Syyskuun tulokkaat 2010 **** Kesäkuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Kiitokset myötäelämisestä kaikille :flower:

Edelleen sairaalassa ollaan. Tänään piti olla ultra, mutta lääkärit ovat olleet kuulemma koko päivän ja illan niiiiin kiireisiä, että eivät ole kerinneet. Ärsyttää ihan suunnattomasti, kun suppareita on kuitenkin jatkuvasti. Nyt olen saannut jo ruuan hakea itse tuolta käytävältä, mutta liikkuessa aina supistaa. Iltaisin myös levossa. Huomenna menen vaikka itse alas polille ja vaadin jo uutta tutkimusta. Ihan kamalaahan täällä on, kun lapsia niin kova ikävä ja huoli vauvasta, mutta ei ole vaihtoehtoja nyt muita. Ei pidä antaa tunteille ja huolille valtaa, kun se vaan lisää suppareita. Toivotavasti huomiessa ultrassa paikat olisivat pysyneet entisellään.
-Poni 26+6
 
Poni ei kuulosta kivalle... Varmasti huoli on kova, ja lapsia ikävä... Koita jaksaa siellä.. Ja toivottavasti huomenna pääset ultraan, että jotain selviäis... :hug:

Mun pitää käydä vessassa pari kertaa yön aikana.. Mutta onneks närästyslääkkeet tehoaa, että saan nukuttua muuten. Välillä on kyllä vaikea löytää hyvää asentoa..

Hyväsetti ja Pötkylä 25+5
 
Ikävä tilanne ponilla, mutta pidetään huomiselle peukkuja!

Mun täytyy käydä vessassa yön aikana 1-3 kertaan. Päivällä vessatahti on myös kova. Viime yö oli ehkä kolmas koko raskauden aikana, etten herännyt yöllä vessaan. Minä herään myös monesti yöllä niin kovaan vessahätään, että ihan koskee kovastikkin.

Nyt on pää niin tyhjä ettei irtoa enempää tekstiä, hyviä vointeja kaikille!

felessa ja kääpiö 27+3
 
Ponille voimia täältäkin. Mä "hajoaisin" varmaan ihan kokonaan jos sairaalan joutuisin. Hirvitää jo nyt, että kaunko siellä joutuu syyskuussa olemaan. Haluan niin nopeasti sieltä vaan pois kun se on mahdollista.

Alkuraskaudessa munkin piti yöllä käydä vessassa 1-2 kertaa, mutta nyt saa oikeastaan nukkua koko yön ilman vessaravailuja.:) Yöllä saatan herätä ehkä oloon, että pitäis käydä, mutta sitten vaan käännän kylkeä ja nukun kuitenkin aamuun asti.

Onko kenelläkään oireita selkärangassa? Mulla on jo pidempään jatkunut selkärangan nikamien naksuminen kävellessä, lähinnä ihan alaselän nikamat paukahtelevat kävellessä. Kipua se ei tuota, lähinnä vain on erittäin epämukavaa. Jotenkinhan se liittyy nivelten/kudosten löystymiseen...

Pitäis varmaan ottaa itseään niskasta kiinni, että sais nuo kelan paperit laitettua tällä tai viimeistään ensi viikolla postiin.



 
ponille voimia :hug:

ennie. juu täällä kans sama alaselän poksuminen..mä olin ekaa kertaa ilman noita tukialushousuja ja voi mikä lonksuminen ja pauke..tuli ihan noi ähtärineläinpuiston porot mieleen..tänä aamuna kyllä nopsaan puin noi tukihousut normaalien alushousujen päälle..

ja noin raskausdementia iski jälleen..mitäköhän mun piti kirjottaa....

nirzu 28+6
 
Tänne on taas tullut niin paljon tekstiä, että meni aikaa selaillessa :)
Minulla alkoi kesäloma, ja ihan tarpeeseen tuntuu tulevan jo nyt, niin mukavaa on ollut rauhakseen päiviä kulutella. Vointi on pysynyt hyvänä, eikä oikeastaan muu, kuin armoton moukarointi ja potkiminen masussa paljon paina :D Sokerirasituksestakin selvisin tosi hienoin tuloksin, joten saa vielä jäätelöäkin syödä ihan mielensä mukaan!

Ponille tsemppiä, ja kaikille muillekin tietenkin. Toivotaan että olot pysyvät pinossa hyvinä, ja vauvat masussa vielä toistaiseksi!

Yöllisistä vessareissuista oli ollut puhetta. Minulla ei nyt ole ollut tarvetta käydä välttämättä ollenkaan vessassa, mutta jos herään, niin sitten täytyy käydä. Aika monta yötä kuitenkin viikossa sujuu vielä ilman vessareissua. Alkuraskaudesta pissahätä herätti kyllä huomattavasti useammin yölläkin!

Maha kasvaa meikäläisellä mukavaa tahtia, ensi viikolla pääsee neuvolaan ja ensimmäistä kertaa lääkärille, tosi kiva kuulla, missä kuosissa paikat on. Vauva viihtyy kovasti pää alaspäin, vain silloin tällöin kääntyy poikittain, tai kokonaan ympäri. Nyt on ollut selkeästi huomattavissa myös vauvan päivärytmi, on aina jumppatunnit samaan aikaan :)

Minä odottelen malttamattomana kelan päätöksiä. Kohta kuukausi mennyt, eikä vieläkään mitään. Kelan sivuilla on jo viimeiset kolme viikkoa lukenut käsiteltävänä. Kai vauvakin ehtii syntyä, ennen kuin pakkausta saan :D

Jaahas, kai se on lähdettävä ulkohommiin, kun kerrankin on aikaa, ja kelikin suosii!

Katrin ja Mini 27+4

 
Jipii, pääsen huomenna kotiin. Pakkolepo toki jatkuu, mutta silti. Ultrassa tilanne kohdunsuulla parempi. Vauvalla kaikki oikein hyvin. Oli pyörähtänyt rt:n. Painoa oli jo vähän yli kilon verran.
-Poni 27+0 poks
 
Poni06, hienoa että pääset kotiin ja tilanne parempi! :hug:

Minusta tuli aamulla täti kolmannen kerran, veljen vaimo synnytti tytön mitoin 4590g ja 53cm. :heart: Hieno päivä siis!:D

Sokerirasitus edessä maanantaina, tiistaina sitten lääkärineuvola, niitä odotellessa.:)

Lahopää & Tuhto
 
Pikaisesti kommentoin, että kävin hakemassa tänään äitiyspakkauksen ja pidin siitä todella paljon :heart: Mukavia, käyttökelpoisia vaatteita, villahaalari ihan huippu ja ihana makuupussi. Meillä koko perhe penkoi laatikkoa koirasta alkaen ja esikoinen yritti laittaa vaatteita päälleen. Oli siis hyvä päätös ottaa pakkaus!

Te joilla on lapsia jo ennestään. Ostin eilen kirjan Onni-pojasta tulee isoveli ja olemme lukeneet sitä nyt varmasti ainakin 15 kertaa. Tosi suloinen kirja isoveljeksi muuttuvasta Onnista ja hänen ajatuksistaan. Tekstiä on aika paljon, mutta meidän 1,8kk jaksaa hievahtamatta kuunnella koko tarinan. Jospa se hieman valmistaisi vauvan syntymään.

Onnea tuoreelle tädille Lahopää-Liisa :flower:

Kiva Poni, että pääset kotiin. Muista levätä!

Tiinuliini ja Vompatti 26+0
 
Onnea Lahopää-Liisalle veljenpojasta! :heart:

Me käytiin tänään 4D:ssä yksityisellä tutkimassa tarkkaan pikkuisen rakennetta. Katsottiin myös istukan toimintaa, joka oli itselleni se tärkein syy käyntiin, kaksosilla kun alkoi näillä viikoilla jo istukan toiminnassa olla häiriöitä. Tällä kertaa pienellä kaikki on hyvin, kaikki rakenteet kunnossa ja istukka toimii mainiosti. Painoarvio 960 g vastasi viikkoja 26+3. Kolmiulotteisia kuvia ei saatu, koska pikkuinen jatkoi häveliäällä linjalla ja piti käsivartta naaman edessä koko tutkimuksen ajan. Minä nousin välillä jaloittelemaan ja join makeaa mehuakin lopuksi, mutta käsivartta ei pieni suostunut naaman edestä ottamaan. Tämä ei meitä haitannut, tärkeimmät asiat saatiin selvyyteen. :heart:


Epeti 26+1
 
Heip!

Mukavia uutisia Ponilta. Varmasti ihanaa päästä kotiin ja nähdä lapset. Muista vaan lepäillä tarpeeksi ja laitat miehen passaan sua. :D

Mekin päätettiin että otetaan äitiyspakkaus rahan sijasta, ja paperit lähtee huomenna postiin. Vaikka vaatetta onkin jonkin verran kertynyt, päätin kuitenkin että pakkaus tulee tarpeeseen. Meillä on kuitenkin paljon vaatteita, joissa joku sosetahra, mikä ei ole pesussa lähtenyt pois ja nyt saan semmoiset vaatteet heittää menemään. :D


marza ja onnianni rv 24+4
 
Heti piti tilata meillekin Onni-pojasta tulee isoveli -kirja! Tuo esikoinen kun on Onni nimeltään ja pian isoveli <3 Saas nähdä miten jaksaa kirjaan keskittyä.... Tuli tilattua pari muutakin lastenkirjaa, alennuksia oli taas bookplussalla. Lastenkirjat ovat iso heikkous... :whistle:

Ilmassa on ollut korvissa asti polttavaa närästystä ja oksentanutkin olen. Toivotaan että tänään on parempi päivä.... Magnesiumia pitää ottaa joka ilta kun jalkoja vetelee niin ilkeästi. Rautaa menee myös. Ja vessassa pitää rampata 2-3 krt yössä.

Vatsa on aivan samanlainen kuin esikoista odottaessakin: kova ja pinkeä. Ei tule minulle näköjään sellaista "perinteistä" rantapallomahaa.... Ihmeissäni olen muiden vatsoja katsellut kun ovat aivan eri maata kuin oma. Mutta tällä kertaa tätä osasi jo odottaa :)

1.heinäkuuta olisi lääkärineuvola. Jännitän kohdunsuun tilannetta, vaikka ei ole edes erityisesti siihen syytä.... Toki on ollut kolotuksia ja satunnaisia supistuksiakin, mutta ei mitään erikoista.

JOku pohti vauvan tunkemista kohdunkaulaan. Meillä esikoinen teki sitä niin antaumuksella, että olin jo varma, että sieltä kohta kättä tai jalkaa pilkottaa... ;) Samaan malliin jatkaa tämä masuasukki. Kohdunkaulaan moinen teutarointi ei ainakaan esikoisen kohdalla vaikuttanut millään tavalla. Oli vielä lapsiveden mentyäkin synnärillä ihan täydessä mitassa ja pehmenemätön. Mutta todella erikoisen tuntuistahan se kieltämättä on!

Papupata ja Pikkis (alias "Anni" -> kaverini on varma, että tyttöä odotan ;D )
 
Ponilla hyviä uutisia, kiva kuulla :)

Mä olen alkanut miettiä, että onkohan mulla raskaushepatoosi. Onko kenelläkään ollut?? Eilen eka kerran kiinnitin huomiota, että jalkapohjat kutisee aika lailla ja kutinaa esiintyy oikeestaan melkein koko kropassa. Päänahassa ja kasvoissakin.

äitiyspakkauksesta tykkäsin minäkin. Villahaalari oli kiva, mutta tuo koko on kyllä isompi kuin 70cm. Muutenkin ne vaatteet on mielestäni aika reiluja. Tosi kiva pakkaus =)

mp ja kirppunen 27+6
 
Aurinkoista aamua kaikille! :flower:

lukasin,että monilla olot vaihtelee,niin minullakin.
mulla vain huolta vanhemmista lapsista.. yhdellä lapsella masennuksen tapaista oiretta,johon nyt lääkitystä..(koulukiusausta takana)ja tämä lääke vaikuttaa nyt niin,että lapsi on hyperaktiivinen,hilluu ja sitten itkee ja on väsynyt.ei taida olla sopiva lääke :(
vanhimmainen ei meinaa totella lainkaan..(16v) tulee ja menee miten huvittaa,ei käy meillä.mutta mikä neuvoksi mulle?ja,sitten 9v muksulla epäillään ad/hd:ta. itse olen epäillyt tätä jo kun hän oli 3v. mutta kaikenlaista mietittävää ja pohdittavaa on...ja väsyttää,itkettää,ei huvita mikään..
mutta aurinko armas piristää hieman :)
huomenna taas sairaalalle kohdunkaulaa tarkastelemaan..viime viikonloppuna supisteli,vaikka olin petissä ja nukuinkin melkein koko vkonlopun.ja on ollut sellaisia "outoja"tuntemuksia alamassulla,kuin supistaisi,mutta vain häpyluusta napaan saakka,ei siis koko massulla..?!ja sellaista paineen tunnetta alapäässä.. toivon vain,ettei ole kohdunkaula lyhentynyt,enempää ainakaan kuin viime kerralla.
noh,sen näkee sitten huomenna.
vilskettä typy on kyllä pitänyt,onneksi,vaikka itsellä onkin ollut matalalentoa :/
=)

nyt suihkun kautta pihalle istumaan,nauttimaan auringosta,ainakin hetkeksi.

mie ja typy 29+3 :heart:

 
Hei vaan kaikille!!Täällä poksuu viikko 26 tänään,JEEEE!!Tänään taas nostan insuliiniannostusta kahdella yksiköllä kymmenestä kahteentoista!!Muuten täällä voidaan suhteellisen hyvin!!Poika potkii minkä kerkee ja varsinkin alaspäin...Välillä tuntuu niin kuin jalka tai käsi olisi jossain...!!Onko muilla ollut tällaisia tuntemuksia??Liitoskipuja on taas ollut enemmän ja me tekee pirun kipeetä varsinkin kävelessä!!Eilisestä on vatsakin ollut aika ajoin vähän kireä...Onko tää nyt sitten supistuksia vaiko sitä että on paljon ilmaa vatsassa??Onneks on tänään neuvolalääkäri niin selviää tämänkin asia!!Oikein mukavaa päivää kaikille masunkasvattajille!!Nyt pitää mennä mittaa verensokerit ja syödä aamupalaa!!

miita1969 & Walter 26 POKSIS B)
 
Täällä pötkötellään omassa sängyssä. Ihanaa oli nukkua lasten tuhistessa viekussa. Esikoinen oli kiinni kuin takiainen minussa koko eilisen päivän. Ei edes ulos lähtenyt. Me vaan halittiin koko päivä. Olo on pysynyt melko samana kuin sairaalassakin. Liikkuessa suppaileen, mutta levossa ihan ok olo. Liikkua saan vähän ja hiljaa, mutta sen jälkeen aina kaksi tuntia vaakatasossa makuuta, jotta saadaan kaikki paine pois kohdunsuulta. Mitään ei saa nostaa. Ensi viikolla jo polilla kontrollikäynti. Viikolle 32 mennään näillä ohjeilla. Sen jälkeen rajoituksia voidaan purkaa.

Hyviä vointeja kaikille ja levätkää riittävästi!
-Poni 27+2
 
Heppuli3:Mulla on kolmas raskaus ja mulla todettiin ulompi kohdunsuu sormelle raolla!!Kohdunkaulaa on jäljellä se 3 cm mikä on ollut alusta astikin ollut!!Sisäsuu on visusti kiinni,joten kyllä se on normaalia kolmannen raskauden kohdalla!!Mulla on onneks tänään neuvolalääkäri joten selviää tuo kohdunkaulan tilanne!!Toivottavasti ei ole tapahtunut mitään!!

miita1969 & Walter 26+0
 
Huomenta pinoon :wave: Pitkästä aikaa kirjoittelen... Olen yrittänyt välttää istumista, ja maanantaina tuli mun veli kylään, joten ei tässä ole paljoa ollut aikaa.

Mut eilen oli ultra, ja kohdunsuu ok, eli ei ole nyt kolmeen viikkoon lyhentynyt eikä lisää pehmennyt tai mitään, vaikka päivittäin supistelee =) Sain luvan lisätä liikuntaa voinnin mukaan, eli kunhan ei hirveänä ala suppailla niin ei ole mitään hätää. Kahdesti mulla on nyt ihan levossakin kyllä alkanut supistella 1-2 min väleillä. Sitä on kestänyt n. puoli tuntia, ja sit on loppunut. Kuulemma voin parikin tuntia kotona odotella, ennen kuin tarvitsee synnärille lähteä... Ja eka pitää itse kokeilla panadolilla saada supparit loppumaan.

Saatiin ultrassa myös tietää, että Onni-Ilonalla on kaikki hyvin. Hieman on keskivertoa pienempi tytteli meille tulossa, vastasi siis viikkoja 27+4 kun oli menossa 28+3. Ennustettu syntymäpaino ois kuitenkin n. 3400 g, eli ihan kelpo kokoinen =) Isompi vauva olis kuin minä tai isänsä syntyessään.

Meripihka, et kyllä ole ainut, joka joutuu vessassa ravaamaan. Minäkin käyn kans öisin yleensä kolmesti, ja päivisin 1-3h välein. Se on muuten ihan tuskaa, kun on rakko täynnä ja supistaa!

Poni06, kiva kun pääsit kotiin! Eikä onneksi ole pitkä aika tuonne viikolle 32. Tsemppiä vain lepäilyyn =)

Visitor nro 39, voimia sinullekin :hug: varmasti huoli on kova. Minun pikkusiskoni koulukiusaaminen loppui vasta kun hän vaihtoi koulua. Sitä kannattaa oikeasti harkita! Onneksi siskoni sai uudessa koulussa pian uusia ystäviä. Vanhassakin hänellä sentään oli ystäviä, vaikka oli niitä kiusaajiakin. Vanhat ystävät eivät myöskään kadonneet, vaikka sisko koulua vaihtoikin. Toivottavasti teilläkin ongelmiin löytyy ratkaisu!

Eilen tunsin itseni varmaankin kauniimmaksi kuin koskaan ennen. Olin jotain puhumassa, kun mies vain katsoi minua. Hän sanoi sitten, että olen niin kaunis, että tuli ihan tippa linssiin, ja että hän on onnellinen, että hänellä on juuri minut eikä ketään toista :heart: Tuntui kyllä todella ihanalta, vaikka aluksi meninkin ihan hämilleni, enkä osannut ottaa kohteliaisuutta vastaan.

Ihanaa ja aurinkoista kesäpäivää kaikille!

Shuri ja Onni-Ilona 28+4
 
Papupata Jos sulla on vielä närästystä, pyydä neuvolasta reseptilääkkeet. Mulla oli kans korvissa asti tuntuvaa närästystä. Nyt kaks viikkoa käyttäny kunnon lääkkeitä eikä oo närästäny yhtään enkä oo oksentanukaan kahteen viikkoon.

Neuvolassa on käyty, ja sokerirasitus ois eessä parin viikon päästä.
Hb oli noussu vaikka en oo rautaa syöny :eek:
Painoa oli tullu kaks kiloa edellisestä käynnistä mutta ei se haittaa.. =)

sf-mitta 28 cm :eek:

Hyväsetti ja Pötkylä 26+1
 
Visitor voimia kovin :hug: 16-vuotiaalle voisi yrittä jo selittää, että hänen temppunsa vaikuttavat sinuun ja sitä kautta nuoren tulevaan sisarukseen. Joskus tunteisiin vetoaminen tuottaa tuon ikäisen kanssa tulosta, samoin omista teoista vastuuttaminen positiivisin keinoin. Näin ainakin itse pyrin oppilaiden kanssa toimimaan, mutta toki äidin ja opettajan rooli ja asema ovat aivan erilaiset.

Shuri, minun esikoiseni oli syntyessään 3395g ja tuntui oikein sopivan kokoiselta. On ollut siitä lähtien hoikka ja pitkä tyttö :heart: Nyt sf-mitta noudattelee aivan esikoisen aikaisia tuloksia, joten odottelen suurin piirtein saman kokoista lasta syntyväksi syyskuussa :D

Neuvolalääkärillä käyty ja kaikki oli kunnossa. Painoa vain oli tullut noin 3kg viime käyntiin, eli yli 700g viikossa :ashamed: Olen kyllä syönytkin kuin hevonen, koko ajan on nälkä. Kohdunsuun tilanne oli hyvä ja vauva on laskeutunut raivotarjontaan. Sf-mitta oli 24.

Minulla on nyt kausi jolloin itku on herkässä. Luin juuri Anna-lehteä, jonka äitini toi lainaan ja piti hieman itkeä kun luin siitä, että joillain lapsilla ei ole päivähoidosta ollenkaan lomaa. Lapset siis ovat hoidossa ympäri vuoden vaikka vanhemmat lomailevatkin. En voi käsittää :eek: Kuulemma jotkut perheet pitävät lapsen koko kesän hoidossa myös silloin kun äiti tai isä on kotona vauvan kanssa :( Surettaa pienten puolesta, onhan päivähoito lapselle "työtä".

Shuri ihana kohteliasisuus mieheltäsi :heart: Tuollaiset hetket kantavat todella pitkälle silloin kun suhde kiristyy jonkun asian vuoksi. Kun esikoinen syntyi ja elämä oli aluksi hormonaalista kaaosta, niin palasin usein ajatuksissani saman kaltaisiin hetkiin. Silloin oli helpompi muistaa miksi niin ärsyttävältä tuntuvan miehen kanssa oli päätynyt yhteen :kieh:

Tiinuliini ja Vompatti 26+2
 

Yhteistyössä