Täytyy myöntää, että pettyisin jos lapseni olisivat pelkkiä tyttöjä

Hyvä noin
Onneksi meitä on erilaisia. Mulla taas on kolme tyttöä ja itse olen erittäin onnellinen näin! Pojat ovat ihan ok, mutta minkäänlaista pettymystä en ole kokenut, päin vastoin.
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
"vieras"
Mulle lasten sukupuolet ei ole ikinä merkanneet yhtään mitään. Jokainen lapsihan on oma persoonansa, ei siinä sukupuoli oikeasti mitään merkkaakaan.
Mulla on 5 lasta, 4 poikaa ja 1 tyttö.
 
"jaahas"
On siihen järjellinen syy, sinut on aivopesty lapsesta saakka ajattelemaan, että pojilla on enemmän oikeuksia ja ovat parempia.

Kertoo siitä, että et arvosta itseäsi, pelkkä nainen olet.
 
"vieras"
Mulla on kaksi tyttöä ja olen enemmän kuin onnellinen näistä lapsistani :) Toivon kolmannestakin tyttöä, jos joskus semmoinen meille suodaan. Poikakin olis kyllä ihana, mut kolmatta ei lähdettäisi yrittämään siksi, että saataisiin poika (niinkuin varmaan moni ihminen ympärillä luulisi), vaan jos voisi päättää sukupuolen etukäteen, niin ottaisin kolmannenkin tytön :)
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
Kyllä olen itsekin nainen. Arvostan kyllä itseäni, ja tunnen paljon hienoja naisia. Nykyään naiset voivat tehdä kaikkea mitä miehetkin- Itselle tärkeältä tuntuisi synnyttää poika. Tytöissä ei mitään vikaa, ja varmasti olisivat yhtä tärkeitä, mutta silti juuri pojan saaminen tuntuu erityiseltä. Varmaan kyseessä jokin ikiaikainen aivopesu.
 
"vieras"
Kyllä olen itsekin nainen. Arvostan kyllä itseäni, ja tunnen paljon hienoja naisia. Nykyään naiset voivat tehdä kaikkea mitä miehetkin- Itselle tärkeältä tuntuisi synnyttää poika. Tytöissä ei mitään vikaa, ja varmasti olisivat yhtä tärkeitä, mutta silti juuri pojan saaminen tuntuu erityiseltä. Varmaan kyseessä jokin ikiaikainen aivopesu.
Tässä varmaan ihmiset kummeksuvat tuota sanavalintaasi "pelkkä", kun varmaan et tarkoittanut sitä niin, että joku tietty lapsi olisi pelkkä tyttö. Vaan että, olisit pettynyt, jos sinulla olisi vain tyttölapsia.
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
[QUOTE="Onnellinen nainen";28782364]Oletko lukenut Liza Marklundin Helvetissä on erityinen paikka naisille, jotka eivät auta toisiaan" -kirjaa? Luepa. Pelkkä nainen.[/QUOTE]

Kiitos vinkistä, voisin hyvinkin lukea. Minäkin olen onnellinen nainen, mutta silti koen että olisi tärkeää saada ainakin yksi poika. Tyttäretkin tervetulleita, mutta jos poikaa ei tulisi niin sitä jäisin kaipaamaan.
 
[QUOTE="vieras";28782417]Tässä varmaan ihmiset kummeksuvat tuota sanavalintaasi "pelkkä", kun varmaan et tarkoittanut sitä niin, että joku tietty lapsi olisi pelkkä tyttö. Vaan että, olisit pettynyt, jos sinulla olisi vain tyttölapsia.[/QUOTE]

Huomasin saman. En missään nimissä ajattele tyttöjä "pelkkinä tyttöinä", koska itsekin olen naisena saavuttanut vaikka mitä. Ketjun aihe on se, että minulla on outo halu saada juuri poika. Jokin sisäinen mieltymys.
 
jdkslslslsei
Pelkät tyhmät ihmiset osaa lukea tuon silleen että aloittaja vähättelisi tyttöjä. Ettekö tampiot tajua, että ap:sta olisi mukavaa saada molempia, sekä tyttöjä etkä poikia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28782371]Mulle lasten sukupuolet ei ole ikinä merkanneet yhtään mitään. Jokainen lapsihan on oma persoonansa, ei siinä sukupuoli oikeasti mitään merkkaakaan.
Mulla on 5 lasta, 4 poikaa ja 1 tyttö.[/QUOTE]

Hah:D Niin varmaan varmasti olet toivonut sitä tyttöä tuon poika lauman keskellä, lapsiluku jo paljastaa sen.:D Olisiko teillä viittä lasta jos aiemmin olis saanut tytön?;)
 
meilläkin
[QUOTE="vieras";28782375]Mulla on kaksi tyttöä ja olen enemmän kuin onnellinen näistä lapsistani :) Toivon kolmannestakin tyttöä, jos joskus semmoinen meille suodaan. Poikakin olis kyllä ihana, mut kolmatta ei lähdettäisi yrittämään siksi, että saataisiin poika (niinkuin varmaan moni ihminen ympärillä luulisi), vaan jos voisi päättää sukupuolen etukäteen, niin ottaisin kolmannenkin tytön :)[/QUOTE]

Meilläkin juuri näin! Ihania tyttöjä ja jos kolmas tulee toivon tyttöä! Tytöt on niin ihania! Ehkä jotkut meistä on luotu tyttöjen äideiksi ainoastaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
"liinis"
No jos pitäisi valita kenen olisi syytä jäädä lapsettomaksi niin ap olisi listani kärkipäässä.

Kaikenlaista voi omassa päässän pohtia, mutta idiootin tunnistaa siitä, että aivopierut pitää julkisesti jakaakin.
 
"jaahas"
Kyllä olen itsekin nainen. Arvostan kyllä itseäni, ja tunnen paljon hienoja naisia. Nykyään naiset voivat tehdä kaikkea mitä miehetkin- Itselle tärkeältä tuntuisi synnyttää poika. Tytöissä ei mitään vikaa, ja varmasti olisivat yhtä tärkeitä, mutta silti juuri pojan saaminen tuntuu erityiseltä. Varmaan kyseessä jokin ikiaikainen aivopesu.
Minusta tuntui samalta ennen lapsia.
Vasta kun saa omia lapsia, näkee miten asiat ovat.
Jotkut nuoret taas tajuavat asioita kokematta niitä itse, ehkä heidän kotonaan ollaan valveutuneita ja keskutellaan asioista, ihailen nuoria ihmisiä, jotka ajattelevat omilla aivoillan ja näkevät yhteiskunnan rakenteiden läpi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28782446]Hah:D Niin varmaan varmasti olet toivonut sitä tyttöä tuon poika lauman keskellä, lapsiluku jo paljastaa sen.:D Olisiko teillä viittä lasta jos aiemmin olis saanut tytön?;)[/QUOTE]

Olisi, lapsistani neljäs on se tyttö. Viides oli taas poika :D
 
[QUOTE="liinis";28782454]No jos pitäisi valita kenen olisi syytä jäädä lapsettomaksi niin ap olisi listani kärkipäässä.

Kaikenlaista voi omassa päässän pohtia, mutta idiootin tunnistaa siitä, että aivopierut pitää julkisesti jakaakin.[/QUOTE]

Ap ei vähätellyt tyttöjä, ja mikä vika siinä on jos haluaa nimenomaan pojan?
 
"jaahas"
[QUOTE="liinis";28782454]No jos pitäisi valita kenen olisi syytä jäädä lapsettomaksi niin ap olisi listani kärkipäässä.

Kaikenlaista voi omassa päässän pohtia, mutta idiootin tunnistaa siitä, että aivopierut pitää julkisesti jakaakin.[/QUOTE]

Miksi? Ei minua tyttöjen äitinä loukkaa että ap ajattelee noin.
 
[QUOTE="liinis";28782454]No jos pitäisi valita kenen olisi syytä jäädä lapsettomaksi niin ap olisi listani kärkipäässä.

Kaikenlaista voi omassa päässän pohtia, mutta idiootin tunnistaa siitä, että aivopierut pitää julkisesti jakaakin.[/QUOTE]

Minun mielestäni on rikkautta osata keskustella asiallisesti erilaisista ajatuksista, vaikeistakin sellaisista.

Kuten jo aiemmin sanoin, en missään nimessä usko että rakastaisin tyttöä vähemmän. En hyväksy esim. Kiinan toimintaa. Kuten naisilla Kiinassa, myös minulla on mieltymys saada poikalapsi. Kuitenkaan täällä Suomessa mitkään ympäristösyyt ei selitä asiaa.
 

Yhteistyössä