SYYSMASSUT '07 elokuussa

:heart: :heart: :heart:

Aku, kiitti sympatiasta, flunssa alkaa onneksi olla takanapäin :).

Joe80, :hug:.

( . )

Eipä tässä oikeastaan muuta kuin että paksusti voidaan. Kaikenlaisia tuntemuksia löytyy, mutta rauhallisin mielin odottelen vielä :). Tänään olin vielä sokerirasituksessa ja enpä jaksa uskoa, että arvoissa mitään häikkää on. Paastoarvo oli 3,6, muut saan tietää keskiviikkona samalla kun käyn neuvolassa.

-meja 37+2
 
Onnea Mobicille pikkuprinssistä! :flower: :flower: Nyt tuntuu, että syysmassut alkavat saamaan kääröjä syleihinsä ihan urakalla. :heart: Ja kaikki ovat hyville viikoille asti päässeet, tosi mukavaa (unohtamatta Margea :hug: ).

Kävin tänään äitipolilla, vaaveilla kaikki hyvin. Alma painoi 2400g ja Bertta 2000g. Kohdunsuu oli sormelle auki ja pehmennyt, lääkäri meinasi, että vauvat voivat alkaa syntymään ihan milloin vain. Sain ajan osastolle käynnistykseen kahden viikon päähän, jos mitään ei ole siihen mennessä tapahtunut. Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että menee enää korkeintaan kaksi viikkoa kun saan nuo odotetut kääröt nähdä. :heart:

Jaksamisia kaikille kipuilijoille ja suppareita niitä tarvitseville! ;) Mun oma olo on nyt taas vaihteeksi ihan ok. Jotenkin piristi tuo tieto tuosta mahdollisesta käynnistyksestä ja tiedosta, että tarvitsee korkeintaan kaksi viikkoa tuskailla tämän mahan kanssa.

Päivi ja tytöt rv36+1 :heart:
 
:flower: :heart:

Poikia täällä nyt syntyy, millos on tyttöjen vuoro :) ?

Tiksu: Mulle sopii mainiosti että otat syyskuun syntyneet hoteisiisi, sovitaanko näin? Vaihdetaan sitte jos jostain syystä mennäänkin toisinpäin :) .

Joe80 :hug:

Mies tuolla keittiössä häärää, pitänee mennä katsomaan mitä iltapalaa saadaan... Miten niin jatkuvasti nälkäinen?

-Sande ja Plussa rv37+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja miranda74:
Onko muilla olut menkkamaista jomotusta?Mulla on koko päivän ollut ihan kuin menkkakivut.Mistä mahtaisi johtua?Voisiko olla, että kohdunkaula pehmenee?
terveisin Miranda+masukki 35+6
Mulla oli viime pe ja la välisenä yönä noita menkkakivun tyylisiä kipuja, ei kuitenkaan supistuksia. Aamuyöstä sitten kun kävin vessassa niin näin pelistä että masu oli laskenut monta senttiä. Eli uskon että ainakin itselläni se liittyi tuohon vauvan laskeutumiseen. Oletkos katsonut kunnolla peilistä?


Omaan napaan ei ihmeitä.. Olen eilen ja tänään pessyt ja silittänyt kaikki vauvanvaatteet ja lakanat ja harsot sun muut. Vielä meinataan miehen kanssa asentaa koukut pinnasänkyyn, jotta saadaan riippumatto viritettyä siihen.

Kuinka moni muuten on hankkinut/aikoo hankkia itkuhälyttimen? Onko se tarpeellinen? Paljonko semmoiset maksaa jos haluaa kohtuullista laatua?

Cassy ja vautsi 36+6 (jipii, huomenna 37!)
 
Onnittelut Mobic ja miehensä pojan syntymän johdosta! :flower:
Niin ne pojat on näköjään ollut kiireisempiä maailmaan kuin tytöt.

Tänään oli sitten se synnytystapa-arvio. Kaikki ok vauvalla/itsellä ja pitäis vauvan mahtua normaalisti tulemaan. Painoarvio oli nyt 3100g. Sanoi että laskettuna aikana vois veikata olevan n.3700g.
Kohdunsuullakin oli jotain tapahtunut, kanavaa jäljellä 1,5-2cm, pehmeä ja sormelle auki. Että kai ne on sitten supistuksia ollut kun on mahassa välillä painetta/kipua tuntunut. En ole osannut niitä suppareiksi yhdistää. Ja sukupuolikin pysyi samana minkä rakenneultrassa sanottiin olevan. Niin selvät pojan vehkeet näkyi, että tuskin voi erehtyä.

Polireissun jälkeen käytiin kaupoilla ja tuli oltua jalkojen päällä muutama tunti. Kotona ei sitten enää voinutkaan erehtyä siitä, mikä on supistus. Tiskipöytään sai vähän väliä nojata kun kävi olo niin tuskaseks, koitin samalla siinä kotitöitä tehdä. Olo kuitenkin pikkuhiljaa helpottu, onneksi. Ei vielä mikään kiire synnyttämään. Nyt olo onkin jo ihan ok. Veikkaspa lääkäri vielä, että tuskin menee viikolle 42 asti ennenkuin syntyy. Kuitenkin oon täällä vielä lokakuun alussa kärvistelemässä, silloin voi ehkä jo tuntuakin että syntyis jo..

Itkuhälyttimistä Cassy kyseli. Me ostettiin jo valmiiks, koska varmasti meillä tulee tarvetta sille (mm.vaunut ulkona sellaisessa paikassa). Ostettiin Philipsin Avent- merkkinen. Hintaa oli n.89e. Kallis oli kyllä, mutta kuullut siitä hyviä kehuja. Varmasti saa halvemmallakin hyviä, mutta itsellä ei ole kokemusta.

Jos vielä jatkais lukemista ja sitten unten maille, öitä kaikille!
-Pilvi ja vauva 37+1-
 
Mua jotenkin laiskottaa kirjoittelun suhteen...kävin viime viikolla lääkärineuvolassa, silloin oli kaikki ok, kohdunkaula sentillä lyhentynyt ja pehmeä mutta kiinni. Mielenkiinnolla odotan, milloin vauva päättää syntyä, kun esikoinen käynnistettiin rv. 42+2 eikä olisi silloinkaan vielä itse käynnistynyt ;) Nyt on sentään jo jotain tapahtunut.

Meillä putkiremonttia tehdään, yritän esikoisen kanssa pysytellä poissa jaloista jos mahdollista, ylihuomenna tulee putkimiehet vasta..stressaan vaan siitäkin turhaan. Vauvan kamppeet alkaa olla valmiina, paitsi että kaikki on yhdessä kasassa vaatehuoneessa remontin tieltä poissa :| Toivon tosissaan, ettei nyt vielä reiluun viikkoon syntyisi!

Esikoinen on hellyttävä, kun joka aamu vauvaa kokeilee masun päältä ja toivoo, että tulisi jo syliin :heart: Tosin päivät ei ihan niin hellyttävästi jatku, uhma on päällä jo. Vietettiin eilen 2v. synttäreitä, tuli tippa linssiin kun mietti että joko siitä on niin kauan?!! Kun muistaa vielä elävästi kuinka oli ekaa yötä sairaalassa nyytti kainalossa...

Itkuhälyttimestä joku kyseli, me hankittiin aikoinaan Badwicon itkuhälytin, ja tyytyväisiä ollaan oltu. Asutaan omakotitalossa ja ihan ikkunan alle ei saa vauvaa nukkumaan, niin oli tosiaan tarpeen kun vaunuissa nukutti. Ja jo ihan oman mielenrauhan vuoksi, sai sisällä touhuta mitä touhusi ettei tarvi koko ajan ikkunassa päivystää. Oli myös kyläreissuilla kätevä, jos vaunuissa nukutti. Hinta oli muistaakseni n. 40 euroa ( Lastentarvikkeesta tarjouksesta ) ja hyvin on toiminut. Myös Philipsin hälyttimestä olen kuullut hyvää, on edullisiakin ja toimii hyvin.

Supistuksista ollut myös puhetta, mulle neuvolatäti sanoi, että tunnin verran supistuksia n. 10 min välein niin voi lähteä sairaalaan ( meiltä matkaa sinne n. tunti ) tai jos on lapsivesi mennyt tai epäsäännöllisiä mutta tiheitä supistuksia...mulla eka synnytys käynnistettiin, mutta oli nopea n. 3,5h joten mietityttää miten toisen kanssa käy. Osaako lähteä ajoissa ajamaan sairaalaan, että pystyisi vielä autossa istumaan jne. Kun nyt on esikoisen hoitokin järjestettävänä sitten jne.

Mutta eiköhän kaikki järjesty! Iloista loppuodotusta ja kärsivällisyyttä kaikille, suppareita niitä tarvitseville ( lähetän ainakin omani.. ), täällä ollaan jalat ristissä :D

Hassuliini ja masukas 37+3
 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja isot onnittelut mobicn perheelle pikkuisesta pojasta :)

Tänään onkin täällä käynyt taas sellainen kommenttitulva, että unohtunee taas puolet mitä ajattelin. Tosin eipä siinä kamalasti uutta ;) . Huomasin, että moni valittelikin väsymystä ja voinkin siihen samaan kerhoon ilmoittautua. Lienee sekin syynä siihen miksi aina välillä tuntuu siltä, että pätkii ja unohtuu asiat. Tekisi vaan mieli makoilla ja yrittää saada edes hieman unta. Voi kun vain tämä päänsärky vihdoin hellittäisi. Alkaa olla jo keinot lopussa. Poistin jo korvista korutkin, kun en muutakaa keksinyt :p .

Kuulumisia hiukka äippäpolilta näin alkuun;
Meillä oli tänään arviota hiukka meidän Papun koosta ja tuntui kyllä, etten näin ensi synnyttäjänä tullut yhtään sen viisaammaksi, vaikka toista tuntia naistenklinikalla retkeiltiinkin. Lääkäri oli naiseksi äärimmäisen kova kourainen, niin että mieskin taisi hieman säikähtää. Muminan välistä selvisi sen verran, että sormelle auki ja kohdunkaulaa 2,5cm jäljellä. Mitä sitten tarkoittaneekaan :ashamed: .
RR:128/89
Pissa: puhdas (ehkä ekan kerran aikoihin :) )
Lapsivettä normaalit määrät, napavirtaukset hyvät
Rt ja kiinnittynyt on
Painoarvio: 3,5kg :eek:

Sanomista tuli tietysti turvotuksista ja aikamoisesta painon noususta. Tarze taisikin epäillä vetäisseensä pohjat, mutta mä taisin mennä kirkkaasti ohi :ashamed: . Ensin 2333gr ja viime viikolla 3500gr. Mä oon todella ryhävalas |O . Tuohon Papun painoon ne ei oikein sanoneet mitään, vaikka näin itte voisin kuvitella, että jos laskettuun aikaan päästään on se aika jötkäle. Siksi kai mulle napsahti uusi kutsu näytille kahden viikon päähän. Hartioiden leveyttä ilmeisesti pohtivat..? Mä pelkään ajatusta sektiosta yli kaiken. Tai no pelkään ja pelkään, mutta jotenkin mä niin tahtoisin synnyttää niin kuin "muutkin" ja mulla on ammatin suomana etuna terve pelko leikkauksiin. Haavakipu on veittellä tehden aina karseampi vaihtoehto. Jotenkin tunnelmat taitaakin olla samat kuin Joe80llä. Huoh.

Hui ko taas valivalia :ashamed: . Taidankin lopettaa hyvissä ajoin ja mennä lobbaamaan miehelle itkyhälyajatusta jälleen kerran ;)

venlae + papu 36+
 
Onnea Mobic! :flower:

Omaa napaa...
Ei mitään, ei niin yhtikäs mitään. Rasituksesta kyllä supistelee mutta loppuu siihen. Ei jaksais.
Huomenna aamulla neuvola vaikka toivottiinkin neuvolahoitajan kanssa ettei tätä käyntiä enää tarvittaisi, mutta ei voi mitään!

Ärsyttävää kun puhelin soi koko päivän ja kaikki kysyvät joko syntyy |O :headwall:

balik ja kohta ei niin pikkuinen 39+1
 
Täällä hyvin nukuttu yö takana, heräsin kyllä jo puoli viideltä...mutta niinkun yks kaveri sanoi tyyntä myrskyn edellä, hänellä alkoi synnytys hyvin nukutun yön jälkeen. Ei muuta väliä kunhan ei mene yliaikaiseksi. :D
 
Huomenta :)

Voin toimia syyskuun päivittäjänä. Laitan perjantaina uuden pinkan pystyyn.

Minulle on iskenyt sisustusvietti päälle. Ostin eilen makkariin verhot, päiväpeiton ja koristetyynyjä. Varsinkin verhot on iiihanat, vadelmanpunaiset, aidot 70-lukulaiset. Makkarista tuli kerralla bollywood-henkinen, kun tekstiilit on pinkkiä ja turkoosia. Ja uskokaa tai älkää, mieskin ihan aidosti tykkäsi, varsinkin verhoista =) illalla sitten vielä maalasin rangolin (intialainen koristekuvio) ja tänään ajattelin maalata muutaman lisää. Niitä voi sitten ripustaa seinälle lisäväriksi. Olohuonetta en ikävä kyllä pääse vielä sisustamaan ennen kuin akvaario on tuotu (siihen piti vaihtaa silikonit ja nyt testataan, että pitääkö se vettä ) . Suunnitelmia minulla kyllä jo on olohuoneenkin varalle ;)

Flunssainen olo jatkuu, tylsää. Viime yönä en saanut nukuttua, kun tuntui, että tuhisen niin pahasti. Ärsyttää. Lisää teetä ja mehua ja villasukat jalkaan, ei kai se muukaan auta.

tiksu ja uffe-juniori (35+5)
 
Eilen menin nukkumaan suht ajoissa mutta heräisin kun mies tuli töistä,olin sitten miehen kanssa hereillä jonkun aikaa ....kun mentiin nukkumaan tajusin että vauva ei oo potkinut ollenkaan vaikka yleensä just siihen aikaan potkii.Yritin sitten kaikin keinoin herätellä vauvaa ei heränny,söin sitten kaakaotakin eipä mitään pari tuntia vierähti herätellessä kun lopulta olin jo ihan itkun partaalla ...kerkesin jo Jumalankin haukkua :snotty: sitten se potku tuli luojan kiitos :heart: ajattelin jo soittaa Naistenklinikalle :eek:
Että tämmöstä....


Onko muut huomanneet että vauvan liikkeet on huomattavasti vähentyneet?Ja kuuluuko vauvan edes liikkua yöllä jos itse herää...?

baby2003&masuprinsessa 38+6 :heart:
 
Mua kaikista eniten ärsyttää tässä loppuraskaudessa juuri tuo vauvan kasvu ja sen "omat rytmit"... Eli mä ainakin olen törmännyt aivan samaan ongelmaan!!

Aikaisemmin vauva heräsi aina kun nousi vessaan, nyt tuntuu, että Nestorikin vetelee sikeitä koko yön.. (Voi harmi ) Ja ite valvoin taas viimeyönä muutaman tunnin kun ei tullut uni silmään ja sit oli jo pakko töniä kaveri hereille :D Aina hiipii pieni paniikki jos itään ei tapahdu just-nyt-heti!!

Mut nytkin kun tässä näppiksen päälle olen taipuneena niin kyllä menoa piisaa :heart:

Ja musta tuntuu, ettei täällä masussa tapahdu mitään edistystä.. Mä voisin kyl mennä jo :whistle:

RäpäRÄllä ja Nestori 38+4
 
Huomenta, täällä myös oikein hyvin nukuttu yö takana . Olen huomannut että tyyny jalkojen välissä helpottaa kyljellään nukkumista. B)
baby2003 kyseli liikkeistä. Olen itsekin huomannut että välillä on tosi rauhallisia päiviä vauvan liikkeissä, ja selvästi ne on nyt muuttuneet. Olisiko pään kiinnittymisellä vaikutusta??
Sain neuvolasta pari viikkoa sitten liikelaskenta ohjeet mutta mielestäni se aiheutti vain turhaa stressiä.Olen ollut huojentunut, jos kerran päivässä tuleee kunnolla potkuja ja kiehnäämisiä, mutta sen kummemmin en ole enää nitä laskenut.

Päde ja Julia 38+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RäpäRällä:
Mut nytkin kun tässä näppiksen päälle olen taipuneena niin kyllä menoa piisaa :heart:

Ja musta tuntuu, ettei täällä masussa tapahdu mitään edistystä.. Mä voisin kyl mennä jo :whistle:

RäpäRÄllä ja Nestori 38+4
Kuin myös potkii oikein urakalla nyt ...ois tehny noin yölläkin :whistle:
 
Omaan napuliin ei mitään uutta paitsi, että viime yö tuli nukuttua pitkästä aikaa kohtuu hyvin, ei pissalla ravaamista eikä supistuksiin heräilyä...Olisko tosiaan tyyntä myrskyn edellä...tuskin.
No eipä tässä nyt niin hätä ole kun vointi on muuten edelleen hyvä. Aika vain meinaa käydä pitkäksi. Onneksi tulee Osakan kisoja ja eilen hain lankaa ja aloitin vauvalle villatakin tekemisen, saapi nähdä ehtiikö valmistua...

Liikkeistä sen verran, että täällä tuntuu vaihtelevan vauvan aktiivisuus. Eilen oli hieman rauhallisempaa, mutta viikonloppuna taas jatkuvaa myllerrystä. Ja mun mielestä vauvalla on ihan oma rytminsä eli vaikka itse yöllä herääkin niin vauva saattaa vedellä sikeitä...eli siitä ei kannata huolestua.

Päivänjatkoja itse kullekkin! =)

Lilia ja Pallero 38+6
 
Aku
:kieh: :kieh:

Eilen kirjottelin pitkän tovin ja kun painoin vastaa nappia niin *PUF* kaik hävis johonkin!

Elikkäs Mobicille ja tuoreelle isukille kovasti onnea poitsusta :heart: :heart: :heart:

Joe80 kurja juttu tuo sektio-homma,yritä kuitenkin iloita siitä että sulla ja vauvalla kaikki hyvin :hug: se on tärkeintä.Ehkä olokin helpottuu viim. sitten kun saat nyytin syliin :heart:

Liikkeistä ootte höpötelleet.Meillä on kans ihan selkeesti tosi reippaita päiviä (yleensä ainakin neuvolakäynnit aiheuttaa hillittömät tanssiharjotukset tuolla mahan uumenissa)ja sitten vastaavasti päiviä jolloin saa tökkiä että ootkos vielä siellä :heart: Mulla on tällä hetkellä tuossa navan vasemmalla puolella kumpare (peppu), siitä kun tönäsee niin pyörähtää toiselle puolelle parin potkun kera :D siitä sitten tietää että kaveri on voimissaan.

Tässä on alkanut loppua kohden ilmaantua yhtä sun toista kummallista vaivaa.Eilen lähdettiin käymään autokaupassa jua koko matkan jomotti sillai menkkamaisesti selkään ja alavatsaan.Oli jotenkin ikävän tuntusta istua autossa,ihan kun olisin istunut jonkun päällä :LOL:
Tuntui kun lantiopohjan lihakset ois ollu jotenkin jumissa.Nyt olo on taas kutakuinkin normaali.

Varasin itselleni ensi viikon keskiviikoks kampaajan että parempi olis nyt tyypin pysytellä kyydissä ainakin sinne asti ;)
Mutta nyt vetäydyn taustalle löhöilemään.Jakselkaahan kaikki mahojenne kanssa :)

T.Aku ja tyyppi 37+4
 

Yhteistyössä