***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Voi Jellona :hug: . Mun mies on vasta nyt neljännessä raskaudessa sopeutunut paremmin tilanteeseen. Aiemmin meilläkin ollut sama juttu kun teillä. Mies on sanonut että on vaikeaa odottaa kun ei tiedä yhtään miltä se tuntuu ja pelottaa että meneekö kaikki hyvin loppuun saakka. Että ei ikään kuin uskalla iloita ennen kuin nyytti on syntynyt ja kaikki kunnossa.

Mä sain eilen vihdoin vaatehuoneesta kamoja kaatopaikalle, joten nyt voi sitten alkaa järjestellä vauvan vaatteille tilaa tuolta kaapista kun saa tytön vaatteet siirrettyä! Pitäis kehitellä herkkuja tässä kun tulee vieraita ja sopivasti ittelläkin makeanhammasta kolottaa :p
Ajattelin tehä sellaisen helpon keksimuru-mansikka-vaniljakastike-mansikkakermavaahto kerros"kakun" ja jos pannaria sit vielä paistais.... nam nam nam! Malttaakohan olla kovin mässäilemättä!!!!

Naksos & Miina POKS 32+0 :heart:
 
Voi ei Mii, tsemppiä! Punktoidaanko sitä vettä pois, vai mitä ne meinaa?

Mullakin oli neuvolalääkäri ja muuten kaikki ok, mut liika rehkiminen pitää jättää pois. En oikein ymmärtäny miks, mutta ilmeisesti se liitty siihen, että vauva on niin alhaalla. Kohdunsuu oli kuitenki vielä kiinteä ja kiinni. Saakeli muuten, että sattu se sisätutkimus paljon! Ikinä ei oo niin paljoo sattunu mikään sisätutkimus. En pystyny rentoutumaan ollenkaan, kun tuntu, että paikat ratkee. Että siitä sitten synnyttämään, ku sormet sisuksissa saa jo vinkumaan. :LOL:

Rosehip ja pötkylä 31+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Pikasesti vaan: lapsivettä on niin paljon + koko muija niin pinkeenä että on iso vaara siihen et vedet tulee pihalle :'( Eli tulin vaan pakkaan kamat ja lähden osastolle :wave:
Mulla jäi aiemmin huomaamatta toi sun kirjoitukses.
Kaikenlaista sitä voi näköjään tulla eteen. Mitä ne sulle tekee siellä osastolla? Vai voiko tehä mitään? Tuu heti kertomaan jahka ehit! Tsemppiä kovasti!!
 
Ja nyt voi alkaa siten pesemään vauvan vaatetta kaappiin. Kuopuksen vaatteet on nyt siirretty, vielä pölyt pyyhkiä sieltä kaapista niin on valmiina uudelle tulokkaalle! Vihdoin alkaa tuntua siltä että ei tätä odotusta enää niin mahottoman paljoa oo jälellä =)
 
Mii26: tsemppiä ja onnea matkaan sinne osastolle! Toivotaan, ettet ihan poksahda veden määrästä!

Jellona: Kuulostaa ikävältä tuollainen. Toivottavasti saisit nautittua kuitenkin raskaudesta ja se mieskin heräisi. :hug:

Terveiset äippäpolilta!
Soitin aamulla neuvolaan, kun pikkuhousut olivat täynnä verensekaista valkovuotoa! Ja neuvolatäti soitti ja sanoi, että heidän lääkärinsä oli sanonut ehtivänsä katsoa minut, mutta hän ei näe siinä itse mitään järkeä ja laittaa suoraan äitiyspolille lähetteen. \o/
Sinne siis ja käyrään, joka on hyvä. Vauva liikkuu paljon ja syke vaihtelee tarpeeksi. Yhtäkään supistusta ei kyllä tullut, kun juuri tuli yksi ennen käyrää.

Lääkärille sitten. Oli hänkin suuresti ihmeissään, miksei minulta ole leukkarien vuoksi otettu näytteitä ja ottikin nyt sitten sen streptokokin ja uudestaan halusi pissanäytteetkin! Varulta vain. Noh, kohdunsuu käsituntumalla auki 1cm, pehmeä ja kaulaa se 1cm jäljellä. Verenvuodolle ei selitystä.
Ultralla kohdunkaulaa jäljellä hyvin (3-4cm), hätä olisi vasta, jos sitä olisi vähemmän kuin 2,5cm kuulemma. Mutta kohdun sisä- ja ulkosuu on kumpainenkin 1cm:n auki. Supistelujen vuoksi pitäisi siis levätä nyt muutama viikko, mutta viikon 34 jälkeen saa olla normaalisti. Jos ei supistelisi, niin ei tarvitsisi nytkään enempiä varoa kuulemma.

Vauva nöttinen näytti voivan hyvin. Harjoitteli erittäin paljon hengittämistä ja oli pää alaspäin! Pysyisipä niin! Painoarvio 1763g ja kasvaa ihan täysin keskikäyrällä. :) Laskettuna aikana painoa arvioitiin olevan noin 3500g. Ja eipäs ollut jalkoväliin ilmaantunut mitään, eli neiti nöttiäinen se vielä olisi tulossa. Heillä oli uudet ultralaitteet, juuri eilen tulleet, ja selittikin sitten tarkasti aivojen rakennetta ja muita rakenteita. :)

Nyt helpotti! Todella paljon. Onneksi pääsin käymään tuolla. Nyt siis saan mennä sinne suoraan, jos supistelee paljon ja jos veristä vuotoa vielä tulee. Ja kahden viikon päästä on muutenkin kontrolliaika sinne.
 
Miille oikein paljon voimia :hug:

Itse kävin päivällä ultrassa vauvelin sydäntä katsomassa. Sydämen rakenne oli ihan normaali, mutta edelleen siellä näkyi pieni kalkkeuma, joten mennään vielä kerran ultraan rv 35-36. Oli taas se 4D laite ja nähtiin kun vauva maistoi kielellään lapsivettä. Se lääkäri taitaa olla edelleen aivan innoissaan siitä 4D-laitteesta, joka on ollut siellä kai noin 2 kk. Saatiin taas kasa kuvia vauvan naamasta. Meidän vauvalla on lääkärin mielestä suloisen pyöreät posket ja mieheni kommentoi, että vauva näyttää aivan multa. Samanlainen hymykin sillä oli :)

Painoarvio oli 1690 g (rv 30+6), eli jos normaalisti etenee raskaus, olisi odotettavissa noin 3,6 kg vauveli.

Helinä ja vauveli
 
angi1.mulla on kanssa paljon näitä alavatsa vihlomisia kummallakin puolella,tuntuu että jokin repeää mahassa.lääkärin mielestä se on normaalia kiinnikekipua.nyt onneksi parina päivänä ovat olleet vähäisempiä.minäkin kävin tänään lääkärillä kun on viime päivinä supistellut paljon,mutta onneksi ne eivät olleet vaikuttaneet kohdunsuun tilanteeseen.katsottiin myös maha-asukin asento kun liikkeet ovat vähentyneet ja maha on jotenkin erlainen kuin ennen.eikös siellä ole käännytty perätilaan,toivottavasti kääntyisi oikein päin.edellinen lapsi käännettiin oikeinpäin viikolla 36,toivottavasti tätä ei tarvitse kääntää.
heisku ja maha-asukki 31+1
 
Mii26 Toivotaa et kaikki menee hyvin :hug: :hug:

Neuvola kuulumisia(edelliset neuvolassa katotut):

Lapsiveden määrä hyvä (sama)
kohdunpohjankorkeus 29 (26)
Sykkeet 140+ (145+)
Liikkeet ++ (++)
Lapsi kääntyny rv
Hemoglobiini 114 (134)
Verenpaine 110/67 (140/68)
Sokerit - (+)
Valkuainen +/- (-)

Sitte vielä joudun paasto verikokeeseen ku oli sokerirasituksessa 0,2 yli rajan.


O&O 31+3 :heart:
 
Vivid
Olipas yö!!

Heräsin aamuyöllä kipuun, joka tuntui vasemmassa nivusessa. Nousin ylös ja kävin veskissä ja painuin takas petiin. Kipu jatkui. Aloin sitten siinä paniikissa miettimään, että onkohan Hipulla kaikki hyvin ja päätin saada sen hereille. Hieroin ja painelin mahaa tuloksetta. No, herätin sit miehen ja se pyysi nousemaan ja kävelemään. Kävelin sit ympäri kämppää hieroen mahaa ja hyppien jne. Mutta ei liikettä. Palasin sit takas petiin paineleen mahaa, mutta ei vieläkään mitään. Sit mies päätti painaa korvan mahalla ja alkoihan siellä jyske, huh!!! Ja parasta tässä on se, että mies kuuli samalla myös ekaa kertaa Hipun sykkeen mahan läpi, cool B). Mutta kyllähän säikäytti tuo ruljanssi..

Maha on vähän huonona, kiitos sen hiton raudan, mitä joudun popsimaan, argh :kieh:

Vivid ja Hippu 33+0 POKS!!!
 
Vivid
Gallup Aiotteko hankkia vaipparoskiksen?

Me ollaan puhuttu, että sellasen vois hommata. Parilla tutulla on ja ovat todella tyytyväisiä. Ollaan mietitty kasetitonta mallia eli Diaper Champia kasetillisen Sangenicin sijaan. Mutta mielipiteitä kuulee kyllä laidasta laitaan ja oon ruvennut uudelleen puntaroimaan roskiksen todellista tarvetta, pärjäisikö vain tavallisella...?! Hmm.. Mutta ainakaan mitään hajuhaittoja en todellaan halua....
 
Galluppiin vastailen että ei hankita vaipparoskista. Ollaan pärjätty aiemminki ilman ja meillä kun muutenki roskikset täyttyy sellaisella vauhdilla ettei ole pelkoa hajuhaitoista. Ja kakkavaipat on aina kiikutettu samantien ulkoroskikseen.

Tänä aamuna on ollu joku ihmeen hikoiluaamu... ei ole oikeestaan ollutkaan näin kovaa hikoilua. Inhottava tunne :/ . Ja likainen olo!!!! Pitänee mennä suihkuun heti ensitöikseen.

Mua huvittaa kun tulee välillä sellaisia tunnekuohuja et ihan ku olis rakastunu tuohon ukkoon ihan vasta. Kun kattoo sitä niin mahassa alkaa mylläämään ja rinnassa lepattaa :heart: :D ja sitten vielä että haluais kellistää sen samantien "hurjiin" koitoksiin, mutta tiedän etten pysty ja sen ettei mies uskalla.... Tänä aamuna tuli just kuvailtu fiilis, että vielä sitä näin 12vuoden yhteiselon jälkeenkin voi olla umpirakastunu :heart:
Johtuneeko raskaushormooneista?.......

Naksos&Miina 32+1
 
J84
*POKS* rv 29 täynnä :D

Vaipparoskis galluppiin, emme aio hankkia sitä nytkään, mutta ajatuksena olisi laittaa tällä kertaa iso heilurikannella oleva roskis ulko-oven viereen niin hajutkin pysyvät ulkona.
 
Ihan pakko hehkuttaa!!

Mittailin tuossa pitkästä aikaa ympärysmittoja itestäni ja lantio on levennyt vain 5cm. Masuun on tullutkin sitten 26cm.........

Eli nyt masun ympärys uloimmalta kohdalta 101cm ja lantio 99cm. Reisiin tullut 1cm lisää. Onneksi ei enää ole kovin pitkä matka raskauden loppuun niin toivon mukaan säästyy vähällä levenemisellä.
Taitaa vaan olla hupaisan näkönen mamma laitokselta lähtiessä jos muuten on suht normaalimitoissa mutta hirvee mahanahkareppu roikkuu sitte housun liitingin yli :LOL: ;)

Noooo, on taas loppuelämä aikaa niitä yrittää saada sitte pieneneen =)
 
Huomenet :flower:

O&O:lla tiedossa häämatka ilmeisesti ;) Hauskaa reissua!

Mii26 :hug: ja voimia! Toivon, että vauvalla ja sulla kaikki hyvin! :hug:

(.) Vielä kahdeksan työpäivää, sitten koittaa kesäloma ja perään äippäloma!! Odotan malttamattomana. Alan sitten laitella vauvan juttuja. Aika väsynyt sitä jo on työpäivien jälkeen, mutta kun ei mitään vaivoja oo, niin en oo edes ajatellu jäädä sairaslomalle. Supistelujakaan ei juuri ole. Reilun viikon päästä neuvola ja sen jälkeen on vain kolme työpäivää :)

Mä kyllä luen pinoa joka päivä vaikka en niin usein kirjoittelekaan :ashamed: Töissä kyllä pystyy aina välillä lukemaan, mutta kirjoittaminen vaatii sitten enemmän aikaa.. Ehkä sitten lomalla oon ahkerampi :)

Sanokaas kauanko teillä on menny äippäpakkauksen tuloon, siitä kun se ilmotus on tullu kotia?! Tai sen päätöksen teosta? Mulle päätös tehty 1.7. ja se tuli tällä viikolla, mutta pakkausta ei oo kuulunu..

Micade 27+6
 
Mii26 voima :hug: !!

Huomenta.

Eilen kävin ylimääräsellä lääkärikäynnillä tarkistuttaa paikat kun on supistellu niin paljon. Kaikki oli värkissä hyvin, paikat kiinnni ja kiinteennä ja 3cm kohdunkaulaa jälellä. Näytteitä otettiin pari eri sorttia ja niistä tulokset tulee maanantaina. Sitten tiedetään onko jotain tulehusta tai bakteereita tai jotain.

Tänään ois sit armoton siivouspäivä, karmee urakka, hirveesti hommaa, en oo juur mitään jaksanu moneen päivään tehhä ja sen kyll huomaa, nyt on suurinpiirtein hyvin nukuttu yö takana et koitetaan jaksaa. 2-3 yönä on vetäny nii hitosti suonta pohkeista, meinaa ihan itku aina yöllä päästä, ja nyt on sit pohjelihakset aivan juntturassa.

Huomenna suuntamme menee kohti Joensuuta heti aamusta. Klo 13 on mun ukin hautajaiset :( Jäähään sit tytön kanssa mummolaan viikoks lomaa viettämään nii saadaan jotain uutta tähän koti elämään :D Isäntä lähtee takas kotiin sunnuntaina kun duunia on.

Tänään poksuu :) 31 :heart:

zeny
 
vaipparoskis galluppiin
emme osta mitään hajun kerääjä roskista.
aiemminkin ollut semmoinen jalalla polkastava parvekkeella, minne viety kakka vaipat, ja nytkin sama homma jatkuu. Heiluri roskista en suosittele, sinne pääsee elukat, linnut yms...mut polettava pysyy paremmin kiinni

esmeralda- ja kamu 32+4
 
Ressaako kukaa muu siit miten päi vauva masus oleskelee?? Mä taas yön valvoskelin ja mietin ku ipana viihtyy istumas tuol masus...tyhmäähän se on ressata ku aikaa on kääntyä mut silti...

ny äkkiä veke koneelta ja kyläilemään! =) Meneepäs tas nopeempaa aika muksuitten kans ja tulee se kauan odotettu viikonloppu! =)
 
Moikka!

Täällä armoton laiskuuspäivä... Ei oo vielä edes vaatetta päällä ja kello on jo vaikka mitä. Onneksi ei oo edes mitään pakollista ennen kuin mies tulee parin tunnin päästä töistä...

Gallup Mä en oo sen kummemmin miettinyt tuota erityisen vaipparoskiksen hankitaa... Varmaan hankitaan veskiin sellainen isompi poljinroskis johon sitten laitetaan kaikki veskiroskat. Nyt siellä sellainen pienempi joka ei luultavastikaan tuu Ötzkin syntymän jälkeen riittämään.

Elämänilo3: Mä en murehdi erityisemmin Ötzkin oloja masussa. Ainoastaan jos pieni on pidemmän aikaa liikkumatta. Oon ajatellut asian niin että kyllä se sieltä tavalla tai toisella ulos tulee kun sen aika on eikä se asia murehtimalla parane. :D

Olkkis ja Ötzki 31+5
 

Yhteistyössä