***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Täällä jälleen, eikä missään merkkejä missään synnytyksestä :'(
Nukuin vielä hävettävän huonosti yön. No, ei auta valitukset...

Tiinuliini, koita jaksaa, jookos! On tosi ikävää, et pitää tulla tollasia hälyytyksiä, kun muutenkin jo raskas olo. Toivottavasti todella kaikki on täysin kunnossa, eikä mitään lisästressiä teille :hug:

Axda, tsemppiä multakin matkaan! Ihanaa, et joku kumminkin aina pääsee lähtemään, vaikka aika "jummittuneita" täällä välillä jo ollaan.

Mä pillahdin taas heti noustuani itkuun, en vaan jaksais enää. Aina illalla ajattelee, et ens yönä pääsee matkaan ja aamulla nousee kumminkin omasta sängystä. Jaksuja teille vielä pidemmällä oleville!

Yritän positivisoitua
Cora ja tyttöpieni 40+2
 
Axdalle tsemppiä matkaan :D

Ja Tsempit kaikille niille kans, jotka tänään menossa näytille... toivottavasti tulisitte vaikka seuraavaks nyytin kanssa takaisin :whistle: kun eihän niistä lääkäreistä koskaan tiedä, että mitä saavat päähänsä ja vauvatkin vois vaikka yllättää positiivisesti ja lähteä syntymään ihan itellään. ;)

Mutta voimia eritoten taas kovasti teille kaikille :hug: Aina se kuitenkin on jokainen päivä lähempänä sitä, että saatte pikkuiset syliinne :heart:

Ja tää on kans sitä mieltä, että tällä viikolla sais loput syysmassukat tulla tänne maailmaan sulostuttamaan vanhempiensa elämää :D

Katjuska ja Vilpertti 3vko3pvä :heart:
 
Jännäää... tsemppiä axda =)

Eli kampanja sai hyvin tuulta purjeisiin. Aamulla ennen isännän töihin lähtöä tarkistin, et sillä kans puhelin toimii ja on mukana ja ladattuna. Supistelee... nyt sen sitte huomaa, ne on ollukki niitä menkkajomotuksia. Toki ne nyt on voimakkaampia. En oo kellottanu, pitää nyppiä kulmakarvat ja viilata kynnet. Ja olishan se kiva ku sais vielä säärikarvat ajettua. Koiran käytin ja tuo matka kestää n.10-15 minuuttia. Sinä aikana tuli 3 supistusta. Mut nyt kun taas oon paikallani nii niitä tulee n. 10min välein... Eli ei vielä mitään kiirettä. Mun tuurilla ne loppuu kokonaan. Ja aina tovi supistuksen jälkeen oon varma et ne loppu ja kohta tuleeki uus supistus aalto... Taas ne loppu :LOL:

Ajattelin sitte masukuvan päivittää, josko seuraavan kuvan vauvasta ottais kun se on ulkona :D Toivossa on hyvä elää, sitte tässä menee vielä kaks viikkoa :/
Eli viikkoja 39+3



Pannaas ny kaks kuvaa
Ja välissä supistaa...... puuuh....



Nyt hoitamaan naamavärkki, kynnet ja sääret kuntoon, asiat tärkeysjärjestykseen :LOL:

R iikka
 
täälläkin on vihdoinkinkin "jotain" tapahtumassa =) yöllä tipahti pönttöön limatulppa ja sen jälkeen on verta ja limaa tullut :x supistellut on ihan kivasti viidestä asti.täytyy nyt toivoa,ettei lopahtaisi.
axdalle onnea matkaan :flower: :flower:

pehmis 41+2
 
Voi että, näinkö te kaikki muut lähette jakautuu... Onnea matkaan ja jaksamisia, ja nyt toivotaan että supparit kestää loppuun asti kaikilla.
Mä odotan että kello löis yks ni ois se aika kättärillä ja sit toivon että siellä toteaisivat että saisin sinne jäädä ja alettais käynnistelee...
Mut mun tuurilla vasta sit torstaina...
Niinku vitsillä aikaa sit heitin ni lokakuulle menee... :headwall: :headwall: :headwall:

No nyt tässä ei olla enää montaa päivää....

nawi ja jääräpää väinö joka ei tule millään ulos pesästään 41+4
 
Pidän pehmikselle peukut pystyssä!!

Oli pakko ruveta kellon kanssa ajasteleen supistusten välejä... Äsken tuli supparit vaan 2 minuuttia välissä, mut sitte seruaava 6 minuutin päästä. Vähän väihtelee nämä välit, täytynee ulkoiluttaa koiraa taas, jos sais vauhtia suppareihin. Nyt menee taas viiden minsan välein.
Mua silti epäillyttää... suppareiden kesto on niin lyhyt :/ Kaveri kävi kahvilla ja sano et hällä ei oo koskaan pitkiä suppareita ollukkaan, niitä on vaan tullu paljon.
Supistaaaa :x Onneks lämpötyyny auttaa.
Nyt mä lähen hakeen pihalta vauhtia ja rupeen sitte vaikka soitteleen isäntää kotia
:wave: :wave:

Mua jännittäääää!!!
 
Melkein kaikki ovat jo saaneet omat nyyttinsä tai sitten ovat hakureissulla. =)

En ole pitkään aikaan kirjoitellut, vaikka lukemassa olen käynytkin. Laskettu aika täälläkin ohitettu, mutta mitään tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä ei ole. kaikkia keinojakin on tullut koetettua, enkä edes tiedä miltä niiden supistusten pitäisi tuntua. Vauvallekin on pidetty "saarnaa", mutta ei se usko äitiään, eikä isäänsäkään! :LOL:

Turhauttaa täälläkin herätä joka aamu, kun iltaisin miettii, että joko tänä yönä... ja aamulla ihan tavis olo. :headwall: Harmittaa, kun alkaa tulla olo, että joudun käynnistykseen, kuten omalle äidillenikin on käynyt. Haluais paljon mieluummin, että spontaanisti käynnistyis. No, on tässä vielä hetki aikaa.

Tsemppiä kaikille muillekin ison mahan kanssa kärvisteleville ja toivotaan, että pikkuiset pian haluaisivat jo putkahtaa maailmaan.

Lähden tästä taas kävelylenkille, kun ulkona näyttää aurinkoiselta. Sit jos silittäis vuoren vaatteita jälkeenpäin...
 
Täälläkin tapahtuu sen verran, että (miehen aamuisen lähentelyn seurauksena ja eilisen sisätutkimuksen innoittamana?) tuli limatulppa tai olen ainakin melko sata varma että se se kyllä oli. Eli kun luulin sen lähteneen jo elokuussa niin kyllä tämä oli öö... ällömpi ja runsaampaa... :x Nyt tosi paljon toivon, että vauva lähtisi itse syntymään, se käynnistys ei vaan houkuta. Supisteluja ei kyllä vielä kuulu...

Hui kun täällä jännittää toisten mutta myös itsenkin puolesta!

Nawi: Surkeus! Yritä ajatella niin, että sait sun vauvalle vielä hetkiä tulla itse - aina se on parempi jos luonto hoitaa! *Hali*

Pienpapu
 
R iikka: Mukana ollaan kampanjassa ehdottomasti!!!

Ja hyvältähän tämä viikko jo näyttää, siellä vaikka kuka jo supistelee! Hienoa naiset! Nyt menoksi vaan! :) Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!

Kurjaa ku Nawin aika peruttiin, mene ihmeessä sitte päivystykseen. Höh. :hug:

( . ) Menkkajomotusta oli eilen illalla jo lupaavasti ja oltiin mukavissa jännitystunnelmissa miehen kanssa. Mitenkäs siinä taas kävikään niin, että oon yksin kotona koneella kaikessa rauhassa... :whistle: Ei liene kiire meidänkään vauvalla maailmaan. Musta tuntuu, että hän on kyllä kääntyny suorempaan asentoon ku aiemmin ollu aina vasemmalla puolella mahaa, nyt pari päivää ihan keskellä. Elättelen toiveita, että tää muka merkkais jotain. Mä en halua mennä neuvolaan enää keskiviikkona. Ei kertakaikkiaan. Ajatus käynnistämisestä ei sekään liiemmin houkuta. Perjantaina sitte yliaikaiskontrolli, JOS sinne asti mennään. Kunpa vauveli tulis sitä ennen...

Aurinko ainakin paistaa. Täällä jännätään nyt monen puolesta! :)

Mayah ja Pikkuinen 41+1 :heart:
 
Onpa täällä nyt kova jakautumisvaihe menossa. Ehkä vauvat ovat katsoneet kalenteriin ja todenneet, että syyskuu loppuu aivan pian, aika siis tulla pois :kieh:

Itse palasin juuri Kättäriltä, tais siis kävin myös kaupungilla kahvilla :wave: . Huonosti nukutun yön jälkeen menin sydänäänikontrolliin, jossa kaikki oli oikein hienosti. Lääkäri oli kuulemma vaan halunnut ottaa kontrollikäyrän, vaikka eilisessäkään ei mitään ongelmia ollut :eek: . Tuntuu aika oudolta. Makailin siellä yli tunnin ja katselin vauvan sydänäänten ja harjoitussupistelujen piirtymistä paperille. Enempiä eivät alkaneet tutkia, sanoivat vaan vauvan voivan hyvin.

Menkkajomotusta ja kipuilua on täälläkin ollut jo monta päivää, mutta mitään sen ihmeempiä ei ole tapahtunut. Limatulppaa en ole huomannut, eikä pitkään jatkuvia säännöllisiä supistuksiakaan ole vähään aikaan tullut. Minulla taitaa olla masussa lokavauva :/ .

Tsemppiä kaikille, joilla synnytysoireita jo on. Nyt otan koiran kainaloon ja alan päikkäreille.

Tiinuliini ja vauva 41+1 (40+5)
 
tiinuliini hyvä,että kaikki oli kunnossa!kotona vielä ollaan.on aika kipeitä supistuksia,muttei ole säännöllisiä.pystyin tossa päiväunetkin ottaa.verta ja limaa tulee joka kerta vessan käynnin yhteydessä.
 
Meille syntyi poikavauva 25.9.2008 (40+3) 3560 g ja 51 cm. Päänympärys 36,4 cm. Synnytystä alettiin käynnistään tiistaina 23.9 cytotecin voimin. Torstaina 15.30 puhkaistiin kalvot ja siitä neljän tunnin jälkeen poika oli maailmassa.

 
Nythän täällä kaikki päätti lähteä synnyttämään... Ihan mieletöntä, kun melkein kaikki yhtä aikaa :D Kaikille hurjasti tsemppiä matkaan!

hippos, onnea :heart:

Mulla ei oireita ollenkaan :headwall: Ei tää synny vielä aikoihin... Kurjaa, mutta ei voi mitään. Tänäänkin koko päivä menossa ja ulkoiltua on tultua paljon. No can do.
Muuten, kiva kun pääsitte heti limatulpan tultua tositoimiin -mullahan tuli 6 pv sitten ja silloin supisteli, mutta lopahti täysin :headwall: :headwall: Ylihuomenna vielä neuvola, ei jaksais enää, vaikka viimeistä viedään.

Ainiin, Tiinuliini, ihanaa, et kaikki hyvin. Tosi huojentavaa varmasti! :hug: Inhottavaa, etteivät voineet heti selventää mistä kyse oli!

Cora ja tyttöpieni 40+2
 
Onnea hippokselle! :)

Mitenkähän noi käynnistysjutut menee... tai siis käsitin, että multa puhkaistaan suoraan kalvot ja pistetään oksitosiinia tippaan, koska kohdunsuu on pehmeä omasta takaa... voisiko siis ajatella, että synnytys on mahdollisesti silloin nopeammin ohi...?
 
Onnea Hippos! :flower:

Pehmiksellä on jännää... :)

Hyvä ku Tiinuliinin vauvalla kaikki hyvin. Parempi että "turhaan" katsovat käyrää ku että jotain inhottavaa sattuis. Musta tuntuu, että lokavauva on tulossa täälläkin... :|

( . ) Ääh... Tää on nyt jotenki taas TOSI turhauttavaa. Kuten jo aiemmin oli puhetta, menee viikonloput aina mukavammin ku mieski on kotona ja on mukavaa yhdessäoloa. Mutta nää viikot. Ei kerrassaan mitään tekemistä. Ei merkkejä synnytyksen käynnistymisestä ja kovin pelkään, että vielä kestää ja kestää. Jos tietäis, että vauva syntyy vaikka torstaina, vois olla paljo paremmalla mielellä. Ehkä se on just tää ku on tottunu laittaan kalenteriin kaikki tärkeet jutut ja itse kontrolloimaan aikataulujaan ja tekemisiään ja sitte tää elämän tärkein asia antaa odottaa itseään ja epätietoisuus on vaan seurana. Jos menis tyhjentään astianpesukoneen...

Mayah ja Pikkuinen 41+1 :heart:
 

Yhteistyössä