Te joilla kaksi autoa, kumpi teillä ajaa sillä paremmalla ja uudemmalla?

Niin tuossahan se kysymys sitten tulikin. Lähinnä kiinnostaa siksi, kun mieheni ei voi sietää sitä, että perheen nainen yleensä ajaa sillä huonommalla ja vanhemmalla autolla lapsia kuskaten ja turvaistuin joko on tai sitten joku olematon! Sen kuulemma ymmärtää jos mies vie lapset hoitoon niin sitten sillä paremmalla autolla ajaminen on ok, mut jos nainen kuskaa niitä lapsia niin se aina meinaa repiä pelihousunsa, kun näkee tuollaista.
Miten teillä on,onko se niin vai miten? Perustelkaa! :)
 
Minä ajan paremmalla. Ja tuo apn miehen pointti on ihan hyvä, samaa mieltä olen minäkin. Mutta mitä oon esim. naapureita seurannut (utelias kun olen ;) ) niin yleensä se nainen kyllä ajaa sillä perheen ykkösautolla =)
 
Jos me molemmat liikutaan tässä lähistöllä niin se saa uudemman jolla on lapset kyydissä, joskus vaihdetaan autoja kesken päivän jos toinen vie lapset ja toinen hakee. Pidemmät reissut ajetaan paremmalla, vaikka olis yksinkin liikenteessä (paitsi jos on pakottava tarve lähteä kahdella autolla). Ja turvaistuimet saa paremmasta autosta helposti siirrettyä louskuun.
 
Täällä meillä päin näyttää siltä, et miehet niillä paremmilla autoilla ajaa ja lapset keikkuu miten sattuu autossa. Yhtenä päivänä mies tuli kotiin tosi järkyttyneenä ja kertoi, et joku äiti oli istunut auton takapenkillä ja imettänyt vauvaa auton ajaessa..siis varmaan isä oli sitten ajanut. Huh kaikkea sitä joutuu näkemäänkin!
Kerronkin miehelle terkkuja, ettei ne kaikki miehet ajele niillä paremmilla,jos nyt vähän rauhoittais sitä! ;)
 
Mies ajaa uudemmalla autolla ja minä isommalla joka on vanhempi ja käytännössä huonompi,mutta ei silti niin huono ettenkö vois sillä lasten kans kulkea. Ja käytännönsyistä mä ajan tuolla bussilla jos kaikki pitää kyytiin mahduttaa.
 
Meille ollaan nyt ostamassa toista autoa, vanhempaa kuin nykyinen ja pienempi. Miehellä on pidempi työmatka, joten ajaa tuolla "uudemmalla" (siis vm.-98) autolla. Meillä lapsien hoitopaikkaan on n.200m ja mulla työmatkaa 5km, joten mä ajan sit sillä "vanhemmalla" (joku vm. -90-95).
 
Minä ajan yleensä paremmalla, koska mä yleensä liikun lasten kans. Me ei kumpikaan ymmärretä sitä että monesti mies ajaa uudella hienolla autolla ja emäntä huonolla, nippanappa katsastuksen läpäisseellä romulla lasten kans. Meillä on tuttava piirissä pari tällaista. Syynä on kun miehen mielestä ei kuulema kannat ostaa parempaa autoa emännälle kun se ei tee pitkiä ajoreissuja. No onneksi kolareita ei satu lyhyillä ajomatkoilla! :kieh: |O
 
No mulla yleensä on käytössä juuri se meidän vanhempi auto, johtuen siitä että mies tarvii töissä auton jossa on vetokoukku eikä tossa vanhassa ole.Ja sitten kun mies joutuu välillä niitä kärryjä töissä kuljettelemaan niin on myös edullisempaa ajella tolla diesel autolla.Eikä mun ole pakko kotoa mihinkään mennä kun töissä en ole.
 
Mies ajaa paremmalla, mutta työn puolesta istuu autossansa päivässä sen 8h, ja ajaa siis joka päivä useita satoja kilometrejä. Minä taas oon lasten kans kotona, joten kauppaan voi mennä sillä huonommallakin autolla.
 
Vieras
Sanotaanko näin, että minä ajan paremmalla, mutta tosin vanhemmalla. :) Eli minä ajan vm. 1998 BMW:llä ja mies vm. 2001 Passatilla. Eli mulle tulee viikossa paljon enemmän ajoa, joten sen takia ajan tuolla paremmalla (ainakin meidän mielestä) autolla. Ja onhan tuo vielä dieselauto, joten on edes vähän edullisempaa tuo liikkuminen. Ja toisaalta, molemmathan ovat ihan hyviä autoja, joten sillä ei siinä mielessä juurikaan ole merkitystä kummalla ajan. Paitsi, et bemari kiihtyy vähän toisella tapaa kuin tuo volkkari ja on muutenkin HIEMAN jykevämpi menopeli!
 
Minä ajan lasten kanssa paremmalla, joka on miehen nimissä. Mies taas ajaa autolla, joka on virallisesti mun nimissä. Ihan jo sen takia, että mun auto on korkeampi (mies kulkee monesti metsällä huonoja teitä, töissä rakennuksilla) kun taas ukon autossa onjust se alin mahdollinen 8cm maavara...Ja miehen autossa on ilmastointi, mikä on muksujen kanssa kesällä ehdoton. Myös miehen auto on turvallisuustesteissä aikanaan menestynyt paremmin. Iässä ei hirveesti oo eroja, vain vuosi (mun auto vanhempi). Mulla oli tuo auto kun mentiin yhteen, samoin miehellä omansa...sitten käytännön syistä siirtynyt näin.
 
Vuosimalliltaan taitavat olla samanikäisiä, mutta mulla on farkku ja ukolla tavallinen viisiovinen.

Tosin me kyllä vaihdellaan keskenämme autoja ihan lennossakin, kun molemmissa on turvaistuimet
 

Yhteistyössä