SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

Äpyli, mie oon OYSissä synnyttäjä. :) kolmatta kertaa. Millon sulla LA? Tiiä vaikka satuttas yhtäaikaa ;)

Tänne ei muuta ihmeellistä, ku hir-vee väsy koko ajan. Ja seksiä ei tee mieli, ei sitte yhtään.

Jave + Kirppu 7+6
 
Sandemar Voimia teille :hug:

Täällä on kärsitty nyt pari päivää mielettömistä päänsäryistä mitkä ei ota mennäkseen ohi millään... Nyt särkylääkkeen ja unien jälkeen hieman helpompi olla... Uni maistuu edelleen aivan liian hyvin... parit päikkärit yöunien päälle on pakko ottaa muuten meillä muksut muuttaa mummolaan... Onneksi ovat niin isoja, että antavat nukkua eivätkä vaadi koko aikaista valvontaa...

Nyt täällä on nautittu rauhasta ja hiljaisuudesta, täysin vapaa vkl vain koirat seurana on niiin hiljasta... Shoppailua ja nukkumista mikäs sen mukavampaa :D

Hipsunen + Vuokralainen 8+1
 
Eilen oli eka neuvola. Ei mitään uutta tai ihmeellistä.

Tämä paha olo ja väsymys yhdistettynä seisomatyöhön vie mehut nyt niin, etten jaksa kommentoida oikein mitään. Yritän kuitenkin jaksaa töissä, koska itselle tulee siitä parempi mieli. En usko pystyväni kuitenkaan loppuun saakka töissä olemaan ja jos olen nyt sekä alun, että lopun saikulla... Se harmittaa sitten myöhemmin. Hullua sinänsä. Mutta ihan päivä kerrallaan oman jaksamisen rajoissa. :)
 
Sandemar :hug: voimia...

tömpsis, mä en ole vielä ekassa neuvolassa käynyt, siitä syystä en ole saanut sitä listaa, toivotaan että ei ole kerennyt mitään vahinkoa tosta rouheesta syntyä : / En ainakaan noin suuria määriä ole sitä syönyt, onneksi.

Ylihuomiseen täytyy vielä odottaa ultraa, siellä toivottavasti selviää jos kaikki on kunnossa.

Illanjatkoja kaikille :wave:
 
Pakko kysyä ruokavaliosta kun noista pellavansiemenistä on ollut puhe. Oletteko noudattaneet kuinka noita kiellettyjen listaa? Ei muuten ollut mitään mielikuvaa, että jotkut pellavansiemenet on kiellettyjä. Esikoisesta sain kauhean huonon omantunnon, kun joskus vahingossa söin tyyliin teelusikallisen maksista. Toista odottaessa olen syönyt kyllä kaikenmoista kiellettyjen listalta ja omaa järkeä käyttäen ajattelin elää nytkin. En oikeasti jaksa uskoa, että kaverille on hirmuisesti haittaa siitä, jos syön maksalaatikkoa silloin tällöin tai esim. graavilohta, joka on muistaakseni myös kielletty. Enemmän uskon vauvan vahingoittuvan kaikenmoisista lisäaineista ja muista.

SokerirasituksestaMulla on ihana terkka, sanoi, ettei minua sinne pakota, vaikka painoindeksi on hippusen yli sallitun. Molemmat jo olemassaolevat ovat olleet syntyissään alle kolme ja puolikiloisia ja muutenkin mulla on aina olleet ongelmana ennemmin liian matalat sokerit. Samoin kun kauhulla odotan raskauden etenemistä ja sitä, että alkaa pyörryttää, kun alapaine laskee viiteenkymppiin ja yläpaine sataan, ainakin jos vanhalla kaavalla mennään. :(

Poliklinisesta synnytyksestä Voin suositella uudestaansynnyttäjälle. Meillä toisen synnytin niin, että sairaalasta lähdin seuraavana päivänä eli alle sen 36 tunnin mikä täällä lasketaan polikliniseksi. Oli hyvä kokemus. :)
 
Polikliinisesta synnytyksestä vielä. En ole varma mikä täällä on rajana, mutta mietinnässä jos pääsisi samana päivänä kotiin, riippuen tietysti syntymän kellonajasta. Jos illalla niin sitten seuraavana aamupäivänä jo pääsisi. Kakkonen meillä syntyi aamulla ja seuraavana iltana päästiin kotiin. Aiemminkin olisin voinut lähteä.. Kaverilla positiivinen kokemus polikliinisesta, oli 5h synnytyksestä päässyt jo vauvan kanssa lähtemään kotiin.

Kuinkas moni muuten on pääkaupunkiseudulta? Listan mukaan ei kamalasti...
 
Hei pitkästä aikaa!

Ekaksi lämpimät voimahalaukset Sandemarille :hug:

Onnea kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille! Osa alkaa olla jo 10+ -viikoilla, hienoa!

( . ) Oon ollu ihan poikki, enkä ole saanut aikaiseksi kommentoida. Luen kyllä ahkerasti teidän juttuja. Onko muilla epämääräisiä alavatsakipuja? Ei mitään pelottavan vahvoja, mutta kipuja kuitenkin? Kun alkaa liikaa ajatella, saa kehitettyä mielessään kaikki kauhuskenaariot :/ Ensimmäinen neuvola olis tiistaina, mutta eipä ne vielä sydänääniä edes yritä kuunnella. Olin perjantaina pienessä onnettomuudessa ja lääkäri teki sisätutkimuksen sikiön takia. Jos maanantaina vielä huolettaa, voin pyytää lähetteen ultraan. Ehkä otan puheeksi neuvolassa. Paha olo jatkuu, mutta hapankorput, kasvikset (kylminä) ja mansikat sekä mehu auttavat asiaa. Esikoista odottaessa oksentaminen oli jatkuvaa, onneksi ei nyt ihan niin paha tilanne ole ainakaan vielä. Kunpa vain saisi varmuuden, että tuolla kohdussa elelee joku oikeassa kohdassa ja kaikki hyvin. *huokaus*

Jos synnytykseen asti pääsen, pelkään sitä jo nyt. Esikoisen painoarvio rv 41+5 heitti kilolla (arvioivat pienemmäksi) ja 1,5 vrk käynnistetyn tuskailun jälkeen päädyttiin kiireelliseen sektioon. Oi voi, kunpa tästä vauvasta tulis kohtuullisen pieni ja hän syntyisi alateitse... Kunhan nyt sinne eka päästäis :)

Leppoisaa lauantaita kaikille! :)

Mayah ja Pupu 6+6 :heart:
 
Jatkuvat alavatsa kivut vaivaavat :( Aina lenkin jälkeen saa puolisen tuntia kärvistellä niiden kanssa. Pientä pelkoa siitä, että kaikki ei ole hyvin. Koirulin kanssa on kuitenkin pakko lenkkeillä... Seuraavassa neuvolassa tarvii kai ottaa aihe esille. Väsyttää ja itkettää. Olo tuntuu niin haavoittuvalta.
 
Mullakin on alavatsa kipuja. Lisäksi huomasin viimeyönä ettei enää satu rintoihin ilman rintsikoitakaan. Ei ole rinnat enää turvoksissakaan. Tollasen oireen ei varmaankaan kuuluisi "loppua" ?! Mitään vuotoja ei ole, mutta jotenkin nyt on tosi huono fiilis tästä koko jutusta.. :( Keskenmenoa ei ole mulla ikinä ollut, joten en tiedä miten sellainen alkaa..
 
Sandemar, :( Voimia sinne! :hug:

Eilen oli mullakin jotain nivusnippailuja, mutta meni sitten ohi. Luulen, että johtuu ummetuksesta : / Eikös noi oo ihan normaaleita kuitenkin? Kohtu kasvaa jne. Hmm, osaako joku kuvailla miltä tuntuu ne ns supistukset? :)

(.) Tänään söin ensimmäistä kertaa 5 viikkoon "normaalin" aamupalan, iloitsin siitä, ettei okseta edes ja ruoka maistuu normaalisti, mutta pöydästä noustessa nous suuhun ja siitä sitten tulikin pönttöön kaikki :D Nauratti, kun olin ensin niin innoissani, mutta sitten kuitenkin tuli ylös :D Ja pikkuisen jumputukset kuuntelin aamulla :heart: Enää pari päivää np-ultraan!

innoM + Pulla 11+2
 
Huh kun oli tullut pajon tekstiä.., mutta ensin Syysmyrsky ja Sandemar pahoittelut. Todella surullista. Voimia ja halauksia molemmille.:hug:

Onnea iloisen uutisen saaneille!

Itsellä täällä päälimmäisenä oireena tissit jotka on tosi kipeät ja pizzanaama joka kurkkaa peilistä :LOL:. Mun serkulla kasvoi parta raskauden aikana joten kunhan sitä ei tule niin kaikki oireet ovat tervetulleita! Pahoinvointia ei ole ainakaan vielä tullut, saa nähdä alkaako ollenkaan. Tänään siis poksashti viikko 7 käyntiin. Mulla tulee ajoittain aika ikäviä vatsakipuja. Menevät aaltomaisesti ja saattaa mennä päivä pari ettei satu lainkaan ja sitten taas joku päivä niitä tulee enemmän. Olen kuitenkin ymmärtänyt että kohdun kipuilut ovat aivan normaalia alkuraskaudessa enkä ole niistä kovinkaan huolissani. Lähinnä se vain antaa uskoa siihen että masussa joku oikeesti hengailee. Olen hoikka ja etenkin vatsan alueella ei ylimääräistä ole, joten pieni kumpu mitä ei saa vatsaa sisään vetämällä katoamaan on ilmestynyt. 9.2 on ensimmäinen ultra. Se ahdistaa mutta samalla vain toivon että päivät menisi nopeasti että saatais vihdoin tieto siitä sykkiikö sydän.

Synnytyksistä on ollut puhetta ja itse en kyllä osaa edes ajatella vielä niin pitkälle, mutta luulisin että ihan perus setti kaikkien mahdolliste coktailien kera olisi varmaan mun ajatus. En ainakaan vielä pelkää synnytystä, mutta mieli voi vielä muuttua...

Anazu+Möhkis 7+0
 
Kerran viellä

Luin jostain että rv9-12 pahoinvointi yms kivut .. voi helpottaa hetkeks. Nyt kun aloin ettiä että missä siin sanottiin en löydä sitä:kieh:

Mulla kans helpottanut tuo rintojen arkuus ei enään juurikaan kipeät ja oon aatellut vaan että näillä viikoilla siis olis normaalia hetkeks hellittää kivut:xmas:

Tuolta kantsii käydä kattomassa jos on jotain vaivoja:attn:
Kaksplus - Raskauden ABC
 
Sandemar paljon voimia teille sinne! :hug: :(

Tänään aamulla oli oikein kunnolla huono olo.

Vuoto on onneks loppunu.. Väheni tosi nopeesti. Toivon mukaan kaikki ois siis kunnossa. Varmuuden saa sitte reilun viikon pääst ku mennään varhaisultraan.

synnytyksistä oli juttua. En oo viel hirveest ajatellu asiaa. Kaikki mahdolliset kivunlievitykset varmaan tulee pyydettyä. Mut aika avoimin mielin koitetaan mennä. Joskus pelkäsin tosi paljon ja ajattelin etten halua synnyttää ollenkaan, mutta nyt on toi pelko onneks laantunu. =)
 
Sandemar voimahaleja ja jakselemisia sinne :hug:

InnoM ei meinaa enää ees muistaa millaisia on supistukset :D mulla ei niitä esikoisen aikaan tullut vasta kuin synnytyksen käynnistyessä ja muistaakseni silloin vatsa meni kovaksi ja tietty sattui,siis vähän niinku joku puristais sun vattalihaksia...:confused:

Synnytyksestä toivon vaan että nyt saisin muutakin kuin ilokaasua josta ei tule ku huono olo..ja luulen kyllä et en tuota poliklinista edes harkitse..kyllä haluan katsoa sen pari pv et vauvalla todella on kaikki hyvin ja imetys yms alkaa luistamaan(edellisestä kuite aikaa ja esikoisen kanssa ei helposti alkanu..)
ja tällä kertaa en todellakaa anna tunkee sitä imetyskumia!!!esikoisesta ne tunkas sen heti ja onnistuihan se sit sillä mut loppujen lopuksi poika ei huolinu tissiä ilman sitä ja sit mullaki alko menee hermot niiden kans ja ressasin ja lopetin imettämisen parin kolmen kk päästä..

Vielä vk ekaan neuvolaan,huomenna pitäis tulla papereita postissa ku täti oli unohtanu laittaa niitä mulle sillo reilu kk sitte ku aikaa varasin..ja huomenna soittelen myös sen parvorokko testin tulosta..mietittiin eilen nimiä huvikseen ja luulen et tytön nimi on valittu :heart:

 
Javelia Oulun seudulla asustellaan, eli Oysiin kuuluisin, mut oon miettiny, jotta pääsiskö tuonne Oulaskankaalle synnyttään, jos vaan suinkin ehtis. Tokan synnytyksestä jäi semmonen kammo, en saanu sitä ammetta vaikka oisin halunnu.
Mut en taida mittää kauhukertomuksia kertoa, ettei muilla ala pelottaan. :p
 
Viimeksi muokattu:
Sandemar
Olen todella, todella pahoillani!! :( Lähetän teille hirmuisesti voimia!! Niin väärin tuommoinen :(

Vatsakipuja on täälläkin ja mulle ainakin lääkäri varhaisultrassa sanoi, että kivut vatsassa ovat täysin normaaleja ja liittyvät nimenomaan kohdun kasvamiseen. Nimenomaan semmoisia menkkamaisia jomotuksia on mullakin siis, enkä ole niistä ollut huolissani.
Supistuksista osaan sanoa sen verran, että mulla tuli yhden orgasmin jälkeen supistuskipuja, jotka kestivät noin kymmenen minuuttia. Pelästyin tietysti ja googletin heti asiaa ja vaikutti todella yleiseltä, mutta vaarattomalta. Kuitenkin se jätti semmoisen pienen kammon orgasmeihin ja olenkin nyt välttänyt isoja orgasmeja..

Synnytystä mietin kyllä aina välillä, mutta en mitenkään erityisemmin pelkää. Haluan ehdottomasti synnyttää alakautta, jos se vaan on mahdollista. En halua miettiä synnytystä liikaa, sillä ei etukäteen stressaaminen ei kuitenkaan auta mitään, luonto hoitoo homman helposti tai vähemmän helposti, enkä itse siihen kamalasti pysty vaikuttamaan.

Mullakaan ei ole rinnat enää päivisin kamalan kipeät, painaessa kyllä aristavat sekä esim. hyppiessä tuntuvat kipeiltä, mutta muuten ovat päivisin ihan ookoot. Mutta öisin! Voi jestas..Kun yöllä nousee vessaan niin tuntuu, että ne räjähtävät käsiin :D

muffi Mä olen lukenut ton ihan saman, että jossain vaiheessa voivat oireet hävitä joko hetkellisesti tai sitten joillakin ihan lopullisesti. Joillakin oireita on enemmän kuin toisilla :)

Mä olen nyt saanut sen t.o.d.e.l.l.a ärsyttävän vaivan, nimittäin ummetuksen :headwall:Kamalaa kun vatsa sattuu niin paljon, ettei pysty mihinkään keskittymään :( Mies saikin tänään lähteä aamulla ensitöikseen puolen tunnin ajomatkan päähän apteekkiin hakemaan mulle lääkettä..Alan varmaan käyttämään tota Levolacia ihan säännöllisesti, eli ennaltaehkäisemään tätä vaivaa.
Mäkin ehdin jo ostamaan pellavansiemeniä pussin, mutta luin onneksi netistä ettei sitä saakkaan käyttää raskaana. Ajattelin käydä luontaistuotekaupassa kysymässä jotain raskaana oleville sopivia kuitutabletteja.

Blaah. Pitäis jaksaa mennä töihin |O Ei vois vähempää just nyt kiinnostaa! :D
Ai niin, kerroin eilen töissä pomolle, että olisin näillä näkymin jäämässä äitiyslomalle elokuussa! Halusin kertoa ihan itseni takia, ettei tarvitse nostella sitten painavia laatikoita ja muuta. Ja voi, että pomo otti asian ihanasti! Mun pomoilla on itsellään alle vuoden ikäinen tyttö ja nytkin tämä miespuolinen sanoi, että voit koska vaan sitten soitella meillekin jos tulee jotain kysyttävää, että meillä on niin tuoreessa muistissa vielä kaikki :) Ihanaa kun ottivat asian noin, eli toivottavasti ovat yhtä ymmärtäväisiä jos joudun olemaan raskauden takia poissa töistä.

Jee, tänään poksuu!! 7+0 :heart:
 
HEI VAAN KAIKKI!=)

Mahtuuko mukaan.??:)
Olen 31-vuotias oulun seudulta oleva äiti.Perheeseen kuuluu ennestään 6 lasta ja nyt odotellaan 7:ttä <3 laskettuaika olis 28.9 eli viikkoja nyt 6+4.
synnytyspaikka olis OYS.
En jaksanu tosiaan ihan kaikkea lukea mitä olitte jo ehtineet raapustaa ;)mutta aika paljon... Pahoittelut km saaneille.ja tosi paljon voimia ja tsemppiä!!!! Minulla pahoinvointi on iltapainoitteista,toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän... mutta aivan liikaa slti......
Nyt oon viikon ollu flunssassa,kuumettakin oli vähän,mutta huomenna olis töihin meno taas.
Saa nähämiten päivät menee,kui pahaa oloa on ja väsymystä,sillä oon nukkunu oikiasti aivan hirviästi!!!!!!:ashamed:
Meillä tästä raskaudesta ei lapset vielä tiedä,mutta pian varmaan vanhimmalle tytölle sanon,joka on 11v ja varmasti aivan tohkeissaan...:)
Mulla tuli syksyllä keskenmeno ja se oli kova paikka kaikille,mutta nyt ku taas tärppäs niin toivotaan parempaa onnea:heart:
Siskolle oon paljastanu raskauden joka itse samalla paljasti oman raskauden!!!!! ihanaa!!!:heart:
meillä siis 5viikkoa väliä.
Asutaan OK-talossa ja ei lemmikkejä.Harrastan kaikenlaista liikuntaa.Hiihtoa,juoksua,kävelyä,kuntosalia,mulla oma crossi ja voimavanne..
Yritän töiden ja kotiaskareiden lomassa ehtiä tervehtimään tietä aina vähänväliä.!!

Tsemppiä kaikille

Pai ja Luna 6+4
 
Moikka!

Sandemar: Olen niin pahoillani! Paljon voimahaleja sinne:hug:

Alavatsakipuja mulla on ollut tähän mennessä vähemmän mitä ensimmäisessä raskaudessa. Mulla saattaa olla päivän parin ajan jotain pientä kipuilua (hieman menkkamaista jomotusta tai paineen tunnetta) ja sitten ne kivut taas laantuu muutamaksi päiväksi. Ja mun mielestä mulla on enemmän kipuilua silloin kun mulla on verenvuotoa. Nyt vuodot ovat olleet muutaman päivän kokonaan poissa eikä mitään kipujakaan ole ollut. Ekassa raskaudessa mulla oli todella kovia menkkamaisia kipuja. Pari kertaa mulla on ollut pieniä supistuksia -aamulla kun olen herännyt on kohtu mennyt kovaksi mutta supistus on hellittänyt melkein heti. Supistukset tuli erittäin tutuksi ensimmäisessä raskaudessa kun niitä alkoi olemaan jo aikaisin.

Mua ei pelota synnytys ainakaan vielä. Tiedän tosin että joskus tulee aika että alan synnytystä enemmän pohtimaan ja ne pelotkin nousee sieltä varmasti pintaan. Ensimmäinen synnytys meni kyllä oikein hyvin ja siitä on jäänyt tosi hyvät muistot. Mua mietityttää enemmän tämä koko raskaus ja se sairaala-aika raskauden jälkeen. Mulle synnytyksen jälkeinen aika sairaalassa oli todella kamalaa enkä haluaisi enää ikinä kokea sitä sellaisena. Oon miettinyt kanssa tuota poliklinista synnytystä...Viimeksi olisin voinut omasta puolestani lähteä heti synnytyksen jälkeen kotiin mutta kaksi päivää täytyi kärvistellä. Ja se sairaala-aika oli mulle niin kamalaa koska osasto oli tupaten täynnä eikä apua esim.imetykseen ollut tarjolla. Ja olin kolmen hengen huoneessa jossa ravasi koko päivän kymmeniä vieraita eikä yhtään saanut olla rauhassa. Valvoin kolme yötä ja olin aivan raunio kun pääsin kotiin. Kai mulla on joku trauma!:headwall: Toisaalta tilannetta muuttaa nyt se, että asutaan pienemmällä paikkakunnalla ja täällä syntyy tulevassa synnytyssairaalassa 1300 vauvaa vähemmän vuodessa mitä siinä edellisessä. Olen myös ottanut lisävakuutuksen jolla pitäisi irrota vähintään kahden hengen huone, parhaassa tapauksessa ihan omakin :) Joten ajattelen kyllä positiivisesti tällä hetkellä!

Sydänäänien kuuntelemisesta kotidopplerilla taisi olla myös jotain juttua. Me ostettiin esikoista odottaessa sellainen ja alettiin kuuntelemaan sydänääniä muistaakseni rv12. Monta kertaa helpotti mun oloa kun ne sai itse kuunneltua kotona. Me päädyttiin silloin doppleriin kun mulla oli niitä vuotoja niin usein ja ajattelin kun niitä tulee voin varmistaa kotona onko kaikki hyvin. Ja nyt on tosiaan ihan kiva että on se doppleri niin voi alkaa taas jossain vaiheessa kuuntelemaan sydänääniä.

Mulla on edelleen nuha...Kohta jo 2 viikon ajan ollut. On varmaan mennyt poskionteloihin kun tuntuu että niihin sattuu :snotty:pitää varmaan mennä lääkäriin jos tää ei ala jossain vaiheessa hellittämään.

Täälläkin poksuu tänään, 8+0:)
 
JiiMii82, jaa mitä lihaksia :D Joo, okei. Eipä tuommoisia ole tainnut vielä tulla, eikä kyllä tarviskaan :)

Äpyli, ainakin mun mielestä on parempi, ettei täällä kerrota omia/muiden synnytyskertomuksia, kun kuten jo sanoinkin, niin en halua lukea yhtäkään :)

Rinnat täälläkin öisin järkkykipeet, mutta päivisin vain esim. paineltaessa tms.

O&O, en nyt oo ihan varma miten tarkoitit ton kysymyksen, mutta ainakin mulla aika tuli postissa ekan neuvolan jälkeen (neuvolan mukaan 8+1) noin viikossa ja aikaa siihen oli sitten 4 viikkoa (9.2). Eikös ne kuitenkin rv 11-13 välille laiteta.

Pai-30, tottakai mahtuu! Tervetuloa :) No, teillä on varmasti vilskettä ja vipinää ;)

Casanna, kyllä toi noiden keskenmenojen jälkeen helpottaa, kun kuulee pikkuisen jumputukset kotidopplerilla :)

(.) Huono olo jatkuu. Oon huomannut, että jotenkin yskäisemällä pidättelen oksennusta ja se tehoaa. No, ainakin joskus :D

innoM + Pulla 11+2
 
Synnytyksestä: Toivon onnistunutta alatiesynnytystä.

Esikoisesta kaikki meni oppikirjamaisen hyvin, kesto 11h. Alakautta.

Kuopuksesta kaikki menikin päinvastoin :D noin 23h epäsäännöllisten supistusten jälkeen sairaalaan 80km päähän, olin 7 cm auki. Spinaali epäonnistui, sekä kohdunkaulapuudute, kätilö kyllä epäili mun kipujen olevan kovemmat kuin lääkkeiden tehon ja sen takia ei auttanut yhtään. 9cm kohdalla kiireelliseen sektioon epätäydellisen päänkiertymisen takia, vauva ei päässyt laskeutumaan. Vauva voi leikkauksen jälkeen hyvin, mutta mä menin huonoon kuntoon. Cpr nousi melkein 300, korkea kuume ja kaiken huipuksi suolilama. Mulla oli virtsakatetri, rektaaliputki (peräsuolessa siis), nenämahaletku ja tippaletkut molemmissa käsissä. Viikon päästä pääsin pois sairaalasta. Suolilama on harvinainen, mutta mahdollinen leikkauksen jälkeinen komplikaatio. Suolisto lamaantuu ja siihen voi jopa kuolla. Joskus joudutaan poistamaan osa suolistosta, mulla kävi siis tuuri. Kivut olivat kovimmat ikinä kokemani. Sainkin tosi kovia kipulääkkeitä, sekä kahta eri antibioottia suoneen.

En halua ketään pelotella, mutta ei odotuspalastalla voi mielestäni ketään kieltää kertomasta edellisistä synnytyksistä, eihän? ;)

Supistuksista: Mun maha kovettuu ihan piukaksi ja kiristää ja puristaa. Pientä kipua säteilee supistuksen aikana alavatsaan, sekä alaselkään. Joskus jopa yläreisiin.
 
Huldasharks, mun mielestä saa kertoa synnytyskokemuksista - helpoista ja niistä vaikeammistakin. Itse luen niitä kaikkia suurella mielenkiinnolla! Jokainen raskaus ja synnytys kuten tietysti synnyttäjäkin on yksilöllinen ja erilainen, enkä mä ainakaan osaa ajatella että "oho, tolle kävi noin, ihan varmasti mullakin on yhtä vaikea synnytys". Tulee mitä tulee, sittenhän sen näkee ja vauva tulee ulos tavalla tai toisella. Toivon kuitenkin itselleni alatiesynnytystä, sektio pelottaa enemmän ainakin tällä hetkellä.

Sain perjantaina kutsun ultriin - np-ultra on 18.2. ja rakenneultra 28.4. Ihanaa, alle kaksi viikkoa ja pääsee näkemään taas pikkuisen joka on toivottavasti kasvanut ja kunnossa :heart:

Eka neljännes takana ja huomenna alkaa sikiövaihe! Hyvää viikkoa kaikille =)

Arminen 9+6
 

Yhteistyössä