Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Shuri; toivotaan että olis lähtö lähellä... ;)
Mulla oli tuon kolmannen kohdalla niin et koko yön jostain kahdesta asti supisteli just tollai harvakseltaan ja ei ihan yhtä napakasti kuin aijemmilla kerroilla ennen sairaalaan lähtöä. Sen verran kuitenkin et piti ylhäällä olla ja käpötellä aina supistuksen aikana. Ensin ne tihentyivät 10 min välisiksi aamulla joskus 11 maissa ja joskus kahden maissa alkoi tulla potkua niihin. Ja illalla klo 23.14 oli tyttö maailmassa... Juu, en todellakaan ole mikään pika synnyttäjä :LOL:
Toivotaan, toivotaan... :D
 
onneksi SADIE ei käynyt pahemmin! mutta tuollaiset säikyttää kyllä pahanpäiväisesti. :|

tänään poksutaan 37+0 täysiaikainen, JEE!=) jotenkin on sellainen olo että tässä voi vielä vaikka se viisikin viikkoa mennä, vaikka koko ajan supistaa mutta kun ei sarjassa vaan sillon tällön enemmänkin.: / me on kyllä ajateltu että viikon päästä häädetään oikein urakalla neitosta maailmaan kun esikoinenkin sai yökylä kutsun mun siskon luo. kokeilin siivota ja saunoa, mutta niillä ei ollut ollenkaan samoja tehoja supistusten suhteen kuin sillä kolmannella S:llä..eli sitä siis...;) mies tuskin valittaa vaikka oma tavoite on tämän hikkaavan vesimelonin ulos savustaminen!

mulla on kaveripiirissä paljon erilaisia ongelmia lasten saamisen kanssa..paras ystävä joutui synnyttämään reilu kuukausi sitten viikolla 24 kuolleen vauvan ja molemmat mun siskot sairastaa PCO:ta ja sen myötä heillä on lapsettomuutta. eli ollaan ihan eri elämäntilanteessa, se on välillä tosi kurjaa kun ei oikein kehtaa valittaa esim. kremppoja tai jaksamista kun toiset antais mitä vaan että olis samassa tilassa.:ashamed: tai ylipäätään oikein puhua koko vauvasta paljon mitään. onneksi mies ainakin vielä jaksaa kuunnella mun valittamista ja jatkuvaa synnytyksestä puhumista, vaikka taitaa se osaksi vaan esittää kuuntelevaa.....:D

voi että mun tekee mieli kaikkea HERKKUA!!!! suklaata, karkkia, jätskiä, sipsiä jne....ja paino ei saisi nousta yhtään!:popcorn: ja mullahan nousee varmaan pari sataa grammaa pelkästä suklaan ajattelemisesta....:p no onneksi mulla on erittäin erittäin ihana terveydenhoitaja joka varmaan taas tiistaina ymmärtää että kun ne herkut vaan huutaa mun nimeä...:whistle:

no josko sitä menis jotain tekemään ja kuluttamaan sen suklaapatukan...

äitiH ja Nemo 37+0 (19.9)
 
Viimeksi muokattu:
äitiH: Kamalaa kuulla että sun lähipiirissä on tuollaisia isoja suruja... :'(
Kyllähän se itselläkin usein on mielessä, että joko nyt jotain tapahtuu ikävää kun on JO saanut kolme tervettä lasta... Onneksi on tälläinen paikka johon purkaa omaa mieltään!:heart:
 
ÄITIH: tosiaan tollasissa tilanteissa on välillä tosi vaikeeta kun ei viitti niille ihmisille valitta krempoistaan!!! Pitää tosiaan olla tyytyväinen että itellä on kaks tervettä neitoa!!!

SUHURI; Voi kun kuullostaa hyvältä...lienekkö aamulla täällä jo uutisia;)....paineita:whistle:!Ei kai tsemppiä kovasti jos lähtö nyt tulisi:wave:

lennilokinpoika
 
äitiH täälläkin herkut maistuu ihan liian hyvin. Olin viikonloppuna vanhempien luona ja siellä mussutin karkkia ja muita herkkuja joita kaapista löysin. Totesin vain muille, että teen heille palveluksen syömällä kaikkki herkut pois. Mulla on kuitenkin edessä laihduttaminen joten muutama ylimääräinen lisäkilo ei enään tunnu missään :whistle:

-eeva- ja pikkutyyppi 37+0
 
SadieOnneksi ei käynyt pahasti. Raju keino kyllä saada suppareita aikaseksi:eek:

äitiHMuistan kun reilu 4 vuotta sitten itse taisteltiin miehen kanssa lapsettomuus hoidoissa.....tai no taisteltiin ja taisteltiin.....kyllä se rankkaa oli henkisesti. Kaikki raskaanaolevat suututti...ihmisten vauva onni oli kauheaa...vaikka niin ei saisi ajatella mutta silloin omille tunteille ei mahtanut mitään. Piikkiä toisensa perään, lääkkeitä, kapseleita, testejä, eri paikkakunnalla hoidoissa käymistä, rahan menoa, menkkoja.......näitä kesti 2½ vuotta ja lopulta saimme maailman ihanimman tytön:heart: Äh itku tulee kun edes kirjoittaa ja muistelee.......:'(

Nyt meillä tulossa toinen lapsi ja LUOMU. Ei tätä vieläkään oikein ymmärrä. Hirmuisen vaikeaa on suhtautua pareihin joilla on lapsettomuus ongelmia vaikka luulisi että olisi helppo nyt suhtautua kun on itse kokenut. Jotenkin tuntuu että jokainen kokee sen asian eri tavalla. Neuvoja annetaan ehdottomasti jne, mutta muuten kyllä melkein odotellaan että jokui ottaa itse asian puheeksi kun se että mennään tyrkyttämään apua. Se on kuitenkin jotenkin hirmuisen arka ja syvällinen asia. Me kerroimme asiasta kyllä ihan avoimesti ja jotenkin se oli helpottavaa.

Ninnananna ja Sintti 36+3 (LA 23.9)
 
moi pitkästä aikaa!

onnea seawindille ja muille jo mammoiksi tulleille! ja tervetuloa mukaan uusille odottajille!

en ole viime aikoina kovinkaan ahkeraan jaksanu kirjotella, kun on ollu jotenki tosi tukala olo. tää unettomuus vie kyl hermot ja nyt tuli flunssa vielä lisäks. :/ muuten ei uutta auringon alla - vielä ollaan yhdessä paketissa. jotenki sellanen valivali-päivä...

lapsettomuudesta on ollu puhetta. mä en ovuloi ollenkaan mut clomifeneilla saatiin tämä lapsi aluille. :) ei tosiaan voi pitää lapsia itsestäänselvyytenä ja sen takia välillä tuleekin huono omatunto, kun valittaa näistä raskauskrempoista, kun niin älyttömän ihana asiahan tää on, mut välillä vaivat vaan vie voiton.

unipussia ajattelin minäkin kokeilla. :) ja nyt sain tuttavalta kantoliinan, niin sitä kans haluan sit alkaa käyttämään, jos osaan sitoa sen. :)

mut joo, mielialat on kyl aivan mitä sattuu.. tänään on itkettäny paljon ja oon riidelly miehen kans ja jotenki ihan lopenuupunu olo. mut jotkut päivät taas sit säkenöin ja oon täynnä puhtia ja intoa tulevasta... ota tästä nyt sit selvää. :D alkaa ehkä jännittää tuo hyppy tulevaan ja tuntemattomaan näköjään aika kovastikin.

tsemppiä kaikille enemmän ja vähemmän vaivaisille! ei enää kauaa!!! eiköhän me kaikki olla viimeistään 12. lokakuuta äitejä. :) ei varmaan vielä koskaan yksikään vauva ole mahaan jäänyt. :)

- solete ja pikkukaveri 36+1, la 25.9
 
Mulla on tosi kumma olo... Hyväntuulinen, mutta hirveen levoton... Mahaa ja selkää särkee kaupassa käynnin jäljiltä... Katsotaan kehittyykö tää johonkin tästä... Kun on vaan semmonen olo :whistle:

Lara- ja tänään hieman hiljaisempi Väkkärä rv36+3 (LA 23.09.)
 
Mirkkuli, saapa nähdä meneekö samaa rataa kuin sulla kolmosen kans.

Välillä oli jo 1,5h tauko suppareissa, mut sit alkoi taas uudestaan n. 20-10 min väleillä. Eli vähän harvemmin tulee nyt, mut toisaalta ovat vähän kovempia. Tavallaan ois kiva nukkua taas kunnon yöunet ja jatkaa tätä kypsyttelyä huomenna... tavallaan ois se kiva jos nyt vaan vihdoin jo pääsis sinne synnyttää! :whistle: Oon nyt yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa (juu-u, onnistuu loistavasti!), syntyy sit ku syntyy.

Lapsettomuudesta. Me ei siitä onneksi ennätetty kärsiä. Mulle kyllä sanottiin pari vuotta sitten, etten vois lapsia saada ainakaan luomusti. Mulla on siis pahasti monirakkulaiset munasarjat (kuukautiskierto vaihteli 12pv - 4kk) ja endometrioosi. Mut meillä oli (ja on edelleen...) vielä miehen kanssa opiskelut kesken, eikä ikääkään vielä paljoa, niin ajateltiin sit vain jättää ehkäisy pois ja alkaa yrittämällä yrittämään joskus myöhemmin. Sit vain kävikin näin ihanasti, että tulin raskaaksi :heart: Lähipiirissä ei onneksi ole ketään, joka lapsettomuudesta kärsisi. Sen sijaan näitä vääriä tuomioita saaneita löytyy minun lisäkseni kaksi! :eek: Aika helposti menevät gynet joskus ihmisten haaveita romuttamaan...

Jee, kolme edellistä supparia tullut alle 5min välein! :cool: Mut ei saa liikaa jännittää... Stressihormoni estää supistuksia... (Ja ton ajatteleminenhan ei sit yhtään aiheuta ressiä...)

Shuri ja Onni-Ilona 39+0
 
onneksi on tämä ketjukoska täällä kuitenkin mun mielestä ainakin voi ihan rauhassa hehkuttaa tai valittaa:hug:

ninnanannapaljon onnea jo etukäteen LUOMUvauvasta!teilläkin on ollut tosi rankkaa :flower:

ne ei tosiaan oo itsestäänselvyyksiä nämä vauvan saamiset, mutta tässä loppuvaiheessa mun ainakin enää vaikeeta löytää mitään kovin positiivista sanottavaa koko olotilasta:x mutta eihän tässä enää kauaa meillä kellään ole ja ihan kohta alkaa meidän kuukausi ja kaikki vaan kirjottelee mitä pongas kun kävi vessassa eli vessapaperin tarkkaa tiirailua edessä :LOL: ja supistelee ja sivuja tulee vauvaonnitteluista hirveät määrät! nauratti kun luin tuota VAU kirjojen vauvanodotus kirjasta missä tässä kohtaa suositeltiin ottamaan omaa aikaa ja tekemään vaikka PITKIÄ KÄVELYLENKKEJÄ! voi miten mä olisinkaan kuollut sellaisen jälkeen kun ei meinaa tiskikonetta jaksaa tyhjentää....:headwall:

äitiH ja Nemo 37+0 (19.9)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiH;21920244:
...nauratti kun luin tuota VAU kirjojen vauvanodotus kirjasta missä tässä kohtaa suositeltiin ottamaan omaa aikaa ja tekemään vaikka PITKIÄ KÄVELYLENKKEJÄ! voi miten mä olisinkaan kuollut sellaisen jälkeen kun ei meinaa tiskikonetta jaksaa tyhjentää....:headwall:
:LOL::LOL::LOL:
Toi oli päivän paras... Tiskikoneen tyhjennys on kyllä vaikeeta, kun täytyy kurkotella sinne lattianrajaan.... :kieh:

Mun "pitkät kävelylenkit" (kauppaan ja takasin n.1,5km ) ainakin päättyvät aina kauheeseen selkäkipuun ja unettomaan yöhön... :D

Shuri: Kauheesti supistelutuulia täältä puhaltelen sulle.. Saat ne munkin, ei tän ehkä ihan vielä tarvii syntyä vaikka mä malttamaton olenkin...

Menkääs kaikki kattomaan TV5:deltä dokumentti imetyksestä! Alkaa 21.30...

Aijai kun mahaa kiristää... Mutta tuskimpa kuitenkaan vielä tänään? :)

Lara 36+3 (23.09.)
 
Suunnittelin huomena lähteväni tapetti ostoksille. Ainut huono puoli on vaan se et en tiedä yhtään minkälaista tapettia laittais. Eteiseen on tulossa, valkolakattu paneli alaosaan ja kattoon (joo, tiedän, meillä joilla on kolme kakrua, kaks isohkoa koiraa ja kissoja, ei ehkä ihan eka valinta toi vaalea...) mut nyt pitäis kehitellä jotain eloa siihen yläosaan... Eikä mul ole laisinkaan mitään taiteellista näkemystä. Mä en vaan osaa ajatella miltä se näyttäis...
Lattiaan tulee tummanharmaa laatta.
Toivotaan että tänä vuona valmistuisi :whistle: Mies on joutunu yksikseen tekemään, mitä nyt muutaman kattopanelin verran jelppasin perjantaina.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Ja hurjasti onnea kaikille vauvan saaneille!!

Lapsettomuudesta ollut täällä puhetta. Mulla on kaveripiirissä ollut jonkin verran lapsettomuutta ja mullekin sanottiin päälle parikymppisenä että raskautuminen tulee olemaan vaikeaa PCO:n takia eikä vauvan hankintaa kannata lykätä liikaaa. No silloin ei vielä olllut miestä näköpiirissä enkä ottanut lääkärin kommenttia silloin kovin vakavasti. Mutta heti kun oikea mies löytyi ja vauvakuume alkoi nostamaan päätään, mulle iski pieni pelko että mitä jos vauvaa ei tulekaan. Heti häiden jälkeen jätettiin ehkäisy pois ja olin valmistautunut pitkän odotukseen ja jopa lapsettomuushoitoihin. Kävi kuitenkin niin ihanasti että raskauduin heti seuraavasta kierrosta. =) Ja kun alettiin haaveileen pikkukakkosesta oltiin varmoja ettei toista kertaa ole niin hyvä onni että tulisin heti raskaaksi, mutta niin vaan kävi. Silloinkin raskauduin heti ekasta yrityksestä. Ja tämä kolmas raskaus olikin sitten ns. iloinen vahinko. Meillä ei ihan vielä ollut tarkoitus "hankkia" kolmatta lasta, mutta luonto päätti toisin. Silti mulla on edelleen pieni pelko siitä että mitä jos en saakaan enää lasta tämän jälkeen. Tiedän sen olevan tosi naurettavaa mutta silti ajattelen niin. Meillä on kuitenkin haaveissa vielä kaksi lasta tämän jälkeen.

Omaan napaan ei mitään uutta...

marza ja onnianni rv 35+2
 
Täällähän alkaa olla jo jännät paikat shurilla ainakin :)

Ja Larallakin vaikka saishan se pieni tosiaan hetken vielä pysyä mahassa :)

Tsemppiä kuitenki molemmille...

Sadie Hyvä ettei käyny pahemmin....

ON: ei mitään uutta.... yskä pahenee, korvat on kipeet ym.... eli tää flunssa jatkuu vaan.. jatkuukohan synnytykseen asti : / Tiistaina on neuvola.. en kyllä siirrä sitä..
Maha on jotenki kummasti kipee, tosta navan läheltä ihan pinnasta..
Kauheesti väsyttäis mutta ei tee mieli mennä nukkumaan, kun tietää et se on yhtä yskimistä ja vessassa juoksemista taas :(

Hyväsetti 36+4
 
Lapsettomuudesta on ollut juttua. Me ehdittiin toivoa vauvaa reilut 1,5 vuotta, ja mun endometrioosin vuoksi mahdollisuudet luomuvauvaan oli lääkäreitten mukaan suhteellisen heikot. Voin siis todellakin sanoa tietäväni, miltä lapsettomuudesta kärsivistä tuntuu. Muiden vauvauutiset sattuu, tuntuu että se on itseltä pois vaikkei tietenkään ole. Kuukausi toisensa jälkeen pitkät itkut, kun menkat taas alkaa. Ihan kamalaa, ei sitä voi oikeastaan edes sanoin kuvailla riittävästi, tietää vasta kun itse sen kokee. No, meillä piti alkaa hoidot tämän vuoden tammikuussa, mulla oli jo varattu aika hoitojen suunnittelua varten, kun kuitenkin plussasin ihan luomusti :heart: Pitkään pelkäsin että raskaus menee kesken tai jotain muuta kamalaa tapahtuu, eikä siitä plussasta uskaltanut oikein heti edes hehkuttaa... Mutta onneksi kävi näin. Meillä on lähipiirissä lapsettomuudesta kärsineitä, kohdunulkoisen raskauden kokeneneita ja yksi läheinen joutui synnyttämään kuolleen vauvan rv22 (vakava munuaisvika). En siis todellakaan pidä tätä raskautta ja vauvaa itsestäänselvyytenä.

Liikunnasta ja muusta puuhastelusta - mä oon jaksanut liikkua nyt viimeisillä viikoilla paljon paremmin kuin koko kesänä :) Tänäänkin oltiin reilut 2 tuntia sienimetsässä kyykkimässä, ja sen lisäksi vielä normaalit lenkit koiran kanssa. Ruokaa oon tehny viimeisen viikon aikana varmaan enemmän kuin yleensä kuukaudessa :LOL: ja imuroin tällä viikolla kaks kertaa (normaalisti varmaan kerran kuussa...). Tietysti vihloo ja supistelee, mut jotenkin ne vaivat on jo niin normaaleja ja toivottuja tässä vaiheessa, ettei kyllä juurikaan hidasta tahtia, ainakaan vielä. Mä saan hurjasti energiaa ja iloa luonnossa liikkumisesta, ja jotenkin tää syksyn tulokin tuntuu nyt ihan erilaiselta, osaa nauttia paljon enemmän.

Vaikka tuossa viikolla jo mietin ties minkälaisia häätöpuuhia että synnytys alkais käynnistyä, niin jotenkin sekin fiilis on muuttunut. Sanoikos Seawind jotenkin niin, että vauvan on paras syntyä lähellä laskettua aikaa, niin on parhaat edellytykset voida hyvin jne. Mä en enää usko että voin millään tavalla vaikuttaa siihen millon synnytys käynnistyy, ja kun tässä ei enää monta viikkoa kuitenkaan ole jäljellä, niin yritän nyt nauttia näistä viimeisistä päivistä/viikoista niin paljon kuin vaan pystyn. Kuitenkin tulee ikävä tätä vauvamasua ja vauvan liikkeitä ja kaikkea :heart: Mulla on synnytyksen suhteenkin jotenkin paljon levollisempi mieli, en tiedä miks... Ainoa asia tällä hetkellä, mikä mieltä painaa, on imetys. Tuossa muutama päivä sitten lueskelin ja mietiskelin, ja meinas alkaa oikeesti ahistaa ja stressata ihan hulluna, kun tuntuu et se on jotain ihmeen salatiedettä koko homma, harvalla on alkanut/sujunut ihan tuosta vaan. Että tissi suuhun ja kaikki hyvin. Kaikenlaista pitäis tehdä valmistautuakseen että imetys lähtee sujumaan hyvin, ja sit taas on hirveesti mitä voi tehdä väärin et kaikki meneekin päin persettä... Ja se syyllistäminen, jos ei imetys sujukaan, jos maito ei nouse tai muuten vaan imetys ei kertakaikkiaan onnistu. :headwall: En oikein enää tiedä kannattaako etukäteen lueskella hirveesti esim. imetystukilistan nettisivuja tai muuten "opiskella", tuntuu et revin vaan entistä enemmän turhaa stressiä aiheesta.



Hei, kun täällä kerran on muitakin endometrioosista kärsiviä - ootteko jo miettiny/kysyny lääkäriltä ehkäisyä vauvan syntymän jälkeen? Siis jos ei oo tarkoitus ihan heti toista vauvaa "tehdä", ja kuitenkin tahtois ehkäistä senkin ettei endo taas pääse leviämään ja aiheuttamaan tuhoa.

Tällasia mietteitä mulla tänään, huomenna voi taas mielialat heitellä ihan toiseen ääripäähän :LOL: Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, jännityksellä odotan lisää vauvauutisia :heart:

Endotar & poitsu 37+6 :heart:
 
Endotar itse suosittelen, että varmistaa jo sairaalassa kätilöiden avulla sen, että imetysote on mahdollisimman hyvä. Meillä esikoinen imi innokkaasti ja maitoa tuli hyvin, mutta hänen imuotteensa oli niin "suppea", että se sai rinnanpääni rikki. Itkin sitä hormonihuuruissa muutaman päivän kunnes mies kävi ostamassa imetyskumit, joiden avulla imetys sattui paljon vähemmän ja rinnanpäät saivat rauhassa parantua. Joidenkin viikkojen jälkeen aloin imettämään ilman kumeja ja vaikka vauva vähän protestoi, niin hyväksyi lopulta muuttuneen tilanteen ;)

Itse päätin kun maitoa tuli, että imetän vaikka sisulla ensimäiset 4kk. Alku oli suoraa sanottuna kauheaa ja ajattelin, että kuinka kukaan voi nauttia imetyksestä. Lopulta imetyksestä tuli rutiinia, vauvan imuote parani ja aloin itsekin rentoutua ja nauttia läheisyydestä. Täysimetin 5kk ja osaimetin vuoden. En olisi ikinä uskonut siihen ensimmäisten viikkojen imetyspainajaisen keskellä.

Kannattaa siis vain sitkeästi yrittää, jos maitoa tulee, vaikka imetys vaikuttaisi vaikealta tai kivuliaalta. Itse olen sitä mieltä, että avuksi kannattaa ottaa esim. imetuskumit jos avuvan imuote on huono. Monet eivät kumeja suosittele, mutta itse en havainnut niiden käytön vaikuttaneen maidon määrään, laatuun tai vauvan hyvinvointiin :)

Lisäksi kannattaa käyttää tervettä järkeä vaikka se kaikkien alun hormonimyrskyjen keskellä onkin vaikeaa. Mieheni kävi imetyskumien lisäksi hankkimassa tuttipullon ja korviketta silloin kun tilanne imetyksen suhteen oli kaikkein vaikein. Hän laittoi korvikkeet pulloon, pullon vauvan suuhun ja käski minut nukkumaan. Yhden nukutun yön jälkeen imetyskin tuntui paljon helpommalta :D

Tiinuliini ja kovasti potkiva Vompatti 36+5
 
Viimeksi muokattu:
Endotar, mulla on kanssa nyt aika samat fiilikset tosta vauvan häädön yrittämisestä, että tulee kun tulee ja on valmis. Parempi olis tulla mahd. lähellä sitä laskettua ihan vauvan parasta ajatellen, vaikka monella on nää vikat viikot vaikeita ja mieli malttamaton niin koittakaa vaan odotella sinne maaliin asti ;)
Imetys on muakin mietityttänyt paljon ja mitä enempi lukee siitä sen vaikeammalta ja haasteellisemmalta se vaikuttaa. Olenkin nyt päättänyt että se menee miten menee, onnistuu tai ei en aio ottaa stressiä siitä, tai ainakin yritän olla stressaamatta : / Meille sanoi terkkari imetyskoulutuksessa ettei kannata stressata, jos ei onnistu ei se tarkoita että olisi yhtään sen huonompi kuin äiti jolla imetys onnistuu. Kyllä ne korvikevauvatkin kasvaa ihan normaaleiksi. Tuntuu että tuosta imetyksestä on viime vuosina tehty semmonen niiin iso juttu ja sillä pelotellaan turhaan uusia äitejä että jos ei onnistukaan ym :(

Liikunnasta, mä olen kyllä iloinen että olen voinut liikkua ihan loppuun asti kävelylenkein ja ilman suurempia ongelmia. Hulluksi olisin tullut jos neljän seinän sisällä olisin joutunut kökkimään sen takia ettei pysty liikkumaan. Sympatiat siis teille kenelle toi liikkuminen onkin ollut haasteellisempaa :hug:

Shuri, vaikuttaa siltä että lähtö alkaa teillä lähestyä, tsemppiä sinne siis :)

ON: Tänään käytiin ulkona syömässä ja ratsastuskisoissa katsomassa, oli oikein kivaa. Illalla vuokrattiin vielä leffa ja karkkia tuli sitten taas syötyä niin että alkoi oikein mahaa kiristämään :p
Nyt täytyy ottaa vähän iisimmin. Viime viikkoina ollaankin nautittu paljon käymällä ulkona syömässä useasti kun tietää ettei sitä pääse sitten pitkään aikaan oikein kaksistaan minnekään, niin ollaan otettu ilo irti näistä vikoista viikoista nautiskellen =)

Mirot 39+2 (justiinsa)
 
SHURI toivottavasti se lähtee nyt etenemään :) Jännää!

Lapsettomuudesta niin mulla veli ja sen vaimo ei oikein taida saada lapsia, joka on surullista. EN ole viittinyt kysellä siitä enempää, ku ei ne siitä koskaan puhu. Yhden kerran vaan sen vaimo sanoi, että ovat yrittäneet jo kauan ja alkanut tuntuu että ei taida tulla. Faija ois niin antamassa neuvoja, mutta uskon, että he kyllä itse miettii mitä tekee. Joko odottaa vielä jos tärppäis luomuna tai sitten tutkimuksiin tms.. Tuskin siinä tarvitaan muiden viisaita neuvoja kertomaan miten tulee toimia! Se on niin arka paikka ja heidän henk.koht.asia.
Ne on kyl TOSI innoissaan meidän vauvasta ja ovat ilmoittautuneetkin hoitamaan sitä ihan milloin vain. Ja kauheesti kyselee mun raskaudesta jne.
Toki omaa sydäntä riipaisee kun mä ajattelenkin mun broidia, miten PALJON se rakastaa lapsia ja haluis oman.. mutta mä en voi tehdä mitään asialle. Toivoa vaan että kaikki kääntyy parhain päin.

Imetystä mäkin olen alkanut miettii.. Oon aika hermoheikko asioiden kanssa, jos ei heti onnaa.. Mut pakko vaan harjotella sit, jos vaan maito nousee! Haluisin kuitenkin imettää ekat kk:t, mut kuitenkin välillä antaa pulloakin, jotta mies pääsee osalliseksi syöttöjä :) Mul on jo rintakumitkin valmiina! Mutta sit vasta luin, että niitä on eri kokoja, mut tos meidän prismassa oli vaan 24mm. Onkohan ne liian isot, ku mun nännit on aika pienet.. :confused:

Tää vauva möyrii taas aivan hulluna mahassa :D Ois siistii nähä se jalkaterä vatsanahan läpi :) Eikös se vois mahdollista olla kuitenki?! :p

Taas on kello vaikka mitä ja valveilla ollaan.. ei HUVITA ruveta nukkuu. Harmi ku mies menee aamul taas töihin ni sekää ei voi valvoa mun kans.. Vklt menee nii nopee :) Oli meil kyl mukava loppupäivä, käytiin kiinalaisessa syömässä ja leffassa, sit se lupas vielä jalkahieronnan :heart: Kyllä taas kelpas..

Mut tähän on hyvä lopettaa, hyvää yötä kaikki!

Lätäkkö ja sen poikanen 37+1
 
Supisteluun/ mahakipuun heräsin... Tulipa syötyä yöpalaa :whistle:
Katsellaan...
Eihän siitä yöstä tullu mitään :kieh: Melkeimpä kun Shurin edellinen yö.. Supistuksia 4-10min välein vain loppuakseen... Oisko vauva porautunu kiinni lantioon, kun tunsin hirveetä painetta ja nyt menetin viimisenkin taitoni pissiä... :LOL: Tänään maistuu kyllä sitten päiväunet se on varma!! :D

Lara 36+4 (23.09.)
 
Harmittaa kun en ole päässyt lukemaan tekstejä pitkään aikaan, mutta paljosti onnea kaikille synnyttäjille, ihanaa!!! <3

Onneks on muitakin huonosti öitään "nukkuvia", en viitsi edes laskea kuinka monta tyynyä on käytössä pitämässä kroppaa edes jotenkin kuosissa.

Esikoista kun tässä odottelen, niin kysyisin mitä vaatteita/tarvikkeita olette vauvalle hankkinut? En tiedä onko tästä ollut puhetta jo aiemmin? Lähinnä mietin kun syksy/talvi tekee tuloaan. Olen saanut paljon vaatteita lainaksi/omaksi ystävältä, mutta kyseinen vauva on syntynyt eri aikaa vuodesta.. Eilen opettelin vaunujen kokoamista, aloin innostuun kun vihdoinkin tajusin kuin ne toimii :D

Turvottaja, onneks ei enää niin pahasti!! :D 35+4
 

Yhteistyössä