Terolut mimmit

onnea Ambrosia !! aina niin ihanaa kuulla että pitkä yritys palkitaan!

ja pahoittelut muille uusista kierroista! :(

itse testasin tänää halpis ovulaatiotestillä kaks aivan selkeetä viivaa! tää on eka kerta ikinä ku onnistun testaamaan näin tarkkaan aikaan!
ihmettelen kyllä koska on kp 19 ja oon ottanu teroja jo 3päivää, ja silti ovuloin?!!:O kun täällä on moni puhunut että terolut saattaa estää sen tapahtumisen kokonaan?! mulle ei kyllä lääkäri maininnut mitään sellasta... hmm.: /

mitäs sulla on nyt suunnitelmissa miss_piggy ? ootko menossa jatkotutkimuksiin vai bongailetko vielä ovista kotikonstein? :confused:
 
-90
Pakko kysyä että ootteko saaneet ton Terolut reseptin gynen kautta vaiko ihan normilääkäriltä? Ite tänään soittelin tk:sta aikaa gynelle, mutta kuulemma ei oo gyneä koko paikkakunnalla... Viimevuoden loppupuolella lopetin ehkäsyn käytön ja tänävuonna ollu vaan 3 kuukautiset :/ Ja vauvakuume ois hurjan kova!
 
hei taas pitkästä aikaa..onnea plussanneille :)
negoja ja odotusta, pahaa mieltä ja turhaa toivoa on täällä ollut ni jäänyt kirjotukset vähiin..mutta nyt on menossa kp 17 eli mun ylipitkä n. 80kp ja kamalat tissikivut päättyi menkkoihin..eli ehkä ne terot sitten kuitenkin herätti mun kropan toimimaan??kahet menkat jäi terojen jälkeen välistä pois mutta nyt ollaan taas uudessa kierrossa ja taas toivoa täynnä :) vaikka en huomannu minkäänlaisia ovistuntemuksia :( toivotaan silti parasta!!ja ens vuoden alussa päästään onneks tutkimuksiin jos nyt ei napannut..

paljon plussa tuulia, etenkin nyt jännääville Tiuhti 87 ja Fossiili :heart:

-90 mä sain terot nuorten neuvolan lääkäriltä ja eiköhän noi tk lääkäritkin voi niitä määrätä varsinkin jos paikkakunnalla ei oo gyneä (mikä tuntuu vähän hassulta?) entä jos kävisit yksityisellä?
 
-90
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä87;27680277:
-90 mä sain terot nuorten neuvolan lääkäriltä ja eiköhän noi tk lääkäritkin voi niitä määrätä varsinkin jos paikkakunnalla ei oo gyneä (mikä tuntuu vähän hassulta?) entä jos kävisit yksityisellä?
Ei oo gyneä, ei edes yksityistä kuulemma :eek: Täytyy vissiin näin alkuun mennä ihan tk lääkärille, ärsyttävää..
 
Heipsan taas pitkästä aikaa :) Oon hieman pyöriny tuolla taka-alalla ja käyny välillä lukemassa teijän kirjotuksia :)

Ensinäkin isot onnittelut Ambrosia:lle plussasta! :heart:

90: no mää sain aiemmin terot ihan normi tk:lääkäriltä,kun sanoivat aikaa varatessa että nekin voi tehä gynekologisen tutkimuksen ja sitäkautta määrätä tarvittavia lääkkeitä.

Sitten hieman omia kuulumisia. Toinen luge kierto menossa ja kierrot jatkuu edelleen ihan ihmeellisenä. tai no tämä kierto ollu tosi ihmeellinen.. alotin luget kp 17(6.12) ja tuhruttelu alko samaan aikaan ja nyt niinku eilen ja toissapäivänä se tuhruttelu muuttu melko veriseksi että tuli kunnolla siteeseen asti. Eilen kans alko jäätävä tissikipu. Mulla niin menee hermo välissä itteni kanssa kun kierrot on mitä lystää ja mikään lääke ei auta. tekis mieli lopettaa näiden lugejen jälkeen koko pillerit ja ootella tuleeko enään menkat vai jääkö pois ja oottaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ärsyttää kun tietää että oman kropan toiminnan takia vauvahaaveet voi melkeen jo haudata kun ei toimi niin ei toimi. :mad: Noh... odotellaan ja kattellaan... josko nämä kierrot tästä joskus tasaantus..
 
En ole jaksanut koko viestiketjua kahlata läpi joten kyselen jeesiä teiltä kokeneimmilta. Mulla siis kierrot olleet 33-40pvä ja lääkäri määräsi terot lyhentämään kiertoa päiville 15-24. Tarkoitus olisi aloittaa ne tässä kierrossa. Viime kierrossa tikutin ovulaation kp22 eli se tulee myöhään. Jos kuitenkin aloitan terot jo kp15 niin onko mahdollista ettei ovulaatiota tule laisinkaan jos se normaalisti tulee kp22?

Meillä viime kierto oli siis yk1 ja sitä ennen kierrot olleet pitkiä, mutta säännöllisiä 40pvä. Tässä kierrossa kuitenkin ihmeellisyys ja vuoto alkoi jo kp33 (10pvä ovulaatiosta). Viimeisin raskaus 8,5kk sitten päättyi vauvan menehtymiseen 2pvä iässä ja kovasti toivomme hänelle pikkusisarusta <3
 
-90: Mä sain yksityiseltä terot ja heti kerralla puolellevuodelle.

yrittäjä87: Onneksi sulla kierto vaihtu ja kivut loppu.:) Täällä kans hillopäiviä odotellessa... En jaksa uskoa että plussaksi enää muttuu, vaikka mies toiveikkaalla päällä vielä onkin.

tindra86: No höh! Olis niin toivonut että luget olis ollu sulle paremmat.:hug:

mama0912: Moikka!:wave: Itselläni kans hieman samanlainen kierto kuin sulla, eli pitkä ja kiertojen pituus vaihtee.(toki vielä enemmän) Gyneltä sain kans terot lyhentämään kiertoa ja niitä kolme kiertoa söinkin, mutta tuskastuin kun ovulaatiosta ei ollut tietoakaan.(eli sitten vähän improvisoin:ashamed:) Nyt periaatteessa toinen kierto ilman teroja. Ensin ajattelin lykätä terojen aloittamista kp18, mutta vuoto alkoikin jo kp17. En syönyt sitte teroja ollenkaa ja nyt kp36 menossa enkä teroja aloittanut tässäkään kierrossa. Uskon ovuloineeni kp22, eli ei tää ovis hirveesti ole ainakaa aikaistunu... En nyt sitte tiedä olisko muutosta tapahtunu, jos olisin vaan jaksanu syödä ohjeiden mukaan puolivuotta teroja kp15-24.:confused: Toivottavasti jotain apua oli mun viestistä. Suuri osanotto teitä kohdanneeseen suruun!:hug: Toivottavasti uusi raskaus alkais nopeasti ja päättyisi onnellisesti.
 
Tiuhti87 :hug: :heart:

Täällä odotellaan kiertoa alkavaksi.. turhru lopuu samantien kun viimeksi kirjottelin tänne.. viime luge kierrossa menkat alko jo kolmepäivää ennenku lääkkeet loppu nyt pitäs viimestään maanantaina kyllä alkaa vuoto.. sitä ootellessa.
 
miss_piggy
Tiuhti: :hug:

Meidän kotikoneella toimii taas kaksplussa! Jee :D Että voiki ihminen olla ilonen pienistä asioista.

Oon sairastellu koko viikon...alkuviikosta oli kuumetta, eilen tuli oikein kunnon flunssa....nyt onneks alkaa jo helpottaa. Tyhmänä olin koulussa sairaana joka päivä, ei varmaan auttanu asiaa :( Nyt on vapaapäivä ja huomenna on näyttökoe johon on pakko mennä joten koitetaan nyt lepäillä tääki päivä vaan.

Ruokahalu on jotenki menny tällä viikolla, ja paino tippunu maanantaista noin 2kg. Toisaalta ihan hyvä vaan kun tuo paino saiski tippua :)

Sunnuntaina ois kp 11 niin aattelin jo alkaa tikuttelemaan ovista...tässä mietin että eihän mullakaan välttämättä oo ollu se ovis terojen aikaan sillon kp 14-15 vaikka testit ois niin näyttänykki, ku se pco saattaa antaa niitä vääriä tuloksia, ja ovishan on siis saattanu olla myöhemminki tai se ei oo tullu ollenkaan terojen takia.

Eli kyllähän se niin on, että terot voi jopa estää oviksen kokonaan. Saa nähdä kuin pitkäks mun kierto venyy nyt ku ei enää teroja oo..
 
Täällä pitkästä aikaa :) Olen ollut palsta tauolla, nyt olisi tammikuun 2 päivä aika lapsettomuusklinikalle, mitähän ekalla käynnillä tapahtuu ? On tullut välissä 1 kerran luomusti menkat, mutta taas jouduin aloittamaan terot :(
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
onnea Ambrosia !! aina niin ihanaa kuulla että pitkä yritys palkitaan!

ja pahoittelut muille uusista kierroista! :(

itse testasin tänää halpis ovulaatiotestillä kaks aivan selkeetä viivaa! tää on eka kerta ikinä ku onnistun testaamaan näin tarkkaan aikaan!
ihmettelen kyllä koska on kp 19 ja oon ottanu teroja jo 3päivää, ja silti ovuloin?!!:O kun täällä on moni puhunut että terolut saattaa estää sen tapahtumisen kokonaan?! mulle ei kyllä lääkäri maininnut mitään sellasta... hmm.: /

mitäs sulla on nyt suunnitelmissa miss_piggy ? ootko menossa jatkotutkimuksiin vai bongailetko vielä ovista kotikonstein? :confused:
Melody: Vastaan vasta nyt ku vähän menny ohi tuo sun teksti :D Eli kyllä alkuvuodesta hakeudun sitte jatkotutkimuksiin jos ei oo tärpänny, ja vähän luulen että menkatki katoaa nyt sen siliän tien ku terot lopetin.
Koitan toki bongailla ovista, mutta hankalaahan tuo on.
Nyt on kp 10 ja vieläki tulee pyyhittäessä valkkarin mukana vähän punertavaa.. :/ En tajua ku joissaki kierroissa menkatki vaan venyy ja venyy... Mutta pupuilemaan tässä kai pitäis alkaa. Huvikseen tein tänään ovistestin niin kyllä ovis ois varmaan odotettavissa parin päivän sisällä.
 
Missä tilanteessa ovis testiin voi tulla ns. väärä positiivinen? Viime kierrossa sain kaksi saman vahvuista viivaa testiin kp22, mutta menkat alkoivatkin jo 10pvä sen jälkeen joten tod.näk ei ollutkaan kyse ovulaatiosta.
 
Täällä viimenen tero-päivä menossa ja jos menee niinku ekan terokierron kanssa niin keskiviikkona pitäs menkkojen tulla! jännää! :rolleyes:

enemmän ootan kyllä jännityksellä tota ovullatioiden testaamista,että löytyykö sitä! koska vaikka "pupuilu" olikin runsasta tossa keskivaiheilla niin ei sitä uskalla edes toivoa että SE heti ekasta terokierrosta tapahtuis :attn:

ja tervetuloa uusille keskustelijoille, kiva saada lisää papatusta tännekkin :LOL:

ja jenni_noora nyt todellakin testiä tekemään! kaverilla näyttivät ovistestit vahvinta plussaa ikinä sillonkun se teki niitä ihan kokeenvuoks vaikka ties jo olevansa raskaana!

parempaa alkavaa viikkoa kaikille! ja plussatuulia etenkin niille joilla siihen nyt saattaa olla mahdollisuus!

terveisin sunnuntai-kirjoittelija:heart:
 
jenni_noora, meillä eka lapsettomuuspolilla käynti oli alkuhaastattelu ja labrojen tulosten läpikäyntiä ym (oltiin siis käyty hiv ym labroissa). Sit mut tutkittiin ja katottiin munasarjojen tilanne (pcos) ja sovittiin clomien alotuksesta.
Mulle tehtiin myös munasarjojen aukiolo-tutkimus ennen clomien aloitusta, ja toki miehen siemenneste tutkittiin.

Kun uus kierto alko soitin polille ja varasin folliultra ajan ja aloitin clomit. Kävin folliultrassa ja sitten oviksen jälkeen vielä verikokeessa varmistamassa että ovulaatio oli tapahtunut.

Siitä sitten aloin clomeja popsimaan sovitusti ja kun mitään toivottua ei kuitenkaan puolessa vuodessa tapahtunut siirryttiin meidän pikkusairaalasta naistenklinikalle (meidän kotisairaala siis teki vaan alkukierron kartotuksen ja clomihoidoista "suuremmat" meni naistenklinikalle).

Naistenklinikalla hoitaja haastatteli ja tehtiin taas hoitosuunnitelma (pistokset) ja ultrattiin ja otettiin verikokeet. Sit aloitin pistokset sovitusti ja juoksin pari kertaa pistojen aikana ultrassa katsomassa tilannetta.

Eli jonkin verran papereiden täyttelyitä, verikokeita ja housut saa ottaa about joka kerta kinttuihin ja olla ronklattavana.

Mutta meille tuli plussa "jo" ekasta pistoshoidosta, eikä tarvinnut lähteä mihinkään "järeämpiin" hoitoihin :)


Toivottavasti sun ei kuitenkaan tartteis tuota tammikuun aikaa käyttää ;)
 
  • Tykkää
Reactions: jenni_noora
jenni_noora joko teit testin?

Tiuhti pahoittelut uudesta kierrosta :(

Hennu kuinkas sulla on menny :heart:

Täällä pikkasen sekavat tunteet. Menkkoja ei kuulu, eilen illalla tuli sellanen ihme kipukohtaus mahaan ja arvelin että viimestään aamulla punottaa, mutta paskat. Rinnat on hiukan kipiät, mitä sekään sitten tarkottaa. R-testejä oon tehny, mutta kait sit pittää tehhä taas. Jos se negaa näyttää nii sit alotan terot.
 
jenni_noora Toivottavasti saisit toiseenkin testiin plussan.:whistle:

miss_piggy Hyvä jos sivut taas pelittää.:D Ootko mitannu lämpöjä oletetun ovulaation jälkeen? Ajattelin että se vois kertoa tapahtuuko sitä...

mama0912 Voihan sulla olla tapahtunu ovis siinä edelliskierrossa, mutta olisko luteaalivaihe vain jääny turhan lyhyeksi.:confused:

Fossiili Epätietoisuus ei oo kyllä mukavaa... Uutta testiä vaan ja eihän terot mahdolliselle vauvalle haitaksikaa oo.: /

Täällä menkat ilmeisesti jo ohi... Oli kyllä kerranki inhimillinen vuoto. Kait se ovulaatio siihen vaikuttaa. Ei ollut tulvinta-/putousvaihetta ollenkaa ja kokonaiskesto vain 5pv...:D Oon päättäny jatkaa ilman teroja toistaiseksi, jos saatais toinenkin ovisplussa sieltä... Siis jos!!
 

Yhteistyössä