SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Nyt ei sitten saada päivityksiä tehtyä kun Tiksulla on kädet täynnä touhua uuden tulokkaan kanssa :D Ellei sitten joku aktiivinen jaksa tuohon puuhaan näin loppumetreillä ;)
Meitä raskaana kärvistelijöitä ei taida enään olla kovin montaa, joten ehkä odottelemme ilman päivityksiä ja siirrymme sitten tuonne kerhon puolelle kaikki kunhan olemme nyyttimme saaneet...

Meilläkään ei sitten tullut lähtöä viime yönä niinkuin salaa toivoin...vielä olisi tätä miehen nimipäivää jäljellä, jota masuasukki voisi hyödyntää ;)

En myöskään saanut nukuttua pitkään vaikka unta sain vasta joskus klo 2-3 maissa :headwall: Nyt pitää vaan odotella, että tuo mies tuolta herää ja teen sille nimppari aamiaisen. Pitäisköhän vähän kolistella kattiloita, jospa se heräis aiemmin :kieh: :kieh: Olenpas ilkeä :D

Mitenkäs muilla mahakkailla mennyt yö ja alkanut aamu??

Elwi ja sitkeä sissi 40+2
 
Täällä viellä, viikkoja nyt 41+6... Kai se vaan niin on et huomenna aamulla kiltisti marssittava käynnistykseen. Mies lähti jopa hirvimettälle, toivoi varmaan salaa edes sen käynnistävän synnytyksen. :D Mutta jospa sitten huomenna jo sais vauvan syliin... :heart:
 
Onnea Tiksulle ja nyytille!

Täällä edelleen (pahantuulisena jälleen tänään) odotellaan...
Yö nukuttu miten sattuu, kuten tuttua. Nyt ei oikein huvita mikään...
Iltapäivällä pitäis lähteä tutuille syömään; ei oikein meinaa seurustelukaan huvittaa :/ No, jos niil sattuu olemaan kallis sohva, niin kaippa ne vedet lorahtaa kun siinä istuskelen? :p

Traktorin kyytiin mäkin voisin tulla, jos joku tulee hakemaan =) Nyt on kyllä kaikki muut keinot kokeiltu :headwall: :headwall: :headwall:

t. Piija 40+6
 
Onnea vauvautuneille :heart:
.. kuuluappa itsekkin jo teihin ;)

Täällä myös edelleen todellakin yhtenä kappaleena ja todennäköisesti olen sitä vielä pitkään lokakuussakin. Meidän jästipäällä on omat suunnitelmat selkeesti, sillä supistuksia ei oo kuulunut pariin viikkoon. Viime yönä nukuin 12 tuntia ja pitkästä aikaa jouduin heräämään vessaankin kesken unien. Taidan sittenkin olla raskaana enkä vaan lihonnut.

Mä mietin, että olisin kyllä periaatteessa voinut päivittää meille tuota listaa, mutta mun tuurilla se olisi sitten se synnytyksen käynnistymisen paikka. Se voisi olla turha sitten? Vai aloitetaanko meille lokakuun-pinkka varuiksi? ;)

Mä yritän saada miestä kauppaan hakemaan mulle juotavaa, että pääsisin hieman makoilemaan sohvalle telkkarin ääreen.
 
Vauvauutisia täältäkin! :wave:

Maanantaina 24.9 klo 10.04 syntyi meidän toinen poikamme :heart: Mitat 3510g, 51cm ja päänympärys 36cm. Rv oli 40+3 ja synnytyspaikkana TYKS. Synnytyskertomuskin on kyllä jo paperilla, mutta pitäisi se vielä koneelle naputella jossakin välissä ;) Torstaina kotiuduttiin vauvan kanssa ja kaikki on sujunut todella hyvin. Vauva viihtyy mukavasti tissillä, sairaalasta kun lähdettiin, niin paino oli enää n. 100g syntymäpainoa vähemmän. Maanantaina tulee neuvolantäti kotikäynnille, sitten saapi tuoreet mitat :) Yötkin sujuu ihan hyvin, on nyt kaikkina öinä nukkunut mun vieressä, kun ei aina oikein tahdo omaan sänkyynsä rauhoittua, jos ei sitten aivan unessa ole. Kaipa se sitten siihen joskus tottuu ;)

Onnittelut kaikille vauvatuneille :flower: :heart: ja tsemppi :hug: kaikille vielä kasassa oleville!

-Niiskuneiti ja "Jesse" 5 vrk-
 
Heippa!
Meidän Topi oli tyttö :heart: synttäriksi pikkusisko sai tiistain 25.9.2007 klo 5.16 ja pituutta oli 51cm ja painoa 4270g. Neito syntyi VAS:ssa Vammalassa ja viikkoja oli 41+1. Nyt ollaan keskiviikko illasta asti opeteltu esikoisen kanssa vauvaelämää kotona. Vähän se välillä on vaikeaa 3v äidintytölle. Onneksi pikkusisko on niin ihana isonsiskon mielestä :heart:
Mies meillä on yrittäjä, joten aikalailla yksin olen päässyt arkea pyörittämään. Ja täytyy myöntää että kiirettä on pitänyt, siksi vasta nyt ehdin tännekin ilmoitella.
Swiss ja Topi 4vrk + muu perhe
 
Onnea paljon kaikille pienokaisensa saaneille ja jaksamisia vielä niille joilla alivuokralainen sinnittelee yksiössään :D :flower: :hug: Kyllä ne sieltä masusta pois tulee ennemmin tai myöhemmin(ei varmaan paljon lohduta mutta niinhän se on) =)
 
Vera-84
Aahh, mulla on jotenkin niin helpottunut olo, kun tuntu et raskaus ois pysähtynyt. Tässä koko päivän ollut menkkamaista kipua, ja vissiin nyt niitä supistuksiakin alkaa tulla, asteittain kviuliampaana ja kivuliampaana, mutta ei kyl kauheesti satu. Voihan olla että täällä muutama päivä vielä kärvistellään.
Eilen vauva oli todella vilkas ja tuntu et pää tulee alapäästä läpi. Ihme meuhtomista siellä. Ehkä se sai aikaan sen limatulpan lähdön. Kiusasin sitä kyl eilen painamalla masua ja sen jalkoja... :whistle: ja vähän mahaakin hölskyttelin. :saint:

Onnea muuten vauvan saaneille! :flower:
Nyt rv40+2 syntyispä syyskuussa.
 
Täällä ollaan vielä ja kärvistellään. :headwall: Maanantaina olis meno siis sairaalaan, jos ei tää alivuokralainen haluu tulla aikaisemmin ulos. Mun tuurilla ne sanoo sairaalalla et paikat ei oo vielä kypsät ja lähettävät kotio "kasvamaan" :LOL: :LOL: Mut onnex mies pääsee mukaan saikulle ja TOIVOTAAN parasta et jotain olis tapahtunut synnytystapa-arviosta maanantaihin. Viimex tänään mutsi kyseli et ootko viel kokonainen vai jakautunut? Mie vastasin et kokoNAINEN ja kyl jompikumpi(mies/mie ite) ilmoitellaan sitkun jotain on tapahtunut. :D Jotenkin alkaa tää kysely, et jokojoko?? tympii.

KUIS MUILLA MAHAKKAILLA? ONKO KYSELYJÄ TULLUT?

Ei auta täälläkään mitkään kotikonstit ja hermot ovat kireänä. Sanoin jo varoitukseksi miehelle et pinna voi olla välillä tosi piukeena ja suutun tosi vähästä. Mies totesi et hän ymmärtää ja heitti huulena et ottaa kopin jos kamu haluu tulla kotosalla ulos yksiöstä!! :LOL: :LOL:

Koitetaan jaksaa piija, elwi,venlae, martta b ja vera-84!!

Toivottelee poikax3 ja taavimaija 40+6 JO?!
 
Tulevat mummut soittaa tai lähettää tekstaria kerran päivässä. Jos ei huomaa vastata, parin tunnin päästä tulee hengästynyt puhelu: "Oletko synnyttämässä? Olin jo IHAN VARMA, että olet.." Muitakin kyselyitä tulee päivittäin, onneksi kyselijät sentään vaihtuvat...
 
joo päivä alkaa läheneen iltaa... ei tullu tänäänkään lähtöä, murr :kieh:

mää oon niin väsyny tähän jo, pitkin päivää on tullu joitakin suppareita, mutta ei oikeestaan kuin vähällä jomotuksella. Alan koittaa asennoitua että kun on se aika äippäpolille torstaina että sinne mennään, ja en varmasti lähe sieltä enää kotia, saavat kyllä alkaa käynnistään sitte, istun vaikka keskelle aulaa enkä liiku mihinkään jos kotia passittavat.

niin limatulppaa eikä mitään siihen viittaavaa oo näkynykkään, ääh toivotonta

nivelet on ollu ranteissa ja sormissa kipiät. sekä menee herkäti turtaksi.

oon niiiiiiin kypsä

nökö rv 41+1

hmm olinkohan aamulla laittanu että 41+2... oon ollu nimittäin koko päivän aivan sunnuntaissa, äsken vasta hoksasin että ei se bigbrother tuukkaan tänään... :/
 
Iltaa iltaa :)

Taas on päivä melkein lopuillaan ja saunaa vaille alkaa olla päivän heilumiset tehtynnä. Ajattelin laittaa meille vielä pinkan uuden huomisesta, jos tää yksi ei saunomisestakaan ota nokkiinsa (ei oo kyllä tähänkään asti, mutta..). Onhan meitä tänäänkin tässä jo vaikka kuinka monta kärvistelijää ja vauvautuneina saahaan sitten siirtyä tuonne muiden seuraan :) . Toivottavasti ei teistä ihan tyhmääkin tyhmempi idea?

Nalle-Puh: Täällä ainankin on yksi nivelkipuinen. Turvotus raajoissa oikeen lisää jäykkyyttä vielä näin viime metreillä. Aamuisin joutuu jumppaamaan ittensä liikkeelle :p

Kyselyitä tulee melkein päivittäin kiihtyvissä määrin ja aina samoilta ihmisiltä. Appivanhemmat ja muut sukulaiset onneksi soittaa aina miehelle, niin saan yksin kihistä. Mies onneksi jaksaa vielä utelijoille vastailla samat rimpsut moneen kertaan päivittäin. Äiti paljasti tänään, että sitä jännittää aina kovasti vastata kun soitan. Se kertoi olevansa aina ihan varma, että nyt vihdoin me ollaan menossa. Lupasin sille, että mies soittaa sitten kun mennään niin ei turhaan tartte miettii (meillä mies ei soita ikuna muuta kuin asiaa, puhelinlaskut on aina olleet alle 10e/kk).

Mä olen tänään miettinyt pääni puhki tulevaa tiistaita ja yliaikaiskontrollia. Kamala pelko on, että ne ei oo varmoja silloin(kaan) mahtuuko Papu syntymään normaalisti alateitse vai ei. Mä olen kuitenkin niin nössö, että suostun yrittää parhaani ja mennään käynnistykseen ehkä-ei-mahdu-tapauksena. Huoh. Pelko vaan alkaa olla jo siinä, että mitäs jos jotain sattuukin. Nyt on nimittäin tullut hiukka tutkailtua jo itteensä siihen malliin, että epäilyttää kovin.

Tehy sitten hylkäsi sen sopimuksen, joten arvon naiset nyt alkaa olla tavoitteena sitten synnyttää ennen kuin päättävät lopullisesti lakosta. Päivä olisi 9.10. Olisikos hyvä sopimus? ;)

Mutta nyt sukkelaan sinne saunan lautehille

-venlae (41)
 
Hei kaikille! Ollaan oltu pienen tyttären kanssa kotona jo jonkun aikaa, mutta vasta nyt pääsen ilmoittelemaan. Eli tyttö tuli 12.9., painoa 2860 g ja pituutta 48 cm. Synnytys kesti yhteensä 20 tuntia ja pienen jännityksen jälkeen ihan perinteisesti mentiin sitten kuitenkin loppuun asti. Pikku pupumme on kiltti tyttö, jolla ruokahalua riittää. Onnea kaikille nyytin saaneille ja voimia odottajille!
 
Liittyen muiden joukkoon, että täällä sitä tosiaan vielä kärvistellään. Ja kyselyjä satelee tasaiseen tahtiin. Vois sanoo et suku sekoo ennemmin kuin me itse :LOL: Onhan se jännää kun kaikille ensimmäinen niin mun vanhemmille kuin puolisonkin...Mutta huominen vielä ja maanantaina sitten tosi toimiin...Maanantaina klo 9.45 kutsuu TAYS, et et sitä odotelles. Et ihan äkkii olis uskonu alkuraskaudesta et yli mennään ja huolella..mutta tähän on tyytyminen.

Mira-84 ja "oliver" 41+5
 
Jeps, eli vihdoin ja viimein syntyi maanantaina 24.9. klo 17.07, Neiti joka painoi 4335g ja 53,5 cm pitkä. Rv 42 ja oli raskausmyrkytys päällä jonka takia käynnistettiin. Synnytys oli hankala ja kipeä ja siksi kotiuduttiinkin vasta tänään... Hormoonit hyrrää ja itku on herkässä, vaikka onnellisia ollaankin 50 tikkiä alakerrassa! :/
Onnea kaikille muillekkin nyytin saaneille ja koittakaa vielä jaksaa ne, ketkä kärvistelee, mäkin jaksoin odottaa loppuun asti... Hampaat irvessä!

Hannis ja Kuulantyöntäjä reilu 5vrk :heart:
 
Elisa
Iltaa vielä täältäkin!

Jepjep, ei siis tänäänkään.. Huomenna viimeiset mahikset tulla näiden meidän sinnittelijöiden, mikäli meinaavat syyskuun aikana keretä. Enpä kyllä usko, että ainakaan täällä niin tapahtuu. Oltiin tänään miehen kanssa eduskuntatalossa tutustumassa, ihan muuten vaan mentiin kun tajuttiin yks päivä, että eipä olla kumpikaan ikinä käyty siellä (vinkvink vaan jos kiinnostaa, siellä on joka lauantai ja sunnuntai ilmaisia opastettuja kierroksia). Salaa toivoin, että olishan se aika komeeta, jos ois vedet losahtanut sinne :LOL: Mutta turha toivo, muutamia harjoitussuppareita tullut tänään ja siinä kaikki. Pyh ja pah.

Nivelkivuista oli puhe, mulla ei sellaisia ole ollut vaivoina, ihan liitoskipuja vain lähinnä tuolla häpyluussa ja lonkissa, mut ei nekään mitään pahoja. Varmaan ikävältä tuntuvat, tsempit teille jotka niistä kärsitte!

Joo, ja niitä jokojoko-kyselyjä kyllä tulee, ei nyt ihan mahdottomasti, mutta tarpeeksi kuitenkin. Olenkin alkanut vastailla puhelimeen aika valikoivasti :p

No, ei kai tässä muuta. Vielä jos jatkan niin tulee vaan lisää valitusta :p

Öitä,
Elisa ja muumio 41+0
 
nivelet: mulla on ollu liitoskipuja jo rv 20 ja viime yö oli kaikkein pahin, lantio oli herätessä aivan järkky kipiä ei tahtonu sängystä ylös päästä. tuntus niinku muksu olis menny vielä alemmas kun tuntuu että maha roikkuu jo istuessa aivan jalkojen välissä... jos muksu on suunnitellu vyörähtävänsä tuosta häpyluun etu ei säspuolelta ulos... siltä se kyllä jo tuntuu.

hannis: kaikki kunnia sulle, melkosen möhkäleen oot punnannu. Tikkejä on kyllä aikamoinen määrä... iiik mitähän sielä tuola mun masussa oikeen kasvaa.

eilen tuli taas kivuttomia suppareita pitkin päivää välillä useempi tunti 10 min välein mutta ei niistä sitte kehittyny sen kummempaa. :/

niin aatella mun syysvauvasta tais tullakki lokavauva, olin niiin varma että se tulee ennen laskettua aikaa kun olen ite tulla aikanaan kaks viikkoa ennen LA. no siskollaki jouduttiin käynnistään että kaippa se oli mullaki ootettavissa.

nyt meen laittaan pannukakun uuniin :p lurps mansikkahillon kans nami

nökö rv 41+2
 

Yhteistyössä