Tammikuun tähtöset kesäkuussa

Plaaah.. Tulihan se paha olo tännekkin. Aamulla vähän puhallutti kun piti alkaa esikoiselle puuroa vääntämään mutta vähän helpotti kun sai jotain omaan suuhun. No ei se kauaa kestäny ku oli taas paha olo.

Mielitekoja ei oo viel tullu paljoa. Paitsi saarioisten tonnikalapizzaa tekee mieli :D kylmänä! Esikoisen aikana teki joka päivä mieli karkkia.. Ja tuli sitä kyllä vedettyäkin. Nyt taas ei karkit oikein maistu.

Kertomisesta. Kolme ystävääni tietää. Yhdelle kerroin heti, koska tiesin hänenkin olevan raskaana (kuukauden minua edellä) joten kiva hänen kanssa vaihdella kuulumisia :) Omalle perheelleni meinaan kertoa juhannuksena.

Naspu 6+2
 
Heippa kaikille!
Mäkin liittyisin mielelläni remmiin! :) 18.5. plussasin ja viikkoja on laskujeni mukaan tällä hetkellä 5+2. Eli ihan alussa mennään vielä ja mitä tahansa voi tapahtua. Varhaisulta on 7.6, mutta aika tuntuu matelevan niin hitaasti että siihen on ikuisuus! Vähän huolettaa, kun mitään raskausoireita ei rintojen lievän arkuuden lisäksi ole. Ei väsymystä, huonovointisuutta tai mitään.

27.1.2014 / Sarona / 27 v. / 1. lapsi
 
Minä katsoin eilen erilaiset äidit ja en tajua, itkin melkein koko ohjelman ajan :O
En tajua mikä tuli. Ohjelmassa oli nuori pari joka odotti esikoistaan, he kuuluivat eri uskontoon ja miettivät kumpaanko uskontoon lapsi liitettäisiin. Ai kauheeta kun tuli puheeksi esimerkiksi että miehen uskonto kieltää verensiirron, jos lapselle tulisi tilanne että tarvitsisi verta, niin mitä tekisivät. Minä ulisin täyttä päätä ja huusin että tietenkin sitä verta siirrettäis. Samoin kun mies vei yllätykseksi vaimonsa syömään, kun oli 1-v kihlajaispäivä. Porailin sitäkin, miten kultainen mies on :heart:
Samalla tietty ajattelin omaa miestäni, joka myös järjestää minulle aina yllätyksiä ja on erittäin kultainen, pysyyköhän hän sellaisena aina? No me ollaan molemmat toista kertaa naimisissa ja tiedämme mitä suhteen arkisuus tarkoittaa ja olemmekin päättäneet että emme saa pitää toisiamme itsestäänselvyytenä, emme anna suhteemme liikaa asettua raiteilleen vaan pidämme suhdetta yllä ja molemmat yllätemme toisemme aina silloin tällöin. Ja ihme ja kumma tää on toiminut! Olemme edelleen kuin vasta rakastuneet.
Kun tämän pariskunnan vauva syntyi niin en enää nähnyt mitään kun ulisin jo täyttä päätä silmät punaisena. Pakko oli kiiruhtaa suihkuun ennen kuin mies tulisi kotiin ettei säikähtäisi mitä on tapahtunut. En vieläkään tiedä mikä mua niin siinä ohjelmassa itketti, kai nää tunteet on vaan jotenkin nyt niin herkillä?
 
Täällä on nyt mun vanhemmille kerrottu. Mutsi nauroi vaan järkyttyneen hysteerisenä, ettei vielä halua olla mummi, mutta alkoi sit kuitenkin hössöttää, etten saa nostella mitään painavaa. Faija oli enemmän innoissaan, kuten arvelinkin jo etukäteen. Aamulla ennen töihinlähtöäni hoki vaan koko ajan, et: "Älä sit rasita itteäs, vauva tarvii unta." Sit selitti moneen kertaan, kuinka hän vie pikkuisen sitten kalaan ja sienestämään. Ihana iskä. :heart:

Täällä on tehnyt mieli mm. kinkkukiusausta ja muitakin tavallisia kotiruokia, pizzaa, voileipäkakkua, katkarapukolmioleipää, salamia ja pullaa. Aika normaaleja mielitekoja mulle, että tuskin edes raskaudesta varsinaisesti johtuu. :)

Niin ja tuota mielen herkkyyttä on havaittavissa täälläkin. Meinaan revetä vollottamaan ihan kummallisista elokuvien kohtauksista ja biiseistä, jotka eivät aiemmin ole hetkauttaneet suuntaan tai toiseen. :D
 
Viimeksi muokattu:
Varovasti ilmottaudun mukaan

Testasin la 18.5 haalean plussan ja digillä "raskaana 2-3", mutta samalla oli myös ruskeaa vuotoa ja yhtenä päivänä ihan kirkasta vertakin tuli.. Joten olin aika varma, että se oli siinä sitten.. Soitin neuvolaan ja sain lähetteen verikokeeseen joka otettiin joka toinen päivä, siinä seurattiin tuota hcg:n nousua. Eli sillon lauantaina, maanantaina mitattiin hcg ja se oli 122. Todella vähän mun mielestä, mutta neuvolantäti lohdutti, että yksi arvo ei vielä mitään sano.. Keskiviikkona olikin jo 221 ja perjantaina yli 600. Terkkari onnitteli ja varattiin eka neuvola tuonne kesäkuun puoleen väliin, jospa sitä vähän uskaltaisi luottaa nyt Vuotoa ei oo ollut enään yhtään. Tuo hormoni nyt mietitytti kun oli niin alhainen, mutta se on kuulema yksilöllistä miten paljon sitä erittyy ja toisaalta liian isot luvutkaan ei ole kuulema hyvät. Ja nousun pitää olla maltillinen. Ja kun oon ihan hölmö niin testasin vielä toisen kerran digillä, viikko ekan testin jälkeen ja sain "raskaana 3+" :D

Varasin varhaisraskauden ultran joka on ensi viikon lopulla, että selviäis missä päin tuo majailee. Mulla on isompi riski kohdunulkoiseen raskauteen niin se mietityttää. Onneksi ei ole mitään kipuja ollut!

Oireita ei ole muuta kun väsymys ja ruokahaluttomuus. Mulla on kaksi lasta entuudestaan ja niidenkin kanssa alkuraskaus on mennyt suht samoissa oireissa. Toivotaan, että ei tuliskaan mitään kauheeta oksentelua.

Niin ja laskin alunperin kierronkin vähän väärin ja lyhyemmäksi, eli nyt mitä laskin niin la olisi 25.1.2014.

Jotenkin ihan epätodellinen olo! Pääosin ei mitään isoja raskausoireita, väsymystä ja sitten etovaa oloa.. Ja herkistymistä. Jännään tosiaan vielä tuohon varhaisraskauden ultraan ja katsotaan uskallanko sitten tulla "täysillä" mukaan :D

tinker_ rv5+5
 
Tervetuloa uudet!

Mieliteoista: Mä join eilen maitoa. Ei ehkä kuulosta kummoselta, mutta kun en ole maitoa juonut ainakaan viiteen vuoteen yhtään. Eilen tuli sellainen olo, että maito voisi helpottaa oloa, ja sitten joinkin kolme lasillista yhtä kyytiä. Kumma juttu. Suolaistahan täällä tekee muuten mieli, en voi kuvitella yhtään mitään makeaa laittavani suuhuni, siis karkkia tai muuta. Makein mihin pystyn on ananas :)

Nyt ei jaksa enempää, aletaan taas yrittää päivästä selviytymistä..

Klementiini ja pavunitu 9+4
 
Klementiini Mullakin on toi maito, mitä en normaalisti juo, välillä tulee kunnon himo siihen. Samoin happamiin tuotteisiin esim maustamaton jogurtti, voisin pistellä litran purkin kerralla. Juustosiivuja voisin popsia vaikka kuinka. Eilen iski kauhea himo homejuustoon. Eikös se niin ole että Valion Aurajuustoa uskalsi syödä?
Salaatti on toinen mitä voisin syödä vaikka kuinka. Eilen käytiin miehen kanssa lounaalla seisovassa pöydässä ja minä otin kauhean ison lautasen alkusalaattia, mies sano että eihän tuohon ruokaa mahdu ollenkaan. No pistelin ensin salaatin ja sit vasta hain ruokaa vähän. Ensi kerralla otan ehkä sit ihan vaan salaattilounaan :D
 
Nyt tipahti postista kutsu NKL:lle np-ultraan 20.6. Eli silloin on sitten 12+1 menossa... oih, silloin voisi sitten jo alkaa olla "julkisesti" raskaana, nyt sitä pitää vielä salaisuutta suurinpiirtein omanaan.

Kyllä tuota seulontaa hieman pelkään, edellisessä raskaudessa jäin siinä kiinni niin että paukahti.
 
Nyt tuli kerrottua vanhemmille isä oli onnellinen mutta äippä vähän järkyttynyt sillä ollaa siskon kanssa samaan aikaan raskaana :D siskon ja mun tulevilla lapsilla olisin ikäeroa vaivaiset 3viikkoa! mutta kyllä se äitikin oli onnellinen. Viron appiukko ja anoppi olivat onneissaa ensimäinen lapsenlapsi kun tulossa :)
 
Mulla oli tänään taas ultra. Nyt siellä näkyi pieni alkio, mikä vastasi viikkoja 6+6. Sykekin näkyi. :) Eli hedelmöittyminen olisi ollut myöhempään kuin kaksi viikkoa menkoista.

Aloin kuitenkin nyt miettimään, että miksi silloin kaksi viikkoa sitten ultrassa näkyvä pussi (sikiöpussiko?) oli kooltaan 6+0 ja nyt tuo alkio oli 6+6..

Edelleen jännittää ja pelottaa, miten tässä raskaudessa käy. :(
 
Täälä vu. takana ja jotenki pelottava fiilis. Rv 6+3 laskettuna bongatusta oviksesta ja sydämen sykettä ei näkyny, alkio oli kyllä oikeassa paikassa. Jotenki mä olin niin varma, että näillä viikoilla se pitäis jo näkyä, mutta ei..:| Lekuri tosin oli onnessaan ja ei sanonukkaa mitää, että sen pitäis näkyä, vaan toitotti että ei näillä vkoilla vielä näy.. Mahtoko johtua sen laitteista, voiko jossain olla eritasoset laitteet ja joillain näkyy tarkemmin ku toisilla? : /
 
RuutuAkka ultrattiinko alakautta vai vatsan päältä? Minkä mittanen alkio oli ja vastasiko siis viikkoja? Meillä toinen oli 7mm ja vastasi viikkoja 6+4. Sydän löi kovaa ja näkyi selkeästi (alakautta ultrattiin yksityisellä).

Tuplat 7+1
 
RuutuAkka ultrattiinko alakautta vai vatsan päältä? Minkä mittanen alkio oli ja vastasiko siis viikkoja? Meillä toinen oli 7mm ja vastasi viikkoja 6+4. Sydän löi kovaa ja näkyi selkeästi (alakautta ultrattiin yksityisellä).

Tuplat 7+1
Ei mun mielestä mitattu, tai ei ainakaa sanottu mitää mitoista. Alakautta ultrattii..

Sen se sano, että näkymät vastaa 6:tta viikkoa..
 
Miten ihmeessä se voi silmällä sanoa mitä viikkoja se vastaa? Yleensähän nimenomaan se mittaus kertoo sen, että mitä viikkoja vastaa. :eek: Nooh, eiköhän siellä kaikki ole hyvin. :)
ma en ummarra. Ja tyhmänä jäi vain niin suu auki tilantees. Noh, soitin sinne jo uudelleen, että ens vkolle uutta ultraus aikaa. Ei muutaku nokka ylös ja positiivisiin ajatuksiin..
 
Tsemiä, RuutuAkka! Voiko olla että oli kokematon ultraaja? Oliko tuo yksityisellä vai kunnalla? Mulla ainakin VU:ssa mittaili ihan hirveen monta kertaa, kun sanoi vielä että näin pienestä on niin vaikea saada mittaa. Monen tarkistuksen jälkeen sitten vasta sanoi, että vastaa tosiaan viikkoja. Mä kanssa kävin yksityisellä ja ultraaja oli kätilö, ei lääkäri. Kyllä siellä varmasti on kaikki kunnossa, ultraaja vain ei ole osannut asiaansa!
 
  • Tykkää
Reactions: RuutuAkka
Siis yksityinen se oli ja se kyllä toitotti koko ajan, ettei vielä pidäkkää näkyä. Että normaalisti ottaaki vasta 7+ vkoilla, juuri tämän takia.. En usko, että se sykettä siis edes ettimällä etti, katto vain, että raskaus on oikeessa paikassa ja kaikki muuten ok.
Ja siis soitin nyt sitä aikaa ens vkolle, niin oli sanonu, että ottaa aikaisintaan ens pe, eli silloin olis 7+4...

Viime raskaudessa kävin sielä rv 6+2 ja silloin syke näky "vahingos" välillä vilahdellen.. Argh..!!

Mutta asian ku googletti, niin ihan positiivisellä mielellä pakko mennä. Ainaki sieltä löyty siis alkio, raskauspussi ja ruskuaispussi.. Kyllä sielä ens vkolla se syke jo tumuuttaa!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoittaudun varovaisesti mukaan. Positiivisen testin tein 10.5. ja tänään sain eka neuvolassa nähtiin vahvasyke. Sain viime vuoden keväällä kaksi keskenmenoa ja siksi olen pitänyt matalaa profiilia.

La 10.1.13 *Martta/ 32 v/ 4. lapsi /LKS

Pahoinvointi alkoi taas ennen plussaa, mutta kertaakaan en ole oksentanut.

*Martta ja toukka 7+6
 
Heipsan!

Toivottavasti Ruutuakka seuraavassa ultrassa saat hyviä uutisia <3

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Seulonnat: mehän mennään joka tapauksessa istukkabiopsiaan kun pelkona on tyttären periytyvä kuolemaan johtava sairaus. Mikäli vauvalla se todetaan, tottakai edessä on keskeytys, helpompi luopua lapsesta nyt kuin monen vuoden rakastamisen jälkeen, ja lisäksi lapsi vammautuisi vaikeasti. Verikokeeseen ei luultavasti osallistuta, en sitten tiedä katsotaanko istukkabiopsiassa muitakin sairauksia...

Täällä koin eilen kauhun hetkiä kun minun pikkuinen 2vee murunen oli isänsä kanssa suihkussa ja liukastui suihkun lattialla ja löi päänsä lattiaan :'( Yö oli uneton, tarkkailin pojua ja herättelin, ja luojan kiitos ainakaan vielä ei ole tullut mitään poikkeavaa oiretta. Vaan kyllä säikäytti. Viime viikolla jo oltiin päivystyksessä kun hajoitti jalkansa trampassa. Huhhei, varsin vauhdikas ihanuus tämä poika <3

Teto rv 8+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: RuutuAkka
Eka neuvola takana. Pienen pähkäilyn jälkeen tultiin neuvolatädin kanssa siihen tulokseen että la vois olla 2.1. Nyt olisi sen mukaan rv 9+0. Np-ultrassa saadaan sit tarkemmat tiedot. Sokerirasituksessa täytyy taas käydä sitten kun olot paranee ja syöminen sujuu taas normaalisti.

Väsymys vaivaa eniten aamulla kun ei millään meinaa päästä sängystä ylös. Illalla taas oon ihan pirtee ainakin klo. 23 asti ja välillä on ollu pakko vääntää koulutöitä klo. 01 asti. Liian monta vuotta yö- ja kolmivuorotyössä vaikuttaa varmaan ostittain siihen et yöllä on helppo valvoa.

Ruokahalu on menossa huonompaan suuntaan, mikään ei oikein maistu. Ja kun ruoka on lautasella niin siitä pitää ihan pakkottamalla syödä edes puolet.

RuutuAkka tsemppi ens viikon ultran odotukseen. Jos lääkärin mielestä kaikki oli ok, niin kyllä se varmaan niin on.

Fantaihana rv 9+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: RuutuAkka

Yhteistyössä