SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *huhtikuu*

Hyviä uutisia taas moni saanu ultrassa :flower: Ja lupauksia vauvan sukupuolestakin :)
Itellä rakenneultraan vielä reilu 2vko :D

tömpsis
Meillä pitää olla viikkoja just vähintään sen rv.22+0 että saa ne kelan paperit... :whistle:

Te joilla on jo lapsia...
Pitää vaan kysyä että ootteko te osannu suhtautua tähän raskauteen samalla lailla ku esikoisen odotukseen? Mulla on jotenki huono omatunto ku tuntuu et tää raskaus vaan lipuu ohi enkä mä ole kerenny edes ajattelemaankaan koko asiaa samalla lailla ku esikoista oottaessa. Toki nyt toiselle kertaa tää ei ole niin uutta niin kaikkeen maholliseen ei suhtaudu enää silleen "Vau!"
Jotenki muutenki tuntuu että on niin mieli maassa... Tuntuu et oon jotenki niin yksin tän raskauden kanssa verrattuna esikoisen odotukseen...

Vappu menee varmaan ihan vain kotona... Poikakaan mitään oikeen ymmärrä vapun päälle mut voi sille ilmapalloja ostaa ku se niistä tykkää :D Harmi vain että se hajottaa ne aina :D
Jotain hyvää ruokaa vois tietenki tehä...


Täällä vaihtu tänään viikot ja viikko vielä niin mäki oon jo puolessa välissä! Tuntuu niinh hurjalta!

Talvicci ja Torsti rv.19+0 :heart:
 
Rakenneultrassa käyty, pikkusella kaikki näytti olevan hyvin. Eipä suostunu meille vilauttaa sukupuoltaan. Otsaansa rapsutteli ja peukkua taas meille näytteli :heart:
Kokonsa puolesta vastasi nyt viikkoja 21+4, mut ei ruvettu sitä LA:ta muuttelee. Paino nyt 445g.
Saikkua muutaman päivän lääkäri miulle kirjotti, kun on tuota alamahaa taas kivistellyt ja muutamana yönä oon heränny siihen että koskee niin kovin että ei pysty liikkumaan. Sit oon miehen herättäny miut nostamaan pystyyn ja maha ollu ihan kivi kova, että supistellu on.
Se lääkäri oli kyllä niin tökerö, että miulla ihan itku tuli kun kottiin pääsin... :(

eijukeiju rv21+1
 
Talvicci itselläni on lapsi jo ennestään ja tämän toisen raskauden aikana ei ole ollut samaa "hehkutusta" ensimmäinen raskaus on se kaikkein mullistavin ja itselläni raskausaika on menyyt "ohi" koska on niin paljon tekemistä töissä ja lapsen kanssa. Turhaan tunnet huonoa omaatuntoa.

O&O + pikku jäppinen 20+6
 
talvicci: niin mäkin oon luullut ja se torstain aika oli just sen takia siihen kohtaa laitettu, mut sit täti sitä aikaisti. saas nähä kuin käy.

mullakin on maha usein ihan pinkeä ja kova, mutta en sitä supisteluksi kuitenkaan ajattele. siihen ei liity kipuja niin oon ollu ihan huoletta.

eijukeiju: voi harmi! ei sellasia lekureita sais ollakaan! :hug:
 
Moi!

Rakenneultra takana ja kaikki oli hyvin:heart: Kaikki rakenteet saatiin katsottua ja samoin nähtiin sukupuoli, meille on tulossa POIKA:) Kyllähän mie tyttöä salaa toivoin mutta poika on myös todella tervetullut. Onnistuin itselleni jo kehittelemään jonkinlaisen tyttöolonkin mutta takaraivossa kuitenkin oli koko ajan ajatus että eiköhän se poika ole. Ihanaa että meidän esikoispoika saa pikkuveljen! Nyt pitäsi sitten nimeä miettiä!

Mullakin oli kaikki hyvin. Pissa oli puhdas ja hemoglobiini vielä 143. Verenpaine jotain tyyliin 150/95 mutta se on mulla joka kerta tuota luokkaa kun lääkärissä mitataan. Kotona oli aamulla 90/60 ja päivisin kun liikun se on n.110/70. Viime raskaudessa mut laitettiin aina puoleksi tunniksi verenpaineen mittaukseen (2min. välein mittaus) että näkivät että verenpaine meni taas normaaleihin lukemiin...Todella ärsyttävää että reagoin noin rajusti lääkärissä mutta eipä voi mittään. Ja se mun paino....7 viikossa tullut 4kg lisää:whistle: Ei lääkäri siitä mitään sanonut, terveydenhoitajan kanssa vaan nopsaan juttelin ja sanoi että ihan normaalia että joillaan nousee nopsaan, saattaa tulla sellaisia "pyrähdyksiä". Ja sanoi että kun olen normaalipainoinen niin ei mitään hätää. Ja tulihan mulla viime raskaudessakin se 20 kg. Mut joo, yritän nyt kuitenkin kattoa etten syö liikaa ja liikun enemmän.

Kohdunkaulakin oli vielä normaalin pituinen mistä olin niin iloinen. Nyt sitten toivotaan ettei ne supistukset ala niinkuin viime raskaudessa. Ja lääkäri sanoi että tarkkaillaan nyt sitä kohdunkaulaa enemmän. Jos näyttää siltä että jotain tapahtuu niin aloitetaan supistuksenestolääkitys ajoissa, ettei mun tarttis mennä sairaalaan pakkolepoon. Ja kodinhoitoapua kuulemma voidaan katsoa sitten kanssa jos tilanne sitä vaatisi. Tuo lääkäri on kyllä aivan ihana, ei mulle viime raskaudessa edes ehdotettu mitään tuollaista ja silloinhan en saanut edes työkieltoa vasta kun oli jo tosi kyseessä. Ai niin ja istukka on etuseinässä, en olisi uskonut kun tunnen liikkeet niin hyvin. Oli kuulemma vielä aika alhaalla mutta nousee kuulemma siitä vielä raskauden edetessä.

Tömpsis: Toivottavasti nuo sun migreenit loppuu pian! Tsemppiä! Ja musta nuo tyttö/poika-ajatukset on ihan normaaleita. Musta on nyt hyvä että tiedän että odotetaan poikaa ja voin tottua ajatukseen ihan rauhassa.

eijukeiju: Tosi inhottavaa että on myös tökeröitä lääkäreitä. Mulla niitä sattui pari kohdalle viime raskaudessa ja tosiaan pari kertaa tuli itkut tirautettua niitten takia. Siksi arvostan tätä tämän hetkistä lääkäriäni todella paljon.

Nyt toivon että tää mun mahatauti tai mikä ikinä onkaan menis pian ohi. Viime yönäkin heräsin siihen kun mahaa kipristeli niin kovasti ja suolistosta kuului oikein sellasta pulputusta. Ilmaa on mahassa tosi paljon ja närästää. Mutta silti on ummetusta. Eikä tee mieli syödä ja jos syö niin taas koskee mahaan. Inhoon tälläsiä mahajuttuja:(

Täällä ei vietetä vappua ollenkaan. Huomenna tulee appivanhemmat viikonlopuksi meille ja mennään varmaan vaeltamaan!

Nyt pitää mennä, kivaa vappua kaikille!:)

Casanna 19+5
 
Casanna: kiitos lohdutuksesta! Mulla on tällä hetkellä ihan kamala olo tästä ajattelusta ja siitä, että kerroin siitä täällä... kyse ei kuitenkaan ole siitä, etteikö tyttö olisi haluttu, vaan siitä, että mä pelkään, etten osaa kasvattaa tyttöä yhtä hyvin kuin poikaa. Mä olen itse poikatyttö ollut aina, mulla ei ole yhtään naispuolista oikeata ystävää, enkä ymmärrä naisten asioista yhtikäs mittään. Olen myös aina tuntenut suurta alemmuuden tunnetta omasta sukupuolestani, ja pelkään nyt, että siirrän omat ongelmani tyttärelleni... :ashamed: Tässä on mulle nyt paljon työstettävää. Olen niin kiitollinen siitä, että lapsi on ultran mukaan terve ja senkin takia tulee entistä idiootimpi olo näistä ajatuksista. Mies väittää, ettei ole pettynyt tähän uutiseen, mutta eipä tuo nyt hirveästi iloinnutkaan ole.

Mutta on se tyttö tai poika niin se on varmasti ihan paras lapsi, sitä en epäile :heart:
 
Täällä on taas ihania ultrakuulumisia paljon :heart: Onneksi ei ole yhtään tullut huonoja uutisia enää meidän ketjuun! :)
Voi, että kunpa se omakin rakenneultra tulisi sieltä pian ja toivottavasti vauva paljastaa meille sukupuolensa!

tömpsis Höpsistä sun kanssas :) Ei sun tarvitse huonoa omaatuntoa tuntea poikatoiveesta! :hug: Nuo on ihan normaaleja tuntemuksia ja kuten sanoitkin niin varmasti se oma vauva on lopulta maailman ihanin, oli sitten tyttö tai poika :heart:

eijukeiju No voi ei, mikä lääkäri!! Älä mieti sitä enää, sä sait varmasti tarvitsemasi saikun ja se on pääasia :hug:

Vappuna ollaan vaan kotona, mä olen aattona puoli seitsemään töissä ja sen jälkeen olenkin ihan tööt, joten katotaan varmaan vaan leffaa ja laiskotellaan :popcorn: Sunnuntaiksikin on luvattu vettä joten se menee varmaan samoissa merkeissä, mutta munkkeja aion paistaa :p

Mun täytyy valmistautua töihin, olen ollut tänään hirmu iloisella päällä ja jotenkin on tosi onnellinen olo kaikesta! :) Ihanaa kun vauva potkii tosi paljon ja häitäkin ollaan taas suunniteltu eteenpäin! :heart:

Vaniljainen
18+5
 
jeeni
joku kirjoitti, että istukka edessä ja silti tosi vahvat potkut. Täällä samoin ja ensimmäinen tulossa, silloin kuin ensimmäisiä liikkeitä tunsin ehkä rv 17-18, niin yritin niitä ajatella joksikin muuksi. tiesin, että istukka edessä ja se vielä, että sanotaan, että esikoisesta tuntisi myöhemmin. no nyt siellä on sellaiset potkunyrkkeilytreenit menossa, että kyllä tuntuu. ehkä vähän terävämmin sivuilla, mistä istukka ei sitten ole edessä, mutta aika lailla kyllä jokapuolella. mieskin ihmetteli tässä yks ilta, että mites se noin kovaa potkii kun kädellä kokeili mahan päältä. silloin ei edes ollut niitä voimakkaampia potkuja :D tosin tämä lapsi sai liikkeistä täydet ++ jo rv 12 ja koko ajan kuvailtu "vilkas liikkeiseksi".
mietin vaan, että jatkuukohan sama meno sitten syntymän jälkeenkin :D

jeeni ja kaveri 21+3
 
O&O Minkä tukivyön ostit? Kerro sitten auttaako supistuksiin? Minä haluaisin Carriwellin joustavan tuubimaisen vyön, mulla myös supistelee ja lisäksi on ollut ajoittain inhoja liitoskipuja ja mietin että se tukivyö vois niihin auttaa, selässä kun ei tuntuis olevan ainakaan vielä mitään vaivaa.

Marja76 Minä siirryin kans suoraan, heti sokerirasituksen tulosten jälkeen äippäpolin asiakkaaksi, mikä on toisaalta hyvä koska nyt voi kääntyä suoraan niiden puoleen jos joku asia mietityttää. Lisäksi saan ylimääräisen ultran viimeistään vkolla 36 vauvan kokoarvioon :heart: Ne varmaankin aloittaa sulle pitkävaikutteisen insuliinin (1-2 kertaa/vrk) jos aamuarvot on ainoat joissa pahemmin heittoa?

Mulla on herkuttelu karannut ihan käsistä ton loman aikana ja nyt sen jälkeen!! Siis 2 viikkoa syönyt kaikkea moskaa ja karkkia ihan huluna :ashamed: Nyt kun on saikulla kotona niin tulee vaan istuttua sohvalla ja syötyä... Vapun jälkeen ja maanantaina töihin palatessa pitää ottaa niskasta taas kiinni ja tehdä vaan terveellisiä eväitä töihin. Mä kun olin jo niin tyytyväinen että paino oli himpun laskenut, niin nyt tän parin vkon jälkeen se on VARMASTI noussut monta kiloa, grrrr.

miirikki ja pööpö 20+2
Mulla viime raskaudessa sama juttu, mutta pysy ruokavaliolla hoidossa. Tosin mulla verenpaineiden kanssa aina ollut ongelmia, niin olen ollut tarkemmassa syynissä. Nyt kumminkin tän raskauden kanssa olen käynyt kaiken mahdollisen läpi, kun oli se kehityshäiriöepäilys, mutta terveet kromosomit tytöllä on. Rakenneultrakin tehdään äitiyspolilla ja nyt sit sokerijutut kans.

KAikki synnytykset käynnistetty muutenkin 2-3 vkoa etuajassa ongelmien takia. LApset ovat olleet 3150g - 4520g välillä :( Hirveitä heittoja kokojen kanssa. Tämä köykäsin lapsukainen oli se josta raskausdiapetes saatiin kiinni, kun muista en jäänyt. Tosin istukka ei enään toiminut ja raskaus käynnistettiin 37+0 vkolla. Ensimmäinen lapsi oli painavin 4520g, toinen 3330g 37vkoa. kolmas 4170g 38+0 ja neljäs 3550g ja tosiaan nuorin 3150g... Nyt sit jännittämään minkä kokoinen tämä neiti mahtaa olla.

Olisin toivonut että ruokavaliolla olisi pysynyt kurissa, mutta vkoja vasta 18+1 ja nyt jo paastosokerit huitelee yli sallitun ja kuulemma kohoaa, kun viikkoja tulee lisää :(

Nyt sit pakkaileen ja reissuun! Palaan ensvkolla, kun kotiudun!
 
Vaniljainen ihanaa et siellä mies jo päässy tuntemaan potkut,täällä ei vielkään,poju lopettaa heti ja mullaki tuo istukka edessä niin ei tunnu ehkä niin hyvin,ja vauva potkii paljon nyt tuonne alas,sillee kivasti virtsarakkoon...
Kyllä tuon kokoinen kämppä on ihan hyvän kokoinen viel,ellei sit itel ala ahistaa,esikoisen aikaan meil oli sillosen miehen kans juuri tuon kokoinen kaksio ja hyvin riitti =) sit ku muutin omaan asuntoon niin otin melkee 70neliöisen kolmion =D se oliki sit liian iso meille kahelle,poika ei edes viihtyny omassa huoneessaan,eikä viihdy vieläkään hirveesti,mut nyt on jo hyvä olla ihan sen takia et saa rauhas nukkua ja saadaan miehen kans nukkua kahestaan ;D

Heinäneito,vinkkinä suosittelen tuossa turvakaukalo asias ostamaan sellaisen telakallisen,on todella kätevä ja varsinkin talviaikaan ku ei tarvi sit turvavyön kans taistella..

Eleana kuulostaapa ihanalta tuo mökki !!! =)

Santtu81 Kerropas heti ku uimapuku ollu käytössä et millanen on,rullautuuko helposti ylöspäin...?ei ole kiva jos joutuu koko ajan laittaan alaspäin,tässä juuri mietin tilaamista mut ajattelin odottaa mielipiteesi puvusta...

Talvicci täällä hieman sama et ei ole jotenki osannu enää niiiiiin nauttia tästä ku esikoisesta,ehkä se on siksi ku tää ei ole enää uutta..Välillä on jotenki ”huono omatunto” et en ajattele tarpeeksi tätä lasta tai pidä niin tärkeänä,mut ehkä se on nää hormonit osittain ja ehkä kaikki konkretisoituu sitte ku vauva syntyny...Mies on kylläki onnessaan kun hänelle ensimmäinen ja ottaa hyvin huomioon minut jne..Joten täältäki ihan samat et turhaan tunnet huonoo omaatuntoa =)

(Tömpsis)jos maha pinkee ja kova (ja tuntuu painontunnetta) niin ne on just yleensä niitä harkkarisupistuksia,mitkä alkaa rv20 tienoilla monesti..itellä ei esikoisesta ollut mut nyt on kyl ollu senki eestä ja varsinki istuessa tulee,niinku nytkin,eiiii kivan tuntosia mut ei KIPEITÄ,ja niihin tosiaan lääkäri suositteli veden juonnin lisäämistä koska nesteenpuute voi lisätä supistuksia.

Eijukeiju kivoja ultrauutisia,mut ei kiva lääkäri jos tökerö on ollu!!!!hyvän kokoinen vauva,täällä oli 380g(21+3/20+4-20+6tuon ultran mukaan)...Te saatteki sit jännittää viel tuota sukupuolta ;)

(.) Anitan tukivyön ostin tänään kaveriltani joten toivotaan että nyt jotai helpotusta tulisi...
Ahistaa ja masentaa taas ihan hitosti!!!!tili tuli ja tili meni,ei jääny mitään,ei myyjän palkalla kyllä elä...!!!n.1200€ kuussa nettona ja mie olen viel palkkakatossa WOU!!!!kaveri joka on yh kylläki,ei käy töissä,hän saa saman verran rahaa kuussa ku minä joka teen töitä...
aina saa odottaa seuraavaa kuuta ja toivoa et jäis hieman enemmän rahaa:'( toivottavasti miehelle jäis laskujen jälkeen niin olis millä elää ENSI kk...
Vappu menee siis ihan kotona...pääasia että pojalla on kiva vappu!Vein aamulla pikkubatmanin hoitoon ja kohta lähtee hakemaan ja kauppaan pitäis lähtee...
IHANAA JA HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE!!!!!!

JiiMii &Poju 21+5
 
Rakenneultra käytynä täälläkin! Kaikki oli niinkuin pitikin. Vaan sen verran uninen kaveri oli, ettei paljon liikkunut ja siksi jäi myös sukupuoli selvittämättä. Jalat oli tiukasti ristissä :) Salaa tytöstä haaveilen, kaksi poikaa kun jo on. Mutta niinkuin muillakin, poika on ihan yhtä tervetullut! En varmaan osais tyttöä kasvattaakaan ;) Kyllä nyt alkoi muuten jyskäämään, taisi olla ruokalevolla ultran aikana :D

Tömpsikselle halit, nuo on täysin normaaleja ajatuksia tälläisenä muutenkin myllerrystä aiheuttavana aikana :)
 
Kiitokset halituksista, ootte ihania :heart:

Jännätä saahaan tosiaan vielä kumpi sieltä tulee. Salaa poikaa toivon, kun kaks tyttöä jo on. Mutta varmasti on yhtä ihana ja rakas oli sitte kumpi vaan :)

Hauskaa vappua kaikille!
 
miirikki Eli ostin Anita Baby Beltin ja tottakai tulen kertomaan auttaako.. tuosta carriwellista olen kuullut että se ei tue kunnolla ja on muutenkin hankala kun ei voi säätää suuremmaksi tai pienemmäksi..
Mulla on molemmat. Anitan ostin jo esikoista odottaessa 7v sitten ja tuon Carriwellin tilasin kesää varten. MUTTA Carriwellia pidin kaksi päivää ja jätin tuon Anitan kaappiin niin oli selkä ja vatasa niiiiin kipeinä ettei mitään rajaa! Laitoin Anitan taas päälle ja muutaman tunnin päästä oli taas helpompi olla. Joten mullakaan toi Carriwell ei toiminut. Ja nimenomaan se tuubimallinen. Se alakumppari on lisäksi niin tiukka että painaa istuessa :( Jää siis vain kaappiin lojumaan.
 
Ja vielä kerran:
Vappua meillä vietellään ihan kotona. Munkit paistan huomenna ja torillakin varmaan käydään. Tänään olisi vielä vuorossa neidin uimakoulu ja kaupassa käynti, sitten voikin rauhoittua viikonlopun viettoon.

Mukavaa Vappua!!!

Santtu kera Tirriäisen 18+0 :D
 
Tuikku83 joo laitoinkin että saa nahdä kuinka toimii, kun kerroit omasta kokemuksestas ;) Oli vaan pakko huutaa se itelle ku sain sen 32 egee + pk:t, eli n. 40 €, ja aika halpa siihen verrattuna et olis uuden ostanu... :)

Branwen onko sun esikoisella kenties vaalea kihara tukka? :D Mä en ehtiny muutaku istahtaa, kun jo kutsuttiin sisälle... Varmaankin törmättiin siellä ;)

Supistus ensimmäinen tuli eilen, veti ihan kovaksi oikea puoli mahasta ja kiristi sillai inhasti. Ei ota kipeetä, paitsi jos joku muu "heiluttaa mahaa". Mies kokeili supistusta ja sillai kämmenellä hieroi ja se otti vähän kipeetä.

Uiminen olis kivaa, jos vesi olis järves yhtä lämmintä ku uimahallin lämminvesialtaas :rolleyes: Ja uimahalliin ei viittis kesällä mennä, paitti sadepäivinä. Uimistahan suositellaan raskausaikana, varsinki ku maha alkaa olla iso, niin vedessä liikkuminen on helpompaa ku muutoin, ajattelinki et voisin alottaa loppukesästä uimahallis uimisen ja ehkäpä jopa oikeen mammauinnin, saa nähdä...

tömpsis sanoisin että ihan normaaleja tunteita sulla. Mä taas salaa toivoin esikoisesta tyttöä, ja jopa raskausaikana pelkäsin että mitä jos tuleeki poika, eikä tyttöä ollenkaan missään raskaudessa koskaan. Siis poikahan on nyt tässä raskaudessa toivottu, kun tyttö tuli ensimmäisestä. Esikoisen aikana ultrassa saatiin ennuste että tyttö (pienellä varauksella),mut kun mun siskolle sanottiin myös että tyttö tulee, niin poikahan se lopuksi oli :D. Et ihan saliin asti toivoin tyttöä, kun tiestin että ultraan ei ole luottamista ja olin tavallaan helpottunut kun se pikku prinsessa sieltä tuli! Ja vaikka olis tullu poika, niin kyllä luontoäiti on järjestänyt asiat niin että äiti lapseensa kiintyy, oli se kumpi vain.
Mulla oli myös sellainen outo juttu esikoisesta, että vaikka olin toivonut tyttöä, ja sen sain, niin silti se vauva tuntui aluksi vieraalta ja vähän pelotti omat tunteet, mutta rakkaus se vaan kasvaa päivä päivältä, edelleen! :heart: Pois en ikipäivänä antaisi, vaikka henki menis! Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan, vaikka hieman sekavaa tekstiä tulikin... :ashamed:

Vappu vietetään näillä näkymin ihan kotosalla, omassa porukassa, muori (anoppi) saattaa toki tulla saunomaan. Ilmapalloja ostin monta pussia ja serpentiiniä voi vähän laittaa roikkumaan, olkaa muuten varovaisia serpentiinin kans, on todella terävää, eikä lapsille saa antaa käsiin! Jos joku ei oo huomannu... Kaikki varmaan pitää tätä itsestäänselvyytenä... :xmas: :headwall:
tippaleipiä aion kokeilla leipoa, ehkäpä munkkeja kans... Simaa muuten ostin kaupasta, oli joku leipomon oma sima, voi olla et maku on lähellä ite tehtyä, saa nähdä! Aion maistaa, vaikka joku täällä sanoikin että saattaa olla alkoholia, mut tossa ei ainaskaan mainittu siitä mitään, niin silti aion uskaltaa juoda... :whistle:

Taas tuli tekstiä, nyt vois maistaa munkin, kun tänne töihin on joku sellaisia tuonut tarjolle :p

eleana + seppo 19+3 :heart: ...ja nyt supistaa...
 
Minä kans päivitän omia kuulumisia. Neuvolassa tällä viikolla käyty, kaikki hyvin. Hb laskenut vaikka rauta (ratafer) ollut käytyössä jo kuukauden ajan. Vaihdoin obsidaniin, jos sillä nousisi. Mulla kans verenpaineet on mitä on neuvolassa mitattuna, kotona ihan normaalit...Kai se on sitä jännitystä!

Sf-mitta oli 22, painoa on tullu lähtöpainosta 3 kiloa. Puhuin supisteluista neuvolassa, niin sovittiin jo lääkäriaika viikon päähän. Kehoittettiin välttämään rehkimistä ja nosteluja, olenkin yrittänyt välttää töissä niitä. toivottavasti ei enemmälti ala olemaan suppareita etten tartteis saikulle jäädä :(

Jalat ovat olleet tällä viikolla erityisen kipeet, töiden jälkeen varsinkin. Pakko nostaa koholle aina kun mahdollista. Huomenna taas uus viikko vaihtuu, äkkiä aika menee!

21+6
 
R-M
Me mennään vappuna mun veljen luokse istumaan iltaa. Grillausta, saunomista ja kenties paljuunkin päästään jos isoveikka saa sen kuntoon. :) Pääsen kyllä vasta kuuden jälkeen töistä, mutta hyvinhän siinä vielä ehtii, varsinkin ku ei oo kiire alottelemaan kuten ennen :D Mies tosin joutuu kärvistelemään siihen saakka kun päästään sinne veljelle, mulla kun ei tuota ajokorttia (onneks) ole niin en voi toimia kuljettajana, haha.. :D

R-M & Touho alias EEMELI (nimihän siis päätetty poikaselle jo aikoja sitten, sillä nimellä jo sitä kutsutaankin) 21+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Eleana Niin on kihara, että silmiin sattuu :D Juu, mehän siinä oltiin. Muistan, että joku kutsuttiin sisään juuri ennen meitä, mutta en sitten enempää kiinnittänyt huomiota :)

Iloista vappua kaikille! :wave:
 
Branwen En mäkään sen enempiä ajatellu, tuli vaan pieni kikkarapää mieleen, kun mainitsit että esikoinen oli mukana :D

Aurinkoista ja Raitista Vappua kaikille Syyskuisille!!
tää lähtee nyt vklopun viettoon! Ensi viikkoon mammat! :cool:

eleana + seppo 19+3 :heart:
 
Kiitokset Tömpis ja Jiimii turvakaukalokommenteista! :) Hyvö pointti tuo, että myös säilytysolosuhteet vaikuttavat kaukalon kestävyyteen. En ollut moista tiennyt tai osannut ajatellakaan. Toki sen kolariseikan olin kuullut. Ja tuosta telakasta oli kommenttia jossain muuallakin. Ehdottomasti sellaisella systeemillä kaukalo hommataan. Mitä vaivattomampaa sen parempi! Ihanaa, kun kokemusta omaavat jaksavat antaa käytännön vinkkejä :hug: En minäkään mikään ihan tomppeli lasten hoidon suhteen ole, kun sitä työkseni teen, mutta näistä välineistä ei vain kauhiasti ole kokemusta, kun ei noita ominaisuuksia sun muita ole joutunut miettimään töissä.

Täällä vappua vietetään huomenillalla kaverin 30v. pirskeissä sen aikaa, kun kunto kestää. Muuten sitten menee viikonloppu levon merkeissä varmaankin.

heinäneito ja papunen 22+2
 
Tömpsis: Esikoista odottaessa oli suurin pelkoni osaisinko kasvattaa poikalapsen tasapainoiseksi pojaksi/mieheksi. Olin yksin odottaja ja aikasemmissa suhteissa kokenut todella ikäviä asioita, joten en sillä hetkellä tuntenut mitään suurta sympatiaa mies sukupuolta kohtaan. Mutta pojan synnyttyä en olisi vaihtanut pois, toisaalta monesti olen miettinyt olisinko alitajuisesti kasvattanut tytöstä "miesten vihaajan"... Onneksi ja poikani onneksi on olemassa myös miehiä joilla on sydän ja aivot kohillaan. Tällä hetkellä molemmat on yhtä tervetulleita, vaikka salaa sitä tyttöä toivonkin. Ja ainahan on mahollista, että tytöstä tulee myös poikatyttö...

Minulla on jotenkin toisinpäin, sain ensimmäisen lapseni nuorena ja yksin. Jouduin silloin selittelemään ja puolustamaan välistä myös täysin tuntemattomille omaa vanhemmuuttani, jota kyseen alaistettiin puhtaasti minun iän perusteella (20). En silloin tuntenut pystyväni täysin nauttimaan omasta raskaudestani, joka minulle itselle kuitenkin oli hyvin tärkeä asia. Tässä raskaudessa ei ole tehnyt mieli jakaa asiaa, kuin ihan läheisimpien ystävien kanssa. Edes työpaikalla en asiasta ole avoimesti puhunut, eikä kaikki pitkäaikaiset kaverini vielä tiedä tulevasta lapsesta. Toisaalta olen lukenut ja henkisesti valmistautunut tulevaan lapseen enemmän, kuin edellisellä kerralla. Toinen raskaus on ollutkin minulle enemmän minun ja mieheni välinen asia. Esikoinen on jo sen verran iso, etten usko meille tulevan suurta sisar taistelua huomiosta. Mutta kuitenkin pelkään antavani tulevalle lapselle enemmän, mitä nuorempana oli mahdollisuus esikoiselle antaa.

Vappu menee meillä kotosalla rauhaksiin, ilmapalloja, serpentiinit ja herkkuja on hankittu. Huomenna teen vielä perinteisen perunasalaatin ja herkutellaan...

Nici ja tulokas 19+4 :wave:
 
Aamua kaikille :wave:
Olen taustaillut ja sieltäkäsin suunnattomasti nauttinut jutuistanne. En ole joukkoon tohtinut ilmottautua alun ongelmien vuoksi. Ehkä nyt varovaisesti tänne hiippailen ennen aamuvuoroon lähtöä =)
Eli toista odotellaan saapuvaksi 8.9 ja NKL olisi sairaala. Tyttöä rakenneultrassa meille povattiin. 4d ultrassa saadaan tuohonkin sitten varmaan varmistus.

Odottava ja onnellinen, kysysin 4d hinnat Femedasta ja Felicitaksesta, molemmissa muistaakseni 230e. Kelakorvausta ei enää saa automaattisesti. Kelakorvauksen saa jälkikäteen hakemalla, ja silloinkin ilmeisesti vain, jos ultrannut lääkäri on laittanut jonkun korvaukseen oikeuttavan diagnoosin. Korvauksen jälkeen hinta olisi 170e luokkaa...

Verus & maha 21+2
 

Yhteistyössä