***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Onnea Hippos ja Riikka!!!

Riikka otti tän kampanjansa tosissaan ja päätti näyttää meille muille esimerkkiä :LOL: Ja moni muukin on tainnut lähteä kampanjaan mukaan.

Tiinuliini mainiota, että kaikki oli hyvin!

Nawille :hug: peruutuksesta.

Mayah mullakin helpottais jos tietäis päivän. vaikka se ois sillon kahden viikon päästä, mutta sitten ainakin tietäis. Pitäis varmaan opetella elämään hiukan ilman kalenteria ja höllätä kontrollintarvetta vähän...

Täällä ei yllättäen mitään tuntemuksia eikä mitään uutta. No aamulla kahdesti jomotti alavatsaa oikein kipeästi, mutta en tiedä mitä ne sitten oli. Muuten siis samaa kuin joka päivä. Mieliala kuitenkin ihan ok. Huomenna hakemaan hääkuvat ja kiitoskortit. Meillä meni melkein vuosi niiden tilaamiseen... että kiva saada ne vihdoin postiin ja seinälle :D

Jaksamista niille muutamille jotka vielä kärvistelevät mun kanssa täällä :flower:

Feli 40+1
 
:eek: Johan täällä on tapahtunut.

Onnittelut Hippokselle perheineen pojan pallerosta :heart: :flower:

Ja R iikalle perheineen onnittelut myös pojan palleroisesta :heart: :flower:
Mahtaakohan pojusta tulla vauhdikas tapaus, kun noin pääsi äiteen yllättämään :whistle: :LOL:
 
En ole aikoihin ollut juurikaan koneella ja nyt ajattelin pitkästä aikaa tänne kirjoitella...yliajalla ja hermot kireellä mennään täällä. Viikkoja nyt 41+0 ja ahdistus kasvaa...pikkuinen ei vaan halua tulla ulos. Kaikki keinot koitettu, mutta ei.... Hyviä vinkkejä otetaan vastaan!
On kyllä tosi masentavaa herätä aamusta toiseen hyvävointisena paksukaisena...sitä niin toivois jo pääsevänsä tosi toimiin ja nukkumaan mennessä ajattelee, että kyllä se yöllä sitten alkaa...

Voimia paljon muille masujen kanssa kärvistelijöille ja onnea jo nyyttinsä saaneille!
 
Jaksamisia meille masukkaille :hug:
Piti tulla kysymään, et onko teillä muilla ollut lonkkasärkyä? Mulla nyt kahtena päivänä välillä tullut ihan mieletön kipuaalto oikeeseen lonkkaan, tuntuu kuin sitä revittäisiin irti. |O Huomaan, et liittyy myös vauvan liikkeisiin... Mutta kipu on ihan mieletöntä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pienpapu:
Onnea hippokselle! :)

Mitenkähän noi käynnistysjutut menee... tai siis käsitin, että multa puhkaistaan suoraan kalvot ja pistetään oksitosiinia tippaan, koska kohdunsuu on pehmeä omasta takaa... voisiko siis ajatella, että synnytys on mahdollisesti silloin nopeammin ohi...?

juu onnea Hippokselle myös täältä ja R iikalle.

Juu mulle lykätään kanssa oksitosiiniä tippaan ja puhkaistaan kalvot perjantaina. Nyt tosin tuntuu siltä että toi sisätutkimus hoiti tehtävänsä (ja oli muuten eka kerta näistä kolmesta kun tapahtunut jotain ennen synnytystä eli oli auki sormelle,pehmeä ja kaulaakin hävinnyt jopa puoli senttiä :D ) on supistellut todella kivuliaasti 20min välein jo kaksi tuntia,mut eipä iloita vielä..(mä olen tosin jo aivan raivona että miten tän kivun voi muka unohtaa niin että lähtee tähän hommaan omasta tahdosta 3kerran?)

Mulla sellanen käsitys että ei se ole nopeammin ohi vaan lempeämpi kuin niillä pillereillä kun niiden tehoa ei voi niin sanotusti säätää toisin kuin tipan.

Mut nyt pidän peukut pystyssä että tää lähtee tästä luomusti...


nawi ja väinö 41+4
 
Kauhistus!
En ole muistanut ollenkaan porukkaa onnitella vaikka tälläkin puolella olen juttuja käyny lukemassa :ashamed:

Onnea Riikalle ja muillekkin nyyttinsä saaneille :flower:

Eipä turhia Riikan masuasukki aikaillut sitten kun päätti syntyä :LOL:
 
Wow! R iikka pisti töpinäksi :LOL: Onnea :flower:

Nawi: Phuh, helpotti pikkuisen kuulla että mahd. lempeämmin ohitse, koska kävin typerys lukemassa tuolla käynnistysjuttuja ja siellä oli kauheet pelotelut :( Mä mietin kanssa, että periaatteessa tuo kalvojen puhkaisu.. onko se sitä OIKEAA käynnistystä, koska kalvoja puhkomallahan vauhditetaan synnytyksiä useinkin.. mutta no, huomenna näkee :wave:
 
No niin, josko se Nawin Väinökin syntyis ihan omin voimin ilman käynnistyksiä! Hienoa! Tsemppiä! :)

Pienpapulle tsemppiä huomiselle! :hug:

Coralle myötätuntoja lonkkasäryn kanssa. Mulla ainakin nukkuessa ilmenee ja pitää kääntää kylkeä usein. Toivottavasti loppuu pian (taas yksi hyvä syy vauvan syntyä). :)

( . ) Ja taas on päivä madellu iltaan saakka. Josko sais unta ja heräis sitte taas ihan tavallisena tiistaina :/

Hyvää yötä ja onnea matkaan tositoimiin pääseville! :)

Mayah ja Pikkuinen 40+1 :heart:
 
Täälläkin supistelee edelleen noin 10min on väli, sattuu vaan jo nyt niin saata...
koitan kanssa kärvistellä ja jatkan sit kättärille, jotenki aina pelkään että loppuu supparit enkä haluu hötkyillä, tosin viimeks meni 5h ja siitä n 1h istukan syntymiseen että josko sitä tajuis ajoissa kuitenki mennä...
 
onnea R iikka ja hippos! nopeaa toimintaa oli ollutkin r iikkalla, onneks oli synnäri lähellä :D

monilla olikin jakautumisen merkkejä, mahtavaa!taisivat vauvatki jo tajuta että olis aika ulostautua :)

suppareita nyt vielä koko loppuporukallekin!
 
Huomenta! :)

Onkohan meitä masullisia vielä paikalla vai kaikkiko ne meni synnyttään? Minäki haluan....!!!!!

En saanu nukuttua miehen lähdön jälkeen ja tää kuudelta herääminen ei oo mun leipälaji ;) Jos tää päivä taas tästä etenis jollain keinoilla.

Viimeksi viikot laitoin väärin, piti olla 41+1 eilen.

Mayah ja Pikkuinen 41+2 :heart:
 
Tsemppiä matkaan kaikille, jotka ovat päässeet nyytin hakuun :D

Ja jaksuja vielä niille, joiden hetken pitää odottaa... Mutta pian me ollaan kaikki tuolla vauva puolella juttelemassa pikkuiset kainalossa :heart:
Ja sinne meidän syyskuisten pinoon tuutte tekin jutskaamaan, joilla mahd. menee lokakuun puolelle, vaikka onhan tässä tätä päivää viel jäljellä :whistle: ;)
 
FPI
Heips! :flower:

Tulin kurkkaamaan tuolta lokakuisten puolelta, onnea kovasti kaikille nyytin saaneille! :heart:

Mulla oli eilen laskettuaika, mutta vielä odotellaan...voimia muillekin, jotka vielä odottavat!!

FPI+pepe rv 40+1 :heart:
 
täällä ollaan kans yhdes koos!

Eilen kuuden jälkeen illalla alkoi supistelemaan, mutten kellosta kattonut. Ei ollut kipeitä suppareita, mutta kuitenkin jatkuivat koko illan ja yön. Illalla pesin saunan, kävin lenkillä ja saunassa. Isäntä vielä innostui ja ehdotteli s-touhuja saunan jälkeen, et josko supparit siitä kiihtyisivät.
NO, yö meni rauhallisten supistusten merkeissä ja vähän selkää juili, mutta sain välillä torkuttua. Yön saldo ehkä 3-4 tuntia unta.

Nytkin suppailee, muttei kipeesti. Mies lähtee iltavuoroon (14-22) ja vähän jännittää josko pitää illan päälle soittaa se kotiin. Saas nähdä, miten supparit jatkuu ja muuttuuko kipeiksi ollenkaan.

Tänään olis kaunis päivä syntyä ainakin täällä Pohjolassa, niin ja ehtis syysmassukaksi :)

Katellaan.
Nöpöliini ja Bebe 40+3
 
Mayah, Cora ja muut odottavat, myös minä olen täällä ja yhdessä tiivissä kasassa ;) .

Koko yönä ei taas supistellut, mihinkähän ne ovat oikein hävinneet? Mun elimistö on varmasti ymmärtänyt jotain väärin, kun ensin viikkoja supisteli ja kun oikeasti pitäisi synnyttämään alkaan niin ei mitään :whistle: .

Mies eilen lohdutteli mua, että joka päivä on suurempi ja suurempi mahdollisuus siihen, että vauva syntyy. Toivottavasti tämä tilastollinen tosiasia auttaa myös muita odottajia :kieh: .

Huomaa, että on todella herkistyneessä tilassa. Oltiin eilen koiran ja miehen kanssa kävelyllä kun huomattiin erään pihatien varressa pieni ja erikoisen hiljainen kaniini. Mies kävi sitä lähemmin katsomassa ja se oli jäänyt auton alle. Se eli, mutta koko takapää oli mäsänä. Me mietittiin aluksi, että millä sen itse lopettaisi, mutta mitään isoa kiveä tai muuta sellaista ei löytynyt. Soitin sitten hälytyskeskukseen ja he lupasivat laittaa poliisipartion lopettamaan kituvan eläimen. Koko ilta meni siihen, että mietin asiaa ja mieli oli pahana :| . On se niin sääli, etteivät ihmiset lopeta eläintä, jonka päälle ovat autolla ajaneet. Kannattaisi se tilanne ainakin tarkistaa, vaikka olisi varma että elukka on kuollut.

Tiinuliini ja kohtuasuntoonsa kiintynyt vauva 41+2 (40+6)
 
Tiinuliini, ei toki unohdeta. Musta on ihanaa, että täällä pyörii vielä muutama odottaja. Ei sitä yksin jaksaisi. :) Ja oon ihan samaa mieltä eläin jutusta, mäkin olen kerran kuskannut lopetettavaksi rusakkoa, jolla oli jalka poikki. Kamalaa olisi jättää eläin kitumaan, mulla ainakin kummittelisi mielessä varmaan loppuelämän. Ja itkuisuutta täälläkin, yöllä kömmin miehen kainaloon (nukun sohvalla) ja pillitin siinä kolmen-neljän aikoihin. Mies sitten silitteli mun selkää ja tuli parempi mieli. Itkin vaan tätä tunnetta, ettei jaksa en

Mulla on kanssa kaikki supparit hävinneet johonkin -tiedä minne. Hassua, et vauva meinasi syntyä vkolla 35 sen Jumbon reissun jälkeen ja nyt ei sitten millään. No, toisaalta enää max 10 päivää mullakin vain...
Ootteko saaneet painoarviota vauvoista? Mua alkaa kauhistuttamaan tytön koko, alkaa vissiin olla jo 4 kg. Nyt oonkin yrittänyt syödä terveellisesti, mikä ei ollenkaan helppoa, sillä kotona tekee koko ajan mieli syödä jotain hyvää. Vaaleesta leivästä luovuin jo kokonaan, jospa se auttaisi. Äskenkin meinasti Tv-pussiin sortua (salmiakkia mmm...), mutta söin kotimaisen omenan ja kaks porkkanaa. Vauva tuntuu niin jättimäiseltä vatsan sisällä, kohtu ihan täynnä vauvaa.

No niin, tulkaa jo vauvat. Täällä teitä odotellaan...

Ja Katjuska, mielelläni tulen syysvauvoihin jatkamaan, tuttu porukka. :)
 

Yhteistyössä