SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Hehe mun veikkaus omasta on, että lokakuussa vaikkapa viikoilla 41+2. Ellei tietysti meidän Papu oo paisunut kuin pulla 11.9 mennessä, kun ne arvioi sen uudelleen. Sektiota tuskin saa lokakuulle :kieh:
 
mä voin veikata että tää syntyy joskus viikon 42+ jälkeen, sen verran ottaa nyt päähän tää vatvominen :kieh:
ei vaan, jos oikein kunnolla veikkaisin niin olisko 38-39 viikolla, sen tarkempaa en osaa veikata, mä oon veikkauksissa sen verran huono.. :whistle:
 
Paljon onnea Aali84 Pikku prinsessasta! :flower: :heart: :heart:

Minähän kun taas nukkua pöhötin puolillepäivin. Väsytti aivan mielettömästi, kun oli yöunet niin katkonaiset. Flunssa meinaa vaivata, joten sai olla niistämässä ja sitten supisteli.. Tuli tosin vaan sellaisia kivuttomia suppareita, mitkä teki olon hieman epämukavaksi. Vois noihinkin jotain tehoo tulla! :kieh:

Tänään lähteä kotipaikalle viikonlopun viettoon. Eipä oo tullu varmaan kolmeen viikkoon käytyä. Jospa porukat näkis mut viimeistä kertaa pallomahana/-kalana... (siskoni sanoo pallokalaksi.. :D )

Hurjaa miten tämä aika on mennyt. Jotenkin tuntuu että kun rv 30 tuli täyteen, niin on yhtenä hujauksena mennyt tämä loppuaika. :eek:

Nyt lähtee käyttämään koiruus lenkillä.. :)

-Bluedrama ja röllykän asukki 38+2 :heart:
 
Tervetuloa Vilhelmina. Sun ja Varjon kanssa ollaankin käyty keskusteluja saman teeman valossa... eli sektiota vai ei... TAYS lienee yhdistävä tekijä. Mulla oli kokoarvio viikolla 36+6 3,5kg ja 10 päivää siitä eteenpäin 3,6-3,7kg, mutta en hetkeäkään usko niiden paikkansapitävyyteen... mikäli yhtään on vauva isoveljeensä tullut.

Veikkaus oman vauvelin syntymäajankohdasta: toive olisi 39+2 (käynnistys tai sektio), mutta pelkona on 40+5 ja jättiläinen!!!

Kiitokset Maarjalle elokuusta ja Tiksulle aktiivisen syyspinon aloittamisesta. Hurjaa, että on jo "syysmassut syyskuussa"...
 
Uutena ilmoittaudun keskusteluun jo jonkin aikaa palstaa seuranneena. Olen 3-kymppinen ja tarkoitus olisi synnyttää esikoinen Jorvissa mahdollisimman pian (toiveajattelua).

Viikkoja 36+0 ja LA on 28.9. Eilen oli lääkäri ja paikat eivät olleet kypsyneet yhtään eli luulenpa, että lokakuulle mennään...noh saapi nähdä. Närästys on hurja, mutta eilisellä lääkärikäynnillä selvisi, että mantelit auttavat närästykseen ja niin todella tekivät, suosittelen kaikille.

Pampu + Minime 36+0
 
Aku
Tulin äsken neuvolasta...Tässä faktoja:
Vko 38+0
Hb: 125
Rr: 119/73
Paino: 900g/vko
|O
Pissa: puhdas
Sf: 30cm
Tarjonta: Rt
Liikkeet:++
Syke:+

Eli kaikki periaatteessa kunnossa, mutta sykkeissä taas häikkää.Sama lisälyönti kummittelee taas ja nyt pahimmillaan joka 5. lyönti "ylimääräinen".Sitten välillä joka 30.Sydänlääkäri siellä kättärillä oli laittanut tietoihin että jos useampi kuin joka 5. niin takaisin sinne seurantaan :'( Neuvolantäti antoi armonaikaa maanantaihin,sillon mennään uudestaan kuunteluttamaan äänet ja jos vielä noin tiheesti niin eikun kättärille lähetettä.Ahdistaa ihan kauheasti nykyään aina kun noita ääniä kuunnellaan :'( Tahtoisin niin kovasti että näkisi jo pikkuisen ja että sillä olis kaikki hyvin!
Mä en pysty taas keskittymään mihinkään muuhun kun miettimään tota :(
Onneks mies jää lomalle ens viikolla niin ei tarvi yksin mennä jos sinne kättärille taas joutuupi.

No pitänee nyt kuitenkin yrittää lohduttautua sillä että kaveri kasvaa ja liikkuu normaalisti.Toivon vaan niin kovasti että kaikki olis kunnossa.Mä inhoon tällasta epätietosuutta :/ Vetäydyn sohvannurkkaan mököttämään litran jäätelöpaketin kanssa.Jaksamisia kaikille ja kovasti onnea niille jotka ovat saaneet nyytin jo turvallisesti kainaloon :heart:

T.Aku ja pikkuinen 38+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Oikein hyvää päivää kaikille!Nyt se on sitten päivää vaille syyskuu!Ens kuussa monella ja suurimmalla osalla on jo vauvelit maailmassa :D Aika on mennyt tosi nopeasti! :eek: Ja kesä vielä nopeammin!
Viime yönä nukuin kuin tukki taas,on se mukavaa ku ei tarvi koko ajan vessassa ravata :D Vauvalla on meno rauhottunut suunnattomasti,ei potki enää entiseen malliin niin paljon vaan enempikin semmosta liu uttelua ja pyllyllä työntämistä.Innolla tässä oottelen että koskahan sitä synnyttämään pääsee :D
Tehäänkö semmosia veikkauksia koska oma vauva syntyy?? :D Minä vasta heitin ilmaan semmosen että tämä vauva syntyy rv 40+3.Saa nähä paljolla heittää :D Huvinsa kullakin mutta antakaapa tekin jotain lukuja :D
Miimari ja vauva rv 38+3
Veikkaan että sun vauvas syntyy 42+3 :D :LOL:

No ei vaisiskaa veikkaan 40+2 ;)

Entäs tää mun vaavi??? :whistle: :xmas:

Mun oma veikkaus on 40+5 |O
Hmm..Mää veikkaan että syntyy 40+1 :D
Ois muuten aika paha jos vauva syntyis vasta 42+3 :eek: :LOL: :LOL: :D
 
Tsemppiä mam84 ja RäpäRällä. Jos yhtään lohduttaa niin mulla vauva on laskeutunut jo 2,5 vkoa sitten ja silti kyljet tulessa ja närästää kun peppu on kiinni kylkiluissa. Eilen sisätutkimuksessa paikat oli ihan kiinni ja kiinteät, joten vielä kärvistellään jonkun aikaa. Viime yö oli helpompi kun nukuin korkeemmalla tyynyllä ja vältin kippura-asentoa. No, pysyypähän ryhti hyvänä kun ainoa ei-kivuton asento on selkä suorana...

Imetysliiveistä, mä tilasin netistä Carriwellin Drop Cup Brat, niissä on useemman kupin joustovara ja on tosi hyvän tuntuset päällä. On varmasti hyvät alussa kun ja sitten voi ostaa myöhemmin sopivat kun tietää mikä koko tulee olemaan. Maksoi 26 ja jotain
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aku:
Tulin äsken neuvolasta...Tässä faktoja:
Vko 38+0
Hb: 125
Rr: 119/73
Paino: 900g/vko
|O
Pissa: puhdas
Sf: 30cm
Tarjonta: Rt
Liikkeet:++
Syke:+

Eli kaikki periaatteessa kunnossa, mutta sykkeissä taas häikkää.Sama lisälyönti kummittelee taas ja nyt pahimmillaan joka 5. lyönti "ylimääräinen".Sitten välillä joka 30.Sydänlääkäri siellä kättärillä oli laittanut tietoihin että jos useampi kuin joka 5. niin takaisin sinne seurantaan :'( Neuvolantäti antoi armonaikaa maanantaihin,sillon mennään uudestaan kuunteluttamaan äänet ja jos vielä noin tiheesti niin eikun kättärille lähetettä.Ahdistaa ihan kauheasti nykyään aina kun noita ääniä kuunnellaan :'( Tahtoisin niin kovasti että näkisi jo pikkuisen ja että sillä olis kaikki hyvin!
Mä en pysty taas keskittymään mihinkään muuhun kun miettimään tota :(
Onneks mies jää lomalle ens viikolla niin ei tarvi yksin mennä jos sinne kättärille taas joutuupi.

No pitänee nyt kuitenkin yrittää lohduttautua sillä että kaveri kasvaa ja liikkuu normaalisti.Toivon vaan niin kovasti että kaikki olis kunnossa.Mä inhoon tällasta epätietosuutta :/ Vetäydyn sohvannurkkaan mököttämään litran jäätelöpaketin kanssa.Jaksamisia kaikille ja kovasti onnea niille jotka ovat saaneet nyytin jo turvallisesti kainaloon :heart:

T.Aku ja pikkuinen 38+0
Toivotaan todella että kaikki olisi kuitenkin hyvin! :hug: :hug:
 
Täällä on veikkailtu mahdollista syntymäpäivää. Minä näin vähän aikaa sitten unta, että syntyy 9.9. ( La 7.9 ), joten veikkailen sen perusteella sitä...voisi kyllä vielä mennä pari päivää tuon veikkauksen yli, omat synttärit kun on 11.9 :) saataisiin sama synttäripäivä!
 
Jopas olette saaneet taas paljon tekstiä aikaan ja uuden syyskuun pinonkin :)
Nyt sain vihdoin uuden tietokoneen ja pääsen päivittäin tänne lukemaan kuulumisia ja vauva uutisia.
Aamulla käväisin pikaisesti neuvolassa, jossa kuunneltiin pikkuisen sydän äänet, ja sitten tiistaina menen taas ä-polille jossa otetaan vauvan sydänkäyrää. Tiistaina olisi vauvan laskettu aika, mutta tuntuu siltä ettei tämä poika halua tulla ulos millään konstilla. Ei ole ollut mitään merkkejäkään synnytyksestä. Välillä tuntuu ihan olemattomia suppareita.
Voimia kaikille ja onnea vielä kerran jo nyytin saaneille.

Halinalle ja pikkuinen ihme rv 39+3

 
vieläkö ehdin mukaan ? Eilen vierailin täällä ekaa kertaa ja ajattelin osallistua keskusteluun sen verran kun odotukselta ja esikoispojan hoidolta ehdin.

LA mulla on 29.9. eli syyskuun loppua odotellaan jo kovasti. Esikoinen meni yli ja synty käynnistämällä vkolla 40+5, joten voi olla että lokakuulle menee tämänkin vauvan syntymä. Ikäeroa muksuille tulee n. 1v ja 10 kk. Lokakuun alussa isä täyttää 40 v. joten jospa tästä tulee synttärilahja...

Odotus on sujunu hienosti tähän saakka. Muutama viikko sitten niksautin selkäni ja kankku on ollu kipeä ja jäykkä siitä lähtien. Esikoisen kans en voi käydä enää leikkipuistossa kun kävely ei suju kivulta kunnolla. Tulee sellasia puukoniskuja häntäluun seudulle. Toivotaan ettei jatku loppuun saakka.

Vauva on voinu hyvin - sehän tärkeintä. Hyvät sydänäänet jne. Painoarvio vkolla 35+3 oli 2600 ja lääkäri arveli että n. 3500 olis syntyessään. Esikoinen oli lähes 4kiloinen.

Synnytys jännittää. Oon pyrkiny olemaan ajattelematta koko asiaa. Yllättää se kuitenkin. Viimeks en saanu kivunlievitystä alhaisten veren hyytymistekijöiden takia. Onko kenellään muulla samanlaisia kokemuksia ja onko sama tullu eteen seuraavan lapsen kanssa? Toivon että saan kivunlievitykset tällä kertaa. No, on vaan otettava vastaan se mitä tulee. Sattuu se kumminkin. Kunhan vauva on kunnossa.

Me ei tiedetä kumpi tulee. Poikaa kaikki povaa. Ultrakuvista ei oikein voi sanoa mitään vaikka kätilö sellaisen kuvan tulostikin, josta kuulemma pystyy näkemään...kättäri täällä helsingissä ei kerro sukupuolta.

Nyt pojankloppi heräs päiväunilta.

Mukavaa odotusaikaa kaikille.

Kaneli07 vko 35+6
 
Tervetuloa Kaneli07!

Omaa napaa: kävin neuvolassa mittauttamassa hb:n ja se oli noussut hyvin. En siis kiusaa enää mahaani rautapillereillä. Oltiin myös seurakunnan kerhossa esikoisen kanssa, mutta vaikutti vähän turhan hartaalta omaan makuuni... ei siis varmaankaan saatu siitä uutta harrastusta. Äippäpolin epikriisi pamahti postissa ja aiheutti taas synnytyspohdinnat. Vähän oli kirjoitettu teksti eri sävyyn kun siinä tilanteessa puhui, ilmeisesti oli jälkikäteen vielä jäänyt pohtimaan tilannettani. Oli siis erikoistuva lääkäri (mukava ja asiallinen sellainen) ja konsultoi osastonlääkäriäkin tilanteesta. Painoarviolle ei epikriisissä annettu kovin suurta arvoa ja ilmeisesti ultran mitat olivat jonkin verran epäsuhtaiset, koska tekstissä vetosi vartalomittaan ja sen suuruuteen ja arvioi sen perusteella isoksi sikiöksi. Nyt alkaa meikäläisen pää kääntyä (taas välillä) sektion suuntaan, jos ei nyt ensi viikolla kohdunsuulla ole tapahtunut edistystä reippaasti. Jotenkin sitä vaan toivoisi normaalia synnytystä, kun sen jälkeen alkaa olla sitten kohtu jo siinä jamassa, että JOS vielä joskus tässä mahakkaana keikutaan, niin sektio on sitten ainoa vaihtoehto. Sen lisäksi jotenkin on sellainen olo, että sektio ei ole "kunnollinen" tapa synnyttää... vaikka itsekin aina toista kaikille toitotan, mutta sellainen tunne on vaan itselle tullut... että pitäisi siis edes yrittää normaalia synnytystä. Sehän voi olla, että ensin yritetään käynnistellä ja jos ei tuota tulosta helposti, niin sitten leikataan... No, tämmöiset spekuloinnit täällä päässä jyllää eikä jätä rauhaan! Keskiviikkoa odotellessa (enää 5 yötä nukuttavana).

Joku puhui täällä uhmaikäisen kanssa jaksamisesta (sori en muista enää kuka). Täällä taistellaan kanssa saman asian kanssa ja ennen päiväunia herra kiukuttelikin melkein tunnin... en syö, en laita vaippaa päikkäreille, en käy potalla, en halua lukea mitään, en nuku... ja välillä taas pieni mies itkee sylissä, että nälkä ja haluaa ruokaa ja on kiltti. Kun pöytään päästiin, niin ei kelpaa ja koko show alusta! |O Taitaa raskaus tehdä tepposet näissä kasvatusasioissakin, kun aina vaan heltyi ja antoi uuden mahdollisuuden. Ennen ei olisi mennyt läpi, vaan olisi ollut peli selvä, että kun ei syödä niin ei sitten ja sillä selvä. Samalla tavalla olen yöaikaankin ollut liian herkkis ja rampannut joka itkun perässä... onneksi nyt on nukuttu jo paremmin. Kummallista pehmoilua, vaikka kuinka tietää, että kierre on loputon jos ei toimi selkeästi ja tiukasti tietyissä tilanteissa.

Nyt loppuu tilitys tältä suunnalta... Oikein rauhallista ja mukavaa viikonloppua kaikille! toivottavasti saadaan lisää vauvoja joukkoon!
 

Yhteistyössä