***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Rekkumaaria:
heippahei! meillä tehtiin tänään eka painoarvioi joka oli 1400g ja pikkaset rapiat päälle :) viikkoja on 30+5. jokos ootte pakkaillu sairaalakassia itselle tai vauvalle? mä en vielä, mut vois pikkuhiljaa alkaa kattelemaan/listaamaan mitä sit varaa mukaan..
Rekkumaaria: Mä ajattelin pakata vasta sitten kun oon käynyt tuolla koko- ja synnytystapa-arviossa. Jos vaikka sattuis saamaan sektioajan kun Ötzki tuolla poikittain on jo pidemmän aikaa viihtynyt. :D

Elämänilo3: Kyllähän mä yritin jo esikoisen syntymän aikana pyytää, anella ja vaatia että synnytys käynnistettäis lähellä la:aa mutta eivät käynnistäneet kun Jorvissa sanoivat vain aina: "Käynnistykselle ei ole perusteita kun äiti ja vauva voivat hyvin." Saa nähdä mikä on Kättärin toimintatapa. Toivottavasti paremmin äidin huomioonottava kuin tuo Jorvin. Nyt jälkeen päin on todella hirvittänyt kaikki ne ikävät vaihtoehdot mitä tuo synnytyksen käynnistyksen venyttäminen noin pitkälle voi mukanaan tuoda mutta onneksi meillä kaikki meni hyvin. Olen nyt taas kuullut ettei tuo Jorvin toimintatapa ole kahdeksaan vuoteen mihinkään muuttunut joten hyvä vaan ettei ole ainoa synnäri täällä päin.

Kokoarviosta: Mä en oo toistaiseksi saanut Ötzkistä muuta kokoarviota kuin sen mitä lääkäri tätä edeltävällä neuvolakäynnillä sanoi. Lääkäri totesi Ötzkin olevan napakan kokoinen eli varmaan viikkoihin nähden ihan tarpeeksi isokokoinen... Mahanpäältä itsellekin tuntuu isolta vaikkei oo kokemusta siitä mistä tunnistaa miten päin Ötzki tuolla masussa on (sen siis tiesin jo aikoja sitten että poikittain on mutten tunnista vielä kummassa päässä pää on ja kummassa jalat).

O&Ö
 
Vivid
Hellou uuteen pinoon! :wave: Kyllä loma tosiaan pitää ihmisen kiireisenä, koko ajan pitää olla menossa tai puuhastelemassa jotain.

Hikka Meillä Hipulla on hikka monta kertaa päivässä, etenkin aamulla ja illalla. Varsinkin iltasin saattaa olla kyllä kunnon menot, kun ensin Hippu riekkuu tosi pitkään muljuten mahassa ja sen päälle vielä alkaa hikka, hahaa. Pysyy ainakin mieli hyvänä, kun tietää, että vauva liikkuu.

Hankinnat Me on nyt tässä lähiaikoina ostettu tuttipullot ja tutit, vaunuihin hyttys- ja sadesuojat, hoitoalusta, lakanoita, harsoja, patja pinnasänkyyn, pyyhkeitä, vaippoja ja äidinmaidonkorviketta varalle. Lisäks ostin itelle liivinsuojia ja imukykyisin siteitä jälkivuodon varalle. Sit saatiin miehen tädiltä itkuhälyttimet.

Käytiin Ikeassa tarkoituksena ostaa Hipulle pinnasänky ja ne oli sieltä loppu, argh!!! Myyjä sanoi, että niitä voi tilata myös netin kautta ja aattelin, että ei siis mitään ongelmaa, tilataan sieltä. Joo, katoinkin tilausta netistä ja huhhuh! Pinnasänky maksaa 129? ja toimituskulut on 99?, KARSEETA!! Jää siis pinnasänky tilaamatta netistä :( Pitää keksiä joku muu keino saada se pinnasänky sieltä, kun ei oo Hesan reissua tiedossa.

Käytiin kattomassa myös sittereitä. Myyjä oli sitä mieltä, että sitteriä ei kannata ostaa etukäteen, kun niitä on niin monenlaisia eri ominaisuuksilla. Oli sitä mieltä, että sitteri kannattaa valita sen mukaan, millainen lapsi on. Haluaako hytkytystä vai olla mielummin paikallaan?!

Sain viikko sitten sormen välini tulehtumaan :( Mulla oli eka iho kuiva sormien välistä ja sit se iho meni rikki. Viikko sitten varmaan helteiden ja sormien turpoamisen seurauksena rikkoutunut iho sitten tulehtui ja alkoi märkimään. Oli pakko ottaa sormukset pois ja sen jälkeen en oo niitä enää takas laittanut. Sain märkimisen loppumaan Bacibactilla, mutta ei se muuten lähtenyt paranemaan. Kävin tänään lääkärissä ja sain antibiootti-kortisoni-voidetta hoidoksi. Eiköhän tää tästä...

Me mennään nyt asentaan kylppäriin uus pyykinpesukone ja hoitotaso, jipii!! Huomenna pääsee peseen Hipun vaatteita!!!

Vivid ja Hippu 32+3
 
olkkis: Mä synnytin esikoisen reilu vuosi sitten Kättärillä ja oli todella asianmukaista toimintaa! Mulla poika oli perätilassa 23. viikolta asti ja päädyttiin suunniteltuun sektioon. Kättärillä ei mun mielestä vähätellä äidin toiveita ja muutenkin suhtautuminen on inhimillisempää kuin esim. naistenklinikalla (olen kuullut sieltä huonoja kokemuksia monelta ). Jorvista en tiedäkään mitään, kun siellä ei kukaan tuttu ole synnyttänyt.

Niille jotka ovat huolissaan vauvan tarjonnasta, niin mulla on esikoisen ajalta TODELLA positiivisia kokemuksia suunnitellusta sektiosta perätilan vuoksi. Itse pelkään nyt ihan kamalasti tätä alatiesynnytystä, kun sektio meni niin hyvin ja toivuin alta aikayksikön.

Sairaalakassin pakkaan varmaan vasta kun lähtö koittaa :D No joo, ehkä vähän aiemmin ;) Mut en siis varmaan ennen elokuuta (mulla LA 4.9. ). Viimeks oli ihan liikaa tavaraa mukana, kun kuvittelin siellä juoksentelevani omissa vaatteissa, mutta en sit jaksanutkaan luopua sairaalan kuteista :D

Mäkin kävin tänään neuvolassa; muut arvot hyvät, mutta rautaa pitäis taas jaksaa syödä. Sf-mitta oli nyt 27cm eli alakäyrän ja keskikäyrän välissä. Painoarviota ei ole kukaan antanut, mutta ei kai tuo ihan jättiläinen ole. Sain myös soiton Kättäriltä synnytyssuunnitteluun, joka onkin jo kahden viikon päästä. Olis ollu jo ens viikolla, mutta ollaan reissussa. Nopeaan tämä aika vaan menee!! Iik.

rimpulakissa rv 31+3
 
Heippa!

Täällä sitä ollaan Kuopion sairaalassa Kysillä..
Sokereita mitattu koko päivä..ja hyviä arvoja ollut...et ei mitään hätää :)

Välillä käynyt kaupungilla ja illalla kävin kotona jopa saunomassa...kun täällä
ei tartte olla koko aikaa..

Olen täällä synnyttämättömien osastolla, ja huonekaveri lähti saliin tässä tunti sittten...
kateellisena katoin ku sitä vietiin...voi että..ei ois enää pitkä aika itelläkään..

Ja huomenna sit pääsee kotia...omaan sänkyyn..TÄÄ ON SIKA KOVA!

esmeralda- ja kamu 32+0
 
Vivid Taidettiin tänään olla samaa pinnasänkyä (LEKSVIK) ostamassa, kun oli tosiaan loppu. Ärsytti niin pirusti, kun sinne mentiin ja mukaan ei saatu!!! Käydään varmaan ensi kuussa uudestaan, jos vaikka sitten olisi niitä varastossa. Kauhistelin myös niitä postimaksuja :| Pakko muuten kysyä että ethän ollut se beigessä paidassa sänkyä ihaileva nainen? Anteeksi jos tuntuu että ylitän yksityisyyden rajan :ashamed: Mielenkiinnosta kyselen kun samaan aikaan siinä sitä jonkun kanssa katselin :)
 
moikka,

mahdankohan muistaa kaiken msitä olette puhuneet. no ehkäisystä en ole miettinyt mut luotan neuvolaan et ne kertoo. olen käyttänyt yasmin nimistä e-pilleriä ja tykännyt siitä. ehkäisyrengasta kokeilin mut se hormonimäärä ei riittänyt.

mä olen ajatellut kantaa Möykkyä tuollaisessa kantoliinassa, mut katotaan nyt miltä se tuntuu.

Neuvolahan mulla on nyt torstaina, joten sitä odotellessa. mä olen nukkunut muutama yönä tosi huonosti. ei vaan ole tullut uni ja yhtenä yönä närästi ihan kamalasti.

möykky pyörii tuolla masussa aina välilä ja se tuntuu paikotellen aika inhottavalta.

Onko kellään samaa ongelmaa ku mulla? sormet on välillä ihan tunnottomat ku herään aamulla? Turvottaa jonkin verran ja jalkapohjat on tosi kipeät.

Mielessä tällä hetkellä pyörii yksi asunto jota oltin katsomassa tänään. Se oli aivan unelmapaikalla, tehdäänkin siitä tarjous huomenna.

Mistä ikeasta Leksvikin pinnasängyt oli loppu?

no eipä muuta taidan lähteä katsomaan fraseria.

Jooseppi & Möykky 30+5 :heart:
 
jooseppi Vantaan Ikeasta oli loppu, mutta sanoi että huomenna tulee lisää.. Ei paljon lämmitä tuo tieto :kieh: Myöskin ärsyttää se, että ei muistettu lähistöllä olevan myös toinen Ikea, jossa se olisi voinut olla :|
 
Vivid
Ikean Leksvik-pinnasänkystä Me käytiin Vantaalla viime perjantaina ja ne oli tosiaan loppu, mutta sanoivat, että sunnuntaina tulisi lisää, mutta eipä näköjään ollut tullut, kun Uneksijalle oli sanottu tänään, että tulis vasta huomenna. Me tsekattiin sillon myös Espoon Ikean saldot ja myös sieltä ne oli loppu.
 
Ellie84 Tervetuloa :wave: :flower:

Mulla oli ihan outo viime yö? Soitin tänään synnärillekin että tarviiko mennä näytille?!
Mulla on siis ollut jo 3 päivää päänsärkyä. Ja eilen sitten tuli sellainen "kuuma" aalto läpi kropan kun istuin. Nousin seisomaan ja kävi pyöryttämään.
Siitä äkkiä sohvalle ja minuutin päästä olinkin sitten vessassa oksentamassa :x
Tänään ollut todella väsynyt ja veto pois olo...
Kun soitin tonne synnärille niin sanoi että jos jaksan torstain neuvola lääkäriin odottaa niin hyvä vaan. Ei kumminkaan pitäisi olla r.myrkytystä? Tai näin me yhdessä päättelimme
hoitajan kanssa puhelimessa. Toivon vaan että tämä olo menee ohi.

Bebes & Salamatkustaja 31+2 (kohta ) :heart::heart:
 
Vivid
Uneksija85 Eli kuten tosta ylempää jo selvis, niin en ollut tänään, joten en ollut sun epäilemä henkilö :p Joo, kyllä ärsytti! ei tullut etukäteen ees mieleen, että ne ois voinut olla loppu... Mutta onneks sieltä löyty kaikkee muuta hyödyllistä vauvalle. Ostin pinnasänkyyn patjan, reunapehmusteen, purentasuojan ja lakanoita. Sit ostin harsoja ja pesulappuja sekä säilytyspurkkeja hoitopöydälle. Mutta joo, saa nähä, miten sen sängyn sieltä saa. Me kuitenkin halutaan just se, sillä ostettiin tossa aiemmin keväällä saman sarjan vaatekaappi, lipasto/hoitopöytä ja hyllykkö.
 
Mama, Uneksija & Rimpulakissa, kiitos ymmärryksestänne :) Toivottavasti saan sen anopin jollain tavalla aisoihin.

Huh kun taas oli tullut tekstiä! Muutamaan asiaan pitää kommentoida. Kantoliinan minäkin aion hankkia, mieluiten joku ohut ja simppeli. En ole niihin ehtinyt vielä sen kummemmin tutustua. Lisää vaan kokemuksia, erityisesti se "valmis" liina kiinnostaa. Kestovaipoilla aiotaan mennä, tällä hetkellä ei ole kun ne äippäpakkauksesta saadut. Olen ihmetellyt kestovaippoja kapoissa ja suoraan sanottuna olen aika pihalla niistä! Miksi niitä pitää olla kymmeniä erilaisia systeemeitä! Ja onko ne äitiyspakkauksessa olevat harsot myös vaipoiksi? Sanoinkin eilen miehelle että hän saa ottaa selvää kaikista näistä vaippajutuista ja neuvoa sitten mua, hän se on vielä enemmän kestovaippojen puolesta.

Harsoista puheen ollen, mistä ihmeestä niistä saa? :O ?? Äippäpakkauksessa oli siis ne valkoiset ja mm. Ikeassakiin oli jotain kuvioituja, mutta kun ne ovat sellaista kovaa kangasta. Pehmeneekö pesussa vai? Varmaan ihan tyhmä kysymys ja teitä kokeneita naurattaa :) ? Auttakaa avutonta.

Joosepin tarvike listasta tuli mieleen että oletteko huomanneet että Body Shoppiin on tullut vauvojen tuotteita. Oli perinteisten pesu -ja hoitoöljyjen lisäksi mm body butteria ja muuta ihanaa. Olen kyllä jostain mielestäni lukenut että vauvan ihoa ei tarvitse rasvata, onko näin?

Olen viimepäivinä kiintynyt tohon mahaan jotenkin entistä enemmin. Voisin tuijottaa tuntikaudet kun se heiluu ja hytkyy. Niin ihanaa tuntea oma vauva niin lähellä :heart: Toivottavasti mulle ei synnytyksen jälkeen tule kova masu ikävä.

Oma vointi on ollut aika huono :/ On vatsakipuja, supistelee, selkää ja lonkkaa särkee, pyörryttää närästää ja oksettaa. En jaksaisi olla päivääkään enää töissä. Mulla on ollut viikonlopusta asti lähes jatkuva Bebesin kuvaileva "kuuma aalto". Muutaman kerran tuntunut että nyt se vauva putoaa ulos sieltä. Meinasin jo sunnuntaina lähteä äippäpolille, samoin eilen. Huomenna neuvola ja ajattelin nyt sinne asti jaksaa ja katsotaan sitten.

Vauvan kokoarviosta on ollut täällä puhetta ja minäkin siihen menossa, mutta en tiedä milloin pääsen. Musta tuntuu myös että vauva vaan istuu tai on poikittain masussa. Saa nähdä miten tässä käy. Kättärille minunkin pitäisi mennä synnytyssuunnitteluun, eikä mitään hajua siitäkään että milloin. Meillä vielä haikaranpesän järjestämä valmennus tulossa, neuvolan järkkäämäkin oli ihan ok.

Saatiin eilen illalla tarjous asunnostamme, ei vielä tiedetä otetaanko se vastaan. Oli kyllä tonnin enemmän kun halutaan, mutta mies meinaa käydä ahneeksi..:D Saas nähdä miten tässä nyt toimitaan. Pieni pelko mulla pöksyissä että miten tässä käy. Myydään asuntoa itse ja se on ollu myynnissä kohta 2kk, joten en haluaisi nyt ryssiä tätä. Tarjouksen tehneellä ehtona oli että asunto vapautuisi viikon päästä! Ääk. Uusi asunto meillä on kyllä ja pääsemme muuttamaan siihen heti, mutta että viikon päästä! Tulis vähän hoppu pakkaamisen ja muun kanssa.

Pitkä viesti taas, mutta ehkäisystä vielä. Me käytettiin kondomia ennen kuin vaihdoin pillereihin viime joulukuussa. Ja tässä sitä ollaan maha pystyssä :D Käytin sitä Yasminea ja neuvolassa sanottiin että paljon tällaisia tapauksia tämän merkin kanssa ollut!! Mietittiin että pitäisikö sitä oikeasti olla yhteydessä johonkin lääkelaitokselle! Heh, no kivasti tässä meille kävi ja tietysti ollaan hurjan onnellisia vaikka ei vauvaa oltu suunniteltukaan. Mutta tulevaisuudessa varmaan pysytellään ihan siinä kondomissa :)

Miimu ja Masu 29+3
 
heipä hei, viikkoja sellaiset 28 ja töissä edelleen kiire. VOIKU LOPPUISI JO TYÖT. Vauva on alkanut potkia kovempia ja terävämpiä iskuja, mutta niin ihanaa<3 Ens viikolla neuvolalääkäri. En ole vieläkään muistanut mennä sokerirasitustestiin! APUA :D Huomenna lupaan soittaa ja varata uuden ajan. ON NIIN VAIKEA OLLA SYÖMÄTTÄ! :D
 
Miimumaija minäkin rupesin odottamaan neljättä lastani kun käytin ehkäisypillereitä nimeltä yasminea..tosi luotettava lääke :whistle: :wave:
Siksi valitsinkin neljännen jälkeen ehkäisykapselit käteeni jotka osoittautui todella hyväksi.. :)

Äippä35v ja Nuppu28+1 :flower:
 
Jaahas, tänne on ilmeisesti rantautunut jotain öisiä selkäkipuja. Oon nyt kolmena viime yönä joutunut nukkumaan oikeastaan pelkästään kyljelläni, kun kaikki muut asennot kipeyttävät selkää. Mä toivon, että tää olis vaan viikonlopun liikunnasta johtuvaa lihassärkyä, mutta huonolta vaikuttaa.. Pitänee kysyä torstaina lääkärissä, kun olis neuvolasellainen vuorossa.

Ehkäisystä mä en tiedä. Konsultoin varmaan neuvolaa sitten siinä asiassa. En millään haluais hormonaalista ehkäisyä. Siis pillerit sinänsä sopi mulle ihan hyvin, mutta olikos se Mii, joka valitteli sitä niiden lopettamisrumbaa. Mulla oli sama juttu, oma hormonitoiminta oli ihan sekasin varmaan vuoden-puoltoista pilsujen jälkeen. Jos tässä nyt aletaan pikkukakkosta touhuamaan jossain vaiheessa, niin en halua, että jonkun pilsujen aiheuttaman hormonihämmennyksen takia homma viivästyy parilla vuodella. Kumien kans me ollaan vaan niiiiin laiskoja. No, pitää tutkia vaihtoehtoja, ehkä se on sitten se kierukka.

Tällä vauvalla tuntuu olevan hikka vähän väliä. Eilen varmaan 5 kertaa ja tää päivä alkoi 7.30 pikkusen hikalla.

Rosehip ja pampula 30+6
 
J84
:kieh: Räyh! Hemmetti, että miehet voi olla vaikeita joskus :( Löysin aamulla netissä surffaillessani vuoden vanhan, mustan ja vähän käytetyn Brio Primo + jalusta yhdistelmän myytävänä 100?. Ja sit kun innoissani soitin ukolle, et mitä jos ostettais niin täystyrmäys tuli mun ehdottamalle idealle heti..sen päiväiset perustelut tuli ja se siitä sitten. No, onneks vitutus meni jo melkein ohi ja ukko lupas ostaa ton yhdistelmän uutena vauvatalo Johannasta hintaan 189?.

J84 28+4
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
:kieh: Räyh! Hemmetti, että miehet voi olla vaikeita joskus :( Löysin aamulla netissä surffaillessani vuoden vanhan, mustan ja vähän käytetyn Brio Primo + jalusta yhdistelmän myytävänä 100?. Ja sit kun innoissani soitin ukolle, et mitä jos ostettais niin täystyrmäys tuli mun ehdottamalle idealle heti..sen päiväiset perustelut tuli ja se siitä sitten. No, onneks vitutus meni jo melkein ohi ja ukko lupas ostaa ton yhdistelmän uutena vauvatalo Johannasta hintaan 189?.

J84 28+4
Me ostettiin juuri kyseinen kaukalo+jalusta käytettynä. Se on ollut meillä nyt jo useamman kuukauden ja se oli ostettu viime heinäkuussa. Hintaa oli 90?. Se on aivan kuin uusi!!! Ihana kaukalo, niin söpö :heart:

Eilen saatiin asennettua tosiaan kylppäriin uus hoitotaso laatikostoineen ja uus pesukone. Oli vielä illalla pakko laittaa se kone pyöriin sillä ihme ensimmäinen käyttö-ohjelmalla, että näki, ettei mitkään johdot ja liitokset vuoda, kun oli mies turvana, jos jotain ois tapahtunut. Nyt pääsin sitten peseen ekoja Hipun vaatteita. Mahtavaa!!! Muutaman minsa vielä ja mä meen ripusteleen niitä minivaatteita kuivuun :D

Kauhee painontunne muuten tuolla alavatsalla ja etenkin tuolla alapäässä. Onkohan Hippu änkenyt ittensä todella todella alas?! Hmm...

Vivid ja Hippu 32+4
 
Olipas nopeaa toimintaa.... Kävin eilen neuvolassa ja juttelin terkkarille tästä mun synnytyslääkäreitä kohtaan potemastani luottamuspulasta. Terkkari laittoi sitten ihan normilähetteen Kättärille sekä siihen koko- ja synnytystapa-arvioon että tuonne pelkopolille... Kumpikin aika tuli äsken postitse. Pelkopoliaika on jo ensi viikolla, koko- ja synnytystapa-arvio sitten elokuun puolivälissä kun rv36+ on menossa. Ultra-ajatkin tuli nopeesti mutta nämä tuli vielä sitäkin nopeampaa. :D

Olkkis ja Ötzki 31+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Ehkäisystä mä en tiedä. Konsultoin varmaan neuvolaa sitten siinä asiassa. En millään haluais hormonaalista ehkäisyä. Siis pillerit sinänsä sopi mulle ihan hyvin, mutta olikos se Mii, joka valitteli sitä niiden lopettamisrumbaa. Mulla oli sama juttu, oma hormonitoiminta oli ihan sekasin varmaan vuoden-puoltoista pilsujen jälkeen. Jos tässä nyt aletaan pikkukakkosta touhuamaan jossain vaiheessa, niin en halua, että jonkun pilsujen aiheuttaman hormonihämmennyksen takia homma viivästyy parilla vuodella. Kumien kans me ollaan vaan niiiiin laiskoja. No, pitää tutkia vaihtoehtoja, ehkä se on sitten se kierukka.
Ihanko totta, jonkun muunkin elimistö mennyt ihan railteiltaan pilsujen lopettamisen jälkeen? Lääkärit on aika hanakoita tyrkyttään niitä pillereitä, mutteivat kyllä sanallakaan mainitse että elimistö ei välttämättä palaa sellaiseksi kun mitä se oli ennen pillereiden alottamista! Miule tuli aika karmivat sivuvaikutukset :headwall: kierto meni aivan sekaisin n 8kk:ksi, finnit, rasvanen tukka, kauheet migreeni kohtaukset, mielialan vaihtelut jne jne. :kieh: Pillerit kyl muuten sopi ja vaikka olikin nää yasminit niin ylläri + ei tullu. Hirvittää vaan se, et käykö kaiken hormonaalisen ehkäisyn kanssa näin? Oli se niin rankkaa, että kyllä saa lapsiluku tulla täyteen ennekö edes harkitsen uudelleen....

Täällä on ollut kunnon pesu-urakka.. ja jatkuu vaan! Kaikkialta on tullut niin paljon vaatteita :D Ajattelin pestä kaiken nyt, että näen paljonko ne tarvii kaappitilaa :D Haluan olla hyvissä ajoin valmiina, koska tuon terveyden suhteen olen sen verran huono-onninen etten ihmettelis vaikka huomenna tulis lähtö sairaalaan :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Ehkäisystä mä en tiedä. Konsultoin varmaan neuvolaa sitten siinä asiassa. En millään haluais hormonaalista ehkäisyä. Siis pillerit sinänsä sopi mulle ihan hyvin, mutta olikos se Mii, joka valitteli sitä niiden lopettamisrumbaa. Mulla oli sama juttu, oma hormonitoiminta oli ihan sekasin varmaan vuoden-puoltoista pilsujen jälkeen. Jos tässä nyt aletaan pikkukakkosta touhuamaan jossain vaiheessa, niin en halua, että jonkun pilsujen aiheuttaman hormonihämmennyksen takia homma viivästyy parilla vuodella. Kumien kans me ollaan vaan niiiiin laiskoja. No, pitää tutkia vaihtoehtoja, ehkä se on sitten se kierukka.
Ihanko totta, jonkun muunkin elimistö mennyt ihan railteiltaan pilsujen lopettamisen jälkeen? Lääkärit on aika hanakoita tyrkyttään niitä pillereitä, mutteivat kyllä sanallakaan mainitse että elimistö ei välttämättä palaa sellaiseksi kun mitä se oli ennen pillereiden alottamista! Miule tuli aika karmivat sivuvaikutukset :headwall: kierto meni aivan sekaisin n 8kk:ksi, finnit, rasvanen tukka, kauheet migreeni kohtaukset, mielialan vaihtelut jne jne. :kieh: Pillerit kyl muuten sopi ja vaikka olikin nää yasminit niin ylläri + ei tullu. Hirvittää vaan se, et käykö kaiken hormonaalisen ehkäisyn kanssa näin? Oli se niin rankkaa, että kyllä saa lapsiluku tulla täyteen ennekö edes harkitsen uudelleen....
Mulla oli käytössä Melianet ja myöhemmin ehkäisyrengas, joka taas aiheutti sen luokan valkovuotoo, että nää raskauden aikaisetkin jää siitä jälkeen. :D Joo, mulla ihan sama noiden finnien sun muiden kans, paitsi että kierto tais olla tosiaan pillereiden jälkeen sen puoltoista vuotta ihan mitä sattuu. Sillon ei vielä ollut vauva suunnitelmissa, joten mä olin ihan hermoraunio niiden kuukautiskiertojen kanssa, kun välillä oli 25 päivää ja välillä huiteli jossain 50 päivässä. Olisin tosin varmaan ollu ihan yhtä hermoraunio, jos oltas heti pilsujen poisjättämisen jälkeen päätetty alkaa yrittää vauvaa ja kierto heittelee miten sattuu.. Mäkään en millään haluais alottaa hormonaalista ehkäisyä ennen ku lapsiluku on täynnä, jos taas käy noin, että oma hormonitoiminta sekottuu ihan täysin niistä. Toisaalta en nyt ihan heti peräänkään haluais toista, vaan ehkä (???) vuoden-puolentoista päästä. Tosi vaikeeta!
 
Meilläki on tuo Ikean Leksvik-pinnasänky ja ollaan kyllä tykätty! Ostettiin se esikolle, mut hän ei siinä juurikaan nukkunut (ehkä muutaman yön korkeintaan) ja nyt tuo 11kk ikäisellä neidillä se on ollu kovassa käytössä! :) Ajattelin että kun vauva syntyy, nukutan hänet joko vieressä tai vaunukopassa, koska en raski siirtää tuota neitiä vielä tavalliseen sänkyyn kun on niin pieni! Eikä oikein kahta pinnasänkyäkään kuitenkaa hyövää hommata :)

Täällä olo on ollu ihan hyvä, ku oon ottanu rennommin kotitöiden suhteen ja kannellu lapsia mahollisimman vähän! Ei oo pahemmin supistellu, ihanaa! :) Jospa ne tästa helpottais ja vaavi pysys sisällä vielä pitkään...

Minä en oo edelleenkää hankkinu vielä mitään vauvatarvikkeita, mut toisaalta meillä on kaikki isommat jutut valmiina. Luultavasti tarvii ostaa vaan muutama uusi vaate (haluan jotain uutta vauvalle), korviketta varalle, itelle liivinsuojia ja siteitä, tutteja, vaippoja yms muuta pientä. Helpolla pääsee siis noitten suhteen :)

Vauvan kokoarviosta: Mulle tehtiin eka kertaa vauvan kokoarvio nyt sairaalassa ollessa ja mitat vaihteli aikamoisesti 1,2kg-1,5kg:hen ku vauvan pää painoi lantioon eikä mittaa saatu kunnolla. Tää massu on menny koko ajan yläkäyrillä ja lääkäri sanoi että jos vauva painaa nyt tuon 1,5kg (rv.28) on siitä tulossa ilmeisesti aika iso! :eek: Mut kuulemma ei tarvi vielä olla huolissaan, aikoi laittaa neuvolaan kuitenki tiedotteen että jos massu vaan kasvaa kokoajan yläkäyrillä, ni sit pitää mennä jossai vaiheessa taas kokoarvioon, ettei vauvasta tuu mitää jättiläistä...mut toivoa sopii et ihan normikokonen vauva ois tulossa, edelliset ku on ollu just sen 3kg, ni hirvittää jos kovin iso tulee... :whistle:

Anrika & Tepi 28+4
 
Pari viime päivää vatsa on toiminut todella hyvin ja huono olo on myös iskenyt.. viimeksi sunnuntaina eli kaksi päivää sitten, ja taas tänään. bebes kirjoittikin jotain oksentamisesta..täällä mennään siihen suuntaan mutta onneksi vasta on jäänyt ajatusasteelle. ja väsymys on mieletön. ja tänään aamusta alkaen puru on myllännyt ja riekkunut valveilla ja luulen että se vielä pahentaa tätä huonovointisuutta. huoh.

vivid ja uneksija85 hyvä kun otitte puheeks ton pinniksen - mun piti lähteä hakemaan sitä samaista raisiosta huomenna, vaikka meillä tuo kehtokin on, mutta tietty vaan ensikuukausiks. pitääpä siis tarkistaa onko sielläkään sitä, ettei turhaan lähde sinne ajaan!

kerttuneiti ja puru 30+0!! :heart: :heart:
 
Josko sitä pitkästä aikaa taas kirjoittelisi, olen kyllä lukemassa käynyt mutta kun ei koneella pysty kovin kauaa istumaan.

Ehkäisystä on ollut puhetta, me varmaan jätetään se pois ja annetaan kolmannen tulla sitten kun tulee, esikoisesta imetys toimi 8kk hyvänä ehkäisynä eikä sillon edes tk lääkäri suositellut mitään koska meillä oli tiedossa että projekti 2 alkaa.


Meillä on vauvan huoneen laitto vielä ihan kesken, kehto tulee meidän huoneeseen ja kunhan esikoiselle saadaa isojen sänky niin sitten saadaa pinnis vauvan huoneeseen. Toivottavasti tässä lähiaikoina ettei tule esikoiselle liian montaa asiaa kerralla.

ON: itsellä on ensiviikolla seuraava äitipoli, sf vaan kasvaa, päälle 35 on tällä hetkellä..jep, olo siis hyvin tukala ajoittain. Ensiviikolla tod.näköisesti tekisivät sen lapsivesi punkteerauksen mutten tiedä suostunko siihen. Lääkäri sanoi viimeksi että siitä hyöty kestää hyvin lyhyen ajan joten voi olla etten halua sen takia kärsiä neuloista.Riippuu tietenkin mikä tilanne on.

Nyt on taas mentävä pötköttelemään.
Hyviä vointeja kaikille!!!

Jenni ja TiiviTaavi 29+4
 
Moi kaikille!

Mahtuuko mukaan vielä uusia palstailijoita? Olen lueskellut juttujanne jo pitempään ja nyt uskaltaudun itsekin mukaan... Olen 28-vuotias ja ensimmäinen muksu on tulossa. Tänään poksahti juuri 30 viikkoa täyteen. Tuntuu kyllä, että raskausaika on loppujen lopuksi mennyt ihan hurjan nopeasti, vaikka ne ensimmäiset viikot tuntuivat kestävän ikuisuuksia.

Meillä todettiin 4d-ultrassa kaksisuoninen napanuora, ja joudutaan nyt tarkempaan kasvukontrolliin. Rv 32 olis seuraava tsekkaus. Toistaiseksi vauva on kasvanut hyvin ja painoarviot menee yläkäyrillä, joten ihan luottavaisin mielin olen. Onko muilla kokemuksia aiheesta?
 

Yhteistyössä