Tammikuun tähtöset 2017 **MEIDÄN KUUKAUSI!**

Mamadread, no huh turvotusta :censored: vauva uutisia odotellessa :love:

Meillä menee ihan hyvin, vauvan päivät vaihtelee, yks vähän kitinäisempi oli tossa, sattu kivasti 6v kiukkupäivän kanssa ja olipa sattumoisin 6v neuvolakin silloin. Voin kertoa että ei ollut paras päivä... Poika raivos kun sai rokotteen jne...
Maha kiusaa aina välillä, ei kyllä juurikaan itke sitä mutta unia häiritsee jonkin verran. Kakka tulee joka toinen päivä ja kakkapäivät on niitä vaivasempia. Samaten maito nousee kurkkuun edelleen aina välillä. Tyttö kuitenkin perus rauhallinen ja tyytyväinen joten kai tuo ohi menee. Unille nukahtaminen on ollut haastavaa paitsi vaunuihin nukahtaa kyllä,mutta sisäpäikkäreille saa tainnuttaa välillä tunninkin vaikka on selvästi väsy. Yöunille sama ja se on tuskallisempaa koska tuo yöunille alkaminen voi kestää vaikka kuin,torkahtelee ja taas herää. Itse oon ihan poikki jo yhdeksältä ja sit pitäis valvoo toisen kanssa vielä vaikka kuinka. Mut itse yö menee ok, aamuyöstä jotain pierua voi olla. Se vaan kun pitää koululaisen kanssa herätä aikasin niin jää kyllä vähäksi unet.

Täällä pientä nuhaa pojilla ja itsellä kurkku kipeä, saa nähdä milloin tarttuu vauvalle :(
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Kohta on viimeisetkin vauvat ulkona mahasta, jännää! :love: Tsemppiä viime hetkiin, Mamadread, Meri ja ehkäpä Haukkelikin "samassa veneessä" vielä. :)Hurjalta kuulostaa tuo Mamadreadin nesteen kertyminen ja kasvohalvaus mutta eiköhän se jo kohta helpota.

Täällä pyörii edelleen ympärivuorokautinen tissi- ja vaipparalli, onneksi useamman tunninkin päiväunia välissä niin saa itekin vähän nukkua, jos vaan malttaa.

Meilläkin vauvan nukahtaminen vähän haastavaa, nukahtaa kyllä tissille mutta sitten kun pitää alkaa röyhtäyttämään niin virkistyy taas. Öisin oon sit jättänyt röyhtäyttämättä, ei onneksi vaikuta masuvaivaiselta eikä juuri pulauttele. Myös ihan tuttina pitää mua öisin, vaikkei enää oo nälkä, pitää silti olla tissi suussa. Kovasti "auttaa" ja operoi siinä hommassa ite, kädet käy ku kärpänpyytäjällä ja imuotteeseen ei sais puuttua ollenkaan vaikka se on välillä ku piraijalla, vedet silmissä saa olla ekat hetket. :confused:

Pikkuhiljaa aloitellaan ulkoiluja, kovasti kyllä kaipaan ite jo tästä kämpästä ulos. Pukemisen suhteen tuntuu että oon ihan hukassa, että montako kerrosta nyt ois hyvä, ettei palellu eikä myöskään kylve hiessä..

Mä kävin maanantaina sairaalalla ja sain kohtutulehdukseen antibiootit, aloitin ne tosin vasta eilen kun oireet ei ollu pahat, odottelin josko menis ohi itsestään. Kainaloiden imusolmukkeet mulla turvottelee, onko muilla ollu samaa? Alkoi jo raskausaikana mut nyt vielä kasvaneet, yks ilta tässä oli ku kananmuna kainalossa. Googlailin että imetys voi saada aikaan turvottelua, jossain puhuttiin imusolmukkeista, toisaalla maitorauhasista. Tiedä näistä sitten, täytynee neuvolassa sit näyttää. Nyt täytyy taas ruokintayksikön rientää, saa nähdä milloin sitä taas ehtii kirjoitella. Päivittäin minäkin käyn kyllä katsomassa ja lueskelemassa teidän kuulumisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Tsemppiä täältäkin vielä odottaville! Ja hurjalta kuulostaa tuo mamadreadin kasvohalvaus!

Se mimminkäinen piristää arkea kyllä kummasti, kun pääsee vauvan kanssa ulkoilemaan. Meillä oli alkuun kanssa vähän hukassa tuo pukeminen, ekalla ulkoilukerralla meillä olikin lämpömittari vaunukopassa että sai vähän suuntaa mikä tilanne kopassa on. Mut näillä nollakeleillä meidän pojulla on ollut vaan sisävaatteet ja sit villahaalari, villatumput ja sukat. Ja kypärämyssy ja pipo. Niissä äp:n toppapussiin. Ja kopan pohjalla on myös villapeite. Näillä on vauva hyvin tarennut, välistä ehkä ollut enemmän lämmikin kuin että olis kylmä. Nyt jos kylmenee niin sitten pitääkin taas suunnitella uusiks..

Mulla ei oo kyllä ollut mitään kummempia turvotuksia/patteja kainaloissa, et en osaa sanoa kumpi olis kyseessä. Toivottavasti pian helpottais!
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Vauvauutisia odotellessa. :love::love:

Hurjan kuuloinen tuo mamadreadin kasvohalvaus.

Mimminkäinen,
se kyllä piristää kun pääsee vauvan kanssa vähän ulkoilemaan. Ja saa samalla raikasta ilmaa.
Pukeminen on näillä ilmoilla kyllä vaikeeta. Vaikka vaunukopat tuulta pitääkin hyvin poissa, niin silti jostain voi tulla sellanen kunnon kylmän ilman tuulahdus tai sit on just turhankin lämmin ilma.
Vähän arpapeliä on vauvojen pukeminen.

Meillä on ollu täällä melkein koko päivän leipomo pystyssä.
Huomenna on ristiäiset ja onneks ruuat on hyvällä mallilla. Mies käy kakun hakemassa huomen aamulla.
Miehen mummin tekemät karjalanpiirakat on herkkua, oon muutaman maistanut ja ovat paljon parempia kuin kaupan moiset.
Aamulla tehdään loppuun osa ruuista (muutamia pieniä juttuja) ja puolen päivän jälkeen onkin ristiäiset alkamassa.

Susanna & S 1kk 1pvä
 
Mamadread, paljon paljon onnea! :love::love:
Viimein hän saapui maailmaan. :)

Ristiäiset ohi ja poika saanut nimensä.
Vieraista osapuilleen kaikki on lähteneet, mun sisko jää avomiehensä kanssa meille yöksi. Ja se jos mikä on tytöistä kivaa.
Ruoka oli erittäin hyvää (vaikka itse sanonkin.) Ja sitä oli riittämiin, jäi vielä ylikin.

Nimekseen poika sai Sebastian Eemil Matias.

Susanna & Sebastian 1kk 2pvä
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Synnytys sujui tosiaan hyvin. Se lähti spontaanisti käyntiin kalvojen puhkaisusta, eikä oksitosiinia siis tarvittu. Muuten kaikki eteni nopeasti, mutta ponnistuslupaa jouduin odottelemaan melkein kaksi tuntia kun pää oli tulossa vähän vinossa. Lopulta ponnistusvaihe oli sitten ohi 16 minuutissa. Synnytyksen kokonaiskesto 6h. Muutama nirhaisu tuli, mutta ei mitään pahaa. Kivunlievityksenä mulla oli alkuun suihku ja ilokaasu, lopussa epiduraali.
Vauva oli nälkäinen heti synnyttyään, ryömi samoin tein määrätietoisesti tissille ja imi kuusi tuntia ennen kuin rauhoittui kunnolla nukkumaan. :D
Istukka painoi melkein kilon! :eek:

Päästiin kotiin eilen aamulla. Maito on noussut tosi hyvin ja tänään annettiinkin pojulle tutti kun muuten en saa tehtyä mitään. Nyt viihtyy sit sen kanssa vähän. :)
Tosi suloinen hän on, tottakai. :love::love:

Onnea Susannan pojalle hienosta nimestä!

Nyt vielä odotellaan Merin ja haukkelin uutiset. Onko meillä edelleen tuumana jatkaa vauvapuolella keskusteluja? Teenkö ketjun piakkoin sinne puolelle?

Mamadread ja itu melkein 3vrk :love:
 
No niin. 5.2 syntyi meidä poika:barefoot:
52cm ja 3,5kg.
Heräsin kipeeseen supistukseen kahelta, neljältä oltii sairaalassa ku supistukset tuli heti 5-10min välein. Olin ammeessa ja sain jotain homeopaattista litkua, minkä oksensin pihalle:unsure: sit pois ammeesta ja kokeilin ilokaasua, ei auttanu.. mitään muuta ei enää tarjottu.. 7:15 sain luvan ponnistaa, mut supistukset heikkeni, sain tipan ja pääsin taas ponnistamaan. 7:35 oli vauva sylissä:love: repeemiltä ja veren menetykseltä säästyin onneks tällä kertaa. Oli voimat aika lopussa ku 1h yöunilla mentiin. Ollaa viel sairaalas huoniseen, sit vihdoin kotiin. Pojal ollu aamusta asti masuvaivoja eikä oo meinannu rauhottuu tissille.. nyt onneks nukkuu, jos siitä rauhottuis ja jos maitoki alkais hiljallee nousemaan..
Vähä omanapainen ja väsynyt sairaalapäivitys...
Onnea mamadread kans pojusta:barefoot:
 
Onnea mamadread ja meri88:love:

Kyllä uutta pinoa vauvapuolelle (y)

Me oltii viime yö sairaalassa, typy sai sen flunssan ja se alkoi parilla melkein tukehtumiskohtauksella kun limaa tuli nenästä ja suusta,ei meinannut toeta ollenkaan .. Toisen kohtauksen jälkeen päätin etten kolmatta jää odottamaan vaan painuttiin päivystykseen. Ottivat sisään osastolle yöksi tarkkailuun. Kaikki kuitenkin ok ja nyt hoidellaan rohisevaa ja tukkoista neitiä kotona.
 
Onnea Meri88 pienokaisesta! :love::love::love: mukava kuulla että kaikki sujui hyvin. Samoin Mamadreadilla :)

Hui kamala Repa :eek: tuo on kyllä itellä yks pahin pelko että tulee vauvalle flunssa ja menee noin tukkoon :( onneksi teillä kuitenkin kaikki hyvin ja toivottelen pikaista paranemista!

Joo vauvapino olisi kyllä tervetullut vaikka oma kirjoittelu onkin nyt taas jäänyt vähemmälle :)

Onnea Susannan Sebastianille nimestä :love:

Meillä päätettiin sitten olla pitämättä mitään nimiäisiä. Paperit on lähteny maistraattiin ja kohta on nappula virallisesti muutakin kuin pelkkä numerosarja :LOL:

Pukeutumisasia mietityttää täälläkin (n) ei haluaisi toista palelluttaa mutta eipä kyllä läkähdyttääkkään. Perjantaista asti ollaan joka päivä ulkoiltu jonkin verran. Tekee kyllä itsellekin niiiin hyvää päästä raittiiseen ilmaan :) minkä ikäisenä teillä on alettu nukkua päikkärit ulkona? Ja kuinka pitkään? Siitä joku taisi jo kirjoitellakin mutta en jaksa selata niin kauas taakse viestiketjussa :X3::D

Huomasin viime viikolla ukkelin silmässä pupillissa semmoisen pienen harmaan pisteen. Sitä käydään huomenna näyttämässä oysissa silmälääkärillä. Toivottavasti ei mitään vakavaa :unsure: näkö näyttäisi ainakin pelaavan ja punaheijasteet ok kun ensin tk:ssa käytiin. Terveydenhoitaja kysyi sinne mennessä että minkä ikäinen poika on. Vastasin että lähetäänkö siitä että mikä päivä tänään on niin voin siitä laskea :p ai miten niin äiti on vähän väsynyt.. :ROFLMAO:

Narana ja ukkeli 18 päivää :love:
 
Paljon onnea myös Merille pojasta!! :love:
Ja paranemista ja tsemppiä Repan pienelle potilaalle! Meilläkin oli esikoisen kanssa viime viikolla kunnon räkätauti ja olin varma että tulee vauvallekin mutta ei onneksi ole vielä tullut.

Meillä on ihme rytmi, vai sattumaako vielä, en tiedä missä vaiheessa alkaa oikeasti rytmiä tulla, mutta nyt pari päivää on menty niin, että aamukuudesta tyttö vetää tauotta maitoa iltapäivään saakka, ja puoli neljän-neljän aikaan vihdoin nukahtaa ja nukkuu jonnekin 21 saakka, sitten yöunet 22-02 ja 02.30-06. Ihanaa kyllä että yön on nukkunut mutta toi aamupäiväpuolisko pitää kiirettä kun pitäis jotenkin itse syödä, käydä vessassa ja hoitaa esikoinenkin.. :ROFLMAO: mut pääasia että ruoka maistuu! Ja luulen että painoakin on tullu jo ihan hyvin. Maanantaina selviää neuvolassa paljonko.

Pakkaset taas tuli kun oltiin pääsemässä ulkoilun makuun. Kova ois hinku vaunulenkille ja saada painoa pois, 10 kg on jotenkin kummallisesti jäänyt lähtöpainoon verrattuna ylimääräistä, ei se ollutkaan vauva, lapsivesi, istukka ja nesteet mitkä sitä painoa toi.. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Paljon onnea myös Merille pojasta!! :love:
Ja paranemista ja tsemppiä Repan pienelle potilaalle! Meilläkin oli esikoisen kanssa viime viikolla kunnon räkätauti ja olin varma että tulee vauvallekin mutta ei onneksi ole vielä tullut.

Meillä on ihme rytmi, vai sattumaako vielä, en tiedä missä vaiheessa alkaa oikeasti rytmiä tulla, mutta nyt pari päivää on menty niin, että aamukuudesta tyttö vetää tauotta maitoa iltapäivään saakka, ja puoli neljän-neljän aikaan vihdoin nukahtaa ja nukkuu jonnekin 21 saakka, sitten yöunet 22-02 ja 02.30-06. Ihanaa kyllä että yön on nukkunut mutta toi aamupäiväpuolisko pitää kiirettä kun pitäis jotenkin itse syödä, käydä vessassa ja hoitaa esikoinenkin.. :ROFLMAO: mut pääasia että ruoka maistuu! Ja luulen että painoakin on tullu jo ihan hyvin. Maanantaina selviää neuvolassa paljonko.

Pakkaset taas tuli kun oltiin pääsemässä ulkoilun makuun. Kova ois hinku vaunulenkille ja saada painoa pois, 10 kg on jotenkin kummallisesti jäänyt lähtöpainoon verrattuna ylimääräistä, ei se ollutkaan vauva, lapsivesi, istukka ja nesteet mitkä sitä painoa toi.. :LOL:
Täällä sama homma tuon painon suhteen. Ei ihan jäänytkään kaikki synnärille vaan hyvinkin sen 10 kiloa toi takaisin kotiin :whistle::D
 
Täällä jakauduttiin "jo" 30.1. :D oon hiukka eläny vauvakuplassa nyt. Synnytys oli aika rankka, käynnistettiin ma 30.1. ennen puolta päivää ja tyttö syntyi klo 23.26 <3 Osastolla oltiin yks ylimääräinen yö, tyttö oli valohoidossa yhen päivän. Kotiuduttiin siis perjantaina :) Uuden opettelua puolin ja toisin nyt <3 imetys oli aluksi vaikeaa, kotiuduttiin rintakumin kanssa. Nyt ollaan alettu treenaamaan pikku hilja myös ilman, toiv. päästään jossain vaiheessa kokonaan eroon :) Tyttö nukkuu yöt ihan ok, mut silti tätä äitiä kyllä väsyttää ja välillä vähän itkettää kun alan epäillä omia äidin taitojani :-o Eiköhän näitä hormonihuuruja opi myös pian käsittelemään, kun vaan usko omaan tekemiseen riittäis ^_^
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Onnea kovasti Haukkeli :love::love::love:

Ja älä huoli, et oo yksin niiden epäilyiden kanssa että riittääkö ne taidot mutta kyllä ne riittää (y) ja ah tätä väsymystä.. elättelin jo toiveita yöstä jolloin saa isä ruokkia lapsen pullolla että sais ite nukkua ees kuus tuntia putkeen vaa sittenhän mää hokasin että tissithän siinä räjähtää :confused::LOL:

Tsemppiä meille kaikille uusille ja uus-vanhoille (onko tuo ees sana?:giggle:) äideille! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Haukkeli
Paljon onnea haukkeli!
Kuulostaa tutulta nuo hormoonit ja oman osaamisen epäily. Me kun kotiuduttiin, niin seuraavan päivän melkein vaan itkin hysteerisenä ettei tästä mitään tule :ROFLMAO:
Noh, huomenna lapsi on 5 vkoa, että on tästä jotain tullut! Meillä on kanssa vähän imetyshaasteita, mulla haavautu jo alkuun molemmat nännit, toinen on parantunut mutta toinen ei vielä. Jotenkin vasemmasta rinnasta vauva ek vaan meina saada hyvää otetta. Ja on ravattu imetyshoitajan luona ym ym eikä mitään apuja oo löytynyt. Mutta toivotaan, että paranee pikkuhiljaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Haukkeli
Paljon onnea haukkeli!
Kuulostaa tutulta nuo hormoonit ja oman osaamisen epäily. Me kun kotiuduttiin, niin seuraavan päivän melkein vaan itkin hysteerisenä ettei tästä mitään tule :ROFLMAO:
Noh, huomenna lapsi on 5 vkoa, että on tästä jotain tullut! Meillä on kanssa vähän imetyshaasteita, mulla haavautu jo alkuun molemmat nännit, toinen on parantunut mutta toinen ei vielä. Jotenkin vasemmasta rinnasta vauva ek vaan meina saada hyvää otetta. Ja on ravattu imetyshoitajan luona ym ym eikä mitään apuja oo löytynyt. Mutta toivotaan, että paranee pikkuhiljaa.
Mulla kans ollu parina päivänä tunteet niin pinnassa et itku saattanut tulla vaan ihan yhtäkkiä, lienee univaje ja koko uusi tilanne syynä :p :S plus hormonit :D
 
Haukkeli :love: onnet vauvasta ja toi kupla tuntuu niin tutulle. Esikoisen aikaan olin niin syvällä hormoonihuuruissa et tuntui etten ikinä palaa normaaliksi :LOL: kuuluu asiaan ja pikkuhiljaa homma selkiytyy... Mut vaikka mulle tää on kolmas,oon taas löytänyt itseni pohtimista yhtä ja toista vauvanhoitoon liittyvää ja ns.onks tää nyt normaalia :D

Typyn lentsu parempi päiväpäivältä. Yöt onneksi menny hyvin kaikesta huolimatta.
Nyt aloin pelkäämään norovirusta.... Kun on jotain uutta sorttia liikenteessä, et tietty keskimmäinen raahaa senkin kotiin ja ollaan taas osastolla :sick: jos yhtään kuulen et alkaa päiväkodissa jyllätä niin pidetään pieni loma siinäkohtaa...
 
Hirmusti onnea Haukkeli!! :love:
Repa,
täällä kans hirvee paniikki tautien suhteen, vaik yleensä oon hyvinkin maalaisjärkinen niin pahempaa räkätautia ja ennenkaikkea noroa pelkään älyttömästi kun vauva on vielä niin pieni. Nyt vähän jotain rohinaa ja nenän tukkoisuutta, toivottavasti ei äidy niihin mittoihin kuin teillä. Ja onneksi teilläkin jo paranemaan päin.

Meillä on tasaista ja onnellista tissitakiais-arkea, viime yökin meni syödessä. Vähän väsyttäis mut taitaa vielä hormonit suojata pahemmalta koomalta. Tuntunut pari päivää selkeästi keväiseltä, sekin antaa virtaa ja positiivista mieltä.

Nimiäisiä vietetään pienessä mittakaavassa ens lauantaina, evästyspuoli tosin pakasteallas-painotteisesti. Vähän harmittaa se kun ei pysty kunnolla ite laittamaan mutta ei voi mitään, turha enää lisää stressiä haalia. Kun eihän kukaan tarjoilun takia kai paikalle tule tai jos tulee niin sais olla tulematta. Mielessä kyllä kävi täälläkin olla pitämättä mitään. Ja siks nyt näin nopee että päästään nimeä julkisesti käyttämään, nyt ei ole voinut edes esikoisen kuullen sitä käyttää kun lörpöttelis sen kaikkien tietoon. Mun äiti on aina kovin osallistuva (liian), viimeksi oli kerännyt nimilistan itselleen mieluisista tai hänen mielestään sopivista nimistä niin nyt varjellaan tätä kunnes paperit on maistraatissa perillä ja asia virallinen. Kaipa ne kyllä jo on.

Huomenna täällä ollaan kolmeviikkoisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Merille ja Haukkelile kovasti onnea pienokaisista!! :love::love::love:

Repa, kuulostipa hurjalta tuo flunssa, hyvä että menitte päivystykseen :confused:

Täällä on ollut kovin hektistä. 2 virtsis ja antibiottikuuri meneillään jonka gyne määräsi eilen. Samalla ultrattiin ja sanoi että puolen vuoden päästä sektiosta vaan uutta yritystä heti kehiin jos meinataan. Keskiviikkona jälkitarkastukseen jossa pitää mainita että näköhäiriöt on edelleen läsnä jotta laittaisivat silmälääkärille lähetteen.

Ristiäiset meni tosiaan hyvin ja nyt siitä asti on ollut kamala pakkaamis/remontoimisbuumi päällä tässä 24/7 vauva-arjen lomassa. En oikein edes käsitä että lauantaina muutetaan jo :eek: Mummi onneksi lupasi ottaa lapsen hoitoon siksi päiväksi niin saadaa rauhassa hoitaa tavaroiden roudaus.

Pitääpä kurkata uusi ketju!
 

Yhteistyössä