Tammikuun tähtöset 2017 **LOKAKUU**

Meillä menee viikonloppu remonttihommissa. Seinien maalausurakka siis jatkuu ja pääsääntöisesti homma menee siten, et mies tekee ja mä vahtaan vieressä, kun taas tänään sellainen päivä et pyörryttää eikä oikein mitään pysty tekemään. Ärsyttää, kun haluais itsekin olla avuksi! :mad: No, ehkä mä sit teen ruokaa ja pitäis leipoakin, kun huomenna tulee miehen äiti ja sen mies käymään kylässä :)

Onkos täällä muilla ollut närästys kiusana? Mä oon huomannut, että jos syön liian vähän niin sit etenkin iltaisin alkaa närästään. Eli pitäis koko ajan olla jotain syömässä, niin olis vatsahapoilla jotain tekemistä eivätkä sit nousis tuonne kurkkuun ;) Rasittavaa vaan sit, jos syö liikaa niin pitää oksentaa :sick: Ei oo helppoa ei tämä raskaana oleminen o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täällä myös närästää! Enemmän tai vähemmän plussaamisesta lähtien, se taisi olla ensimmäinen raskausoire.:cautious: Siksi syönkin usein tosi kevyesti varsinkin niinä päivinä kun oon töissä, salaattilinjalla koko päivä, koska se ei närästä. Illalla sit pitää syödä lämmin ruoka, mutta aikana tarkkana saa olla, ettei mene liian myöhäiseksi, muuten ei tuu nukkumisesta mitään. Mua ei yleensä ikinä närästä, mutta nyt sitten senkin edestä..

Täällä myös suurta lauantai-illan huumaa, esikoinen isällään ja mies tulossa kaveriltaan. Tutkiskelin aikani kuluksi neuvolakorttia. :ROFLMAO: Millaisia sf-mittoja teillä on ollut neuvolassa? Mulla oli 22+4 sf-mitta 22,5cm ja neuvolan täti sano, että se on ok kun menee viikkojen kanssa käsikädessä. Kun kattelin kortin käyrästä, niin se menee ihan niiden kaikkien käyrien yläpuolella.. :eek: No, eipä se kai ole kovin vaarallista, kun vauva on kuitenkin ollut joka ultrassa normaalin kokoinen ja kaikki mitat vastanneet ovulaation mukaisia viikkoja. Toinen vaihtoehto on, etten osannut tulkita niitä käyriä. :D Kyllähän tämä maha tuntuu aika ISOLTA ja oli se iso edellisessäkin raskaudessa. Ehkäpä kasvu tasoittuu tulevilla viikoilla..

Mulle on iskenyt tajuton nälkä. Ei tiedä hyvää niille kilonkertymisille... :rolleyes:

Mamadread ja itu 25+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Iltaa vaan! Täällä kans närästäny enemmän kun ennen raskautta elämäni aikana yhteensä :S Eipä oo kyllä hääviä.

Mulla oli sf-mitta viime neuvolas (rv 23+0) 19cm. Ekaa kertaa vasta mitattiin.

Olin perjantain saikulla, kyllä tuli tarpeeseen! Saanu levätä kunnolla ja vielä huominen vapaa, tosin huomenna lähetään käymään mun äitin luona synttärikahveilla niin autossa joutuu jokusen tunnin istua, eiköhän se vielä tässä vaiheessa onnistu ihan kivasti :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täällä on kans närästys ollu seurana jo pitemmän aikaa. Ei kyllä todellakaan oo mikään kiva raskaus oire :confused: ihan kamala tunne! Aiemminkin on kyllä närästäny muttei ikinä näin.

Sf mitat on ollu 22+3 21.5cm ja 26+3 26cm. Neuvolakortin taulukon mukaan yläkäyrällä mennään täälläkin.

Sokerirasituksen tuloksetki oli sitte ihan ok niin saa jatkaa herkkujen syömistä :ROFLMAO: vähä on tullu oikeesti syötyä liikaa makeaa :whistle: jospa sitä tän loppuajan jaksais paremmin kattoa mitä sitä suuhunsa laittaa :)

Oliko joku käyny hieronnassa näin raskausaikana? Mulla on selkä ihan jumissa ja jotain sille pitäis tehdä.
 
Mulla on ihan hervoton maha verrattuna viikkoihin ja edellisiin raskauksiin.... Kai se on joku kolmannen raskauden kirous. Ei mulla koskaan oo pieni raskausmaha ollut edellisistäkäån,mut tää on jo enkka :ROFLMAO:

Sf mitta oli pikkasen keskiarvon yläpuolella silloin kun viimeksi kävin neuvolassa, mutta täti meinas et on aika yleistä ekana mitaksi,et tasottuis myöhemmin, mutta enpä tiiä, ei siltä näytä :LOL: ei kuulemma oo välttämättä tekemistä vauvan koon kanssa ja siihen kyllä oon taipuvainen uskomaan koska ei noi edellisetkään isoja ole olleet.

Narana, hyviä uutisia rasituksesta (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Närästystä täälläkin, onneksi Rennie auttaa :)

Narana: hyvä homma tuo sokerirasitustulos! Hieronta olisi myös mitä ihaninta ja harkinnassa myös täällä.

Painonnousua on alkanut vihdoin tapahtumaan. Viikon sisällä 1,5kg. En oikein tiedä miten suhtautua tuohon ennenkuin katsoo miten ensi viikko menee. Osa voi johtua parin päivän ummetuksestakin ja turvotuksesta, nyt luumukuurilla. Liikunta hyvin vähäisellä supistusten ja särkyjen vuoksi (harmi) joten toisaalta ei ihme jos nouseekin.

Tänään ihanaa oli se kun pääsi ulos hetkeksi ilman kipuja, pirtsakka raikas ilma ja syksyinen sää <3

Sf mitta: Olisiko mulla ollut 24/25:lla jotain 24cm ja silloin meni vähän yli käyrän.

Kävin pari päivää sitten sairaalassa jälleen ja vauva oli jo 1220g :D Käyrillä silti mennään vaikka taitaa ruoka maistua prinsessalle :love: vieläkään ne ei löytäneet syytä sille mistä nämä vaivat johtunee. Annettiin lupa syödä Buranaa satunnaisesti, kokeilin ei apuja. Lämmin kauratyyny tuntuu auttavan parhaiten kun jaksaa pari tuntia hautoa.

Hämmennyin hieman koska olen ymmärtänyt ettei Buranaa saisi viimeisellä kolmanneksella syödä lainkaan, koska voi vaikuttaa vauvan sydämeen ja verenkiertoon ? Onko tuo ihan väärää tietoa?

27+2

Ps. Löysin Raskauskiekon sikiön painoarviotaulukon, johon voi laittaa oman vkon ja painon niin näkee mihin se käyrällä sijoittuu: http://www.raskauskiekko.fi/efw-2/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: narana85
Närästys on saapunut tännekin :confused: kai se on mentävä Renniet hakemaan, syömisillä ei oo vaikutusta siihen närästääkö vaiko ei.

Muuten tosiaan oma olo on vallan hyvä, mitä nyt pikkuhiljaa alkaa vauhti vähän hidastua, mutta taitaa kuulua asiaan ;) Eilen käytiin noin 7km kävelyllä miehen kanssa, vähän piti ylämäissä hidastaa ja puuskutella, mutta muuten jakso hyvin.

Kävin tässä kolmen viime lauantain aikana myös raskausjooga-kurssilla, mikä oli ihan ok, välistä ehkä vähän turhan holistista mun makuuni.. Mutta hyviä hengitysohjeita ja harjotuksia sieltä tuli, samoin liikesarjoja mitä tässä raskauden edetessä voi tehdä ym. Ja kokeiltiinpa vähän synnytyslauluakin..

Aijai, olis enää puoltoista viikkoa, ja sitten 5pv lomaa! Ja lomalta kun palaa töihin, niin olis enää kuukausi töitä jäljellä, menispä äkkiä! (y)

Ainiin, ja sf-mittaa, multa otettiin ekan kerran vasta 26+3, oli sillon 24cm, eli täysin keskellä käyrää.

Tsemppiä uuteen viikkoon kaikille!
Musicro 28+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
hui, 7kilsan lenkillä? :eek: mä en enää lähe edes lenkille, tai pitää huomenna vaikka kiertää leikkipuistoon pidemmän kautta, mut muuten liikuttua tulee kun työmatkat kävelen(huima 1km suuntaansa:D) ja sit töissä tulee liikuttua ja tytön kanssa leikittyä. jos liikun ja touhuun enemmän niin tulee issiaskipuja, niin yritän kuunnella omaa kehoani että pystyisin toimimaan synnytykseen asti...

ite oon ollu pe saikulla tytön vuoksi, nyt on siis menossa toinen vp, vielä huomenna vp, ja tekee muuten hyvää. tänäänkin jo sanoin että huomaa hyvin että on vapaat, oma vointi on parempi ja jaksaa touhutakin jotain kotona. :) sit ei ois enää kun 5viikkoa töitä. mut päivä kerrallaan. työ kuitenkin fyysistä että katsotaan pystynkö olemaan loppuun asti, tai mullahan on lopussa vielä lomaakin ennen ä-lomaa. :)

miten tää maha tuntuu niin isolta nyt jo? laskettuun aikaan kuitenkin vielä kolmisen kuukautta...

27+4 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täällä tosiaan ei oo viikonloppuna tehty mitään, kun pieninkin tekeminen supistelee heti aika kivuliaastikin. :X3: Lisäksi tänään tullut sellainen ihme oire, et mua särkee oikean käden keskariin ja siitä vetää sit kättä pitkin sillain jännästi, et iho on kipeä. Nyt iltaa kohti näköjään toistakin kättä alkaa tosta ihon pinnalta särkeä samalla lailla. Vähän niin kuin olis kuumetta, mut ei mulla oo :eek: Toivottavasti menis nyt ohi, kun huomenna on aamulla edessä se sokerirasitus. Ei huvita kyllä sinne lähteä, jos koko ajan supistelee tms.. Nytkin supistaa koko ajan vaikka vaan istun paikallani :mad:

Mulla ei oo toivoakaan käydä lenkeillä, ei oo ollut koko raskausaikana. Alle kilometri menee, mut sitä pitempi matka aloittaa heti supistelut ja saattaa lähteä tajusin, niin ei uskalla kovin kauaksi kotoa ainakaan yksin lähteä. Huomasin, et alkaa näköjään liikkumattomuus näkyä koirassakin, kun se on kerännyt muutaman ylimääräisen kilon syön mun raskauden aikana :ROFLMAO:

Täytyy nyt toivoa et nää tän viikonlopun vaivat olis ohimeneviä. Mähän oon muuten ihan rampa jo pitkälti ennen synnytystä! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täällä tosiaan ei oo viikonloppuna tehty mitään, kun pieninkin tekeminen supistelee heti aika kivuliaastikin. :X3: Lisäksi tänään tullut sellainen ihme oire, et mua särkee oikean käden keskariin ja siitä vetää sit kättä pitkin sillain jännästi, et iho on kipeä. Nyt iltaa kohti näköjään toistakin kättä alkaa tosta ihon pinnalta särkeä samalla lailla. Vähän niin kuin olis kuumetta, mut ei mulla oo :eek: Toivottavasti menis nyt ohi, kun huomenna on aamulla edessä se sokerirasitus. Ei huvita kyllä sinne lähteä, jos koko ajan supistelee tms.. Nytkin supistaa koko ajan vaikka vaan istun paikallani :mad:

Mulla ei oo toivoakaan käydä lenkeillä, ei oo ollut koko raskausaikana. Alle kilometri menee, mut sitä pitempi matka aloittaa heti supistelut ja saattaa lähteä tajusin, niin ei uskalla kovin kauaksi kotoa ainakaan yksin lähteä. Huomasin, et alkaa näköjään liikkumattomuus näkyä koirassakin, kun se on kerännyt muutaman ylimääräisen kilon syön mun raskauden aikana :ROFLMAO:

Täytyy nyt toivoa et nää tän viikonlopun vaivat olis ohimeneviä. Mähän oon muuten ihan rampa jo pitkälti ennen synnytystä! :LOL:
Yritä jaksella <3 samassa veneessä mennään ja pienikin liikunta supistelee pahasti. Ymmärrän sua niin. Aika jännä toi nivel/iho-oire :eek:

Tsemppiä sokerirasitukseen huomiselle!

Annelski, jaksamista sinullekin :)
 
  • Tykkää
Reactions: annelski
Täälläkään ei oo syömisillä vaikutusta närästääkö vai ei. Joku ruoka voi laittaa närästään tänään mutta huomenna taas ei :rolleyes: eikä määrilläkään ole väliä.

RubyS kuulostaapa se käden oire kummalta! :eek: ja että kivuliaitakin supistuksia jo :confused:
tiiän tunteen kyllä siinä että mitään kilometriä pitempää matkaa on ihan turha haaveilla kävelevänsä ja seki menee hitaasti löntystäen. Vaikeaa ihmiselle joka normaalisti kävelee nopeasti. Mieski nauranu ku kaupungilla käydessä joudun sille aina sanomaan että ei nii nopiaa ja toinen vastaa että ku on tottunu siihen että harpon yleensä niin vauhdilla :D
 
Miä olen lenkkeilyt satunnaisesti just jonkun 5-7kilsaa ja sit on alapää kipeä :unsure: vauhti ei päätä huimaa :LOL: mutta koville ottaa tää ettei ole pystynyt normaalisti harrastamaan kun on tuo nostokieltokin :( mietin vaan miten jotkut mainostaa olleensa salilla päivä ennen synnytystä tekemässä perus treeniä... Oon hieman katkera ;)

Närästystä ei oo ollu yhtään, ihme kyllä. Tai ei mulla aikaisemminkaan ole varsinaisesti närästänyt, mutta sellasia ylävatsan polttelu kohtauksia jotka kestänyt tunninkin... Liittyneet esim tulisen ruokaan. Mut tosiaan, nyt ei ole ollu mitään...
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Ei ole mustakaan treenaamaan ja kovasti jo odotan, että pääsen taas vähän lattialla heilumaan. Mä oon siis kotijumppaaja :D Teen kotona lihaskuntoliikkeitä viitenä päivänä viikossa. Paitsi että plussaamisen jälkeen tein ehkä kuukauden, sit alkoi tuntua niin pahalta, että jätin jumpat pois.
Mulla ei ole pahempaa kremppaa, mutta nopeasti ei enää kykene etenemään ja helposti alkaa alavatsalla tuntua rehkiminen. Työ on myös fyysisesti raskasta ja alan olla aika kypsä jäämään kotiin jo.

Toivottavasti meni RubyS sokerirasitus hyvin. Toi sun käsivaiva kuulostaa kyllä tosi omituiselta.:eek: Mulla puutuu raajat helposti ja nilkkoja ja ranteita turvottaa.

Mä olin eilen reipas ja pesin ikkunat. Ajatuksena oli, että keväällä ei välttämättä jaksa jos vauva ei ole itsekseen viihtyvää sorttia tai valvottaa yöt. Onhan noi ehtineet jo kevääseen mennessä likaantua, mutta jos eivät olisi ihan niin kamalat kumminkaan. :rolleyes:

Mamadread ja itu 25+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heips! :)

Sokerirasitus meni suht ok, tulokset saan vissiin sit vasta neuvolasta kun eivät olleet tonne omakantaan päivittyneet ainakaan eilen.

Viikonlopun supisteluiden pääpiruksi epäilen nyt sitä banaania, jonka menin syömään perjantaina. Ei oo siis koko raskausaikana banaani sopinut mulle ja perjantaina sit kokeilin josko jo sopisi, kun en oo aikoihin syönyt. Se käden oire muuttui siihen, että mulla on nyt muutama kipeä rakkuloita tossa keskisormen päässä, ikään kuin ihon alla. Eivät siis näy selkeästi (paitsi yksi) mut tuntuvat kyllä. Semmoinen kosketusarka on, kuin olisi polttanut sormensa jossain.
Eilen illalla lisäksi vatsa veti taas vaihteeksi ihan löysäksi, lopulta tuli vain sellaista vihreää polttavaa nestettä enää. Aamulla oli jo vähän parempi, mut edelleen poltteli ja oli suht löysää. Eli omituiset oireet jatkuu.. onneksi on torstaina se neuvola niin pitää sieltä kysellä, et mikähän on jos ei muuten meinaa helpottaa. o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heips! :)

Sokerirasitus meni suht ok, tulokset saan vissiin sit vasta neuvolasta kun eivät olleet tonne omakantaan päivittyneet ainakaan eilen.

Viikonlopun supisteluiden pääpiruksi epäilen nyt sitä banaania, jonka menin syömään perjantaina. Ei oo siis koko raskausaikana banaani sopinut mulle ja perjantaina sit kokeilin josko jo sopisi, kun en oo aikoihin syönyt. Se käden oire muuttui siihen, että mulla on nyt muutama kipeä rakkuloita tossa keskisormen päässä, ikään kuin ihon alla. Eivät siis näy selkeästi (paitsi yksi) mut tuntuvat kyllä. Semmoinen kosketusarka on, kuin olisi polttanut sormensa jossain.
Eilen illalla lisäksi vatsa veti taas vaihteeksi ihan löysäksi, lopulta tuli vain sellaista vihreää polttavaa nestettä enää. Aamulla oli jo vähän parempi, mut edelleen poltteli ja oli suht löysää. Eli omituiset oireet jatkuu.. onneksi on torstaina se neuvola niin pitää sieltä kysellä, et mikähän on jos ei muuten meinaa helpottaa. o_O
Hyvä juttu, että pääset neuvolaan, kuulostaa meinaan tuo käsijuttu sen verran mielenkiintoiselta. Toivottavasti ei kipuile paljon tai joku esim viileä kääre auttaisi siihen!

Täällä eilen oli pari (ennen ja tunti ruoan jälkeen) sokeriarvoa koholla, saa nähdä mitä neuvolatäti perjantaina niistä sanoo. Kiitos jälkimmäisestä perunalle ja mandariinille. Pitänee skarpata taas ruokavaliota ja enempi kasviksia syödä, josko se siitä. Se on jännää kun sanotaan "syö hiilareita vähempi" silti mulla menee niin, että ruispaloilla homma pysyy kuosissa ja aamun paastoarvo hyvänä :eek:
 
Närästys on onneks pysyny aika hyvin poissa mun raskaudesta, toivottavasti pysyykin, ei oo mikään toivottu kaveri. Mä käyn kyl päivittäin kävelyllä, mutta vauhti ei paljoo päätä huimaa. Alkaa nää meidän mäet käydä aika koville, varsinkin jos esikoista ei huvita kävellä ja saan kunnian työntää rattaissa.. Alamäkeen mä en taas meinaa pysyy perässä kun poika juoksee menemään.. Onneks pysähtyy yleensä oottamaan mua, eikä tarvii ite nii paljoo spurttailla.
Mul on ollu ihmeen energinen olo, tai ei siis lähinnä nukuta iltasin, vaik päiväl nukuttaiski. Viikonloppunaki tuli valvottua yli yhteentoista, mikä on multa aika outoa. Yleensä viim puol ykstoista oon niin sänkyvalmista kamaa, että. Johtuneeko tää sit jostai hormooneista, normaalia tää ei jokatapaukses mulle oo:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mariani, totesin edellisen raskauden aikana että se mikä verensokeria nostattaa kelläkin on aika yksilöllinen juttu, jokunen sietää enemmän joku vähemmän hiilihydraatteja. Poiskaan niitä ei täysin voi jättää... Itselläni ei ruisleipä nostanut, mutta sämpylä, vaalea leipä tai pastat veti aika korkealle... En normaalisti kylläkään vaaleeta leipää edes syö... Mut tykkäsin kokeilla miten sokerit reagoi :LOL: mutta se oli jännä että suklaakin nosti vähemmän kun pasta... Oisko se kyse siitä että suklaassa on rasvaa mikä kuulemma hillitsee nousua. Aterian jälkeen kannattaa tehdä jotain aktiivista, vaikka kotitöitä, pienikin liikunta laskee sokereita ja on hyväksi:)
..
Täällä käyty tänään rasitus numero 2,kuvottavaa edelleen. Tulokset huomenna, paasto varmaan hyvä kuten aina, mut ne 2muuta on sitten arvoitus. Ihme jos ei yli pomppaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täällä on närästys pysynyt poissa ja toivottavasti pysyy poissa jatkossakin. Inhottava tunne.

Me käveltiin yks päivä tyttöjen ja miehen kanssa kauppaan, isompaan sellaiseen. Matkaa tuli yhteensä 7km + se kaupassa kävely ja olo oli suht hyvä sen jälkeen, mitä nyt selkä pikkaisen vihoitteli, mutta se helpotti onneks saunalla.

Torstaina mennään sinne ultraan. Tällä kertaa tytöt tulee mukaan, saas nähdä mitä tytöt tykkää vai kiinnostaako leikkiminen enempi.

RubyS, hyvä, että pääset sinne neuvolaan. On nimittäin sen verran omituiselta kuulostavat oireet.

Mut nyt syömään.

Susanna & Pähkinä 28+2
 
Viikonlopun supisteluiden pääpiruksi epäilen nyt sitä banaania, jonka menin syömään perjantaina. Ei oo siis koko raskausaikana banaani sopinut mulle ja perjantaina sit kokeilin josko jo sopisi, kun en oo aikoihin syönyt. Se käden oire muuttui siihen, että mulla on nyt muutama kipeä rakkuloita tossa keskisormen päässä, ikään kuin ihon alla. Eivät siis näy selkeästi (paitsi yksi) mut tuntuvat kyllä. Semmoinen kosketusarka on, kuin olisi polttanut sormensa jossain.
Eilen illalla lisäksi vatsa veti taas vaihteeksi ihan löysäksi, lopulta tuli vain sellaista vihreää polttavaa nestettä enää. Aamulla oli jo vähän parempi, mut edelleen poltteli ja oli suht löysää. Eli omituiset oireet jatkuu.. onneksi on torstaina se neuvola niin pitää sieltä kysellä, et mikähän on jos ei muuten meinaa helpottaa. o_O
Mulle tuli noista rakkuloista mieleen enterorokko? Sitä on nyt ollut ainakin täällä Helsingissä aika paljon liikkeellä. Mutta en oo kyllä kuullut, että siihen liittyisi vatsaoireita.
 
Kannattais kyllä käyä tarkistuttamassa noi rakkulat ennen neuvolaa jos kipeemmäksi vielä menee...

Mites muilla, tuntuuko että loppuvuosi menee nopeasti vai ei? Monethan vihaa tätä pimeän aikaa...mutta itse ainakin totean että tää loppuvuosi menee nopeasti kun nyt on mitä odottaa, muutakin kuin joulu ja uusi vuosi. ;) :p Itse haluaisin että vauva malttaisi ens vuoteen, ja saataisiin joulu ja uus vuos viettää kotona... (LA on 4.1.)

Täällä mennään todellakin päivä kerrallaan. Eilenkin tuli töissä älyttömät kivut jalkaan, mutta onneks ne helpottu... Ja nyt parisen viikkoa ajan työmatkaa(oon siis liukkailla ajanut 5vuotta sitten ulos niin siitä jääny henkisiä traumoja), niin nyt kyllä hetki kerrallaan. totesin että pääsee sinne kotiin vaikka ajaiskin rauhallisemmin, jospa menis kaikkina päivinä hyvin tuo työmatka, siedätyshoitoa traumoilleni...

28+0!! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Voisikohan se enterorokko ilmetä vain muutamana rakkulana yhdessä sormessa? Kun ei mulla sit mitään kuumetta tms ole. Nyt tuli mieleen, että la-su välisenä yönä mua särki nänneihin todella paljon ja sunnuntai-iltana oikeasta nännistä vuoti kirkasta nestettä hieman. Omituista sekin. Mulla on se neuvola-aika heti huomen aamulla, niin kai sitä sinne uskaltaa odottaa. Kun on mulla joskus aiemminkin ollut noita vastaavia rakkuloita sormissa/käsissä, mut ei niille oo koskaan löytynyt mitään selitystä, muuta kuin ehkäpä joku allerginen reaktio johonkin. Toki en oo silloin ollut raskaana. o_O

Täällä tuntuu, että koko vuosi on taas hujahtanut ohi aivan liian nopeasti. Mä rakastan syksyä ja tää syksy on ollut aivan ihana, kun on ollut kunnolla ruskaa ja kuulaita syyspäiviä. :love: Harmi vaan ettei oo kauheesti pihalle päässyt siitä nauttimaan, kun ei oikein pysty enää mitään liikuntaa harrastamaan. :unsure: Onneksi sentään paino ei oo oikeestaan vieläkään juuri noussut, nyt ollaan about samoissa lukemissa kuin ennen raskautta (laihdutin just ennen raskautta muutaman kilon, niin nyt siis varmaan vasta vaan ne muutama kilo tullut takaisin). Jotenkin tässä raskaudessa on ollut ihanaa, kun en oo yhtään ressannut syömisistä tai painosta ja silti ei se oo (vielä ainakaan) lähtenyt hurjaan nousuun. :)

Soittelin muuten niitä sokerirasituksen tuloksia eilen tk:sta. Ne oli 5.2 - 8.1 - 6.6. Sillä ei siinä arkistossa ollut niitä viitearvoja, joten ei osannut sanoa onko noi koholla vai ei, mut netistä googlettelin niitä viitearvoja ja sen mukaan ei ainakaan olis mitään vikaa noissa. Pitää nyt huomenna siellä neuvolassa katsoa, mitä se täti on niistä mieltä. :rolleyes:

Katsoin muuten eilen huvikseni netistä siitä kiinalaisesta kalenterista, että kumpi meille olis tulossa. Sen mukaan tyttö :p Mun kohdalla se on pitänyt paikkansa tähän mennessä, jännityksellä odotan osuuko nyt oikeaan vai ei ;) Käykääs tekin piruuttanne katsomassa ja kertokaa sit pitääkö paikkansa nykyisestä tai edellisistä. Sen pitäis siis olla 90% oikeessa. Löytyy siis googlella haulla: vauvan sukupuoli kiinalaisen kalenterin mukaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Repa ja Mariani
Voisikohan se enterorokko ilmetä vain muutamana rakkulana yhdessä sormessa? Kun ei mulla sit mitään kuumetta tms ole. Nyt tuli mieleen, että la-su välisenä yönä mua särki nänneihin todella paljon ja sunnuntai-iltana oikeasta nännistä vuoti kirkasta nestettä hieman. Omituista sekin. Mulla on se neuvola-aika heti huomen aamulla, niin kai sitä sinne uskaltaa odottaa. Kun on mulla joskus aiemminkin ollut noita vastaavia rakkuloita sormissa/käsissä, mut ei niille oo koskaan löytynyt mitään selitystä, muuta kuin ehkäpä joku allerginen reaktio johonkin. Toki en oo silloin ollut raskaana. o_O

Täällä tuntuu, että koko vuosi on taas hujahtanut ohi aivan liian nopeasti. Mä rakastan syksyä ja tää syksy on ollut aivan ihana, kun on ollut kunnolla ruskaa ja kuulaita syyspäiviä. :love: Harmi vaan ettei oo kauheesti pihalle päässyt siitä nauttimaan, kun ei oikein pysty enää mitään liikuntaa harrastamaan. :unsure: Onneksi sentään paino ei oo oikeestaan vieläkään juuri noussut, nyt ollaan about samoissa lukemissa kuin ennen raskautta (laihdutin just ennen raskautta muutaman kilon, niin nyt siis varmaan vasta vaan ne muutama kilo tullut takaisin). Jotenkin tässä raskaudessa on ollut ihanaa, kun en oo yhtään ressannut syömisistä tai painosta ja silti ei se oo (vielä ainakaan) lähtenyt hurjaan nousuun. :)

Soittelin muuten niitä sokerirasituksen tuloksia eilen tk:sta. Ne oli 5.2 - 8.1 - 6.6. Sillä ei siinä arkistossa ollut niitä viitearvoja, joten ei osannut sanoa onko noi koholla vai ei, mut netistä googlettelin niitä viitearvoja ja sen mukaan ei ainakaan olis mitään vikaa noissa. Pitää nyt huomenna siellä neuvolassa katsoa, mitä se täti on niistä mieltä. :rolleyes:

Katsoin muuten eilen huvikseni netistä siitä kiinalaisesta kalenterista, että kumpi meille olis tulossa. Sen mukaan tyttö :p Mun kohdalla se on pitänyt paikkansa tähän mennessä, jännityksellä odotan osuuko nyt oikeaan vai ei ;) Käykääs tekin piruuttanne katsomassa ja kertokaa sit pitääkö paikkansa nykyisestä tai edellisistä. Sen pitäis siis olla 90% oikeessa. Löytyy siis googlella haulla: vauvan sukupuoli kiinalaisen kalenterin mukaan :)
Mikäli Diabetes sivuston arvoihin on uskominen:
Paasto: 5,3
1h: 10
2h: 8,6

http://www.diabetes.fi/diabetestietoa/raskausdiabetes/toteaminen
Noiden mukaan sulla olisi arvot hienosti kohdillaan!

Muistelisin, että mulla tulkittiin 1h arvo 7,8 arvon mukaan. En tiedä oliko meidän terkkarissa joku tiukempi käytäntö o_O

Testasin kalenterin ja tyttöä sekin veikkaa :p

Tänään illalla synnärin kätilön pitämä perhevalmennus, jännityksellä odotan mitä kaikkea sieltä oppii.
 
Hyvät on ollu arvot RubyS (y)

Mulla oli 4.7 - 6.4 - 7.8. Hätäilin jo ite et jotain on vikaa kun 2h arvo oli korkeampi kuin 1h arvo mutta ei sillä kuulemma ole väliä ainakaan neuvolan mukaan, kunhan on alle raja-arvojen.

Meille pitäis olla kalenterin mukaan tyttö tulossa mutta poika lupaus annettiin rakenneultrassa :D kuulutaan varmaan siihen 10% jolla se ei pidä paikkaansa :)

Muoks. Toisessa ketjussa oli keskustelua influenssarokotteesta. Mitäs ootte mieltä siitä, otatteko vai ette? Ite oon vielä vähän kahden vaiheilla..(n) la on kuitenkin siinä pahimpaan influenssa aikaan
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
RubyS ja muut, noi raja-arvot oli ihan oikein mitä mariani laittoi ja niiden mukaan pitäisi mennä kaikkialla, se 7.8 arvo koskee omia mittauksia, eli kun mitataan kotona ennen ja tunti jälkeen ruokailun,niin tuo on se tunnin yläraja arvo , onhan se eri juoda 2,5dl pelkkää hiilaria kun syödä normi ruoka. Mulla myös edellisessä raskaudessa 2h arvo korkeampi kuin tunnin arvo ja silloin se oli jonkin verran yli viite arvon... Ihan mystistä.

Mut soittelin tänään itsekin omat tulokset ja kas vain jäi alle rajojen... En tosin enää muista kun paaston 4.9, toinen tais olla 8ja jotain, kolmatta en muista, olin niin onnellinen ja yllättynyt ettei tarvi ruveta mittaamaan :LOL: ei noi ihanteelliset ole mut hyvä mulle kuitenkin :)
 
Tosiaan influenssa rokote... Mietin yksi päivä et mikä siinä on tilanne, tarjotaanko neuvolassa, suositellaanko raskaana oleville sitä...? houkuttelis kyllä koska käsittääkseni suojaa lastakin sitten...
 

Yhteistyössä