***SYYSMASSUKAT 2008 maaliskuussa***

Kiitos Sisu vastauksesta ja oikein paljon onnea uusista kärryistä! Kohta pääsee testailee... Jee! :D :p

Unista tuli mieleen että viime yönä oltiin ulkomailla miehen kanssa ja etsittiin motellia, lopulta päädyttiin Robin Hood nimisen baarin yläkerrassa sijaitsevaan hotskuun jossa yö maksoi 20e. Mä olen muuten ollut etsimässä näitä motelleja viime aikoina enemmänkin? Mitäköhän tarkoittaa? Yleensä ovat lian hienoja tai kalliita yms.
 
Huomenta!

Täällä myös tupakoinnin lopettanut. Toisinaan kyllä pyörii mielessä, mutta ei kyllä mitään heikkoja hetkiä tai läheltä piti -tilanteita ole ollut. Kun ei se ole edes vaihtoehto.

Alkoholia ei paljoa ole tehnyt mieli. Joskus kun mies on lähtenyt ystävänsä luo, niin on ottanut päähän kun ei voi lähteä mukaan juomaan. Ja meinasin mä vahingossa napata sen kädestä tölkin ja maistaa, kun oli uutta siiderimakua. Mutta tajusin sitten taas, että missä mennään :) Toisinaan kaipailen myös ruoan kanssa viiniä. Mä kun myös päätin ottaa nolla linjan. Kesäksi täytyy tutustua alkoholittomiin viineihin. Siidereistä olen tykännyt koppabergin karpalosta.

Mitä muuta olikaan juteltu. mä ehdin unohtamaan aina puolet (tai yli). Ainakin tutuista odottajista. Mulla on yksi tuttu jolla LA on elokuussa, yksi kaveri jolla elokuun lopulla ja kaksi sukulaista jolla kuukauden sisällä musta :D Mulle toi on paljon, kun aikaisemmin tasan tuo yksi kaveri on lisääntynyt.
 
Alkoholissa olen minäkin ottanut nollalinja, melkein. Kun olemme olleet syömässä olen yleensä juonut alkoholittoman oluen tai kaksi. Viimeksi maistoin mieheltäni muutaman hörpyn intialaista olutta, jota en ollut koskaan juonut. Muutama suullinen oli mukava maistaa, mutta sitten tuli automaattinen stoppi. Ei edes tehnyt mieli enempää. Kuiva kuohuviini on aina ollut lempijuomaani, joten sitä hiukan välillä kaipaan. Juopottelua tai baareja en yhtään.

Tupakoinnin kannalta on ollut helppoa se, että lopetin satunnaisen baaripolttamisen jo yli vuosi sitten. Mies kyllä polttaa lähes askin päivässä, enkä oikein raskauden aikana meinaa kestää sitä hajua mikä tulee kun hän on käynyt tupakalla. Hän on luvannut lopettaa ennen vauvan syntymää ja aina välillä muistuttelen siitä, ettei niitä kuukausia nyt ihan hirveästi enää ole =) Toivottavasti saa lopetettua, en haluaisi lapsen näkevän vanhempien polttavan.

Sisu, huippu-uni, nauroin kippurassa. Mulla ei ole vielä synnytysunet alkaneet.

Hauskaa päivän jatkoa massukat. Pikaista paranemista muille flunssasta kärsiville ja onnea kaikille joilla ultra on tänään.
 
Heip kaikille!

En olekaan todella pitkästä aikaan mitään kirjoitellut, mutta teidän kirjoituksia olen seurannut päivittäin. Nyt tapahtui sellainen asia jonka haluan teidänkin kanssa jakaa.

Olimme viime perjantaina np-ultrassa ja kaikki oli aivan loistavasti, siellä se pikkuinen helmi heilutteli käsiään ja jalkojaan ja niskaturvotuskin oli normaalirajan alapuolella. Illalla sanoinkin miehelleni, että nyt uskon, että siellä masussa ihan oikeasti joku asustelee ja nyt pystyn olemaan rauhallisin mielin.

Pe-la yönä heräsin sohvalta kylpytakki veressä. Menin vessaan ja verta lorahti oikein kunnolla pyttyyn ja perässä tuli vielä nyrkin kokoinen hyytymä. Siinä pääsi iso huuto ja itku. Olin ihan varma, että nyt tuli keskenmeno. En nukkunut koko yönä itkin vain ja ajattelin, että miten enää näillä viikoilla voi näin käydä. (Viikkoja silloin np-ultran mukaan 13+6) Soitin aamulla sairaalaan ja kerroin tilanteen. Sieltä sanottiin, että valitettavasti keskenmenot eivät ole viikonlopun asioita, että palataan asiaan maanantaina. Minähän meinasin seota ja halusin ehdottomasti vielä varmistaa, että oliko se keskenmeno, koska edellisenä päivänä kaikki oli vielä hyvin. Lähdimme terveyskeskukseen, josta sain lähetteen tuohon samaiseen sairaalaan. Käyttäytyivät edelleen todella ikävästi siellä, mutta mikä tärkeintä ultralla nähtiin vauva ja sydämenlyönnit. Tunne oli aivan uskomaton, koska olin jo ehtinyt ajattelemaan, että tämä oli sitten tässä.

Vuoto on jatkunut siitä asti, mutta todella vähäisenä. Vuodon syytä ei saatu selville ja pientä huolta tässä kannan edelleen.

Suhveli taisi kysellä verisestä vuodosta, joten tässä minun kokemukseni ja ilmeisesti voi olla "normaalia" näillä viikoilla.


Joku kysyi liikkeiden tuntemisesta. Minä ainakin kuvittelen tuntevani jotain liikettä muutaman kerran päivässä. Kävin eilen neuvolassa ja neuvolatäti sanoi, että se on ihan mahdollista, koska tämä on jo kolmas raskauteni.

Joku kyseli myös vatsan tuntemuksista ja nippailuista. Minä en ole tuntenut yhtään mitään. Olen vain ajatellut, että ehkä paikat ovat jo näin kolmannessa raskaudessa niin venyneet etteivät kohdun venymistä enää tunne:)

Anteeksi näin pitkät sepustukset, nyt jätän muillekin vielä tilaa.

Hyvää viikonloppua kaikille!

(rv menkkojen mukaan 14+2 ja ultran mukaan 14+6)
 
Neuvolassa on käyty ja kaikki oli ok. :) Pikkuisen sydänäänetki löyty heti ja oli todella vahvat.
Eilen mainitsin siitä nla-tädistä niin tänään oli opiskelija joka teki kaikki tutkimukset ja oma täti oli pois huoneesta.Tuli vasta lopuksi antaan uuden ajan ja kysyyn menikö kaikki hyvin...
 
Heippa!
Taas saa lukea hyviä uutisia neuvola ym. käynneistä!onnea teille niistä!
Kauhea tilanne sulla syysmami, onneksi kaikki oli kunnossa!! =)

Tupakoinnista ja alkoholista täällä kysellään, mä ite poltin n. 7 vuotta ja lopetin kuin seinään viime elokuussa, sen jälkeen mieli ei oo tehnyt yhtään ja nyt ällöttää jo tupakan hajukin ja tupakoivat ihmiset, ihmettelin kyllä että pääsin siitä eroon tuosta noin vain, mutta mulla on niin paljon itsekuria, et se kai sit auttoi..mieskin lupasi sitten syksyllä lopettaa :p
Ennen raskautta me oltiin kyllä aika kovia bilettämään, mutta nyt ei oo tehnyt yhtään mieli, helpottaa vaan kun ei tarvi potea krapulaa, koska mulla ne oli aina ihan hirveitä..ja musta on vaan hauska nähdä humalaisia, kun ite ei tarvii potea mitään morkkiksia..mut kai mäkin sit kesällä ainakin maistelen niitä alkoholittomia sidukoita, jos ne kerran on hyviä ;)

Hyvät viikonloput kaikille!

jkoo ja pikku-vesseli 12+6 (ultran mukaan 13+3)
 
Ihanaa... juustokeittoa ja jälkkäriks mämmiä ja vanilja kastiketta :p NAMI

Tupakoinnista... En polta, enkä ole polttanu sitte vuoden -04. Mutta sillon lopetin ku selvis että olen raskaana joka päätty sitte km. Mutta ihan hyvin pystyin oleen ilman jatkossaki, toki joskus on tullu baari iltana vetästyä savut tai parit. Puoliska lopetti sitte vuosi mun jälkeen ja on kans edelleen polttamatta :D Olen ylpeä meistä!!
Juomisen kanssa onki sitte vähän hauskempi homma. Aina ennen raskautta n. kerran kuussa oli "pakko" päästä johonki, tai tuli kauhee tarve lähtee ryypiskeleen. Mut nyt taas kun on raskaana, niin ei vois vähempää kiinnostaa. Ajatuski oluesta saa voimaan pahoin. Onki sitte kiva kanniskella sitä töissä asiakkaille. Vamaan sitte kesällä tulee taas juotua holitonta olutta, jos maistuu. Olis kyllä kiva päästä vähän yökerhoon "panehan jalalla koriaks"

Syysmami Ei saa tuollalailla säikytellä... Kauhee kokemus. Nyt rupesin sitte pelkäämään TAAS! Onneksi on kaikki kunnossa!!!

Unia on sitte kans nähty mitä kummallisimpia. Yks yö oon työpaikan kellarissa paininu zombien kanssa ja pomo vaan karju että missä sitä on viivytty!! Ja samana yönä sitte oliki mieltä vähän virkistävämpiä unia, mulla oli nimittäin "rakastaja" Ja me oltiin Veskun kans erottu, asuin sellasessa rivitalo kolmiossa jossa oli vessa ns makuuhuoneen paikalla ja siellä ei saanu verhoa kiinni kunnolla. Tietenki oli joku naapuri aina ikkunan takana.
Tammikuussa rupesin epäileen että olisin raskaana koska näin niin paljon seksiunia :p

Yöunia vaan valitettavasti häirittee se pissalla hyppääminen, meillä kun ei vintissä ole vessaa niin saa ravata alakerrassa. Onneks enää ku kerran yössä. Sitäki asiaa vaan pahentaa se että sen jälkeen yleensä valvottaa. AAAAiiii puuuutuuu jalka |O

Nyt pitää mennä TAAs päikkäreille

R iikka 12+5?
 
Herran isä syysmami mitä hetkiä oot joutunu kokee. Puuh, onneksi kaikki oli hyvin loppujen lopuksi, sitä voi vaan kuvitella miten sitä pelästyy tollasessa. :hug:

(.) Käytiin aamulla ultrassa tosiaan ja siellä kaveri oli kädet nyrkissä ja naaman edessä (ihan niinku isosisko aikoinaan). Turvotusta sai hakemalla hakea ja laitto lopulta siihen että 1 milli :) Nenäluu näkyi myös selvästi ja siitäkin lääkäri sanoi että viittaa siihen että kaikki ok. Ja itku siinä meinasi taas tulla kun tajusi että hei siellä se pieni on ja kasvaa. LA meillä muttui 4 päivää aikasemmaksi eli aamulla herätessäni viikkoja oli 12+6 ja nyt niitä onkin jo 13+3 :LOL: meitin lasketun ajan voi siis muuttaa listalla 16.9 kohtaan nyt siis 20.9 paikalla.

Täällä puhuttiin tupakoinnista ja alkoholinkäytöstä ennen ja nyt. Juu ite en ole koskaan polttanut ni siitä ei ole tarvinnut myöskään luopua.. Alkoholinkäyttö on ollut vaihtelevaa, mutta lähinnä illan istumista kaveriporukalla viinin ja hyvän ruuan kera. Nyt viini on jäänyt pois, mutta illan istumiset on hauskoja näinkin. Nautin seurasta vaikka se illan mittaan meneekin pieneen hiprakkaan ja ite sitä pysyy samassa tilassa. :LOL:

Juu ja onnittelut [/b]Sisu rattaiden saapumisen johdosta, melkoisella nopeudella ne tuli joo.

Nyyttimyy ja murmeli 13+3
 
Ultrassa olin ja pikkunen siellä liikkui. <3
Oli ihanaa kun ne jalat potkivat.

Mutta tuli huonoja uutisiakin.
3mm niskaturvotusta ja tiistaina istukkanäytteeseen.
Pelottaa kamalasti, vaikka tuo ei olekkaan kun juuri se 3mm,
eli suosittelivat sitä tutkimusta.

icefairy & pikku sirpukka 12+1
 
snodgrass
Tsemppiä icefairy, toivotaan et kaikki on kuitenkin hyvin!!

Paljon oli hyviä uutisia, ja myös yksi jännityskertomus =) joka sekin onneksi päättyi hyvin. Onnea kaikille!

Tässä vaan nopeasti kirjoittelen, olen lähdössä viikonlopuksi teinien kanssa leirille.. ihanaa. No ei vais, tosi mukava ryhmä joten varmaan ihan hyvin menee. Tänään on vaan ollut aivan tappopäänsärky, ei kivaa. :(
Eilen illalla unta odottaessani tunsin hentoa perhosen liitoa, joka kulki aivan vatsani poikki puolelta toiselle. Ei kulje kuplat sillä viisiin! :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille!
Snodgrass ja neponen 15
 
Erinomaisen ihanaa perjantaita kaikille massukoille! :)

Ja onnea hienoista kuulumisista!

Icefairy ja Jane85: Tsemppiä vaikeiden päätösten tekemiseen. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Voima :hug:

suhveli: Ihanaa, että vuoto lakkasi. Ehtiihän tuommoinen jo säikäyttää!

Tinii: Onnea liikkeiden tuntemisesta! Ja niistä kasvukivuista mainitsit, mulla on kans aika paljon kipuja. Lähes joka päivä jossain vaiheessa, joskus jopa koko päivän huomaa olevan sivuilta maha kipeä. Kätilö lohdutteli ultrassa kyseen olevan todella kasvukivuista ja hän oikein piirsi kohdun paperille ja selitti, mistä se kipu tulee. Tän takia kestää vaikka mitä :heart:

dream83: Olit huolissasi pahoinvoinnin yhtäkkisestä loppumisesta. Mulla kävi vähän samalla tavalla. Ensin kärsin tosi rajusta pahoinvoinnista ja nyt olo on jokseenkin normaali! Pari päivää sitte erehdyin syömään pannulla paistettua ruokaa ja se aiheutti kyllä vatsalaukun tyhjentymisen... Mutta kai se on ihan normaalia, että oireet loppuukin tässä vaiheessa. Toivotaan ainakin niin :)

vuh: Onnea hienoista ultrakuulumisista! Hyvä, että matka meni hyvin ja päivästä tuli onnistunut.

Sisu: Koita jaksaa, kyllä ne hyvätkin asiat sieltä taas muistuttelee olemassaolostaan :D

Kamiliya: Parane pian! :hug:

Syysmami: Olipa pelottava kokemus, ONNEKSI kaikki on hyvin!!! :heart:

Oma (.) Töissä koitan jaksaa, vaikka on tosi raskasta tällä hetkellä. Onneksi on hyviäkin asioita. Väsyttää nykyään ihan hirveesti, iho huonossa kunnossa, mikä ei ole mulle ollenkaan tyypillistä ja kasvukivut vaivaa. Mulla on myös selkä ja kyljet aina välillä kipeet, varsinkin pitkiä aikoja seistessä. Onko muilla ollu vastaavaa? Maha on jo aika paljon pyöristynyt, kyllä sen huomaa jo ihan selvästi ja äitiyshousuja voi enää käyttää. Oikeestaan on tosi kivaa, ku raskaus konkretisoituu näin =) Liikkeitä tietysti odotan, mutta pitää malttaa vielä monta viikkoa odottaa... Onneksi ensi keskiviikkona neuvola ja kuunnellaan sydänääniä. Toivottavasti kuuluu!!! :heart:

Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! :D

Mayah ja pikkuinen 12+5
 
Parvorokko on varmaan sunkin kohdalla epätodennäköinen, mutta jos on pienikin epäilys, ota ihmeessä yhteyttä neuvolaan. Asia selviää verikokeella - tuloksia tosin joutuu odottamaan muutaman päivän :headwall: Itse kävin verikokeessa tänään ja oli niin tympeä hoitaja, etten saanut selvää vastausta koska tulokset tulevat! Lisäksi koitan itseäni muistuttaa, että vaikka olisi parvorokko, se ei välttämättä johda mihinkään katastrofiin. Parempi kuitenkin ottaa tuo verikoe vaikka turhaankin! Parvorokko voi olla myös täysin oireeton!

Syysmami, kamala kokemus sulla, onneksi kaikki oli hyvin! Ihmettelen kyllä tuota, että keskenmeno ei ole viikonlopun asia?! Ihan käsittämätöntä.

Icefairy, :hug: Muistathan, ettei tuo vielä ole mikään järkyn iso turvotus, eikä välttämättä tarkoita yhtään mitään! Onneksi pääset kuitenkin tuohon istukkanäytteeseen näinkin pian. Tiedän, ettei ole helppoa, mutta koita ottaa rauhallisesti! On kuitenkin todennäköistä, että kaikki on hyvin!
 
Iltapäivää!
vuh tuohan kuulosti oikein unelmapäivältä, olis kelvannu mullekin :D
ninnipo nyt vaan täytyy toivoo et olis useammin harjottelijoita ;)
syysmami olipas tökeröa toimintaa sairaalalta :eek: mut onneks kaikki kuitenkin hyvin =)

Kyllähän mulla on ollu noita ylimääräsiä kiloja jokunen aina edellisestä raskaudesta saakka... :whistle: Ruokavalio on ollu aika tarkka koko tän raskauden ajan kun osasin tosiaan vähän tätä ennekoidakin mut nyt sit pitäs olla viel tarkempi varsinkin sen suhteen ettei veny liian pitkiks nuo ruokailuvälit. Mitenkään erikoisemmin ei ole oireillut, mitä nyt joskus iskee hirveen väsymyksen jos olen menny liian raskaasti syömään :ashamed: Mut varmasti tulis kaikenlaista jos alkaisin syödä miten sattuu... Täytyy tosiaan toivoo et loppuis tälläkin kertaa synnytykseen mut valitettavasti mul on aika vahva sukurasitekin, mm meiän iskäl on ykköstyypin diabetes... Mut en käy murehtimaan kun ei se sillä muuks muutu, mennää päivä kerrallaa ja niil eväil mitä on ;) :D

 
suhveli: Luulisi, että neuvolassa olisi edes 5min aikaa kuunnella sydän ääniä.
Itse kun olen neuvolassa käynyt niin siellä ei ole ketään muita.
Missäs päin te Tamperelaiset asutte??
icefairy: Toivotaan, että kaikki on hyvin.
Kirjoittelen enemmän paremmalla ajalla!!
 
Heipparallaa!
Kamalia jouduttu kokemaan ja hauskojakin kirjoituksia!
Suosittelen edelleen niitä jotka päänsärystä kärsivät menemään hierojalle!!! auttaa varmasti ainaski vähäks aikaa.Neuvolassa sanoivat et 2 panadolia pitää ottaa kerralla muuten ei auta välttämättä jos auttaa ollenkaan...
Tulipa sitten käytyä puntarilla ja yhteensä 5 kiloa tullut!!!!Siis jo nyt!Esikoisesta tuli vkolle 20 mennessä vajaa 5....että silleen..on oltu ruoka-aikaan kotona! ;)
Oon kyllä syönytkin jatkuvasti huonon olon välttämiseksi että kumpi sitten on pienempi paha...mutta että 1kg vkossa... :eek:

Vauveli järjesti myös "kuurupiilo"leikin kun sydänääniä piti kuunnella niinkuin täällä oli jollekki muullekin käynyt,20min.etsittiin ja välillä kuului sykäys ja sitten taas "karkasi" alta pois...en kuitenkaan ollut huolissani kun tunsin (ja neukkarikin tunsi) kuinka liikkui siinä anturin alla...ihme tyyppi! :eek:
Ja syke oli taas 160,tyttö??? Pojasta oli aina viimeraskaudessa 140.... :D

Muutenkin kummasteli kun kohtu oli jo lähes navan korkeudella ja vauveli tuntui niin "isolta"...että mikähän jätti siellä mylkkää...toisaalta ollaan niin alussa että on vielä pitkä aika kasvun tasaantua....

Joku kyseli alkomaholista;kyllä ,meikäläiselle ainaki maistuis!!!!Ja kesää kauhulla odotellessa....lemppari juoma cobbarin mustikka mutta se saa nyt odottaa....ja jotenki nyt toista odottaessa (puhumattakaan kolmatta tai neljättä..)ni tuntuu että tuntuu vaikeammalta tää pidättäytyminen kaikesta ilonpidosta,bilettämisestä jne.jne. mutta jälkeenpäin mietittynä tää aika on tosi lyhyt ja menee kummiskin nopeasti....vaikka en kyllä kuulu niihin jotka nauttisivat raskaudesta erityisesti,mulle tää on semmonen "luonnollinen elämäntaipaleeseen kuuluva vaihe" joka onneksi poikii jotain ainutlaatuisen ihanaa :heart: :heart: :heart:

Moni on jo tehnyt hankintoja....mä kuulun niihin jotka hankkivat viimetipassa sen mitä tarttee,esikoisesta on kuitenkin lähes kaikki viel tallessa.Onneksi näin sillä inhoon kaupassa pyörimistä ja tavaroitten hankintaa(tiedän olen outo)mutta ei oo mun juttuni!Vauva on ihana ja sen syntymää odotan enemmän kuin mitään mutta tuo kaikki "oheistavara" ym.hössötys saisi mielestäni jäädä kokonaan väliiin-onko ketään samanlailla tuntevaa....??
:ashamed: :ashamed: :ashamed:

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

tänään 16+0
 
Kiitoksia kaikille ihanista viesteistä!
Yritän olla ajattelematta pahimpaa. <3
Siinä saa sitte tietää sukupuolen,
jos haluaa.
Ja kyllä täällä halutaan! :p

Tänää oli ihan kauhee polte mahassa,
en tiiä että mitä se sitten mahto olla.
Kai vaan jotain että oli ilmaa mahassa yms.

Oltiin miehe kanssa lätkämatsissa, hifki meni hävii mööö. :/
Nyt pitäs mennä nukkumaan, oon ihan väsy.
 
Huomenta kaikille...olikin paljon luettavaa, kun eilen ei kunnolla ehtinyt koneelle.

Miukalle tsemppiä raskausdiabeteksen kanssa. Itse kans sitte myöhemmin taas joudun sokerirasitukseen, mutta vielä ei aiemmin oo ilmennyt mitään. Aina se kuitenkin jännittää, että jos vaikka tällä kertaa napsahtaa. :kieh:

Nenna80 pikkuiselle 1-vuotis onnittelut :flower:

Koiramammalle jaksu :hug: ...toivottavasti asiat kääntyy parhain päin :)

Sisulle onnittelut uusista nopeasti toimitetuista menopeleistä :D

Ja Syysmamilla oli ollut ihan kauheet hetket :eek: onneks kaikki oli kuitenkin pienellä hyvin :heart: Mutta varmasti pelästytti :|

Icefairylle :hug: ja tsemppiänäytteen ottoon ja toivotaan, että hyviä uutisia saatte sitten kun tulokset tulevat.

Jouskari-80...Mä en kans niin kauheesti jaksa oheistuotteiden kanssa hössöttää ja nytkin mulla on muuten kaikki muu tarpeellinen paitsi ne tuplamenopelit ja ne on pakko hankkii jossain välissä. Vaatetta on varastot pullollaan sekä tytölle, että pojalle...

Tupakka ja alkoholi.... niin kummastakin on onneksi pystynyt pitämään näppinsä irti. Joskus tulee mieleen kesä, grillaus ja kylmä siideri :p mutta sit voi tosiaan sellaisen holittoman ostaa kun grillikausi alkaa. =) Tupakkaa tekee ajoittain mieli kovinkin, mutta onneks mieli on pysynyt lujana. Ei sentään joka päivä mieli tee, mutta joskus on sellaisia päiviä kun tekis mieli ihan kauheesti....

Ja hyviä neuvola ja ultrakuulumisia oli taas myös tullut, joten onnittelut niistä :heart:

Me päästään tänään viemään eka lasti tavaraa uuteen kämppään :D Kovasti täällä on pakkailtu jo parin viikon ajan ja ens perjantaina on sit varsinainen muuttopäivä =)

Katjuska ja vilpertti 15+3 :heart:
 
vuh
Huomenta! Ennen autonsiivousurakkaa kirjoittelen...

Syysmamille huh, huh. Tuollaista ei haluaisi kenenkään kokevan. :| Toisaalta tuo on rohkaisevaa, että noinkin rankan verenvuodon jälkeen kaikki voi olla mahassa kohdallaan. Vähemmän dramaattista loppuodotusta sulle kuitenkin!

Icefairy, no panic. Np-ultrat on hyvä keksintö, mutta niiden huono puoli on se, että ne aiheuttaa ihan suhteettomasti turhaa hätää ja huolta vanhemmille, kun ne ovat niin epätarkkoja. Eli ei vielä mitään lopullisia johtopäätöksiä asiasta, ok?

Alko-asiaa Ite tuntuu siltä, että oon tähän mennessä saanut nauttia rymykänneistä ihan tarpeeksi... :p Eli niitä ei ole ikävä. Saunakaljaa tai punkkulasillista illalla miehen kanssa on kyllä joskus ikävä. Oon ostanut joskus tässä alkoholitonta Nikolai tummaa olutta, se maistuu ihan oluelta! Alkoholitonta punaviiniä otin kerran Hienossa Ravintolassa pojan odotusaikana ja se oli niiiin mehun makuista, etten toista kertaa viitsi maistaa. :D Vai olisikohan alkoholittomissa viineissä eroja niin kuin viineissä...? ;)

Jouskari, mäkään en ole mikään shoppailijatyyppi, en tosiaankaan! Nykyään kyllä kun pääsee kunnon kauppaan niin harvoin, tulee sitten joskus innostuttua... Mutta pojan tavaroilla pärjätään täysin tässä aluksi ainakin eli ei tarvii ahtautua kauppatungokseen onneksi! Yes, nyt imuri ja rätti ojossa auton kimppuun. Se on niin täynnä koirankarvoja, että jos joku astmaatikko astuisi sisään, edessä olisi varma tukehtumiskuolema... :D
 
Syysmamille Anteeksi oli ehkä hiukan tahdittomasti kirjotettu tuo mun asia. Juttu oli niin kirjotettu et oli pakko mennä suoraan loppuun jos ei halunnu pelästyä. Mä olen sellanen raskaana oleva että imen itseeni kaikkien kurjat kokemukset ja ajattelen vaan koko ajan että noin voi käydä minullekkin. Kaikista kamalinta oli sairaalan kommentit ettei km ole viikonlopun asia. Tulee niitä keskenmenoja viikoloppunaki :kieh: !!!
MUTTA pääasia on että kaikki oli hyvin ja näin uskon niiden pysyvänki. Oli myös eka kerta kun kuulen tuollasta että noin pitkällä olevalle voi käydä noin ja sinullahan ei aikasemmin ollut vuotoja...?

Shoppailusta: Tykkään kyllä, siis jos olis rahaa millä mällätä... Mutta kaikki tarpeellinen löytyy jo esikoisen jäliltä...ÄÄÄK Paitsi pienet vaatteet :eek: Ne on kaikki ollu lainassa. Ehkä pitää parit pienet bodyt hankkia, mutta vasta sitte ku on loppu suora menossa. Tai pyydän jotaki tuomaan ne sairaalaan vasta.

Kaveri oli saanu eilen pojan oli painanu 4kg eikä olis sopinu tulemaan, eikä ollu vielä tulossakaan. Leikattiin aamulla. Mutta täälä on niin paha norovirus jyllänny että sairaalaan ei pääse vierailijat :( Siis ei edes isovanhemmat.

Mutta taas tulee kiire töihin (paikkaan johon ei jaksas mennä) Ja taas on varmaan koko illan maha kipeenä, mun ruokavalioon kuulu kaikki epäterveellinen töissä ja ei oikeen tuo vatta tykkää. Vaapapäiinä maha on aina hyvän...No niin taas vaan jatkuu

MOI MOI

R iikka rv 12+6
 
Hei kaikille ja hyvää lauantaita!

syysmami Pelottava kokemus, huh, onneksi kaikki hyvin kuitenkin.
nyyttimyy Onnea ultrakuulumisista! ja muillekin hyviä uutisia saaneille samoin onnittelut.
sisulla Melko hauska uni, mä nään suurinpiirtein joka toinen yö synnytysunia. Viimeks unessa istuin vessanpytyllä ja tunsin jotain outoa jalkovälissä, ja se oli vauvan pää. Tyttövauva sieltä syntyi käsilleni. Ja siinä olin vaan et "eihän tuo tuntunu missään, ei sattunu yhtään!" Todellisuus lienee jotain muuta.. :)
icefairylle Kovasti tsemppiä! Toivotaan että kaikki on hyvin. :hug:
mayah Mulla kans iho nyt selvästi huonommassa kunnossa kuin yleensä ( en ole koskaan erityisesti kärsinyt finneistä tai muista näppylöistä ) ja tuntuukin oudolta kun iho kukkii.. noista kasvukivuista, tuosta selkäkivusta kärsin minäkin. Viikkosiivouksen, pitkän seisomisen tai kävelylenkin jälkeen juilii.

Oma: Alavatsassa tuntuu ihme painetta, ei kipua mutta tympeen tuntunen. Ja välillä tuntuu et koko alapää venyy ihmeellisesti, oikeen kipeää tekee.
Painoa tullu 5 kg lisää.. eipä tuo itseäni haittaa, oon aina ollu hoikka ja toivonu vähän lisäkiloja, niitä kun ei tuu millään vaikka syön niinku miehet. (Oikeasti usein enemmän kuin mieheni joka ei mikään pieni mies ole.) :D
Pääsiäisherkkuja odotellessa siis.. etenkin pashaa, suklaamunia ja mämmiä + vaniljakastiketta, NAM!

Voikaa hyvin! :flower:

syysmama 15+0 :heart:
 
icefairy minulla sama juttu..niskaturvotusta oli 2.9mm (1:165 oli riski) ja tiistaina istukkanäyteen ottoon..mikä teillä on rajana siihen niskaturvotukseen? meillä on täällä2.5mm ja jos sen yli menee niin suosittelevat tutkimusta..
huolastuttaa kovasti myös itseänikin että mikä on tuomio.
mutta toivon myös sinulle voimia kovasti, ja toivon että kaikki olisi hyvin myös sinulla. =) itse olen yrittänyt ajatella positiivisesti, mutta olen varautunut myös huonoihin uutisiin..
tämä odottaminen sitä tiistaita on ihan kauheaa..sais sen vaan alta pois niin vois sitten vaan odottaa niitä tuloksia.

nyt eilen siivoilin varastoa muutaman tunnin ja sen jälkeen tuntui supistuksia..menin selälleni makaamaan ja kohtu oli tavalaan noussut mielestäni ylemmäs ja oli aika oudon näköinen kun pieni möykky oli vasemmalla puolella vatsaa..äitinikin oli juuri käymässä ja yhdessä hämmästeltiin sitä möykkyä, jota ei tänään ole enää näkynyt..sydänääniäkään en saanut kuulumaan illalla..mutta tänäaamuna ne kuuluivat selvääkin selvemmin.. muutenkin ihmeteltiin kun kohtu on tuossa navan alapuolella noin sentti..et miten se on nyt jo noin ylhäällä..kun viikkoja ei ole tänään vasta kun 13+2.. tämä raskaus on kyllä ollut niin yllätyksiä täynnä et aivan uskomatonta..
mutta mielestäni se ei ole ihan normaalia et kohtu supistelee niin voimakkaasti et ne tuntee jo tässävaiheessa raskautta..vai? onko muilla tuntunut supistuksia millon?
kahdessa ekassa tunsin supistuksia vasta viikolla 18+...
mitään vuotoja ei ole ollut ja sydänäänet kuulostaa hyvältä.
ultrassakin vauva meni ihan yläkäyrillä kasvun suhteen.. kai se johtunee siitä se et se olisikin hedelmöittynyt vähän aiemmin..
on niin paljon kysymyksiä näin viikonloppuisin, kun tietää että neuvola on kiinni eikä sinne voi soittaa kysyäkseen.. =)

jane85 ja massukka 13+2
 
Syysmamilla ollut pelottava kokemus. Onneksi kaikki hyvin :hug: Ja mikä sairaala..ei oo viikonlopun asia..voi jessus!!

Icefairylle voimia ja jaksamisia. Toivotaan että kaikki on kuitenki hyvin :hug:

Koiramammalle jaksamisia, kela on kyllä pyllystä :hug:

Ja kaikille muilleki :hug:

Mä olin kans täällä yks päivä huolesta soikeena..
Sinä yönä näin levottomia unia ja aamulla heräsin tunteeseen että masussa ei kaikki oo hyvin. En tuntenut liikkeitäkään koko päivänä ja huoli lisääntyi.
Mies jo passitteli mua sairaalaan ja harkitsin sitä jo itsekin, niin sitten tuli masusta mojova potkaisu :heart: Sylttyhän se sieltä ilmoitteli että kaikki on kunnossa ja turhaa siellä ootte huolissanne :heart:
Ja oli niin jännä ku normaalisti ne liikkeet on hentoisia, niin tuolla kertaa syltty potkaisi niin että tuntui ulospäinki ja kunnolla se liike. Kyllä putosi kivi sydämeltä.
Mä oon tässä raskaudessa ollu tavallista arempi ja huolestun herkästi..kamala tunne kun tuntee muka ettei kaikki ookkaan ok.

Pahoinvointi ei meinaa antaa periksi sitten millään :x Eilenki piti oksentaa kolme kertaa, aamulla ja illalla. Ei oo muissa raskauksissa ollu tällaista..oliskohan meille tyttö nyt tulossa ;) Huippausta on myös joka päivä.
Kiva kun työkkäri mua ahistelee nyt työharjoitteluun ja mä tunnen olevani aika vajaakuntoinen tekemään nyt töitä. Kun alkaa välillä taju häilymään jo viiden minuutin seisomisen jälkeen.. ja pönttöä saa halailla joka päivä. Teepä siinä vielä töitä sitten :/

Joku kyseli tupakoinnista ja alkoholista. Mä lopetin tupakan ku plussasin. Muutaman röökin poltin plussan jälkeen, mutta nyt oon ollu ihan ilman tupakkaa ja täytyy sanoa ettei oo ollu vaikeeta. Vaikka ehinki pitkään polttaa ennen raskautta. Nyt toivon etten oo niin tyhmä että alottaisin uudelleen raskauden jälkeen.
Alkoholia meni kivasti ennen raskautta ja alkuun tuntui "vaikeelta" olla ilman. Varsinki silloin ku kaveriporukalla kokoonnuttiin iltaa istumaan ja muut otti ja mä limulinjalla. Mutta nyt enää ei tunnu missään. Oon vain onnellinen ku en tarvi krapulasta kärsiä :) Ja nuo alkoholittomat sidukat on hyviä. Oon mä kyllä pari kertaa yhen saunaoluen ottanu, se kun kuulemma ei haittaa mitään lääkärin mukaan.

Mutta nyt siivoilemaan ennenku mies tulee, sitten mä lähen yksin vähän shoppaileen B)

äippäskä ja syltty 14+3
 
jane85 Mun massua supisteli ekan kerran 10+0 viikolla ja mulla oli tuolloin kova siivousinto päällä..eli siivous saa kyllä mun masun supistelemaan. Ja supisteli ihan kunnolla! Tää on siis mun eka raskaus. Ennen ihmettelin et miltä supistelu tuntuu..nykyään kyll tiedän hyvin ;)
 

Yhteistyössä