Toiveena vauva 2016-2017:n plussanneet

jenna91, minusta eka kolmannes menee lähestulkoon samaan piikkiin oviksen jälkeisten piinaviikkojen kanssa. :D Varsinaista odotusta!


Poistin listasta pari valitettavaa keskenmenoa :'(
Tsemppiä uuteen yritykseen ♡


(17+2)
 
Voi jumbe mikä pahoinvointi. Tämän päälle olen onnistunut saamaan vielä flunssankin. Nyt on miehellä täysi tohina päällä, kun olen iltaisin kotiin päästessäni aivan sänkypotilas. Harmittaa esikoisen (reilu 2v.) puolesta, etten jaksa puuhailla ja huomioida häntä enää edes iltaisin.

Huomenna tulee rv 5+0. Kovasti tekisi mieli mennä varhaisraskauden ultraan ihan vain varmistamaan, että kaikki on ok. Ne vain tuntuu maksavan törkeästi.

Mites muut, ootteko käyneet varhaisultrassa, ja jos ootte, niin missä, mitä maksoi ja millä viikoilla? Tuliko siitä yhtään enemmän mielenrauhaa? :D
 
Ai sulla on Plussaplussa alkanut jo kunnon pahoinvointi.. huh. Mulla vain välillä pieniä pahaolokohtauksia mitkä menee nopeasti ohi, yleensä syöminen auttaa. Minulla myös huomenna rv 5+0 joten samoissa mennään :)

Varasin eilen varhaisuä-tutkimuksen.. Esikoisesta en ollut, mutta nyt jotenkin niin malttamaton olo ja pelko että onko kaikki hyvin... Meillä uä on 29.2. rv 8+4.. Lääkäri sanoi, että voi mennä jo 7-8 raskausviikoillakin, mutta itse halusin mennä vasta noin "myöhään" että kaikki varmasti jo näkyisi. Lääkäri sanoikin, että jos malttaa noin pitkään odotella niin yleensä pitäisi jo rakenteitakin nähdä hyvin ja esim. sormet ja varpaatkin näkyvissä. Toivotaan että siellä joku tyyppi on :love: Meillä täällä se maksaa 100euroa..
 
  • Tykkää
Reactions: Plussaplussa
Niitä ultrien hintoja kannattaa vähän vertailla. On aika isot erot. Mulla oli jotain 100€ luokkaa.
Kävin 8+4 ultrassa ja kyllä se toi mielenrauhan. Tyyppi oli jo muutakin kuin pelkkä möykky. Raajojen alut oli jo erotettavissa.

Joie 14+6
 
Tänään on harvinaisen paska päivä. Hermoja kiristää etenkin oma puoliso, joka ei ota "ohjia omiin käsiin", vaikka olisin kuinka hormonihuuruista paskana. Tuntuu, että yksin saa kantaa kaikki ongelmat, ja toinen elää täysin erillistä elämää.

Sanokaa nyt, ettei teilläkään ole ruusuilla tanssimista. Meille yhteenotot tulee lähes aina siitä, etten kestä hänen "akkamaista" luonnettaan ja kilahdan. Olen arvomaailmaltani sukupuoliroolien suhteen varsin perinteinen, mutta tosielämässä huomaan usein olevani niin "äiti" kuin "isä". Siis jumankauta, miten saisin hänestä miehekkään miehen, josta olisi oikeasti hyötyä (muussakin kuin siittämisessä).:mad:
 
Minäki kuumeilijoista siirryn tänne. Elikkä tänä aamuna plussasin clearblue digitalilla. Toivotaan että kaikki menee hyvin :love: raskausoireita ollu joitai; kuukautiset jäi pois, alavatsa täyden oloinen ja tänään varsinki nippailua tuntunut, tissikipua, selkäsärkyä.. Onneks ei mitää kauhiampia vielä kun kepit kuuluu vielä elämään.. Onneks noista pääsee justiinsa eroon :LOL:
Saapi lisätä plussa listalle -> Hetelmä16 (26v) / 1. Lapsi / La 12.10.16 / OYS
 
Hetelmä16 lisätty listalle. Onnittelut! :)


Täällä elellään jälleen seesteistä aikaa. Temppukerhossa tajusin oikeasti, kuinka seesteistä, kun tajusin, miten uupunut todella loppuvuodesta olin sielläkin. Nyt jaksaa esikoisen kanssa touhuta taas reippaammin.

Vähän väliä pitää laskea, kauanko siihen rakenneultraan onkaan. Eli malttamaton olen jälleen. :D


(18+2)
 
M.Aili
Mä taas kirjottelen pitkästä aikaa. Olin tossa pari viikkoa saikulla, ensin vuodon takia ja sitten älyttömän flunssan. Nyt vihdoinkin päässyt takaisin töihin. Huonoa oloa ei ole juurikaan ollut, mutta välillä on sellanen ällö olo, ettei tee mieli mitään. Ruoka-annokset on huomattavasti pienentynyt kun tulee tosi nopeasti täyteen ja ei enää vaan huvita syödä. Onneks on noi vitamiinit ni tietää, et ainakin kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet tulee saatua. Tällä viikolla oli eka neuvolakin ja siellä paasattiin tosta kalsiumin saannista. Mulla maitoproteiiniyliherkkyyden takia välillä maitotuotteet tuottaa sellasta tuskaa, että ei mee yhtään alas. Mutta onneks totakin saa purkista. Neuvolakäynti meni tosi mukavasti muuten. Oli pyytänyt varaamaan 1,5 h aikaa ja meillä meni yli 2 h. Onneks olin ilmottanu tulevani sen verran myöhään töihin, että ei sit siinä päässä haitannut.

Mites muilla tuo mies pääsee mukaan ultriin? Meillä on se tilanne, että kun kaikki ajat on arkena 9-15 ni miehellä ei ole mitään mahdollisuuksia päästä töistä, ellei ota palkatonta vapaata. Jotenkin haluaisin että pääsis mukaan, mutta sit tuntuu pahalta vaatia toista paikalle ku tietää että se on suoria vaikutuksia sit sen palkkaan.

(9+3)
 
M.Aili, kannattaa kuitenkin panostaa ravintoarvolta hyviin ruokiin, jos ruoka maistuu huonosti. Purkkivitamiinien ongelma on, että joillakin synteettiset imeytyvät huonommin kuin luonnon omat. Sitä ei oikein ilman kokeita voi tietää.

Meillä miehellä on työpaikkana pieni yritys ja pomo on molemmissa raskauksissa antanut käydä työajalla ultrissa ja neuvolassa, kunhan niiden takia ei mikään jää hoitamatta, eli lähinnä saa ajat sopimaan asiakaskäynteihin.
Ekassa raskaudessani oma julkisen puolen iso työnantaja oli tiukempi ja palkallisia käyntejä oli vain lainmukaiset kaksi lääkärikäyntiä. Muutenkin kyllä sai joustavasti käydä, mutta tunnit piti tehdä takaisin tai ne vähennettiin palkasta.
Nyt hoitovapaalla ei ole tuota minun työnantajan "ongelmaa".

Enpä suosittelisi vaatimaan miestä mukaan, jokaisella on oma tapansa rakentaa suhde lapseen jo raskauden aikana. Anna itse valita.
Itse pidän ultra-ajan palkan menetystä todella pienenä hintana siitä kokemuksesta, ja sanoisin, että kannattaa osallistua, mutta kuten sanoin, jokainen tekee oman tuntemuksensa mukaan.

Meillä miehelle neuvolakäynnit, etenkin sydänäänet ja ultrat, olivat todella tärkeitä erityisesti ennen kuin tunsi esikoisesta liikkeet vatsan läpi. Samoin nytkin. Ne ovat hänelle tapa pysyä konkreettisesti perillä vauvan voinnista ja läsnäolosta, kun muuten noihin tuntemiinsa liikkeisiin asti on ikäänkuin minun tuntemusteni varassa.

(18+4)
 
M.Aili
Kyllähän tässä yritetään syödä mahdollisimman terveellisesti, mutta kun mikään ei oikein uppoa. Lihaa tekee mieli ja hedelmiä. Kaikki muu on sellasta et ei oikein haluis syödä. Kyllä niitä sit jonkun verran pakottaa kurkusta alas, mutta se sit aiheuttaa sen, että tulee nopeemmin sellanen olo, ettei enää uppoo. Eli tiedän että ravintoarvot jäisi reippasti alle ilman purkkeja.

Vaatiminen oli ehkä vähän huono sana. Kylhän mä tiedän, että hän haluis tulla mukaan, eikä ite siitä palkasta niin välitä, mutta töissä ei paljoa tueta tota raskautta ni sieltä ei aina anneta palkatonta vapaata vaikka pyytäis. Mutta np-ultraan eilen ilmotti että pääsee. Otti sille viikolle hiihtolomaa, joten pääsee mukaan. Todennäkösesti käyttää sit seuraavaan kesälomapäivän.
 
Ei kannata huolestua noista ruokajutuista. Yrittaa syoda terveellisesti jos pystyy, alkuraskaudessa voi olla aika yokkoolo niin ei kaikkea tee mieli mutta monesti se olo paranee kun paasee toiselle kolmannekselle :) Olen jostain lukenut, etta syo mita voi ja sitten myohemmin toivottavasti voi syoda vahan monipuolisemmin. Itse olen kayttanyt koko raskauden ajan raskausajan vitamiineja ja omega 3-tabletteja lisana.

Minun mies on ollut mukana ultrassa ja yhden kerran katiloa tapaamassa. MUtta noilla katilokaynneilla kun ei ihmeempaa tapahdu niin tuskin on tulossa mukaan seuraavalle kerralle. Lahinna ottavat verenpaineen ym. ensi viikolla meilla onkin rakenneultra :) Eli silloin tasan 20+0.

Mukavaa loppuviikkoa :)

Pumpulipallero 19+2
 
Täälläkin yksi plussailija siirtyy kuumeilijoista! :) oon tehnyt jo kolme testiä, plussasin ekan kerran maanantaina. Pitäisi olla rv 4+2 ja tänään cb digillä sain vielä 1-2 viikkoa hedelmöityksestä. Mulla on yksi digi jemmassa vielä ensi viikkoa varten.:) varasin varhaisultrankin maaliskuun puoleenväliin suurin piirtein. Toivotaan että kaikki menee hyvin! Tsemppiä myös muille alkujännittäjille.

Ai niin, oireista vielä: kuukautisten alkamispäivänä oli ensin hirveät menkkakipuja, jonka jälkeen ollut enemmän tai vähemmän tukala olo mahassa. Eilinen oli varsinkin hankala. Vatsaa särki ja kipristeli ja koko ajan oli sellainen tunne, että alavatsassa on kupla. Tänään oon ehkä ollut jo vähän enemmän sinut tän asian kanssa.:) ajatukset kyllä pyörii vatsan seudulla koko ajan..

Mutkin voi lisätä siis listalle: Salapoliisitar, 29, 1. Lapsi, LA 24.10.
 
Viimeksi muokattu:
Merenaalto plussannut! Malttamattomana, koska tänään vasta kp 25/28, mutta haaleaa plussaa jo näyttää.
Oireita alkoi olemaan heti hedelmöittymisen jälkeen viikonlopun tienoilla. Tissit kipeet ja armoton väsymys. Luulin, että flunssa tulossa kun silleen väsytti eikä mitään jaksanut. Viikonlopun ja alkuviikon salit ja jumpat tuntui menevän ihan harakoille kun väsytti eikä mitään liikkeitä olis jaksanut tehdä. Mutta tänään jo vähän parempi tilanne sen kannalta.
Eli voi lisätä mut -> Merenaalto (31v) / 3.lapsi / LA 31.10
 
  • Tykkää
Reactions: Salapoliisitar
Onko teillä kokemuksia noista r-testien viivojen vahvistumisesta? Siis onko kukaan muu niin kova himotestaaja, että viitsii jatkuvasti tikkua pissassa uitella? :D Eilen dpo 11 illalla tunnin pidättämisen jälkeen pc -liuskassa selkeä viiva, edelleen toki haaleahko. Tänään aamulla ekasta pissasta viiva ei ainakaan yhtään tummempi ole :( tissikipukin tuntuu hävinneen eilisestä aamusta. Onkohan normaalia vai enteileeköhän jo varhaista keskenmenoa tai pelkkää kiinnittymisen yritystä...?
 
Onko teillä kokemuksia noista r-testien viivojen vahvistumisesta? Siis onko kukaan muu niin kova himotestaaja, että viitsii jatkuvasti tikkua pissassa uitella? :D Eilen dpo 11 illalla tunnin pidättämisen jälkeen pc -liuskassa selkeä viiva, edelleen toki haaleahko. Tänään aamulla ekasta pissasta viiva ei ainakaan yhtään tummempi ole :( tissikipukin tuntuu hävinneen eilisestä aamusta. Onkohan normaalia vai enteileeköhän jo varhaista keskenmenoa tai pelkkää kiinnittymisen yritystä...?
Mä oon tehny melkein päivittäin..:D huolestuttaa kans, ettei viiva vahvistu enempää... Nyt 4+4.. Aattelin että teen digin ens viikolla. Toivottavasti viikkoja on sitten enemmän (nyt oli 1-2).. Ootko kokeillu jo digillä?
 
Mä oon tehny melkein päivittäin..:D huolestuttaa kans, ettei viiva vahvistu enempää... Nyt 4+4.. Aattelin että teen digin ens viikolla. Toivottavasti viikkoja on sitten enemmän (nyt oli 1-2).. Ootko kokeillu jo digillä?
En oo tehnyt digiä. Mietin kans et haenko tänään. Mut kun se on niin hitsin kallis... Kai se on kuitenkin haettava niin sais jonkun mielenrauhan.
 
No en saanut mielenrauhaa... Digi näytti "Ei raskaana"!! Ihan ihme juttu kun nuo pc:n liuskat on ihan selkeitä plussia ja viivat vahvistuukin joka päivä. En tiedä sit voiko ne olla herkempiä ku noi digit. Ostin kyllä digejä tuplapakkauksen joten toinen on vielä käyttämättä. Taidan tehdä sen maanantaina vasta. Mut alkoi todenteolla mietityttämään, että voiko muka liuskat näyttää niin selvästi plussaa ja digi negaa :(
 
Tervetuloa uusille :)

Merenaalto itse himotestailin ennen raskautta ja alkuraskaudestakin ja ensimmainen haalee viiva tuli clear bluella (se perustesti). Tosin se oli sen verran haalee ettei mies sita nahnyt mutta himotestaaja kylla viivan tietaa kun ei semmoista ennen ole nahnyt raskaustestissa!:) Siita se pikkuhiljaa rupesi tummenemaan. Ei kannata liikaa tuijotella sita viivan tummenemista, varmasti riippuu testistakin ja hormonit kohoaa erilailla eri ihmisilla. Tiedan, etta hankalaa, mutta yrita odotella siihen paivaan millonka kuukautisten tulisi alkaa tai vaikka sitten kun ne olisi jo vahan myohassa, eikohan sitten rupea pikkuhiljaa tulemaan tulosta. Tsemppia!:) En valitettavasti saa tuota sinun kuvaa auki niin en paase katsomaan :(

ON: meilla oli rakenneultra tiistaina ja kaikki nayttaa hyvalle, silta niinkuin pitaakin :) meille olisi siis tulossa pieni poika <3 ultraaja ei edes maininnut mitaan prosenttimaaria vaan sanoi suoraan etta poika ja naytti kriittiset paikat. Kylla se silta naytti etta poika olisi (mita nyt osaan sita kuvaa tulkita :D) :D
Kovasti on vauveli liikkunut nyt muutaman paivan sisalla, tuntuu etta melkein kokoaika jonkunnakonen myllerrys menossa tai potkuharjoittelut :D <3

Ihanaa viikonloppua tytot :)

Pumpulipallero 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mandee
Pakko tulla tänne huutelemaan kun on niin hiljaista täällä! :) Mitä teille kaikille kuuluu, kuinka on sujunut? Missä vaiheessa kukin teistä tällä hetkellä on? :) Mitä oireita/ "vaivoja" on tullut? Oletteko tehneet jo lisää hankintoja pikkuista varten? Olen utelias vaikka en vielä plussaa ole saanutkaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kuhmura

Yhteistyössä