Toiveena vauva 2017-2018

Plussanneet

lokakuu 2015
pumpulipallero (29) | 1.lapsi | yk 4
♥ poika syntynyt 19.7.-16

Marpa (27) | 2.lapsi | yk 2

Kuhmura (27) | 2.lapsi | ya 8/15
♥ tyttö syntynyt 2.7.-16


marraskuu 2015
Evemum | 4. lapsi | yk 1
Hendu79 (35) | 3.lapsi | ya 09/15
Joie (32) | 3.lapsi | yk 4
hampula (27) | 2.lapsi
Elsa84 | 4.lapsi | yk 2


joulukuu 2015

Haaveilija15 (22) | 1. lapsi | ya 11/-15
Gazell (29) | 2. lapsi | yk 1
Lindu (25) | 2. lapsi | yk 1
trady (24) | 1.lapsi | ya 12/-15
M.Aili | 1. lapsi | ya 12/-15


tammikuu 2016

cherrytomato (24) | 1. lapsi | yk 2
panikoija87 | 2. lapsi | ya 11/-15
Sophi4 (24) | 1.lapsi | ya 1/-16
inasofia (26) | 2.lapsi | ya 9/-15
Cembalo (26) | 2.lapsi | yk 5
jenna91 (24) | 3.lapsi | yk 3
Kotikiss@ (30) | 4.lapsi | ya 10/-15
MeaMinnis (37) | 3.lapsi | ya 6/15 (km 9/15)


helmikuu 2016
neitikesäheinä93 | 2. lapsi | yk 7
Hetelmä16 | 1. lapsi | yk 1
kiddi (30) | 3.lapsi | ya 1/-16
Salapoliisitar (29) | 1.lapsi | yk 3
jasmiu (25) | 2.lapsi | ya 7/-15
Merenaalto (31) | 3. lapsi | yk 14
Mandee (23) | 1.lapsi | ya 11/-15
Emla | 1.lapsi | ya 12/-15
Oinas86 (29) | 1.lapsi | yk 2
Breeze (31) | 3.lapsi | yk 1

maaliskuu 2016
paperinaru | 1. lapsi | yk 1
Nessu87 (28) | 2.lapsi
Huuhaa_-89 (26) | 2.lapsi | ya 12/-15
Autumnn | 1.lapsi | yk 10
anu84 (32) | 4.lapsi | yk 1
Maicy (27) | 2.lapsi | yk 8
Pjawla (26) | 1.lapsi
L4isk4M4t0 | 3.lapsi | yk 2
vauvahaaveita (31) | 4. lapsi | yk 1
hulmur (23) | 3.lapsi | yk 2
kukkakuu (26) | 2.lapsi | yk 2
Catharin (25) | ya 11/-14
Not alone (25) | 2.lapsi | ya -15
Illuminated (26) | 1.lapsi | yk 5
miss_piggy (34) | 2.lapsi | ya 4/-15


huhtikuu 2016
Aurankukka | 3.lapsi | yk 2
Pähkinä89 (26) | 3.lapsi | yk 1
Zipi (33) | 4.lapsi | ya 10/-15
neilikka88 (28) | 1.lapsi | yk 1
Toukokuinen (28) | yk 13
foreverfever (30) | 3.lapsi | yk 1
Pauliinali | 3.lapsi | yk 3
Miwwi (25) | 2.lapsi | yk 2
JonMa (26) | 5.lapsi | yk 1
Neitonen_82 | 3.lapsi | yk 2
iinaalisa (17) | 1.lapsi | yk 2 (ya 11/-15)
Anumarika | 3.lapsi | ya 3/-16


toukokuu 2016
Pissu1 | 3.lapsi | yk 2
Elisen (29) | 2.lapsi | yk 4
MannaL (32) | 3.lapsi | yk 2
Punastuu (25) | 3.lapsi | yk 1
mamadread (29) | 3.lapsi | yk 4
Dana | 2.lapsi | yk 1
Junnila | yk 2
sisu! (21) | 1.lapsi | yk 1
Selkkis (36) | 3.lapsi | yk 6
bejpi (30) | 3.lapsi | ya 3/-16
Amiraali (30) | 2.lapsi | yk 1
naeli | 2.lapsi | yk 2


kesäkuu 2016
ViiruP (28) | 5.lapsi | yk 2
Essi93 | 2.lapsi | ya 4/-16
Helmi1234 (39) | 2.lapsi | yk 4
teddybear82 | 3.lapsi | yk 2
Cicada (24) | 1.lapsi | ya 9/-12
PAMPULI (21) | 2.lapsi | ya 9/-15
Wuf (31) | 3.lapsi | yk 1
Bettinah | 2.lapsi | ya -15
äippä 84 (31) | 4.lapsi | yk 1
Jemppi (30) | 3.lapsi | yk 2
Pieni haave (31) | 1.lapsi | yk 3
Leijona_mamma (29) | 3.lapsi | yk 3


heinäkuu 2016
-äiti91- | 2.lapsi | yk 2
Pintsu (30) | 2.lapsi | yk 3
ÄippäVm82 | 5.lapsi | yk 3
sarahiii (21) | 1.lapsi | yk 6
Akkuporakone (34) | 3.lapsi | yk 4
avantasia (29) | 4.lapsi | yk 3

elokuu 2016
mippis | 3.lapsi | yk 4
Isabellaella (32) | 2.lapsi | yk 6
elanor85 (30) | 2.lapsi | yk 3
muurukka (25) | 1.lapsi | yk 1
Lumirinsessa (20) | 1.lapsi | ya 1/-16
fabula (30) | 1.lapsi | ya 1/-16
Maya123 | 1.lapsi | yk 1
keijupölyä (24) | 1.lapsi | yk 7
Sara G (31) | 4. lapsi | ya 7/-16


syyskuu 2016
Eevee | 3.lapsi | yk 2
Evelin2 (36) | 2.lapsi | yk 2
Leenulainen | 2.lapsi | yk 2
Maria82 | 3.lapsi | yk 6-7
Qia (28) | 1.lapsi | ya 5/-16
mama? (24) | 1.lapsi | ya -13
Kirsikka90 (26) | 2.lapsi | yk 2
Spukka (24) | 1.lapsi | ya 4/-14
Taikapapu (33) | 3. lapsi | yk 7
Liinu_ (30) | 1.lapsi | yk 3
Palliton | 4.lapsi | yk 8

lokakuu 2016
nobelius (25) | 2.lapsi | yk 2
Armadillo | yk 6
teris (36) | 3.lapsi | yk 5
Orchidea81 | 3.lapsi | yk 5
Fatima82 | 3.lapsi | yk 3
Lyllis | 3.lapsi | ya -14


Plussanneiden kuulumisia voit lukea Odotusajan puolella 'Toiveena vauva 2016-2017:n plussanneet' -ketjussa. Tervetuloa!

Linkki tässä: http://kaksplus.fi/threads/toiveena-vauva-2016-2017-n-plussanneet.2462936/
 
Viimeksi muokattu:
Piinailijat

07.11

Nonsk dpo 12
iitata dpo 11
Reirei85 dpo 11
-dino- dpo 11
Nachsal dpo 10
Idjunn dpo 6
Bea.S dpo 1


Ilmoita itsesi "piinapäiville" listaan korostamalla dpo :)

DPO= days past ovulation (aika lailla suoraan suomennettuna päivät ovulaation jälkeen)
Ovulaatiopäivä on dpo 0, sitä seuraava dpo 1, dpo 2 jne.
Dpo -1 ovisplussa
 
Viimeksi muokattu:
Miten te teette tuon, kun vastaatte jollekin henkilölle? Laitanko siis vaan @-merkin nimen eteen?

TIntttu, ai testattiin me negat samaan aikaan.. Tosi tärkeää kyllä tämä vertaistuki. Ihana tietää, että joku toinen menee samassa kohdassa. Nyt vaan pettymyksen yli vähitellen ja parempaa onnea uuteen kiertoon :)

Bertta83, voimia sullekin pettymyksen käsitteleen ja nyt toivotaan niin kovasti, että ensi kierrossa onnistaa!

Mulla alkoi menkat tänään. Tosi hyvä, ettei kierto venynyt pidemmäksi. Oli sen 29 päivää. Nyt on siis kp1/25-29, yk2. Alakuloinen ja tosi turvonnut olo.. Helpottaa taas kun menee nää ekat vuotopäivät. Tarttee keksiä itselleen jotain muuta hemmottelua kuin suklaa, jota meni jo puoli levyä :D Tässä kuussa onkin paljon puuhaa, muuttohommat! Toivon ettei ajatukset olisikaan ihan niin paljoa mahdollisessa raskauden alkamisessa. Haluaisin niin osata olla turhia stressaamatta ja yrittämättä, nauttia vaan seksistä ja muutenkin elämästä ja luottaa, että pikkuinen saa alkunsa juuri oikeaan aikaan.

Mua kyllä stressaa se, että olen työttömänä eikä sopivaa työtä vielä tiedossa. Olisi hyvä keretä olla töissä se puoli vuotta ennen äitiyslomalle jäämistä, jotta saisi paremmat äitiyspäivärahat. Nyt olis hyvä aika siis työlle jo löytyä. Juteltiin miehen kanssa ja kumpikaan ei kuitenkaan halua lykätä yritystä työpaikan varmistumiseen saakka. Luotetaan, että raha-asiat järjestyvät aina jollain tapaa. Mies ottaa tyynemmin kuin minä. No, hän on töissä hyvällä palkalla. Mäkin haluaisin vähän saada rahaa säästöön ja että olis varaa ostaa itselleen jotain kivaa. Tosin, löysin eilen kirpparilta aivan ihanan talvitakin 8€:lla, käyttämättömän! Elämässä on niin paljon rikkautta monessa muodossa :)

Ei anneta marraskuun masentaa! Valo on myös mielessä. Iloa päiviinne! :)
 
Pms- kiukku potenssiin kymmenen, tissikipu ja lämmöt romahti alas sekä tois puoleinen alaselkäkipu. Eli voisin veikata että menkat alkaa parin päivän sisällä.
Mitenkähän sitä saisi jatkossa pitämään itsensä testailematta turhia negoja kun oikeasti vasta pari päivää ennen menkkoja, jos ei pms- hirviö nosta päätään?

On se hyvä, että on näin selkeät oireet, mistä voi päätellä, että menkat alkaa :LOL:
 
Kävin läpi kommentteja ja olihan siellä plussia taas! Onnea! :love: Tsemppiä piinailijoilke, nyt oli monta monituista.

Meillä on viikonloppuna esikoisen 3v juhlat joten kevyt stressi sen suhteen päällä. Muutoin alkaa asiat selvitä vähän ja saatiin tytölle toimintaterapiaan numero ja soittopyyntö. Parisuhteenkin kanssa alkaa ehkä tasaantua kun tämä uusi arki on alkanut sujua paremmin. Mies oli hommannut minulle jopa synttärilahjan kun ensi viikolla tulee 22 mittariin. :rolleyes:

Sain tosiaan sen soittoajan lääkärille, nyt kp 86(?) en oo juurikaan edes seurannut. Maaliskuussa pitäisi mennä yhdessä lääkäriin jos ei vauvaa kuulu, mutta jos nyt kierron sais takas edes... (n)

Jotkut kirjotteli ylipainosta tuolla niin mikähän on sellanen raja tms että se voi vaikuttaa kiertoon? Kaverille väläyttelin josko siksi ois menkat poissa kun on se 15kg ylipainoa, mutta hän oli sitä mieltä ettei näin "pieni" määrä vaikuta. Salikortti on tosin jo suunnitelmissa, pyysin lahjaksi aloitusmaksua niin ei jää pihiydestä kiinni. :D
 
@Tiituu voimia. Olipa surullinen uutinen.

Omaa napaa: kävin tänään lääkärissä enkä tiedä mitä ajatella. Toisessa munasarjassa näkyi isoja irtoamattomia munasoluja (ovistestit voineet kai plussata näistä), toisessa munasarjassa jotain rakkuloita. Kohdun limakalvo kierron vaiheeseen nähden hyvin ohut eikä ovulaatiosta tietoakaan. Kp13 menossa. Kierto hyvin epämääräinen mutta lääkäri ei nyt keksinyt mitään apua tähän hetkeen, kuulemma pitäisi testata tarkemmin hormonitasoja ym. Laajoihin tutkimyksiin ei ole yksityisellä rahaa ja kynnalle saadaan lähete maaliskuussa.

Olin jotenkin uskonut, että gyneltä saan lohduttavia kommentteja ja toivoa, mutta nyt mä olenkin tosi surullinen ja ahdistunut, että voidaanko me onnistua luomuna. :cry:

Miehen kanssa saatiin riita aiheesta kun hän ei haluaisi yksityisellä asiaa edistää. Onko teistä kukaan mennyt naistenklinikalle tutkimuksiin? Kuinka kauan lähetteen laittamisesta on mennyt ensikäyntiin ja hoitojen aloitukseen?

Voihan tässä muutamassa kuukaudessa jotain tapahtua mutta tulipa surullinen olo.
 
@Tiituu voi ei, voimia! Olikohan se juuri sinä joka sanoi vasta että on jotenkin olo ettei kaikki oo hyvin... Surullista :(

@Lumi87 ompa ollut harmillinen gynekäynti :( onko kuitenki mahdollista että ne isot munasolut sieltä irtoais ja sulla tulis ovis myöhemmin? Ja ehtis paksuuntua vielä limakalvo.. toivotaan et kuitenki vois luomuna tärpätä! Ehkä sun mies tarvii aikaa sulatella asiaa .. meillä jos pitkittyy ja hoitoihin jouduttauis niin tulee ongelmia miehen suhtautumisen kanssa...iha pyllystä sanon minä :unsure:

Milloin te jotka käytätte Royal geleetä niin napsitte niitä? Koko ajan vai osan kiertoa? Mä aloin napsiin ja sit alko parin päivän päästä yllättäen ne menkat ja mietin tässä että taidan popsia ihan koko kierrot niin kauan jos tärppi käy..ihme ainetta kuulostaa olevan :rolleyes:
 
Rosmariini86, kyllä taisin siitä kirjoittaa. Kaikki vähäiset oireet hävisi ennekuin kunnolla ehti alkaa, digitesti ei noussut 3+ viikoille ja jotenkin vaan olin koko ajan varmempi et pielessä on :(....ois kai tää ollutkin liian hyvä ollakseen totta, et ilman kummempaa yrittämistä oisin toisen lapsen saanu. Ekaa kun tehtiin se 16yk. Odotan nyt et saan kontrollin noin viikon päähän niin sit varmaan lääkkeellinen tyhjennys...

Kiitos teille myötätunnosta <3. Onhan tämä masentavaa mutta täytyy vaan suunnata katse eteenpäin.

Lumi87 voimia sinullekin!
 
@Tiituu voi miten ikävää! Voimia! Jospa kuitenkin tuo spontaani raskaus, kesken menneenäkin, kertoisi hedelmällisyydestä ja siitä että jatkossakin on syytä toivoa. Kunpa nyt pääsisit nopeasti tyhjennykseen ja toipumaan.

@Lumi87 puhuiko se gyne siis mitään PCO:sta tms? Jos oli rakkuloita ja monta kypsyvää munasolua niin joltain sen tyyppiseltä näin ei-asiantuntijasta kuulostais (n) ja jos ois jotain sellaista niin eikö siihen just oo tablettihoitoja yms ilman et heti tarttis johonkin ivf:n mennä? Eli siis jos ois sitä niin hyvinkin kannattais pyytää lähete julkiselle?

Toisaalta sullahan oli ihan vasta se varhainen km, joka lupais hyvää. En nyt tiedä mikä on tän hetken politiikka (tietääkö joku?) mutta jos haet lähetettä tk:sta niin kannattaakohan jättää se kertomatta jos lasketaan raskaudeksi ja aletaan taas siitä laskemaan yrityskuukausia? Toisaalta jos jää noin epävarma ja epätietoinen fiilis gynekäynniltä niin joku toinen mielipide varmaan kannattais saada. Tsemppiä!
 
@Rosmariini86 @Sokeripala mulla on nyt kyllä ihan sellanen olo että oli huono gyne. Eihän sen tarkoitus nyt todellakaan ollut saada epätoivoista mielialaa vaan toivoa! Mä odotan pari kuukautta ja menen tammikuussa jollekin muulle tohtorille. Harmittaa, kun vielä selasin nettiä ja valitsin lääkärin erikoisosaamisen mukaan. Maksan itseni kipeäksi pahasta mielestä. :mad: nyt mulla on sellanen olo että minähän hitto vie näytän ja me onnistutaan, mua ei kuule noin vaan lannisteta. En tiedä mitä ne irtoamattomat rakkulat tarkoitti, ymmärsin että ne ois nököttäneet siellä pidempään.

@Tiituu kiitos <3
 
Jatkan yksinpuhelua.

Yön yli nukuttua oon varma, että haluan jonkun toisen gynen näkökulman. Mulla jäi monta asiaa ilmaan vellomaan, gyne ei mm. ottanut mitään kantaa niihin positiivisiin raskaustesteihin. Odotan pari kk niin pääsen työpaikan piikkiin gynelle alkuvuodesta.

Mä oon jotenkin ihan varma että tähän hommaan on joku ratkaisu. Kerroin niistä lyhyistä kierroista ja luteaalivaiheen lyhyydestä, mutta gyne oli sitä mieltä että kunnon oviksen jälkeen luteaalivaihekin ois normaali, että jo alkujaan tilanne on ollut huono. Mitähän ihmettä?! Mä oon täältäkin lukenut että lyhyttä luteaalivaihetta hoidetaan. Ja kun on kuitenkin olemassa JONKINLAINEN joskin 20-56 päivää vaihteleva kierto niin annetaan sen olla.

Mä en nyt ihan purematta niele tätä. Mutta ostan greippimehut ja muut systeemit ja alan perehtyä tohon royal geleenkin. :ROFLMAO:

Ja miehen kanssa keskusteltiin pitkään asiasta. Hän suhtautuu yksityisellä tutkimiseen tosi nihkeästi, mutta julkisella kuulemma ok. Mä taas oisin valmis maksamaan tän asian selvityksestä vaikka mitä, ja mieluusti tutkisin "helpot" asiat alta pois ja menisin sit julkiselld jos isompaa pitää tehdä.
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk
@Lumi87 ompa sulla ollu kurja gynekäynti :(
Ehottomasti uudestaan jos jäi nui huono maku ja monta kysymystä auki. Meki käydää yksityisellä alkuun, mutta jos isompaa tarvii nii sit julkiselle. Toivottavasti miehes lämpenee ajatukselle!

Mukavaa viikonloppua <3
 
Voi kun ikäviä uutisia täällä, voimia Tiituu ja Lumi87 myös! Ja tsemppiä Bertalle uuteen kiertoon :(

ON: täällä ilmeisesti dpo3. Ovis pääsi yllättämään aikasessa, olisin ollut pari päivää ennen ennakoitua ovista kellistämässä ukkoa mutta tuota väsytti työkiireiden jälkeen. Tietysti tätä seuraavana aamuna olivatki yhtäkkiä lämmöt nousseet. Heilutettiin peittoa samointein mut en tiedä ehtivätkö kaverit matkaan, sitä edelliset talletukset oli 3 pv ennen ovista. Vaikka mahdollisuuksia olisikin niin en jaksa uskoa kun ei tuo plussa ole napannut optimaalisemmillakaan talletuksilla... Tosiaan lämmöt olleet koholla nyt kolme päivää eli siitä veikkaan oviksen tapahtuneen, limat on olleet ihan olemattomia tässä kierrossa enkä ole erityisemmin muistakaan oireista kärsinyt. Olen missannut ennenkin ovislimoja mutta harvinaista on se että ei edes maitomaista ole näkynyt, yleensä olen kova vuotamaan pitkin kiertoa (sori liiasta informaatiosta :D). Alakerta on kyllä ollut semikostea mutta ei sormiin tai pikkareihin asti, ilman lämpöjen mittausta en olisi uskonut koko ovikseen tässä kierrossa. Vaikkei toki niidenkään mittaaminen todellakaan eksaktia tiedettä ole...


Muokslisäys: sain melko vahvaa viivaa (mutten plussaksi luokiteltavaa) ovistestiin päivää ennen lämpöjen nousua eli kai se sitten plussa oli. Tämän jälkeen enää hailuraa seuraavana päivänä kunnes katosi viiva kokonaan, mikä on kummallista ottaen huomioon että viime kierrossa vedin melko vahvaa viivaa koko loppukierron. Kehno hormonikuukausi ilmeisesti, tosin en ihmettele tällä stressillä mitä kierrätän opiskelu- ja työkiireiden keskellä.
 
Viimeksi muokattu:
Vatsakipuja ja vapaa ilta. Plaa. Ei yhtään raskaana oleva olo. Koko lantio särkee, alavatsa ja ala selkä ja kaikki muukin... vali vali. Mutta DPO 7 menossa... kuink apitkään pystyy olemaan testaamatta... ennätystä yritän.. Katsotaan onnistuuko.. onneksi ensi viikolle uuden työn perehdytys ja muuta sellaista.

pahoittelut @Tiituu ja @Lumi87
 
Voihvoivoih...miten malttaa olla testailematta...taitaa olla dpo 11 ;)

Pahoittelut suru-uutisista

Mulle iski kauhee ummetusvaiva tällä viikolla. Tänään pegorionia vedetty niin et pitäis jo toimia mut ei...paljon vääntöö ja ihan minimaalisesti tavaraa..
Huomenna tytön synttäritkin..itkien sain kaiken syötävän kuorruttamista vaille valmiiksi mahakoskun välissä ja kohta tuutimalullaa jos vääntö rauhottuisi :sleep::confused:
 
tänäänhän se dpo 11 olikin ja testasin aamulla, tyylipuhdas nega :( olisihan se ollut liian hyvää ollakseen totta, et tulis heti, kun aiemmatkin tulleet...ei haamunhaamua tullut, luulis kai tolla dpolla jo olevan mahdollinen haamukin? tissitkin oli jo karseen kipeet muutama päivä oviksesta tänne saakka, olin ihan varma o_O:oops:
 
tänäänhän se dpo 11 olikin ja testasin aamulla, tyylipuhdas nega :( olisihan se ollut liian hyvää ollakseen totta, et tulis heti, kun aiemmatkin tulleet...ei haamunhaamua tullut, luulis kai tolla dpolla jo olevan mahdollinen haamukin? tissitkin oli jo karseen kipeet muutama päivä oviksesta tänne saakka, olin ihan varma o_O:oops:
Kyllähän se raskaushormonin nousu on ihan yksilöllistä ja kiinnittyminenkin tapahtuu vain keskiarvollisesti n. viikon päästä ovulaatiosta. Jos kiinnittyminen tapahtuu 10dpo niin näkyy testissä vasta aikaisintaan 2-3pv myöhemmin :) Toki näitä haamuja foorumeilla vilkkuu sellaisilla dpo:illa että itsekin masistelen negan negana aina kovin aikaisin. Pessimisti ei pety vai miten se oli :p
 

Yhteistyössä