*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Sanmar Paljon voimia sinulle :hug:
Minky Sinulle onnea ihanista uutisista :heart:

Oli tullut taas monta uutta -tervetuloa :wave:

Ultra varattu 2.6. Joko saa alkaa jännittää?

savara, 5+2 ( muoks.kun varasin aikaa, niin laski että olis 5+3, mutta mennään nyt sinne asti ainaki tolla Tekayn laskurin mukasella)
 
Sanmar :hug: koita jaksaa!

Tervetuloa uudet :flower:

Pikaisesti kävin lukaisemassa teidän terveisiä ja oikaisen itseni nukkumaan. Koko illan istuin kyllä koneella vääntämässä seminaarityötä erkasta. Alkaa olla onneksi loppusuoralla ja viimeistelyä vaille valmis... Sit helpottaa ja pääsee ihan oikeasti lomailemaan jahka työt loppuu :D
Pahoinvointi jatkuu, mutta en oksentele (sinnillä pidän sisällä :LOL: ). Niin ja huomaan möläytteleväni vaikka kenelle että meille on kolmas tulossa. Varmaan kohta puolet koko kyläpahasesta tietää :kieh:

väsynyt mussu ja pahoinvointia aiheuttava myy 7+4
 
missä vaiheessa te olette varailleet aikaa neuvolaan, ja oletteko joutuneet odottamaan aikaa monta viikkoa? Mä en tiedä näistä mitään, tosin sen selvitin mihin neuvolaan mun pitää sitten alkaa soittelemaan.

Vieläkin tuntuu ihan absurdilta koko raskaus :D

neulainen ja neula 4+3
 
Huomenta! :)

Sanmar osanottoni ja uutta tietysti putkeen kun vaan mahdollista...peukkuja täällä pitelee Pt :hug: ;)

Minä varasin heti seuraavalla viikolla plussasta neuvolan ja sain vasta kesäkuun 8:lle päivälle ja silloin mennään viikoilla 9+jtn :eek:

Miehestäni on tullut pihi..ei mennä kuulemma varhaisultraan ja vaihtoi nettiliittymänkin yli puolet halvempaan..ja myös puolet hitaampaan, mutta siinä on se hyvä puoli että nyt käydään hakemassa se kauan kaivattu läppäri tähän huusholliin...kun mokkula kerran nyt on :headwall: Oiskohan kun toinen tulossa, niin miehellä alitajuntaisesti rupeaa tuo perheen taloustilanne ahistamaan tai jotain..ja aina on pärjätty kuitenkin...minä minimiäippärahoilla ja mies kolmivuorotyöstä kuitenkin tienaa senverran kivasti, ettei hätää ole ollut :D

Olotilat ok..väsyttää vaan päivä päivältä enemmin ja huomaan olevani aamuisin todella nuutunut :( Ei auta, ylös se on kuitenkin noustava tuon tänttähäärän (8kk) kanssa vaikka klo olisi 05.30..äitiyden riemuja :eek: :heart:

Jospa vaikka tuon pihanurmikon kimppuun näin aamutuimaan :p

Pt ja Kille 6+5 :heart:
 
Neulainen, mä otin yhteyttä neuvolaan heti plussauksen jälkeen ja eka neuvolakäynti on mulla rv 9+1, eli ei ne sinne heti ota, vaan suunnilleen 10.viikolla ainakin täällä. Mut ajan sain heti. :) Kannattaa siis varata niin on mitä odottaa. Minä myös ekakertalainen ja aika ulkona näistä kaikista, paljon on ihmettelemistä.. :eek:

Marde ja Milli 6+6
 
Huomenta, Sanmarille pahoittelut keskenmenosta :'(

Täällä taas siskon luona ollaan ja hoidan päivityksiä tässä samalla, paljon onnea uusille tulijoille ja muistattehan laittaa minulle sitä yksityisviestiä nimeni alta keltasesta kirjekuoresta painaessa sitä pääsee kirjoittamaan, täältä seasta minä en listaa päivittele mahdollisten (minun) virheideni takia :wave:

täällä olo aika normaali, pelottaa onko ketään tuolla, no se selviää maanantaina kun on se varhaisultra :wave:

Mutzilla ja tirriäinen 7+0 POKS :heart: :heart:
 
kovasti paljon voimia ja jaksamisia sanmarille :hug: :hug: :hug:

en kerkiä lukea ajatuksella teidän juttuja nyt niin tulen illempaa ne lukemaan.

mua vähän pelottaa kun tuntuu et kaikki oireet on hävinny tai laantunut!! rinnat on enään vähän kipeet, paha olo hävinny kokonaan miltei, no ainut mikä on jälellä on naaman finnit!!!


miisuliisa ja tippa 7+0
 
Heippa hei :)

tervetuloa uusille :wave:

neulanen varasin kanssa ajan seuraavana päivänä plussasta :) ja sain ajan 1.6, jollon mulla on viikkoja 7+6 :eek: mutta toisaalta mulle laskettiin aika edellisistä menkoista, jonka mukaan mulla olis 8+4 :) Mun käsittääkseni ensisynnyttäjälle varataan ensimmäinen neuvola-aika viikoile 8-10 ja aikasemmin synnyttäneille hiukan myöhemmin :)

(.) Täällä pahaolo jatkuu, vielä en ole pönttöä halannut, mutta ei ole kaukana :x nyt ilmaantunut myös aamuturvotus :D Ei täälläkään ole tissit kamalan kipeät, hieman vain, mutta kasvanut ja ns. "täyttynyt" :LOL:

piupula ja leevi 6+3
 
sanmar suuret osanotot! :hug: :flower:

(.) mulla ei pojasta ollu näin kauheet pahoinvoinnit ja olotilat, ihan hirveetä koko päivän on sellanen pahoinvoiva olo :/ Jos se ois nyt se tyttö! Ja koko päivän väsyttäis..

Meil aika hassusti,; ystävän lapset teki vmeistä vesiilmapallo perheen ja ssiihen kuului, minä, mies, poikamme, ja sitten siihen kuului pieni tyttövauva :) hassua tässä on se että mä en silloin vielä edes tiennyt odottavani ja siis kukaan silloin ei sitä tiennyt:) Tytöt osaa ennustaa :)
ja pari kertaa on pönttöä halailtu...:) Ihanaa taas odottaa.

tein aikaisemman plussan VAIN 3KK syntymän jäölkeen mutta hän ei jaksanut olla kyydissä kuin viikoille 8, luulen et kroppa ei ollut valmis uuten noin nopeesti.

mä sain neuvolaajan 24.5 jo. viikkoja sit jotakuinkin 8...? Mulla la 11.1.11
 
Neulainen, minä otin suht heti yhteyttä neuvolaan ja minulle sanottiin, että yhdeksännellä viikolla on ensimmäinen neuvola ja 12. vk:lla ensimmäinen ultra, eli näin meidän kunnassa.

Miisuliisa, minulla ei ole ollutkaan pahoinvointia juuri ollenkaan, mikä tuntuu aika erilaiselta, kun kaikissa neljässä edellisessä raskaudessa on ollut (myös siinä keskenmenneessä . Tosin olen lukenut netistä, että neljäsosalla odottajista ei olisikaan ollenkaan pahoinvointia.

Alavatsa alkaa jo pullottaa, onkohan vain turvotusta :)

Riikkaliisa 6+5
 
Vuodot pysyneet poissa, mutta vitsit, että voi alamasuun sattua :( Vihloo, menkkajuilintaa, NORMAALIA?Muistaisin, että oli kipuja aiemmissakin raskauksissa, mutta pistää kuitenkin mietityttämään.

Neuvolasta...
Mä en aio varata neuvolaa kuin vasta myöhemmin, ehkä rv9-10 paikkeilla. Oon niin monta kertaa joutunut sen perumaan keskenmenojen takia, etten enää "kehtaa" ottaa yhteyttä kunnes ultrassa oikesti joku kasvaa ja kehittyy. Esikoisesta kävin vimpan ultran 8+4 (kävin viikoittain verenvuotojen takia) ja vasta sitten lääkäri patisti, että nyt se ON varattava :D Lusmusin silloinkin ja varasin ajan vasta 10+1 jolloin kuultiin jo sydänäänetkin! Muuten olisivat kuulemma laittaneet mut lähetteellä ultraan kun tiesisvät menneisyyden.

Jos tämä raskaus jatkuu niin käyn varmaan pariin otteeseen varhaisultrassa, kesäkuun alussa rv6-7 ja siiten vielä ehkä 9+ niin sitten voi hiukan huokaista...mulla kun keskenmenot on tapahtuneet AINA rv6+...Kalliiksi tulee, mutta hinta on mielenrauhan väärtti!

Toive ja Sintti 4+3?
 
Vihlaisukivut

* - vatsan alaosassa tuntuvat ilkeät vihlaisut äkillisten liikkeiden (kuten aivastuksen tai ylösnousun) yhteydessä ovat tavallisia alkuraskaudessa
* - vihlaisut johtuvat kohdunkannattimien löystymisestä
* - nämä ohimenevät kivut ovat täysin vaarattomia

Ja tuo "menkkajuilinta"johtuu kohdun kasvamisesta..ihan normaalia alkuraskaudessa.
Mullaki ollu kummastaki lapsesta..ja nytki välillä tuntuu..se ei satu mutta on ns epämukavaa.
 
Sanmarille osanottoni ja jaksamista :hug: Kyllä se vielä onnistaa!


Eilen oli ihan törkee väsymys päällä, nii en sit jaksanu tulla lukemaan kuulumisia =/ Mut tervetuloa kaikille uusille! :)

Tuosta neuvolasta... viikko sitten plussasin ekan kerran, toisen kerran viime maanantaina.. samana päivänä varasin sitten ajan. Sain sen ens viikon torstaille, eli 27.5. mennään... sillon oon viikolla 6+5. Kaveri sano, että tosi nopeesti sain tuon ajan.. en tiiä onko täällä kunnassa sitten tapana ottaa noin ajoissa vai mikähän olis, mutta en valita :)

Kyselin niistä keikkatottumuksista lähinnä sen takia, kun oon ostanu vuoden alussa liput festareille ja nyt sit mietin että uskallanko mennä... mutta luultavasti oon nyt menossa, kun oon lukenu eri foorumeilta mielipiteitä ja monet on ollu keikoilla jos oma olo antaa myötä.. olihan esimerkiks Irina ja PMMP:n tytötki keikkailemassa masut pystyssä :) Siinä lavalla se melu on varmasti kovempi ku festareilla kymmenien metrien päässä lavalta, mistä ajattelin bändejä kattoo.. :p ihan vaan sen tyrkkimisenki takia. Varmistelen asiaa vielä neuvolassa =)

Mulla loppuu työsopimus tämän kuun lopussa ja tekis ihan hirveesti kertoo työkavereille et mitä on odotettavissa.. :) mut en uskalla, kun täällä kunnassa on niin pienet piirit ja kohta olis tieto varmasti kaikkien huulilla :D

Noppaliini ja Nappula 6+0 POKKKKKKSSS!! :heart:
 
Tänään pyörähti käyntiin rv 5 =)
Olo on virkeä ja energinen mutta pahoinvointia on alkanut ilmaantua ja rinnat on tosi arat..
Toisaalta on kiva että oireita ilmaantuu, -alkaa uskoa että tää on totta :whistle:
Tekis mieli kertoa jo läheisille raskaudesta mut ajattelin vielä hetken malttaa mieleni.. pojalle kerron vasta kun kuulee puhuttavan aiheesta ja esittää kysymyksiä tai viimeistään sitten kun vatsa alkaa selvästi pyöristyä.

Noppaliini:
Kyllä mä esikoista odottaessani kävin keikoilla ja festareilla enkä potenut aiheesta huonoa omatuntoa. Neuvolan terveydenhoitajan kanssa joskus tuli puheeksi kun olin aika loppuraskaudesta käynyt yhdellä keikalla niin kysyinpä sitten että säikkyyköhän vauva noita kovia ääniä... terveydenhoitaja sanoi että "jos sukellat uima-altaaseen niin eikö yleinen melutaso laske huomattavasti..?" Eli täsmensi että lapsivesi ja vatsanpeitteet pitävät huolen siitä ettei melutaso nouse liian korkealle.. tiedä sitten =)
Nyt toista odotellessa tiedän ainakin kesällä meneväni yhdelle keikalle fiilistelemään =)
 
Takapuoli ihan hellänä... :D Oltiin aamupäivä keräämässä kiviä (diili - mentiin talkoisiin ja saatiin pihaan traktorikuorma kiviä ) ja nyt kyllä tuntuu et on muutaki tehny ku istunu koneen eessä. Ja kohta pitäis taas olla menossa ku ratsastustunti pojilla neljältä. Mennään aina puolisen tuntia aiemmin niin saavat itse harjailla ja laittaa ponin valmiiksi. Tuo 2v. on hyvän näkönen ison harjan kanssa siellä ponin mahan alla :LOL:

Noppaliini kyllä mä olen myös festareilla käynyt, mutta mihinkään kapakkaan en kauheen mielelläni lähde ku mulla muutenkin vähän kammo tollasia suljetun paikan ihmismassoja kohtaan ja raskaana ollessa aina voimistuu (kaikki messut, ym. iha toivottomia...). Mut tosiaan tuskin kovin vähästä sikiön kuulo menee kun kuitenkin lapsivettä ympärillä (kuten avokado sanoi).

Kauhee himo roskaruokaan... Eilen iltaruokana ranskalaisia ja nakkeja. Nyt haettiin kotiin tullessa raskalaisia ja hampparit. Ihan ällö olo sit ku syö tollasen rasvapaukun (vaikken kyllä keikkea saanutkaan alas). Pitäis varmaan hieman järkevöittää tätä ruokavaliota niin ei olis niin tuskasen huono olo :kieh: :x

No juu, mutta palailen takaisin tuon seminaarityön kimppuun... Kohta olis valmis ja sit en tee muutamaan viikkoon yhtään mitään noiden opintojen suhteen. Käyn viimeset viikot töissä ja aloita kesäloman! B)
 
Kiitos kommenteista, mä varailenkin neuvolaa sitten ensi viikolla.

Mullahan alkoi pahoinvointi jo ennenkuin sain kunnon plussat tikkuun, ja pahoinvointi jatkuu yhä. Lisäksi vielä paha närästys ja ummetus. Mutta nämä kaikki kestää ihan erittäin hyvin ja onnellisesti, kun tietää mitä varten niistä kärsii :heart:

Itsehän syön myös masennuslääkkeitä, joten en tiedä mitä ne neuvolassa siitä sanoo. Käyn kyllä psykiatrian polilla yhä psykologilla, ja toivottavasti saan käydä koko raskaudenkin. Mulla todettiin siis viime syksynä toinen paha masennus, diagnoosi on vaikea toistuva masennus. Onneksi on ylimääräinen psykologin aika ensi viikolla, kun ei oikein tiedä koska ne mua sinne neuvolaan ottaa. Mutta pitäisköhän mun mainita tästä "vaivasta" jo silloin kun soitan aikaa sinne neuvolaan?

Ihanaa lueskella teidän juttuja, ja aivan mahtavaa päästä sieltä vauvakuumeen puolelta tänne plussanneisiin!! :heart: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marde79:
Jepjep, taas alkoi vuotamaan ja taas vituttaa ja surettaa... :( Nytkään ei satu, mut verta tulee.. toivottavasti loppuu pian! Konsettiinkin pitäis lähteä ihan kohta, tosi kivaa...

Voi ei..toivotaan että loppuu taas samallatavalla kuin viimeksi ja ois harmitonta vuotelua :heart: :hug:
 
Marde: toivotaan et se ois jokin hematooma tms joka vuotaa, jos ei kipujakaan ole :hug:

täällä jännitys alkaa nostamaan päätään, huomenna ois se ultra :heart: pelottaakin samalla :/ jos siellä ei ketään olekaan :snotty:

näin jo untakin että imetin pientä vauvaa, mut unet on unia, niin näin kaksosistakin ja miten se päättyikin :'(

Mutzilla ja tirriäinen 7+1
 
Kävin äsken päivystyksessä ja se oli kyllä aivan turha reissu.. Lupas kyllä laittaa lähetteen ultraan. Fyysisiä kipuja kun ei ole niin ei sitä "henkistä" kipua= epätoivoa huomioida mitenkään. Ihmettelen vaan eilistä verihyytymää/klönttiä, joka vuodon loputtua tuli. Tämän jälkeen ei sitten enää tullut edes sitä vanhaa verta= ruskehtavaa vuotoa. Luulis, jos alkio tulee ulos vuotais enemmän.

Mutzilla: Toivottavasti saat hyviä uutisia huomenna! :) Mä olen nähnyt kerran unta miten sydänäänet kuului ultrassa...

Jokatapauksessa kunnes toisin todistetaan Marde ja Milli 7+0 POKS!!

PS. ONNEKS on tää palsta, nyt on sentään kohtalotovereita, joiden kanssa voi spekuloida ja pohtia kaikkea! Kiitos siitä teille! :)
 

Yhteistyössä