Tammitähdet 2017




Tammikuun tähtöset:

21.12.
RubyS ♡ TYTTÖ 3620g ja 51cm
23.12. Mariani ♡ TYTTÖ 3560g ja 49cm

1.1. Susanna#1 ♡ POIKA 3700g ja 52cm
1.1. Repa ♡ TYTTÖ 3482g ja 49,5cm
5.1. Musicro ♡ POIKA 3245g ja 51cm
8.1. annelski ♡ TYTTÖ
19.1. Anumarika ♡ TYTTÖ
20.1. Narana85 ♡ POIKA 4004g ja 52cm
22.1. Mimminkäinen ♡ TYTTÖ 3904g ja 54cm
22.1. emppuli# ♡ POIKA 3186g ja 50cm
30.1. haukkeli ♡ TYTTÖ

3.2. mamadread ♡ POIKA 3920g ja 50cm
5.2. Meri88 ♡ POIKA 3500g ja 52cm
 
Tervetuloa jatkamaan keskustelua tänne puolelle! Ihanaa, että meillä on kaikilla nyytit kainalossa. :love::love::love:

Täällä kanssa pieni ahdistus sen isolla uutisoidun noroviruksen kanssa. Toki en halua mitään muutakaan, mutta jos tuohon noroon ei kerta oo väestössä immuniteettia niin tosi kiva.. :cautious: Toki influenssa ja rs-viruskin sais kiertää meidät kaukaa.
Onneksi Repa teidän neiti on jo paranemaan päin!
Täällä vauvan toinen silmä rähmii kovin ja yritän sitä ahkerasti puhdistaa, ettei joutuisi antibiootteja laittamaan.

Nyt on viikko takana vauva-arkea ja onhan tämä aika ihanaa. Toki väsyttää ja oma aika on kadonnut käsite, mutta tuo ihanuus voittaa kyllä kaiken harmituksen.
Me on menty täysin vauvantahtisesti kun kerta pystytään ja aika vähän tulee kelloa katsottua. Vauva on tyytyväinen kun saa olla lähellä, itsekseen ei juuri suostu nukkumaan tai esim. sitterissä olemaan. Havahtuu muutaman minuutin sisällä ja alkaa hervoton huuto jos ei pääse syliin. Onneksi kantoliina kelpaa silloin kun tarvitsen kädet vapaaksi. Ja onneksi on mies ja esikoinen apukäsinä.
On ollut ihanaa seurata miehen onnea ja ihmetystä, tämä kun on hänelle esikoinen. Hän on kovin innolla mukana vauvan hoidossa ja kokkailee ja siivoilee silloin kun en itse ehdi / kykene.
Eilen oltiin ekan kerran neuvolassa ja kovasti oli vauva jo kerännyt painoa +330g sairaalan kotiinlähtöpainoon! :eek::p On hän kyllä syönytkin. :D Itsellä on lähtenyt 12kg viikossa ja kasvotkin alkavat pikkuhiljaa toimia.

Mimminkäiselle tsemppiä nimiäisiin, pakasteallas on hyvä vaihtoehto. Itse olin lupautunut leipomaan esikoisen luokan diskoon ensi viikolla, taidan minäkin käydä pakastealtaan kautta.

Mamadread ja itu 7 päivää
 
Kiitos Mamadread taas uudesta (ja viimeisestä :D) ketjusta!

Tuo norokin pelottaa kyllä täälläkin. Toivottavasti kiertää meidät kaikki kaukaa eikä tarvii näin pikkuisten alkaa siitä kärsimään :unsure:

Yllättävän helppoa ollut vauva-arki täälläkin päässä. Mies osallistuu kanssa ihanasti ja oli mm. mukava päästä käymään kaverin kanssa leffassa eilen kun mies jäi pojan kanssa kotiin. Kamala ikävä ehti tulla jo pikku miestä siinä parin tunnin aikana :confused:

Mulla ehti tulla jo paniikki maidon riittävyydestä kun täällä roikuttiin tissillä viikon verran melko ahnaasti, tissit roikkuneet ihan tyhjän oloisina ja pumpulle ei herunut parina päivänä 10-20ml enempää kun aiemmin olisi huoletta pumppaillut sen 100ml yhteensä molemmista. Tänään onkin sitten oltu taas tissit piukeina :LOL:
Noh, punnitsin koti vaa'alla pojan torstaina (vaippa ja vaatteet päällä) ja sen mukaan painoa olis jo 5.5kg että ei varmaan tartte huolia siitä maidon riittämisestä :D neuvolan kotikäynnillä viime viikon torstaina paino oli jo 4580g että melko hyvin sitä on jo aiemminkin kerätty :LOL:

Lapsentahtisesti yritetään täälläkin mennä mutta jotenkin on silti aina huono omatunto kun nukutaan puolille päivin vaikka eipä sillä ole vielä vähään aikaan vauvan kannalta mitään merkitystä. Onneksi valoisa aika pitenee päivä päivältä niin ei haittaa jos ei vaunulenkille kovin aikaisin ehdikään :)

Pikku-ukkelin kela korttikin saapui viikolla joten nyt on nimi virallinen ja kaveri muutakin kuin pelkkä numerosarja :D

Nappula viimein nukahti niin jospa sitä itsekkin koittaisi taas nukahtaa seuraavaksi pariksi-kolmeksi tunniksi kunnes halutaan taas evästä :)

Narana ja Pikku-ukkeli
 
Kiitos uudesta ketjusta(y)

Me kävästiin päivystyksessä lauantaina kun tyttö rupes huutamaan onnettoman lyhkäseksi jääneiden päikkyjen jälkeen joille ensin nukutin ties kuinka kauan... Huus vaan ja välillä koitti nukkua mut ei tullut mitään. Pari tuntia kattelin, sit mentiin. Ajattelin jos jotain tulehdusta nuhaan liittyen mut käynti onneksi turha ja vihdoin neiti nukahti kun autolla kotiuduttiin ja nukku aamuun asti syöden välillä. Yleensä ei juuri itke, enempikin kitisee nälkäänsä yms. Joten puskista tuli moinen huuto :eek:
No nyt on ollut normaalisti taas, mikä lie oli.

Meillä edelleen suurta vaihtelua päivässä,välillä ei nukahda millään päikyille ja yöunille ja toisena päivänä sitten helposti. Välillä nukkuu yhdet pidemmät päikyt ja loput torkkuu epämääräisesti pitkin päivää ja sitten esimerkiksi tänään vetäs kahdet pitkät ja tuntui että on silti väsynyt niiden välilläkin. Oikeestaan yksi pysyy lähes samana,nimittäin ekat unet vaunuissa noin 9.30-10.30 alkaen, toki tässäkin on poikkeuksia ollut. Ja nää on ne pisimmät unet
Joskus torkkuu pienesti ennen noita unia.
Toivottavasti pian tulis jotain selkeämpää rytmiä, olis helpompaa poikienkin takia...

Niin ja vielä typyn nenä aika ajoin räkänen mut parempaan päin!
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Kiva, kun tämäkin ketju on nyt luotu!

Repa- hyvä ettei ollut mitään vauvalla!

Täällä elellään kanssa varsin vauvantahtisesti ja aikamoisessa symbioosissa äiti+vauva. Mutta lyhythän tämä vaihe elämässä on. Meidän mahavaivat alkaa ehkä pikkuhiljaa olla helpottamaan päin. Välillä vielä huutaa hetkittäin mahaansa, ja ilmavaivaa on, mutta ei missään tapauksessa niissä määrin kuin ennen. Ja yöt on onneks mennyt koko ajan melkosen mukavasti, niin ei oo ihan zombi-olo.

Nyt vauvakin jo viihtyy kantoliinassa, mikä on aikamoinen pelastus mulle, kun ei tartte kanniskella käsin kaikkialla, vaan saa painoa jaettua muualle kroppaan.

Nimi saatiin päätettyä, ja ristiäiset olis viikon päästä lauantaina. Anopilla hirveä stressi, vaikka hän ei järjestelyistä vastaa mitenkään vaan on ihan vaan vieraan roolissa. Ja mitä tuota stressaamaan, tuttuja ihmisiä kutakuinkin kaikki.

Meillä vielä pientä takkuamista imetyksen kanssa. Vauvan on vaikeampi saada hyvä ote vasemmasta rinnasta ja siinä nännissä onkin nyt haava. Oon kyllä saanut haavan kanssakin imetettyä mutta välistä aikamoista vääntöä saada vauvalle hyvä imuote aikaiseksi. Ja pikkuherran hermothan ei kestä sitä ollenkaan. Onneks oikealla ei oo ongelmia! Ja kaikkiaan vauva kasvaa hyvin.

Maanantaina meillä oli lääkärineuvola, saatiin rotarokote (ei tainnut aiheuttaa mitään sen kummempaa ainakaan vielä). Painoa oli tullut vajaassa kolmessa viikossa 900gr, ollen nyt 4636 gr ja pituutta on nyt 57cm. Pitkä hoikka poika, vaikka reisimakkarat kasvaa kohisten!
Seuraava neuvola onkin vasta 3kk ikäisenä. Huomenna olis mun oma jälkitarkistus.

Tällaista täällä.
Musicro ja poju (huomenna 6vkoa)
 
Mun syntymäveikkaus meni ainakin ihan totaalisen pieleen niin mittojen kuin päivänkin osalta. Veikkaus oli siis 25.12. ja 2700g muistaakseni. Ja poika syntyi 3.2. painaen 3920g. :ROFLMAO: Mutta jotenkin ollut aika ihanaa kokea tällainenkin raskaus ja miltei yliaikainen vauva. On hän vaan niin paljon valmiimpi tähän maailmaan kuin veljensä ovat aikanaan olleet.

Tuntuu, että tuo pieni ihminen kasvaa ihan kohisten. Viikon iän jälkeen on jaksanut olla jo vähän enemmän hereillä ja jotenkin on tosi skarppina aina hereillä ollessaan. Katsella mollottelee kasvoja ja kirkkaita värejä sekä lamppuja. En tiedä, onko se vielä ihan tahatonta, mutta kädet tulee kivasti keskilinjaan ja siinä niitä sitten tutkii. Mahallaan ei tykkää olla yhtään, mutta eipä sinne mikään kiirekään ole, kun ikää ei ole edes kahta viikkoa vielä. Ja nyt muutamana päivänä hän on päästänyt suustaan - vahingossa - jotain äänteitä ja ihan hämmennyksissään itsekin, että mitä ihmettä tapahtui. :LOL::love:

Täysin vauvantahtisesti täälläkin mennään. Joka päivä yritän saada hänet ees pienen hetken nukkumaan jossain muualla kuin sylissä / liinassa, silleen kokeiluluontoisesti vähintään. Aika harvoin onnistuu, mutta eipä siinäkään ole kiire. Vauva on tyytyväinen kunhan hän saa läheisyyttä ja tarpeeksi tissiä, onneksi.

Täällä ei vielä olla päästy nimiäis/ristiäisasioihin asti, mutta maistraatin kaavake tuli eilen ja ollaan mietitty nimeä. Aika hyvin se on jo päätettykin, mutta haluttais antaa miehen sukunimi kun aion kuitenkin naimisiin mennessä ottaa sen. Ja ilmeisesti isyydentunnustus ei oo vielä virallinen, koska maistraatin papereissa ei ollut miehen tietoja ollenkaan? Eikä sitä (miehen sukunimeä) voi siis antaa ennen kuin isyys on rekisteröity johonkin. Tietääkö kukaan kauanko siinä mahtaa kestää? Me siis tehtiin isyydentunnustus jo joskus rv 30 tienoilla.
Musicrolle tsemppiä ristiäisiin! Jospa se anoppikin laskee vähän kierroksia niiden jälkeen.. :X3:

Jostain luin, että ennen rotarokotetta kannattais olla vatsa täynnä, voi ehkäistä ilmavaivoja. Mut en tiedä, mihin se sit perustuu kun eihän se rokote mene edes vatsan kautta ja ehtiihän ne maidot moneen kertaan sulaa? Neuvolan täti suositteli maitohappobakteerin aloittamista hyvissä ajoin ennen rokotusta masuvaivojen vähentämiseksi. Täytyy toivoa, ettei siitä meillekään tule sen kummempaa.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

Mamadread ja itu 12 päivää
 
Mamadread - me alotettiin maitohappobakteerit vauvalle jo 2 vkon iässä ja on siitä asti annettu, ja sattumalta neuvolaankin mentiin maha täynnä :D
Mä luulen ettei mun anopin kierrokset ihan hetkeen laske, mutta onneks asuu kaukana. Ja voi tuusata miehen siskon häitä, jotka on kesällä..
 
Onpa täällä hiljaista! Taitaa kaikilla olla kädet täynnä. :)

Täällä saavutettu kahden viikon ikä ja d-tipatkin saatu aloitettua. Mekin aloitettiin ne maitohappobakteereja sisätävät, jos tulis vähän vastustuskykyä siinä samalla. Eipä oo onneksi mitään masuvaivoja tullut niistä.

Tuliko se rotarokote muuten suun kautta? Kun sittenhän siinä maha täynnä -jutussa ois jotain järkeä edes. :rolleyes:

Mites Musicron ristiäiset sujui?
Me päätettiin pitää ihan vaan pienimuotoiset nimiäiset. Kastetaan sitten ehkä myöhemmin kun mennään miehen kotimaahan, miehen kotikirkossa. Miehen veli on vielä pappi, niin voipi olla, että hän sitten kastaa.

Täällä vauva on ruvennut huutamaan aina jos joutuu jonkun muun kuin mun syliin. Harmittaa miehen puolesta. :unsure: Ja muutenkin kyllä toivois ettei tarvis itse olla se ainoa vaihtoehto. Luulis, ettei vielä voi vierastaakaan?

Mamadread ja itu 16 päivää
 
On kyllä tosiaan vähän hiljaista meidän ketjussa :) itse käyn kyllä päivittäin katsomassa onko uusia viestejä mutta ei ole saanut aikaan itse kirjoittaa :D

Tänään oli 1kk neuvola ja painoa oli jo 5490g ja pituutta 57.5cm :whistle: ei ihme että 56 vaatteet tuntuu jo pieniltä :p

Onpa kyllä harmi Mamadread että vauvalle kelpaa vain sinun syli. Jospa se menisi ohi pian, on varmasti sinunkin kannalta vähän hankalaa.

Minä luon rotarokotteen ohjeesta että ei saisi mennä maha täynnä koska sitten on suurempi riski että vauva pulauttaa kun rokote tosiaan annetaan suun kautta.

Täällä on päästy ainakin toistaiseksi melko vähillä masuvaivoilla. Välillä vähän kipristää mutta aika nopsaa tulee kyllä sitten ilma tai kakka ulos :) alotettiin tosiaan maitohapot jo 10vrkn iässä lääkärin suosituksesta kun minä sain ne antibiootit silloin.

Pikku mies on kyllä hyvin kärsimätön ruuan saannin suhteen. Ei kovin kauaa malta hienovaraisia vinkkejä nälästä antaa kun karjuu jo täyttä kurkkua. Ihme homma kun ei äiti tajua että ruokaa hetihetiheti :LOL:

Mummu oli kutonut toukkapussin meille ja on kyllä ollut hyvä niinä päivinä kun minimies ei malttaisi nukahtaa millään. Ei muuta ku pussiin niin johan nukahtaa :)

Mulla paino vähenee hitaasti mutta varmasti (y) enää kahdeksan kiloa alkupainoon.. kyllä ne tässä kevään mittaan karistellaan! :) mahanahka näyttää kyllä melkoiselta ja massu muutenkin vielä kuin pullataikinaa :LOL: keksin jo kivan tatuoinninkin tuohon navan ympärille pahimpian arpia peittelemään :giggle: mulla kun tuota mustetta on ihossa enempikin niin tuntuu luonnolliselta vaihtoehdolta.

Alakertakin on jo kuosissa synnytyksen jäljiltä. Jumppailua saanee kuitenkin jatkaa vielä ahkerasti :D tikit piti käydä poistattamassa kun ei sitten itsekseen sulaneetkaan.

Narana ja niipukka 1kk :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
No niin, mun huominen vähän venyi, mutta nyt ehdin vihdoin tännekin kirjoittelemaan :)

Meillä neidillä tulee huomenna ikää jo 2kk :love: Ristiäisetkin pidettiin eilen ja neiti sai nimen Iisa Ellen Aurora. Meille ei koskaan tullut sitä maistraatin paperia perille, mutta pappi sai sen onneksi ongittua jostain seurakuntien arkistosta itselleen ja pistää sen myös eteenpäin nyt kun kaste on hoidettu. (y) Hienoista säätämistä tämä ollut ja aika on lentänyt kuin siivillä. Josko tämä nyt vähän rauhoittuisi, kun sai nuo juhlat pidettyä :whistle:

Me ollaan käyty vasta kerran neuvolassa ja se olikin heti lääkärineuvola 7vkon iässä. Ei me kyllä siellä mitään rokotteita saatu :eek: Ei ollut edes puhetta niistä, onkohan homma unohtunut vai mikä mättää o_O No, seuraava neuvola on ens viikolla, pitääpä ottaa asia puheeksi silloin. Vai onko tuo rota joku ylimääräinen rokote, joka olisi pitänyt itse hoksata pyytää?

Nyt mä jännitän et montako päivää menee, et nimi on rekisteröity maistraattiin. Meidän pitäis hakea passi neidille kun 17.3. lähdetään Tallinnan risteilylle :D Passikuva käytiin ottamassa viime viikolla ja se meni onneksi suht kivuttomasti vaikka voin kyllä kertoa ettei oo ihan helppo nakki vauvasta sellaista ottaa. Siinä kun on samat vaatimukset kuin aikuistenkin kuvassa, et pitää katsoa suoraan kameraan jne.:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Repa
Kaunis nimi teidän tytölle tuli rubys! Mun käsittääkseni tuo rota-rokote on ihan rokoteohjelmassa, ettei tarttis erikseen pyytää. Voihan olla et saatte seuraavassa neuvolassa?

Meillä oli tosiaan tunti syömisen ja rotan välillä aikaa, eikä ainakaan sillon puklannut. Tää nuorimies ei myöskään kauaa ruokaa odottele tai kovin hienovaraisesti nälästään viesti.

Meillä on tosiaan vasta nyt tulevana lauantaina ristiäiset, oonkohan sekoillu kirjotuksissani aiemmin? Hyvin mahdollista.. 15 aikuista on tulossa ja 5 lasta.

Mies lähti tänä aamuna työmatkalle ja tulee huomisiltana kotiin, tässä saa yhden yön yli harjoitella ihan täysin yksin oloa. Ihmeen hyvin on mennyt.

Jälkitarkistus oli tosiaan viime to, sikäli kaikki kunnossa, näytti kasvavan vähän arpikudosta ommellun repeämän kohtaan ja sanoivat että jos alkaa vaivata, niin voi käydä tk:ssa poistattamassa. Painoa oli enää kolmisen kiloa jäljellä, vois vaikka jäädäkin mun puolesta. Aika ennallaan alkaa kroppa olla. Häntäluu välillä juilii, satutin sen joskus teininä oikein kunnolla, ja se nyt synnytyksessä otti vähän itseensä myös. Ei vaivaa suuresti, joissain tietyssä asennoissa, kesti sillon nuorenakin tosi kauan parantua.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heipähei täältäkin taas...

Tulin tähän pinoon ekaa kertaa edellisen pinon kautta linkistä enkä miettinyt että missä puolella tää on...Sit koitin seuraavan kerran hätäpäissäni etsiä tammikuisia tuolta vauvat0-12kk puolelta kun ennenvanhaan siirryttiin sinne odotuspuolelta... Pikkasen kesti ennenkuin honasin täältä katsoa :LOL:

No mutta, mulla oli jälkitarkastus myös eilen ja kaikki kunnossa paitsi alapaine oli aika korkea, 87,tiiä yhtään miks. Yläpaine 118. Kotona se oli sit normaali seuraavana päivänä. Raskausajan ollut hyvä kokoajan.
5kiloa on mulla ylimääräistä, 10 siis karisteltu. Sulavat varmaan tuossa viimeistään kun aloitan hölkkäilyn.

Vaunulenkillä tulee käytyä melkein 2kertaa päivässä, ensin niin et keskimmäinen on mukana ja sit kunnon kävely itsekseen iltapäivällä. Tyttö myös nukkuu parhaiten vaunuissa ja nukahtaa kivuttomimmin lenkkeillessä.
Vaunuun nukutan myös sisällä jotta voin heijailla takas uneen kun ilmavaivat kiusaa,mutta ei nuku niin hyvin kun liikenteessä ollessa.

Unissa ei myöskään edelleen oikein logiikkaa, jaksaa aamulla olla hereillä sen 1,5h joka menee melkein heti siinä kun aamupesut ja syömiset on hoidettu. Sit nukkuu 2-4h, sen jälkeen yleensä iltapäivällä nukkuu toiset hiukka pidemmät jos vaunuilla meen. Mut vaihtelua on ajoissa, unimäärissä ja unien määrässä päivittäin. Yöunia nukkuu välillä tosi hyvin ja välillä pierua hukassa aamuyöstä kokoajan. Tiiä mistä sitä ilmaa aina välillä tulee ja välillä ei niinkään. Nukahtaminen on edelleen neidillä haaste. Yöunille taipuminen kestää niin kauan et nukahdan välillä itse aikasemmin. Et tällähetkellä ei omaa aikaa iltaisin ole :unsure: sitä kaipaan nyt eniten että tytön sais nukkumaan illalla ja vois hetken katsoa tellua ihan itsekseen.

Tyttö on hyväntuulinen ja hymyilee ollessaan virkeä kovastikin. Juttelee jo vähän sellasta göö meininkiä :D
Ruoka pitää täälläkin nopsaan saada heräämisen jälkeen tai raivo iskee, muuten on aika kärsivällinen. Pyllypesu ei väsyneenä ole kiva, siitä kilahtaa kanssa.
Kannattelee hyvin päätä mahalla ollessa.

2kk neuvola on ens torstaina ja silloin rota rokote. En muista et olis keskimmäiselle tullut aikanaan mitään siitä ja esikoinen ei edes ole sitä saanut. Tää on kyllä herkkämahasempi mut en tiiä sitten. Mietin tota maitohappobakteeria myös et jos aloittais vaikka uskon et äidinmaidosta saa vastustuskykyä yms riittävästi ja toisaalta kaikki ylimääräinen tippa yms ärsyttää antaa, mut onhan siitä hyötyä kun on lääkekuuria tms haittaa ei ainakaan. Ei kyllä neuvolasta ole suositeltu mitään..
Mitä merkkiä annatte? Relalla olis ainakin samassa vitamiinit, mut nyt on kesken noi nlasta saadut d-vitskut niin välttämättä ei tarvis yhdistelmää...

Ristiäispäivä on sunnuntaina, pikkasen ahdistaa se siivoaminen ja touhotus mutta eiköhän se siitä taas. Mies päätti extempore pitää loput isyyslomasta alkaen huomisesta niin saadaan ehkä jotain tehtyä :)

Kauhee romaani tuli taas. . :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Repa - kivoja ristiäisiä teillekin!
Meillä on käytössä Biolatten maitohappobakteerit, sain mun siskolta ne ja Super-D d-vitamiinin ennen kuin vauva syntyi. He aikanaan tykästyi mahavaivaisen vauvan kanssa noihin merkkeihin. Ja tuota d:tä kun ei tartte antaa kuin yks tippa, niin on helppo.
 
Meillä on maitohapot ja d-vitskut erikseen juurikin sen eri aikaan alotuksen takia. Muuten varmaan olisin ottanu yhdistelmän, mutta tämä on kyllä toiminut ihan hyvin. Maitohapot on gefiluksen ja d-vitamiini Jekovitia. Sen otin kun sanoi apteekissa että on yleensä vatsaystävällisin.

Onpa vaihtelua sitten näissä neuvola ajoissa o_O täällä päin on ainakin hyvin tarkkaan oikeina päivinä neuvolat kun 1kk nla oli 20. Pv jolloin nappula täytti 1kk ja 2kk neuvola on 21. Pv :D minäkin oon käsittäny että se rotarokote on ihan siinä rokoteohjelmassa. Melko hurja määrä rokotteita tulee eka vuoden aikana kun ottaa kaikki tehosteetkin lukuun :eek:

Meillä ei kyllä kanssa ole päätä ei häntää vielä tämän unirytmin kanssa. Ukkeli nukkui ma ja ti lähes kokonaan heräten vain syömään ja nyt on taas ollu päivät hereillä. Ja välillä vähän yölläkin :rolleyes: näyttäisi kuitenkin toistaiseksi olevan enemmän aamu-uninen joten äiti tykkää :LOL: kovasti ottaa jo kontaktia ja seurustelee ja "jutusteleekin". Ei vielä jokeltelua mutta semmosta ooo-ääntä. Ja sitten kun alkaa tympäistä niin kiljahdellaan :LOL: hymystä en oo varma että tuleeko vielä vähän refleksinä vai jo tarkoituksella. Mutta sitä kovasti tekee kun sille hoitoalustalla lepertelee (jään siihen monesti kutittelemaan ja lässyttelemään:D) Mikä siinä onkin että vauvoille ei koskaan osaa puhua ihan normaalisti? :p

Onko teillä ollut suunnitelmissa alkaa harrastaa jotain vauvan kanssa? Minä mietin vauvauintia. Vai oliko näistä jo aiemmin puhetta? Edelleen tuntuu siltä että mun muisti hävis kyllä raskauden myötä jonnekkin :rolleyes:

Hienoja nimiä on kyllä teillä lapset saaneet :)

Narana ja niipukka
 
Mukava lukea täältä muiden kuulumisia vaikka itse en meinaa ehtiä kirjoittelemaan. Meillä ollaan parin päivän päästä 5vk. Keskiviikkona oli neuvola ja poju oli 3890g että pikkuinen on vieläkin vaikka hyvin onkin syntymäpainoon nähden kasvanut :) ihan tyytyväinen tapaus on, vaikka osaa kyllä vaatia huomiota jo ja joinakin päivinä viihtyisi sylissä enemmän kun ehtii pitää. On kuitenkin hoidettava ja ruokittava muutkin lapsoset niin ei ehdi koko päivää istua sohvan nurkassa vauva sylissä vaikka se mukavaa onkin :)

Tämä äiti on kyllä pikkuisen väsynyt! Mulla ei oo mahdollisuutta jatkaa aamulla unia vaikka vauva nukkuisi eikä päikkäreihinkään kuin miehen ollessa kotona joten pienellä univajeella mennään ja sen kyllä huomaa! Kananmunat tipahtelee käsistä, yks ilta työnsin tutin taaperon suuhun vaikka oli vauvalle tarkoitus antaa ja tuossa yksi yö etsin vaikka kuin kauan vauvan tuttia mutta ei mistään löytynyt niin jouduin nousemaan ja hakemaan uuden, seuraavalla syötöllä löytyi sitten imetysliivin sisältä :D mutta lyhythän tämä pikkuvauva aika on ja on tästä ennenkin selvitty vaikka vähän koomassa menisi :)

Mulla kyllä tulee edelleen itelle heikko olo jos oma syöminen unohtuu tai ruokailuväli venyy,tietty imetys vaikuttaa asiaan mutta odotan kyllä jälkitarkastusta niin voi ottaa puheeksi,menetin kuitenkin sitä verta yli kaksi litraa niin liekkö sillä vaikutusta asiaan etten vieläkään tunne olevan ihan voimissani.

Tulipa sekalainen kirjoitus näillä äitiaivoilla, tsemppiä kaikille vauva-arkeen! :)
 
Pitkästä aikaa täällä, väliin kyllä vähän käynyt lueskelemassa mutta keskittymiskyky olematon eikä luetusta jää oikein päähän mitään. Hirveää kiirettä pitää täälläkin, syömistä, syömistä ja syömistä. Vaunulenkkejä on nyt tehty kun ihanan aurinkoisia päiviä ollut.
Nimiäiset oli meilläkin viime la, selvittiin kunnialla. Tytöstä tuli Hilma Enna Aurora. Mitään rytmiä hänellä ei taida vielä olla, mutta osin alkaa päikkärit pidentyä. Yöt on tosi vaihtelevia, pierua tuntuu olevan hukassa joka valvottaa. Jotenkin taas mietin yhteyttä D-tippoihin, meillä Relan yhdistelmävalmiste käytössä.
Mä kauhistuin tossa taannoin alakerran tilaa, että ihan romuko se nyt on. Etuseinämän laskeuman diagnosoin itelleni ja lääkäri sen vahvisti, lohdutti kuitenkin että jumpalla hyvin palautuu vaikkei toki ihan neitseelliseksi, käyttökelpoiseksi kuitenkin. Vielä täytyy odottaa että pääsee kunnolla liikkumaan, kävely ja ihan pieni hiihto vasta testattu.
Kiveen oli hakattu että tää on meidän vika vauva, mutta nyt kun pienimpiä vaatteita on haikeudella laittanut jo pois, on alkanut itää ajatus, että mitä jos..
Paha kommentoida teidän kirjoituksia, koska kuten sanoin, päähän ei jää mitään. Mut kiva lukea kuitenkin :LOL: minäpainotteisesti nyt siis näin.

T. Mimminkäinen ja Hilma huomenna 5 viikkoa. Kai. Vähän saattaa laskupääkin heittää..
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Onnea RubyS ja Mimminkäinen teidän tytöille ihanista nimistä!

Repa, tajusin itsekin, että ois ollut ehkä loogisempaa laittaa tonne vauva-puolelle ketju. Mutta vasta kun olin tämän jo tehnyt, niin olkoon nyt täällä. Ei ihan aivot terävimmässä terässä.. :rolleyes::D

Mulla kiloja lähti ekalla viikolla 12 ja sen jälkeen lähtenyt kilo viikossa. Eli 14 yhteensä nyt kun synnytyksestä on kolme viikkoa. Kyllä ne siitä siis pikkuhiljaa sulaa. Reilut kuusi kiloa ois jäljellä. Maha on kyllä ällälöllö tällä hetkellä, mutta täytyy toivoa, että se kesään mennessä ois kesävaatekunnossa. :rolleyes: Tai sit täytyy turvautua korkeavyötäröisiin hameisiin ja mekkoihin. :D

Meillä on käytössä gefiluksen d-tipat, joskin neuvolassa terkka vinkkasi, että relassa ois laajakirjoisempi bakteerikanta. Taidan siis ostaa niitä kunhan nämä on syöty. Poika kyllä tykkää niistä, maiskuttelee aina tyytyväisenä kun ne suuhun tipautan. :D Ihan hassua, muistelen että aiemmat lapset on näyttäneet ennemmin hapanta naamaa.

Täälläkin on nyt jaksettu olla tällä viikolla vähän enemmän hereillä, pari, kolme kertaa päivässä on sellainen hetki, että jaksaa reilun tunnin katsella maailmaa ja hetken aina lattiallakin touhuta. Muutoin nukkuu, mutta tunnin pätkissä enimmäkseen. Kovaäänisesti vaatii ruokaa melko tasaisesti tunnin välein siis.
Miehen kanssa itkeskely on vähentynyt, tuntuu olevan kuun ja tähtien asennosta kiinni, mikä milloinkin pikkuherralle sopii.. ;)
Yöt menee myös tiheästi syöden, onneksi yleensä muutama kahden tunnin unipätkä öihinkin tulee.

Meillä ei oo ajatuksensa harrastaa mitään vauvan kanssa nyt kevään aikana. Ehkä syksyllä sit vois alkaa käymään perhekerhoissa ym. Mutta jos nyt nämä ekat kuukaudet rauhoittaisi vauvaan tutustumiseen ja välttelis niitä pöpöjä.

Mamadread ja itu 22 päivää
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Niin, onnea RubyS tytölle hienosta nimestä!

Toi meidän d-mhb näkyykin olevan kans gefilus eikä rela, muistin väärin. Irvistelyä meillä ainakin aiheuttaa antaessa.

Harmittaa kun miehen kanssa vauva viihtyy vain hetken huutamatta, tosin ehkä hieman nämä hetket nyt pidentyneet. Lattialla ei viihdy yhtään, eikä sitterissä, mutta koliikkikeinuun välillä vahingossa nukahtaa ja manducaan välillä myös. Jos ei nukahda niin hermo menee kyllä nopee, siis vauvalla.
Välillä on vaikee tietää mitä vauva haluu kun murisee tissille tai muuten meuhkaa ja potkii jaloilla. Yöllä nenä menee jostain syystä niin tukkoon että vaan rohisee ja röhkii. Oon keittistippoja nyt laittanut mut ei auta ennakoivasti illalla laitettuna, vaan pakko sohia silloin yöllä harittavien silmien kanssa. Viime yönä tuli yhtäjaksoista unta 5 h, olin ihan ihmeissäni ja pöllähtänyt olo kun katoin et onko kello jo noin paljon.. Nukahtamisessa vähän kesti kun lupsutti tissiä, murisi ja päästi taas irti. Minä siinä taisin ekana nukahtaa.
Meillä on pinnasänky meidän sängyn vieressä, mut yhtään yötä ei oo siellä nukkunu vaan meidän sängyssä. Jossain vaiheessa sais kyllä siirtyä omaansa. Ja tutti ja tuttipullo ei kelpaa yhtään, ois kiva saada opetettua niiden käyttöön niin vois isäkin olla enemmän osallisena.

Meilläkään ei ole harrastusaikeita, vauvauintiin täällä ihan älyttömät jonot ja ajatus perhekerhoista tai lähinnä sinne meneminen, se eka kerta, on kammoksuttanut mua aina. Mut hujahtaa nää päivät vielä ainakin ihan näinkin..

Onko teillä isommat sisarukset olleet mustasukkaisia vai ottaneet vauvan hyvin vastaan? Meillä esikoinen vauvasta innoissaan ja auttelee ja paijailee, mutta mun kanssa on pari kertaa ollut ihan napit vastakkain esim pukemisessa ja oman huoneen siivouksessa, polkee jalkaa ja kirkuu ja raivoo. Haastetta on kun yks haluu olla vaan tissillä ja toinenkin kaipaa huomiota ja ihan jotkut esikoisen aamupala-sun muut rutiinit vaatis välillä sen että saa kädet vapaaks vauvasta kun mies ei oo paikalla. Mut täytyy vaan luovia luovasti..
Tulihan nyt taas tarinoitua pitkä pätkä..
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Meillä on toiveissa päästä vauvauintiin sitten, kun hän on vähän isompi, ja syksyllä lähdetään varmaankin muskariin. Tää kevät menee tässä tutustellessa vauvaelämään aikalailla.

Ristiäisistä selvittiin kunnialla. Pappi oli aika mielenkiintoinen tapaus, vähän poukkoileva puheessaan ja hirveällä kiireellä toimitti kasteen. Pojasta tuli Viljo Sulo Eevert. Piti ensin tulla vaan kaks jälkimmäistä nimeä, mutta mun isä heti syntymän jälkeen rupes puhumaan aina Viljosta ja se sitten siitä tarttui ja poikakin alkoi näyttää ihan Viljolta :LOL:

Kakkua jäi sen verran yli, että käyn tänään mun työpaikalla viemässä räävittäväksi ja näyttämässä pojua niille ketkä tänään töissä on.

Onneks on nää ristiäiset ohi. En oo yhtään tippaa sukujuhla ihminen, ne on mulle aika suurta kärsimystä..
 
Mimminkäinen meilläkin menee pojalla yön aikana nenä tukkoon! Samoin oon yrittäny tippoja laittaa vaan ei kyllä sanottavaa vaikutusta. Pahoilla mielin kuuntelen aina sitä rohinaa mutta ilma kuitenkin kulkee onneksi. On kyllä haastavaa yön aikana yrittää osua niillä tipoilla pieniin sieraimiin :confused: tissille murinaa on myös havaittu. Eka päästetään tissistä irti ja sitte kauheen murinan ja päänheilutuksen/hyökkäyksen kans uudestaan tissiin kiinni :LOL: mutta vähän helpottavaa kuulla että muillakin tämmöistä :) lisäksi tämä on alkanut heilutella päätä puolelta toiselle o_O vissiin kai ihan normaalia sekin. Ainakin googlen antamien vastausten perusteella :p

Minä laitoin perjantaina Manducan tilaukseen.. pikkumies viihtyisi väillä sylissä vaan pystyasennossa niin jospa se sitten kelpaisi niin saa itseltä kädet vapaaksi. Jos makoilisi niin olisi edes toinen käsi välillä käyttöön :rolleyes:

Vauvauintia mietin että josko lähtisi kokeilemaan mutta en ole mikään vedessä viihtyjä itse niin ei tunnu kauhean luontevalta. Mitään kerhoja en oo ees selvittäny vielä. Esikko kerho olis tarjolla kaupungin puolesta mutta se ekaa kertaa sinne meno kyllä hirvittää :cautious:

Hieno nimi pojalla Musicro ja hauskasti tullut sitten vielä yksi nimi lisää :)
Meidän poika sai nimen Niilo Mikael. Niilo on mun äidin papan nimi mutta se oli vähän sattumaa. Kiva silti että sattuikin sukutaustaa siihen.

Mies on tässä monta aamua aikonut herätä pojan kanssa aiemmin että saan rauhassa nukkua muutaman tunnin kun jotenkin sitä on poika vieressä koko ajan vähän valppaana. Noh, ei oo vielä onnistunu :rolleyes: vielä en raaski siirtää pinnikseen vaikka se ihan sängyn vieressä onkin. Siinä vaiheessa voisi alkaa siirtämään kun alkaa kääntyä mahalleen. Jos raaskii :D

Tulipa sitä taas tekstiä :X3:

Narana ja niipukka
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heips! :)
Pikkaisen on vierähtänyt edellisestä viestistä. Päivittäin oon käyny lukemassa, mutta ei oo vaan saanu aikaiseksi kirjautua sisälle ja kirjoittaa. Ja no, kyllähän nuo kolme lapsosta vie sen verran aikaa, ettei ehdi.

Mutta ihania nimiä on vauvat saaneet!
Onnittelut kaikille. :)

Sebastian on hyvin samanlainen vauvana kuin siskonsakin.
Nukkuu hyvin, syö hyvin ja on muutenkin kyllä hyvin kiltti ja iloinen vauva.

Mä oon pohtinu vauvauintia ja muskaria, mutta todennäköisesti jos sellaseen meinataan mennä, niin se tapahtuu syksymmällä.
Nyt on kuitenkin niin paljon pöpöjä liikenteessä.

Käytiin Sebastianin kanssa tänään vaunulenkillä ja pyörähdettin mun työpaikalla esittäytymässä.
Isi oli tyttöjen kanssa kotona.

Jälkitarkastus oli ja siellä kaikki kunnossa.
Paino on siinä lähtöpainossa, missä se oli ennen raskautta ja siihen se saa jäädäkin.

Sebastian tulee ylihuomenna 2kk ja meillä onkin just sinä päivänä neuvola ja taitaapi hän saada rokoitteenkin.
Äitiä vähän pelottaa, että miten menee.

Tosiaan S nukkuu hyvin, nyt on alkanut nukkumaan yöt kokonaan läpi heräämättä, tai ensimmäisen kerran herää n. 6 syömään, mutta nukahtaa kyllä uudestaan ja nukkuu sen muutaman tunnin. Sit on hereillä muutaman tunnin.
Ollaan nyt menty päivittäin koko poppoo ulos niin, S nukkuu vaunuissa ja yleensä jätän terassille jatkamaan unia, jollei ilma oo liian kylmä, siellä nukkuu sen 1-2h.
Päivällä kun mies tulee töistä, niin meen Sebastianin kanssa kaksistaan vaunulenkille ja nukkuu yleensä koko sen ajan, mikä vaihtelee tunnista kahteen tuntiin.
Välissä on tottakai hereillä.
Mutta pidempi väli on sit tuon vaunulenkin jälkeen, kun on 3-4 tuntia hereillä ihmetellen maailmaa.
Yöunille yleensä on nukahtanut siinä 21-22:30.

Ruokailun kanssa nyt on käynyt niin, että imetys on tässä viikon sisällä vähentynyt, mikä ei oo ollut yllätys.
Mutta ollaan kyllä tässä koko ajan annettu myös pullosta joko mun maitoa, mutta nyt viime päivät vain korviketta, joten pullottelu onnistuu.

Meillä on tytöt ottaneet pikkuveljen hyvin vastaan, auttavat hoidossa niin paljon kuin suinkin osaavat, ovat ensimmäisenä katsomassa veljeä, kun itkee ja pusuttelevat paljon.

Sen oon kyllä huomannut, että Sebastian ei turhia kyllä itke. Ainoastaan jos on jotain vikana.

Paljon varmaan unohtui, mutta nyt lukemaan tytöille iltasatua.

Susanna & Sebastian 1kk 3vko ja 5pvä
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heippa...

Mamadread, samapa toi missä puolella jutskataan ja voihan sinne siirtyä halutessaan myöhemmin :)

Hienoja nimiä kaikilla täällä :love: Mietin vielä paljastanko meidän tytön nimen kun on harvinainen ja minut voipi sitäkautta tunnistaa, enkä tiedä haluanko sitä vaikka en nyt mitään kauheen arkaluontoista kirjoitakkaan täällä... Mutta kutsun toistaiseksi neitiä täällä Alliksi:)

Tollasta tissinriuhtomista on ollut kaikilla meidän ipanoilla etenkin just iltasella... Itse oon aatellu et vois liittyä siihen et toisaalta haluaa imeä mut ei tahdo sitä maitoa kuitenkaan...
Tutti ei kuitenkaan ole kelvannut, ei vaikka kuinka koittais...

Alli kasvaa kovasti, on nyt yhtä hymyä joka päivä ja kovasti koittaa jutella. Siinä väsy kaikkoaa kun toista katsoo,on ne hymyt niin ihania :love: vielä kun noi ilmavaivat vähän hellittäis... Tuppaa kevyestä unesta niihin heräämään vaikka unet on parantuneet ja muutama yö on mennyt yhdellä syömisellä ja sekin joskus viiden maissa mutta on niitä muunlaisiakin öitä aina välillä.

Ristiäiset meni muuten hyvin mutta keskimmäinen osoitti taas mieltään kesken seremonioiden ja härvelsi siinä, mutta hyvin piti papilla pokka :D
Meillä tosiaan keskimmäiselle on ottanut koville siskon tulo. Oli niin kauan se pienin ja nyt joutuu taistelemaan huomiosta... Esikoisesta on ollut pelkästään apua, hän on haltioissaan sisaresta :)

Herkkuja on nyt ristiäisten johdosta vedetty niin et varmaan tuli pari kiloa takasin mulle:giggle: toi hymiö ei suostu lähtemään pois :cautious:

Harrastuksia en usko että mitään kun nykyään opistolla ei oo muskaria.. Ellei jotain jumppaa syksyllä vauvan kanssa.
Perhekerho sitten kun Alli on vuoden, aikasemmin ei oo oikein mieltä...

Neuvolaan torstaina, tytön kielessä on jotain tummaa, soitin sinne jo maanantaina mut ei kuulemma kuulosta sammakselta. Mitään oireita ei oo. Mitä lie...
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani

Yhteistyössä