Tammikuun tähtöset 2017 **HEINÄKUU**

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)

Keskiviikkona tultiin tosiaan kotiin ja kyllä se on pakko sanoa, että oma koti on kullan kallis.

Ja kuten arvata saattoi, meijän lähtö siskon tyköä oli kiukkuista.
Esikoinen karjui, siis oikasti karjui pihassa "Mä haluan jäädä tädin luo, täti on kiva! Haluaaaaaan!"
Johon kuopus huus perässä "Mäkin!! Tättääääää!" (Tykkää siis kutsua sisko tättäksi.)
Mutta päästiin lopulta lähtemään, kun sisko sit paljasti tytöille, et he tulee muutaman viikon päästä meille päin.
Joskin automatka oli aluksi kiukuttelua, kunnes tytöt nukahti, siinä vaiheessa kun tytöt pieniltä päikkäreiltä heräsi, pysähdyttiin syömään ja tytöt oli omia iloisia itsejään.
Täti on tytöille hyvin rakas.
Ja tyttöjen sanoin Amppapamppa eli siis siskon avomies.

Torstaina käytiin tyttöjen isovanhemmilla (miehen vanhemmilla) hakemaan kisut ja koira kotiin ja muutenkin moikkaamassa.
Sit kaupassa käynti ja tyttöjen kanssa käytiin puistossa, jonne tuli myöhemmin mun toinen sisko poikiensa kansa.

Ja eilen, käytiin rannalla, tosin ei oltu siellä hirveen kauaa, autettiin veljeä ja tyttöystäväänsä tavaroiden kannossa, tai mä lähinnä ohjeistin ja kannoin niitä kevyempiä tavaroita.
Mutta muutto saatiin hoidettua.

Siinäpä se.

Raskauden saralla menee mukavasti, pahoinvointi on kokonaan poissa, hajuaisti on todella hyvä, mutta kun olo on muuten hyvä, niin se ei haittaa, että haistaa vesimelonin kokoajan.
Jääpalat on ihania! Sen mä oon tässä muutaman päivän aikana todennut.

Mamadread, oisko se laskettu aika sittenkin tammikuussa? Sielläkin on 12+0 täynnä! ☺

Ei oo festareita tiedossa minne mentäis, enkä mä uskaltais ottaa sitä riskiä, että joku känninen idiootti tönäsee.
Eikä kyllä liiemmin keikkojakaan tiedossa, jollei nyt joku hyvä artisti satu tänne päin tulemaan. Silloinkin mietin tarkkaan, että uskaltaako sitä mennä sinne.

Mulla on vissiin nyt joku keskiraskauden energiapiikkipäivä menossa, vaikka onkin yö.
Ei väsytä niiiin yhtään.
Ja tota, mies lähti hakemaan leipää ja päällisiä huoltikselta.. Mun tekee mieli.
Mutta ihana mies hän on, muuta ei voi sanoa.

Eiköhän tää riitä tällä kertaa. :)

Susanna & Pähkinä 14+6
 
Ihana kuulla hyviä ultra uutisia<3 mulla on vasta ens viikon to, jännääjännää, onneks aika menee semi nopeeta ku koittaa pitää ittensä muilla konstein kiireellisenä;) mut ootan kyl kovasti että se laskettuaika selviää, viimeks oli niin pieni ultrassa että lääkäri ei kommentoinut mitää. Mä lopetin itekki viikkojen arvelun, kun aattelin että on rennonpi olo ku ei tiedä millo eka kolmas on taputeltu:p
Hmm.. En ehkä vieläkää usko tätä todeksi, mutta kai tuo pahoinvointi on vähä helpottanu. Join tänään ekan kahvinkin sitten toukokuun, aiemmin oksetti ajatuski kahvista.
Joskus oli urheilusta puhe, unohui kommentoida.. Pyöräilemässä oon käyny nyt kun vil kykenen, mut saa nähä kauanko jaksaa, meil on aika rankkoja nuo ylämäet tääl vuoristomaassa:eek::LOL: esikoisesta kävin aina kerta viikkoon kilometrin uimassa, pitäs kyl ottaa viim syksyllä tavaksi! On se vaan niin vapauttava tunne urheilla vedessä pallomahan kanssa.. Mut pääliikuntana mulla on tällähetkel ton esikoisen perässä juokseminen ympäripihamaita:D
Onks teillä väsymykset jo helpottanu? Mulla vaihtelee, välillä on pakko nukkuu päikkärit ja sit toisena päivänä jaksaa puuhata esikoisen päikkäreidenkin aikaan.. Iltasin kyllä nukkumatti huutelee aika aikaseen...
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Onpa täällä ollut hiljaista. Onko kaikki Facebookissa vai viettämässä kesää? :)

Tsemppiä Meri88 torstaille! Alkaa kohta varmaan olemaan seulontaultrat ohi tammikuisilta, vai onko joku muu loppukuun odottaja vielä menossa?

Mullakin alkaa pahoinvointi helpottamaan, vaikka jotkut ruuat kyllä etoo edelleen ja varsinkin iltaisin. Väsymyskin vaihtelee, mutta kyllä nyt on jo paljon helpompaa kuin kuukausi sitten.

Tänne ei kuulu kummempia, tänään käytiin esikoisen kanssa luonnontieteellisessä museossa ja ravintolassa syömässä. Mies kärvisteli töissä. :D Oli kiva päivä, vaikka välillä pitikin museossa lepuuttaa ja istua alas kun alkoi huimaamaan. Tohon alhaiseen verenpaineeseen ei taida olla mitään kikkoja että sais helpottamaan?

Mamadread ja itu 12+1
 
Kovasti tekis mieli kirjotella vaan ei tahdo olla asiaa kun ei tämä raskaus nyt oikein tunnu (fyysisesti) eikä juuri näy vielä missään :LOL: ja jotain jos tulee mieleen niin se kyllä unohtuu ennen kuin siitä ehtii kirjoittaa, mitä lie raskausdementiaa :rolleyes:

Kiva kuulla että muillakin alkaa jo pahoinvointi helpottaa! Sen kanssa ei varmasti oo yhtään kivaa :sick: jollekin kuulin määrättäneen ihan sitä salmiakkia/lakritsia alhaiseen verenpaineeseen vaikka eikös siitä ollut nyt infoa että vois olla muutakin vaikutusta kuin verenpaineen nousu?

Kävin sitten kuitenkin hakemassa jo sitteriä ja petivaatteet vauvalle vaikka ei pitänyt ennen elokuuta hommata mitään :giggle: mutta parempi kai se on näin pikkuhiljaa niitä keräillä entä kuin kiireessä kaikki ;)

Tuossa puheltiin yks päivä energiajuomista ja raskaudesta. Mulla tekee ihan hulluna mieli batterya koko ajan mutta en oo sitä uskaltanut juoda. Onkohan se energiajuoman ei suositella merkintä vaan siitä kofeiinista johtuvaa kun ainakin äkkiseltään googlaamalla mm. Niasiinista tai tauriinista ei nyt mitään haittaa pitäis olla. Mitäpä ootte mieltä tai löytyykö ihan tietoa?

Sain muuten mieheltä synttärilahjaksi bolapallon :love: jokohan sitä vois alkaa roikuttelemaan kaulassa.. eipä siellä mahassa kyllä taideta kuulla mitään vielä muutamaan viikkoon :)

Tulipahan sitä asiaa nyt sitten kuitenkin :D
 
Kuten tosiaan tossa kun puhuin tosta energisyydestä, niin se on jatkunut tänäänkin.
Tosin mä tiedän, että mun tuurilla tulee kohta sellanen väsähdys, että toivoo energisyyttä.

Ja itkuherkkyyttä löytyy myös, käytiin eilen yhden operaattorin kaupalla, koska asia x oli helpompi hoitaa paikan päällä, kyse ei ollu ees mistään valituksesta, mutta silti mä paruin siellä.
Se myyjä katteli oikeesti silleen, että todellako tuo nyt sekos, ja mies kattoo hyvin ihmettelevällä ilmeellä..
Ei tuo kyllä monta kertaa mun kanssa jakaa kauppaan mennä, jos tällänen jatkuu.

Täällä ei olla sen kummempia puuhailtu. Tytöt on polskinu tollasessa pienessä altaassa (vahdittu on koko ajan), mies ajo nurmikon ja mä otin asiakseni pestä vähän terassia, kun oli kaikista pölyistä ja muusta menny vähän mähmäseks.
Tänään poikettiin siskolle käymään ja vähän grillailtiin siellä, lapset leikki keskenään ja sain kuulla, että tähän meijän sukuun tulee tammikuussa kaks vauvaa. ❤

Energiajuomista en tiedä sen enempää.
Eikös niissä lue, ettei suositella raskaana oleville, joten ei ne kai ihan täysin kiellettyjä ole, tosin ei kauhean montaa tölkkiä kannata juoda, jos ollenkaan.
Mä en itse tykkää energiajuoman mausta yhtään, joten ei sitä tule juotua.

Aa, mä unohdin ihan kertoa, että tossa kun siskolla viikolla oltiin, oli mies käynyt ostamassa ihanan bola-korun, mä olin sen hankkimisesta puhunut aikaisemmin, mutta en ollut ehtinyt hankkimaan mistään ja mies kävi ostamassa ja ihan täydellisen ostikin.
Tosin vielä ei vissiin ihan kannata alkaa käyttämään, josko muutaman viikon malttais odottaa.

Mutta ei tänne sen erikoisempia.
Ens viikolla lähdetään koko perhe laivalle!
Mutta muuten on aika vapaa suunnitelmista vielä ens viikko.

Ja nyt on turha mennä koittamaan nukkumista, koska tiedän, että pyörin sängyssä sen muutaman tuntia..
Joten taida ottaa kirjan käteen ja lukasta vähän.

Susanna & Pähkinä 15+0
 
Heips! :)

Täällä on edessä tänään toka neuvola. Onnistuin sit siitäkin vetään herneen nenään eilen miehelle, kun sinne pitää molempien vanhempien mennä ja mies ei ollut kovin innostunut asiasta. Eli tunteet on pinnassa, välistä itken, välistä suutun ja välistä saan hillittömiä naurukohtauksia. :D Toi virallisten asioiden hoitaminen tulee olemaan todella hankalaa, kun niissä tilanteissa mulla on aina tapana sit itkeä näin raskaana ollessa. (Tosin oon muutenkin itkuherkkä ihminen ja saatan itkeä niissä tilanteissa ilman raskauttakin.)

Mä oon pikku hiljaa alkanut katseleen vauvalle tarvikkeita. Löysin ihanat vaunut, joista saa myös rattaat ja turvakaukalonkin niihin kiinnitettyä, jos ostaa saman sarjan kaukalon. Ja ne oli tosi edullisetkin, koko pomosi yhteensä alle 400€. Mietityttää vaan, kun googlasin sit sitä merkkiä/nettikauppaa, niin osalla oli tosi huonoja kokemuksia ko. kaupasta. Tuosta merkistä ei löytynyt oikein mitään kokemuksia, muuta kuin ylistäviä arvioita nettikaupan omalta sivulta. Merkki oli siis Koppis ja kauppa oli joku vauvamaailma? Onko teistä kellään tietoa asiasta? Olis kiva säästää vähän rahaa noissa ostoksissa, mut en kyllä viitsi lapsen turvallisuutta riskeerata edullisuuden nimissä.

Mua ahdistaa lisäksi se, että mun oikeesti pitäis raivata kahdesta kodista kaikki ylimääräiset tavarat pois ennen tammikuuta ja oon niin huono kirppistelijä etten millään jaksais sitä hinnottelua ja tavaroiden roudaamista kirppikselle. Ja jos ei siellä menekään kaikki niin sekin harmittaa sitten. Mut ei kai noista muutenkaan eroon pääse.. En viitsi siis ostaa vauvalle mitään ennen kuin oon vähän saanut raivattua tilaa niille ensin.

Torstaina me lähdetään sit kesälomareissuun Helsinkiin. :) Siellä on tarkoitus käydä ainakin litsillä, Korkeasaaressa, Suomenlinnassa ja yhtenä päivänä hypätään lautalla Tallinnaan :) Lisäksi oon miettinyt tota eläintieteellistä museota, et siellä olis kans kiva käydä. Osaako joku teistä kertoa vinkkejä edulliseen tekemiseen lasten kanssa pk-seudulla? Josko vielä jotain ohjelmaa kaivataan.. ;)
 
Moikka1
Täällä kans on viel yksi malttamaton ultran suhteen. Ei oo vielä edes aikaa tullut ekaan joten tällä viikolla alan jo soitteleen perään, eikö mun tiedot oo liikkunut minnekään. Tällee ku on vasta yksi neuvola takana ja edes doplerilla kuunneltu ollenkaan. Alkaa iskemään jo olo onki siellä mitään :D eiultraa eikä sykkeitä kuulleena nimittäin. Liikkeetkään ei vielä tunnu, niin odottavan aika on pitkää :( tai mmalttamaton tunnen olevani :D
ihana kuulka muiden hyvistä ultrakuulumisista! Jospa jo pian itsekin pääsisi!
Suurin huonovointisuus on takana ja väsymyskään ei enää pahemmin paina! Joskus on tietenkin väsyneempiä päiviä, mutta taitaa se jollain osin vaan riippua silloin tekemisen määrästä.
Nyt alko täälläkin 3 viikon loma ja mitään valmiita suunnitelmia ei tehtynä. Vähän päivien mukaan mennään. Vielä ei oo kerrottu oikein kenellekään tulevasta vauvasta, kun tosiaan ei ole itsekäänvielä saanut kuvaa tai sykettä kuulla. Olisi helpompi kertoa, kun olisi itselläkin joku varmuus. .
Tälläsiä uutisia ja kuulumisia täältä suunnalta ja toivottavasti seuraavat kuulumiset tulis sit jo ultran tiimoilta! :)
 
Mua ahdistaa lisäksi se, että mun oikeesti pitäis raivata kahdesta kodista kaikki ylimääräiset tavarat pois ennen tammikuuta ja oon niin huono kirppistelijä etten millään jaksais sitä hinnottelua ja tavaroiden roudaamista kirppikselle. Ja jos ei siellä menekään kaikki niin sekin harmittaa sitten. Mut ei kai noista muutenkaan eroon pääse.. En viitsi siis ostaa vauvalle mitään ennen kuin oon vähän saanut raivattua tilaa niille ensin.

Torstaina me lähdetään sit kesälomareissuun Helsinkiin. :) Siellä on tarkoitus käydä ainakin litsillä, Korkeasaaressa, Suomenlinnassa ja yhtenä päivänä hypätään lautalla Tallinnaan :) Lisäksi oon miettinyt tota eläintieteellistä museota, et siellä olis kans kiva käydä. Osaako joku teistä kertoa vinkkejä edulliseen tekemiseen lasten kanssa pk-seudulla? Josko vielä jotain ohjelmaa kaivataan.. ;)
Myy tori.fi:ssä, viimeistään kun laittaa ilmaiseksi, niin joku tulee hakemaan. Mä laitoin 10v vanhan pesukoneen sinne "saa hakea" periaatteella ja se oli puolessa tunnissa haettu.

Tuomiokirkon vieressä on Helsingin Kaupunginmuseo ja se on ilmainen ja mielenkiintoinen paikka. Suosittelen. Sulla tais olla isommat lapset jo, mutta pikkulapsille siellä on ihan oma puoli, jossa kaikkeen saa koskea.
Sörnäisissä (Kalliossa) on Tropocario, upea matelijatalo. Sinne pääsee bussilla helposti eikä ole kauhean kaukana Linnanmäestä. Se on vähän tyyriimpi paikka, mutta käymisen arvoinen.
Hauskaa reissua!
 
Myy tori.fi:ssä, viimeistään kun laittaa ilmaiseksi, niin joku tulee hakemaan. Mä laitoin 10v vanhan pesukoneen sinne "saa hakea" periaatteella ja se oli puolessa tunnissa haettu.

Tuomiokirkon vieressä on Helsingin Kaupunginmuseo ja se on ilmainen ja mielenkiintoinen paikka. Suosittelen. Sulla tais olla isommat lapset jo, mutta pikkulapsille siellä on ihan oma puoli, jossa kaikkeen saa koskea.
Sörnäisissä (Kalliossa) on Tropocario, upea matelijatalo. Sinne pääsee bussilla helposti eikä ole kauhean kaukana Linnanmäestä. Se on vähän tyyriimpi paikka, mutta käymisen arvoinen.
Hauskaa reissua!
Kiitos vinkistä :)
Tuossa netissä myymisessä on vaan se ongelma, että pitää kuvata kaikki ja sit postitella ympäri suomea enkä oikein sitäkään jaksaisi. :/ Mut ehkä mä jotenkin pääsen kaikesta turhasta eroon ;)
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!

Pahoitteluni etten ole kirjoitellut pitkään pitkään aikaa.
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja kiitokset heinäkuun päivityksestä.

Täällä alkaa pahoinvointi ja hirvee väsymys hellittämään. Mielialat vaihtelee sitten siitäkin edestä ilosta itkuun ja onnesta alakuloon. Sama homma kuin edellisessäkin raskaudessa. No toivotaan että noi hormonit asettuis jossain kohtaa, ei ole yhtään normiaalia mulle tällanen muuten kuin raskausaikana.

Laskettu aika edelleen vähän epäselvä, kun en satavarmasti muista millä viikolla kuukautiset oli ja eka ultra on vasta tän kuun lopussa.
Sitten kun ultra on, niin on jo 14 raskausviikko menossa, toivottavasti ei oo liian myöhään toi ultra.

Kotidopplerilla sain vihdoinkin edes sydänäänet kuuluviin varmuudella ja se helpotti edes vähän tätä epätietoisuutta, että mitä siellä on, vai onko mitään. Alkuraskaudessa (ja edelleenkin) mun maha on aivan jäätävän iso viikkoihin nähden. Joo tiedä turvotusta suurimmalta osin, mutta kun se on liian iso jo aamusta. Joko olen pitemmällä tai sitten niitä on kaks tai ei yhtään. En tiiä, tosi ahdistavaa kun en muista että esikoisesta ois tämmönen pallo ollu.

Sydänääniä kun kuuntelin, niin en kyllä saanut kuin yhdet kuuluviin ja nekin ihan alhaalta vasemmalta, melkein lonkkaluunreunasta. En ymmärrä miten se voi niin alhaalta ja reunasta kuulua ja oli kyllä ihan selkeä sikiön syke, erotin kyllä omanikin että on mihin vertailla.

Anteeksi pitkä sepustus, toivottavasti jaksoitte lukea. Kaikkea hyvää teille kaikille odotuksiin ja tsemppiä tulevaan. Kohta päästään kaikki kunnolla nauttimaan keskiraskaudesta kun viimeisilläkin alkaa olot ja väsymykset helpottamaan. :)

Ai niin hankinnoista. Päätin etten hanki mitään ennen ekaa ultraa, että tiiän mikä tilanne siellä on. Mutta empähän malttanut, pikkusen piti sukkia ja bodyja ostella sekä tytölle että pojalle, mutta ihan vähän vaan, kun ei tosiaan tiedä vielä yhtään että missä mennään.

Mutta mä ilmottelen kunhan ultrassa on käyty.

Aurinkoista kesää kaikille Tammikuisille!! <3

- Odottavan aika ON pitkä!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Kuurankukka, mullakin on ollut koko ajan iso maha, nyt turvotus on selkeästi laskenut, mutta näytän silti siltä kuin oisin nielaissut pallon. Viikonloppuna hississä joku vanhempi nainen rupes silittelemään mun mahaa ja höpisemään vauvoista. :D Nyt mahan koolla ei ole enää niin väliä, kun voi jo alkaa paljastamaan ihmisille vauvauutisen. Neuvolan terkka sanoi, että kun on jo kolmas, niin siksi näkyy aikasin. Ehkä maha muistaa miten venyä tai jotain :D

Oikeastaan piti tulla vaan huikkaamaan, että lähden aamuyöllä reissuun ja olen poissa pari viikkoa. Listan päivitys saattaa siis olla heikossa kantimissa sen aikaa. Mutta luulen, että piipahdan täällä kuitenkin välillä ja yritän samalla sit päivittää. Joka tapauksessa olisin kiitollinen, jos uudet tai muuttuneet tiedot korostettaisiin jotenkin. Olisi helpompi bongata ne. Kiitos. :)

Mamadread ja itu 12+2
 
Mamadread, hyvää ja turvallista matkaa! :)
(Vähän myöhässä toki. )

Mä oon saanut juoksurattaat ja joitain muitakin tavaroita aika hyvin myytyä tori.fi:ssä. Vaatteita menny enemmän kun myyny facebookissa tai ihan kirppiksellä.
Mutta jollei halua sitä, että porukka varailee, pohtii ja miettii ja sitte peruttaakin, niin kannattaa myynti-ilmoitukseen laittaa, ettei huvi varauksia/vain tosiostajat.

Täälläkin turvotus lähteny, mutta itse masu ei ole pienentynyt sen jälkeen kyllä yhtään. Eikä se tästä varmaan pienene ennen synnytystä, päinvastoin.

RubyS, täällä ihan sama ton itkun suhteen n miten se onkin aina noissa virallisissa, kun alkaa itkemään.

Huomenna me lähdetään sinne laivalle. Tytöt odottaa jo malttamattomina.

Mutta nyt valmistamaan tytöt päikkäreille. Ja sen jälkeen ruuan tekoon.

Susanna & Pähkinä 15+2
 
Argh, mulla alkaa järki lähteen tän jokapäiväisen pääkivun kans. Tänään sentäs heräsin ilman pääkipua ja melkein koko työpäivä meni ilman sitä, mut auta armias ku kello läheni 17.00 ja kotiin lähdön aika koitti, niin taas oli kupoli kipeenä. No kait sitä on jotain oltava vaivana, kun pahoinvointia ei ole ollut.
On kyllä aika rankkaa olla töissä kun joka päivä melkein kova kipu päässä eikä ajatus kulje. Ja meillä kun ollaan lähes koko päivä jalkojen päällä..

Sit vähän kivempi avautuminen..
Tänään olen tainnut tuntee ekan kerran vauvojen liikkeitä, jos se nyt mitenkään on mahdollista näillä viikoilla. Toiset tuntu toisella puolella alempana ja toiset toisella puolen, mut hieman ylempänä sitten. Tosin eri aikaan, toisen aamulla ja nyt illalla toisen. Saas nähdä onko tää nyt sit harhaa vai mitä... Mut haluan ainakin uskoa, että pikkuiset ne siellä. Tuntemukset oli ainakin verrattavissa esikoisen ekoihin liikkeisiin.

Terkuin,
Särkke ja pikkuiset 12+5
 
Argh, mulla alkaa järki lähteen tän jokapäiväisen pääkivun kans. Tänään sentäs heräsin ilman pääkipua ja melkein koko työpäivä meni ilman sitä, mut auta armias ku kello läheni 17.00 ja kotiin lähdön aika koitti, niin taas oli kupoli kipeenä. No kait sitä on jotain oltava vaivana, kun pahoinvointia ei ole ollut.
On kyllä aika rankkaa olla töissä kun joka päivä melkein kova kipu päässä eikä ajatus kulje. Ja meillä kun ollaan lähes koko päivä jalkojen päällä..

Sit vähän kivempi avautuminen..
Tänään olen tainnut tuntee ekan kerran vauvojen liikkeitä, jos se nyt mitenkään on mahdollista näillä viikoilla. Toiset tuntu toisella puolella alempana ja toiset toisella puolen, mut hieman ylempänä sitten. Tosin eri aikaan, toisen aamulla ja nyt illalla toisen. Saas nähdä onko tää nyt sit harhaa vai mitä... Mut haluan ainakin uskoa, että pikkuiset ne siellä. Tuntemukset oli ainakin verrattavissa esikoisen ekoihin liikkeisiin.

Terkuin,
Särkke ja pikkuiset 12+5
 
Täälläkin kaikki hyvin :) Perjantaina alkaa 17.raskausviikko ja pienen liikket on tuntuneet jo pari viikkoa toki vahvistuen, pari potkuakin tuntunut selvästi (ja istukka on takaseinämässä) <3 Masukin kasvaa pikkuhiljaa.

Olo alkoi 12 viikon jälkeen olemaan ok ja nyt elellään kun ei oltais edes raskaana :LOL:

Toka neuvolakin oli maanantaina.
 
heips täältäkin.
Tännekin kuuluu hyvää.
Eilen oli neuvola. Pikana hemppari 107. Mutta laitto pyynnön pvk-näytteelle ja sieltä paljastuikin että se oikeasti on 124(!) oon syönyt tuplana rautaa, ja neuvolatäti sano että voit vaikka lopettaa kokonaan nyt raudat. mutta en kyllä lopeta koska kohtahan se rupee laskee taas. Syön nyt siis 1tbl päivässä.
Sydänääniä kuunneltiin, ei meinannu millään löytyä, mutta vauva olikin vasemmalla ihan alhaalla, ja sykkeet oli hyvät. Kohtu on aika ylhäällä joten sen takia vatsa on kasvanut niin kauheasti. Tukivyötäkin aloin jo pitämään.

Jos ei tuu mitään ongelmia olossa niin seuraava neuvola vasta syyskuussa, ja elokuun lopulla rakenneultra. Mutta tietenkin kontrolloidaan hempparia tms jos tarvista.

tänään on jo siis 15+0(!) :) <3
 
Terveiset Italiasta! Ollaan täällä miehen siskon luona. Tänään 36 astetta lämmintä :eek: Kaikki matkustaminen on sujunut jouhevasti. Oon yrittänyt olla tarkkana syömisten kanssa. Onneksi voi tehdä ite ruokaa eikä tarvi joka päivä arvuutella kuinka hyvin salaatti on pesty. :D Eilen söin matkalla täytetyn patongin ja sain kauheet morkkikset kun siinä oli kurkkua ja tomaattia välissä. Muutenkin kaikkia tuotteita saa syynätä; ostettiin appelsiinimehua ja siinä olikin sokeria ja makeutusaineita, ei mitään kiellettyä, mutta makeutusaineita haluaisin kuitenkin välttää.

Mustakin tuntuu toisinaan, että vauva liikkuisi, mutta en vielä näillä viikoilla laita päätäni pantiksi.

Mamadread ja itu 12+4
 
Täälläkin tuntuu liikkeitä, mutta ei vielä masun päältä, ainakaan ihan kunnolla.

Mamadread, hui että kun siellä onkin lämmintä. Mutta tuo lämpö on hitusen erilaista kuin jos Suomessa ois sama lämpö.

Ja onneks ei oo, mulle riittää nää Suomen nykylämpötilatkin, vaiko monelle muulle ei välttämättä riitä.
Mun mielestä vaan on ihanaa, että pystyy jotain touhuamaankin ilman kauheaa hikoilua.

Ja tosiaan täällä laivalla ollaan ja tytöt on tykänny hurjan paljon.
Syömään mennään tossa reilu puolen tunnin päästä.

Mutta kirjoittelen enempi kun päästään kotio.

Susanna & Pähkinä 15+4
 
Tervehdys!

Sain vihdoin kerrottua pomolle ja muutama työkamukin jo tietää... Teen fyysisesti raskasta työtä jossa myös aika-ajoin stressi läsnä, ja todennäköistä on etten tossa tehtävässä pysty jatkamaan kovin kauaa joten mua uhkaa siirto kevyempiin töihin joista en erityisemmin ole innoissani :unsure: työvuorotkin voi olla mitä sattuu tuossa toisessa toimessa, mut minkäs teet...

Neuvolaa pukkaa tiistaina, sitä ennen aamulla sokerirasitus :eek:
Mullakin hemppa oli ihan eri lukemia sormenpäästä kun mitä labran kokeessa kun ekalla kerralla otettiin, saa nähdä mitä nyt on.

Olo on muuten mainio mutta väsyttää ihan tolkuttomasti. Musta ei oo mihinkään työpäivän jälkeen...

Mamadread, kuumat on oltavat:eek: oltiin talvella Chilessä ja siellä oli samat lämmöt, ei pystynyt päivällä ulos juuri ollenkaan...

Haukkeli, tervetuloa mukaan (y)

Ainiin, olen kanssa ollut tuntevinani liikkeitä mutta aika harvakseltaan. Mulla istukka etuseinässä ja esikoisen aikaan se blokkas aika hyvin liikkeet. Tokasta oli takana on ja tuntu paljon paremmin.
 
Heips vaan kaikille!

Me lähdettiin eilen kans kesälomareissuun tänne pääkaupunkiseudulle. Ihan ei oo mennyt nappiin tähän mennessä. Eilen miehen ipana käveli kadulla suoraan päin valotolppaa ja löi silmäkulmansa siihen oikein kunnolla. Kauhee patti siihen nousi ja jouduttiin lähteä etsimään ensiapua. Onneksi ei kuitenkaan siinä käynyt pahemmin.

Tänään sit aamulla huomasin, että palkka ei ollutkaan tullut tilille ja kauhea show selvittää että mikä mättää. Reissurahat kun oli kiinni siitä palkasta! Onneksi lopulta saivat senkin tilille vielä tänään. Ainoa, et palkkakuitti tulee vasta kuun lopussa. Siitäkin sai sit tapella vielä kelan kanssa, että laittavat nyt edes jotain maksuun, kun kaikki mun rahat makaa siellä heillä tuon puuttuvan palkkakuitin takia. Että kyllä nyt on vastustanut!

Oli pakko tulla purkamaan tänne teille omaa vitutusta. Josko tämä vielä iloksi muuttuisi. ;)

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua! :)
 
Eilen ultrassa käyty, kaikki oli hyvin ja toveri heilutteli raajojaan siellä hyvin söpösti:barefoot::love: alkuu ei meinannu lääkäri millään saada niskaturvotusta mitattua kun pikkunen näytti itsepäisesti vaan selkäänsä, mutta onneksi saatiin katottua ja oli kunnossa:love:
Mun laskettuaika muuttui 29.1, mutta pysyttii siis tammikuussa(y) saa nähä tuleeko miehen synttäreille vauva, 31.1:D
Ittellää ollu nyt jotenkin paljon energisempi olo eilisn jälkeen, eilen llallakaa en meinannu millää saada unta:rolleyes: onhan sitä helpottunukki ku kaikki oli hyvin ja kiva vihdoin viimein tietää laskettuaika. Seuraava ultra onkin 11.8, ei onneks tarvii kauaa ootella;)
 

Yhteistyössä