä odotellaan täälläkin... Siitä on jo varmaan toista viikkoa ellei yli kun annoin ne työnantajan täytettäväksi ja lähetettäväksi. Tiedä sitten milloin ovat Kelassa asti. Tj 39 työpäivää lomat ja vapaapäivät poislukien!

Viikonloppuna tuli siivoiltua ja järkättyä synttärijuhlia, niin ai että oli alaselkä kipeänä sen jälkeen! Ihan pahaa teki istahtaa alas ja liikkua... ihan uutta mulle. Nyt olo jo parempi.

syksyn taimi ja tyttö 25+2
 
SyyskuunOnni mä sain neuvolasta paperit ja ne piti ite täyttää mut enhän mä kaikkia kohtia osannu täytellä joten menin lappujen kanssa kelaan. Siellä sattuki olemaan tosi mukava virkailija joka sit autto. Onneks ei tarvinnu netissä ite tehä ku oon kyllä sen verran tumpelo noissa asioissa... puuttuu vissiin joku osa mun aivoissa noissa lomakkeiden täytön kohdalla... :D

Nyt on sit tuplarattaat hommattu! Kävin tosiaan kaverilla niitä kattomassa ja mukaanhan ne sit tarttu ku oli niin edulliset ja just sellaset mitä olin halunnuki. Halusin nimenomaan vierekkäin istuttavat ja isot renkaat eteen ja taakse. Nyt sit innolla oottelen et pääsis niitä työntelemään :heart: Kaveri oli onnellinen päästyään niistä eroon ja mä taas ku sain niin edullisesti!

Ja muista hankinnoista vielä et olihan meillä leikkimattoki, sitteri, hyppykiikku, kantoreppu ja rintapumppu. Eli oikeestaan noi kaikki isommat tavarat löytyy. Täytyyki vaan kattoo sitä rintapumppuu vielä tarkemmin lähempänä et onko se vielä ihan kunnossa. Mä en ollu ostanu sitä viimeks valmiiks ja oli kyllä tukalaa. Muutama päivä piti kärvistellä ennen ku sen sitte sain. Joten todellaki kannattaa hommata se valmiiks.

Nyt täytyy mennä pikku levolle. Jostain syystä selkä taas ei tykkää tästä istumiseta yhtään!
 
Heissan mammat :)

Uskomatonta, että kesäkuu alkaa tällä viikolla! Ihan mieletön viikonloppu takana, kesä <3

Hankinnoista.. Meillä ei ole vielä mitään :) Olen näköjään myös tässä asiassa samanlainen kuin esim. matkoille lähteissäni - pakkaan edellisenä iltana, aivan viime hetkellä ;) No, aikaa on runsaasti - huomenna täynnä vasta 23. raskausviikkoa, joten kyllä sitä ehtii, eikö?

Turvakaukalosta meilläkin on mies tosi tarkka, käytetty ei kelpaa. Eli sellainen on hankintalistalla. Luulen, että menemme vaan joku kaunis päivä ostamaan ne Emmaljungan yhd.rattaat sekä kaukalon ja siinä samassa hankitaan kaikki muukin ammeista sittereihin. Ne tulee toivon mukaan sitten kahdelle lapselle käyttöön, että sinänsä ei harmita ostaa "kaikkea" uutena. Vaatteita varmaan saadaan sukulaisilta.


Työmotivaatio alkaa olla aika hakusessa...
;) Jokusen viikon päässä oleva kesäloma siintää mielessä ja kaikki siihen liittyvä. Ei oikein jaksaisi enää keskittyä konttorin arkiseen aherrukseen.

Hyvä vointeja kaikille!


Vanilla Whip (22+6)
 
Vanilla Whip: ehtii, ehtii ;) Itse oon pakannut mm. sairaalakassin hyvissä ajoin, mutta sitten kun lähtö hetki on tullut, oon vielä purkanut sen ja pakannut uudelleen :LOL: Ei siis oo mitään äkkilähtöjä meillä ollu. Kuopuksen aikaan mies ootti jo ovella ja minä föönasin hiuksia saunan jäljiltä :whistle:

Täällä tuli päätös äitiysavustuksesta (vein vajaa 2vk sitten) ja maksaavat tilille jo tällä viikolla :O Nopsaa toimintaa! Äitiyspvrahan haku viivästyy vähän kun viimeisin palkka odotellaan.
Vauvavakuutushakemuksenkin kävin tänään viemässä.

Tänne ei ihmeitä tänään.. selkää vaan aaltomaisesti jomottelee mut eiköhän se tästä kun huilii tämän viikkon.
 
kaktuspiikki Minäkin haen äitiyspäivärahaa 6 kk:n tulojen perusteella ja kun vein hakemuksen Kelalle, niin ottivat liitteeksi kopiot kaikista palkkakuiteista. Loput toimitan heti kun saan! Mutta mie oon tehnyt sijaisuuksia ja pätkätöitä, joten en tiedä onko eri käytäntö silloin kun on sama työnantaja koko ajan?

Hankinnoista: Me ollaan saatu ostettua rattaat (käytetyt Emmaljungat pehmeällä kopalla) ja jonkin verran käytettyjä vaatteita, sekä neutraaleja että poikavärejä. :) Äitiyspakkausta ootan kovasti, ehkä sitten vasta näkee mitä vielä puuttuu. Minun mummo on jo neulonut pienelle villanutun lisukkeineen ja lisäks löytyy vanna. Rintapumpun ostan serkulta, kiitos syksyn taimi neuvosta, että se kannattaa olla! Turvakaukalo on päätetty ostaa uutena, ja ollaan kallistumassa Brion Primoon, koska se on niin edullinen Isofixinkin kanssa. Hoitopöytä ja pinnasänky on kovasti etsinnässä, mutta ei ole löytynyt sopivia vielä käytettyinä. Kesäkuun loppu on takaraja, jos sitä ennen ei käytettyjä löydy niin ostetaan uudet, että ehtii laittaa kaiken rauhassa valmiiksi. ;) Hoitopöydän pitää olla lipastollinen ja pinnasängyssä pitää olla laskeutuva laita, joten aika vähän on täälläpäin käytettyjä tarjolla.

Täällä menee muuten hyvin. :) Liitoskipuja on päivittäin liikkuessa ja myös harjoitussupistuksia oon alkanut tunnistamaan. Pieni liikkuu vilkkaasti joka päivä. Nyt alkaa jo masustakin erottamaan selkeästi missä kohtaa pieni majailee. :) En vaan meinaa malttaa odottaa elokuun loppua! Sokerirasituksesta taisin selvitä puhtain paperein, koska soittoa ei ole tullut (perjantaina oli rasitus). Masu kasvaa yläkäyrien yläpuolella, mutta rauhassa seurataan edelleen tilannetta.

Ootteko huomanneet pikkuvauvoja tai taaperoita nähdessänne, että tulee ikävä omaa masuasukkia? Miulle on iskenyt jo monesti iso ikävä, että voi kun aika kuluisi pian ja saisi oman pienen syliin. <3 Välillä ei edes haluaisi nähdä muita vauvoja, koska tulee niin ikävä omaa pientä.

Oliviaa 26+4
 
Kylläpä sai yön juosta vessassa, kun erehdyin illalla juomaan yhden alkoholittoman oluen. Toisinaan oon selvinny yhdellä vessareissulla! Onneksi vessa on ihan vieressä..esikoisen aikaan asuttiin kaksikerroksisessa talossa ja aina piti raahautua alakertaan vessaan :kieh:

Mullakin alkaa työmotivaatio laskea...lomaa odottelen jo kovasti ( vielä 4,5viikkoa) Mutta toisaalta kyllä on mukava käydä töissä kun kotona aika saattais käydä pitkäksi ja tytöllekin hyvä kun saa hoidossa leikkiä muiden kanssa..Syksyllä sitten saadaan olla tiiviisti kotona :D Seurakunnan kerhoon kyllä ilmoitin esikoisen joka on kerran viikossa..

Onkos kellään ilmennyt mielitekoja?? Itsellä ei kyllä mitään ihmeellisiä...hapankorppuja tekee kyllä mieli ja jäätelö on liian hyvää :p Mutta mitään "omituisuuksia" ei ole tullut mieleen.. Mun työkaveri kertoi, että oli raskausaikana himoinnut raakaa jauhelihaa! Ja olipahan sitä syönytkin :$ Hyiiii!!

Niitä vaunuja olen katsellut käytettynä...yhdet kivat löysin, ora jovi air 2009..Mutta kun lueskelin kommentteja niin moni kertoi,että on todella painavat ja isot..sen takia nyt vähän mietityttää..Onko kellään kokemuksia??

Jep, täytyy lähtee käyttää koira lenkillä ja sit suihkuun ja tänään ois iltavuoroon meno!

Biba ja tytsky 23+5
 
Huomenta!

Ei tarvinnu toimittaa kelalle kun se hakemus ja raskaustodistus. Työnantaja toimittaa loput,eli ne palkkatiedot. Pitää vaan ilmottaa sille että toimittaa ne. Mulla tulee vielä heinäkuussa palkka,joten sitä päätöstä saa odotella,lisäksi saan sen 72 päivän palkan äippärahan päälle,joten saa nähä miten kestää käsittely!

Me ollaan menossa lauantaina ostamaan Oran vaunuja,joko jovi airit tai sitten ora taigat,riippuu kummat on sitten paremmat kun kokeilemaan pääsee. Minun ei tartte missään kauppakeskuksissa tai busseissa mahtua kulkemaan niiden kans ja kun uutena ovat edulliset niin ajateltiin ne hankkia. Olen kyllä kuullut pelkkää hyvää niistä,koppa on isompi kun brion rattaissa,hyvin rullaavat ja renkaat ym muutkin osat kestävät. En tosin tiedä mitä vuosimallia näillä kehujilla on ollu,mutta tuskin kovin paljon laatu heittää.

mielitekoja ei ole enää ollu,alussakin hyvin vähän ja nyt on jääneet pois. Ehkä ruusunmarjaviili on sellanen mitä menee joka päivä,mutta oon aina tykänny siitä!

saunomisesta on pitäny kysyä,onko millasia vaikutuksia teillä ollu? Ajattelin kun pitää sitä verenpainetta minun tarkkailla niin saunahan taitaa nostaa sitä? tosin hetkellisesti. En kyllä jaksa kauaa nykyään istuakkaan,ehkä sellaset 5-10 min.

Nyt pitää lähtee vaappumaan labraan,toivottavasti ei ole kauhee mummuruuhka!

kaktuspiikki 25+2
 
Parin tunnin päästä tarvisi lähteä sinne uusinta uä:neen. Toivottavasti vauva vaihtanut asentoa että nyt saataisiin kaikki mitat. Katsotaan onko ne kaksi mittaa nyt normaalit mitkä oli huonot viime viikolla. Ei niitä mihkään kirjannut kun näkymä oli todella huono ja sen takia ei välttämäti nuo mitat pidä paikkaansa yhtään.

23+0
 

Yhteistyössä