"Tarvitsen naista yhä enemmän sellaisiin asioihin, joihin nainen on tarkoitettu, kuten pitämään miestä hyvänä ja olemaan haluttava."

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huh. Ottamatta kantaa johtajuuskykyihin (johon tämä keskustelu nyt jumittunut) mua kyllä korpesi eniten just tuo et naisen pitäisi kouluttaa itseään vuosikaudet ja edetä. Sitten kun PÄÄSEE jonkun sovinistisen Audi-pomon rouvaksi, niin riittää että on kaunis, haluttava, vähintään 7 cm korot ja silitysrauta. Näin se käy.
Eikö nainen muka halua olla haluttava?
Tottakai haluaa, mutta ei se riitä fiksulle naiselle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huh. Ottamatta kantaa johtajuuskykyihin (johon tämä keskustelu nyt jumittunut) mua kyllä korpesi eniten just tuo et naisen pitäisi kouluttaa itseään vuosikaudet ja edetä. Sitten kun PÄÄSEE jonkun sovinistisen Audi-pomon rouvaksi, niin riittää että on kaunis, haluttava, vähintään 7 cm korot ja silitysrauta. Näin se käy.
Eikö nainen muka halua olla haluttava?
Tottakai haluaa, mutta ei se riitä fiksulle naiselle.
Naisille nyt ei mikään riitä:D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huh. Ottamatta kantaa johtajuuskykyihin (johon tämä keskustelu nyt jumittunut) mua kyllä korpesi eniten just tuo et naisen pitäisi kouluttaa itseään vuosikaudet ja edetä. Sitten kun PÄÄSEE jonkun sovinistisen Audi-pomon rouvaksi, niin riittää että on kaunis, haluttava, vähintään 7 cm korot ja silitysrauta. Näin se käy.
Eikö nainen muka halua olla haluttava?
Juu tämä ei nyt ollut pointti. Vaan se että mies haluaa koulutuksen puolesta vertaisensa naisen (että voi sitten päteä älykkäällä ja sivistyneellä vaimolla?) jonka tärkeimpiin tehtäviin kuuluu kuitenkin vain ukon paitojen silitys ja silmän miellyttäminen. Että älliä pitää olla mutta sen käyttö ei ole suotavaa.
 
kiitos
Kiitokset Kiesille! Olemme vaihtamassa autoa ja tämä helpotti osaltaan päätöksentekoa. Ainakin Audin voimme samantien poistaa listaltamme. :)
Emme halua omalta osaltamme millään muotoa tukea firmaa, jonka johtotehtäviin pääsee noin asenteellisia ja yksinkertaisia ihmisiä.
 
Terve vieras! Minulla on täysin päinvastainen kokemus. Miespomot ovat olleet monesti ihan munattomia tiukissa henkilötilanteissa, työpaikkakiusaamista lakaistaan maton alle kun ei uskalleta ottaa asiaa kunnolla esiin, päätöksien tekeminen on joko tosi nopeaa (eikä ajatella kaikkia näkökulmia) tai sitten hiton matelevaa jossa piiloudutaan hierarkian taakse.

Minä työskentelen vieläpä miesvaltaisella alalla jossa naispomot ovat osoittautuneet aina äärimmäisen päteviksi. Topakoita mutta kuitenkin inhimillisiä. Naisvaltaisella alalla asia on eri, kaikkihan me ollaan kuultu esim. sairaalan työilmapiiristä..

Tuo Audi-miehen kommentti oli kyllä aika oksettava. Tiedän kyllä että johtajiksi pääsee kaikenlaisia henkilöitä ja "diplomi-insinööri" ei vielä kerro oikeastaan yhtään mitään sivistyksestä (opiskeluaikana paljon inssien kanssa touhunnut).

Muuta ei voi sanoa kun että hyi hitto ja onneks ei ole mulle tullut vastaan, tosin autoalalle en ikinä varmasti hakisikaan töihin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Tekipä itsestään tyhmän julkisesti.
Nainen osaa olla johtajana samalla lailla kuin mieskin.
( lehtijutusta päätellen tästä miehestä ei johtajaksi ole, luulisi osaavan hallita ilmaisuaan)
Täytyy kyllä sanoa, että henkilökohtaisesti pomonani olleet naiset ovat olleet aika karseita pomoja. Yksittäinen karsea miespomokin on ollut, mutta pääsääntöisesti miehet ovat olleet paljon parempia. Keskittyneet suuriin linjoihin ja jättäneet paljon tilaa alaisilleen toimia, ja olleet kannustavampia. Naiset ovat puuttuneet aivan liikaa pikkuasioita, olleet liian pomottavia joka asiassa, kytänneet ja olleet aivan liikaa kallellaan johtoon päin, unohtaen alaistensa tarpeet ja puolustamisen.
 
mies
Nykyään minulle on hyvin tärkeää, että minulla ja naisellani on paljon yhteistä, esimerkiksi samantasoinen koulutus ja arvomaailma. Arvostan myös suuresti sitä, että nainen silittää paitani, tässä eleessä on paljon symboliikkaa", hän kuvailee.

Miehenä allekirjoitan tuon. Samanhenkisen naisen kanssa tulee toimeen paremmin. Arvostan kuitenkin suuseksin paidan silitystä suuremmaksi rakkauden osoitukseksi.

Eikös naiset arvosta sitä myös, että mies saa taulun seinälle ja hänellä on naisen kanssa paljjon yhteistä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
"Nykyään minulle on hyvin tärkeää, että minulla ja naisellani on paljon yhteistä, esimerkiksi samantasoinen koulutus ja arvomaailma. Arvostan myös suuresti sitä, että nainen silittää paitani, tässä eleessä on paljon symboliikkaa", hän kuvailee. "

Miehenä allekirjoitan tuon. Samanhenkisen naisen kanssa tulee toimeen paremmin. Arvostan kuitenkin suuseksin paidan silitystä suuremmaksi rakkauden osoitukseksi.

Eikös naiset arvosta sitä myös, että mies saa taulun seinälle ja hänellä on naisen kanssa paljjon yhteistä?
Sä poimit nyt yhden kohdan. Naiset täällä ovat arvioineet artikkelia "suurena" kokonaisuutena :saint: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Kiesin kokemuksen mukaan nainen voi halutessaan olla miestä paljon ilkeämpi ja manipuloivampi otus.

unohtui keskustelusta ;-)
Ei unohtunut, koska siitä ei lukenut mitään alkuperäisessä viestissä eikä kukaan ole kertonut sellaisesta lausunnosta ennen sua. Enkä MINÄ lue Annaa tai sen erikoisnumeroita :xmas: .
 
Rukoilijasirkka
Todella oksettavia kommentteja tuolta ukolta. Mitä haaskausta kouluttautua silittääkseen miehen paitoja ja kärsiäkseen jalkakipuja.

Miten johtajana voi toimia mies, joka ei osaa itse mitään käytännön asioita? :eek: kuten edes silittää paitaansa. Menkööt äitinsä syliin tissiä imemään. |O Epämiehekästä tuollainen puhe.
 
minä
Ikävä kyllä tämä Kiesin lausunto ei tainnut olla vitsi tai femakkotoimittajan keksimää, vaan Kiesiltä on vain päässyt julkisuuteen se miten normaalisti puhuu naisista. Kaveri nimittäin kertoi jo aikoja sitten olleensa muutamassa liikepalaverissa Kiesin kanssa ja siellä teksti oli ollut aivan samanlaista. Tai itse asiassa paljon pahempaa. Jo ekalla tapaamisella oli vieraiden ihmisten (sekä omien alaisten) aikana puhunut pi**uista ja hu**ista.

Mutta tämähän vain on Keskon johtajapolitiikkaa (Audi kuuluu Keskoon). Muistaako kukaan, kuinka 90-luvun puolivälissä oli suuri kohu, kun Keskon silloin pääjohtaja selitti lehdessä, että naiset eivät voi edetä johtajiksi, koska heillä on "händicäp", eli synnyttävät lapsia ja hoitavat niitä. Eli samat on tavat Keskossa edelleen.
 
VV-Auton toimitusjohtaja pahoittelee Audi-pomon puheita naisista

1.9.2009 12:34
A A

Jukka Perttu

Helsingin Sanomat

VV-Auton toimitusjohtaja Pekka Lahti pahoittelee Audin myyntijohtajan Esko Kiesin puheita naisista.

Annan erikoislehdessä Kiesi sanoo esimerkiksi, että "kun nainen kieltäytyy silittämästä tai siivoamasta, voisi karrikoidusti sanoa, että suhde vetelee viimeisiään".

Hän myös lausuu, että "auton kaikki käyttöominaisuudet löytyvät naisesta".

Audi on osa VV-Autoa, ja Pekka Lahti on Kiesin esimies.

"Kyseessä on erittäin vakava asia", Lahti sanoo.

"Tasa-arvo ja syrjimättömyys ovat VV-Auton keskeisiä periaatteita. Kiesin ajatukset ovat hänen omiaan eivätkä edusta Audin tai VV-Auton johtamismallia."

VV-Autossa on reagoitu Kiesin kommentteihin. Lahti ei kuitenkaan halua kertoa, mihin kaikkiin toimenpiteisiin yhtiössä asian vuoksi ryhdytään.

Hän ei myöskään tiedä, miten yleistä Kiesin edustama ajattelu yhtiössä on. Tosin henkilöstötutkimuksen mukaan VV-Autossa noudatetaan hyvin yhtiön arvoja, joita siis ovat muun muassa tasa-arvo ja syrjimättömyys.

VV-Auto on saanut asiakkailta jonkin verran palautetta, jossa on pahoiteltu Esko Kiesin kommentteja naisista ja autoista.

"On kuitenkin ennenaikaista sanoa, heikentävätkö Kiesin kommentit Audin myyntiä. Tämä ei ole millään lailla positiivinen asia."

Lahden mukaan mielensä pahoittaneissa on sekä naisia että miehiä.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/VV-Auton+toimitusjohtaja+pahoittelee+Audi-pomon+puheita+naisista/1135248971421
 
Audin myyntijohtaja: Auton ominaisuudet löytyvät naisesta

1.9.2009 10:21
A A

Jarmo Aaltonen

Helsingin Sanomat

"Tarvitsen naista yhä enemmän sellaisiin asioihin, joihin nainen on tarkoitettu", Audin myyntijohtaja Esko Kiesi sanoo Annan erikoislehden haastattelussa

"Tarvitsen naista yhä enemmän sellaisiin asioihin, joihin nainen on tarkoitettu", Audin myyntijohtaja Esko Kiesi sanoo Annan erikoislehden haastattelussa

Yhtyneiden Kuvalehtien perinteikäs Anna-lehti on teettänyt media- ja markkinointivaikuttajille räätälöidyn erikoislehden, joka on päällisin puolin kuin normaali Anna-lehti. Erona on se, että näköis-Annassa puhuvat ne sidosryhmien mediavaikuttajat, joiden kanssa yhtiön markkinointiväki työkseen seurustelee.

Päätoimittaja Emma Koivula ja mediamyyntijohtaja Tomi Takanen lupaavat yhteisessä pääkirjoituksessaan syksyn mittaan lisää "upeita lifestyle-erikoisnumeroita", sillä "naistenlehtien hohdokas klassikko on elämänsä vauhdissa".

Vauhdikasta sielunmaisemaansa esittelee lehdessä muiden muassa Audin myyntijohtaja, diplomi-insinööri Esko Kiesi, joka tilittää lehden "Mies puhuu naisesta" -sarjassa suhdettaan vastakkaiseen sukupuoleen. Kiesin mukaan autoista ja naisista on helppo puhua, koska "auton kaikki käyttöominaisuudet löytyvät naisesta".

"Auton ulkonäkö viimeistellään jousituksilla ja pyörillä - naisen nilkat ja kengät ovat minulle tärkeitä, ja nainen menettää usein muotonsa, jos hänellä on alle seitsemän senttimetrin korot", Kiesi sanoo ja kertoo katsovansa naista samassa järjestyksessä kuin uutta autoa: Katse kulkee alhaalta ylös eli kengistä, nilkoista ja sääristä vartaloon ja pukeutumiseen ja viimeiseksi silmiin.

Kiesin kokemusten mukaan nainen on halutessaan "aika kylmä otus: hän pystyy manipuloimaan ja olemaan ilkeä paljon helpommin kuin mies". Kiesille on iän myötä naisessa tullut yhä tärkeämmäksi itse naiseus.

"Tarvitsen naista yhä enemmän sellaisiin asioihin, joihin nainen on tarkoitettu, kuten pitämään miestä hyvänä ja olemaan haluttava. Nykyään minulle on hyvin tärkeää, että minulla ja naisellani on paljon yhteistä, esimerkiksi samantasoinen koulutus ja arvomaailma. Arvostan myös suuresti sitä, että nainen silittää paitani, tässä eleessä on paljon symboliikkaa. Kun nainen kieltäytyy silittämästä tai siivoamasta, voisi karrikoidusti sanoa, että suhde vetelee viimeisiään."

Naisen sopiva ikä on Kiesin mielestä määritelty hyvin Naisen oppaassa, joka on painettu vuonna 1948: se on miehen ikä jaettuna kahdella ja ynnättynä seitsemällä. Kiesille, 59, sopivan ikäinen nainen on siis 36-37-vuotias.

Tasa-arvoa ei Kiesin mielestä ole se, että kaikkia kohdellaan samalla tavalla, sillä nainen on niin fyysisesti, psyykeltään kuin tunne-elämältäänkin aivan erilainen kuin mies.

"Tämän vuoksi naiset pärjäävät usein huonommin myös johtaja-asemissa: he käyttävät tunteita vääränlaisissa tilanteissa, jolloin tunne menee usein järjen edelle. Mutta tietysti poikkeuksiakin on. Miehet taas pystyvät helpommin hallitsemaan suuria kokonaisuuksia", Kiesi analysoi.

Kiesin mukaan miehen on vaikea joissakin tilanteissa ymmärtää naisen logiikkaa, eikä hän myöskään pidä naisten välisestä peruskateudesta. Naiset ovat myös huonoja verkostoitumaan, hän kertoo.

Kiesin mielestä naisella on sen sijaan kyky pelkistää ja viedä paremmin rutiinit läpi tavanomaisissa asioissa. "Ja niinhän sitä sanotaan, että naiset ovat enemmän suorittajia ja miehet haaveilijoita."

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Audin+myyntijohtaja+Auton+ominaisuudet+l%C3%B6ytyv%C3%A4t+naisesta/1135248967600
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Nykyään minulle on hyvin tärkeää, että minulla ja naisellani on paljon yhteistä, esimerkiksi samantasoinen koulutus ja arvomaailma. Arvostan myös suuresti sitä, että nainen silittää paitani, tässä eleessä on paljon symboliikkaa", hän kuvailee.

Miehenä allekirjoitan tuon. Samanhenkisen naisen kanssa tulee toimeen paremmin. Arvostan kuitenkin suuseksin paidan silitystä suuremmaksi rakkauden osoitukseksi.

Eikös naiset arvosta sitä myös, että mies saa taulun seinälle ja hänellä on naisen kanssa paljjon yhteistä?
Minä olen koulutettu johtoasemassa oleva nainen ja arvostan sitä, että joskus koulutettu johtajamieheni silittää minun paitani ja saan myös suuseksiä. :) Eli myös naisena allekirjoitan tuon osuuden. Eli meidän liitossa toista arvostetaan ja asioita tehdään luojan kiitos puolin ja toisin.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Nykyään minulle on hyvin tärkeää, että minulla ja naisellani on paljon yhteistä, esimerkiksi samantasoinen koulutus ja arvomaailma. Arvostan myös suuresti sitä, että nainen silittää paitani, tässä eleessä on paljon symboliikkaa", hän kuvailee.

Miehenä allekirjoitan tuon. Samanhenkisen naisen kanssa tulee toimeen paremmin. Arvostan kuitenkin suuseksin paidan silitystä suuremmaksi rakkauden osoitukseksi.

Eikös naiset arvosta sitä myös, että mies saa taulun seinälle ja hänellä on naisen kanssa paljjon yhteistä?
Kyllä kuka vaan saa taulun seinälle, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Voi surkeus näitä nykyajan miehiä. :headwall: :headwall:

Onneksi omani on ihana ja hahmottaa minut naiseksi myös littanissa kengissä.
 
voi jösses
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"ja nainen menettää usein muotonsa, jos hänellä on alle seitsemän senttimetrin korot", hän vertaa.
Tämä ukko sais itse tallustella koko päivän seitsemän sentin piikkareilla, niin voispa ääni muuttua kellossa. Aargh, mikä äijä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Nykyään minulle on hyvin tärkeää, että minulla ja naisellani on paljon yhteistä, esimerkiksi samantasoinen koulutus ja arvomaailma. Arvostan myös suuresti sitä, että nainen silittää paitani, tässä eleessä on paljon symboliikkaa", hän kuvailee.

Miehenä allekirjoitan tuon. Samanhenkisen naisen kanssa tulee toimeen paremmin. Arvostan kuitenkin suuseksin paidan silitystä suuremmaksi rakkauden osoitukseksi.

Eikös naiset arvosta sitä myös, että mies saa taulun seinälle ja hänellä on naisen kanssa paljjon yhteistä?
Kyllä kuka vaan saa taulun seinälle, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Voi surkeus näitä nykyajan miehiä. :headwall: :headwall:

Onneksi omani on ihana ja hahmottaa minut naiseksi myös littanissa kengissä.
Sä taisit vähän sekoittaa asioita. Viestin kirjoittanut "mies" poimi ne muutamat Kiesin sanomiset, jotka oikeasti olivat hyviä, ja irrotti ne kontekstista.

Mä arvostan sitä, että mieheni ripustaa taulun seinälle samalla tavoin, kun arvostan roskienvientiä, ruoanlaittoa ja rikkinäisten vaatteiden harsimista.
 
sivusta
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Ikävä kyllä tämä Kiesin lausunto ei tainnut olla vitsi tai femakkotoimittajan keksimää, vaan Kiesiltä on vain päässyt julkisuuteen se miten normaalisti puhuu naisista. Kaveri nimittäin kertoi jo aikoja sitten olleensa muutamassa liikepalaverissa Kiesin kanssa ja siellä teksti oli ollut aivan samanlaista. Tai itse asiassa paljon pahempaa. Jo ekalla tapaamisella oli vieraiden ihmisten (sekä omien alaisten) aikana puhunut pi**uista ja hu**ista.

Mutta tämähän vain on Keskon johtajapolitiikkaa (Audi kuuluu Keskoon). Muistaako kukaan, kuinka 90-luvun puolivälissä oli suuri kohu, kun Keskon silloin pääjohtaja selitti lehdessä, että naiset eivät voi edetä johtajiksi, koska heillä on "händicäp", eli synnyttävät lapsia ja hoitavat niitä. Eli samat on tavat Keskossa edelleen.
Minäkin olen kuullut samaa, tosin jo vuosia sitten.
 
o
Alkuperäinen kirjoittaja voi jösses:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"ja nainen menettää usein muotonsa, jos hänellä on alle seitsemän senttimetrin korot", hän vertaa.
Tämä ukko sais itse tallustella koko päivän seitsemän sentin piikkareilla, niin voispa ääni muuttua kellossa. Aargh, mikä äijä.
Tuskinpa ukko huomaa eroa 7 ja 6 sentin koroissa. Onneksi pääsi iltalehteen niin tietäänaiset varoa.

ps. ja lehmä-cliviahan täällä taas vammailee :headwall:
 

Yhteistyössä