Tatuointi koholla

  • Viestiketjun aloittaja Allergiaa?
  • Ensimmäinen viesti
Allergiaa?
Onko normaalia että muste on edelleenkin koholla ihossa, vaikka tatskan laittamisesta on jo vuosi? Tatuointi aiheutti tekemisen jälkeen allergisen reaktion, joka tarvitsi antibioottikuurin ja allergialääkekuurin. Voiko allerginen reaktio olla edelleenkin käynnissä? Itse iho on normaalissa kunnossa, aika ajoin tatuointi kutiaa. Meneekö ohi ollenkaan?
 
mullakin
Mun tatuoinnit on tehty 7 ja 5 vuotta sitten ja edelleen ne välillä nousee koholle. Ei siis ole aina, vaan sillon tällöin. En kyllä ole pitäny vaarallisena, kun mulla on muutenkin nokkosihottumaan taipumusta, että näppyjä ja kohoumia tulee millon mihinkin.
 
"a p"
Minun toinen tatska on 16 vuotta vanha, eikä se koskaan aiheuttanut tällaista mitä tämä uudempi, ei ollut kohollakaan kuin pari viikkoa. Olisikohan musteissa sitten eroa?
 
gnkgs
Mulla on monta tatuointia ja muutama niistä on koholla. Ne on kaikki saman tatskaajan tekemiä ja koholla olo johtuu siitä että ko. tatskaaja hakkasi liian syvään. Voi johtua sullakin siitä. Ainoa haitta siitä on ettei kuva ole ehkä kaunein mahdollinen.. ei kannata ainakaan samalle tyypille mennä ottamaan kuvaa jos tuo on syy miksi iho on siitä koholla :)
 
"a p"
Mulla on monta tatuointia ja muutama niistä on koholla. Ne on kaikki saman tatskaajan tekemiä ja koholla olo johtuu siitä että ko. tatskaaja hakkasi liian syvään. Voi johtua sullakin siitä. Ainoa haitta siitä on ettei kuva ole ehkä kaunein mahdollinen.. ei kannata ainakaan samalle tyypille mennä ottamaan kuvaa jos tuo on syy miksi iho on siitä koholla :)
Kuva on hienosti onnistunut, lähes täydellinen. Onneksi. :) Olen miettinyt sitäkin että olin humalassa kun tuo tehtiin ja verta tuli aikalailla välillä. Liekköhän siksi joutunut hakkaaamaan liian syvälle.
 
gnkgs
[QUOTE="a p";27903382]Kuva on hienosti onnistunut, lähes täydellinen. Onneksi. :) Olen miettinyt sitäkin että olin humalassa kun tuo tehtiin ja verta tuli aikalailla välillä. Liekköhän siksi joutunut hakkaaamaan liian syvälle.[/QUOTE]

Joo siis se kuva voi olla hyvän näköinen vaikka olisi liian syvälle hakattu. Tai muuten hyvännäköinen paitsi vähän koholla :D En usko että johtuu humalasta tuo että on hakattu syvään, joillakin vain tuntuu olevan sellainen tyyli (varsinkin aloittelijoilla mutta olen nähnyt jopa sellaisillä jotka kutsuvat itseään ammatilaisiksi). Useimmiten tunnistaa liian syvälle hakatun tatskan siitä että väri voi olla epätasainen, joistakin kohdista siis haaleampi kuin toisista.

Mutta tietysti sulla voi johtua muustakin tuo koholla olo, eniten tolta se kyllä kuulostaa jos ei kutise tms.
 
"a p"
Tatskaaja on yksi suomen parhaista, joten ammattilainen viimeisen päälle. Ehkä minun nahkassa nyt tällä kertaa oli jotain vikaa. :) Olen vanhemmuuttani alkanut allergisoitumaan vaikka mille, kenties nyt oli musteen vuoro. :/
 
[QUOTE="a p";27903343]Minun toinen tatska on 16 vuotta vanha, eikä se koskaan aiheuttanut tällaista mitä tämä uudempi, ei ollut kohollakaan kuin pari viikkoa. Olisikohan musteissa sitten eroa?[/QUOTE]

Voi johtua ihon vanhentumisestakin.

Ei vakavaa.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";27903568]Tatskaaja on yksi suomen parhaista, joten ammattilainen viimeisen päälle. Ehkä minun nahkassa nyt tällä kertaa oli jotain vikaa. :) Olen vanhemmuuttani alkanut allergisoitumaan vaikka mille, kenties nyt oli musteen vuoro. :/[/QUOTE]

ammattilainen viimeisen päälle in my ass! Jos suostuu känniselle tekemää niin ei todella ole mikää ammattilainen! Liian syvälle se on hakattu, mitä ei myöskään ammattilaiset tee.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
Kolmas korppi harmaana
[QUOTE="a p";27903382]Kuva on hienosti onnistunut, lähes täydellinen. Onneksi. :) Olen miettinyt sitäkin että olin humalassa kun tuo tehtiin ja verta tuli aikalailla välillä. Liekköhän siksi joutunut hakkaaamaan liian syvälle.[/QUOTE]

Eipä kovin kummonen artisti oo, jos känniselle tatuoi...Joo varmaan frendi ja hyvää jälkee ja kaikkee, mut mua ärsyttää tatuointikulttuurin perusperiaatteiden unohtuminen, joista yksi on se, että täytyy kestää mitä ottaa l. no painkilling.

On niin ihana kattoo niitä palaneita löllökätisiä pakettimatkahelveteissä, jotka halvalla hakkauttaa siihen kaheksanteen läskimakkaraan "jonku kivan perhosen". Toinen ihanuus ovat mammat, jotka tatuoivat lastensa nimiä minne sattuu, myös tisseihinsä/kaulaansa/korvan taakse jengityylillä, ja sitte ihmettelevät, jos joku (Usassa ainaki) pitää heitä arveluttavina.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";27903971]ammattilainen viimeisen päälle in my ass! Jos suostuu känniselle tekemää niin ei todella ole mikää ammattilainen! Liian syvälle se on hakattu, mitä ei myöskään ammattilaiset tee.[/QUOTE]

Kaveri kaverille tekee. ;)
 
Tatuoija
Yleensä se allerginen reaktio tuppaa pintaan jo heti parenmisvaiheessa. Silloin se väri ikään kuin kuplii kuvan sisältä pois ja on TODELLA paljon koholla. Kutiaa myöskin sitten ja reippaasti. Sanoisin että tuo nyt on vain päin persettä suoraan sanottuna tehty. Liian syvälle hakattu, kuten monet sitä tuossa jo huutelivatkin.
 
mulle teki, kaikkie nkehuma,ylistämä tekijä perhosen joka on hakattu liian syvälle!

seuraavat tatuoinnit teki ihminen joka sanoi että ompas menty luita myöten :D häne netekemissä on värit pysyny, eivätkä ole kohollaan. loput kuvat saa myös olla hänen tekemiään ellen sitte pääse lenteleen ulkomaille,se ois aika unelma :)
 
Mulla oli musta tatuointi koholla ja 'rypyillä' melkein puoli vuotta, sitten yhtäkkiä 'suli' ihoon ja on sittemmin ollut ihan tasainen kuten muutkin kuvani- on ne sitten tehnyt kuka tahansa.
Tarkkarajainen ja sellainen kuin pitääkin, tekijä seuras huolestuneena tilannetta, oli hänellekin uusi ilmiö.
Hoidin kuten neuvottiin ja pidin puhtaana, ei tulehtunut tms. Eikä ole kohonnut sittemminkään.
 
Ja ihan välikommenttina vielä- se oma nahka ja se että hoitaako ja miten hoitaa ovat tasan puolet siitä tatuoinnin pysyvästä jälkitilasta. Miten oma kroppa reagoi.
Kun aina kiljutaan kuorossa ammattilaisten perään, ja että nähdään perssilmälläänkin, että tämä kuva se on /ei ole ammattilaisen tekemä. Ja ammattilaisenkin tekemä viiva heilahtaa, jos tatuoitava kovin heilahtaa :D
 
[QUOTE="vieras";27903971]ammattilainen viimeisen päälle in my ass! Jos suostuu känniselle tekemää niin ei todella ole mikää ammattilainen! Liian syvälle se on hakattu, mitä ei myöskään ammattilaiset tee.[/QUOTE]

komppaan! justiisakkii, on liian syvälle hakattu, joten nousee koholle. Mulla sama vaikka kuinka piti olla parhainta kastia tämä tatuoija, voittanut parhaimman tatuoitsijan tittelin jne. oikeesti "hyvä", mutta kyllä, näin kävi. :/
 

Yhteistyössä