TAMMIVAUVAT 2007

Hei!

Ja ensiksi: Ihanaa ja iloista äitienpäivää kaikille!

Jaahas, oli joku lainannu juttuani, mut en huomannu kommenttia? Olipas hieman alavireistä tekstiä toi alkupäivien jutustelu. Mut sitähän se oli, itkua ja epävarmuutta kaiken sen ilon keskellä. Minulla ainakin.

Meillä on ollut neuvola jo alkuviikosta. Tytöllä oli painoa tasan 7kg ja pituutta 64cm. Ja oli muuten eka kertaa syntymän jälkeen tasamitta! Aina on tullu joku puolikas päälle. Kasvu on näköjään aloittanut tasoittumisensa. 700g oli painoa tullu ja 2,5cm pituutta. Mitään ihmeitä ei tällä kertaa ollu, ainoastaan se karsastus otetaan todellakin ensi kuussa tarkasteluun. Kyllä toisinaan huomaa että kun katsotaan oikein lähekkäin niin sitten karsastaa. Miten poio teillä sen karsastuksen kanssa? Mitä sille tehdään jos sitä on?

Pottua ollaan meilläkin syöty nyt viikko ja päivä ja hyvin menee. Mie pelkäsin alkuun sitä itkua ja kitinää, mutta ei sitä ole tullu. Uskalsin lisätä maanantaina porkkanaakin. Ens viikolla varmaan laitan jotain kaalta tai bataattia. Saas nähdä mitä kaupasta tarttuu mukaan! :p

Mutta eipä muuta tällä erää, lukemassa olen käynyt paljon ja melkein joka päivä. Olen vain niin jäänyt koukkuun isoäidinneliöihin kun sen opettelin tekemään! On tosi rauhoittavaa tehdä jotain käsityötä, enkä muuten napostele enää iltaisin. ;) Eihän sitä voi kun muuten menisi se työ likaiseksi.

Vilipi ja Krista
 
Meillä syöty kiinteitä kohta 2 viikkoa.. viikko pelkkää perunaa ja maanantaina siirryttiin myös maistamaan porkkanaa.. Alkuun sitä odotettiin suu auki innolla, mut nyt tuli se stoppi. B) Ei maistu, ei millään! Isi on yleensä meidän kanssa ollu syömässä ja nyt kun minä oon syöttäny ni suu pysyy visusti kiinni. .Pätin, et ei mitään turhaa kiirettä pidetä asian kanssa. Odotellaan ja harjoitellaan..

Meillä tulee myös hampaita kovaa vauhtia.. Sormet ja lelut työnnetään suuhun myöskin mun omaa useesti yrittelee... Vielä ei niitä näy, mutta kyllä kutisee... Pientä kiukuttelua havaittavissa joinakin hetkinä . :eek:

Kyllä se tästä... Jaksetaan kuitenki myös nauraa kovasti! :LOL:
 
Hyvää viisuiltaa kaikille!


Täällä on koko päivä oltu menossa ja nyt kotiuduttiin. Huomenna viä pitäs yhdet kemut jaksaa, kun on äitienpäivä, meitsi vanhenee vuodella ja Leevi täyttää tasan 4kk. :D Kaikki juhlat yhdellä kertaa niin ei tarvi monia kahveita keitellä.


Me ollaan kans noita kiinteitä maisteltu ja samanlailla täälläkin alkuun oltiin innoissaan, mut nyt ei enää maistu ihan yhtä hyvin. Mut, mulle kaikista suurin "helpotus" on se, että yöt on rauhottunu huomattavasti. Meillä meni siihen, et poika saatto herätä kymmenenkin kertaa yössä, mut nyt kiinteiden myötä herätään vaan aamuyöstä kerran syömään. Ei oo aina sit äitilläkään aamulla silmät ihan ristissä, kun saa nukkuakkin pidemmän pätkän. =)


Mut, oikein ihanaa äitienpäivää kaikille!!! :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 12:24 vaippamummo kirjoitti:
kuinkas palijon teitin poikavaavat painaa ? meijän Nuutti nyt 4 kk (synt 1.1) painaa 7,5 kg ja 66 cm pitkä. tuntuu vaan että ois iso, mut neuvolan mukaan painoo tullu normaalisti. miten teillä ? entäs mitä te puuhailette päivisin toukkien kans ? :wave:
Heipsan vaan kaikille :wave:

Meillä Ropsku painoi 4kk neuvolakäynnillä 8765g ja oli 64cm pitkä. Tämäkin kuulemma ihan normaali kasvu rintamaitolapsella. ;) Roopen päivärytmi menee tyyliin 1h unta 2h valveilla ja siinä välissä leikitään, touhutaan ja laulellaan. Käydään kantoliinaillen kävelyllä jos sää sallii tai sitten muuten vaan vaunuillaan ulkona. Kovin helppo on poikaa vielä tässä vaiheessa miellyttää kun liki kaikki äidin pelleily on kikatuksen arvoista. =) Se on niin suloista. :heart:

Niin se tärkein.. Roopelle tuli ensimmäinen hammas!! Ja nyt hoituu kääntymiset jo ihan sujuvasti puolin ja toisin. Lattialla pyörii silleen, ettei pysy enää siinä mihin hänet jättää. Niin ne kehittyy nopeaan..

Meillä mennään ihan täystissittelyllä edelleen. Tuntuu olevan tuhtia tavaraa tuo minun maitoni kun vauva noin kovin kasvaa eikä silti syökään kuin öbaut kolmen tunnin välein. Siksi en ole vielä nähnyt aiheelliseksi aloittaa kiinteitä. Ja omaa laiskuuttani...

Oliko teidän vauvat 4kk neuvolassa myös lääkärin tarkastuksessa? Meillä on kunnassa sellainen tilanne, ettei meidän kyläläisille ole neuvolalääkäriä ja seuraava neuvola-aika annettiin vasta kesäkuulle ja silloin EHKÄ tulee joku joka tämäkin on vasta kandi. Olen tässä miettinyt, että pitäisiköhän vähän valittaa asiasta johonkin tahoon kun minun tietääkseni lääkärineuvola ihan kuuluu asiaan. Korjatkaa jos olen väärässä.

Ihanaa huomista äitienpäivää kaikille! :flower: Ihan jänskättää ensimmäinen oikea äitienpäivä!!

Nyt äkkiä nukkumaan Roopulin viekkyyn.

Hyveli Yöteli :wave:

Hilmuska ja Ropert 4kk 6pvä
 
Meillä ei 4kk neuvolaa edes ole, mutta 3kk neuvolassa Leevi oli 8210g ja 66,5cm, mut voin sanoa, et kyllä on siitä kasvettu huimasti. =) Nyt joo tänään kokeiltiin tota ruokailua niin, että lusikallinen perunaa ja maitoa päälle, ni alas meni sitten kyllä. :) Saas nähdä miten alkaako taas maistumaan... :D Meillä ollaan hereillä se 2 tuntia suunnilleen ja sitte 1,5h- 3 tuntia unta, jos isi töissä ei oteta ku puolen tunnin unia kerralla, kun ei malta... Leevi odottaa isiä kotiin ja meinaa varmaan, että kun herää ni se jo kotona. :eek: huomaa, että alkanu ymmärtää, et isi on niin paljon töissä...


OIKEIN HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE! :heart:

Mites teille? Mulle tuotiin aamupala sänkyyn kortin kera. Meidän isi oli antanu Leevi 4kk:lle kynän ja pitäny paperista kiinni, olivat sitte piirrelly. Sulosta! ;)
 
Hyvää Äitienpäivää Kaikille :flower:

En oo jaksanu kirjotella ku meille ei oikein mitään uutta kuulu... Ja moni paikkakuntalainen tietää täällä mun nimimerkin niin ei oikein sitte huvita ees kirjotella enää... :( Mutta lukemassa käyn kyllä muitten kuulumiset.

Esikoisen 3w synttärit vietettiin eilen :heart: Oli kyllä mahtava saada kaikki läheiset samankaton alle samaan aikaan. Kyllä taas oli ihana huomata että vaikka nuo suhteet on hieman ollu joittenki kavereitten kans katkolla niin vielä löytyy niitä joita oikeesti kiinnostaa mitä meille kuuluu ja käyvät kylässäkin. Muut menköön sitte menojaan jos ei kiinnosta, ite ku ei jaksa enää olla se joka ottaa yhteyttä ja käy kylässä.

Mutta ollaan tässä lähössä mummolaan syömään, mummilassa jo aamu vietettiin.
 
Hauskaa äitien päivän iltaa kaikille vielä! ;)

Mitäs saitte lahjaks?
Mä sain hopeisen kaulakorun, jossa oli Tabermanin Tommin rakkaus runosta säe.. :heart: Ihana oli, ja tosi hyvä mieli tuli!

Meillä on Jere ollut selvästi tyytyväisempi vellin alottamisen jälkeen. Jaksaa seurustella joka toisen syötön välin kunnolla, ja kovasti sätkyttää ja naureskelee. Nykyään tykkää olla sylissä pystyasennossa kyynärpäiden varassa. Siinä keikuttais vaikka kuinka kauan. Ylös nostelusta myös tykkää, kuola vaan valuu silmille kun poika oikein hihkuu riemusta. ;)
Huomenna koitetaan peruna-porkkana velliä! :p

Poio&Jere tasan 4kk! Iso poika jo.. :heart:
 
FourMomys
Eli meille tuli nyt tammikuun 15päivä tälläinen kukoistava hymytyttö maailmaan. Nimeksihän kastimme hänet n.2kk sitten Olivia Roosa Viola..
Hän oli oikein minuun tullut ja tällälailla. Painoi hänellä oli 3200g ja pituutta 49cm.. Hyvin on alkanut elämä esikoisella ja toivetta on toisesta..
 
Jäi mullakin vähän pöön pointti auki... :whistle:

Ja tein saman huomion meillä kun Poio kotonaan. Eli heti kun on alkanut tarjota jytkympää ruokaa, niin on piristynyt ja hyväntuulinen lapsi kerrasta. Kun Hippuhan ei jaksanut syödä pullosta maitoa kuin n. 60 ml ja hyytyi. Tällaista syömistä oli sitten tunnin välein, joko tissiltä tai sitten pullosta. Nyt kun sosetta antaa kolmesti päivässä sen kolmasosa purkillisen ja lisäksi tissimaitoa, niin paljon pirteämpi poika on. Vauvauinti on kehittänyt Hippua ihan hirveästi. Todella hyvää tehnyt vesi oman kehon hallinnalle. Varpaatkin, tai siis kampurakengät, löytyivät tuossa joku aika sitten ja nyt niitä taikakenkiä tuijotellaan usein... :D
 
HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE :flower:

meillä meni eilinen mummoloissa juostessa. itse sain nauttia aamupalasta sängyssä ja sain myös ruusuja. muita lahjoja ei meillä ole paljoa harrasteltu, mut lupas tuo mies ens kerralla ostosreissusta mulle jotain kivaa ostaa :)

meillä myös maisteltu persikkaa kolmella päivällä ja eilen ekaa kertaa osasi nauttia koko hommasta. mut katsotaan piristyisikö meilläkin tuo neitokainen noista syömisistä.

ruuanlaitto kutsuu... jos illalla ehtisi enemmän juttelemaan :wave:

t. mikki ja miisa 4kk
 
Heippa vaan pitkästä aikaa :wave:

ja heti alkuun suuret kiitokset haleistanne, ootte aivan ihania! Lämmittää kyllä mieltä, kun on noin myötätuntosia ihmisiä. Kiitos =)
Nyt näyttää tosiaan tilanne jo paremmalta, isäkin on päässyt kotiin. Pikkusen muutoksia joutuu nyt tekemään elämään, eli ne tyypilliset; tupakka pois, liikuntaa lisää, terveellinen ruokavalio jne. Toi tupakka onkin ollut isän pahe ihan nuoruudesta lähtien :/ mutta nyt se on kerrasta poikki, jos meinaa paljon lisää niitä vuosia. Pari ekaa kuukautta pitäisi ottaa rauhassa sen pallolaajennuksen jälkeen. Hieman on ollut isälle vaikeeta, kun aina olisi touhuamassa ;) onneksi sen vaimo pitää hyvää vahtia. Remonttikin jäi sillä kesken, mutta me ollaan aateltu koota hyvä remppaporukka ja jatkaa siitä mihin isä jäi. Se on nyt tärkeintä, että saa rauhassa toipua ja totutella uuteen elämäntyyliin.
Oli se vaan rankka viikko sen jälkeen, kun sain tiedon et isä on sairaalassa. Joka päivä sen jälkeen pelästyin puhelinsoittoa ja pelkäsin et nyt tulee se kamalin uutinen.. Vielä ei todellakaan oltaisi sisarusten kanssa isästämme luovuttu. Tokihan se aika jokaiselle tulee ja vielä yleensä niin arvaamatta :(

Mutta jos kertoisi vähän muitakin kuulumisia..
Aatu se kasvaa vaan hurjaa vauhtia, suussa pilkottaa pari hammastakin :) Kova on naureskeleen ja jutteleen, pitää sellasia ihania pörinä ääniä. Masullansa kun on lattialla, niin pylly nousee ja jalat potkii ihan hulluna, et kova olisi halu mennä jo eteenpäin..tai taaksepäin ;)
Meillä on tällä viikolla se altistus, vihdoinkin. Se kun peruuntus sillon kun poitsu oli kipeenä. Toivottavasti nyt onnistuisi. Vähän ollaan nuhasina, mut eipä kai tästä enempää kipeeksi tulla.
Esikoisen synttäreitäkin pitäisi järkätä, viikonloppuna olisi tarkoitus pitää. Mä oon tässä yrittänyt kakkua pähkäillä, joku kiva idea olisi tarpeen. Ehdotuksia otetaan vastaan :wave:
Tytöllä niitä ideoita kyllä riittää, mut se on eri asia osaako äiti tehdä. Viime vuonna tehtiin sellanen Hello Kitty-kakku ja siitä tuli kyllä hieno, vaik itse sanonkin.
Pihahommiakin olisi ihan riittävästi tuolla ulkona, mahtaakohan tulla koskaan valmiiksi :whistle:

Sartsa täälläkin kaivattaisiin seuraa aina sillon tällöin, että vois yrittää vaikka joskus nähdä :)
Nyt täytyy lopetella, miljoona asiaa vielä hoidettavana (tai ei nyt ihan)

sayenna
 
Moikka kaikki!
En uskalla/viitsi ottaa osaa tuohon turvaistuin keskusteluun, vaan tulen kyselemään teiltä mieluummin. =)
Ollaan mietitty kovasti millasta seuraavaa turvaistuinta kannattais harkita.
Osto ajankohtahan on varmaankin vasta kesällä/syksyllä.
Meillä on autona Fordin focus ja haluisin kasvot taaksepäin istuimen, mutta meidän autossa on niin helvatan lyhyet vyöt! Nippa nappa saa ne ujutettua kaukalon ympärille.Käsittääkseni ne auton vyöt ujutetaan kuitenkin tuohon isompaan istuimeenkin jollainlailla..
Niin, ja olis kiva et repsikan paikalle mahtuis istumaan.
Olisko kenelläkään antaa vinkkiä tavalliseen farmariin mahtuvasta kasvot taaksepäin istuimesta? :attn:
 
Hei kaikille!

Ensin vastaan Poion kysymykseen: mekin mietittiin ja vertailtiin noita isompia turvaistuimia, kun piti toiseen autoon ostaa sellainen ja ei viitsitty toista turvakaukaloa ostaa, kun kummiskin kohta jää pieneksi. Päädyttiin lopulta Britaxin First Classiin, johon saa mukaan pienennysosan, joten poika menee jo nyt siihen hyvin. Sen saa asennettua meidän kumpaankin autoon, vaikka turvakaukalon kanssa oli aina vähän vöiden ja hampaiden kiristelyä... Tuo Britaxin First Class voidaan asentaa selkä menosuuntaan ja myöhemmin kasvot menosuuntaan. Hinta oli Lastentarvikkeessa 249?. Meillä ainaskin toiminu hyvin!

Sitten muita kuulumisia: Saku on aloittanut huulten pärisyttämisen ja sylkemisen oikein urakalla. Aamusta iltaan on kiva päristellä...(voi sitä syljen määrää) Myös sylissä pomppiminen on mukavaa, joten käsilihakset saa äidillä kovaa treeniä! =)

Meillä Saku on alkanut maistelemaan perunaa ja porkkanaa ja viikonloppuna valikoimaan lisätään päärynä. Toivottavasti päärynä maistuis vähän paremmin kuin noi aikasemmat. :whistle:
Suurin osa maisteluista kuiteskin päätyy ulos suusta ja kauhea siivoominen joka maistelun jälkeen!

Pärinäpoika kutsuu!
 
Ei sitä pääse tälle päivää hereille \|O Vettä vaan sataa, kylmä on eikä huvita lenkille lähtee. Tuntuu et sisälläkin palelee.

Poio: Aikaisemmin tuolla jo kehuin Britaxin Two Way eliteä. Se on kyllä hyvä, molempiin suuntiin asennettava istuin, menee pitkään ja saa lyhyilläkin vöillä kiinni turvallisesti. Ja moneen kertaan testattu penkki, että turvallinen on!!! Meillä on näitä kaks ja pois en antais :D

Mahtaa olla hampaita meijänkin vauvalle tulossa. Kuola valuu niin mahoton, nyrkki on kokoajan suussa. Et eiköhän 2kk:n sisällä tuu eka B) Hei ja mikä ihaninta: vaikka on ankea ja sateinen keli niin vauva kääntyi tänään eka kerran ihan ite mahalleen!!! :heart: Erittäin ylpeä oli taidostaan, aina ku käänsin takas selälleen niin kääntyi mahalleen. Jospa vielä muistais kääntymisen ku herää päikkäreiltä... :whistle: Aikaisemmin kääntyi usein mahaltaan takas selälleen, nyt ei sitä oo moneen päivään harrastanu.

Kahvinkeittoon mentävä \|O :wave:
 
poion kyselyyn: meillä vw passat ja hyvin mahtuu edessä istumaan kun käytössä gracon cosmic. saa asentaa molemmin päin. mutta parhaiten homma selviää kun menet sen auton kanssa sinne liikkeeseen ja alatte testaamaan et mikä tuoli jättää parhaiten tilaa. ja makuasioitahan nämä pitkälti on. ja tietty budjetti vaikuttaa myös. meillä ostettiin esikolle ristiäislahjarahoista tuo istuin. silti jäi lapsukaiselle säästöjä. ja nyt kun sisko syntyi niin hänen lahjarahoista ostettiin tuo esikon uusin istuin. ja mielestäni ihan tasapuolista koska molemmat tulevat näitä käyttämään mutta tuo kakkosen maksuosuus oli vain kolmannes tuosta esikosta joten näin saa "hyvityksen" siitä että käytettyjä joutuu käyttämään... sekavaa sepustusta ja puolusteluja lasten rahojen käytöstä :ashamed:

oottekos tulleet ajatelleeksi että siitä on aika tarkkaan 1 vuosi kun täällä palstalla jo hehkuteltiin plussaamisesta?! :D onkos joku jo ehtinyt uudestaan plussaamaan? jotenkin itseäänkin houkuttais mut järjevämpi taitaa olla odottaa ens vuoteen ennenkuin edes ehdottaa tuolle ukolle seuraavaa tulokasta.

 
meille syntyi 23.1.2007 ihana tyttönen..Mä jouduin jo edellispäivänä prenalle kun mun synnytys käynnistettiin.Tiistai aamuna joskus 6 aikaan hoitajat tuli antamaan käynnistyspillereitä..Parin tunnin päästä alkoikin jo supistaa..Yhdentoista jälkeen mun supistukset alko tulee säännöllisesti ja 3 aikaan mulla olikin jo kauheet kivut..kävin kuumassa suihkussa ja hoitaja toi mulle kauratyynyjä mut eihän niistä ollut mitn apua.Joskus 4 jälkeen mut kärrättiin synnytyssaliin ja hetken päästä sainkin jo epiduraalin ja se auttoi välittömästi..Sitten parin tunnin päästä siitä jo ponnistettiinkin ja klo.21.03 meille syntyi maailman kaunein tyttövauva Emma Lydia... :heart:
 
mikki hiiri: mä muistelen paljon vuoden takaisia hetkiä :D En siis pode vauvakuumetta enkä ole plussannut, meille ei enää vauvoja tuu. Mut kyllä vuosi sitten oli jännää aikaa, oon paljon lukenu päiväkirjoja yms, miehen kans mietitty et mitä milloinki tapahtu jne. Oli se ihanaa ja ikimuistoista aikaa :heart:
 
Poio: Meillä on Mondeo-farmari ja takapenkin vyöt on todellakin lyhyemmät kuin edessä, kaukalon saa juuri ja juuri kiinni. Ärsyä.
Britaxin two way elite sopi ihan hyvin, meillä oli se käytössä, kun esikko oli pieni.
Nyt on uusi isompien istuin naama menosuuntaan. Ja merkkiähän en muista :p (tossa hymiössä pitäis olla silmät kierossa).

Kränä:Onpas kurjaa kun ei voi rauhassa lörpötellä ja kitistä/valittaa. Höh. Tämä on niin just hyvä paikka purkaa joskus tuntojansa. Niitä ei välttämättä naapurien toivoisi kuulevan. :whistle:
Täytyy tehdä priva-löpinä-ketju. :D

Miehelle vaan tiedoksi sinne töihin, että J nukahti uskomattoman nätisti ja pian. Kerrankin kumpikin nukkuu ja mä voin täällä surffailla. :D Taidanpa pistää kahvin tippumaan ja pistää pannaria poskeen.
No nyt Ville kuuluu heräilevän. Kuuli taas, että äiti meinaa syödä. Tämä toimii näköjään jo ajatuksenkin tasolla. Hohhoijaa.
 
Hoppista hei! :wave: Nostan, oltiin jo kolmossivulla...

Äitienpäivä meni, olimme typyn ja äitini kanssa kylpylässä. Isäni ja mieheni meidät sinne kustansivat, kun olivat itse reissussa. Isällä oli työmatka ja mieheni oli pelireissulla Oslossa. Sain kyllä vielä äitienpäivälahjankin... :heart:

Meillä oli tänä iltana oikein kunnon rintaraivarit! :/ Mä olin kyllä aivan äimänä, kun tähän asti on mennyt kuin unelmaa. Mutta kävin sitten imetystukilistan sivuilla ja löysin vinkkejä ja ne toimi tosi hyvin. Maitoa siis tuli mutta tissi ei kelvannut, ei istuen eikä maaten. Imetin sitten kävellessä ja hyvin onnistui, uuvahti siihen syliin. :) Saas nähdä, mitä huominen tuo tullessaan.

Nyt itsekin nukkumaan, tulee huomisesta muuten pitkä päivä!
 
4kk neuvola takana.
Jeren uudet mitat on nyt sitten 6650g ja 65.7cm, pipa oli 43.
Kaikki oli tolla saralla ihan ok. Iho on siisti ja poika on virkee yms.

Pään mutoon kiinnitti lääkäri aikalailla huomiota, on siis lanassa oikealta puolelta. Saatiin lähete erikois lääkärille.. :ashamed:
Toinen silmä karsastaa edelleen ja saman silmän valoheijastekkin oli aika huono. Saatiin siitäkin lähete silmäpolille.. :'(
Voihan vattu!!! :'( :ashamed: :/
Nyt vaan jatketaan samallalailla kun tähänkin asti. Päikyt nukkuu tolla "paremmalla" puolella ja lelut on siirretty huonommalle puolelle..
 
Ja sitä piti vielä lisätä, et maisteltiin eilen ekan kerran ehtaa pottua!
Oli vissiin ihan namia, kun lisää olisi halunnut.
Kurja äiti vaan ei antanut kun teelusikallisen! :D
Kohta koitetaan taas!
Jospa saatais ens kuun neuvolaa varten painokin pois sieltä alakäyrältä!
 


Meillä Jere kävi eilen vasta 4kk neuvolassa..
Painoa on tullut 7418g
pituutta on kertynyt 65cm

kehityksessä edellä n.2kk kun seisoo ja istuu aivan omatahtoisesti...pelotteli lekuri et kävelee siinä alle 10 kuisena,sanoin vain takaisin et elä viitti miten mä pysyisin muka kolmen perässä... :LOL: :headwall:

Meillä kiinteitä menee 2-3 kertaa päivässä ja velliä ja pulloamaitoo siinä muina aikoina,tissiä syödään yöllä 2-5kertaa ja joskus päivällä eipä oikein mulloin.

Äitienpäivä lahjaksi sain lahjakortin kasvohoitoon ja jalkahoitoon!!Iahn lahja,omaa hetkee ja aikaa kaunistautumiseen!! Eka oikee äitienpäivälahja,koskaan en edelliseltä mieheltä mitään saanu,muuta kuin kaksi ihanaa mukeloa!

Joo meillä on Gracon DUO FLEX XTP ja hyvin menee volvoon sen leveys on 43cm joten tilaa jää muillekin,sekä volvossa huono mahtuminen muutenkin ja sopii erinomaisesti ja sitten kun lapsen haluu laittaa nenä menosuuntaan niin penkki toisin päin ja auton omiin vöihin,vaatii tietty et isompi muksu mut eiköhän tuon reilu vuosikkaana voi jo laittaa sillai..

Aurinkoisin terveisin :Nappa
 
Poio :hug: varmasti tuntuu kurjalta, mut toivotaan että ei ole sen kummemmasta kysymys. Oon kyllä kuullut juttua tuosta pään muodosta, että olisi ihan "asentohoidolla" korjaantunut, elikäs käytetään sitä ns.huonoa puolta enemmän. Toivottavasti pääsette lääkärille lyhyen ajan sisällä, ettei tarttisi kauaa odotella. Mun silmään teidän Jeren pää näytti ihan normaalilta tuosta profiilista katottuna.

Meillä onkin sit tänään se altistus, saas nähdä kauanko siellä menee, kun lapussa luki että pitäisi varata aikaa n.3-4 tuntia. No mutta toivotaan nyt, että tulisi selvyys siihenkin asiaan, että onko sitä allergiaa vai ei :/

Jaaha, sitä herättiin päikkäreiltä, jäi juttu lyhyeen..

Ai niin, Poio laitoin yytä :)
 

Yhteistyössä