Te äidit, jotka puette lapsenne sateenkaaren kirjaviin muotihaalareihin!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="lilli";25210449]Miten joku voi nähdä jotain negatiivista noin kivan iloisessa puvussa? Taitaa olla se oma mieli, josta se negatiivisuus kumpuaa...ap ja muut...[/QUOTE]

En mäkään ymmärrä mutta eipä tarvitsekaan :)
Mulle on tärkeintä että lapsi pysyy kuivana ja lämpimänä läpi talven, eikä tarvitse taistella haalarin päälle pukemisesta kun puku on mukava päällä ja lasta miellyttävä kuosi :)
 
Sateenkaaripuku on suloinen pikkulapsella. Omat muksut ei kyllä sellaisia omista; 134 cm ja 128 cm sateenkaaripuvuissa kulkevat lapsoset olisivat aika koominen näky :D

Mutta on noilla kyllä aika kirkkaan väristä ulkovaatetta. Mustaakin on, vastapainoksi, mutta tämän talven väreistä löytyy mm. kirkas vihreä, kirkas turkoosi ja pirteä pinkki.

Mutta mulla ei oo verkkareita laisinkaan :(. Ei raidoilla eikä ilman.
 
"aapee"
oon kans ihmetelly meiän seuriksen kerhossa kun ne äidit ajelee hienoilla uusilla autoilla, mersuilla jne, mutta vaatteet on 70 luvulta, välillä oikeen ihmettelen et eikö ihminen yhtään kato mitä päälleen laittaa, tai no jos se auto sitte kompeiso sitä ja peittää sen mahtavan tyylin.
Niinpä, lapset on puettu tickettiin, moloon jne. ja itse kuljetaan tuollaisissa. :|

 
"aapee"
No, mä puen lapseni laadukkaisiin ulkovaatteisiin (olkoot sateenkaari tms.), koska lapsi touhuaa paljon enemmän ulkona siellä maantasalla kuin mä. Itse voin ulkoilla hieman huonolaatuisillakin vaatteilla (vaikka sitten niillä raitaverkkareilla).
Stockalle ostoksille tullessa vois pukeutua vähän paremmin, vaan ei. Siellä raahataan muotivaatteissa juoksevia lapsia nappiverkkareissa. :|
 
"nuppu"
[QUOTE="tiimarinvihko";25210370]Pakko sanoa, että mä jaksan vuodesta toiseen ihmetellä sateenkaaripuvun suosiota. Mun mielestä kun se on maailman järkyin![/QUOTE]

Sama täällä, minusta se haalarin on kauhean ruma.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";25210487]Niinpä, lapset on puettu tickettiin, moloon jne. ja itse kuljetaan tuollaisissa. :|

[/QUOTE]

Ei taida tuo kuva kopioitua mukaan, mutta tää on ihan paras. Hahahhah. Mä en voi ymmärtää että joku pukeutuu missään tilanteessa noin. Ehkä just silloin kun menee salille ja menee salilta nopeesti kotiin pois ihmisten ilmoilta.
 
iu
Kylläpä taas jonkun napaa kaivelee jonkun toisen arkipukeutuminen. :( Ei kaupassa käyntiin taida olla olemassa mitään pukukoodia (toisin kuin esim. linnan juhliin), joten antaisitte kanssaihmisten pukeutua niin kuin haluavat - kunhan eivät vallan säädyttöminä esiinny. (Ja ei, en itse harrasta normaalissa arkikäytössä verkkareita, collegevaatteita tai tuuli- ja toppapukuja, mutta se on oma valintani, ja muut tehkööt omansa.)
 
"elli"
[QUOTE="vieras";25210626]Ei jaksaisi tälleen talvella näin pimeään aikaan koko ajan aurinkolaseja käyttää: joten please ihmiset, koettakaa nyt oppia pukemaan ne lapsenne ja itsenne paremmin.[/QUOTE]

Onko tää olevinaan hauska? Mä en ymmärrä sun pointtia nyt yhtään.
Mitäs arvon leidille sais olla, että olisit tyytyväinen-miten meidän pitäisi nyt pukeutua ettei mene herne sievään nenääsi?
 
"vieras"
[QUOTE="elli";25210623]Mitä vikaa on collegehousuissa, verkkareissa tai tuulipuvuissa?
Miten sitten pitäisi pukeutua puistoon ulkoillessa lasten kanssa? Burberryyn ja gantiin vai?[/QUOTE]

Ei periaatteessa mitään vikaa, mutta kun ne monet on niin rumia ja roikkuvat monien päällä rumasti.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25210626]Ei jaksaisi tälleen talvella näin pimeään aikaan koko ajan aurinkolaseja käyttää: joten please ihmiset, koettakaa nyt oppia pukemaan ne lapsenne ja itsenne paremmin.[/QUOTE]

onneksi mun ei tarvi olla niin pikkumainen että välittäisin mitä muut ajattelee, riittää kun lapset ja itse viihdyn. muiden mielipiteellä ei ole minkäänlaista väliä=)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25210657]onneksi mun ei tarvi olla niin pikkumainen että välittäisin mitä muut ajattelee, riittää kun lapset ja itse viihdyn. muiden mielipiteellä ei ole minkäänlaista väliä=)[/QUOTE]

Valitettavasti...
 
gui
[QUOTE="elli";25210623]Mitä vikaa on collegehousuissa, verkkareissa tai tuulipuvuissa?
Miten sitten pitäisi pukeutua puistoon ulkoillessa lasten kanssa? Burberryyn ja gantiin vai?[/QUOTE]

Eiköhän ne collarit, verskat ja tuulipuku ole just sopivia ulkoiluun. Mut ei niiden rumia tarvii olla. Mutta jos jotain ei oma pukeutuminen kiinnosta, niin sitten saa olla kiinnostamatta. Ihmiset on kiinnostuneita eri asioista.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25210662]Valitettavasti...[/QUOTE]

hei ja jos sun persettä kaivaa toisten pukeutuminen niin jos et oo tienny niin sulla on vakiovarusteena pään alapuolella sellanen kääntyvä systeemi millä sä saat käänettyä ne kärsivät silmäsi kattomaan ihan toiseen äfääriin niin ei häiritse liian rumat tyylit.... mutta just sun laisesi saamut vielä enempi pukeutumaan niihin verkkareihin ja halpoihin takkeihin... teitä kun on niin mahtava kiusata kun mun itsetunto ei huonone yhtään halppisvaatteissa niin kuin esim sun =)
 
Mulla on ainakin lasten kanssa ulkoillessa vedenpitävät housut (tylsän harmaat), veneilytakkini, koska pitää vettä ja tuulta. Sekä KUMISAAPPAAT, hattu ja hanskat. Miksi mun pitää palella, jos lapsikaan ei palele.
En kyllä ymmärrä, miksi ei saa lapsella olla pirteää ja värikästä.
Meillä esim. tämä puku:



kuva: Tinttaiita
 
"nuppu"


näkyykö tää? :)
Sanoin pukua rumaksi, mutta nyt täytyy sanoa että tässä kuvassa ja tällä tytöllä puku on kivan näköinen. Pipokin mätsää ;) En ole nähnyt sateenkaarihaalaria kuin nettikauppojen valokuvissa, missä ne eivät ole mielestäni kivan näköisiä.

Ja olen samaa mieltä kuin Anatolia; mitä pienempi lapsi, sitä paremmin tuollainen haalari sopii.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25210686]hei ja jos sun persettä kaivaa toisten pukeutuminen niin jos et oo tienny niin sulla on vakiovarusteena pään alapuolella sellanen kääntyvä systeemi millä sä saat käänettyä ne kärsivät silmäsi kattomaan ihan toiseen äfääriin niin ei häiritse liian rumat tyylit.... mutta just sun laisesi saamut vielä enempi pukeutumaan niihin verkkareihin ja halpoihin takkeihin... teitä kun on niin mahtava kiusata kun mun itsetunto ei huonone yhtään halppisvaatteissa niin kuin esim sun =)[/QUOTE]


Minun pukeutumisellani ei ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa. En vaan halua kulkea halppisvaatteissa.
 
[QUOTE="nuppu";25210718]
Ja olen samaa mieltä kuin Anatolia; mitä pienempi lapsi, sitä paremmin tuollainen haalari sopii.[/QUOTE]

Älkää antako niille lapsillenne niin paljoa ruokaa, niin pysyvät pienikokoisina puettavina nukkeina. Ruoan puute voi aiheuttaa myös jälkeenjääneisyyttä, eikä lapsi muodosta omia mielipiteitään pukeutumisensa suhteen. Touché!
 

Yhteistyössä