SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

Ei oo hyvä idea mennä nälkäsenä ruokakauppaan, mutta jos oot nälkänen JA raskaana niin hommassa ei oo enää järjen hiventäkään :D

En siis saanu mitään muuta JÄRKEVÄÄ kaupasta ostettua, kuin maitopurkin! (ja voin sanoo, että kauppakassi oli täynnä) :headwall:
 
Ei oo ollu mitään ihmeempiä kipuja. samaa nipistelyä kun on ollu koko ajan.
Ruutinen Reilu pari viikkoa sitte ois pitäny alkaa. Eli nyt on n.6+4.

Kattelen nyt varmaan viel päivän/pari et mihin suuntaan menee. Nyt on onneks tosi pientä vuotoa vaan. Toivon todella et loppuu, ja kaikki ois hyvin. Päivittelen tietoa et miten käy.
 
santzuu: :hug: Toivotaan, että loppuu heti alkuunsa!

Kiitos kaikille! on täällä oltu yhtä hymyä ja ihan pökerryksissä koko päivä. Nyt pitää vain nauttia. Neuvola reissu oli muutenkin mukava kokemus muutaman vuoden tauon jälkeen. Ja mikä parasta, mä painoin melkein 4kg vähemmän kuin oletin. Wuhuu...elämän pieniä iloja. Enkä edes arvioimani lähtöpainon mukaan joutunut sokerirasitukseen. Siitäkin oli yli 1½kg muka tippunut. =) Nyt kun tästä piristyy niin pitää liikkua enemmän jotta nouseekin ihan kohtuudella. Mä oli muuten noista ruokailu suosituksista kieltolistalta unohtanut kokonaan tuon pellavansiemenet. Ainoa mistä terkka mainitsi ääneen oli tuo, sanoi, että jos oikein tarkkaan katsoo niin todella monesta leipäpussista löytyy niitä. Jaa pitää vissiin vähän tutkia asiaa. Muuten otan maalaisjärjellä niinkuin edellisistä. =) Lääkäri neuvola olis sitten kolmen viikon päästä keskiviikkona ja np ultra aika tulee postissa. Ennen se piti varata itse. Sitä siis odotellessa.

http://i1118.photobucket.com/albums/k617/Elia29/2rv102-1.jpg :heart:
On muuten hiukka epäselvä kuva (ultrattin masun päältä) mutta selvästi jo noita jalkojaan venytteli melko pitkäksikin ja käsiä laittoi kasvojen eteen. :heart:

Leo rv10+2
 
Viimeksi muokattu:
Eilen kävin neuvolassa uä:ssä, kuukautisista laskettuna oli 7+4, mutta ovulaatiosta/hedelmöityksestä laskettuna vasta 6+1. Uä-kone oli tosi huono ja näkyvyys heikko. 1.5cm ontelo näkyi eli raskaana olen ja raskaus oikeassa kohdassa, mutta sydän ei vielä siis näkynyt. Kolmen viikon päästä on uusi uä. Jännittää kyllä odottaa sitä... Ilmoittelen sitten uuden lasketunajan, koska se ainakin viikolla siirtyy eteenpäin. Ristiselkä on taas tosi kipeä, vaikea jopa kävellä.
 
Voihan huokaus! Eilen huomasin järkytyksekseni, miten herkkä olen nykyään itkemään. Aikaisemmin en mikään herkistelijä ole ollut, mutta nyt tuntuu, että kun itku alkaa, en saa sitä enää loppumaan. Loistoveto oli eilen saada itkupuuska kehityskeskustelussa pomon kanssa. :D Siinä jouduin sitten pomolle kertomaan syyn moiseen käytökseen. Oli kovin ymmärtäväinen ja kiitollinen, että kerroin näin aikaisessa vaiheessa. Ilta menikin sitten samaan tahtiin. Itsellä menee hermot tämmöseen itku-iitaan! : /

Liinukka 6+4
 
santzuulle :hug: ja peukut pystyyn, että vuoto loppuu ja kaikki on kunnossa!

Pientä flunssanpoikasta ilmassa meillä, toivottavasti ei iske täydellä voimalla!
Aamulla oli taas hiukan semmoinen olo, että oksentaako vaiko ei, mutta meni ohi kun join lasin vettä. Alaselkää jomotellut eilisen, samaa oli esikoisen odotusaikana juuri näillä viikoilla. Jännää, kun kaikki alkuraskauden oireet muistan esikoisesta, mutta kuopuksen odotuksesta muistan vaan loppuraskauden liitoskivut *argh*

Tänään poksutaan :)

Mädchen :heart: 8+0
 
jeeni
Noopu miten ihmeessä sä pystyt ostaa sieltä mitään ylimääräistä? :D tarkoitan, että jos itse menen nälkäisenä kauppaan niin on kiire saada äkkiä vaan jotain tai rupee heikottaan. pahinta jos on pitkä kauppajono :X

Liinukka81 mä oon kans huomannu hormononien tekevän itkuherkäksi, sama juttu oli aikoinaan pillereiden kanssa. se on todella ärsyttävääkin, esim. jos väittelee miehen kanssa ja rupeaa itkemään eikä saa sanotuksi mitä haluaa eikä toinenkaan enää uskalla sanoa mitään.
 
Moi!

Rohkaiskaa nyt joku pliiiis..!! Mulla ei oo enää mitään oireita! Eipä niitä paljoa ole ollutkaan. Illalla kasilta terkkari soitti että haluanko tulla heti etsimän uudestaan sydänääniä. No en mennyt kun ajattelin että tuskinpa löytyy ja esikoisen iltapuuron syöntikin oli alkamassa. Ehkä ensi viikolla sit jos aikaa löytyy.
Että voiko tää oikeesta olla vaan näin oireetonta?? Ekassa raskaudessa oli KAIKKI oppikirja-oireet.

tehilla ja ehkä liisa 9+3
 
Santzuu: Noi vuodot ja epätietoisuus ovat niin inhottavia! :hug:

Nälkäisenä ei todellakaan ole hyvä mennä kauppaan, kokemusta on. ;)

Mullakin tohon huonoon oloon on auttanut piimä. Ja ylipäänsä kaikki hapan toimii hyvin. Makeita juttuja ei niinkään ole tehnyt mieli, vaikka normaalisti niitä juuri "himoitsen".

Liinukka81: Itkuherkkyyttä on myös havaittavissa täällä. Joku ihan olematonkin asia saa välillä kyyneleet silmiin.

Tehilla: Kaikki on varmasti hyvin. Sullakin alkaa viikkoja kuitenkin olemaan sen verran, että ne ihan ensimmäisten raskausviikkojen oireet alkavat jo hiljalleen hellittää. :hug: Mulla on myös moni oire jäänyt pois ja siitä kamalasta pahoinvoinnistakin on vain ihan murto-osa enää jäljellä. Silti on vain pakko uskoa, että kaikki on hyvin. Onko sulla muuten vielä np-ultraan aikaa varattuna?

Mä oon omista viikoista päivistä välillä ihan sekaisin, mutta huomenna alkaa 11.viikkoa (kai ;)). Nopeasti on kyllä nämä ensimmäiset viikot menneet. :)

Raisu 9+6
 
Kaupassa käymisestä, että mulla pää lyö aina ihan tyhjää, kun sinne menen ja huomaan, että korissa on vain suunnilleen herkkuja :ashamed: Joka päivä täytyy erikseen miettiä, että mikä tänään maistuisi. Jos eilen herkkuna oli sämpylät, niin tänään en niitä päin edes katso. Hieman hankalaa tämä, mutta ei voi mitään. Nyt, kuitenkin ihmeen hyvä olo (vähän kyllä kävin limoja kakomassa pönttöön), että jotain ruokaa meinaan tänään laittaa, tai ainakin yritän :)

tehilla, onhan niitä oireettomiakin raskauksia ja jokainen raskaus on erilainen! :)

Kotidoppleriin ostin tänään uuden patterin. UÄ-geeliä ei täältä löydy, joten netistä pitää tilata, pyh.

innoM + Pulla 11+0
 
Noopu miten ihmeessä sä pystyt ostaa sieltä mitään ylimääräistä? :D tarkoitan, että jos itse menen nälkäisenä kauppaan niin on kiire saada äkkiä vaan jotain tai rupee heikottaan. pahinta jos on pitkä kauppajono :X
Kun en mä ostanutkaan mitään ylimäärästä, vaan jätin ostamatta kaiken normaalin (terveellisen) perusruuan ja ostin vaan kaikkee mitä käteen nopeesti sattu :D
 
Leo81, taidan olla tyhmä, mutta en tajua yhtään miten tuo pikkuinen on tuossa kuvassa :D :ashamed:

Niin ja näkeekö noista kuvista mihin pikkuinen on itsensä kiinnittänyt?

innoM + Pulla 11+0 :heart:
pieni on siinä niin, että pää on ylhäällä, jalat koukussa tuolla alhaalla, ja kädet tuossa rinnalla, en tiedä vilahtaako tuossa napanuora vähän. Kyllä noista kuvista mun mielestä huomaa yleensä sen minne kiinnittynyt, se näkyy mun mielestä sellaisena vaaleana isona alueena, ainakin joissakin ultrakuvissa olen paikan huomannut. Nyt en osaa kyllä omasta sanoa. Tää ultrattiin mahanpäältä ja tosi monta kertaa saatiin pyöritellä, että saatiin sivuprofilia edes vähän, alakautta näkyvyys olisis ollut huomattavasti parempi. Muta tärkeintä oli, että näki sykkeen ja, että toisella on selvasti kädet ja jalat. Tuossa kuvassa ne on vähän koukussa. :heart:
 
Tänään näyttää monilla poksuvan. :saint: Todella nopeasti on kyllä viikot menny. Mahtavaa kun niin moni saanut hyviä ultra kuulumisia. Vaikka itsellä vähän usko raskauteen heittelee, niin onnellinen kyllä kaikkien hyviä uutisia saaneiden puolesta. :saint:

Tehilla
täällä on ihan sama, kun ainoa kunnolla tuntuva oire on arat rinnat. Jotenkin ei yhtään usko, et tässä edes raskaana olisi. Toivottavasti ensi viikon neuvolassa tulisi edes jotain selvyyttä tähän tilanteeseen.

Pahoinvointi näyttää vähän kaikilla hellittävän. Tänne ehkä kaivattais jonkinlaista pahoinvointia, kun ruoka uppoaa ihan älyttömällä tahdilla. Syön samanverran kuin viis virtahepoa! Ja mikä pahinta, mitä rasvaisempaa tai makeampaa, niin sen paremmalta maistuu.. Huoh, ihmekkään kun vaatteet alkaa kiristään jo nyt.. :ashamed:

Mies olisi tulossa tänää taas viikon reissulta kotiin. Onko muuten muita, joilla mies tekee reissuhommia tai on muuten paljon poissa kotoa?

Memelisa laskettuaikani on näillä näkymin 18.9, joten sen voisi vielä päivittää.

Miranna- ja möykky 7+5
 
Leo81, en mä vaan osaa kattoa :D Kuvakin on niin pieni.

santzuu, kokeilin liukkarilla, mutta en mä kuule mitään :D Jotain mun omia sykkeitä löydettiin miehen kanssa.

Miranna-, ei oo reissumies täällä :) En tykkäis yhtään, jos mies olis reissutyössä.

innoM + Pulla 11+0
 
Eilen kävin ekassa neuvolassa. Nyt mennään 7+4 ja laskettu aika minulla on siis 19.9 ja synnäri K-PKS. Mutta, ultralla neuvolatäti ei oikein löytänyt muuta kuin ehkä tunteella että tuossa voisi olla ja ehkä tuo voisi olla sydämen syke :confused: no, ensi viikolla joudun sit mennä lääkärille joka kattoo ultralla ja sit jollain vaginamittarilla? *huoah*
Pelkäsinkin että ei ehkä oikeassa paikassa ja ylipäänsä että asukkia olisi... No ens viikolla sit näkee, ehkä.

Pahoinvointia on vähän ja menee yleensä syömisellä ohi. Toivottavasti tämä ei pahenekkaan sillä esikoisella pahoinvointi oli ihan kamalaa... Jotenki nyt tuntuu poika-olo :O

Meillä mies ei ole innoissaan yhtään tästä raskaudesta joten se varjostaa vähän. Kiva lukea teidän muiden juttuja kun olette niin innoissanne. Mä en oikein uskalla hehkutella ja kellee ei olla vielä kerrottukkaa.

Kaupassa käynnistä kun olette puhuneet niin minua ei sais päästää kauppaan ollenkaan!!! Herkkuja vaan kassi täynnä :D ja painooki on ennestään jo reilusti liikaa... Onneksi neuvolassa eivät painoon tuijota ollenkaan.

Noudatan vähähiilarista ja viljatonta ruokavaliota kun se pitää selkäkipuni poissa. Olen lukenut että tällä ruokavaliolla monet ovat raskausaikana kun olo on paljon parempi. Onko muilla kokemuksia tästä?

Piiper75 7+4
 
Kokeilin uudelleen ja kannatti, koska sieltä se nopea jumputus sitten löytyi(11+0)! :heart: Miehen kans molemmat kuunneltiin ja mies oli myös varmana, että kyllä se on! Ihan samanlainen jumputus(nopeus+ääni), kuin tässä linkissä :) Ihan kyyneleet vierähti silmiin, kun ensimmäistä kertaa ne kuulin :)

G: Onkos muut saaneet kuuluviin millä viikoilla, mistä kohtaa, mitä geeliä tms käytit? :)

innoM + Pulla 11+0
 
Miranna Meillä isäntä myös reissussa tulee kotiin aina viikonlopuksi. Leikin täällä sitten viikot yh:ta

Piiper Älä huoli ei kaikkien miehet jaksa kohkata näistä masujutuista. Mun meis ei paljoa tästä raskausajasta perusta eikä vauvastakaan. Sitten kun muksu täyttää 1 v niin yht äkkiä mies herää ja se huomaa että meille on tullut tämmönen kiva uus tulokas jota voi sitten viedä autotalliin puuhastelemaan ja "ajelemaan". Sillain jokainen laps parka on luonut suhteen isäänsä ja ei oo kyllä vauvantuoksusta enää tietoakaan kun muksu rupee haiseen ihan bensalle.

Ultrasta oli puhe Mulla ultrattiin alkuviikosta mahan päältä ja lääkäri sano muistaakseni että viikot olis 8+5 ja ihan hyvin näky. On varmaan tosi paljon ultralaitteesta kiinni ja tietty ultraajasta. Mun mielestä toi lääkärin kone näytti tosi uudelta ja lekuri ittekin on kokenut. Sanoi vaan että vauva on suurinpiirtein tässä ja siihen mihin se sen ultran tökkäs niin juustonaksu oli just siinä. Selkeesti näky syke (jopa mäkin erotin sen, vaikka yleensä en saa mitään selvää), ruskuaispussin ruttanakin näky. Lisäksi lääkäri kuunteli vielä sillä vehkeellä sydänäänet ja komiat oli nekin.

Huomenna lähden kokeilemaan töihin. Tänään aamupäivä meni ilman oksentamista, mutta nyt tulee pihalle taas kaikki. En kyllä suosittele toivomaan oireita (vaikka eihän ne nyt toivomalla tulekaan) näitä kun ei saa pois päältä ja hankaloittaa arkielämää vähän pirusti. Mutta mitäpä sitä ei kärsisi pikku juustonaksunsa takia :)
 
Miranna Mun mies on yrittäjä, ei tarvi paljon kattella näin talviaikaan varsinkaan, kesällä tekee sit vaan niitä kymmentuntisia päiviä. ;) Poikien takia koittaa pitää viikossa viikossa sen yhden vapaan, tai tekee ainakin jompanakumpana viikonlopun päivänä vaan puolikkaan päivän. Mutta tiesin jo ottaessani, ettei paljon tarvi kattella. Ja on se sillain ruokakuluissa ainakin säästö, kun riittää että muistaa ostaa eväsleipiä, eikä tarvi lämmintä ruokaa laittaa kun itelle ja lapsille. :p

Piiper Meillä vähän sama, nyt alkaa jo tasottua. Mutta mies ei kyllä keksi tästä oikeastaan muuta hyvää, kun että sitten tän kolmannen jälkeen saa sterilisaation helposti. :D

Sitten kun muksu täyttää 1 v niin yht äkkiä mies herää ja se huomaa että meille on tullut tämmönen kiva uus tulokas jota voi sitten viedä autotalliin puuhastelemaan ja "ajelemaan". Sillain jokainen laps parka on luonut suhteen isäänsä ja ei oo kyllä vauvantuoksusta enää tietoakaan kun muksu rupee haiseen ihan bensalle.

Muhahhaa, nauroin ihan kipeenä, kiitos Maximilian elävästä kuvauksessa. Näin meilläkin. Meillä vanhemmalla pojalla, nyt kaksi vuotta, on jo oma eväsreppu, että hän saa sinne ottaa eväät kun lähtee isän kanssa työmaalle tekeen koneremonttia. Onko muuten hyviä vinkkejä miten konerasva lähtee vaatteesta? ;)

Tehilla Eiköhän kaikki oo ihan hyvin. Mulla on yks kaveri, jolla ei oo kummassakaan raskaudessaan ollu yhtään mitään oireita.

Nyt meen leipoon yksivuotissynttärikakkua Fröbelin palikoiden tahdissa ja lasten avustamana. "Tule hyvä kakku..."
 
Heips taas pitkästä aikaa. Oon ollut niin väsynyt, että en ole oikein jaksanut kirjotella. Kamalasti ihania ultrakuulumisia :heart: ja voimia vuodoista kärsiville :hug:

Ensin hiivasta, mulla oli hiivaa heti plussattuani ja niitä puikkoja saa käyttää voiteen tai geelin rinnalla mutta puikkojen asetinta ei saa käyttää vaan pitää sormin saada se puikko oikeeseen paikkaan. Näin mulla apteekissa neuvottiin ja samoin lukee netissä ja ainakin canesten-pakkauksessa. Hiiva ei myöskään ole mitenkään vahingollinen alkiolle/sikiölle.

(.) Täällä siis väsymystä ihan riittämiin ja turvotus on aivan mahdotonta! Näytän illalla siltä, kun olisi jotain 20. viikolla ja sormukset ei meinaa lähteä sormesta. INHOTTAA!!! :( Aamuisin pientä ällötystä mutta helpottaa kun saa syötyä. Kokeilinkin sitä pilttivinkkiä ja se auttaa, kiitos siitä :) Hedelmäsose naamaan kun herää, muut aamutoimet ja sitten varsinainen aamiainen niin on jo ihan hyvä olo lähteä töihin. Neuvola olis maanantaina, en ole jotenkin osannut vielä asennoitua siihen. Pitäs vissiin laitella asioita ylös, mitä pitäisi kysellä.

Oletteko te muut miettineet jo synnytystä? Onko teillä synnytyspelkoja? Itse olen pohtinut ja pelännyt sitä jo todella monta vuotta. Vaikka asia ei vielä ole millään lailla ajankohtainen, en saa sitä mielestäni. Pelkään, että lapsi on kamalan iso. Olen itse ollut syntyessäni TODELLA ISO, samoin ovat olleet kaikki sisarukseni ja ei tuo mieskään ihan pienimmästä päästä ole ollut. Äitini jaksaa edelleen puhua synnytystraumoistaan ja että ei halua minun ikinä kokevan saamaa. Ajattelin tästä puhua heti ensimmäisellä kerralla neuvolassa, jotta asia otettaisiin vakavasti ja pääsisin loppuraskauden ultraan ja voitaisiin harkita käynnistämistä aikaisemmin jos lapsi todella on isokokoinen. Tälläisiä pohdintoja siis täällä, tulipahan vuodatettua : /
 
Carlotta Mua aina huvittaa kun tarhassa tädit muistuttaa että älkää laittako parhaita haalareita tänne kun piha on niin kuranen. Eihän siellä tarhassa edes voi sotkee itteensä kun piha on turvahiekkaa ja ei oo just näitä konerasvoja yms. Mutta en tosiaan ole löytänyt mistään tahraoppaasta ohjeita kuinka putsata konerasvat, niissä kun suurin murhe tuntuu olevan joku ketsuppi :D
 
Nopee vinkki konerasvan poistoon: Fairy!! Se on kehitetty juurikin poistamaan rasvaisia tahroja (siis astioista, tietty), eli kostuta tahrakohta, laita fairya, vaahdota ja hankaa käsin pesuaine syvälle tekstiiliin, huuhtele lämpimällä vedellä ja koneeseen :) Kannattaa tosiaan huuhtaista fairy pois ennen koneeseen laitoa nimittäin se vaahtoaa tosi paljon!
 
marsa

Mää oon kans miettinut jo tuota synnytystä. Mua kans vähän pelottaa meillä kans minä ja kaikki sisarukset ollaan painettu melkeen viiden kilon ja yli viidenkymmenen sentin jötkyjä ja synnytykset on ollut vaikeita:O
 

Yhteistyössä