*Tammikuu2008*elokuu

Heippa,

No niin perille on saavuttu ja että on mahtavaa!! Viikonloppuna lähdetäänkin sitten maalle ja ollaan siellä koko seuraava viikko. Odotan ihan innolla että saa tutustuttaa luontoa,marjoja ja metsää taas pojalle...Näitä asioita ei tosiaan osaa arvostaa ennenkun löytää itsensä toiselta puolelta maailmaa betoniviidakon keskeltä!

On kyllä jänskää kun torstaina on neuvola (ensimmäinen...) ja perjantaina rakenneultra! Tuli vain lastenhoitohaaste ja joudutaan kait ottamaan tuleva isoveli mukaan. Eli saa nähdä jos päästävät ultraan mukaan? Oishan se papparaiselle kivaa. Poika oli np-ultrauksessakin mukana ja ihan hyvin meni,joten en kyllä näkisi itse siinä mitään ongelmaa (jos sille nyt ei tulisi yllättävä mielenhäiriö ja alkaisi riehumaan). Mutta voi se olla että siellä joku mukava kätilö/sairaahoitaja ottaa pojan hetkeksi?

jahans - poikakin heräsi joten aamupalaa täytyy nyt laittaa...

Koitanpa palaillaan myöhemmin,kun en vielä ehtinyt vastailla muiden juttuihin...

Later -alligator!

JonnaP ja pikkuP
 
Koitanpa minäkin jotain kuulumisia kirjoitella. Lomat on pidetty ja töissä oltu jo muutama viikko, hikistä hommaa... Rakenneultraan vielä pitkä aika, vasta 10.9 jolloin ollaan jo rv22 puolella, tuntuu tosi pitkältä vielä odotella tuota, mutta onneks on liikkeitä tuntunut suht säännölliseen. Seuraava neuvolakin vasta 14.9 ja edellinen tän kuun alussa joten aikas harvoin on nyt käyntejä. Tosin silloin sitten saakin jo täytellä niitä kelan papereita.
Vointi on ihan ok, töissä vaan aika rankkaa kun on niin lämmin ja koko ajan pitäis jalkeilla olla. Toivottavasti vielä jonkin aikaa jaksaisi niin sitten jo alkaa ilmat viilenee ja taas jaksais vähän aikaa. Muuten tulee kyllä mökkihöperöks jos joutuu aikaisin sairaslomalle.
 
Tervehdys!
Täällä piti reissuun huomenissa lähteä, mutta nuoremmalla pojalla nous kuume:( Saas nähä kui reissuun lähtö siirtynee. Huomenna ei ainakaa lähdetä. Pitää huomenissa käydä lääkärissä korvat tarkastaan, menee meillä normisti heti korvii. Jos sitten antibiotti auttais ja päästäis loppuviikosta jo sitten lähtee. Hotellikin saatii siirrettyä, kovin sitä ei voi siirtää ku viikonlopun jälkeen se on täyteen buukattu. Ja muutenkin ens viikon keskiviikkona sitten on mulla neuvola aika. Pääsee mittaan masua ja kelan paperit saadaa täytettäväksi:)
Masussa potkut senkus vahvistuu, monasti ihan säpsähtää ku tulee niin voimalla muljahduksia. Ja liikettä on paljon.
Paikat vain meni taas ihan jumiin ku tuli eilen touhuttua aikaslailla. Yöllä jomotti issiasta ja liitoskivun oli pahat, tuntu niin että tuli jo uniin saakka. Olin unessa synnyttämässä ja kauhiat supparit oli päällä. Sairaalan käytävillä talsin ja odottelin että paikat aukeis kunnolla et pääsis synnytyssaliin..Voi että pian son taas edessä..
Onko muilla millasia synnytyskokemuksia?
Mulla esikolta oli aika pitkä,väsyttäva ja rankka..24h, ponnistus tunnin (tarjontavirhe) ja paljon leikattii :$ Toinen synnytys sitten käynnityksen voimalla (meni yli n.3vk) ja oli lyhyempi ja helpompi vaikka poika olikin sitten iso 4280g :) Toivotaan että tämäkin ois yhtä helppo tai helpompi vielä :)

Saaru ja Aatto 20+4
 
Kyllä ketuttaa, laitoin eilen tai siis yritin laittaa tänne monta viestiä, mutta ei, aina meni näyttö valkoiseksi vaan. Taitaa olla palstoilla ruuhkaa välillä niin että tökkii.. Mitähän kaikkee ees mahdoin kirjottaa.
JonnaP Tervetuloa kotoSuomeen :flower:

Täällä on väsymys voitettu, syön nyt siis rauta- ja vitamiinilisää. Tämä kuumuus vaan latistaa välillä, nyt on jo vähän viilentyny, onneksi. Voiskin lähteä päivä kävelylle. Mun on nyt sitten työt muuttunu osa-aikaiseksi, ei ainakaan pitäisi rasittaa liikaa, oikeastaa ihan hyvä näin, niin saa nauttiakin raskaudesta kunnolla ja järkkäillä kotia kuntoon vauvaa varten =) Me asutaan kaksiossa, ja tässä kyllä ajateltiin pärjäillä jonkun aikaa, on hyvin tilaa tuolla makuuhuoneessa häkkisängylle ja sitten ajattelin sellaista lipastoa sinne vauvan tavaroille.. Kauhea vimma suunnitella koko ajan ja kaupoissa hiplailla =) No mutta toistaiseksi meille ei siis ole muutakuin nuo vaunut ostettu. Masu kasvaa niin, että mammavaatteita sitten ostin, yhdet housut ja kaksi paitaa, sitten yhet lököhousut ja tunikan, näillä pitäisi taas pärjäillä tovi. Tän päivän ohjelmaan kuuluiskin mennä siivoon toi vaatehuone ja kasata kirpparikuorma sieltä..

Joku noista vauvanvaatteista kirjoitti, niin mun mielestä kans lindexillä on tosi kivoja ja värikkäitä pukuja, mitkä sopii hyvin sekä tytölle että pojalle.

Mistäs muusta täällä olikaan juttua, mulla on niin hyvä muisti, mutta kovin lyhkänen tuntuu olevan =) raskausarvista, niistä varmaan kirjotinkin joskus jo että en ajatellut satsata mihinkään kalliimpiin erikoisvoiteisiin, vaan pitäydyn ihan näissä omissa kosteusvoiteissa. Ne mitä tulee niin tulee sitten.

Joo no mä yritän nyt siirtyä sen siivouksen pariin.

Rakenneultraa (24.8) ja tällöin myös puoliväli, odotellessa =)

pullanmuru ja baby-mäx 18+4
 
mä näen kans noita synnytys unia aikalailla... välillä ne ihan rupee pelottaakin ku mulla uniss on vauva syntynyt ennen aikojaan ja ollut ihan pienen pieni... :| toivotaa ettei ole minkään sortin enne uni... :(

meillä oli eilen tuolla tammimasut 2008 yhteisössä irc gakkerian puolella todella kolauttava suru uutinen kun yhdellä jäsenistä raskaus todettiin päättyneen rv19+1 ja sikiö vastas 19+0 :'( sydän vaan ei enää lyönyt ja vauva ilmeisesti olikohdus pohjalla kasaan painautuneena... kyllä tuli sellainen olo et ei helv voiko tätä vieläkin tapahtua.. :eek:

(.) eipä kovin muutoksia... masukki on ollu hiukan laiskempi nyt liikkumaan, et päivällä en niinkään mylläämistä havaitse, et sit pitää ihan istua kunnolla aloilleen ja odotella tovi et tuntuu liikehdintää.. mut nou hätää... sykkeet on kuitenkin vahvat.. ihmettelen vaan kun sykkeet on nyt parina päivänä ku oon kuunnellu ni olleet 130-140 luokkaa ku aikasemmin on olleet siellä 150-160 hujakoilla... et tuskimpa tuo mitään nyt tarkoittaa mut ihmettelin sitä vaan...

voi oon tehny havainnon et ens vuonna tammi,heli,maalis ja huhtikuussa syntyy paaaaljon vauvoja... :heart: tuntuu et tuttava piiristäkin on hirveän moni raskaana... noh ompahan sitten paljon leikki tovereita pienille kun melko lähekkäin täällä asustellaa... ;)

mut sellaista tänään...

peikko ja nilla-olavi 18+4 :heart:

pissst... profiilissa päivitetty masu kuva... ;)
 
Heippa vaan :)
Tänään olin rakenne ultrassa ja kaikki oli hyvin vauva vastasi viikkoja ja muutenkin oli oikein reipas.
Kättärillähän ne ei yleensä suostu kertoo sukupuolta mutta tkli ultraaja sitten poikkeusen :D Näin alustavasti meille on tulossa pikkuinen prinsessa :heart:
 
tervettuloa juu suomeen takasin jonnaP ja pikkuP.....kauankos viivytte?

pikkupeikko komea masu sulla.. päivittelisin itekkin tuota kuvaa mutta kone ollut hajalla ja nyt kone ei suostu vastaanottamaan kuvia jonkun takia :/

ostin sunnuntaina aaivan ihanat mammahousut,ekat ikinä ite hommaamat.. semmoset tummanruskeen vakosametti housut hennesista...rakkautta ensi silmäyksellä..
on noita vaatteita jonkun verran lainaan saanut mutta niin paljon vaaleenpunasta mikä ei vaan istu mun päällä sitten ollenkaan :/
no ei tässä vielä mitään hätää oo... yks aivan ihana farkkuhame on kyl lainassa,semmonen polvien alapuolelle :)

KUKAAN MENOSSA SINNE 4D-ULTARAAN HELSINKIIN??
olisin vaan vähän halunnut vähän kysellä siitä...itse haluisin mennä mutta pitäs vähän tuota maksu asiaa hoitaa... kun eikö kelalta saa korvausta ja miten se sitten onnistuu ja saako sen vasta sen ultran jälkeen ja saako varmasti? ja sit se hinta oliko nyt 200?? ja plajon kelan korvausten kanssa?

kauheesti kysymyksii mut muuten tää homma ei lainkaan etene...
tänää pitäskin mennä patonpesun.. saas nähä miten selkä kestää...

mut muuta miulla ei ollukkaan :) täällä voidaan hyvin ja välillä niin tosiaan pientä liikehdintää kuuluu mut sekin on sillon tällön ei ees päivittäin :/ mut eiköhän kohta ala jo enemmän toimintaa..

nasu masuasukki ihaa 17+4
 
Moikka! Täällä jännätään perjantain rakenneultraa :D Nyt on jo viikon verran liikkeet ja potkut tuntuneet tosi hyvin. Vauva ilmottelee itestään päivittäin, päivällä ja illalla. Tänä aamuna sain ekat potkut puol yheksältä. :heart: ihanaa! Kovin liikuvainen on tämä meidän veijari, toki on myös univaiheita...Isäntäkin on päässyt kokemaan masun päältä kun pikkuinen heittelee kuperkeikkoja :) Mites teillä muilla, miten paljon vauva liikkuu vatsassa?

nyt syömään, kamala nälkä....

Carla ja masuasukki 19+6
 
Pore71: Sama paikka ja lääkäri näyttäis olevan 4D-ultralle, aika vaan meillä tuntia myöhemmin (klo 16.30) et varmaan sit teidän jälkeen ollaan menossa... :)

Jännittää et meinaako masukki paljastaa itsensä ultrassa. Ei olla ajateltu kysyä sukupuolta, olis kiva jännätä loppuun asti. =)
Katotaan nyt sitten onnistuuko lääkäri pitämään sen meiltä salassa...

H&M:llä on kans ollu ihan kivoja, neutraalin värisiä vauvanvaatteita. Itekin oon tehny saman huomion ku joku muu tässä kirjotteli, et hirveesti on vaaleenpunaisia ja -sinisiä vaatteita kaupoissa. Mut kyllä jotain unisex-vaatteitakin löytyy ku jaksaa etsiä. :)
Ja itelle on tullu kauhea ompeluvimma nyt viime viikkoina. Kasa kankaita olis tuolla odottamassa, et niistä sais tehtyä pikkuruisia vaatteita. :heart:

Välillä mietityttää et onko meille tulossa rauhallinen vauva vai mikä ku viime aikoina ollu niin rauhallistamasussa. Pientä kutinaa ja möngerrystä tuntuu pitkin päivää mut kunnon potkuja ei enää niin paljon. Sitten kyllä hermostuu ja potkasee kunnolla kun mies iltaisin "kiusaa" ja herättelee unikekoa. :LOL:
Mut muuten aika rauhallista masussa ollu nyt.
Sanovat, että temperamentin/luonteen näkee jo sikiöaikana...?!

No mut jospa rupeis vaikka ompeluhommiin. :)

-Möhkis & masukki 19+5
 
Meillä olikin neuvola jo tänään. Onneksi tarkistin asian vielä eilen illalla, mutten olisin mennyt päivän liian myöhään. Neiti oli reipasta tyttöä, suostui tekemään kaikki 3 v kuuluvat temput. Ainoastaan vaa´alle ei suostunut menemään, vaan mitattiin sitten minun sylissä painoni vähentäen. (.) Oli kaikki muuten ok, paitsi pissassa prot +, joten huomenna vietävä labraan kunnon näyte. Toivottavasti ei nyt mikään tulehdus vaivaisi, en mielellään mitään lääkkeitä söisi, mutta onhan se hoidettava jos on. Vauvan :heart: löi 150, kumpaakos se sitten tietää? Paino on vieläkin muutaman kilon miinuksella, muttei haittaa mitään. Sf oli 13, joten keskikäyrällä mennään.
Saaru kyseli synnytys kokemuksia, on sitä jo tullut muisteltua ja unta tulevasta nähtyä. Tytön synnytys kesti n. 11 h ja ponnistus 30 min, tuli laki edeltä, mikä vähän vaikutti ponnistamiseen. Epiduraalia sain ja se oli ihanaa myös ilokaasusta oli minulle apua. Ei jäänyt pahoja traumoja, vaikka ei se mitään mukavaa hommaa kyllä ole. :)
Möhkis minustakin tuntuu, että tämä vaavi olisi hieman rauhallisempaa sorttia, ei potkin niin älyttömästi kuin esikko. Toisaalta se voi kyllä johtua siitäkin, että vauva vielä niin pieni, etteivät kaikki liikkeet vielä tunnu.

Kamalaa vauhtia menee tämä odotus, kohta jo tosiaan puolivälissä!!

iita ja nuutti 18+2
 
Pitää itekki päivitellä tuohon profiiliin tuota masukuvaa,Irc-galleriassa onkin jo päivitettyä massua ja muutakin pikkuiseen liittyvää...hankintoja ja sen sellaista.

Tänään taas neuvolaan hempan tiimoilta soittelin ku nyt viikon rautaa popsimut,ja sanoi neukkatäti vaa ettei tarttee tarkistuttamassa nyt käydä jos olo on parempi kaikin puolin.Et jatketaan lisärautaa nyt seuraavaan neuvolaan asti joka on mulla 27pv.Niin siel sit tarkistetaa et onko hemppa noussu ja minkä verran sekä pitääkö lisärautaa viel jatkaa ym.

Pikkuinen toisinaan liikkuu tosi paljon mut sit saattaa olla päöiviä jolloin ei liiku juuri olleskaa,iltasin yleensä se suurin mylläkkä mut ei aina silloinkaan.Kovasti jo jäånskättää se 29pv olevan 4D ultra :)

Rouva Mamma ja Mukula rv 18+2
 
Pikkupeikko: Samaa asiaa täällä olen tän illan itkenyt. Toisella palstalla kirjoittelin tämän kyseisen äidin kanssa ja itkun kanssa on tää ilta vietetty. Eihän sitä koskaan voi olla varma mistään. Miehen äidin esikoinen on kuollut aikoinaan yhtäkkiä vatsaan rv24 ja kovasti herättää mietteitä jos on ollut jotain perinnöllistä. Koskaan en ole viitsinyt asiasta tarkemmin kysyä. Toisaalta on parempikin olla tietämättä ihan kaikkea.

Ehkä tästä kuitenkin jaksaa vähän piristyä ja nauttia omasta kasvavasta masusta. Kovasti tuo rakenne ultra jännittää. Ekalla kerralla en osannut, nyt kun tietää kaikenlaista niin jännittää melko lailla.

Flunssa iski meikäläiseen toissa yönä. Ei yhtään kiva. :snotty:

JonnaP: tervetuloa kotimaahan!!!!! Meilläkään ei vielä lapsen vahtia ensviikon rakenneultran ajaksi, mutta vielä on muutama vaihtoehto kysymättä. Toivotaan, että joku pääsis.

Lellu rv19+3
 
Yritin päivittää masu kuvaa, mutta ei ainakaan vielä ollut vaihtunut, vaikka monta kertaa ilmoitti että tiedot muutettu. JOs kuvassa vieläkin raitapaita niin kuva on rv 17+0. Uusi pitäis olla rvb 19+0
 
Kiitos kovasti tervetulotoivotuksista! :flower:

Niin juttu jäi ihan kesken eilen (ehkä ihan hyvä ettei taas lipsunut kilometrin pitkää viestiä...) mutta niistä ravuista piti vain puhua. Meillä on ollut nyt 11 v kaveripiirissä rapukekkereitä ja aika moni on ehtinyt olla siinä pöydässä raskaana eikä kyllä kukaan ole kieltäytynyt saksikkaista. Tosin miltei aina (paria vuotta lukuunottamatta) on ollut suomalaisia rapuja... Nehän kuitenkin keitetään etten niinkään ole niistä huolissani. No muutoinkin otan aika rennosti nämä ruokasuositukset (vältettävistä),joten ehkä en ole paras vastaaja ;) Nämä suosituksethan vaihtelevat kovasti ihan parin vuodein väleinkin...

Joku kommentoi sitä että sikiön temperamentti näkyy ja kuuluu jo kohdussa. Meillä se on kyllä niin pitänyt paikkaansa esikon kanssa! On se jännä - mutta näin on!

Eilen täällä tuli eka kunnon reipas potku - ihan hihkasin ääneen kun säikähdin! On muutoin niin rauhallinen - tuntuu vain koputteluja ja muljahteluja, mutta oiskohan nyt saamassa lisää voimaa? ;)
Täälläkin alkaa painamaan tuonne alas ja ihan pienenpienoista vihlasua, tulee ihan dejá vu- fiilis...

On nuo sikiön kuolemat todella surullisia ja jotenkin tuntuu että mitä pidemmälle joku on päässyt niin jotenkin vielä raskaampaa... Onhan aina riskinsä että vauva kietoituu napanuoraan ihan loppumetreilläkin joten ei voi koskaan tietää...

Täälläkin jo tuleva synnytys pyörii mielessä! Ihme levollisesti kuitenkin vielä suhtaudun,oiskohan hormoonit jo alkaneet "psyykata"...Mutta minä aion kuitenkin hakeutua vielä pelkopolille juttusille. Eka synnytys meni siis oikeasti tosi hyvin, kesto oli 3 h 40min (josta tosin ponnistus 1.5h...hikistä!), mutta homma eteni niin nopeasti ja voimalla, että tuntui ettei itse ollut siinä kontrollissa ja hengitysjutut meni ihan väärin, vaikka kuinka olin niitä harjoitellut... Eli minä suorastaan huusin :ashamed: - ei ollut kun ilokaasua tarjolla, epiduraalia ei ehditty enää antaa (olin auennut 0 -10 cm 1 tunnissa). Eli nyt haluaisin jutella vain että miten voisin valmistautua (teoreettisesti) - hengitysjuttuja jne. Luulen että sen avulla pärjäisin jo paljon paremmin kun hengittäisin oikein (syvään ja hitaasti) ja saisin kivuntunteen kohdistettua johonkin muuhun. Sillä ainakin täällä mennään sillä asenteella että jälleen ilman mitään epiduraalia, näin neuvottiin edellisen synnytyksen jälkitarkastuksessa että luultavasti seuraava synnytys on vieläkin nopeampi joten on aika minimaalista ehtiä antaa mitään ilokaasua tehokkaampaa. Ja mulla ei ilokaasu tehonnut laikaan - en käyttänytkään sitä sen jälkeen kun huomasin sen tehottomuuden omalla kohdalla.

Ohos- onpa tullut taas juttua, parempi lopettaa tähän! :)

B) Aurinkoisia kelejä ja mieliä!

JonnaP ja pikkuP(otkija)
 
Mulla esikon synnytys kesti reilu 11h ja oli aika rankka kokemus. Epiduraali oli taivas.Ponnistelin tunnin verran ja supistukset oli jo ihan hukassa, lopulta hieman imukuppia käytettiin ja poika tuli maailmaan. Painoa miltei 4kg ja pituutta 54cm. myöhemmin vileä pyörryin 2 kertaa ja syynä oli hbg joka oli vain 85. Mutta toipuminen meni onneks nopeasti.
Kuopuksen kanssa ei ehditty olla sairaalassa kuin 1½ tuntia niin tyttö oli maailmassa ei pahemmin puudutuksia ehtinyt laittaa, jonkun koitti mut vauva alkoi saman tien tulla ulos. Aika kivulias mutta helppo synnytys. Tytöllä painoa 3150g ja pituutta 50cm joten pikkuinen oli, onneks.
Toivottavasti kolmas etenee samoin kuin kuopuskin, olisin voinut vaikka seuraavana aamuna jo lähteä kotiin.
Omassa navassa ollut pari päivää aika hiljaista mut ihan pientä liikettä on pari kertaa onneks tuntunut.
 
huomasin tuossa että on ilmestynyt viiva navan alapuolelle, ei tumma, mut näkyy kuitenkin..on ollut siinä kyllä jo jonkin aikaa, mutta eipä oo muistunut..
onkos muille tullut?
vieläkään ei liikkeitä tunnu...17+3
 
Heips,

Mulla ei ole näkynyt linea negraa. Eipä kyllä ollut kahdella edellisellä karrallakaan.

Synnytyksistä; ensimmäinen kesti 15h, ponnistusvaihe 26min. Sain sekä ilokaasua että epiduraalin. Kumpikin oli ok. Tosin luulin, että epiduraali poistaa kaiken kivun, mutta eipäs se poistanutkaan sitä kauheaa paineentunnetta... Poika oli vähän vaille 4kg ja 52cm ja mä olin ihan poikki.
Toinen synnytys kesti 5h, ponnistusvaihe 12min. Ilokaasua otin tälläkin kertaa, mutta siitä ei ollutkaan juuri apua (olin kyllä kipeämpi siinä vaiheessa kuin ekalla kertaa). Epiduraalia en ehtinyt saamaan, kun piti jo alkaa ponnistamaan. Tyttö oli reilu 4kg ja 54cm. Mä olin mainiossa kunnossa :)
Nyt en tiedä, uskaltaisinko jo alusta asti asennoitua synnyttämään ilman epiduraalia (en tosin voi tietää ehtiikö sitä antaa tälläkään kertaa). Kipeää se teki, mutta oli ajallisesti lyhyt aika. Esikoisesta nimittäin mun synnytys pysähtyi paikalleen puudutteen saamisen jälkeen. No, ehtiihän tuota puuduteasiaa vielä tässä pohtia.

Huomenna sitten rakenneultraan. Sen jälkeen varailen aikaa 4d:hen. En osaa vielä vaan päättää kummalle menen Tapio Kurjelle ja Brunolle (Hkiin siis). Onko kellään aikaisempia kokemuksia jommasta kummasta lääkäristä? Olen tainnut kysellä aikaisemminkin, mutta kysyn vielä uudestaan :)

Vauvavakuutushakemuksen laitoin postiin viime viikolla ja tänään tuli lisätietopyyntö; olisi pitänyt laittaa kopio äitiyskortin kaikista sivuista... Esikoisella vakuutuksesta ei tähän mennessä ole juurikaan ollut hyötyä, mutta kakkosella kyllä. Ollaan jouduttu tässä kesän aikana käymään lääkärillä vähän väliä, leikkauksessakin oltu ja toinen on vielä tulossa. En siis uskalla olla ottamatta nyt tälle kolmannelle. Toivottavasti vaan sen saan, kun on tuo raskausdiabetes...

Jimena 19+4
 
Nyt saa vihdoin hengittää taas!!!

Sain tänään vihdoinkin tasan kuukauden odottamisen jälkeen lapsivesitutkimuksen tulokset!!!

TERVE POIKA TULEE!!!!!

Perjantaina vielä ultrataan erikoislääkärinvoimin..

Jospa nyt saisin nauttia tästä odotuksesta =)

Meiming & Kaapo 19+6 :heart:
 
Onnea MEIMINGILLE hyvistä uutisista =) hienoa hienoa =) =)

Ite käväsin tänään neuvolassa, soittelin aamupäivästä että onko tädillä aikaa ottaa mua vastaan, kun muutamana päivänä päätä särkeny ja nyt lisäksi vielä huimas aika tavalla ja pelkäsin että se mun verenpaine on humahtanu jonnekki taivaisiin... :ashamed:
Mutta, paineet oliki 130/60 :whistle:
Täti sanoski,että luultavasti ne onkin kävässeet siellä alhaalla eikä ylhäällä...
Kyllä helpotti, kuunneltiin sitten sydänäänetkin samalla =) hyvin kuulu ja 150 oli vauhti... tyttöä vielä ennustan itse... =)
Päänsärkyyn vaan lääkettä käski popsimaan... Että semmosia...
navan kohdilla tuntu olevan kohtu, kun täti sen vielä siinä paineli... en osaa sanoo onko oikeilla kohdilla vai ei, ainakaan ei sanonu mitään että ois vaikuttanu oudon pieneltä yms?!?
Saapis ja tiitiäinen 19+4
 
Meiming ihanaa,että sait hyviä uutisia!Varmasti helpottaa,kun raskas ja turhan pitkäkin odottelu vastauksen suhteen takanapäin...

Itse aloittelin tässä maanantaina insuliinipistokset.Ja heti kättelyssä aamu ja iltapiikillä.Pienoinen pettymyshän se oli,että ruokavaliohoito ei riittänyt.Mutta sen päätin,että raskauden jälkeen on elintapojen muututtava pysyvästi ja paino saatava kuriin.En tahdo jatkuvaa piikittelyä loppuelämäkseni!

Tuossa kun oli puhetta synnytyksistä ja kivunlievityksistä niin todettakoon,että ensimmäisten synnytysten osalta ilokaasusta ei ollut mitään iloa.Ja kun neljättä aloin synnyttämään niin kätilö kädestä pitäen opasti ilokaasun käytön ja kuinka ollakaan se todellakin tepsi.Mä olin aivan pilvessä...hetken.Annoinkin palautetta,että kätilöt voisi varmistella oikean tekniikan,kun itsekin mukamas tiesin ja osasin,mutta en todellisuudessa sinne päinkään.Eka synnytys meni epiduraalilla,tokassa en kerennyt yhtikäs mitään saamaan,hyvä kun sängylle kerkesin,kolmas meni väärillä ilokaasuilla ja kun pyytelin jotain kipuun,todettiin ettei aikaa enää olisi moiseen...eli ilman meni.Ja neljäs tuli ilokaasuilla,joista tällä kertaa olikin hyötyä ja hetkellistä helpotusta.

Vielä ei liikkeitä tunnu ja se vähän mietityttää.Neuvolakin on vasta parin viikon päästä ja siitä vielä viikko rakenneultraan,jonka lääkäri suorittaa.Varmaan tässä pääsee ylimääräisiinkin ultriin noiden sokereiden takia jossakin vaiheessa.

Tällaista tännepäin.

nintendo 16+5
 
MEIMING Huippua! Onnea ihan hirmusti. Nyt ei muuta ku nauttimaan raskaudesta :heart:

Noista synnytyksistä vielä..
Esikkolta mulla siis kesti sen 24h ja ponnistus 1h edipiduraali oli taivaallinen. Sillä mentiin. Ilokaasua eivät edes tarjonneet ku suppariaika meni muutenkin oksentaessa. Vielä seuraavan päivän olin ihan väsyny ja poikki. Mutta nuoremman kohdalla 2pvä käynnistelyn jälkeen synnytyksen kestoksi oli laitettu 5h ja n.20 min ponnitus. Ilokaasua otettiin ja se autto hyvin, ja sitten vielä spinaali. Ite tykkäsin että toinen synnytys oli "kivempi" mutta varmaa vaikutti asiaan sekin että tiesi jo jotain mitä synnytyksessä tapahtuu ja kui homma etenee.

Mutta joo, kuopus on nyt jo parempana. Tänään käytiin vielä lääkärissä varmistaan kunto/korvat että päästää huomenissa lähtemään reissun päälle. Tuonne Tampereen suuntaan ois tarkoitus suunnata ja viikonloppuna Särkkis käydään koluamassa:) Innolla odotan akvaarioon pääsyä sekä delfiinejä.
Olo on muuten hyvä, väsyttää vain aikalailla, mutta ens viikolla neukassa sitten kaikki arvot tarkastetaan. Kyllä tämä näin lomalla menee:) Nyt on myös alkanut jalkoja särkemään. Illalla meinaa olla levottomat jalat sekä jalkapohjia jomottaa.
Mutta nyt pakkaileen huomista lähtöä varten. Palaillaan taas sunnuntaina viimeistään :)

Saaru ja Aatto 20+5

(jospa reissun jälkeen minäkin saisin päivitettyä masukuvan, Ihania kuvia jo monella :heart: )
 

Yhteistyössä