Terolut mimmit

Mielenkiintoista. Kävin äsken gynellä ja nytte anto diagnoosiksi pco epäilyn. Ei mul viimeks puhuttu ku yhestä kystasta eikä mitään että mulla se ois. No mutta nyt sain lähetteen kunnalliseen polille, jee,jeee, JEEEE :D oon niin ilonen! Sano että varmaan saan sieltä clomifenit sit kuitenki ja seurantaultrien vuoksi tulis niin kalliiks yksityisellä. Miehen simppatestit sais siellä kanssa tehtyä ja sano että kannattaa tehä ne. Ja vielä mielenkiintosempaa oli että se sano että pitkä pillereiden syönti ei vaikuta tähän raskautumiseen mitenkään, päinvastoin on kuulemma suojannu tulehduksilta ja syöviltä yms.
Mut nyt odotellaan, lähete pitäis tulla n.1kk kuluttua.
Tiuhti: kauanko teillä on yritystä takana?
 
Viimeksi muokattu:
tarana: Onpa erikoista mitenkä erilailla gynet asiansa osaa.:O Hyvä kun menit siellä käymään ja sait asiat suhteellisen nopeesti etenemään.:) Viimeksi kun itse gynellä kävin niin siitä jäi kans hieman erikoinen fiilis. Kyseessä oli vanha mummeligyne, jolla suurin osa vastaanottoajasta meni tietokoneennäppäimistöä katsoessa ja yksisormijärjestelmää käyttäessä. Selitys oli että sulla nyt on tommoset munasarjat...hitaamman puoleiset.:confused: Ultrassa sano että en ollut ovuloinut, kun oli niin ohut limakalvo.. Lääkkeinä terot puoleksivuodeksi ja toivotaan että raskaudut. Mulla oli ennakkoluuloja kyseistä gyneä kohtaan jo sinne mennessä, kun 26 vuotta sitten sama gyne oli äitilleni sanonut ettei sen mahassa ole mitään eloa havaittavissa ja seuraavana päivänä meitä löytyikin sieltä kaksi hyvin elossa olevaa lapsosta.:D
 
miss_piggy
Tiuhti: Nyt kp 14 ja vahvaa viivaa edelleen noilla One Stepin testeillä, pitänee tänään vielä hommailla :D Kunhan vaan se ei ois pco joka noita vahvoja viivoja antaa :x Se kun saattaa antaa vääriä tuloksia ovistesteihinkin, joten tiä sitte uskaltaako noihinkaan luottaa... No mutta näillä mennään!
 
Nyt alkoi vuoto ja teroluteja on vielä kolme päivää jäljellä. Ei tahdo mun kroppa piitata piiruakaan noista teroluteista. Ovulaation jälkeen alkoi taas tiputtelu, vaikka terolutia vedin naamaan ja nyt dpo 8 se muuttui jo kuukautisvuodoksi. Ihan hanurista!
 
tarana: En olisi menny kyllä viimeksi sille kyseiselle gynelle, jos vaihtoehtona olis ollut muitaki.. Sillon oli vaan pakko päästä nopeeta. Ilmeisesti sille ei ollu tunkua. Mistähän johtuis...:D

miss_piggy: Toivotaan parasta, että se oli sitä itteään eli OVIS.:) Mä jo silloin intoili kp14 että viiva ahvistuis lisää, mutta tikutin sitte kuuden aikaan uudestaa eikä toista viivaa ollut enää oikeastaan ollenkaa.. Sama jatkui eilen.:stick: Ihmettelen jos tähän mitää muutosta olis tulossa ainakaa tälle kierrolle... Luulenpa ettei mulla oo ovulointia tapahtunu ollenkaa tytön syntymän jälkeen. Ennen sitäkin harvoin.

Luis::hug: Olisko jotain toista gyneä jolle menisit?
 
miss_piggy
Täällä nyt kp 15, on kyllä touhuiltu ahkerasti :D Oon saanu vielä eilen ainaki noilla One Stepeillä tosi vahvaa viivaa, ja Alice näytti eilen just ja just havaittavan viivan....eli kyllä noissa testeissä on eroa, alan kyllä kallistumaan siihen, että jätän oviksen tikuttelun kokonaan, ja ajotetaan vaan nuo peiton heiluttelut laskelmien mukaan aina oviksen aikoihin...ei nuo testit näköjään oo kovinkaan luotettavia.

En oo sit pariin päivään tänne päässy ees kirjottelemaan, kun jostain syystä en pääse kaksplussan sivuille ja nytki nää sivut näkyy ihan miten sattuu.
 
miss_piggy toivotaan että teillä nyt tärppää, kuin myös muilla :heart:

Laskujen mukaan olis menossa kp20. Peittoja on jonkun verran heiluteltu, mutta saapi nähä onko osunu oviksen kohalle :). Oon aika rennisti ottanu pari viimestä kiertoo, eli en oo laskenu päiviä juuri ollenkaan.

Lomautus jatkuu, mikä ei kyllä harmita yhtään :).

Jonkun verran havaittavissa ahdistusta ja ahdistusta lisää hyvän ystävän lähetyvä synnytys. Huomenna on menny jo viikon yli, ens keskiviikkona kuulemma käynnistetään jos ei mitään ennen sitä oo tapahtunu.

Oon viime aikoina ollu äärimmäisen ahdistunu ja välillä varsinainen noita-akka. Yritän kovasti olla purkamatta pahaa oloa mun mieheen, mutta aina se ei onnistu. Onnex mies joten kuten ymmärtää mua. Joskus tulee sellanen olo ettei mies oo ihan samalla lailla mukana, mutta hää sanoo että kun ei osaa auttaa mitenkään mun oloa, nii on vähän orpona...

Että sellasta täällä :)

Tsemppiä kaikikke !!!!
 
Nyt tulee hiukan vuodatusta :(

Mä oon ihan katkeamispisteessä :'(

Se mun kaveri sai toissa yönä tytön. Mä en tosin asiasta kuullu häneltä vaan ohi mennnen toiselta kaverilta. Tuli tosi paha mieli ettei hää itse mulle kertonu. Laitoin tänään sitten onnitteluviestin ja kerroin siinä samalla sitten miltä musta tuntuu ja pyysin samassa viestissä anteex että pilaan nyt ihan kaikki avautumalla näin ilosella hetkellä. Helpotti pikkasen ja kaveri ymmärti ainakin osittain.

Mä oon tuntenu oloni töissä että muualla itteni hirmu ulkopuoliseksi. Miten mä onnistun karkottamaan kaikki ystävät ja muut ihmiset ympäriltä. Vuosi vuodelta musta tulee vaan sulkeutuneempi.

Mä jopa karkotan miehenkin pois mun luota :(. Mä vaan pelkään niin älyttömästi että satutan taas itteni. Mä niin vihaan tätä tunnetta.
Tänään sain mieheni kyllä suututettua niin pahasti, etten usko että vähään aikaan saadaan asioita kuntoon. Mä onnistun aina valitsemaan sanani väärin :(. Musta on ruvennu viime aikoina tuntumaan siltä että teen tän kaiken alitajuntasesti tahalleen, että just haluankin kaikki ihmiset mun elämästä pois...

Mä en enää tiiä mitä mä oikein teen, musta tuntuu että ihan KAIKKI hajoo mun käsiin.

Kiitos ja Anteeksi
 
Fossiili: :hug:Jaksamisia! Olisko sulla tarvetta purkaa itteäs enemmänkin? Ajattelin että auttaisko, jos niistä puhuis jonkun ulkopuolisen kanssa... Jos se parantais sun ja mieheski välejäkin ja oloa ylipäätään. Teillä ei ole ollut helppoa! Itse olen ainaki huomannut ettei meillä mies jaksa aina kuunnella mun ongelmia. Yleensä ne liittyy aina jollain lailla lapsensaantiin.:x
 
Moi kaikille!

Olen jo parin kuukauden ajan seuraillut keskustelujanne, ja nyt sain kun sainkin gyneltä terolut-reseptin (niinkuin etukäteen ennustelinkin) ja liityisin mielelläni tähän ryhmään kuulemaan muiden kokemuksia/edistymistä sekä jakamaan omiani! :heart:

Itse aloitin siis marraskuun alkupuolella ensimmäisen terottelun, vuoto tuli muutaman päivän jälkeen viimeisen pillerin ottamisesta. Ja voitte kuvitella mikä oli fiilis kun ei ole "hillopäiviä" ollut lähes puoleen vuoteen!! ihme miten voikin olla menkoista niin iloinen, ennen ne vain raivostuttivat :LOL:
Nyt siis menossa kp 5 ja vuoto loppui tänään kun seinään!

Lääkäri määräsi että alottaisin terojen ottamisen aina kp14, mutta itse vähän epäilen onko se hyvä.. Mulla on nimittäin ollut yleensä vähän "normaalia" pidempi kierto luonnollisesti.. noin 35-39 päivää, joten epäilen etten ole kyllä ainakaan ovuloinut vielä kp14 mennessä...
mitä mieltä olette??
totellakko lekuria vai omaa vaistoa?? :confused:

toisaalta, kun ei ole puoleen vuoteen ollut niitä menkkoja eikä siis varmaan ovulaatioitakaan, niin rohkenen epäillä ettei nämä yhdet terolutit varmaan niitä ovuloimisia vielä laita käynnistymään...että ehkä kuitenkin aluksi lekurin ohjeiden mukaan.. mutta ku ei jaksaisi odottaa niiiiin montaa kiertoa että alkaisi tapahtumaan :whistle:

kiitos vielä muuten tästä ryhmästä ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille!:heart:
 
miss_piggy
Terolutit saattaa jopa estää oviksen, mulla ovis on about 14-15 päivä kiertoa, joten nyt oon ottanu sitte terot vasta kp 18 alkaen. Terolutithan ei edesauta raskaaksi tulemista, vaan säännöllistävät kiertoa..
 
Tiuhti87 kiitos :heart:
Mä kävin kesäkuun km:n jälkeen puhumassa neuvolassa ja se helpotti. Aattelin viä hetken katella olotilaa ja sit miettiä keskustelua ulkopuolisen kanssa uudestaan.

Pakko on sanoa, että kyllä mulla on maailman paras mies :heart:. Pienoisen ilmanpuhdistuksen jälkeen juteltiin eilen ja saatiin asiat taas kerran kuntoon. Mua jotenkin hämmentää tää nykyinen suhde, kun oikeesti ongelmien tullessa eteen niin ne puhutaan selviksi, eikä vaan lakasta maton alle. Edellisessä suhteessa ei meinaa puhuttu pätkääkään ja henkinen väkivalta oli jotain hirveetä.

Eilen miehen kanssa puhuttiin siitä millanen olin ennen kun ex-ukon tapasin ja en meinannu tunnistaa ittiäni niiltä vuosilta ollenkaan :O. Olin sillon avoin, seurallinen, itsevarmempi jne. Nykyään nuista piirteistä ei oo tietookaan :(. Mä jopa lauloin sillon karaokea, selvinpäin :D, mitä en kuvittelis nykyään tekevän, en edes mielellään humalassa :D. Sitä mä sanoinkin miehelle että valitettavasti pojan isä vaikuttaa edelleen mun elämään, mikä on ihan perseestä...

Lupasin miehelle että laulan joku kerta sen kanssa :heart:, hää kun tykkä soitella kitaraa ja lauleskella. Ehkäpä mä jopa tilaan sing starin :D. Kohta mua saa olla kiskomassa mikistä irti :LOL:. Mutta eipä siinä, mä lähen nyt laittaa kotia kuntoon. Mitäpä sitä muutakaan lomautuksella tekis ;)
 
Viimeksi muokattu:
tarana: Meillä yritys alotettu heti toukokuun alussa, mutta sen jälkeen tuli vaan yhdet "normi" kuukautiset(kierron pituus silloin 42pv).

Melody89: Tervetuloa!:wave: Kaippa niitä olis hyvä aloittaa lääkärin määräyksellä...vaikka jännä että jo 14.päivä pitäis alottaa.:confused: Mulle olis määrätty alottaan kp15 ja mielestäni se on aika yleinen määräys.(tottelin sitä kolme ekaa kuuria...) Mulla vaan omasta mielestä kierrot alkas oleen liian lyhyitä, kun olen kuitenkin tottunu huomattavasti pidempiin.

Fossiili: Onneksi saitte puhuttua asioista.:hug: Kuulostaa että sulla on ihana mies.:)

miss_piggy: Mulla kans välillä ongelmia päästä näille sivuille.. tai ainaki sivujen lataus kestää KAUAN.

Omien laskujen mukaan ittellä menossa kp20, mutta teroja en olekkaan alottanut vielä... Sain kutsun kohdunkaulan syöpäseulontaan ja se olis viidespäivä. Sinnekun ei saisi mennä vuotavana... ja olin ihan varma kp16 että kuukautiset alkaa ihan justiin. Oli kyllä sellastaki juilintaa mahassa. Ovistikutki näytti puhdasta negaa, ei mitään väriä viivaan tullut. Ajattelin sitte jättää koko terot välistä että vuoto tulis ja pääsis sinne seulontoihin. Nyt vaan mitää ei oo alannutkaan tippumaan alas...:ashamed: Nyt oon sitte laskenut että jos alotan tabut tänään niin viimenen olis jäljellä tollon viidenpäivä, mutta mutta äsken tein ovistestin ja se näyttäs taas viivaa ja on ehkä vahvistumassa...:confused: Pitäiskö vaan pitää tauko vai mitä tekis..? Oon vissiin vaan tyhmä kun en noudata lääkärin ohjeita...
 
Tiuhti87 Juu, mun mies on kyllä eri mahtis, ihana ja kaikki maailman ylistysanat :heart:. Kun vaan itte muistais sen aina. Oon hämmästelly sitä kuinka mun miehet on nii ääripäistä kun voi vaan olla :). Mies yhessä lauantain viestissä kirjotti että näin: Välillä tulee tosi ikävä olo kun tuntuu ettei ole luottoä yhtään. Että eläisit koko ajan asenteella "kaikki hyvä loppuu aikanaan ja sitä tässä odotellaan..". Kiteytti varsin hyvin mun tuntemukset. Nyt vaan pitää ottaa itteensä niskata kiinni ja nousta täältä rapakosta, vaikka ihan vähän kerrallaan.

On muuten jännä miten nuo gynet osaa hommansa ihan eri lailla :D. Mä kävin maaliskuussa 2011 gynellä ja heti laitto mulle terolut-reseptin, menkkojakaan ei tosin ollu tullu n. 120 päivään :D. Ja ultratessa sitten näky epäilyttävästi Pco. Se mun kaveri laitteli tossa viestiä, kerto miten oli synnytys menny jne. Olivat lääkärit keisarinleikkauksen jälkeen ihmetelleet että kylläpä on munasarjat endometrioosin peitossa ja ottaneet jopa kuvia. Hälle ku oli aikasemmin joku gyne sanonu että kaikki on ok :O.
 
Ollut eilisestä asti sellanen fiilis kuin pää olis jossain tuolla pilvissä ja hymyilyttää vaan.:D Kuinka yksi viiva voikaan tehdä olon onnelliseksi. Talletuksia on tehty 26pv ja eilen ja tänään ols vielä tarkoitus.. Toivottavasti sitte olis mahdollisuudet maksimoitu.;)

miss_piggy: Mikäs dpo sulla menossa? Joko kohta testailet...?:popcorn:

Fossiili:Tuliko kaveris endosta huolimatta helposti raskaaksi? Kyllä noissa lääkäreissä on vaan huimia eroja.
 
Tiuhti87 Ei niilläkään ihan kerrasta tärpänny. Seittemän vuotta siinä meni... Siis kaverissahan ei gynen mukaan pitäny olla mitään vikaa. Oonkin kertonu tuolla aikasemmin mun kaverin tilanteesta jne, jos jaksaa kahlata ketjua nii sieltä löytyy :D

Nii juu ja täällä ollaan nyt varmaankin kp 25/26, en ihan muista :)
 
miss_piggy: Kuinkahan itte sais kans odotettua testausta sellasille päiville saakka, että oikeesti jo pitäis näkyä... Kyllä sullaki jo parin-kolmen päivän päästä varmaan näkyy, jos on tärpänny. Toivotaan parasta!:heart:

Fossiili: Oon lukenutkin noita aikasempia kirjoituksia, mutta en vissiin niin tarkkaan... Katotaan jos lukis uudelleen. Ootko testannu jo?
 
Tiuhti87 En oo kyl uskaltanu testata, vaikka kovasti haluisin :D. Jos vaikka sunnutaina sitten. Mulla ei kyllä tosin oo minkäänlaisia oloja mitkä viittais raskauteen. Aikaisemmissa tosiaan ollu mojavaa rintakipua ja nyt ei sellasta ole mailla eikä halmeilla. Mutta toisaalta eihän nuo raskauden alut plus jatkot koskaan ole samanlaisia :)
 

Yhteistyössä