Talvikengät

  • Viestiketjun aloittaja uppis
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 15:36 Jaakko kirjoitti:
Kertoisiko joku mulle miten nuo kuomat tukevat alle kaksivuotiaan jalkaa?
Kerronpa sulle, että ei mintekään! Mutta minkäs teet kun lapsi tarvii kengät kokoa 20-21 ja ainoastaan perus-kuomalla on näin pieni koko. Tarvii se lapsi kuitenkin kengät jalkaansa, vaikka huonotkin...
 
jaakko
Elefanttenilla on ainakin aiemmin ollut koot alkaen 20! Ihmeteltiin kokoja nimittäin kenkäkupan myyjän kanssa viime talvena ja hän selvitti asian. Sitä en tiedä ottaako mikään kauppa noin pieniä myyntiin, mutta voisivat varmaan pyynnöstä tilata.
 
Huomauttaisin, että Elefantte nimisiä kenkiä ei enää valmisteta.Nimi on nykyään Richter. Ostettiin juuri 1v ja 1kk ikäiselle nämä talvikengät. Olen ollut tyytyväinen. Meidän lapsella on todella leveä ja paksu jalka, mutta kengät ovat tarpeeksi leveät ja hänelle juuri passelit.
 
Missä näitä Richtereitä sitten myydään ja minkä hintaisia ovat? Kuitenkin ehdin jo ostaa noi rupuska-kuomat, enkä mahdottomasti viitsisi rahaa hassata toisiin kenkiin. Yhden talven kengiksi kun nämä kuitenkin jää...
 
Ja mikä vika Kuomissa? Kaikilla lapsillani on niitä ollut alusta pitäen, koosta 20 alkaen niitä meiltä löytyy. Ja ei kellään mitään virheasentoja tai muitakaan jalkavaivoja :/ Millaisissa kengissä me itse ollaan lapsuutemme tallattu? Ja aika hyvä asento omissakin jaloissa, eikö vain =) Itse kannatan ehdottomasti Kuomia. Hyvät peruskengät. Jopa 9-vuotiaamme halusi vielä Kuomat :heart: En viitsisi hassata rahaa turhaan kalliisiin Goretexeihin. Mutta kukin tavallaan....
 
Äeti
Ostimme Kavat-merkkiset nahkakengät. Musta teräosa ja nilkkaosa pinkkiä nahkaa. Tosi nätit ja tyttö kävelee niillä aika topakasti ( 1 v 2 kk ja jalan koko 22).
Pieneksihän ne käyvät liian pian...maksoivat tarjouksessa 49 euroa..silti kallis hinta muutaman kuukauden käytöstä. Mutta en halua ostaa liian isoja kenkiä.


 
SuSbA
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2005 klo 16:41 Höpönassu kirjoitti:
Ja mikä vika Kuomissa? Kaikilla lapsillani on niitä ollut alusta pitäen, koosta 20 alkaen niitä meiltä löytyy. Ja ei kellään mitään virheasentoja tai muitakaan jalkavaivoja :/ Millaisissa kengissä me itse ollaan lapsuutemme tallattu? Ja aika hyvä asento omissakin jaloissa, eikö vain =) Itse kannatan ehdottomasti Kuomia. Hyvät peruskengät. Jopa 9-vuotiaamme halusi vielä Kuomat :heart: En viitsisi hassata rahaa turhaan kalliisiin Goretexeihin. Mutta kukin tavallaan....
SAMAA MIELTÄ :wave: :wave: :wave:
 
Annan äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 18:31 Kotiäiti kirjoitti:
Goretexeihin ei saa laittaa villasukkia :attn: Näin minulle sanottiin kenkäkaupassa. Sen takia Goretex-kenkien lestikin on niin kapea. Sinne ei ole tarkoitus laittaa villasukkaa :attn:
Mietin vaan, että miksi meidän tytöllä oli goretex kengissä kylmät varpaat jo 0 asteessa. Oli pelkät puuvillasukat jalassa. Mitäs sitten kylmimmillä keleillä... Osaisiko joku sanoa, mistä tämä vois johtua? Kun niitä myytiin kuitenkin talvikenkinä. Pitääkö siis käyttää sitä villasukkaa vai ei.
 
Annan äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2005 klo 22:24 Annan äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 18:31 Kotiäiti kirjoitti:
Goretexeihin ei saa laittaa villasukkia :attn: Näin minulle sanottiin kenkäkaupassa. Sen takia Goretex-kenkien lestikin on niin kapea. Sinne ei ole tarkoitus laittaa villasukkaa :attn:
Mietin vaan, että miksi meidän tytöllä oli goretex kengissä kylmät varpaat jo 0 asteessa. Oli pelkät puuvillasukat jalassa. Mitäs sitten kylmimmillä keleillä... Osaisiko joku sanoa, mistä tämä vois johtua? Kun niitä myytiin kuitenkin talvikenkinä. Pitääkö siis käyttää sitä villasukkaa vai ei.
En lukenut ensin koko ketjua loppuun, mutta siellä olikin sitten vastaus tähän. =)
 
Kaarina72
Meillä ostettiin syksyllä (halvalla kun saatiin) Vikingin Core-tex kengät 25 eur Anttilasta. Poika kun alkoi kunnolla kävellä, ei hän suostunut ottamaan askeltakaan näillä uusilla kengillään. Jalat menivät vain makarooniksi alla. Sitten päätettiin, että lapsi tarvii kevyemmät ihan oikeat ensiaskelkengät. Niin ostettiin Prismasta karvavuoriset, ruskeat nahkaiset Tepsut ja johan alkoi kävely sujua =). Hinta oli jotain 59 eur eli tosi kalliit. Meillä muutenkin lapsi on talon parhaiten puettu henkilö ;).
 
mun mielipide
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2005 klo 16:41 Höpönassu kirjoitti:
Ja mikä vika Kuomissa? Kaikilla lapsillani on niitä ollut alusta pitäen, koosta 20 alkaen niitä meiltä löytyy. Ja ei kellään mitään virheasentoja tai muitakaan jalkavaivoja :/ Millaisissa kengissä me itse ollaan lapsuutemme tallattu? Ja aika hyvä asento omissakin jaloissa, eikö vain =) Itse kannatan ehdottomasti Kuomia. Hyvät peruskengät. Jopa 9-vuotiaamme halusi vielä Kuomat :heart: En viitsisi hassata rahaa turhaan kalliisiin Goretexeihin. Mutta kukin tavallaan....
Kuomat on rumat. Tylsät.
Mutta tämä on minun mielipiteeni.

Tuolla toisellakin palstassa sanotaan, etteivät putkivartiset saappaat tue tarpeeksi lapsen jalkaa, lapsen kengän tulee olla napakka kantakunpin kohdalta ja tukea jalkaa..
en minä ainakaan lapsuuttani ole kuomissa kävellyt, vaan oikeissa talvikengissä, mitä nyt 70-luvulla kaupoissa oli. En edes siskojen vanhoissa, sain aina uudet, vaikka olimme tosi köyhä perhe.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2005 klo 11:50 mun mielipide kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2005 klo 16:41 Höpönassu kirjoitti:
Ja mikä vika Kuomissa? Kaikilla lapsillani on niitä ollut alusta pitäen, koosta 20 alkaen niitä meiltä löytyy. Ja ei kellään mitään virheasentoja tai muitakaan jalkavaivoja :/ Millaisissa kengissä me itse ollaan lapsuutemme tallattu? Ja aika hyvä asento omissakin jaloissa, eikö vain =) Itse kannatan ehdottomasti Kuomia. Hyvät peruskengät. Jopa 9-vuotiaamme halusi vielä Kuomat :heart: En viitsisi hassata rahaa turhaan kalliisiin Goretexeihin. Mutta kukin tavallaan....
Kuomat on rumat. Tylsät.
Mutta tämä on minun mielipiteeni.

Tuolla toisellakin palstassa sanotaan, etteivät putkivartiset saappaat tue tarpeeksi lapsen jalkaa, lapsen kengän tulee olla napakka kantakunpin kohdalta ja tukea jalkaa..
en minä ainakaan lapsuuttani ole kuomissa kävellyt, vaan oikeissa talvikengissä, mitä nyt 70-luvulla kaupoissa oli. En edes siskojen vanhoissa, sain aina uudet, vaikka olimme tosi köyhä perhe.
Kengät tylsät? voi herran jestas..
:LOL: :LOL: :LOL:
oikeissa talvikengissä? meilläkin on ihan oikeat kengät ei mitkään leikki kengät..vaikka kuoma merkkiset onkin :LOL: :LOL:
 
Ihmeäiti
Tämä keskustelu meneekin jo ihan Kuomien parjaamiseksi. Kertokaapa te esikoisten äidit, mistä ihmeestä perustatte nuo väitteet jalan virheasennoista yms.? Meillä 4 lasta ja jokaikinen käyttänyt niitä teidän mielestä rumia Kuomia. Jokaisella jalat ennallaan eikä ole vääntyneet suuntaan eivätkä toiseen. Yhdelle lapsistani kummit ostivat kalliit Tepsut ja reppanalla oli aina jalat jäässä :snotty: Kuomissa pysyy jalka taatusti lämpimänä eivätkä edes kastu loskassa. Ihan Goretexeja vastaavat siis! Itselläni ei ole niin paljoa rahaa että investoisin Goret kaikille lapsille, saatikka itselleni. Ps. Minullakin on Kuomat.... Sellaiset nilkkurimalliset =)
 
jaakko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2005 klo 13:54 ipana kirjoitti:
Kengät tylsät? voi herran jestas..
:LOL: :LOL: :LOL:
oikeissa talvikengissä? meilläkin on ihan oikeat kengät ei mitkään leikki kengät..vaikka kuoma merkkiset onkin :LOL: :LOL:
Kukaan aikuinen ei ole noin näsäviisas!!!! Ja niistä Kuoman SAAPPAISTA ei voi missään tapauksessa puhua kenkinä: saapas on saapas, piti se sitten vettä tai ei!
 
Rebecka
Ihmettelen kans tuota tukemisasiaa... Ymmärrän jos nilkkoja pitää erikseen tukea jonkun synnynnäisen virheasennon, reuman tai vastaavan takia... Mutta terveitä jalkoja? Eihän niitä tervitse ilman kenkiäkään sisällä tukea... Ja jos tarvitsee, niin sitten on tukikengät sisälläkin. Meillä nyt ekaa kertaa kuomat kaksi vuotiaalla käytössä. Olen kuullut niin paljon hyvää kuomista, ettei päätökseeni ainakaan ole mitenkään vaikuttanut tämän palstan aliarvioinnit.
 
Sanonpa nyt minäkin oman mielipiteeni kuomista.
Tytöllä ikää 1v4kk ja ensimmäiset talvikengät siis ostin, Kuomat, mutta ei se perus kuosilla vaan siinä on jotain kukkia. Minusta olivat tukevammat kuin ns. perus kuomat ja kuosikin on kivempi vaikka minusta sillä ei ole mitään väliä. Viikon on tyttö niitä käyttäny ja ei oo jalat palellu eikä muutenkaan haitannu menoa. Eli minä olen kuomien puolesta. Ei tosin ole kokemusta mistään muista talvikengistä kun ensimmäinen lapsi niin en voi sanoa että kuomat olisi ehdottomasti paremmat kuin mitkään muut kengät.
Tässä ketjussa selvästi mielipiteet jakaantuu ja paras teidän lapselle löytyy luultavimmin vaan sovittamalla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2005 klo 20:39 Kaisa kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia kengistä nim. Puratex. Prismasta ostettiin, ja muuta nimeä ei niistä löydy. sellaset tarroilla olevat korkeavartiset.
meillä sama merkki ja myös prismasta. "kesä" kengät oli richterit (oli kyllä hyvät) muttä täytyy myöntää että opiskelijan budjetista ei millään haluaisi laittaa kauhean suurta summaa yhden talven kenkiin. mutta ihan kokeilu mielessä nämä prisman kengät ostin että saa nähdä minkälaiset ovat. ainakin tuntuivat lämpöisiltä ja tukevilta.
 
Pojalla reilu 1v. on nyt talveksi kahdet talvikengät, molemmat kokoa 22. toiset on Pionin nahkaiset talvikengät, ostin viimevuonna alesta 20eurolla ovh. oli 59e..
toiset kengät on käytetyt uudenveroiset(istuttu rattaissa) Imacin vettä pitävät, maksoin niistä 4euroa...

Eli halvalla kengät sain pojalle ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2005 klo 20:09 vieras kirjoitti:
Sanonpa nyt minäkin oman mielipiteeni kuomista.
Tytöllä ikää 1v4kk ja ensimmäiset talvikengät siis ostin, Kuomat, mutta ei se perus kuosilla vaan siinä on jotain kukkia. Minusta olivat tukevammat kuin ns. perus kuomat ja kuosikin on kivempi vaikka minusta sillä ei ole mitään väliä.
Nuo ovat aivan samat kuomat kuin ne perusvärisetkin. Itsekin ihailin niitä Ulpukan värisiä kaupassa mutta pihinä ihmisenä säästin 5 euroa ja ostin punaiset Kuomat kokoa 22. Ovat muuten ihan syötävän södet :flower: Esikoinen käyttää ja on aina käyttänyt Kuomia, joten tyytyväisiä ollaan :hug:
 
Hann
Meillä esikoiset käytti ensimmäisinä talvikenkinä nahkaisia joissa oli nyörit. Kannaattaa katosa että kengän saa kunnolla tiukattua. Me ollaan joskus käytetty kuomia, mutta en niitä ekoiks kengiks ostais koska se varsi on nii "löysä".
Leikki ikäsellä sitten on varmaan yhden tekevää onko varsi tiukka ja tukeeko se, koska tärekinhän lapsen jalan kannalta on se että jalkaa käytetään erillaisissa maastoissa.
Parhaat kengät omasta mielestäni on viking coret.
 

Yhteistyössä