Tammikuun tähtöset 2017 **LOKAKUU**

Repa, Hieno juttu tuo että arvot kuosissa (y)

Narana, Olen miettinyt tuota rokotetta myös mutta luulen että jää ottamatta. En osaa oikein perustella miksi mutta sellainen fiilis.

Synnytysvalmennus meni ihan kivasti ja paljon asiaa synnytystilanteesta, kivunlievityksestä ym. Jotenkin se tuki omaa oloa ja tietoa, sekä sitä mitä olen ajatellut että tilanteelta voisin toivoa.​
 
Mun käsityksen mukaan raskaana olevat kuuluu ns. Riskiryhmään ja sais sen veloituksetta. Jos ei neuvolassa nii ainaki niillä yleisillä rokotusajoilla. Kannattaa varmaan neuvolasta tarkistaa :) Täällä päin rokotusajat tais olla viikoilla 45-46.

Varma suojahan se rokote ei ole ja rokotteestakin voi tulla tosi kipeäksi. Itse otin viime vuonna ekan kerran töiden vuoksi eikä se ainakaan aiheuttanut oireita. Mutta tämän vuoden rokote on taas eri kannalle ja se voikin aiheuttaa. En tiiä miksi oon itekin vähän negatiivisella mielellä tämän rokotteen suhteen (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Myö kuulutaan riskiryhmään koska olemme raskaana.
Sekä itse kuulun muutenkin kun olen hoitaja, sekä tyttöni 3,5v saa koska minä kuulun riskiryhmään.
Mä oon aina ottanut rokotuksen enkä siitä oo kipeäksi tullut. Niin myös tyttöni on saanut eikä ole tullut kipeäksi. Tosin ystäväni tuli tosi kipeäksi rokotteen jälkeen kun otti raskausaikana... Että kovasti vaihtelee...
Jospa sais rokotteen seuraavalla neuvolakäynnillä(1.11) kun tyttökin silloin mukana kun pitää kontrolloida hänen kasvu samalla. Se on ihanaa kun onnistuu samalla käynnillä vaikka se kuuluisi lastenneuvolan puolelle...
Mutta tuon neuvolakäynnin jälkeen tihentyy neuvolassa käynnit kun alkaa noita viikkoja jo olemaan...

Eilen tunsin kun vauva meinas tunkea läpi mahasta, varmaan kääntyili vaan. :D Toivon vaan että kääntyisikin oikeeseen asentoon, pari viikkoa sitten oli perätilassa.

Mä sairastan nää taudit erilleen, eli mullahan oli korkea kuume ilman muita oireita 1,5kk sitten, nyt sitten kova yskä ja kurkkukipu ilman muita oireita. Milloinkas sitten nuha? :/ :D Jospa tää ei vaan tästä pahentuisi...

28+1 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Meillä ei oo ees neuvolassa puhuttu vielä mitään vauvan asennosta saati kokeiltu miten päin se on o_O oon saanu sen käsityksen että voi pyöriä vielä miten päin vaan useamman viikon? Että vasta jotain 34-35 viikoilta alkais olla merkitystä että miten päin siellä ollaan?
 
joo siis vauva pyörii kyllä. mutta esikoinen ainakin oli joka kerta raivotarjonnassa. meillä lääkärineuvolassa ultrataan niin näkee mitenkä päin on, siitä tiedän että pari viikkoa sitten oli perätilassa.

jospa vauva osais kääntyä itse raivotarjontaan niin ei tartte sit mitään käännytyksiä tms.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Juuri tultu neuvolasta, siellä kaikki hyvin, paitsi et edelleen on pissassa valkuaista :mad: Pitää taas ens viikolla viedä näyte tk:seen ja jos siinä vielä on, niin sit terkka kysyy jotain antibioottia lääkäriltä. Itse en kyllä mielellään antibiootteja syö, kun ei mulla oo mitään oireita mistään eikä ongelmia raskaudessa. Mut se selviää sit ens viikolla, kuinka ton kanssa käy. Ne sokerit oli ihan kunnossa, onneksi (y)

Se terkka just sanoi et seuraavassa neuvolassa sit vasta aletaan sitä vauvan asento tutkimaan, kun tosiaan vielä mahtuu pyörimään kuinka sattuu siellä.. Ja mullahan siis tyttö oli ainakaan aina ns. perätilassa, kun viihtyi paremmin pää pystyssä kohdussa. Ihan viimeisillä viikoilla käytiin sit vielä siellä kääntämässä vauvaa, mut sitä kääntämistä ei sit tarttenutkaan tehdä, kun neiti päätti kääntyä siinä sydänkäyrillä ollessa oikeaan asentoon. Tosin pitkä aikainen ilo se kääntyminen ei ollut, kun kääntyi sit samantien kun kotiin päästiin takas väärin päin :LOL: Syntyi kuitenkin sit ihan oikeassa tarjonnassa eli kääntyi vielä sit juuri ennen synnytystä eikä kiinnittynyt etukäteen ollenkaan.

Mä en oo ollenkaan edes tajunnut miettiä mitään influenssa rokotusta. En taida sellaista ottaa, kun en ihan hirveesti kannata noita ns. ylimääräisiä rokotteita. Ja eihän siinä rokotteessa ole kuin se yksi muoto influenssasta, et ihan hyvin voi rokotuksesta huolimatta tulla joku toinen kanta ja iskeä taudin päälle.

Niin ja selvittelin eilen netistä mitä noi sormen rakkulat vois olla. Todennäköisesti kyseessä on idi-reaktio, kun mulla on varpaiden välissä jalkasieni kiusana ollut jo useamman vuoden. Menee siis kyllä voiteella ohi, mut sit iskee aina jonkun ajan päästä uudestaan, et ei vissiin kunnolla kuole se sieni mikä sen infektion aiheuttaa. Niin nyt taas viikonloppuna huomasin, et oli taas pahentunut tilanne, joten varmaan siitä johtuva se käsireaktio. Toki terkka lupas tänkin tarkastaa neuvolalääkäriltä.

Mut nyt alkais olo olla taas lähes normaali. Eilen pääsin jopa iltalenkille miehen ja koirien kanssa, vähänkö oli mukava tunne kun niin pitkään homehtuneet jo kotona neljän seinän sisässä, kun ei sen supistelun takia oikein oo mitään kärsiny tehdä. :D Ainoa mikä just nyt vaivaa on pentukuume :oops::love: Mä oon siis aina raskaanaollessani näillä viikoilla hankkinut koiranpennun ja nyt yhtäkkiä se sama kuume nousi pintaan vaikka oon ajatellut, et ei enempää koiria nyt meille ennen kuin noista kahdesta aika jättää. Mut kai se on se hoivavietti, joka siellä nostaa päätänsä..:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani ja narana85
Kuulostaako vähän änkyrältä, mutta ikinä en oo ottanut rokotusta, enkä aio nytkään. Hyvin oon pärjännyt ilman, vaikka töissä sitä aina on liikkeellä. Mäkin siis saisin sen työn puolesta jo. Jotenkin arveluttaa just se, että rokotehan on tehty ennen kun tiedetään, mikä kanta lähtee leviämään eikä siksi välttämättä edes suojaa kunnolla. Ja mehän ollaan äippälomalla ennen kuin influenssakausi alkaa jylläämään... Vauvan suhteen toivon, että imetys onnistuu ja hän saa suojaa sitä kautta.

Mä en tiedä, kuinka hyvin potkujen suunnasta pystyy päättelemään vauvan asennon, mutta oletan, että bebe on enimmäkseen pää alaspäin. Toissayönä hän oli selkeästi kääntynyt peppu alaspäin ja hitto kun potkut sattui tonne toosan seutuville! Viime yönä taas uusi käännös ja nyt voimakkain liike tuntuu tuttuun tapaan navan yllä. Mutta mulla kanssa edellinen oli rv 20 alkaen koko ajan rt ja tämä on ollut aina ultrattaessa pt. Tosin viimeisin ultra oli rakenneultra ja sehän on kovin varhaisessa vaiheessa asentoa ajatellen. Parin viikon päästä mulla on taas ultra, niin silloin nähdään sit mikä on tilanne. Kyllä mä toivoisin että rv 30 jälkeen tyyppi tykästyisi raivotarjontaan niin paljon, ettei asennosta tarvis ottaa stressiä.

Onnea Haukkeli tyttölupauksesta! :love:

Mamadread ja itu 25+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Hmm.. alan kyllä kallistua sen kannalle että en ota sitä rokotetta. Kun oon taipuvainen olemaan sitä kans sitä mieltä että se on semmonen ylimääräinen josta ei loppujen lopuksi ole välttämättä mitään hyötyä. Jos suoja olis eliniäinen ja 100% niin eri asia. Joskus pitää mennä mutu tuntumalla ja nyt on tämmönen fiilis tästä :)

Mulla ei oo kyllä mitään hajua miten päin tuolla ollaan :LOL: liikkeet tuntuu millon missäkin enkä osaa yhtään erottaa onko ne käjet vai jalat vai mikä sieltä puskee :D toisinaan kyljellään maatessa tuntuu sen kyljen puolella semmosta hassua niinku vauva rapsuttais tuolla mahaa sisäpinnalta, tuntuu tosi oudolle :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Ruby, hyvä että alkaa selviämään tuo rakkulahomma!

Haukkelille tyttölupausonnea :love:

Mamadread, kuulostaa niin tutulle nuo iskut, olisikohan tämäkin vaavi pyörinyt jalat alaspäin, oli meinaan sen verran napakoita iskuja tuonne alas :rolleyes: viimeksi ultrassa oli pääalaspäin ja sitä ennen perätilassa että kai se kaikki asennot pitää kokeilla vielä kun mahtuu mylläämään :p

Huomenna neuvola ja hierojafyssari. Josko jälkimmäisestä saisi apuja näihin kylki/selkä/lantiokipuihin.
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Siellä se vauva näkyi oikeen hienosti, näytti vielä peukkua meille.
Esikoinen sanos kun siinä vauvaa katsottiin, että "siellä on vauva, minun pikkuveli."
Kuopus katsoi vaan haltioissaan ja totes, että siellä on vauva.
Hyvä, että otettiin tytöt mukaan.
Ihmettelivät kyllä aluksi, kun sanottiin, että mennään katsomaan pikkuveljeä, että miten sitä katsotaan ja miten mamman masuun näkee, että mennäänkö me sinne sisälle jotenkin.

Vielä on kolme päivää töitä, jonka jälkeen seuraavaksi töihin vasta ens keskiviikkona.
Pakko se on myöntää, että kyllä raskaus sen verran verottaa, että ei sitä jaksa enää näitä melkein täysiä viikkoja.
Ja positiivista on myös se, että saa olla sit tyttöjen kanssa enemmän, eikä tyttöjen tarvitse päiväkotiin mennä, vaikka siellä kyllä tykkäävätkin olla.
Mutta lasten sanojen mukaan, on kivempi olla kotona.
Marraskuun lopussa jäävätkin sitte kokonaan pois päiväkodista, kun äitiysloma alkaa.

Kyllä mä hetken miettisin ton rokotteen ottamista, ja kyllä mä sen taidan kuitenkin ottaa.

Viikot kun pyörähtää pyöreiksi, päästään pitkästä aikaa neuvolaan.
Onkohan täällä päin / mulla, jotenkin harvemmin näitä.. No kohtahan ne käynnit tiheentyy, niin sit ei voi ainakaan pohtia, että onko niitä nyt sitte tarpeeks usein.

Täällä potkut tulee vähän minne sattuu vielä, eli energinen tapaus tuo poitsu on ja pyörivä.
Välillä tulee monotusta kylkeen, välillä navan seutuville ja sit tonne alas, mikä tuntuu varsin "mukavalta" .
Mutta samanlaisia tytöt on olleet, että ovat pyörineet enemmän ja vähemmän, mutta kuitenkin loppu viimein ovat olleet raivotarjonnassa.

Haukkeli onnea tyttölupauksesta!

Meillä piti ton kiinalaisen kalenterin mukaan ainoastaan esikoisesta paikkaansa.
Kuopuksen ja poitsun kohdalla ei.
Tosin oon testannu myös huvikseni sitä sormustestiä ja se näytti oikein.

Eipä tässä juur nyt muuta, myöhemmin ois sit tosiaan työvuoro edessä. Iltavuoroon siis.

Nyt nautin aamupalaa ja aamukahvia.
Tytötkin heräävät varmaan tossa puolentunnin sisään.

Hyvää perjantaita kaikille!

Susanna & Pähkinä 28+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Jos kyseessä olis eka lapsi ja oltais kotosalla vaan, niin mun kanta olis että ei rokotetta... Mutta kun on päiväkoti ja kouluikäinen, jotka tuo jos jotakin virusta niin riskit on aika paljon kovemmat. Oikeastaan mun pelko on se että pojat tuo sen siinä vaiheessa kun vauva on just syntynyt ja sit vauva saa sen ja on aika kova tauti vastasyntyneelle.... Rokotuksen kautta vauvakin saa suojaa tautia vastaan. Toki aina on mahdollista että ei just tehoa se rokote, mut toisaalta olisin kiva tehdä kaikki voitava asian eteen...
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Neuvolassa kävin tänään, samoin siellä fyssarilla. Neuvolassa terkkari totesi ja nauroi että ei toivoakaan että olisit töihin takaisin menossa kun kuunteli kuukauden tarinat.

Fyssari niksautteli rinnasta pari lukkoa ja tutki mistä alaselän lantion ja kyljen kivut johtuu. SI-nivel on yliliikkuvainen ja samoin L-ranka. Tämä voi pahentaa kipuja paljon kun lantio alkaa löystymään. Panadolit on tuohon kuin placeboa, lepo lämpö ja pieni liike voi auttaa, istuminen pahinta. Muuten sille ei oikein voi tehdä ainakaan näin raskausaikana juuri muuta.

Onneksi menin, nyt ainakin on syy selvillä jos ei muuta :)
 
Onko teillä muilla muuten paino noussut kuinka? Mulla oli viime neuvolakäyntiin noussut 400g, siis yhteensä ei viikossa. Tosin en kyllä ihmettele kun ei nouse, kun en juurikaan pysty syömään mitään kun vauva painaa vatsalaukkua niin ettei sinne mahdu mitään :D Sinänsä ei haittaa ettei painoa kerry, kun sitä ennestäänkin on ihan riittämiin. Mutta olishan se kiva syödäkin jotain.. Tänään tein meille lettuja ruuaksi suolaisella täytteellä. Ja mä jaksoin vain yhden syödä! Eikä sekään ollut kokonainen, kun oli taikinan viimeinen lettu niin jäi vähän pienemmäksi kuin muut. Olis kyllä olleet hyviä, mut kun ei uskalla vetää ettei tartte taas oksentaa. Eilen piti oksentaa kaksi vai kolme kertaa :(

Muuten ollut olo ihan hyvä, ollaan saatu tänään maalattua seiniä. Taas yksi huone pidemmällä ollaan rempan suhteen :) Ihanaa kun jostain alkaa tulla valmistakin. Tosin tänne varmaan laitetaan vielä tapettia yhdelle seinälle tehosteeksi, kun tästä tulee mun pojan huone. Mut sen tapetin saa hän sit itse päättää ;)
 
Mulla on tullut painoa nyt noin 10kg. Painonnousu on mun mielestä taas vähän tasoittunut, mutta voihan olla että se ottaa taas kohta jonkun harppauksen. Mulla on tämä raskaus kerännyt helposti kiloja, vaikka ruokailutottumukset ei oo muuttuneet. Mä en jaksa tuosta painon noususta stressata kunhan vauva kasvaa hyvin ja pissa pysyy puhtaana.

Kuulostaa Mariani hyvältä toi fyssari! Vois itsellekin tehdä joku naksauttelu ja hieronta hyvää. :whistle:

Mulla alkoi nyt viikon loma ja onpa ihanaa, kun tietää, että saa levätä. Jotain täytyy ehkä esikoisen kanssa tehdä myös, mutta nyt hän on mökkireissulla ja aika on pyhitetty itselle ja parisuhteelle. :)

Teekupin ääreltä,
Mamadread ja itu 26+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Ruby, nyt 2 kg noussut ja samalla kova turvotus astunut mukaan. Ei ihme jos alkaa nousemaan kun tuota liikuntaa ei nyt juurikaan ole ja kroppa kerää nesteitä :S harmi sinänsä koska olisi ihana liikkua.

Mamadread, Hyvää lomaa, nauti!! Ja kyllä, fyssari/hieroja varmasti molemmat voi olla hyväksi joko hemmotteluna tai apuna :)

28+1
 
mulle on varmaan tullu n.10kg nyt koko aikana. en jaksa silleen ees stressata siitä, tietenkin seuraan mitenkä nousee. tietenkin sit on eriasia jos rupee olemaan turvotuksia tms.

meilläkin piti olla parisuhdeaikaa viime yö, ja tänäänkin muutama tunti kun tulin töistä, mutta ei, neidin mummo ilmoitti illalla että neiti valittaa korviansa ja kovasti, ja kyllä on kipeät, joten se siitä parisuhdeajasta sitten... huomenaamuna soitettava lääkäriin, ei oo siis korvat parantunut vaikka antibioottikuurin söi juuri... :/
Mutta onneksi mä tiedän että mummo ei tuosta säikähtänyt ja ottaa varmaan jo viikon päästä neidin yöksi jos on terve. :)

itelläni 4pv:n työputki(ilta, aamu, ilta ja aamu) takana, ei tunnu henkisesti raskaalta mutta fyysisesti... kyllä tänään on taas ollut suppareita, tietää että nyt tuli pari vapaapäivää tarpeeseen. keskiviikkona voin todeta että 4viikkoa töitä enää. (enhän mä laske päiviä vielä...vain viikkoja :D )

28+4 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Tähän mennessä koko raskauden aikana on tullut yhteensä n. 6,5kg. Enkä mä aio ottaa stressiä siitä, että paljonko sitä painoa nyt tuleekaan.
Mutta toikin on omalla vaa'alla mitattu, mutta en usko, että neuvolan vaaka niin eri painoa mittais.

Vapaa! Mikä ihana nautinto, ettei tarvitse mennä töihin ja sai aamulla nukkua niin pitkään kuin malttoi, kasilta mä nousin kyllä jo ylös.
Poju potkis yöllä tonne alas sen verran paljon, että oli pakko nousta ylös vähän kävelemään ja sai juosta vessassa, kun tuntui, että jotain tulis, mutta ei sit tullut.

Täällä ei oikeesti tän kummempia tapahdu.

Poju voi ja kasvaa (sekä potkii) hyvin.
Oma olokin on hormoneista huolimatta mainio.
Masu kasvaa hurjaa vauhtia.

Nyt laittamaan tyttöjä päikkäreille.

Tuun enempi kirjoittelemaan sitte kun on sitä asiaakin.

Susanna & Pähkinä 29+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mua kana välillä mietityttäny, että millä viikoilla se vauva lopettelee sen ylös ja alaspäin kääntymisen. Ite en oikein osaa havannoida kumminpäin sillä lillutaan.. Tää nykyinen lääkäri ei oo viel ottanu mitää kantaa vauvan asentoon, mut muistan että esikoisen aikanen lääkäri kyl joka kerta merkkas miten päin oli. Ja esikoinen olikin oikeestaan aina raivotarjonnassa.

Huh, vähän meinaa välil väsyä ja kiristää ton pikku uhmailijan kans kotona(20kk), viel on joku 6poski/kulmahammasta tulos, eikä se vaikuta mitenkää kauheen positiivisesti mielialaan.. Viime yönä valvoin varmaa jonku 3h, vaikka lopulta mies menikin esikoista rauhottelee ni en mä saanu unta.. Ja sit beibeki heräs masus potkimaan, että nukuppa sit siinä:eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Miä tunnen potkut yleensä yläpuolella joten otaksun ipanan olevan jotakuinkin pää alaspäin.
Painosta ei hajua mut luulen että sitä on nyt tullut viime viikkoina. Maha on ottanut kasvuspurtin tässä.... Mut kattelin vanhoja kuvia kuopuksen vauva ajoilta ja oon ollut tosi laiha silloin imetys aikana... Että ehkä ihan hyvä että jokunen kilo tulee. Tosin voihan se olla että näin vanhalla iällä ne ei sula samaan malliin ;)

Ostettiin vaunut. Käytettynä siis. Emmaljungat, duo edge. Ei uusinta uutta mut siistit ja ehjät :)

Mulla pyörähti viimeiset 2viikkoa käyntiin töitä (y) kuopus jatkaa päiväkodissa, on muutenkin osa -aikainen joten jatkaa sellaisena ja 5päivän sijaan 3päivää viikossa. Kiipeää seinille jos täällä mun kanssa viettää päivät pitkät kaksitaan,on hyvin energinen tapaus, ikää kohta jo 6v,niin kaipaa kavereitaankin,saa olla tulevien eskarikamujen kanssa. Lisäksi mun on helpompi sopia noita lääkäreitä ja neuvoloita kun ei tarvi isovanhempia aina vaivata. Jos ottaisin mukaan niin menis perässä juoksemiseksi :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Kiitos, Mariani, aion kyllä nauttia lomasta. Varasin meille päiväristeilyn Tallinnaan keskiviikoksi. Onnistuin raskausaivoilla varaamaan väärän päivän (tein netissä ja maksoinkin jo matkan):cautious::eek::whistle:, mutta onneksi asiakaspalvelussa oltiin ystävällisiä ja suostuivat vaihtamaan keskiviikolle. Mokavaraus oli tehty huomiselle ja esikoinen tulee vasta iltapäivällä mökiltä, niin ei ois oikein natsannut... Eipä siinä ois kyllä mennyt kovin paljon rahaa hukkaan, kun mulla oli alekuponki ja menopaluu oli aikuiselle 12e ja lapselle 10e.
Otan joka tapauksessa vastaan vinkkejä, mitä tehdä 12-vuotiaan kanssa Tallinnassa. :)

Mulla on varmaan painosta aika iso osa turvotusta, nilkoissa ja pohkeissa on aika tasainen turvotus, sukista ja housujen saumoista jää järkyt jäljet. Ranteet on myös turvonneet, ei mitenkään pahannäköisesti, mutta itse huomaan sen kyllä. Ja ilmeisesti turvotus painaa jotain hermoja, koska kädet lähtee puutumaan kauheen helposti, etenkin yöllä. :cautious: Välillä oikein herään monta kertaa yössä siihen kun jompikumpi tai molemmat kämmenet on turtana. Viime yön kyllä valvoin järkyn närästyksen kourissa kun menin sukulaistytön synttärijuhlissa herkuttelemaan. On tää raskaus hehkeetä aikaa :D:D:ROFLMAO::LOL:

Niin ne alkaa työviikot häämöttää itse kullakin loppuaan ennen mammalomia. Tosin mulla vielä 7 viikkoa loman jälkeen, mutta eihän se oo kuin alle 2kk vai mitä. :D Ja saa nähdä, antaako lääkäri edes tehdä hommia niin pitkälle.

Tsempit Meri88, ei tää vanhemmuus aina mitään herkkua ole. :oops: Ja Repa, kuulostaa kelpo ratkaisulta tuo 3-päiväinen viikko kuusivuotiaalle. Mulla oli kuopusta odottaessa esikoinen eskarissa ja hän oli mammalomasta alkaen just puolipäiväinen. Oli oikein passeli systeemi. :)

Mamadread ja itu 26+2
 
  • Tykkää
Reactions: Repa ja Mariani
Katos vaan kun nää raskausaivot ei oo mukana viikoissa.
Nyt siis 29+1.

Nyt oikeesti voin sen rehellisesti sanoa, että alkaisipa se äitiysloma jo!
Toisaalta, ei tässä onneks oo enää kuin se kuukauden verran äitiysloman alkuun.

Emmä sitte tiedä, että tekeekö masun ja vauvan kasvu työstä rankempaa, varsinkin kun alkaa pikku hiljaa ottamaan selän päälle.

Susanna & Pähkinä 29+1 (nyt tais jopa mennä oikein )
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Meri, voi kääk, yritä jaksella!

Mamadread, Ei ihme jos alkaa sekoilemaan jo näillä viikoilla päivissä :D ihana. Pikkuhiljaa sitä alkaa ymmärtämään miten pitkällä jo ollaan ja kieltämättä vähän hirvittää!

Tänään oli toinen perhevalmennus, nyt neuvolan osalta. Siellä juteltiin parisuhteesta, jaksamisesta ja imetysvideo näytettiin ym. Saatiin mukaan pienet paketit jossa oli tuttupullo ja tutti ja läjä info esitteitä monesta aiheesta :)

28+4
 
Viimeksi muokattu:
Heips taas!  Oon käynyt jutut lukemassa, mutta en oo ehtinyt mitään rustailla. Nyt oli taas hyvä hetki siihen ;)

Jännä kun teillä on ollut jo kaiken maailman valmennuksia, meillä ei oo neuvola edes puhunut moisista. Koskaan en oo esim. perhevalmennuksessa käynyt, toki onhan meillä nyt lapsia jo ennestäänkin, mut mun mielestä olis kyllä ihan hyvä käydä kuulemassa juttuja parisuhteen hoidosta ja imetyksestä, kun kuitenkin ollaan ns. tuore pari ja halutaan suhteemme kukoistavan jatkossakin. :love:

Raskauden saralla ei nyt tällä erää mitään ihmeellistä ole, ainoa et pitää muistaa olla syömättä chiliä enää. Nyt kaksi kertaa jalopenoista saanut sellaiset vatsakrampit, että huh huh :censored:

Vähän on alkanut jänskättää se ultra ens maanantaina. Tai lähinnä se, et jos sieltä tuleekin jotain yllättäviä kieltoja tms. Ja tietysti se jännittää myös, et onko se istukka yhtään siirtynyt ja pääsenkö synnyttämään alateitse vai täytyykö alkaa suunnitella sektioo. Jotenkin tuntuu hassulta, et jos tulis suunniteltu sektio, niin sit tietäis vauvan syntymäpäivän etukäteen :D

Tälläin kun oon ottanut kaiken hirveen lunkisti nyt raskausaikana, niin heräsinpäs vasta sellaiseen asiaan, et se vakuutus olis hyvä hoitaa kuntoon. Kohta sitä ei enää saa edes, kun alkaa olla eräpäivä liian lähellä. :eek:
Ehkäpä mekin sit päädytään siihen pohjolaan, kun tuntuu olevan kuitenkin kaikista halvin vaihtoehto. Ja se, et se kattaa koko elämän on aika hyvä homma. (y)

Mä oon kyllä vähän pihalla aina muutenkin noista vakuutuksista. Siis kyllä mulla sellaiset on, mut en tiedä oonko osannut niitä oikein hyödyntää. o_O Meillä siis esim. tytöllä todettiin keliakia kesällä, ei mitään hajua voisko vakuutuksesta saada jotain korvausta siitä? Lisäksi mun lapset ei oo oikeestaan koskaan sairastanut, niin et oltais jouduttu lääkärissä käymään. Ja jos on käyty, niin ihan julkisella puolella tk:ssa ollaan käyty. Saako niistä kuluista vakuutuskorvauksia vai korvaako vakuutus vain sen erotuksen mikä olis yksityisen ja julkisen sairaanhoidon välillä?

Tämmöistä pohdintaa tähän aamuun. Sit kun vielä pohtis, et mitähän sitä tekis tänään :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täälläkin on ekat perhevalmennukset vasta ens kuun lopulla. Synnytys ja imetysosiot täytyy kyllä käydä kuunteleen ku ei näin ensikertalaisena tiiä oikeen mistään mitään :LOL:

Vajaa viis viikkoa ois äippäloman alkuun (y) Tästä viikosta eteenpäin on töitäkin onneksi vähän vähemmän ja sanoinkin että mulle voi soittaa vaan viimesessä hädässä lisätyövuoroja jos ei ketään muuta saa töihin :D meinaa syödä tuo työnteko melko paljon voimia tässä vaiheessa eikä siellä jaksa enää samaan tahtiin kuin muut.

Täälläkin turvottaa ja turvotuksen huomaa töissä siinä että alkanu m-koon kertsihanskat kiristään :LOL: ja täällä jää kans housuista ja sukista kamalat painaumat jalkoihin. Vajaa 12kg olis nyt tullu lisäpainoa, ei kyllä jaksa streassata. Musta onki ollu hyvää keskustelua tästä asiasta tuolla mediassa ja on monet nostaneet esille sitä, että mikä oikeus ihmisillä on arvostella odottavien äitien painoa (tai ylipäätään kenenkään). Onneksi ei omalle kohdalle ole tullut yhtään ventovieraita vatsan taputtelijoita :LOL:

Eilen pesin ekan koneellisen vauvan vaatteita. Mää en kestä kuin pieniä ne on :love: ihan meinas itku päästä kun niitä kuivumaan ripustelin :LOL:

Mulla ois vasta 4.11. se seurantaultra siittä istukan sijainnista. Tsemppiä RubyS sulle sinne, toivottavasti on istukka siirtyny (y)
Pohjolalla oli kyllä hyvät ne vakuutukset. Meillä sattuu olemaan kaikki muutki siellä niin oli aika varma valinta :)

Narana 28+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani

Yhteistyössä