Todella upeaa! Subjektiivinen oikeus kokopäivähoito-oikeus päiväkodissa poistuu!

  • Viestiketjun aloittaja viva!
  • Ensimmäinen viesti
"Hmmm"
Se on aina helppo tuomita jos ei pysty yhtään kuvittelemaan maailmaa muiden silmin. Joka systeemillä on väärinkäyttäjänsä mutta ei sen perusteella pidä evätä apua kaikilta. Toivottavasti tässäkin pidettäisiin edelleen joku tarveharkinta..

Meillä kuopuksen synnyttyä esikoinen jatkoi päivähoidossa ja jopa täyspäiväisesti. Äiti lähti sitten sairaalaan "lorvimaan" ja pumppaamaan vastasyntyneellä maitoa ja pitämään sylissä. Ikionnellinen olin esikoisen hyvästä päivähoitopaikasta. Uuden lain puitteissa minun olisi kai pitänyt ottaa hänet mukaan sinne letkujen sekaan istumaan.

Täällä on vallalla joku ihme asenne että apua ei saa pyytää, koska jos siihen tilanteeseen joudutaan niin "ei sun olisi pitänyt lapsia tehdäkään". Kaikki asiat elämässä ei ole ennalta suunniteltavissa.
 
juuhh
Kyllä puolipäiväinen hoito pitäisi riittää suurimmassa osassa tapauksia. Esim. työnhakijat, pääsykokeisiin lukevat/itsenäisesti opiskelevat, lievästi masentuneet tai itkuista vauvaa hoitavat... Oikeasti töissä käyville (pätkätyöläiset) kokopäivähoito pitää tarjota, mutta ei heidänkään lastensa tarvitse työttöminä päivinä hoidossa olla. Itsekin olen aikanaan pätkätöitä tehnyt, eikä tullut mieleenkään viedä lapsia hoitoon niinä päivinä kun itse olin kotona.
 

Yhteistyössä