***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Moikka!
Vähän kuulumisia tulin minäkin laittamaan.. :D
Mulla on työt alkanut ja tyttö heräilee edelleenkin öisin pari kertaa. Maidon jättämistä pois kokeiltiin ja siitä ei tullut mitään..tai takapakkia lähinnä, muutama yö huuto, muutama ns. hyvää yötä, kun tyttö heräs kerran ja nukahti itekseen..mutta sitten se huuto taas alkoi, eikä auttanut kuin antaa periksi, koska en jaksa huudattaa toista ja pääsin myös itse takaisin nukkumaan..joten maidolla mennään vielä yöllä, enkä aio enää edes kokeilla pois jättämistä, jättää itse sitten kun kokee olevansa siihen valmis, viimeistään sit murrosiässä :LOL:

Sanoja meillä tulee vähän jo lisää ja tuntuu että koko ajan yríttää niitä muodostaa vaan enemmän.

Pottailtu ollaan välillä, ikinä sinne ei olla mitään tulosta kyllä saatu..

Hoidossa neiti on pärjännyt hyvin ja tykkää olla siellä..hyvä näin:)

Sikainfluenssarokotteen neiti sai 2vkoa sitten ja sen jälkeen oli 4 päivää korkeassa kuumeessa, mikä kuitenkin todettiin vain normaaliksi kausi-influenssaksi.

Joulua odotellaan ja ostetaan neidille muutama lahja, niitä tulee taas kuitenkin läjäpäin mummuloista niitä lahjoja... :LOL: Joulua vietetään mummun luona ja sitten mummin luona.

Neiti rakastaa muuten subtv juniorilta tulevaa Unelmatarha ohjelmaa...sitä hän jaksaa aina seurailla kun se alkaa :D

Mutta hyvät joulunodotukset teille...tää oli tällainen pikatiedote meidän elämästä:)

jkoo + Nella 1v.2,5kk :heart:
 
Kestämistä kaikille tautilasille!

Meillä lapset ovat vihdoin alkaneet leikkiä yhdessä. No Piipeys sen aloitti, hän heilui haarukan kanssa ruokapöydässä ja 'tulkitsin' sen esikolle niin että pikkusisko haluaa leikkiä hänen kanssaan muskettisoturia ja siitähän esikko innostui ja nyt sitten heiluvat lusikoiden kanssa ja 'miekkailevat' ja kikattavat ja haluavat muskettisotureiksi isona. Tai ainakin esikko..

Muuten meillä ollaan ok, syödään öisin (tissiä) ja päivisinkin (samaa ruokaa muun perheen kanssa) ja kokeiltiin vähän vehnää mutta peppu punottaa Piipellä niin ettei kyllä jatketa kokeilua vähään aikaan.
Avustelin tänään vähän joulupukkia ja oi että on ihana odottaa joulua. Meillä on lisäksi tavarakalenteri ja tänä vuonna sieltä tulee joulukoristeita ja jotain pientä henkilökohtaista, kuten Piipelle tutteja ja esikolle huulirasvaa.. en tiedä kuka malttamattomimmin odottaa sen kalenterin avausta. Minä vai lapset.

Piipe ei vielä puhu.. mutta ymmärtää kyllä puhetta paremmin kuin esikko. Kun lapset olivat mummolassa hoidossa kantoi Piipe mummolle vaippaa kun oli vaihdon aika. =) Fiksu likka. Tosin enää ei pottailu suju yhtään, mutta ei mikään kiire. Kyllä sitä jossain vaiheessa homman oppii.

Hyvä, että me vanhemmatkin saadaan kohta sikapiikit. Esikon tarhakaveri oli kuulemma viety ambulanssilla sairaalaan.

Hexa ja Piipe 1v3kk
 
Iltaa

Meillä on alotettu tarha ja sinne jäädään huutaen ja kun kotiin haen ni raivarit on ensimmäinen juttu. Hivenen on myös draama queenin elkeitä jos tahto ei mene läpi ni hermo palaa :) Mitään sanoja ei oikein tule kak kak (tack tack) ja kun näkee koiran ni auuu auuu (hau hau) h kirjain ei vaan taivu. Kova on neiti komentamaan mutta kuitenkin aika kiltti. Olis ihanaa jos oppis puhumaan ni ymmärtäis mitä haluaa.

Yöllä heräilee edelleen joskin välillä on yö jolloin ei herää ollenkaan, muuten sitten 2-30 krt. Hyvin harvoin joudun maitoa yöllä antamaan mutta joskus kuitenkin jos ei millään rauhoitu. Potalle tekee melkein aina jotain eikä enää karju kun siihen asettaa. Itse syödään ihan turha tunkea lusikkaa kun ei siitä kumminkaan mitään ota pudistelee vaan päätään. Neiti kurottaa varpaisillaa kaiken pöydiltä mikään ei ole turvassa. Joulua en ole uskaltanut edes ajatella... Mul on huisi vauvakuume en tiedä miksi..toista ei tähän sekamelskaan tule se on varma eikä siihen muutenkaan olis mitään mahdollisuutta kun sitä varten tarvittavaa toimintaa ei ole.

Nappisilmä & Minni 1v 2kk
 
Laitoin Nappis sulle yksäriä!

Niki räkäinen ja vähän yskii, muutoin ok. Niki ei suostu ollenkaan istumaan potalle.Pissaa kyllä lattialle potan viereen:) Ei sano muita sanoja kuin KAKKA. Ja usein ilmoittaa, kun se kakka on siellä vaipassa,sanoo KAK-KA ja kävelee vessaa kohti. Käytetyt vaipat osaa roudata vessan roskikseen ja on tosi innokas roskakuski:) Sit osaa puistaa päätä ja huutaa samalla EIEEEIEIEIEEI, jos ei halua esim ruokaa. Ja kun näkee maitopullon huutaa annaannaanna. Aamuisin haluaa pestä mun hampaat, kun pesen häneltä hampaita...ja samoin ruokapöydässä syöttää mua....leivät ja tomaatit ja sellaiset yrittää aina työntää mun suhun ja lusikkansa myös. Ja harjaa myös mun hiuksia. Että hyvä poika tästä kasvaa vielä! :D
 
:wave:

vielä täälläkin ollaan hengissä!pari kertaa koitin aiemminkin kirjoitella mutta kone ei ollut yhteistyöhaluinen.
Mulla koulu jatkuu ja sijaisuuksia teen 1-4päivää viikossa, joten vapaa-aikaa on hyvin rajallisesti. Miehen kanssa ollaan edelleen yhdessä, välit tais viime viestin yhteydessä olla hieman epäselvät..vähän epäselvät edelleen mutta erotahan en perkele aijo.
Eetistä on kasvanut omatahtoinen taapero, hienot raivarit osaa jo heittää ja isoveljen kanssa tapella.onneks myös leikkivät yhdessä ja pusuttelevat.
yhtäkään kokonaan nukuttua yötä ei olla nähty vieläkään, ollaanko ainoat, hope not..
Eeti siis heräilee sellasen 3-6 kertaa yössä, tahtoo viereen tai tissiä, imetys siis jatkuu edelleen. joskos heräily loppuis kun imetyskin?!
Yhden yön Eeti oli jo papallakin, hienosti oli mennyt eikä siellä herännyt maidolle kun pari kertaa.
Meillä esikoinen sai sikainfluenssan ja oli viikon tosi kipeä, eeti onneks säästyi ja sai rokotteen, josta ei oireitakaan tullut.muutenkin on ollut terve pikku nuhaa lukuunottamatta.
Sanoja tulee muutama, äiti, anna, ikkä (iskä) ja eemu (eli isoveli)kovasti kyllä ymmärtää (niinkuin näköjään muidenkin taaperot) vaikka sanoja tulee harvoin.
Täysin samoihin ruokiin ei olla vielä päästy, jotenkin ei kaikki ruuat hälle vaan uppoa.

nyt tälläinen pikainen päivitys, ja Väpälle erityisen suuret terkut täältä suunnalta, ei olla unohdettu :LOL:

d. ja Eeti 1v 2kk+
 
Heip!
Täällä on viime viikkoina tapahtunut paljon: kaksi viikkoa ihanaa, onnistunutta lomareissua, äidin kuolema, imetyksen lopettaminen, hautajaisten järjestäminen ja ensi askeleet.

Poju matkii sanoja perässä koko ajan ja sanoo paljon itsekin. Ja kuten muillakin, ymmärtää jo tosi paljon puhetta eli saapi jo varoa tosissaan ärräpäitten kanssa (ymmärrys yhdistettynä matkimiseen... ). Kävely ei ole pojun mielestä välttämättä niin in-juttu. Kiipeily on paljon mielenkiintosempaa ja kontaten pääsee kovempaa. Houkuttelemalla kävelee kyllä. Tukia pitkin toki kävelee itsekin ja sitä on tehnyt useamman kuukauden, mutta toi itsekseen taaperrus pitää houkutella. Taito on, into puuttuu.

Imetyksen olin ajatellut lopettaa reissun jälkeen pikkuhiljaa, mutta sitten se loppuikin kertarysäyksellä, kun läksin isän tueksi ja hautajaisia järjestelemään. Poju jäi isänsä kanssa silloin kotiin, koska emme tienneet varmaksi, mikä tauti isällä jyllää, eikä haluttu ottaa riskejä. Isällä oli jokin sama flunssavirus, mikä äidinkin kohtaloksi koitui. Sikaa ei testattu, eikä edes tosissaan epäilty.

Meillä kävi niin, että imetyksen loputtua poju on nukkunut yönsä putkeen. Yöimetykset olin lopettanut jo aikapäiviä sitten, mutta yöt oli silti rikkonaisia. Nyt vaikuttaisi siltä, että kokonaan lopettaminen oli se avain. Voihan nuo yöt toki vielä muuttua, mutta nyt vaikuttaa lupaavalta.
Hieman podin syyllisyyttä siitä, että lopetin imetyksen, vaikka maitoa olisi tullut yllin kyllin. Jotenkin vaan rupesi jo ahdistamaan se touhu eli ihan minusta lähti tuo lopetuspäätös.

Possurokotteen poju sai viikko sitten tiistaina, eikä ilmennyt minkääntyyppisiä oireita.

Omanapaista tekstiä tällä(kin? ) kertaa. Mukavaa joulun odotusta kaikille! Meidän joulu on tänä vuonna erilainen. Luultavasti muistojen ja haikeuden täyteinen.

Lizard ja poikanen 1v2kk+
 
Lizardille kovasti voimia suruun :hug:

täällä hengissä edelleen!
Ei ollut sikaa, ainakaan minulla, Adasta ei ole varmuutta. Nyt on taudit toivottavasti hetkeksi lusittu...
Tää toinen raskaus on kyllä ollut kaikkea muuta kuin seesteinen. Koko aika jotain vaivaa, nyt jo viikon lääkityksellä liian korkeiden sykkeiden takia ja olo on ollut aivan hirveä! Voimia ei riitä edes seisomiseen, saati sitten taaperon perässä juoksemiseen. Ja tää unettomuus... Huoh! Pari tuntia unta per/vrk ja iloinen mieli on taattu, tai sitten ei.. No onneksi ollaan jo loppusuoralla, huomenna viikkoja tasan 32.

Se siitä valituksesta ja anteeksi! En oo yhtään kotiutunut tammimasuihin ja en sinne oikeastaan jaksa ikinä edes kirjottaa. Te saatte sitten osanne mun odotus ja vauva-jutuista :D

Ada ei vieläkään sano yhtään sanaa, kovasti tapailee mutta jos pyytää toistamaan niin nauraa vain. Ymmärtää kyllä hyvin, vaikkei kiellot tahdokaan mennä perille... Meillä asuukin varsinainen Pikku Myy, saa nähdä minkälainen sirkus on luvassa vauvan tultua taloon.

Meillä syödään edelleen purkkiruokaa, hyi minua. Ja maitonahan meillä menee kauramaito.
Tytön mitat viime neuvolassa, n. 1v3kk oli 81cm ja 11,5kg ja joudutaan lääkärille kun tyttö kasvaa 'liian' hyvin! Haluavat varmistaa ettei ole mitään hormonihäiriötä ja hyvähän se on mutta mä en vaan voi sietää niiden kasvukäyrien liian tarkkaa tuijottamista, koskaan ei oo hyvä.

Edessä on ensimmäinen Joulu omassa kodissa ja sitä odotan kovasti :heart:

mutta juups, jos lähtis koittamaan sitä unta kun aamulla on kuitenkin oltava aikaisin hereillä.
Anteeksi vielä sekava ja varmasti negatiivinen viesti ja kiitos kun sain avautua.
Jaksuja kaikille mammoille jouluhässäkkään :heart:

Tinii + Ada 1v3,5kk sekä masukki rv 31+6
 
Lizardille osanotto suruun ja voimia :hug:

Tinii, tottakai sä kirjoitat tänne!!!
Miten kummassa jaksat noin vähillä unilla, huh huh ja voimia myös sulle. Aika kovaa hommaa odottaa ja hoitaa toista vilperttiä, varsinkin jos raskausaika ei satu olemaan sitä "naisen ihaninta aikaa" :)
Ja mitä se tarkoittaa,kasvaa liian hyvin??? siis pituus vai paino vai mitä kummaa?
 
Lizardille osanotto suruun ja voimia :hug:

Tinii, tottakai sä kirjoitat tänne!!!
Miten kummassa jaksat noin vähillä unilla, huh huh ja voimia myös sulle. Aika kovaa hommaa odottaa ja hoitaa toista vilperttiä, varsinkin jos raskausaika ei satu olemaan sitä "naisen ihaninta aikaa" :)
Ja mitä se tarkoittaa,kasvaa liian hyvin??? siis pituus vai paino vai mitä kummaa?
 
Lizard paljon voimia surun keskellä :'( :hug:

Meillä ollaan kans sairasteltu koko ajan, mutta onneks vaan korvatulehduksia. Nemon sai eilen just kuurin ja veljellään oli just kk ennen tätä korvatulehdus... pitkittynyt sellainen, kun ei eka kuuri tehonnut. Että lokakuusta asti pelkkiä korvatulehduksia. :/

Tiinii se näppärästi oli bongaillut mut tuolta mitäs nytin puolelta testiongelmieni kanssa ;) Eli Nelosta täällä yritetään ja huomenna teen uusintatestin, kun en eilisen testin toimivuudesta tiedä oikein ja huomenna vast on vissiin kp 28/28. Viime kuussakin sain jonkinmoisen haamun testiin, mutta sitte alkoikin kovat ja kivuliaat vuodot, että jos jotain oli, niin tuli varmasti poiskin. :| No mutta huomenna jännäillään lisää ja tihrustellaan testiä :D
 
:heart: :heart: :heart: Onnea Katjuska!!!! :heart: :heart: :heart:
kovasti tarrasukkia ja vauvaliimaa pienelle matkaan mukaan!

Ja minäkö Mitäs nyt-osiossa, eeeeei :p mä asun siellä nykyään :D

kiitos Nikin emolle tsempeistä, niitä kyllä tarvitaan! Mutta hyvin tässä on pärjätty, pari viimestä yötä oon nukkunut ruhtinaalliset 4h (parilla herätyksellä tietysti). Ja siitä Adan kasvamisesta niin pituutta on jatkuvasti tullut liikaa, siirrytty alakäyrältä yläkäyrille vaikka molemmat vanhemmat ollaan pätkiä. Ainiin ja saatiin muuten vihdoin kutsu sinne maitoallergiatesteihin jotka nyt ois 15.12.

Mä oon ylpeä itestäni, lähes kaikki joululahjat on ostettu! Miehen 15v kummityttö ja 21v sisko on vielä ilman lahjaa ja ne onkin ne vaikeimmat... molemmat niin super tarkkoja! Oisko vinkkejä?

Onneks on viikonloppu jo ihan ovella! Mulla on viime yöstä asti supistellut, yöllä varsinkin aika napakasti mutta onneks sain sitten lopulta nukahdettua. Hyvillä viikoillahan tässä jo ollaan pikkukeskosiin verrattuna mutta sais kyllä tuo pieni pysytellä kyydissä ens vuoden puolelle!

Mutta jos lähtis vähän ottamaan aamupalaa ja sais päivän käyntiin.
Oikein mukavaa viikonloppua mammoille :flower:

Tinii+Ada 1v3kk+masukki rv 32+1
 
Tinii: onpa harmillista tuo suppailu!!! Toivottavasti menee ohi! Tuohon 15v:n ja 21v:n lahjoihin voisin sanoa, että hiukan tylsä, mutta mitä luultavimmin toimiva lahja on lahjakortti. Jos on vaatteista pitävää tyyppiä, niin johonkin vaateliikkeeseen vaikkapa? Itse tullut käytettyä tuota lahjakortti-vaihtoehtoa oman, nyt 18v., kummitytön kanssa jo useamman vuoden ajan.
 
Tervehdys täältäkin suunnalta pitkästä aikaa!

Lizardille osanotto ja tosi paljon jaksamista! :hug:

Katjuskalle puolestaan isot onnittelut! :flower:

Omasta navasta sen verran, että kaksi viikkoa saikkua takana suppailujen ja liitoskipujen takia, tänään oli uusi lääkärikäynti ja saikku jatkuu nyt jouluun asti. Siitä sitten jatkan pari viikkoa talvilomaa ja tammikuun puolivälissä alkaakin äippäloma. Viikkoja tällä hetkellä melkein 30 kasassa. Aika vauhdikasta meininkiä välillä on kun yritän pysyä tuon yhden pienen menijän perässä.. Oli kuitenkin ihan kiva käydä pari kuukautta töissä kääntymässä - jo ihan omankin mielenterveyden vuoksi. Ja töissäoloa helpotti tosi paljon se, että Sisu sai olla mummilla hoidossa.

Mehän saatiin 8kk neuvolassa jo lähete tutkimuksiin sydämen sivuäänen takia ja nyt odotus palkittiin ja tutkimuksiin mennään keskiviikkona. Toivotaan ettei mitään kummempaa löydy. Aika luottavaisin mielin olen siinä mielessä, että viimeksi kun käytiin n. kuukausi sitten lääkärissä korkean kuumeen takia, ei lääkäri enää kuullut tuota sivuääntä.

Kovaa vauhtia meillä muuten mennään, juoksuvauhtia lähinnä =) Pari viikkoa ollaan nyt treenattu päivärytmiä yksillä päikkäreillä ja varsinkin jos aamupäivästä ulkoillaan, niin jaksaa ihan hyvin valvoa. Päikkärit nukkuu sitten 1,5-3 tuntia, vähän riippuen miten yö on mennyt. Tällä hetkellä yöunien saldona tasan YKSI kokonaan nukuttu yö! Muuten herätään 1-10 kertaa... Olis tietty ihan kiva, että yöunet paranis ennen kakkosen syntymää, mutta en tiedä miten omat voimat riittäis unikoulun pitämiseen. Meillähän ei ole syöty enään öisin melkein puoleen vuoteen, pari kuukautta nukuttu omassa huoneessa, mutta silti meininkin on ihan sama kuin silloin kun pinnis oli meidän sängyn vieressä: herää yöllä, nousee seisomaan ja tutti suussa huutaa sängyssä niin kauan kunnes mennään kippaamaan makuulle, laitetaan peitto päälle ja vähän tassutellaan. Joskus nukahtaa uudelleen ihan parissa minuutissa, joskus menee 45 minuuttiakin.

Aika pitkälti syö samaa ruokaa meidän kanssa, välillä mennään purkkiruualla jos ei satu olemaan mitään valmiina. Maitoa oon saanut nyt menemään ehkä jopa 1-2dl päivässä, kun keksi että nokkamukistahan onkin kiva juoda! Tähän asti ei ole kelvannut siitäkään. Muuten kalsiumin tarve tyydytetään sit tekemällä puurot maitoon ja syöttämällä jugurttia ja juustoa joka päivä. Välillä haluaa pitää lusikkaa omassa kädessä, mut syöttää lähinnä muita ei oikein vielä omaan suuhuun lusikka eksy.

Pottailut on vähän niin ja näin. Mun äidillä hoidossa ollessaan oli pari kertaa tehnyt kakat pottaan, mut kotona ei vielä kertaakaan. Eikä muutenkaan malta istua potalla kahta sekuntia kauempaa kerralla, joten ei sinne oikein ehdi mitään tullakaan..

Aivan hulluna on kaikenlaisiin autoihin ja työkoneisiin. Osaa lelukirjasta näyttää kaivinkoneen, puskutraktorin, nosturin, maasturin, jne. Ihan käsittämätön. :heart: Ja uusin ihastus on barbaba...

Juttelut on lähinnä äiti, kakka, anna, tätä, isi, pääpää(leipää), ja jonkinlaista omaa puhetta. Ymmärtää kyllä sitäkin enemmän. Lempipuuhia on kaikki keittiöhommat. Yhdessä laitetaan ruokaa niin, et seisoo syöttötuolissa keittiötason edessä mun vieressä ja läträä tiskialtaassa perunoita pesien, tiskiharjalla touhuten tai muuten. Mitään ei pysty enää keittiössä tekemään niin, ettei vaatis tulla mukaan ja katsomaan.

Näin meillä, masu siis kasvaa aivan järjetöntä vauhtia ja pienellä miehellä senkun vauhti kiihtyy :) Ihanaa joulun odotusta kaikille!

Zucchero + Sisu 1v2,5kk + masukki rv 29+4
 
iltoja..
Meillä on pinnis viety mummolan kellariin samoin kuin turvaportit. Parisängyn vieressä on nyt sitten päästävedettävä ja esikko siirtyi kerrossänkyyn. No päästävedettävä on tyhjänä, minä nukun Piipiäisen kanssa parisängyssä, esikko yläsängyssä ja mies alasängyssä.. Liedensuoja hankittiin kans ja toivottavasti se vähän hillitsee pikkuneidin keittohaluja.

Pitää mennä pelastamaan Piipiäinen esikon kynsistä..
 
pikainen lisäkommentti.. Piipe osaa nostaa liedensuojan ja vääntää sitten levyt päälle. Eli on aika turha kapistus meillä.. tulipaloriski on koko ajan nyt olemassa kun selkämme keittiölle käännetään.
 
Niki oli viikon terve ja nyt taas kipeänä. Miten musta tuntuu että olen kirjoittanut näin aiemminkin...niinkuin olenkin.Niki on siis koko ajan kipeänä....voivoi. Olen taas valvonut valvonut ja valvonut...
KYSMYS: Onko mitään vinkkejä yskän ja nuhan hoitoon? Olen yrittänyt saada useita kertoja lääkäriltä yskään jotain, mutta en ole saanut.Käytännössä toi yskä on nyt kestänyt about 2.5kk, välillä se on helpottanut ja sit taas pahentunut. Höyryhengitystä yritän harrastaa, nenätipat käytössä(nasolin+suolatipat), sängyn pääty nostettu,juotan vettä paljon, illalla laitan sängyn viereen kumaa vettä höyryämän. Yritin tänään juottaa lämmintä mehua-Niki ei tykkää mehusta eikä suostu maitoa juomaan kovin lämpimänä. Oletteko käyttäneet Vicks-vaimitäseon? Laittais nenäliinaan ja pään viereen? Tai oletteko saaneet lääkäristä jotain?
Niki ei nuku nuhaisena ja herää myös kun yskii....viime yönä mä sain nukuttua klo 23-1 ja 5-6.30. Joskus olen antanut Panadolia mut en yleensä, kun ei ole kuumetta.
 
Voi Nikin emo! Paska homma, en paremmin sano! Kyllä sulla vaikuttas olevan kaikki keinot käytössä. Muistaakseni meidän poikasella yhden flunssan yhteydessä autto sipulin ja valkosipulin palaset, kun pilkoin harson sisään ja sidoin pinnikseen kiinni. Ne öljyt kai jotenkin pitäs auttaa. Mutta toisen flunssan yhteydessä ei kyllä ollut mitään vaikutusta. Että tiijä sitten. Syötätkö muuten Nikille maitohappobakteereja? Käsittääkseni niistäkin saattaisi olla apua sairauksien ennaltaehkäisyyn. Ei tosin auta tuohon nyt päällä olevaan ongelmaan mitenkään, mutta uusien tautien ehkäisyyn? Jostain luin, että tuo ihmisen suolisto on hyvin pitkälti vastustuskykyyn vaikuttava ja siksi hyvä bakteeritasapaino sillä puolella voisi auttaa hillitsemään muita infektioita. Tiijä siitäkään sitten, mutta eihän tuo maksa kuin maitohappobakteerien hinnan verran kokeilla. Niistä kun ei käsittääkseni mitään haittaa joka tapauksessa ole.

Nostan sinulle hattua ja korkealle! Niin paljon olet saanut Nikin vuoksi valvoa. Ja lapsen sairastaminen ylipäätään on aina niin ikävää. Paljon, paljon voimia sinulle!
 
Kiitos viestistä Lizard...täytyykin muistaa ostaa maitohappobakteereja, ne oli käytössä tuossa antibiottikuurin aikana ja sit ne jäi.Lääkkeitä sai sis kun oli korvatulehdus.Korvia olen sen jälkeen käynyt näyttämässä muistaakseni 3 kertaa lääkärissä kun olen epäillyt.Ei kauheesti vittis juosta tuolla terv.kesk. Nikillä on sikarokote, mut pelkään että jos mä saan sen taudin siellä käydessä...olen yrittänyt selvittää mitä tapahtuisi jos sairastuisin tosi pahasti; ilmeisesti lapsi laitettaisiin sijaiskotiin.Siis jos olisin niin kipeä että sairaalassa tms.
Tämän päivän pelasti aamulla nukutut 4h, loistava olo.Sitä ennen Niki heräsi klo 1 2 3 ja valvoi 4-5.
Tota v-sipuliakin olen muuten käyttänyt.
Tuli tässä mieleen Lizardin viestistä, että kun Nikillä on noita suolistovaivoja, ja se vastustuskyky, että oisko näillä yhteys.Siis jos suolisto on muutenkin jotenkin huonosti kehittynyt,niin jos hänellä on huonompi vastustuskykykin sitten.Tiedä häntä.
 
Nikin emo: Jos sairastut niin pahasti, että joudut sairaalaan niin soita ja Niki pääsee meille. Olishan se melkein sijaiskoti, mutta ei kuitenkaan ja kun meillä ollaan kuitenkin vielä kotona niin se ei olisi sinänsä ongelma. Yövalvomiset ei haittais sillä sellaisia 1-2 tunnin pätkiä muutenkin nukutaan ja aamuherätys 4-5 aikaan on ihan normaalia työpäivän rutiinia. Eilen kyllä nukuin pommiin (klo 7:ään kun en viitsinyt klo 4 nousta ja nostaa Piipeäkin ylös) ja myöhästyin aamupalaverista. Viimeyönä meillä oli kovat bileet pikkulikalla klo 3-4.. Teki mieli antaa neitokainen isälleen, joka vielä siinä vaiheessa ei ollut tullut nukkumaan, jos kerrankin olis itse saanut nukuttua vatsallaan. Edelleenhän tuo Liipe-diipe hermostuu öisin jos yritän kääntää tissit pois hänen puoleltaan tai jos yritän laittaa hänet nukkumaan omaan sänkyynsä.

Nyt alkaa Piipe olla ihan väsy ja pitää mennä tekemään lounasta.

Hurjaa, on vain 12 päivää enää jouluun. Kaiken lisäks mies lähtee työmatkalle ens torstaina. Eihän niitä enää pitäis olla mutta on kuitenkin. No Piipe pääsee mummolaan.. Ellen sitten ota vapaapäivää.
 
Jännä että teillä monilla on kaikenlaisia "suojia" kotona...Mä en ole ikinä edes ajatellut.

Kaikki saa olla rauhassa. Kukat,vessat,liesi,uuni jne.

Ei noita kumpaakaan ole koskaan ne kiinnostanut. Olen kieltänyt alkuun ja alakaapeissahan oikeastaan on vaan sellasta kamaa mikä saa niitten kätösiin päätyäkkin.

Mä olen parit sellaiset "lukot" kavereilla käydessä hajottanutkin kun en itse saa niitä auki..ja menee hermo. :D

Ranja on innokkaampi kiipeilijä kuin veljensä ja pari kertaa päässyt ruokapöydälle syöttötuolista kun olen selkäni kääntänyt.

Mutta siinäkin istui sangen tyytyväisenä ja mutusteli piparkakkutaloa :whistle:

Lahjoja me ei noille lapsosille juuri hankitakkaan kun saavat niin järkyttävän määrän sukulaisilta ja kavereilta. Tulee kauheesti vaan lisää kamaa.

Ne on kuitenkin ne tietyt lelut millä yleensä leikitään.

Sanavarasto lisääntyy hurjaa vauhtia; numerot luetellaan 1-5 ja ruoasta kiitetään ja eläimiä matkitaan ja selitetään muutenkin kauheesti kaikenlaista.

Meidän sairastelurumba joka siis oli ensimmäinen laatuaan päättyi vihdoin ja viimein. Niin että sekä minä että Ranja saatiin antibiootit. Minä keuhkokuumeeseen ja Ranja korvatulehdukseen.

Mulla oli vaan kipua kyljessä ja korkea kuume. Menin pistäytymään lekurissa sitten nuoruusvuosien ja diagnoosi oli se. Ranja taas ei oireillut mitenkään mutta lääkäri katsoi korvat ja totesi siellä olevan tulehduksen molemmissa korvissa.

Keskustelimme pitkään antibioottien hyödyistä ja haitoista ja päädyimme aloittamaan kuurin. Kontrollissa pitäisi sitten käydä parin vkon päästä..

Huomenna on esikoisen 5v.synttäribileet kavereille ja nyt täytyy ruveta leipomishommiin!!!

Mahtavaa joulua ja parasta mahdollista uutta vuotta kaikille mammoille & lapsosille :heart: :heart: :heart:

Terkuin Jousikas&Ranjuskainen 1v.3kk reilu :heart:
 
Heippa massukat!

Meillä kiipeillään kanssa kovaa ja nyt on keksitty syöttötuolin siirtäminen paikkaan johon halutaan kiivetä, aina kun selkänsä kääntää on tyttö kiivennyt johonkin.

Sanoja on tullut lisää, tai sanojen tarkoitus on tullut selvemmäksi, kun näkee vauvan sanotaan vauva ja kissan niin sanotaan kissa, ennen kaikki oli vähän vauvoja ja kissoja. Kakka sanotaan myös, melkeinpä aina kun vaippaa vaihdetaan ja eläimiä kanssa matkitaan. Vaipat viedään myös itse roskikseen :)

Me ollaan joulu anoppilassa ja iltana sitten minun äitini luona. Ja lahjoja neiti saa varmaan taas läjäpäin, joten me ollaan ostettu ihan muutama pikkujuttu vaan :)

Neidillä on tuo pukeminen kanssa tosi kova juttu, jatkuvasti pipoa laitetaan päähän ja hanskoja käteen ja kenkiä ja sukkia...ja sitten hampaat irvessä niitä yritetään laittaa, kun ei oikein tahdo onnistua vielä ja äiti ei saa auttaa, siitä neiti vasta riemastuukin, saa oikean hepulin jos menen siihen väliin jeesaamaan...:)

Itsellä on joulumieli vähän kadoksissa ja mieli maassa, kun jouduttiin antamaan meidän 4v. koiramme pois. Se ei oikein sopeutunut tuonne rivitaloon, haukkui jatkuvasti ja nylpytti kaikki vieraat ja välillä näytti vahvoja mustasukkaisuuden merkkejä yms., että parempi luopua sitten. Kotia hälle ei mistään palstoilta/lehdistä etsitty, kun ollaan tätä asiaa vasta sulateltu ja mietitty. Koti löytyi vähän niin kuin vahingossa, kun mies jutteli työkaverinsa kanssa, joka on etsimässä uutta koiraa itselleen, hänellä on omakotitalo isolla pihalla ja koira saisi siellä painella vapaana, meillä ei siihen ollut mahdollisuutta, hän voi myös ottaa koiraa joka paikkaan mukaansa, eikä tarvitse jättää yksin kotiin. Meillä ei ollut sitäkään mahdollisuutta kun monilla sukulaisilla ja tutuilla on koira ja he eivät tulleet keskenään toimeen. Kurjaa, mutta parempi selvästi koiralle, stressasimme aika paljon hänen käyttäytymisensä takia, tietenkin joku koirakouluttaja olisi myös voinut tulla kysymykseen, mutta nyt kun olen palannut työelämään, ei aikaa tunnu riittävän, vaikka tiedän että pitäisi. Mutta elämäntilanteet muuttuvat ja näin nyt. Anteeksi sepustus, minulla on vaan niin suuri ikävä, että pakko purkaa jonnekin, en jaksa koko ajan vaan itkeä..onneksi uusi koti on meitä lähellä ja omistaja tuttu, niin voimme käydä siellä katsomassa koiraa vaikka joka päivä jos huvittaa....:(

Mutta pitemmittä puheitta...OIKEIN HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE JA ONNEA UUDELLE VUODELLE!!! :heart:

jkoo + Nella 1v. 3kk
 

Toivotan näin hyvissä ajoin rauhallista ja ihanaa joulua kaikille ja kaikkea hyvää ensi vuoteen!!!! :heart: On ollut todella hienoa "tuntea" teidät ja jakaa näitä kokemuksia!!!

Me vietämme Nikin kanssa joulun kahdestaan kotona.Avataan lahjoja, ulkoillaan ja ihan normijuttuja, ehkä saunotaan illalla. Joulupäivänä ja Tapanina on ehkä jotain kyläilyä.
 

Yhteistyössä