***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Huihai. Mitähän kaikkee sitä vielä.....nyt on niin, että mulla ei ole kokop'äivätyötä johon palata. Ensinnäkin jatkan hoitovapaatani maaliskuun alkuun, sästösyistä.Kun firmassa ei tammikuussa ole duunia. Ja sit maaliskuusta eteenpäin ajan x olen osa-aikaisena.Varmasti koko vuoden.Jos firma siis pysyy pystyssä. Kyllä pelottaa. Mulla ei ole oikein mitään toivoa jos menetän tuon työn.Monimutkainen juttu. Mutta olen ajatellut aina että joudun opiskelemaan jos työt tuolla loppuu. Mutta enää en voi opiskella kun olen Yh. Koska jos opiskelisin olisi pakko tehdä työtä opintojen ohella ja sitä en voi tehdä koska on Niki ja hänellä ei ole hoitajaa sitten.
No juu. Mulla ei ole mitään sellasta ollut koskaan että työ olis henki ja elämä. Lapioin vaikka paskaa, mutta haluan siitä kunnon korvauksen. Tai siis inhimillisen korvauksen. On tarjottu aikoinaan työtä vakinaista hoitoalalta, mutta en suostunut koska palkka oli niin huono. Jokaisesta työpaikasta olen sanonut itseni irti, hyvistä duuneista mutta siellä on ollut jotain epäoikeudenmukaisuutta tai hullu pomo tai skitsoja työkavereita,työpaikkakiusaamista(mua ei ole kiusattu mutta sellaisella työpaikassa on kamalan huono henki ja kaikki voi pahoin). Pisin aika yhdessä duunissa
 
kesken jäi :kieh:

on tää nykyinen eli 4vuotta laskettuna tä äitiysloma mukaan. Näin oon ajatellut mutta en enää. Aika nöyrää poikaa tässä olen nykyään, semmoinen on tunne. Kun on tuo poika. Ennen ei tarvinnut ajatella kuin itseään. Olen tosiasiassa aika paniikissa. Mut yritän ajatella että kyllä se siitä...kaikki järjestyy...firmalla alkaa mennä paremmin...vuosi kun jaksetaan vielä köyhinä niin sitten saan kokopäivätyön takaisin....ja lasken laskin sauhuten että miten kummassa tästä selvitään. Yöllä en pystynyt nukkumaan kun ajattelin kelaa ja palkkaa ja paljonko saisin lomarahaa ja entä jos saan kenkää ja saataisko me asumistukee ja paljonko on päivähoitomaksu ja pitääkö meidän muuttaa kaksioon että mä nukun olohuoneessa. Mut kyä se tästä. Selkä taipuu eikä särje joten kaikki järjestyy!
 
Voi kauhistus Nikin Emoa! taitaa olla yksi pahimpia painajaisia ettei ole töitä, mihin palata.
Ihana kuva oli teidän tenavista!

Meillä on alkanut ruoka upota vähän paremmin! Ihanaa! Öisin taitaa olla vain noin 3 herätystä. Pottailua on yritetty harjoitella, tosin äsken puolet tuli pottaan ja neljännes sitten sen jälkeen vaippaan ja loput meni ohi kun otin vaipan liian aikaisin pois.. :(
 
Heips!

pika kuulumiset..
1v synttärit oli viime viikolla ja strategiset mitat 9840g ja 78cm.
saatiin mpr ja pneumokokki rokote ja siitä sitten oltiinkin 2 päivää kovassa kuumeessa.

Huomenna mä meen töihin ja pojat papalle, tulee varmaan niin helvetin ihanaa kun Eeti heräilee edelleen vähintään 4 kertaa yössä, yleensä 1-2h välein..ja sit tosiaan vielä koulu päälle.nyt kyrpii.mutta kai tätä kuukauden kestää.sit saa olla taas pari viikkoa kotona ja sit taas kuukausi töitä.

Pottailua on meilläkin kokeiltu nyt kun esikoinen siirtyi pöntölle, mutta vielä ei ole mitään saalista saatu.
Päikkäreitä on yleensä yhet, joskus kahet kun Eeti kuitenkin yleensä herää jo 7 aikaan.

jaha, siellä se taas jo huutelee..
jaksuja mammoille!!
 
Terve!

Matilda täytti viime tiistaina 1v. Eilen juhlittiin pienellä porukalla. Torstaina oli neuvola ja painoa oli 9400g ja pituutta 75cm. Rokotuksen sai, eikä itkenyt yhtään, mutta sitten oltiinkin pari päivää kovassa kummeessa.

Meillä nukutaan kahdet päikkärit, muuten ei tule päivästä mitään. Yöt on yhtä sirkusta, ei nukuta ei.....mutta ei auta yhtään vaikka jättäis päikkäreitä vähemmälle. Väsynyt oon kyllä tohon yövalvomiseen vaikka miehen kans vuorotellaankin.

Pottailua ei olla harjoiteltu vielä yhtään..... :ashamed:

Vierastetan aivan hirveästi!!

Mukavia syyspäiviä!!
 
Meilkin oli 1v neuvola viikko sit, mitat:
81,5 cm
12780g
49cm

eli aika samat lukemat kun viikkoa takaperin Taysissa. Käyrien mukaan vähintään 185 cm kaveri kasvamassa. Jimi kävelee / juoksee kovasti ja puistossa tumpsahtaa tuon tuostakin ja sekös aiheuttaa raivareita... Muutenkin alkaa kovia oman tahdon elkeitä olla nähtävissä. Eilen oltiin ystävänsä 1 v synttäreillä ja poika veti poropiirasta ja suklaakakkua siihen malliin, että tais vatsakivut saada kun itkahteli puolen tunnin - tunnin välein läpi yön. Mulla alkaa espanja, pikkasen zombiena sinne, kun valvonut lähes läpi yön...

Nikin emo - vai noin nyt sit kävi duunin kans, kuten enteilitkin, no kyl sä varmaan ne asumistuet ja hoitotuet ainaskin saat ja sit vaan sossuun jos ei rahat riitä! No hoppas ens vuonna tilanne taas ok!!!

Hexa - hyvä, jos yöt alkaa vähä normalisoituun ja soseet uppoo!!

DD - Huh, huh tsemppiä koulu-työ-kotiarkeen!
 
Heippa taas täältäkin :wave:

Kalle oppi muutama päivä sitten nousemaan ilman tukea seisaalleen ja nyt on konttaaminen jäänyt huomattavasti vähemmälle, kävelee mieluummin.

Ja viime viikolla jäätiin isännän kanssa molemmat "monttu auki" kattomaan kun jätkä otti lasin toiseen käteen ja toisella kädellä maitokannun kahvasta kiinni ja rupesi muka kaatamaan maitoa itselleen :eek: . Onneksi toivuttiin nopeasti "järkytyksestä" ja avustettiin sitten herraa tässä toimenpiteessä. Kalle kyllä seuraa kaikkien tekemisiä hirmu tarkkaan kulmat kurtussa ja on hyvin mietteliään näköinen mutta en osannut edes kuvitella että se noin tarkkaan on kattonu :)

Vauvauinti aloitettiin taas maanantaina ja hauskaa oli kaikilla. Kalle räiskytti vettä ihan tohkeissaan ja nauraa kikatti kun iskä pelleili. Liukumäki oli ihan ehdoton juttu, näytti ettei poikaa saa pidettyä pois mäestä kun se kerran sinne pääsi.

Hammahoitajan tarkastus on Kallella ensi viikolla, saa nähä montako hammasta sieltä on tulossa kun kuola valuu, nenä on tukossa ja kiukuttaa.

Siinäpä meiän kuulumiset, pitää ruveta siivoilemaan kun Kalle lähti iskän mukaan "töihin"

 
Yksvee neuvola takana ja mitat olivat:
pituus 77,1cm
paino 9535g
nuppi 48,1

Jonniin verran pienempi kaveri, kuin Mitzylla... :D

Normaali kasvu ja kehitys, mikä jo olikin tiedossa kyllä. Tuen kanssa kävelee kovasti, mutta ilman tukea ei suostu seisomaankaan. Varmasti menee vielä kuukauden päivät ainakin ennen kuin voi odotella tuetta kävelemistä häneltä. Kiipeilemään on sitten sitäkin kovempi.

Nuha ja yskä jyllää vain, vaikka lääkekuurilla saatiin keuhkoputkentulehdus poistettua. Eilen huomasin kyllä, että ylhäällä pullottaa ainakin kaksi hammasta eli saattaa hampaiden tulokin pitää yllä tuota nuhaa, ja yskä taitaa olla lähinnä sitä, kun lima valuu kurkkuun.

Olen ruvennut harkitsemaan imetyksen lopettelua. Harkitsemaan siis. Toimenpiteisiin en ole ryhtynyt. Yöimetykset saatiin n. kk sitten pois ja mietin, jotta voishan sitä jo muutenkin lopetella. Tavallista maitoa juo hyvin, eikä aiheuta mitään vaivoja. Näköjään tämä oma henkinen prosessi isompi juttu sitten. Toinen puoli minusta toivoo jo saavansa oman kropan ja hormonitoiminnan itselleen ja toinen puoli sanoo, että kun noin hyvin maitoa riittää, niin imetä ihmeessä mahd. pitkään. Katsotaan nyt sitten, kumpi voittaa.

Eilen tuli siis pojalle vuosi täyteen ja sunnuntaina juhlitaan pienimuotoisesti. Eilen kävi jo vaari kahveella ja harjoiteltiin kynttilän puhaltamista (sammutti kynttilän lopuksi lusikalla ) ja kakun syömistä. Kuivakakku ja rahkakakku oli tällä kertaa kysymyksessä. Hyvin tuntui maistuvan. Kovin oli ilahtunut ilme, kun herkkua suuhunsa sai! Ei olla siis tähän mennessä vielä liiemmin herkkuja syöty. Joskus jostain pullapalasta saanut maistiaisen.

Pottailusta olitte jutelleet ja olen saattanut meidän touhut joskus kertoakin, mutta kun en muista, niin kertaan. Poika tekee aina jotakin pottaan, kun hänet siihen istuttaa. Aamu- ja iltarutiineihin kuuluu potalla istuminen ja aamulla tulee lähes poikkeuksetta aina kakka ja illalla pissa. Muulloinkin tulee tavarat pottaa, jos siihen istutamme, mutta ei olla viititty joka välissä potatella, ettei kyllästy. Potta on ollut käytössä jo varmaan kesäkuulta lähtein.

Jaa, muuta en nyt älyä kirjoitella. Mukavat loppuviikot kaikille!

Lizard ja poikanen 1v1pv
 
Heipsan!

Nyt on meilläkin perheessä sitten 1-vuotias taapero! :heart: synttäreitä juhlittiin perjantaina ja lauantaina ja huh huh, kun on rankkaa puuhaa :) Nyt saisi ajankulu vähän hidastua, että saisin pitää toista vielä vähän vauvanani..:D vaikka vaikeeta se on, kun joka päivä vaan mennään kovempaa ja kovempaa! Kävely on muuttunut juoksuksi ja kiirettä pitää...

1-vuotismitat ovat seuraavat:

pituus 76,5cm
paino 10545g
pipo 48cm

pituutta tullut huhtikuun puolesta välistä 4cm, mutta painoa vain 200g. Mutta eivät onneksi huolehtineet, kun syö kuin hevonen ja liikkuu niin hurjasti, että väkisinkin energiaa kuluu. Rokotukset saatiin mekin, ja ainakaan toistaiseksi ei reaktiota.. tosin sanoivat, että voi tulla vasta viikonkin kuluttua rokottamisesta.

Ylös tehtaillaan hampaita, etuhampaiden oikealle puolelle puhkesi viime viikolla ja vasenta puolta työstetään paraikaa, sen verran kiukuttaa.

Pottailtu ollaan vasta nyt, lauantaista lähtien, kun saatiin potta lahjaksi. Tähän mennessä ei vielä saalista :D

Vauvakuumetta pukkaa aina vaan, joten näillä näkymin "työhön" ryhdytään ensi kuussa :heart:

Nyt huilimaan, kun poika nukkuu. Itellä katkonaisia yöunia, kun hartiat niin jumissa, että vaivaa öisin :/

Mukavata syksyä ja lämpimiä iltoja kynttilän valossa!
 
Enpä minäkään ole pitkään aikaan joutanut kirjoittelemaan, aika harvakseltaa lukemaankaan. Sen verran eläväinen lapsi on meille tullut ettei tosiaan tarvitse tekemistä keksiä silloin kun jätkä on hereillä :LOL:

Tänään on meilläkin suuri päivä, Topi syntymäpäivä :heart: :D :flower: Mä jo itkeskelin viime yönä kun muistelin vuoden takaisia tunnelmia, mitä tähän aikaan tapahtui. Hirveän haikea mieli ja synnytystä kun muistelee näin vuoden takaa niin täytyy rehellisyyden nimissä sanoa ettei ihan kauhean ruusuinen kuva ole siitä jäänyt :/ Lapsi tottakai oli kaikista rakkainta ja ihaninta mitä mulle on ikinä tapahtunut, harmi vaan että sairaalassa olo ajasta ja itse synnytyksestä ei jäänyt kovinkaan mukavia muistoja.

Sukulaiset kahvitettiin ja kakutettiin jo viikonloppuna, tänään lähdemme ensimmäistä kertaa uimahalliin polskimaan. Laivalla käydessämme käväistiin porealtaassa ja aivan riemuissaan oli pikku herra joten toivon mukaan on sankarin mielestä mieluisat syntärit. Vanhempien ostamat lahjat sitten saa avata illalla.

Meidän kehitys on sillä tolalla että jätkä lähti 11kk kävellemään meidän hääpäivänä muutama viikko sitten ja sanoja sanoo, ihan en varma ole onko ne "oikeita", usein kuitenkin ihan järkevään asia yhteyteen liittyy. Sanoja löytyy hauva, vauva, mppu ( lamppu ), kisu, kuka, isi, kukka, kakka, sukka sekä vähän jotain äitiin liittyvää muttei selvää äiti tai ättä yms. Lisäksi matkii todella paljon, maiskuttaa kun äiti tai isi syö jne.

Neuvola meillä on viimeksi ollut toukokuussa ja 1v neuvolaankin päästään vasta lokakuun lopussa, että nämä meidän palvelut ei paljoa ole parantuneet sitten viime näkemän. Onneksi itsellä on jonkin sortin maalaisjärkeä mutta kyllä noita sais nyt HIEMAN useemmin olla kun kuitenkin kysymyksiäkin välillä on.

Nukkuminen on tällä hetkellä aikamoinen painajainen. Useamman kerran viikossa saa jätkää nukutella keskellä yötä monta tuntia. Viime yönä 3.15-5.35 ja nyt päiväunille laitettiin 1,5h :headwall: alkaa äiteen hermoparat olla aika riekaleina. Neuvolan mukaan sanoivat että kuuluu kehitysvaiheeseen, voi saateri sentään! Toivon mukaan kohta taas helpottas. Ollaan noin kk nukutettu jälleen omaan sänkyyn ja opeteltu pois siitä kainalopaikalta. Siine siirtyi kesäkuussa kun oppi seisomaan ja teloi vaan itseään sängyssä.

Hampaita meillä on nyt 8, neljä alhaalla ja samat ylhäällä. Kiukkuiltu on viikon verran siihen malliin että liekö tekee poskihampaita, kiva. Mä kävinkin jo ostamassa Herra Hakkainen hammastahnaa ja nopea katsastus tahnoihin paljasti että ainoastaan tässä tahnassa oli sekä fluoria että ksylitolia. Katsii siis olla tarkkoina!

Ruokapuuhissa ollaan siirrytty juomaan rasvatonta maitoa ja se uppoo kohtalaisesti, huomaa kyllä ettei ihan sama ole kuin Tutteli mutta juo nyt kuitenkin. Illalla/ yöllä vielä saatan antaa Tuttelia jos innostun ja kaapista löytyy. Muuten syö samaa ruokaa meidän kanssa, jos ei kauhean epäterveellistä ole tai mausteista.

Kovasti jaksamista kaikille ja ihanan kirpeitä syysilmoja toivottaa
Koiruus ja Topi 1v


Synttärisankari tepastelee


Kummien antaja lahja :D jokseekin mieluinen!
 
Jimi sai viime viikon maananataina tuhkarokko-rokotteen ja liekö on sitä, mutta nyt on kuumeillut pari päivää (38,5c kainalosta) ja kiukkuaa niin penteleesti etenkin öisin. Koiramamman tapaan montakin tuntia saattaa mennä toppuutteluun keskellä yötä. Tiedä nyt sitten onko ikävaihe, vai hampaat vai tuhkarokkorokote syynä... On kyllä nenäkin hiukan tukossa, jos tää onkin se sikaflunssa, eihän sitäkään enää testata kuulemma. Mä ite oon nyt Hkissä asioita hoitamas, nyt tosin makaan kaverin sängyl, kun tuli tänne posoteltua 4 tunnin unilla, niin aikas vetämätön olo ja kiire päivä silti, josta oli pakko suoriutua. Piti mennä leffaan vapaaillan kunniaks, mut taitaa mennä Unelmien poikamiehen kattomiseksi ;)
 
Moikka täältäkin!
Meillä huonosti nukuttu yö takana,neiti heräsi 23 aikaan ja pari tuntia itki ja möyri sängyssä,otin hänet meidän väliin,mutta möyri siinä niin,että pelkäsin että hän tippuu sängystä, joten maidon kanssa omaan sänkyyn takaisin, itkua jatkui vähän väliä, ja nyt aamulla on nokka vuotanut ja yöllä oli myös puhjennut hammas. Meillä oli pitkään vaan nuo 2 alahammasta ja nyt tullut 4 hammasta muutaman päivän sisällä, joten kai ne kipuilee. Välillä mietin että voisko nuo yöheräilyt johtua maidosta, koska paukuttelee edelleen ja haisee aivan kuin olis kakat housussa..mitäs te muut annatte vattavaivaisille?laktoositonta vai??tavallinen maito ollut meille jo n.1kk käytössä.
Neiti täytti 1v. 15.pvä ja silloin oli myös kuvaus ja se meni niin nappiin että.. tulee varmasit upeita kuvia! :D
Tänään meillä on sitten neuvola, tulen siis kirjoittelemaan lisää sen jälkeen.

Niin ja onnea muillekin jo 1v. täyttäneille ja myös pian täyttäville....aika on mennyt nopeaa!

jkoo + Nella 1v. + 2pvä :heart:
 
Heips!
1-v neuvolan mittoja vaan aattelin tulla kertomaan, kun ollaan oltu porukan suurin tähän asti... =)

Paino 13,2kg ja pituus 82,6cm.

Neiti on reipas ja nousee ite seisomaan mut ei vielä kävele edes tukea vasten. Vahingossa saattaa muutaman askeleen ottaa.

Paljon haastaa ja sanoo mitä tarkoittaa... Tottakai sitä omaa tekstiä tulee ummet ja lammet mukana, mut siitä se moottoriturvan ura urkenee... :LOL:

Syö kotiruokaa ja juo normimaitoa.

Siinä tärkeimmät.... =)

Onnitteluja ja halauksia kaikille "menneille" ja tuleville synttärisankareille!! :flower:

Liiko ja Anni 1v 5pv :heart: :heart:
 
Moikka!

Meillä huomenna synttäripäivä ja sen kunniaks tänään haettu neuvolasta rokote ja uudet mitat: 9,7kg ja 77,6cm. Pituuskasvu aika huimasti nousussa, mut paino menee edelleen tasaisesti siellä miinuskäyrillä, missä on mennyt koko ajan, joten sen puoleen ei syytä huoleen.

Kolmisen viikkoa on Sisu nukkunut omassa huoneessaan, mut ei ole yöt sen myötä kyllä yhtään parantuneet. Edelleen rampataan hyssyttelemässä vähintään 3 kertaa yössä, pahimmillaan jopa puolen tunnin välein. Yösyömiset on jääneet jo useampi kuukausi sitten, imetys loppui 6 viikkoa sitten. Päivällä menee kahdet päikkärit.

Hampaiden saldo on tällä hetkellä 10 kappaletta ja ekat poskihampaat on puhjenneet ylös. Siellä näyttäis myös olevan kovasti punaiset ikenet ja nuo poskihampaat näyttää tulevan joka päivä enemmän ja enemmän ulos. Et ehkä se selittäis nyt tällä hetkellä noita yöheräilyjä ainakin osittain. Mut vielä koskaanhan ei meillä ole kokonaista yötä nukuttu, ehkä noin kolme kertaa on ollut eka unipätkä 7-8h ja sen jälkeen tiuhaan heräilty.

Itselläni on kaksi viikkoa työelämää takana ja ihan kivasti on sujunut. Teen vaan 6h päiviä, eli osittaisella hoitovapaalla ja Sisu on tosiaan mun äidillä päivät, kuten varmaan oon kertonutkin. Noi rikkonaiset yöt vaikuttaa kyllä ihan selvästi siihen, et oon töissä aikamoinen tyhjäpää, mitään en muista... Mut onneks työkaverit tietävät tilanteen ja osaavat ottaa huomioon :) Töissä en ehdikään olemaan kuin maksimissaan 4 kuukautta ennen uutta äitiyslomaa. Mut kyllä kummasti helpottaa taloudellista tilannetta edes tämä muutaman kuukauden töissäolo ton pelkän kotihoidontuen jälkeen.

No niin, herra sieltä heräilee ekoilta uniltaan, joten jälleen riennetään. Nyt muuten tällä viikolla otettu jopa 8 askelta ilman tukea, mut aika varovasti lähtee liikkeelle. Tukea vasten kyllä menee ja koko ajan sais olla taluttamassa!

Hyvää viikonloppua!

Zucchero + Sisu (huomenna 1v :heart: ) + masukki rv 18+1
 
Heippa!
Täältäkin niitä 1v. neuvolamittoja; 8,5kg ja 74cm. Pikkuruinen on meidän neiti, kuitenkin on kasvanut tasaisesti ja nytkin oli kasvanut hyvin. Meillä neiti kävelee ja höpöttää kovaa, sanoja ei kuitenkaan tule kuin "haloo" ja ksssa-kissa :D Meitä neuvottiin kokeilemaan ihan laktoositonta maitoa,joten sitä nyt kokeillaan. Neidillä on nyt sitten nuha, joten yöheräilyt nyt ainakin sen piikkiin, viime yönä sai rampata huoneessa 5-6krt, joten taas on huonosti nukuttu yö takana. En tiedä onko eroahdistusta vai mitä mutta kun neiti yöllä herää,niin mun pitäs siinä vieressä olla niin pitkään kun hän nukahtaa, välillä havahtuu kun lähden ja kauhea parkuna alkaa...kai tämäkin on joku vaihe, ennen ei ole ollut väliä ja hyvin on ite sinne nukahtanut..
Mutta näin siis..enempää ei kerkiä kirjoittamaan..vointeja kaikille ja hyvää syksyä ja voimia myös kaikille ongelmiensa kanssa painiville :hug:
 
Onnea Jouskarin uudelle kodille!

Työt, tytöt ja yöt pitävät kiireisinä. Mieskin saa jo Piipiäistä pottailemaan. Esikon kanssa tehdään edelleen koruja suurella innolla. Syksyn synttärisankarit on nyt korutettu ja joululahjaksi on myös tehty koruja. Oikein kieli keskellä suuta pitää miettiä, miten antaa lapsen pitää vielä illuusion joulusta ja joulupukista mutta samalla hänen pitäisi saada nauttia siitä joulun toisesta puolesta eli lahjojen antamisesta ja ihmisten muistamisesta ja heille lahjan tekemisestä. Tuntuu niin ihanalta, kun lapsi kertoo ajatuksiaan korun saajasta korua tehdessään. Ihan kaikki ei vielä saa meiltä noita koruja, harvempi mies pitää helmi kaulassa tai id-korttia lasihelmiketjussa. Heille sitten varmaan tehdään avaimenperiä ja annetaan kynttilöitä.. :D
Kun me esikon kanssa tehdään näitä koruja, soittaa Piipeys meille pianolla musiikkia. Heh.. tosi hienosti hän jo saa ääniä ulos ja se on selkeästi kiinnostavaa. Jos saadaan innostetua häntä tuossa hommassa niin ehkä sieltä jotain harmoonista löytyy. Eilen uutena innostuksena hänellä oli laulaa oman pimputtelunsa ja esikon pimputtelun tahtiin.

Hexa ja Piipe-Liipe 1v 3 vko
 
Iltaa..pitkästä aikaa kuten moni muukin olen käynyt lukemassa mutta kirjoittaminen on sitten jäänyt :ashamed:

Meillä maanantaina täytettiin vuoden ja tänään sitten oli neuvola suluissa 10 kk mitat
Mitat: 9800 g (9855 g)
80 cm (77,5 cm )
paino laskenu, mut nythän toi neiti vasta ekan kerran liikkii ja nousee tukea vasten. Meillä kontataan erikoisella tavalla neiti lykkii toisella jalalla vauhtia :LOL: konttaaminen siis vain kun ollaan kaaduttu niin kontataan lähimmälle mistä voi nousta ylös. Kävelty on pieniä matkoja 10 kk ja 11 kk lähdettiin sitten ihan oikeasti kävelemään. Oli pakko hankkia neidille sellanen konttauskypärä kun kaatu aina suorin vartaloin ja pää osu monta kertaa päivässä maahan kovaa.

Neitiltä löytyy 12 hammasta ja hammaslääkäriin olis tarkoitus varata aika. Nukkuminen hoituu noin 4 heräämisellä ja tutista aattelin noiden öiden takia pikkuhiljaa vierottaa neidin. On vaan hankalaa kun on 3 kertaa viikossa hoidossa kaverilla...hieman on eroahdistusta huutaa ku hyeena kun sinne vie ja jos hakemisen jälkeen haluu käydä vessassa ni ei onnistu!!! Täytyy ottaa itteään niskasta kii ja kirjoitella useammin.
Jaksamisia Nikin emolle ja muille kanssa

Nappisilmä ja Minnimanni 1v ja 1pvä
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!
Lueskelemassa olen käynyt täällä kuulumisia välillä, mutta jotenkin tuo arki vaan vie mukanaan ekaluokkalaisen ja nyt sitten vähän yli 1-vuotiaan kanssa.

ISOT ONNITTELUT MEIDÄN KAIKKIEN 1-VUOTIAILLE

Meillä peppukiidetään edelleen ja nyt noustaan jo tukea vasten seisomaankin, mutta se kävely antaa odottaa itseään. Hampaita on 8kpl ja parasta aikaa pukkaa ensimmäistä kulmahammasta. Ruoka maistuu hyvin, tavallinen maito ollut (juoma)käytössä jo kolmisen kuukautta ja allergioita en ole ainakaan huomannut. Tahtoa pojalla löytyy ja häntä saa jo ihan komentaakkin, että ei ihan pyöritykseksi mene. :kieh:
1-vuotismitat: 10kg ja 78,5cm. Rokotus meni hyvin, eikä tullut oireita.

Mutta nyt toivotan kaikille ihanaa syksyä ja arjen pyörteissä jaksamista!
Töihinkin tässä sitten vuodenvaihteessa taas palaillaan, joten kiirettä pitää!

Halauksia kaikille!
Mamitus2 ja Nappula 1v+8pvää
 
Hei taas!!
Meillä neitillä on ollut vauvarokko...Tulipas taas monen vuoden jälkeen kivana muistutuksena.. :ashamed: ...Minä tieten säikähdin kun neitille nousi korkee kuume ja sit ku kuume laski niin tuli näpyt.... :| ...
Sitten ku muistin koko vauvarokon niin olin jo kerinny miettiä kaikki muut rokot jo läpi...
Noh...Muistilokeroita täytynee monessa muussakin asiassa sitten kaivella varmasti jossain välissä... :LOL: :LOL:

Tää mamma löysi itelleen (ukon mieliharmiksi) uuden harrastuksen...Aloitin PartyLiten konsultin hommat.... :D :D Ja oon nauttinu hommasta täysin rinnoin...Kohta on tuo meidän olkkari täynnä (vaikka jo muutenki täynnä) )kaikkee kivaa kynttiläsomistetta ja kynttilää...
Alkaa hävittämään sieltä vanhemmasta päästä pois tavaraa... Ja tuo meidän sohva...mua niin sieppaa se että tekis mieli heittää pihalle...mutta ukko ei anna...noh...joku kaunis päivä :kieh: :kieh: ku ukko töissä niin sohva saa siivet...

Täällä neiti kasvaa ja kehittyy hyvin ja omaa tahtoa on jo ihan kivasti...

KYSYMYSTÄ MUILLE!!!: Oletteko te osallistuneet siihen FinIP- (pneumokokkirokotus) rokotetutkimukseen???

Jotain piti kommentoidakin mutta unohtu sitten ku kirjottamaan aloin... :ashamed: :ashamed:
Mutta uudelleen sitten kun muistan taas mitä piti kommentoida....

Ninnipo ja Janiina :heart:

P.s Janiinan 1v neuvolan mittoja: 9,1kg (paino oli tippunut mutta neuvolantäti ei ollut huolissaan kun tuo meidän neiti ei paikallaan pysy...) ja pituus 76,5cm...(pituutta oli neiti venähtänyt monta senttiä...itekin sen huomanu kun osan vaatteista joutunu poistaan käytöstä...)
 
Huomenet täältä :)

Mukavasti tuntuu kaikkien lapsukaiset kasvavan ja kehittyvän. =) Meilläkin on saatu eka sana aikaiseksi...tosin sitä varmaan kukaan muu ymmärrä kuin me ja vähän erikoinenkin on tuo eka sana, mutta se on siis terve :D Nemo huiskuttaa kättään tossa suun lähellä itseään päin ja sanoo terve :LOL: ja välillä jotain äitiin viittaavaakin oon kuullut.
Omaa tahtoa on tullut rutkasti lisää ja kovasti menee sotkemaan isoveljen leikkejä, kun tottakai sitä pitää just sillä samalla lelulla leikkiä. ;)
Ruoan perään tuntuu olevan ihan mahdoton ja kun itsekin jotain syö, niin tulee viereen komentelemaan kovaan ääneen, että hänelle kans.

Ninnipo me mentiin mukaan tohon pneumokokki hommaan ja eka rokotekin on jo saatu. Ei tullut mitään oireita ainakaan siitä piikistä, jonka Nemo sai. Ajattelin, että oli sitten kumpi vaan, niin tuskin ainakaan haittaa on. Vähän toisin sitten taas ajattelen tuosta sikalentsu piikistä ja kovin oonkin puntaroinut täällä mielessäni asiaa. Jotenkin vaan pelottaa tuollainen rokote, joka on nopsaan väsätty. :/ Mitäs teillä muilla aatoksia tuosta asiasta :attn:

Jahas...kai sitä taas pitää siirtyä päivän touhuihin :wave:

Katjuska ja Nemo pikkasen päälle 1v :heart:
 
piti tulla laittamaan, että me osallistutaan myös tuohon pneumo-rokotteeseen. täällä saa joko sen tai a-hepatiitti-rokotteen ja minusta molemmat on hyviä. siihen sikaflunssa-rokotteeseen en lähtisi... tuttu oli suoraan kysynyt neuvola-tädiltä, että laittasko oman lapsensa siihen tutkimukseen niin täti oli todennut siihen että EI laittaisi.

oma tahtoa osoitellaan meilläkin aika kovin, ja kun kielletään tekemästä tuhmuuksia menee poitsulla kulmat kurttuun. sanoja on jokunen: vaippa, neljä, tähti, äiti, pappa ym :D
 

Yhteistyössä