Tammikuun 2014 tähtöset toukokuussa!!

Nuutti79 Täällä tuli plussa kanssa aika ajoissa. Dpo9. =)
katrinainen Voimia sinulle, paljon! :hug:

Mulla ei ole rintojen arkuutta vielä ollenkaan. Mulla ei kyllä ole sitä ikinä, edes menkkoja ennen.. Saa nähdä. Mielummin ottasin kyllä sen rintojen arkuuden kun tän pahoinvoinnin! :x

Me olemme kertoneet ainoastaan läheisille ystävilleni jotka tiesivät yrityksestä. Eli kolme kaasoani ( Oli vähän pakkokin kun järjestää polttareita ensi kuuksi) + kaksi ystävää. Vanhemmillemme kerromme luultavasti äitienpäivänä. Jos saamme siihen tilaisuuden äitienpäivä lounaalla. :D

4+2
 
katrinainen : Voimia :hug:

Itselläni vuoto loppunut ja kivut lakanneet, toivon että tämä oli vain väärä hälytys ja raskaus olisi kuitenkin jatkunut normaalisti. Päivä kerrallaan mennään. Varhaisultraan ehdottomasti menen, jos sinne saakka päästään.
 
Mulla muuttui varhaisultran aika, eli on jo päivän aikaisemmin. VU siis 16.5.

Mulla on rinnat olleet arat, mutta ei niin kipeät kuin esikoisesta, jolloin en voinut edes mahallaan nukkua. Toisesta taas ei olleet ollenkaan kipeät.

Täällä on päivä taas alkanut entistäki pahemmalla pahoinvoinnilla. Piti pysähtyä kesken työpaikalle ajamisen bussipysäkillä, kun oksetti niin paljon...
 
Katrinaiselle paljon haleja :hug:

Nuutti79, testasin ekan kerran 3+5 ja plussaa näytti mutta nuohan vaihtelee ihmisillä toooosi paljon, ainakin näin oon lueskellu :)

Viikonloppuna tuskin mitään ihmeempiä tapahtuu, lätkää varmaan kattelen ja tietysti äiskän ja anopin luona käydään. Piti äitienpäivänä tosiaan äidille ja siskolle kertoa mutta se nyt ei vieraiden takia onnistu niin oli pakko eilen illalla käydä tiputtamassa pommi. Äiti oli ihan pihalla, ei yhtään osannu odottaa tämmösiä uutisia :D pohti vaan että miten hän pystyy näin suuren salaisuuden pitämään kun tietty haluaisi heti kaikille kertoa että hänestäpä nyt sitten tuleekin mummi :heart:

Rinnat ei ole mulla olleet kipeät, nännit välillä tuntuu herkemmiltä muttei kipeiltä kuitenkaan. Mutta voi luoja tätä väsymystä! Äsken tosiaan heräsin ja mentiin nukkumaan puoli yhentoista aikaan eilen. Öisin ei jostain syystä meinaa saada nukuttua, onko muilla ollut univaikeuksia?

Ihanaa Alexandra kun sulla on mieli rauhottunu tulevan vaavin suhteen :) enkä usko että oot ainoa joka tyhmänä virnuilee mahansa kanssa, kun oon ollu yksin nyt pari päivää kotona niin oon jopa jutellu masulle :LOL:

Mijau 4+4
 
katrinainen :hug: Voimia paljon!!

Tervetuloa uusille...joku kysyi olinko toukokuun toukissa...kyllä olin, mutta koin keskenmenon sillon syyskuussa.

Ja saa nähdä miten nytkin käy. Tänään tullut ruskehtavan punaista tuhrua aina pyyhkiessä. Raskausoireet kyllä voimakkaana (väsymys, rinnat kipeenä ja pahoinvointi). Harmittaa kun viikonloppu tulossa, jos kivut alkaa niin pitää kai se päivystykseen lähtee istuun. Toisaalta ei ne mitään voi tehdä estääkseen, jos tulee kesken niin sit se tulee :|
 
Katrinainen Voimia! :hug:


LA 15.1.2014 / miumau* / 24v / esikoinen / VAS tai TAYS

Siitä raskauden kertomisesta, niin meillä ainakin vain muutama lähin ystävä tietää. Eli ne jotka olivat tietoisia yrittämisestäkin/hoidoista. Vanhemmille ja muille tuttaville kerrotaan AIKAISINTAAN vasta, jos ja kun se 12 viikkoa poksuu rikki.

Mua hieman nyt ahistaa, kun en tosiaan ole niihin perus puikkotesteihin saanut täysin kontrolliviivan vahvuista tulosta :ashamed: Soitin siis äsken klinikalle ja sain VU ajan tonne 3.6...kysyin siltä hoitajalta että onko normaalia ettei vielä tule tasavahvoja viivoja..mutta en saanut oikein mitään järkevää vastausta! Käski testailla vaikka ensviikolla uudestaan ja ilmottaa sitten heti jos muuttuu negaks/vuoto alkaa...ahistavaa..olis edes voinu sanoa jotain lohduttavampaa, vaikka että "hormooni tason nousu on niin yksilöllistä", kyllähän sen itsekkin tiedän..mutta väkisinkin alkaa miettimään että kyse on kohdun ulkoisesta tms....

No mutta, tää on tätä mielen vuoristorataa..välillä on niin onnessaan ja välillä taas pelkää kuollakseen, että ei tästä mitään tule...

Oireista: mulla ei rinnoissa ole paljon muutoksia ollutkaan..ennen plussaa olivat kyllä kipeät (johtuen ivf lääkkeistä), mutta nyt ei juuri mitään. Lievää etomista/kuvotusta ehkä ollut..huimausta..heikotusta..menkkamaisia tuntemuksia on vatsassa kyllä..kaikkia nipistelyjä, supisteluja ja vihlasuja..ihan normaaleja kai?

Neuvolaan pitäs kuulemma soittaa jo ensiviikolla :O Ilmeisesti ajat kortilla ja nopeet syö hitaat...tuntuu vaan niin hassulta joku neuvola edes ajatuksena, kun hyvä että itsekkään vielä sisäistää olevansa raskaana! Ja kun vielä ollaan NIIIIN alussa ja hyvin hyvin epävarmoilla vesillä..
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
miumau*: Mulla kanssa ihan samanlainen fiilis tosta neuvola-ajan varaamisesta, kun ei ole vielä edes itse kunnolla sisäistänyt asiaa ja ens viikolla on jo eka neuvola. :O Mullekaan ei tullut edes lähelle kontrollin vahvuista viivaa Pregcheckillä vielä muutama päivä sitten, lähempänä kuutta raskausviikkoa kuitenkin. En tosin edes tajunnut huolestua moisesta, kun kuitenkin on vahvistunut. :)
 
  • Tykkää
Reactions: miumau*
Katrinainen iso hali :hug:

Sekä te muut joilla vuotoa :hug:, tiedän kuinka kurjalta se tuntuu. Plussasin pari kiertoa sitten ja muutama päivä myöhemmin alkoi ruskea vuoto. Mulla se ikävä kyllä tarkoitti keskenmenoa, selvä vuoto alkoi pari päivää myöhemmin... : / Toivottavasti teillä harmitonta!

En tiedä alkaako tääläkin väsymys kolkutella, tänään on vähän nuutunu olo. Veikkailinki täs ehkä viikon sisällä alkavan, muistaakseni edellisessäkin alkanu joskus rv 6 tai 7 tai jotain... Joku kyseli univaikeuksista, mulla vähän vaikeuksia ollu nyt välillä tuon nukahtamista kanssa ja jos joudun yöllä olen ylhäällä ni en saa enää unta. :headwall:

Muuten tuo etova olo, tänäänkin ollu aamusta lähtien... Rinnat mulla ei oo ollu kipeet muillakaan kerroilla, nännit vähä arat ja koon ne on kasvanut isommaksi odotusaikana, mut en yhtään muista missä vaiheessa. :confused:

Catherine 5+3
 
Katrinainen :hug: Vertaistukena voinen kertoa, että minulla meni elämäni ensimmäinen raskaus ihan juuri samalla lailla kesken, kuin sinullakin. Ei edes kipuja ollut sen enempää kuin normi menkkakivut (mulla ne normimenkkakivutkin kyllä on melko kovat...). Viikkoja mulla oli tuolloin 5 tai 6. En soittanut edes lääkäriin, koska se meni ihan vuotamalla vain ohi, ja samantein keskenmenosta yritettiin uudelleen raskautta. No, eipä änkynyt seuraavia kuukautisia, kun olin jo hetimmiten siitä keskenmenosta uudelleen raskaaksi tullut ja siitä syntyi tuo nyt jo 5-vuotias esikoiseni joka parhaillaan huoneessaan Wii:tä pelaa. :)
 
Jokohan uskaltais varovasti liittyä?
Tänään tuli digitestiin raskaana 1-2 ja viikkoja laskurin mukaan vasta 3+3. Laskettuaika olisi laskurin mukaan 21.1.14. Jännittää :)

Kertomisesta oli keskusteltu, tästä tietää nyt mun sisko joka oli meillä kun testin tein ja tiesi yrityksestä. Ja samoin yksi ystävä tietää. Muille kerrotaan vasta sitten joskus.

Oireita sen verran että pahaolo alkoi tasan viikko ovulaatiosta painottuen iltaan. Nyt oli eilen helpompi päivä ja tänään ei ainakaan vielä pahaa oloa. Samoin tissit oli tosi kipeet eilen nukkumaan mennessä, en voinut nukkua mahalleen niin kuin yleensä nukun.

Pitää alkaa perehtyä teidän juttuihin ja toivottavasti tämä meidän pikkupapu pysyy kyydissä loppuun asti.


21.1.14/Jardin/31v/kolmas/PKKS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Kiitos kaikille myötätunnosta. Nyt vuodan kun seula. Päivystykseen pitää mennä jos vuoto pahenee tai kipeytyy. Tällä hetkellä On sellaistakeskikovaa kuukautiskipua vaan.

Hyvää raskauden jatkoa kaikille :heart:! Tulen kurkkimaan teitä tänne!
Minut voipoistaa listasta!
 
Katrinainen :hug:

Rintojen arkuus Rinnat ei ole arat, mutta nännit on. Ei mitenkään hirmuisesti, mutta hieman kuitenkin. Ei tämä normaaliakaan ole. Normaalissa kierrossa nännit arat vain oviksen aikana päivän tai pari.

Nukkumisesta Minua väsyttää koko ajan ja nukahdan kyllä helposti, mutta mikäli herään kesken unien, niin on todella vaikea nukahtaa uudelleen. Varsinkin aamuisin ei meinaa enää tulla uni, koska on jo niin valoisaa.
 
Katrinainen :hug:

Ultrassa käyty. Ultraava lääkäri laski viikoiksi 5+3. (neukun mukaan 5+5) Mulla pitkä kierto(31-32kp) joten itse laskenut ainoasta 'kivasta illasta' mikä oli viime kuussa (14.4) :D taisi paljon särkeä päätä kun yhteen kertaan jäi....
Kuitenniin näkyi ihan oikeassa paikassa raskauspussi,missä näkyi ruskuaispussi. Oikealla puolella johtimessa 2cm kokoinen keltarauhanen. Näyttää kuulemma hyvältä. Viikoista ei sanonut mitään,että mitä ultra vastasi,sikiötä ei kuitenkaan näkynyt? :( Tosin oli enemmän tarkastus näkyykö muualla jotain. Hyvät verenkierrot munanjohtimissa ja kohdussa. Syytä kivulle ei löytynyt siis :( panacodia määräsi pahimpiin kipuihin otettavaksi.

LA varmaankin muuttuu,mutta katsotaan np ultran jälkeen,jos sinne päästää :)
Mulla 'eka' varsinainen neuvola 17.7 (vaikka kortti jo saatiin.)

Testailusta; Ite testasin kipujen vuoksi jo 28.4,haalea plussa. (menkkojen olisi pitänyt alkaa 1.5) 1.5 olikin jo selvä plussa. Eli kolme päivää ennen näkyi.
 
Minä voisin tulla mukaan. Plussasin maanantaina, siitä asti kauhee jännitys päällä!

Listaan voi lisätä LA 5.1 / Varjonkutoja / 20 / esikoinen / TAYS

Mulla olikin tässä kuussa sopivasti aika gynelle, niin sitten katsotaan onko masussa ketään kotona. Aika on ensi viikon torstaina eli 16.5.

Oireita ei oo ollu paljoo.. Se mua vähän pelottaakin. Nälkä on koko ajan, tissit kipeet ja välillä saattaa mahasta nipistää. Ei oikeestaan muuta ole ollut. Oon odottanut pahoinvointia ja muita "yleisiä" oireita eikä oo näkyny. Pelottaa, että en olekaan raskaana.

Tässä ketjussa (kai se oli tässä ketjussa) joku oli kirjoittanutkin Pregcheckin testeistä, että näyttää päin honkia. Minäkin niillä testailin ja näytti kummallisesti. Pari pakettia niitä ostin, eli yhteensä 4 testia ja kaks niistä oli virheellisiä kun se punainen väri vaan levähti koko testiin.

Nyt olen siis laskujeni mukaan 5+5 ja sunnuntaina poksuu! Olen niin onnellinen, mutta todella jännittynyt ja pelokas myös!

Toivottavasti siis ultrassa jotain näkyisi! Silloin olisin 6+4, onko toivoakaan että näkyy syke?
 
Viimeksi muokattu:
Voi miten kurjia uutisia Katrinaisella :'( Kovasti haleja!

Mein vauvelin odotuksesta ei vielä tiedä kuin yksi miun kaveri :) Äitienpäivänä kerrotaan miehen vanhemmille sitten. Ehkä jossain vaiheessa kerron myös veljilleni, en tiedä vielä...

Tänään olen leiponut, itselleni minttusuklaisen äitienpäiväkakun ja anopille vaalean... Onneksi ei vielä ole pahoinvointi pahimmillaan :p

Tänään kyllä teki ulkona pahaa kun sateen jälkeen tiellä haisi kastemadot :D Ja koiran hengityksen haju tuntui suorastaan pahana makuna miun suussa... Mutta vielä ei ole kokoaikaista pahoinvointi onneksi!

Hyvää äitienpäiväviikonloppua tammimasut <3

Teto rv 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Uusia tullu. Tervetuloa :wave: :flower:

katrinainen :hug: pahoittelut :(

Viikonloppu menee vanhempien luona ja äitienpäivä kotiin ajellessa. Eipä siis sen ihmeemmin :)

Kolmas kerta toden sanoo. Minun neuvola ei oo etusivulla vieläkään ;) enkä saa nyt värjäyttyä. N 5.6.
 
Minuu on alkanu kutkuttelemaan tuo varhaisultra. Pitäisköhän nyt sit kuitekin mennä? En millään jaksais odottaa sinne 11.6 olevaan ultraan. Ainoa vaan että tuo ultra maksaa jonkun 60-70e ja toisekseen täällä ei ole kovin montaa paikkaa jotka tekee varhaisultria, koska yks on vissiin lopettanu. Se lopettanu oli ainoa josta mulla on hyviä kokemuksia.
 
Tervetuloa uusille! :)
Me taas miehen kanssa mietittiin että perutaan varhaisultra kokonaan. Mehiläisessä, mistä sen varasin, hinta-arvio oli max 200 euroa. Kun ei noilla viikoilla (ultran aikaan 6+2) välttämättä näy mitään ja voishan pari hunttia käyttää mieluummin vaikka vauvan tarvikkeisiin :p tilattiin eilen raskauskeijusta doppleri, hyvällä tuurilla vois pikkusen sydänäänet kuulua jo ennen np-ultraa :heart:
 

Yhteistyössä