Toiveena vauva 2017-2018

Öitä vaan täällä toivottelen kaikille. Ei ole täti vielä kurvannut paikalle, vaikka kivut jatkuu vaihtelevana. Valkovuotoa vaan lorahtelee. En oo kyllä tällaista ennen kokenut, että selkää juilii näin julmetusti ennen kierron loppua. Välillä on pitänyt pyytää miestä hieromaan selkää ja sanoa kävellessä au. On tääkin nyt...

Onko muilla ollut melko napakkaa kipua raskauden alussa, sillä mulla ei oo ollu, ellei ole kyseessä ollut keskenmeno? Se tässä vähän rupeskin jännittämään, et jos olis plussa, niin olisko kivut merkki tulevasta keskenmenosta vai ihan normaalia?

Äh, taidan aatella taas vähän liikaa, koko asiaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Miulla on siis toi kp 33 normaali tai keskimääräinen kierto tällä hetkellä. Eli menkkoja ootellaan. Lauantaina aamusta pakko testata jos ei menkkoja kuulu kun on juhlat sillon illalla. Eiköhän ne menkat sieltä tuu, mitään oireita ei ainakaa oo.
 
Onko muilla ollut melko napakkaa kipua raskauden alussa, sillä mulla ei oo ollu, ellei ole kyseessä ollut keskenmeno? Se tässä vähän rupeskin jännittämään, et jos olis plussa, niin olisko kivut merkki tulevasta keskenmenosta vai ihan normaalia?

Äh, taidan aatella taas vähän liikaa, koko asiaa...
Mulla on ollu mun keskimmäisest lapsest tosi kovat vatsa, selkä ja lantiokivut ennen plussaa jo ja olin varma kans et kaikki ei voi olla hyvin mut sit tein testin ja oli positiivinen ja kyllä se vaan normaalisti raskausjatkuikin ja kivut sit hävis vähitellen. Nyt poika jo 12v . Et ei se välttämättä huono ole. Ite vaan nyt tosi kipeä myös ja negoja vain teen ni nyt kyl mietin et mikä vial.
 
Sieltä ne menkat taas tulivat, pari päivää aikaisemmin mitä piti. Voi epätoivo sentään :cry: Mulle voi siis päivittää kp1/27-29. Ootteko käyttänyt buranaa menkkojen aikana ja kuinka paljon? On niin runsaat ja pitkäkestoiset kun en ole uskaltanut ottaa.

Yk 6 lähteköön käyntiin. Greippimehu ei oo itellä tuottanut tulosta, ajattelin jos kävisi hakemassa gelee royaleta, mitä ainakin lifessa nähtävästi myydään :) Täälläkin muistaakseni oli kyseisestä tuotteesta puhetta aikaisemmin. Katotaa onko siitä apua.

Tervetuloa minunkin puolesta uusille, onnea plussanneille ja tsemppiä piinailijoille ja uuteen kiertoon joutuneille! :love:
 
Vihdoin päiviteltävää. :D Kp1/35. Vaikka nyt taas venähti, mutta tuota suunnilleen kierto on ollut

Sarahiii, mä en oo kovin paljoa käyttänyt Buranaa enää yrityskautena. Oon vaihtanut Panadoliin. :D Ehkä yhden silloin tällöin. Mutta ei kai se menkkojen aikaan kovin pahaa tee?
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussista :love:

Mulla nyt Kp 27/28 ja tissit kipeät eiköhän enteile menkkoja ja herkkuja tekee myös mieli :LOL:.. Olisin niin toivonut et tää on myös meidän kierto mutta eipä tainnu olla!

Onko täällä ketään kuka urheilee lähes päivittäin tai kilpailee jossain lajissa? Oon alkanut miettimään, voiko kovilla urheilusuorituksilla olla vaikutusta tähän yritykseen negatiivisesti vai oisinko täällä raskauduttu kovasta urheilusta huolimatta? :)
Taisin jostain lukasta, että suuri fyysinen rasitus saattas olla hieman haitallista raskautta yrittäessä.. Itekkin kävin parhaimmillaan 5 x salilla plus muut liikunna päälle / vko.. Nyt oon liikunnan suhteen ottanu rennommat otteet ja salillakin käyn melko harvakseltaan, muutoin kyllä kävelen/hölkkään kun säät sallii.. En siis mikään laiheliini kyllä silti ole, vaikka kunto onkin melkosen hyvä kaiken liikunnan vuoksi. Nyt oon alkanu tuohon ruokapuoleen sitten enemmän kiinnittää huomiota, kun ei siellä salillakaan tule niin paljoa riuhdottua.. :D

Ja JÄRETTÖMÄN SUUREN ONNEN TOIVOTUKSET JA HALIT PLUSSANNEILLEEEE!!! :love::love::love::love::love::love:

Itellä huononlainen tilanne, ku mies joutu lähtemään meijjän "toiseen kotiin", ja minä taasen töitten takia jouduin jäämään tänne.. Ja mikäli viimekierron kaltanen kierto, niin ovis on sunnuntaina.. Eilisiltana ja vielä tänäaamuna mies toki laitto "arvat vetämään".. :whistle::whistle::whistle: Mutta itellä jotenkin tunne, että ei elimistö jaksa pitää niitä elossa tarpeeksi kauan.. hmph! :unsure: Muuutta, tuleehan niitä uusia kiertoja.. :geek: Ainiin, nyt oli kyllä lämmöt nyt alhaalla.. mitenhän nopiaa se ovis sit yleensä tulee alhasista lämmöistä katottuna..? :D
 
Nyt tämä aktivoituu! Jätin palstan muutamaksi kuukaudeksi, kun ei yritykset onnistua sit ei millään.. Viime kuussa kuitenkin sairastin kohtutulehduksen ja sen hoidon jälkeen seuraavasta kierrosta tänään bongattu haalea plussa kp 26/24-28! Vielä ei uskalla juhlia, mutta pieni hymynkare jo huulilla kuitenkin :) ihmettelin vaan, miten viikko sitten meni nenä aivan jäätävään tukkoon, ei kuitenkaan räkää tullut ja suupielet aukesi, vaikka ei pitäs olla b-vitamiinin puutosta (no eipä :p )... Sit töissä miespuoliset kolleegat alko tällä viikolla, oon lanssissa töissä, haisemaan ylikorostuneesti hielle ja eilen tuli joku yliluonnollinen ajatus, ett "koeta pieni pysyä matkassa", niin pakko oli testi ostaa. Niin eikä normaaleja menkkaoireita tullut ollenkaan, vaikka niitä odottelin, ei tissien kipeytymistä, selkäsärkyä tai mielen äreyttä... Huomenna aamulla uutta testiä ja asian varmistumista :) ...niin, tulihan tänään kerran vessareissulla pientä tuhrua paperiin, mutta ei mitään vuotoa...

Sori omanapaisuus <3
 
Paljon onnea plussista <3 Toivotaan, että ne haamutkin siitä vahvistuu pian ;)

Pahoittelut uuden kierron aloittaneille! Tsempit uuteen kiertoon (y)

Oma napa on aika hiljanen. Veikkaisin, että mulle vois päivittää tältä päivältä dpo2, mutta varmahan en voi olla. Näin veikkaan siis limojen ja olojen perusteella. Saa nähdä saatiinko mitään aikaiseksi. Meillä on yhteinen vapaapäivä huomenna miehen kanssa, kun lapset on omissa huvituksissaan. Tulee niin tarpeeseen. Kunhan ollaan vaan! En vaan tosin jaksa vieläkään uskoa, että huomenna päästään mitään tekemään, ku yleensä AINA joku sairastuu tms. :D

Muutenkin mieli on tosi outo. Jotenki käynyt miettimään ihan samoja asioita, joita mietin ennen toista raskautta ja osin sen aikana. Esim. nyt on kaikki niin hyvin näin, niin miks sitä pitäis alkaa "sotkemaan" uusilla asioilla. Sit oon miettiny, että riittääkö mulla aikaa antaa kolmelle lapselle (mietin tätä jo toisen kohalla ja on aikaa ja rakkautta riittänyt molemmille helposti). Onko tää vaan joku hormonaalinen homma minkä takia oon tätä halunnut? Saadaanko enää kolmen kanssa ikinä kahden keskistä aikaa ja jaksanko oikeesti jakaa itseni kolmelle? Onnistuuko kaupassakäynti kolmen kanssa yhtä sujuvasti yms. ihan turhia arkisia murheita, jotka ei oo varmasti mikään ongelma. Ja ei, näille fiiliksille ei oo mitään syytä, koska me on tosiaan pohdittu tää läpi tosi tarkasti. Mut ehkä toi gynekäynti ja ne lääkärin sanat teki tästä tosi todellista. Se lekuri siis sanoi tällä viikolla, että hän on aivan varma, että me ollaan pian raskaana. Olin siitä aivan haltioissani, mutta toisaalta se teki tästä totta. En oo koskaan sattunu käymään yritysaikaan perusgynetarkistuksessa, niin on ollu vaan omia toiveita ja haluja aiemmin eikä "ammattilaisen mielipidettä". En tiiä liittyykö myös siihen, että oon ollu tuntevinani jotain "normaalista poikkeavia" nippailuja vatsasta eli jännitän voisinko ollakin raskaana (ja kyllä, edelleen toivon että olisin). Ehkä pelkään sitäki, että noiden lääkärin sanojen perusteella petyn karvaammin jos menkat alkaakin. Kuitenkin vasta muutama kuukausi yritystä takana. Vaikka tiedän, että tätä on todella haluttu, niin kaikkea sitä silti päässään miettii. Tiedän, että myös tosi raskas viikko vaikuttaa varmasti fiiliksiin, koska oon TODELLA väsyny. Tän väsymyksen takia sitten mietin, että jaksanko oikeesti, ku iltapäivästä on ärsyttäny aika-ajoin kaksikin lasta :D Miettiikö kukaan muu kaikista toiveista huolimatta tämmösiä vai oonko joku ihan outolintu? :eek:
 
Minut voi lisätä plussanneisiin :love:

Puolentoista vuoden jälkeen, vihdoin plussa. Monen monta negaa tullut vastaan. Lähes joka kierrossa olen testin tehnyt ja aina vaan yksi viiva. Nyt eilen vihdoin sain toisen viivan. :love: Pelko on kova, mutta yritän olla stressaamatta. Toivon vaan että kaikki menee tällä kertaa hyvin. Keskenmeno jättää jälkensä kyllä. :/ mutta hyvällä fiiliksellä mennään. Erittäin onnellinen ja turvonnut olo :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Qia ja Darni73
Joo, sepä siitä sitten... Aamulla vielä tuijottelin tyhjää tikkua yrittäen nähdä siinä toista viivaa ja päivällä sitten alkoi jo kivut ja menkat (n) Eli nyt perjantaina kp1. No eipähän ainakaan tarvi olla epätietoisuudessa niissä juhlissa huomenna jos jotain positiivista pitää keksiä. Pitäsköhän se niitä lämpöjä vaikka seuraavaksi koittaa mittailla jos niistä vaikka kerranki sais sen oviksen kiinni. Aamuisinko niitä piti mitata? Tällä kertaa oli yritykset liian myöhään kun edellinen kierto oli viis päivää pitempi niin aattelin että jos tämäkin olis suunnilleen samaa luokkaa. Vaan eipä tietenkään, voihan epäsäännöllinen kierto :alien:
 
Onnea plussanneille!!!! Kovasti tarrasukkia mukaan.

Täällä ei mitään. Menkkoja odotellaan vaikka uus kierto meneekin hukkaan mut toivotaan et heinäkuun kierto saadaan käytettyy. Päätettiin jatkaa suomes hoitoja kun eka yritys oli tallinnas. Tänään käytiin kuitenkin helsingis klinikal jossa mun kaks nuorintakin alkunsa sai joten sinne sit. Ultrasivat samal ja totes et tuskin olen raskaana. No senhän jo negoista tiesinkin mut alkaisi sit ees uus. Minä hiljennyn kesän viettoon mut varmasti kyl luen kun en osaa pysyy pois mut heinäkuus sit vasta mukan oikeesti.
 
Huoh...

Kp 34(vai 35?) dpo oletettavasti 15 ja aamupissasta jälleen nega. Illalla pitäs juhlia siskoa niin oli pakko tehdä. Mitään oireita ei ole ollut pariin päivään, ei menkka eikä raskaus. Ärsyttää jos tää kierto venyy älyttömän pitkäksi, en osaa yhtään olla tän "uuden" kierron kanssa. Aina ennen oli tarkalleen 28pv ja nyt heitellyt 29-37...

Mietin josko noissa halpistesteissä vikaa (tilattu ulkomailta) et lähetän miehen vielä kauppaan, mutta tuskin. Masentaa vaikkei tästä pitänyt ottaa stressiä. Jotenkin tää vaan tuntuu venyvän liian pitkäksi, ei tän pitäny näin mennä. Koko tää välitila tässä elämässä ahdistaa...työttömyys ois jotenki helpompi kestää jos tietäs millon äitiysloma alkaa. Kaikki suunnitelmat lykkääntyy negakiertojen myötä ja kohta ens vuoden lopulle suunniteltu ulkomaan reissu ystävän kanssa on jo mahdotonta. Ellen sitten tule raskaaksi ollenkaan. Esikoinen sai alkunsa yk2 ja nyt (toivottavasti pian) alkaa yk4. Ja joo tiiän ettei se ole vielä pitkä aika verrattain.

Tiedä sitten johtuuko näistä viime öinen äkillinen paniikkikohtaus seksin jälkeen. Kaikki oli ennen sitä ihan hyvin ja vaikka miulla on taipumusta niihin niin säikähdin. Tekis jo mieli luovuttaa. (n):cry:
 
Onpas huonoja uutisia täällä (n) Tsemppiä ihan jokaiselle tasapuolisesti!<3
Pitäsköhän se niitä lämpöjä vaikka seuraavaksi koittaa mittailla jos niistä vaikka kerranki sais sen oviksen kiinni. Aamuisinko niitä piti mitata?
Joo, heti aamulla ennen kun nousee edes pissalle/juomaan/tms. Ei suositella mitattavaksi kainalosta koska siihen vaikuttaa ympäristön lämpötila niin paljon, mutta ite oon aina siltikin mitannu just kainalosta ja saanut oviksen ihan hyvin kiinni, vaikka lämmöt onkin heitelleet.

Liitteet täällä näkyy vähän miten sattuu mutta liitän kuvan kuitenkin tän kierron lämpökaaviosta:
kierto.png Niinku näkyy (jos näkyy :D) niin lämmöt on heitelly ihan miten sattuu mutta silti ovispäivänä selvästi matalin ja sen jälkeen korkeemmat lämmöt kun alkukierrosta. Ens kierrosta koitan kyl mitata suusta jos sais vähän nätimmän kaavion aikaseks.

Omaa napaa vielä sen verran, että terolutit on tehny tissit ihan järkyttävän kipeiks! Kamalaa kun ei voi nukkua kun selällään ja pelkkä kävelykin sattuu. Alkoi melkeen heti oviksen jälkeen eli raskausoireista ei valitettavasti oo kyse. Pitää varmaan ruveta kohta pitämään himassaki urheilurintsikoita :confused: Mutta on ne terolutit sen verran ehkä auttaneetkin, ettei tiputtelu oo vieläkään alkanut (toissa kierrossa alkoi dpo 4 ja viime kierrossa dpo 8).

Plussatuulia kaikille ja superpaljon voimia ja kärsivällisyyttä uuteen kiertoon joutuneille!!
 
Täällä on sairastettu eilis ilta, yö ja aamu todella rajua oksutautia. Eilen yöllä tein hätäseen testinkin. Pc näytti viivanpaikkaa tai jotain hailuraa viivaa ja oli siis dpo10. Jos sielä joku asukas yrittää majaa rakentaa, niin tulee varmaan ulos tän oksentelun ja muun takia. Mikäli täti ei kurvaa kylään vajaan viikon kuluessa, niin testaan uudelleen...

Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille ja lykkyä matkaan plussanneille <3!
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Onnea plussanneille!!!! Kovasti tarrasukkia mukaan.

Täällä ei mitään. Menkkoja odotellaan vaikka uus kierto meneekin hukkaan mut toivotaan et heinäkuun kierto saadaan käytettyy. Päätettiin jatkaa suomes hoitoja kun eka yritys oli tallinnas. Tänään käytiin kuitenkin helsingis klinikal jossa mun kaks nuorintakin alkunsa sai joten sinne sit. Ultrasivat samal ja totes et tuskin olen raskaana. No senhän jo negoista tiesinkin mut alkaisi sit ees uus. Minä hiljennyn kesän viettoon mut varmasti kyl luen kun en osaa pysyy pois mut heinäkuus sit vasta mukan oikeesti.
Onnea plussanneille!!!! Kovasti tarrasukkia mukaan.

Täällä ei mitään. Menkkoja odotellaan vaikka uus kierto meneekin hukkaan mut toivotaan et heinäkuun kierto saadaan käytettyy. Päätettiin jatkaa suomes hoitoja kun eka yritys oli tallinnas. Tänään käytiin kuitenkin helsingis klinikal jossa mun kaks nuorintakin alkunsa sai joten sinne sit. Ultrasivat samal ja totes et tuskin olen raskaana. No senhän jo negoista tiesinkin mut alkaisi sit ees uus. Minä hiljennyn kesän viettoon mut varmasti kyl luen kun en osaa pysyy pois mut heinäkuus sit vasta mukan oikeesti.
Olkoon kesätauko voimaannuttava <3
 
  • Tykkää
Reactions: Tuusis82 ja Nachsal
Huoh...

Kp 34(vai 35?) dpo oletettavasti 15 ja aamupissasta jälleen nega. Illalla pitäs juhlia siskoa niin oli pakko tehdä. Mitään oireita ei ole ollut pariin päivään, ei menkka eikä raskaus. Ärsyttää jos tää kierto venyy älyttömän pitkäksi, en osaa yhtään olla tän "uuden" kierron kanssa. Aina ennen oli tarkalleen 28pv ja nyt heitellyt 29-37...

Mietin josko noissa halpistesteissä vikaa (tilattu ulkomailta) et lähetän miehen vielä kauppaan, mutta tuskin. Masentaa vaikkei tästä pitänyt ottaa stressiä. Jotenkin tää vaan tuntuu venyvän liian pitkäksi, ei tän pitäny näin mennä. Koko tää välitila tässä elämässä ahdistaa...työttömyys ois jotenki helpompi kestää jos tietäs millon äitiysloma alkaa. Kaikki suunnitelmat lykkääntyy negakiertojen myötä ja kohta ens vuoden lopulle suunniteltu ulkomaan reissu ystävän kanssa on jo mahdotonta. Ellen sitten tule raskaaksi ollenkaan. Esikoinen sai alkunsa yk2 ja nyt (toivottavasti pian) alkaa yk4. Ja joo tiiän ettei se ole vielä pitkä aika verrattain.

Tiedä sitten johtuuko näistä viime öinen äkillinen paniikkikohtaus seksin jälkeen. Kaikki oli ennen sitä ihan hyvin ja vaikka miulla on taipumusta niihin niin säikähdin. Tekis jo mieli luovuttaa. (n):cry:
Miksei reissua vois suunnitella yrityksestä huolimatta? :) Jos näyttää että ihan loppuraskaudesta ois tarkoitus lähteä reissaan niin kai sen voi perua? En tosin ole perehtynyt perumisehtoihin ylipäätäänkään.. Vai oliko tiedän reissulla mikä tarkoitus? Musta tuntui syksymmällä, että kauheesti lykkäsin ja yritin toppuutella kaikkia suunnitelmia, mutta en enää jaksa. Sit pitää pistää suunnitelmat uusiksi jos tarve vaatii. On ainakin jotain mitä odottaa! :)

Mies kysyi yöllä humalassa, että joko on menkat alkaneet. Kun sanoin että ovat, niin tuli vaan "jes!" mutta totesi heti perään että tietenkään sillon ei saa kun panettaa, kyl menkathan sen estää.. :D En enää tiedä onko tuo mukana vai ei. Sillä on tapana puhua ja heitellä tuommoisia "vauva ei kyllä sovi tähän aikatauluun nyt" juttuja leikillänsä mulle kahden kesken ja kieltää vauvat lähitulevaisuudessa kaikille kavereille+sukulaisille.. Kuitenkin vastikää kertoi yhdelle tuttavaperheelle, joka on tuon miehekkeeni apuna ollut kun hän on ollut nuorempi, että yritetään.. Ristiriitaista!(n)
Mutta oon ajatellut sen näin, että koska hänen aloitteestaan (vihdoin) ollaan tähän lähdetty niin olkoon se hänen tehtävänsä kertoa suoraan jos ei vielä haluakaan? Vai pitäisikö se ottaa puheeksi kuitenkin? (n)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Onnea plussanneille! Ja jaksamista uuteen kiertoon joutuneille.

Dpo5 tänään, eilen nipisti alavatsaa sen verran että ei ainakaan kuviteltua voinut olla. Tänään oli aamusta ihan menkkamaista juilintaa, piti käydä ihan katsomassa onko menkat jo reilun viikon liian aikaisin tulossa..:unsure: epäilen että tuskin kiinnittyminen olisi ollut kun ei edellisissäkään ole mitään tuntenut ja päivätkin sen verran pienet..

Paniikkikohtauksen oon itsekin saanut joskus kun kierrot heittelee ja oviksen aikoihin. Luulen että hormoneilla paljonkin vaikutusta noihin:( Ei ole helppoa olla nainen.
 
Onnea plussanneille, tsemppiä piinailijoille ja pahoittelut muillekin negan saaneille.

Mut voi tosiaan poistaa piinailijoista, ei onnistunut tämä ivf eikä mitään jäänyt pakkaseen. Neljä munasolua ja hedelmöittymisprosentti 25% kertoo ihan tarpeeksi munasolujen laadusta, toivo alkaa hiipumaan kokonaan. Tällä hetkellä usko oman lapsen saamiseen koskaan on 0%.

Parempaa jatkoa teille muille, poistun joksikin aikaa kuvioista.

Kp2 täällä siis.
 
Reissaamisesta ja lykkäyksestä sen verran että me jouduttiin pari kuukautta siirtää yrityksen aloitusta ettei matkaa tarvitse perua. Loppuvuodesta siis ja nyt jos tärppäisi niin olisi n.30. viikko menossa silloin. Sitä pidemmälle en uskaltaisi ottaa matkaa kun yksi syntynyt rv36 ja viimeisimmästä myös rv33 oli kovia suppareita mutta levolla rauhottui. Toki jokainen raskaus on erilainen.
Mutta tuskin nytkään on pelkoa että edes puolivälissä silloin ollaan silloin. :cautious:
 
Onnittelut plussista kaikille!

Täällä on DPO 2. Ovis oli siis torstaina, kivut oli sitä luokkaa, että huh heijakkaa. Ei voinu erehtyä. Mutta mutta.. Me heiluteltiin peittoja edellisenä sunnuntaina eikä sen jälkeen saatu simppoja kytikselle. Eli hukkakierto satavarmasti. Harmittaa niin vietävästi. :cry:

Tässä ollut vähän surua ja murhetta muutenkin niin täytynee ne surut surra pois ja jospa sitten kroppa alkaisi toimia.. Seuraavalla kierrolla tuleekin isoin yk ikinä. Meillä siis.

Tsemppii kaikille! (y)
 

Yhteistyössä