Tappaisitko lapsesi jos lapsi olisi "väärää" sukupuolta?

  • Viestiketjun aloittaja nainenko julma?
  • Ensimmäinen viesti
nainenko julma?
Näin tekevät mm. tanskalaiset syntymättömälle lapselleen.

"Tanskalaisnaiset matkustavat Ruotsiin abortoimaan väärää sukupuolta olevan sikiön
Ruotsissa abortin saa 18. raskausviikolle saakka syytä kertomatta. Sikiön sukupuolen voi Tanskassa saada selville 14. raskausviikolla.

Tanskalaiset naiset matkustavat Ruotsiin hankkimaan abortin, jos he eivät ole tyytyväisiä sikiönsä sukupuoleen. Asiasta kertoo Tanskan yleisradio DR perustuen useisiin lähteisiin. Tanskassa on mahdollista selvittää sikiön sukupuoli 14. raskausviikolla. Ruotsissa abortin saa syytä kertomatta 18. raskausviikkoon saakka.

Aborttiturismi on saanut ainakin yhden kööpenhaminalaisklinikan muuttamaan käytäntöjään niin, ettei sikiön sukupuolta kerrota varhaisten ultraääniskannausten perusteella. Sukupuoli kerrotaan vasta 18. raskausviikon jälkeen.

- Olemme huomanneet, joillekin henkilöille, joille olemme tehneet sukupuolen määrittelevän ultran 14. raskausviikolla, on tehty abortti Ruotsissa, jossa se on mahdollista 18. raskausviikkoon saakka, sanoo Lille Københavner -klinikan omistaja Robert Kinnerfelt DR:lle.

Tanskassa abortin saa 12. raskausviikkoon saakka, minkä jälkeen sitä haluavien täytyy pyytää asiaa erityiseltä aborttituomioistuimelta. Tuomioistuin on niin ikään havainnut Ruotsiin suuntautuvan aborttiturismin. Tuomioistuimen asiantuntijan mukaan turismia on harjoitettu vuosia ja nimen omaan koulutumpi luokka matkustaa ulkomaille abortoimaan "vääränlaisia" sikiöitä.

Myös Ruotsissa on noussut keskustelu siitä, pitäisikö aborttilakia muuttaa. Hoitohenkilökunnan on ollut eettisistä syistä vaikea suostua sikiön sukupuoleen perustuvaan abortointiin."

Tanskalaisnaiset matkustavat Ruotsiin abortoimaan väärää sukupuolta olevan sikiön | Yle Uutiset | yle.fi
 
En tappaisi. Tyttö ja poika olisivat tervetulleita.

Itse uskon, että nuo "tanskalaisnaiset" ovat maahanmuuttajataustaisia, jonkun muun kuin tanskalaisen kulttuurin edustajia.
"Tuomioistuimen asiantuntijan mukaan turismia on harjoitettu vuosia ja nimen omaan koulutumpi luokka matkustaa ulkomaille abortoimaan "vääränlaisia" sikiöitä."

On toki mahdollista, että tuo koulutetumpi (sitä kai tuo koulutumpi tarkoittaa) luokka sisältää maahanmuuttajataustaisia, mutta kyllä minulle jäi käsitys, että on kyse ihan "tavallisista" tanskalaisista.
 
Mulle sanottiin ohimennen jo kyllä kolmetoista vuotta sitten, ja ihan Suomessa, ettei sukupuolta kerrota kovin varhaisessa vaiheessa juuri sen takia, että vanhemmat pettyisivät lapsen sukupuoleen, koska jotkut haluavat vain toista sukupuolta...
 
"vieras"
Todella julmaa ja sairasta! Ei tuollaista tekevät ihmiset ansaitse lapsia. Pitäisi tehdä niin ettei sukupuolta kerrota eikä hoitohenkilökunnan tarvitse osallistua tuollaiseen.
 
Mulla oli kyllä selkeä sukupuolitoive ja jopa "pelotti" jos se ei käykään toteen, mutta eipä tulisi mieleenkään aborttia jonkun sukupuolen takia tehdä.
Sillä kun ei sitten kuitenkaan niin hirveästi väliä ole.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Mulle sanottiin ohimennen jo kyllä kolmetoista vuotta sitten, ja ihan Suomessa, ettei sukupuolta kerrota kovin varhaisessa vaiheessa juuri sen takia, että vanhemmat pettyisivät lapsen sukupuoleen, koska jotkut haluavat vain toista sukupuolta...
Mä olen niitä, jotka pettyvät siihen "väärään" sukupuoleen. Ja olen todella iloinen siitä, että saan tietää lapsen sukupuolen jo raskauden aikana, sillä täten mulla on aikaa sulatella asiaa jo ennen lapsen syntymää. Näin ollen lapsen syntymän hetkellä asia olisi varmasti jo muuttunut iloksi.

Mitään aborttia en ikäkuuna päivänä voisi tehdä niin tyhmästä syystä, kuin väärästä sukupuolesta.
 
Viimeksi muokattu:
"mimosa"
No en tod. En ole edes halunnut tietää sukupuolta ennen syntymää. Tyttöjä olen toivonut ja myös saanut, ei poika kuitenkaan huono vaihtoehto olisi ollut, toiseksi paras kuitenkin.
 
Blue
Mulle sanottiin ohimennen jo kyllä kolmetoista vuotta sitten, ja ihan Suomessa, ettei sukupuolta kerrota kovin varhaisessa vaiheessa juuri sen takia, että vanhemmat pettyisivät lapsen sukupuoleen, koska jotkut haluavat vain toista sukupuolta...
Mä halusin tietää kolmannessa raskaudessa sukupuolen sen takia että niin kovasti toivottiin poikaa että oltaisiin haluttu tietää tytön tulosta etukäteen jotta se "pettymys" ei tulvahtaisi sitten siinä lapsen syntyessä esiin.
 

Yhteistyössä