***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Minä sitten tilasin liinaksi sen Moby wrapin. Youtubesta löysin vielä linkin joka helpottaa ainakin minun sitomisopettelua enemmän kuin paperilla olevat ohjeet. Näyttää ihan suht helpoltakin vielä =)

http://www.youtube.com/watch?v=uC8iQI50E_k

-Usvatähti rv 31+5-
 
Miimumaija: juuri tuo se oli!! :) Ei tuo pahan hintainenkaan olisi, että ehkäpä sitä voisi harkita ostavansa.

Miumaulle tervetuloa! :) Ja toivottavasti teillä menee kaikki hyvin.

Kävin sitten lääkärissä, kun eilen viimein soitin suppareiden vuoksi ja kysyin. Laittoi saman tien lääkärille aikaa. Leukkarit oli taas ++ ja nyt viimein tahtovat jotain testatakin ja aamulla pitäisi pissa viedä.
Vauvan asento on mitä on, ei tiennyt lääkäri. Sf mitta vain 28. Keskikäyrällä nyt, kahdessa viikossa kasvanut vain sentin. Mutta ei sanonut siitä mitään.
Mutta kohdunsuu on pehmeä, auki 1cm ja kaulaa jäljellä 1cm (alku 3cm). Eli ilmeisesti ne supistukset ovat kuitenkin päteviä. Lääkäri koitti soitella johonkin ja kysyä, mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä :eek: ja kun ei saanut ketään kiinni, niin määräsi vain uuden lääkäriajan ensi viikolle. Katsotaan sitten taas.
Jos supistelee enemmän tai ne muuttuu jotenkin, niin sitten nopeammin lääkärille.
Muistelin, että edellisessa olisi ollut kans auennut rv 33+1, mutta eipä ollutkaan, kun vasta rv 37+ oli sentin auki. Aiemmin oli vain kohdunsuu pehmennyt ja kanava lyhentynyt. Mutta nyt oli jo auennutkin. Silti se sanoi, että ei pystytä kuitenkaan ennustamaan meneekö yli lasketun ajan ja sen minä tiesinkin. Eikä kyllä tullut vielä mitään rauhoittumis käskyäkään, tosin kyllä kyseli, että onhan tämän minun stressini aiheelle näkymässä helpotusta. Ja on sille.
Mutta viikon päästä sitten katsellaan uudelleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Mulla oli käytössä Melianet ja myöhemmin ehkäisyrengas, joka taas aiheutti sen luokan valkovuotoo, että nää raskauden aikaisetkin jää siitä jälkeen. :D Joo, mulla ihan sama noiden finnien sun muiden kans, paitsi että kierto tais olla tosiaan pillereiden jälkeen sen puoltoista vuotta ihan mitä sattuu. Sillon ei vielä ollut vauva suunnitelmissa, joten mä olin ihan hermoraunio niiden kuukautiskiertojen kanssa, kun välillä oli 25 päivää ja välillä huiteli jossain 50 päivässä. Olisin tosin varmaan ollu ihan yhtä hermoraunio, jos oltas heti pilsujen poisjättämisen jälkeen päätetty alkaa yrittää vauvaa ja kierto heittelee miten sattuu.. Mäkään en millään haluais alottaa hormonaalista ehkäisyä ennen ku lapsiluku on täynnä, jos taas käy noin, että oma hormonitoiminta sekottuu ihan täysin niistä. Toisaalta en nyt ihan heti peräänkään haluais toista, vaan ehkä (???) vuoden-puolentoista päästä. Tosi vaikeeta!
No arvaas vaan jätettiinkö myö ne pillerit pois sen takia että alettiin yrittää vauvaa? Kiristeli meinaan pikkusen tukevasti kun kierrot vaihteli 28-82 pv:n välillä!!! :kieh: :kieh: :kieh:

Lapsiluvusta: 2:sta ollaan haaveiltu :heart: Tää raskaus on kyl ollu aika v-mäinen kun kaikki mahdolliset oireet on joutunu kestään. Toivottavasti synnytys menis hyvin :saint: Onhan se palkinto sitten tämän kaiken kärsimyksen arvoista :heart: Mutta ehkä sitä tarvii vähän aikaa pohtia, että koska tähän uskaltaa ryhtyä uudelleen :whistle: Suht pianhan se toinen sais tulla perään.. Haaveilen vähän siitä, että voisin jäädä hoitovapaalle ja ennenkun se päättyy jäisinkin uudelle äippälomalle :D Kertarysäyksellä kaikki :D

 
mennee hermo ton valkovuodon kanssa,onkoha se iha normaalii et tulee tosi paljon valkosena.Kun ei kutita eikä haise eikä mitää muutaka ku kiusallista vaan :(
lapsiluvusta luultavasti nää 7 kaikkiaan meille riittää.....
 
höh,unohtu täysin hehkuttaa että myö päästään perjantaina ihan kaksistaan lähtemään tukholman risteilylle :heart: silmäilin just tota buffetin menua,harmi vaan että tuo kupu täyttyy turhan vähästä nykyään.Ja vastoin kaikkia suosituksia,kyllä,aion syödä myös mätiä ja graavattuja kaloja :p
mennään omalla autolla,mut oisko kellään vinkkiä mihin jättää auto(vaik kauemmaksi vikingin satamasta,tällaset maalaistollot kun ei taida uskaltaa keskustassa paljon ajella...)
 
J84
Tepa75, me lähdetään kans ilman lapsia ens viikon keskiviikkona laivalle, Siljalle ja aion myös nauttia kalaherkuista, mädistä, katkaravuista, kun kerrankin pääsee seisovaan pöytään :p Mukaan lähtee mieheni veli avokkinsa kanssa ja luulempa, että me naiset menemme vauvamasujen kanssa nukkumaan jo ennen puoltayötä, kun taas miehet jatkaa iltaa kosteissa merkeissä :D

Onko kenelläkään kokemusta Gracon Logico S kaukalosta?

Katselin sen esitteitä äskettäin ja tuo lime/musta värinen jalustalla rupes houkuttaan enemmän kuin Brion Primon kaukalo :p

Lapsiluku, tällä hetkellä 3 tuntuu oikein sopivalta, mutta luulenpa mielen muuttuvan sitten, kun esikko lähtee 16 vuotiaana muualle kouluun, kun pääsee yläasteelta pois..siihenkin menee 7 vuotta. No jos saisi sen ehkäisykapselin niin ainakin se osio olisi hoidossa, eikä tarvitsisi ajatella lasten tekoa vähään aikaan :)
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa ja terveisiä Unkarista ja Italiasta!
Eilen siis palailtiin reilu 2vko kestävältä reissulta, matka oli tosi ihana mutta niin oli ihanaa päästä kotiinkin :)
Reissu sujui siis kaikin puolin hyvin, tosin masussa on ollut paineen tunnetta jo muutaman viikon ajan, neuvolalääkärissä kävin ennen reissuun lähtöä ja lääkäri sanoi ettei vaavi ainakaan ole kovin alhaalla. Täytyy pyytää päästä uudestaan lääkäriin jos vaan jatkuu..
Rinsessalle tuli osteltua iso kasa ihania vaatteita, oli pakko ostaa jops uus matkalaukku :D
Ostin kyllä tuolle esikoispoitsullekin;)

Mulla oli tullut kirje Kättäriltä synnytystapa-arvioon ja se on vasta vkolla 37+3??
Minusta aika myöhään.. Tosin jos tää vaavi on loppuun asti perätilassa niin luulisi että tekisivät sen aikasemmin??

Nyt ei muuta kuin kuvien lataamista koneelle, siinähän se loppuilta vierähtää:)
Teitin lukemisia ja kommentointia teen myöhemmin;)

Inka & rinsessa 28+1 :heart: :heart:
 
bebes tai kuka muukaan tahansa, onko sulla ollut raskausmyrkytystä aiemmin? aloin miettiin että nää meikän oireet ja vaivat ois just eikä melkein sen piikkiin. pitänee soittaa neuvolaan heti aamusta. sen luin jostain et esikoista odottaessa ois seitsemän kertanen mahdollisuus saada raskausmyrkytys kuin muissa raskauksissa. no hitto.. |O

kerttuneiti ja puru
 
miimumaija: Saatte ajan siihen synnytyssuunnitteluun sieltä valmennuksesta. Tai niin me ainakin esikon kanssa saatiin. Muistaakseni sen 2. valmennuskerran jälkeen sai merkata itselleen sieltä listalta ajan. Nyt kun ollaan menossa toista kertaa sinne, niin ei ole valmennuksia lainkaan vaan ainoastaan tuo suunnittelukäynti. Tylsää sinänsä. kun en sieltä juuri mitään muista ja sektiossa kun olin, niin eipä tullut synnytyssalitkaan tutuiksi...No, pitää kysellä kaikki siellä suunnittelussa siltä kätilöltä :)

Logico S -kaukalo: Voin suositella lämpimästi!! Meillä oli esikoisella ja oli todella hyvä ja näppärä kaukalo.

Kantoliinoista: Mäkin itseasiassa löysin eilen illalla tuolta villiankan sivuilta tuon valmiiksi sidotun liinan. Näppärän oloinen, mutta ostetaankin ystäviltä Hug A Bub, jota eivät ole käyttäneet kertaakaan. Tuo Huggis on aika arvokas uutena, mutta just sellainen tosi ohut ja ihanan tuntuinen päällä. Oon sovittanut sitä jossain kantoliinaesittelyssä vuosi sitten ja ihastuin jo silloin. Ei vaan tullut ostettua.

Meillä on Baby Björnin sitteri ja vaikka onkin hyvin pelkistetyn oloinen, niin ihan älyttömän hyvä! Sitteri pysyy paikoillaan, jos vauva ei liiku, mutta vauvan heiluttaessa jalkojaan alkaa sitterikin heilumaan. Meillä poika hokas aika nopsaan, et voi itse vaikuttaa siihen et heiluuko vehje vai ei :) Siinä on vielä sellainen nalle-lelukaari, joka on kans tosi kiva ja viihdytti poikaa kovin. Sitterin saa säädettyä kolmeen asentoon ja on kyllä käyttökelpoinen vaikka vielä taaperon lötköttelytuolinakin. Lämpimät suosittelut! :)

Lihaskramppeja
on täälläkin melkein joka yö, vaikka syön lisämagnesiumia. ÄRSYTTÄVIÄ! Argh. Karseeta herätä siihen, kun suoristaa jalkaansa ja kramppi iskee.

inka85: No kuulostaa aika myöhäiseltä kyllä. Mulle on neuvolassa sanottu, että arvio tehtäis rv 35-36 tienoilla?? Ja siis Kättärille kans menossa. Perätilan suhteen varmaan homma menee niin, et jos on vielä rv34 perätilassa neuvolan mielestä, niin saat ajan äippäpolille, jossa tilanne tarkistetaan ja jos haluat et sitä yritetään kääntää, niin saat ajan siihen (mulla oli esikosta muistaakseni rv 36+0 ). Eli eiköhän tuo tilanne sitten elä sen mukaan, miten vauva siellä masussa majailee. Meillähän poika ei kääntynyt ja varattiin sitten samantien aika sektioon, joka oli rv 39+1.

 
Iltojaaa!

Tänään sit tuli soppailtua ja saatiin hajettuun citykoppa+ muut jutut kotiin :)
Sain ostettuun kaiken pikku tärvittavan myös. Ihanaa :)
koko iltä päivä tullu juostuu paikasta toiseen ja nyt meinaa hieman supistella :/ alapää tuntuu taas siltä et se tipahtaa minä hetkenä hyvänsä. jalat tuntuu et alkaavat turpoamaan :/ kiva kiva.

Huomenna ois sit neuvola klo 11 pääsen sinne ihan itekseni kun ei oo esikko kotosalla vaan meni tätilään yöks :) pääsen sit keskustaan pörräämään myös ihan rauhassa itekseni :) toivottavsti huomenna ei olis samallaista oirehtimista illasta.

Viime yö meni kyll ihan reisille, allergia vaivaa, limakalvot nenässä ihan paskana ja illasta vetää nenän tukkoon, jouduin nukkumaan puoli istuvassa asennossa, vauvalla oli bileet koko yön, ukko heitti jossain välissä unissaan tyynyn menemään ja sitä säikähin ku minuun osu, sit seuraavana tuleeki jo nyrkistä (ukko unissaan), vessassa ravasin 3-4 kertaa ( en muista tarkkaan) ja sit oliki jo kuudelta herätys, voi luoja et olin jo klo 10 ihan naatti :/ Isäntä tuumas vaan yöllä ku tyynyään ehti et on tainnu olla bileet pystyssä' :D no joo o!!! Josko ens yö menis paremmalla onnella!

Tossa viel kuvaa uudesta kopasta



Zeny ja pieni 30+4
 
Mä sain tänään just ajan synnytystapa- ja kokoarvioon Kättärille. Mulla se menee rv36+1 joten ei tuokaan mikään kovin aikainen juttu oo varsinkaan kun ötzki on ollut poikittain masussa jo pidemmän aikaa. Ja mikäli Ötzki tuossa vaiheessa vielä on poikittain niin en aio antaa yrittää kääntämistä vaikka sitä ehdottaisivatkin. Siskolla tuo ulkokääntöyritys aikanaan käynnisti synnytyksen ja joutu kiireelliseen sektioon. Ei kivaa ei...

Olkkis ja Ötzki 31+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Mä sain tänään just ajan synnytystapa- ja kokoarvioon Kättärille. Mulla se menee rv36+1 joten ei tuokaan mikään kovin aikainen juttu oo varsinkaan kun ötzki on ollut poikittain masussa jo pidemmän aikaa. Ja mikäli Ötzki tuossa vaiheessa vielä on poikittain niin en aio antaa yrittää kääntämistä vaikka sitä ehdottaisivatkin. Siskolla tuo ulkokääntöyritys aikanaan käynnisti synnytyksen ja joutu kiireelliseen sektioon. Ei kivaa ei...

Olkkis ja Ötzki 31+2
Mulla samoilla viikoilla olkkis sun kanssa tuo synnytystapa arvio.
Vauva täällä raivotarjonnassa. Toivottavasti sullakin :hug:

kerttuneiti Mulla jo neljäs raskaus ja koskaan ei ole ollut r.myrkytystä. Ja soitin eilen synnärille. Mullakin oireet kuulosti siltä mutta kun kaikki muut oli kohdillaan viime viikolla neuvolassa niin sanoi että jos jaksan nyt odottaa torstain lääkäri neuvolaan ja vointi ei pahene ennen sitä niin siellä sitten katsotaan mikä mulla tilanne.
Onko sulla muuten ollut turvotusta? Sehän on kanssa yksi merkki kaiken muun lisäksi.

Täällä sataa kaatamalla vettä. Mä niin odotan että alkaisi kunnon ukonilma :D
Mä oikeesti rakastan ukkosta :D

Huomenna mennään lastenkanssa torille syömään maittavat possot. :p
Ja sitten mummolaan kylään ja mun pitäisi löytää jotkut kengätkin.
Saa nähdä miten niiden suhteen käy?

Torstaina tosiaan taas neuvola ja ihan mielenkiinnolla odotan että mikä mulla on alapäässä tilanne kun viimeksi katsottu viikolla 12.
Turkissa ollessa sitä ei katsottu kertaakaan :eek:
Toisaalta en olisi halunnutkaan. Toivottavasti kaikki ok.

Bebes & Salamatkustaja 31+2 :heart::heart:
 
Ai niin ja tuosta lapsiluvusta meillä varmaan tämä neljäs jää viimeiseksi.
Tai sitten ei ;)
Otan kumminkin tämän synnytyksen jälkeen sen viiden vuoden kapselin käteen joten...
Taitaa se tähän jäädä :p

 
bebes: Onko sulla jo sovittu aika tuonne synnytystapa-arvioon? Mä sain tänään ajat sekä pelkopolille että tuohon koko- ja synnytystapa-arvioon. Tulivat tosi nopeasti kun vasta nyt eilen neuvolasta laitto lähetteen... :D

Ei oo Ötzki raivotarjonnassa eikä edes perätilassa. Neuvolassa eilen ennen sydänäänten kuuntelua kun terkkari tunnusteli niin sanoi että Ötzki on masussa poikittain. Itse sitä osasin jo vähän arvellakin kun liikkeet tuntuu aina jommassa kummassa kyljessä tai sitten ihan alhaalla... Saa nyt sitten nähdä kääntyykö vielä vai jääkö tuohon. En oo aikoihin tuntenut että olis pyörinyt tuolla. Jotenkin oon alkanut toivomaan ettei Ötzki jaksais kääntyä... Jäi esikoisesta sellainen luottamuspula lääkäreitä kohtaan että alatiesynnytys hieman jännittää...

O&Ö

 
Moi :wave:
Siis onko siellä etelä-suomessa ihan vaki käytäntö toi synnytystapa-arvio? Kun en nyt jaksa muistaa oliko teitillä suuret sf-mitat vai minkä vuoksi ootte menossa arvioon.
Meillä ei ole kertaakaan edes puhuneet moisesta, tai sitten ne ajattelee että mä oon jo niin väljä tyyppi että kylläse sieltä pois tulee :D

Musta tuntuu että kuin olis maha jotenki pienentynyt :eek: .. tiiä häntä sitten.. Pikkunen vaihtaa asentoa vähä väliä. Harmittaa kun se jo oli niin pitkään raivotarjonnassa niin nyt sitten alkanu pyörimään tuolla ja enimmäkseen ollu nyt perätilassa.

Olkkis siekö se kirjoittelit siitä ulkokäännöksestä? Mulle tehtiin se viimeks ku odotin tyttöä, eikä se mulle ainakaan saanut mitään aikaseks. Tyttö oli viel silloin alle 3 kilonen ja mulla paikat hyvin kiinni ja kiinteänä. Pelkäsin kovasti että miten siinä käy ja kuinka kipeää käy, mutta ei se tuntunu kamalan pahalta. Ainoa vaan että iho oli hellänän masunpäältä ja punoitti tovin sen jälkeen, neiti kun ei meinannu helpolla kääntyä.

En silti toivo joutuvani uudelleen käännökseen, sillä kyllähän se jännitys aina vähän tuntuu epämiellyttävälle! Kuitenkin sitä jonkun verran jännittää!

Ehkäisystä olen miettinyt sterilisaatiota jommalle kummalle meistä. Miehelle olen sitä yrittänyt kaupitella, mutta niinku olettaa saattaa tyypillinen mies luulee menettävänsä miehuutensa sen siliän tien siinä samalla...... Eli taitaa jäädä taas minun huoleksi hoitaa ehkäisy. Oon kyllä yrittäny puhua että kun mä oon hoitanu sen puolen tähän saakka koko ajan niin eikös nyt ois vuoron vaihto.
Oon nuorempana syöny erilaisia pillereitä mutta pää meni sekaisin niistä ja siten oon käyttäny hormonikierukkaa mistä muuten tykkäsin, mutta masua turvotti aika-ajoin. Siin oli se hyvä puoli että menkkoja ei huomannu kun kerran 2-3kk välein. Eli vuoto väheni minimiin =)
Nyt sitten tosiaan ajatellu että tämä lapsonen sais olla se viimeinen, että nyt sitten piuhat kiinni ettei enää tulis "yli nelikymppisenä hairahdettua" kuumeilemaan liiaksi! No katsotaa mitä tuleman pitää!
Hittolainen enää 8 viikkoa laskettuun aikaan ja meillä on ihan kokonaan laittamatta noi vaatekaappi ym systeemit järjestykseen... viimetinkaan taitaa taas jäädä.
Vointi ollu ihan hyvä ja nyt kun on ollu kylmempää ei turvotustakaan oo näkyny. Pitää alkaa tekeen listaa herkuista mitä tarttee kun pojilla olis synttärit vkl. :p :p kakkua kakkua.....

Naksos&Miina 31+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaisuus:
Miimumaija: juuri tuo se oli!! :) Ei tuo pahan hintainenkaan olisi, että ehkäpä sitä voisi harkita ostavansa.

Miumaulle tervetuloa! :) Ja toivottavasti teillä menee kaikki hyvin.

Kävin sitten lääkärissä, kun eilen viimein soitin suppareiden vuoksi ja kysyin. Laittoi saman tien lääkärille aikaa. Leukkarit oli taas ++ ja nyt viimein tahtovat jotain testatakin ja aamulla pitäisi pissa viedä.
Vauvan asento on mitä on, ei tiennyt lääkäri. Sf mitta vain 28. Keskikäyrällä nyt, kahdessa viikossa kasvanut vain sentin. Mutta ei sanonut siitä mitään.
Mutta kohdunsuu on pehmeä, auki 1cm ja kaulaa jäljellä 1cm (alku 3cm). Eli ilmeisesti ne supistukset ovat kuitenkin päteviä. Lääkäri koitti soitella johonkin ja kysyä, mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä :eek: ja kun ei saanut ketään kiinni, niin määräsi vain uuden lääkäriajan ensi viikolle. Katsotaan sitten taas.
Jos supistelee enemmän tai ne muuttuu jotenkin, niin sitten nopeammin lääkärille.
Muistelin, että edellisessa olisi ollut kans auennut rv 33+1, mutta eipä ollutkaan, kun vasta rv 37+ oli sentin auki. Aiemmin oli vain kohdunsuu pehmennyt ja kanava lyhentynyt. Mutta nyt oli jo auennutkin. Silti se sanoi, että ei pystytä kuitenkaan ennustamaan meneekö yli lasketun ajan ja sen minä tiesinkin. Eikä kyllä tullut vielä mitään rauhoittumis käskyäkään, tosin kyllä kyseli, että onhan tämän minun stressini aiheelle näkymässä helpotusta. Ja on sille.
Mutta viikon päästä sitten katsellaan uudelleen.
Voihan voi!!!! Toivottavasti rajoittus sitten ku se sinun "stressin aihe" poistuu kuvioista, mut eipä varmaan enää sit kannata sun lähtä uimahalleihin uimaan, ku jos paikat aukeilleet, voi pöpöt päästä kohtuun jne.....ja aiheuttta sit siel tulehdusta. Ainakin multa ihteltä ekkalta käskettii heti jättää uiminen ku paikat oli auki aikases vaiheessa.

tosta sun sf-mitasta. :kieh: hih, vois kuvitella et ois enemmän. On se siu masus nii nätin pyöree pallero jo. (hahaha, ihan ku ihtel ei ois muka massua) Mul oli vm viikolla ton saman 28 cm toi sf-mitta.

Ja ei oo kumma jos et ihtekää tiä mis asennos se pikkuinen siel myllää ku ei lääkärikää tienny. :LOL:

Meil oli mukelot taas mielissään ku pyörähdettiin. =)
 
Tuntuu että kaikilla muilla on noita synnytystapa-arvioita ja aikoja tietävimmille. Täällä ei tunnu pääsevän mihinkään ja mieltä painaa suuresti tuo eilinen lääkärissä käynti. Taidan soittaa yksityiselle ja kysellä, että saan jonkinlaisen mielenrauhan.

Vauva on kaikenlisäksi nyt varmasti perätilassa ja minä pelkään sektioon joutumista ylikaiken. :( Olen koko raskauden ajan odottanut, että pääsen synnyttämään normaalisti ja ajatuskin sektiosta ahdistaa. Niin, varmasti perätilassa, kun hikka tuntuu kylkiluissa.

Nyt sitten tupla stressi päällä. :ashamed:
 
Hiljaisuus: Saahan perätilavauvankin synnyttää alateitse jos vain lantiossa tilaa on. Itsellä tuo synnytystapa- ja kokoarvio on kun esikoinen oli niin iso (54cm/4640g) ja nyt Ötzki makoilee masussa poikittain. En minäkään varmaan muuten sinne olis päässyt.

Naksos: Tuossa ylhäällä sullekin syy siihen miksi itse olen menossa tuonne synnytystapa- ja kokoarvioon... Ja tosiaan, itse vierastan tuota ulkokäännöstä kun siskolla käynnisty synnytys kun yrittivät kääntää. Sai sitten pienen pojan neljä viikkoo ennen la:aa... Ja lisäksi se etten tiedä yrittävätkö tehdä tuota ulkokäännöstä jos vauva poikittain. Olen myöskin ymmärtänyt ettei noihin kääntöyrityksiin ole pakko suostua jos ei halua... :D

Nyt pitäis pukee vaatteet päälle ja tarttua imuriin ennen kuin yritän lähtee käymään kaverilla. Tuntuu niin vaikeelta kun on jo ehtinyt jumittuu tänne neljän seinän sisälle kun muka ei jaksa liikkua... :D

Olkkis ja Ötzki 31+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaisuus:
Tuntuu että kaikilla muilla on noita synnytystapa-arvioita ja aikoja tietävimmille. Täällä ei tunnu pääsevän mihinkään ja mieltä painaa suuresti tuo eilinen lääkärissä käynti. Taidan soittaa yksityiselle ja kysellä, että saan jonkinlaisen mielenrauhan.

Vauva on kaikenlisäksi nyt varmasti perätilassa ja minä pelkään sektioon joutumista ylikaiken. :( Olen koko raskauden ajan odottanut, että pääsen synnyttämään normaalisti ja ajatuskin sektiosta ahdistaa. Niin, varmasti perätilassa, kun hikka tuntuu kylkiluissa.

Nyt sitten tupla stressi päällä. :ashamed:
Ihteeki hirvittää se että ku toi pikkuinen tuolla yleensä istuskelee, et jos ei käännykään ihtekseen (ja kääntämistäki pelkään) et sit varmaa leikataan. Ja se leikkaaminenkin pelottaa jostain syystä enemmän ku synnytys.

Pitäs vain koittaa olla murehtimatta liikaa ku ei se auta kuitenkaan. =)

*halitus ja voimia sulle* =)
 
eilen pääsin sairaalasta kotia. ja ihana oli nukkua kyllä omassa sängyssä!
On ne sairaalan sängyt ihan kauheita nukkua! ei tullut kyllä nukuttua paljoa siellä!

No sokeriarvoni olivat sairaalassa ollessa hyvät..että en joudu insuliinille..
Pitää vain miettiä ruokavaliota tarkemmin..et ei tulis kotonakaan noita sokeri nousuja..
Mut pakkohan sitä on välillä hiukka herkutellakin :D

Sain äippäpolille ajan 3 viikon päähän ja päästään sitten taas ultraan sinne..odotan kovasti.
vaikk edellisestä ultrasta ei ole kuin alle viikko..

Ei äidin sokereiden takia kuulemma vauvalle ole mitään muuta vahinkoa,kuin se että koko voi kasvaa...ei edes kaikilla.
Sitten synnytyksen jälkeen vauvalta mitataan sieltä kantapäästä verestä sokereita monta monta monta kertaa päivässä...vähintään 4 tunnin välein näyte, välillä tiheemminkin. YÖK!
Just kätilö eilen mua valisti, et siihen kannattaa henkisesti valmistautua, et on kauheaa huutoa vauvalle ne verikokeet..kun niitä otetaa niin paljon päivän aikana...

esmeralda- ja kamu 32+2
 
Tänään viikkoja tasan 30, nopeesti aika vierii =)
Eilen kävin neuvolassa ja vauveli voi hyvin, sf mitta 27cm eli ihan tasan keskikäyrää menty koko ajan. Kilojakaan ei ollu kertyny enää entiseen tahtiin vain 225g/viikko (viimeks yli 900g )
Onks muilla synnytys/perhevalmennukset kuinka myöhäses vaiheessa, kun mulla vasta raskausviikolla 38+ eli syyskuun alussa??mielestäni aika viime tipassa.. :/

Ehkäsystä: Käytin Mercilon pillereitä noin 5v ja ei mul niiden lopettamisesta tullut mitään oireita, säännöllinen kierto heti. Tosin tähän ensimmäisen plussan saamiseen meni 1v10kk, vaiks e-pillereiden pitäis suojata hedelmällisyyttä :p

Sairaalakassin pakkaamista olen miettinyt, mut mitään en ole saannu viel aikaseksi..Kait se olis hyvä olla valmiina =)

Ihanaa ihan kuin aurinko tuolta pilkistäisi, pitää vissiin lähteä ulos kesäloman viettoon :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heissu:
Onks muilla synnytys/perhevalmennukset kuinka myöhäses vaiheessa, kun mulla vasta raskausviikolla 38+ eli syyskuun alussa??mielestäni aika viime tipassa.. :/
Meillä on valmennus kans vasta 11.8. alkaen tiistaisin 4 kertaa niin, että viimeinen kerta on 1.9. ja mulla la 3.9. :/ Tipalle menee siis meilläkin, saa nähdä ehtiikö noissa kaikissa sitten edes käydä.

Synnytystapa-arvioinnista ei mullekkaan ole neuvolassa puhuttu. Täytyypä kysäistä kun ensi viikolla menen taas käymään..

-Usvatähti rv 31+6-
 
Hellurei! =)

Esmeralda, miten ne niin höllästi siel sairaalas sen vauvan vointia syntymän jlk tuumas? Tässä vähän lisää mietittävää..

Raskausdiabetes lisää lapsen olkapunoshermovaurion ja hypoglykemian eli liian matalan verensokeripitoisuuden riskiä. Matala verensokeripitoisuus voidaan ehkäistä aktiivisella ja tiheällä rintaruokinnalla sekä tarvittaessa antamalla lisämaitoa. Koska vastasyntyneen seurannan tarve on lisääntynyt, suositellaan synnyttämistä sairaalassa, jossa on mahdollisuus seurata vastasyntyneen vointia.

Äidin raskausdiabetes saattaa lisätä lapsen myöhemmän liikapainon, sokeriaineenvaihdunnan häiriön ja sydänsairauksien riskitekijäkertymän eli metabolisen oireyhtymän riskiä. Tämä tulee ottaa huomioon vauvojen lastenneuvolaseurannassa.

:wave: Mullahan sama ongelma eli diabetes tässä raskaudessa ja kyllä hoitohenkilökunta on ollut huolestuneita ja yleensä vakavalla kannalla tämän asian kanssa.. :whistle: Sun kirjoitus vaan anteeksi mutta se vaikutti niin jotenkin vähättelevältä..voihan myös olla et olen käsittänyt väärin..mutta tosiaankin vakavasta asiasta on kyse :hug:
Millaisia arvoja sulla tuli sokerirasituskokeessa ja miksi sinut sairaalaan passitettiin? Mä saan noudattaa kotona dieettiä ja mittailla itse koneella arvoja :hug: Antoivat neuvolasta kotiin masiinan..

Äippä35v ja Nuppu28+2 :flower:
 
Vivid
Terveisiä neuvolasta :wave:

Kaikki oli muuten ok, mutta hemoglobiini oli tippunut. Aloitan siis tänään Obsidan-kuurin, yäk! En ois millään halunnut rautaa, kun mun maha on kovin herkkä ja rauta ei oo mitään herkkua vatsalle... Mutta näillä mennään. Painoa on tullut kokonaisuudessa ~7kg. Hippu on edelleen pää alaspäin ja sf-mitta 32cm eli yläkäyrällä tälläkin kertaa. Neuvolatäti sanoi kyllä, että ihan normaali kokoiselta vauva tuntuu. Sain lisäksi liikelaskentakaavion, jonka avulla voi seurata vauva liikkeitä, jos alkaa miettimään, että liikkuuko se asukki vai ei. Mun ei ainakaan toistaiseks tarvi alkaa sitä käyttään, kun Hippu liikkuu tosi tosi paljon. Tässä kirjotellessakin on tullut jo useampi kymmenen iskua ja muljutus vaan jatkuu hikan kera :p

Kokoarviosta Kyselin neuvolassa, että mites Treellä menee toi kokoarviointi, niin sanoi, että täällä sitä ei tehdä, jos kaikki näyttää olevan hyvin. Vikalla neuvolalääkärikäynnillä lääkäri vähän arvioi vauvaa ja sen asentoa ja miettii, että mikä vauvan koko on suhteessa tulevan äidin lantioon eli mahtuuko lapsi tulemaan alateitse.

Mutta nyt jatkuu pesu-urakat!!

Vivid ja Hippu 32+5
 

Yhteistyössä