Täällä kun usein tuomitaan hyvin jyrkästi ne perheet joissa on kaksi autoa...

Niin onko tosiaan kovin yleistä se, että perheessä on kaksi autoa ihan vain huvin vuoksi, ilman sen suurempaa tarvetta kahdelle autolle?
Meillä kun on täysin pakon sanelema juttu se, että on kaksi autoa. Mies tarvii työnsä puolesta pakettiauton, ilman sitä ei työtään voisi tehdä ja koko perhe taas ei pakettiautoon mahdu eli kun yhdessä liikumme niin menemme mun henkilöautolla.
Toisekseen asumme sen verran korvessa, että täällä julkisilla liikkuminen on melko toivotonta, kerran tunnissa taitaa bussi mennä. Ja kun asumme Turun naapurikunnassa niin Turun kautta menee kaikki bussiliikenne, eli kun työpaikkani oli toisessa Turun naapurikunnassa niin Turussa olis pitänyt käydä vaihtamassa bussia ja siihen olis mennyt todella pitkä aika. Omalla autolla kun pääsi suoraan, eikä tarvinnut kierrellä Turun kautta. Bussia käyttäen olisi siis työmatkoihin mennyt ainakin yli tunti per suunta (mahdollisesti vieläkin kauemmin, kun niin harvakseltaan noita busseja kulkee) ja omalla autolla suuntaan meni 15 min. Eli todella ikävällä tavalla olisi venyttänyt lapsenkin hoitopäivää jos työmatkat olis kulkenut julkisilla.

Nyt oon kotona hoitovapaalla ja auto pääosin seisoo päivisin pihassa. Lähikauppaan (2,5km:n päässä) kuljen vallan kävellen tai pyörällä. Mutta eipä autoa voi poiskaan myydä sillä sitten meillä ei ole kulkuneuvoa johon koko perhe mahduttais.
 
No meillä on pihassa tällä hetkellä 2 autoa, joista toista mies käyttää työautona. Kunhan itse palailen takaisin työelämään, tulee pihaan taas kolmas auto. :whistle:
Niin joo, onhan mulla vielä moposkootterikin, joka on kyllä aika harvoin nykyään käytössä.
 
Meillä myös kaksi autoa ihan pakon sanelemana, mies kun tekee vuorotöitä ja ite säännöllistä päivätyötä niin kaksi autoa on oltava. Asutaan kans sillai ettei sieltä kulje julkiset kovin hyvin.

Hei, olitko se sinä kun olit Tukholmaan menossa? *raapii päätään*
 
no mä en tiedä ainakaan ketään kellä olis huvikseen monta autoa. aina niille on joku tarkoitus. yleensä se että pariskunnasta toinen on töissä ja toinen kotona (eikä asuta ihan keskustassa) tai että kumpikin on töissä mutta eri suunnissa tai ainakin eri työajoilla.
 
Periaatteessa ehkä pärjäisimmekin yhdellä autolla, ja jossain vaiheessa tuosta vanhasta koslasta luovutaankin, ja aiomme tulla toimeen sitten yhdellä autolla. Toistaiseksi kuitenkin pidämme nuo molemmat, se kuitenkin helpottaa elämää. Mutta kun lapset kasvavat, ja heidät voi paremmalla omallatunnolla jättää pidemmäksi aikaa itsekseen, niin siinä vaiheessa tulee toisesta autosta luopuminen kyseeseen.

Lisään vielä, että jos lähijunaliikenne aloittaa täällä Oulun seudulla, niin sen jälkeen kuljen työmatkatkin sillä. Ihan vasta siitä ensimmäisen maininnan näin, että kyllä kai se jossain vaiheessa tulee =)
 
salla
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Meillä kun on täysin pakon sanelema juttu se, että on kaksi autoa. Mies tarvii työnsä puolesta pakettiauton, ilman sitä ei työtään voisi tehdä ja koko perhe taas ei pakettiautoon mahdu eli kun yhdessä liikumme niin menemme mun henkilöautolla.
meillä myös näin, paitsi että minä tarvitsen myös työssäni omaa autoa.
 
Meillä on 2 autoa ja moottoripyörä :LOL:
Pikkuauto on mun kaupunkikärry jolla kuljen kouluun ja isompi on perhekäytössä. Talvella mies menee kaupunkikärryillä töihin, kun ei moottoripyörällä pääse. Miehen työmatkoihin menee 1h45min suuntaan vaikka pk-seudulla onkin se paljon kehuttu hyvä joukkoliikenne :kieh:
 
tavallaan
Meillä on tavallaan "huvikseen" kaksi autoa. Kummallakin on sen verran lyhyt työmatka että sen pääsee muutenkin kuin autolla, mutta sitten kun täällä ei juuri ole julkisia kulkuyhteyksiä ja kun mies kulkee metällä niin me oltas lasten kanssa sitten kaikki viikonloput ilman autoa kotona jos meillä ei olisi kahta autos.
 
meille taas on ehdottomassa harkinnassa toisen auton osto. se olisi sitten sellainen auto jolla työmatkoja mentäis ja tila-auto olisi kotona olevan käytettävissä.
ja viimeistään sitten kun minä aloitan kokopäiväiset työt niin tarvitsemme kaksi autoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Meillä myös kaksi autoa ihan pakon sanelemana, mies kun tekee vuorotöitä ja ite säännöllistä päivätyötä niin kaksi autoa on oltava. Asutaan kans sillai ettei sieltä kulje julkiset kovin hyvin.

Hei, olitko se sinä kun olit Tukholmaan menossa? *raapii päätään*
Juu, tosiaan siis olin menossa, mutta eipä sitten mentykään kun myöhästyimme laivasta |O :ashamed:
Ihan turhaan siis ajettiin Helsinkiin, juutuimme ruuhkaan ja satamaan pääsimme juuri kun laiva lähti laiturista :(

 
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Meillä myös kaksi autoa ihan pakon sanelemana, mies kun tekee vuorotöitä ja ite säännöllistä päivätyötä niin kaksi autoa on oltava. Asutaan kans sillai ettei sieltä kulje julkiset kovin hyvin.

Hei, olitko se sinä kun olit Tukholmaan menossa? *raapii päätään*
Juu, tosiaan siis olin menossa, mutta eipä sitten mentykään kun myöhästyimme laivasta |O :ashamed:
Ihan turhaan siis ajettiin Helsinkiin, juutuimme ruuhkaan ja satamaan pääsimme juuri kun laiva lähti laiturista :(
No voi kerpele sentään, harmillista! Ensi kerralla sitten varattava enemmän aikaa matkaan ettei ruuhkat haittaa.... :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Meillä myös kaksi autoa ihan pakon sanelemana, mies kun tekee vuorotöitä ja ite säännöllistä päivätyötä niin kaksi autoa on oltava. Asutaan kans sillai ettei sieltä kulje julkiset kovin hyvin.

Hei, olitko se sinä kun olit Tukholmaan menossa? *raapii päätään*
Juu, tosiaan siis olin menossa, mutta eipä sitten mentykään kun myöhästyimme laivasta |O :ashamed:
Ihan turhaan siis ajettiin Helsinkiin, juutuimme ruuhkaan ja satamaan pääsimme juuri kun laiva lähti laiturista :(
No voi kerpele sentään, harmillista! Ensi kerralla sitten varattava enemmän aikaa matkaan ettei ruuhkat haittaa.... :|
Todellakin! Tästä kyllä viisastuneena varmasti varataan paljon enemmän aikaa seuraavaksi. Luotettiin vaan siihen, että matkaan menee saman verran kuin aina ennenkin, mutta tällä kertaa se ei riittänyt.

 
Meillä kans kaksi autoa on ihan ehdoton edellytys. Mies kulkee toisella töissä päivittäin 80 kilometriä. Toinen on sitten minun käytettävissäni, että pääsen neuvolaan, kauppaan yms. 20 kilometriä suuntaansa :) Tokihan täälläkin muutama bussi kulkee, aamulla koulubussi ja sitten pari kaukoliikenteen bussia päivällä ja illalla, mutta siinäpä nekin taitaa olla. Mutta me tosiaan asutaan "korvessa" ja välimatkat on pidempiä...

Muoksista... Lisätään sen verran, että mie käytän autoa ehkä kerran kaks viikossa. Eli kun käyn kaupassa. Pyrin hoitamaan kaikki muutkin asiat sitten aina samalla kerralla :)
 
Kyllähän jokaisella omaa napaa ajattelevalla perheellä täytyy olla vähintään 2 autoa. Ja mieluiten toinen ainakin citymaasturi.
Kehitysmaissa ihmiset elää autoitta, joten meillä suomalaisilla on sitten varaa pitää useampi. Tuhoutuuhan se maapallo jossain välissä kuitenkin.
Raha se ratkaisee, ei ympäristötekijät.
 
kaksi autoa :wave:
miehellä työn puolesta täys auto etu jolla tietysti kulkee töihin.
Mulla oma pikku autto jolla pääsen omat matkat + lasten kyyditsemiet päiväsaikaan.
Ja sit kun miehen lapset on meillä ni ei edes yhteen autoon mahduttais kaikki!
 
Mä en sitten vissiin ole sattunut paikalle silloin kun kahden auton perheitä on jyrkästi tuomittu... :/

Mutta joo, 2 autoa meilläkin. Miehellä työmatkaa 50 km suuntaansa ja mulla 8 km ja bussit ei kulje ja 2 lasta pitää kuskata aamuin illoin. Eli yhdellä ei vaan pärjättäisi.
 
Meillä on varmaan tämän kk aikana 2 autoa.Ja töissä molemmat kuljetaan joten tarvitaan molemmat autot..
Oikeasti autoja on yhteensä nyt vissiin 9kpl :whistle: 4 niistä tulevaisuuen projekteja ja lisäksi on pari varaosa-autoa :LOL:

Mutta 3 autoa sellaisia mitä pidetään liikenteessä, ei tietenkään kaikkia yhtäaikaa.Minun oma ensi kesänä tien päälle ja laitetaan sitten varmaan tämä nykyinen seisomaan joksikin aikaa jos ei myydä pois.
 
Onko
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Kyllähän jokaisella omaa napaa ajattelevalla perheellä täytyy olla vähintään 2 autoa. Ja mieluiten toinen ainakin citymaasturi.
Kehitysmaissa ihmiset elää autoitta, joten meillä suomalaisilla on sitten varaa pitää useampi. Tuhoutuuhan se maapallo jossain välissä kuitenkin.
Raha se ratkaisee, ei ympäristötekijät.
Kehitysmaissa ihmiset myös elävät koko perhe yhden huoneen tiloissa, ja käyttävät samaa pesuvettä koko poppoo. Te kun olette sen verran tiedostava ja muita parempi perhe, joten olette varmaan omaksuneet nämäkin tavat samaistua kehitysmaiden ihmispoloisiin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onko:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Kyllähän jokaisella omaa napaa ajattelevalla perheellä täytyy olla vähintään 2 autoa. Ja mieluiten toinen ainakin citymaasturi.
Kehitysmaissa ihmiset elää autoitta, joten meillä suomalaisilla on sitten varaa pitää useampi. Tuhoutuuhan se maapallo jossain välissä kuitenkin.
Raha se ratkaisee, ei ympäristötekijät.
Kehitysmaissa ihmiset myös elävät koko perhe yhden huoneen tiloissa, ja käyttävät samaa pesuvettä koko poppoo. Te kun olette sen verran tiedostava ja muita parempi perhe, joten olette varmaan omaksuneet nämäkin tavat samaistua kehitysmaiden ihmispoloisiin?
Mietihän joskus asioita niiden oikeilla mittasuhteilla.
Vai onko se liian vaikeaa?
 

Yhteistyössä